156 käyntiääni
Valvoja: Moderators
156 käyntiääni
Millaiset moottorin käyntiäänet ovat "normaalit" 156 2.0 ts:ssä? Koneesta kuuluu tyhjäkäynnillä ruiskun kohdilta pientä tikitystä ja koneen päältä myös pieni naksuttava ääni. Ei kovin kovia, mutta korvin läheltä selvästi kuultavia.
Ei kai se ihan hiljainen kai voikaan olla, mutta ääntääkö TS:n venttiilit normaalisti edes vähän?
Ei kai se ihan hiljainen kai voikaan olla, mutta ääntääkö TS:n venttiilit normaalisti edes vähän?
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Samanlaista "säkätystä" pitää minunkin 156 (ja lähes kaikki muutkin mitä olen kuunnellut)
Se vanha 8-venttiilinen TS käy taas paljon siistimmin.
Jotenkin olen tullut siihen tulokseen,että "laadukkain" Alfa on 164,jos vertaa vaikka 156:een niin 164:ssa on
-Parempi moottori
jakopää ketjulla,käy nätimmin,osaa säätää seokset oikein vaikka seisoisikin päivän auringon paisteessa (ainakin vanhemmat 156:t käyvät jonkun aikaa liian laihalla,kun aurinko on lämmittänyt imusarjan luona olevaa anturia ja kone on kylmä)
-Rengasäänet hiljaisemmat
Ainakin minun 156:n renkaat jurisevat aivan kuin pyöränlaakeri olisi rikki
-Varustelu
Löytyy sentään öljynpainemittari,ja AlfaControl ilmoittaa öljynmäärän-,pissapojan- ym. nesteiden vajauksen
-Lukot,ovien istuvuus yms.
164 ovet menevät vanhempanakin kiinni kuin kassakaapissa
-Alustan rakenteet
Esim tukivarret kestää ihan toisella tavalla
-Yleinen laadun tuntu
Tämä on sitten vaan minun henkilökohtainen mielipide 7 Alfan jälkeen
(Sprint.Giulietta,33 IE,2*164,75,156) ja olenhan toki ajanut useita muitakin.
166:ista olen ajanut vaan 3-litraista ja se kyllä tuntui aikas laadukkaalta,mutta sehän olikin aivan uusi,joten vaikea sanoa millainen se on käytettynä.
Löytäisipä jostakin halvalla jonkun viimeisistä (-97,-98 ) 164 TS:istä
P.S en siis tarkoita,etteikö 156 olisi hyvä auto
Se vanha 8-venttiilinen TS käy taas paljon siistimmin.
Jotenkin olen tullut siihen tulokseen,että "laadukkain" Alfa on 164,jos vertaa vaikka 156:een niin 164:ssa on
-Parempi moottori
jakopää ketjulla,käy nätimmin,osaa säätää seokset oikein vaikka seisoisikin päivän auringon paisteessa (ainakin vanhemmat 156:t käyvät jonkun aikaa liian laihalla,kun aurinko on lämmittänyt imusarjan luona olevaa anturia ja kone on kylmä)
-Rengasäänet hiljaisemmat
Ainakin minun 156:n renkaat jurisevat aivan kuin pyöränlaakeri olisi rikki
-Varustelu
Löytyy sentään öljynpainemittari,ja AlfaControl ilmoittaa öljynmäärän-,pissapojan- ym. nesteiden vajauksen
-Lukot,ovien istuvuus yms.
164 ovet menevät vanhempanakin kiinni kuin kassakaapissa
-Alustan rakenteet
Esim tukivarret kestää ihan toisella tavalla
-Yleinen laadun tuntu
Tämä on sitten vaan minun henkilökohtainen mielipide 7 Alfan jälkeen
(Sprint.Giulietta,33 IE,2*164,75,156) ja olenhan toki ajanut useita muitakin.
166:ista olen ajanut vaan 3-litraista ja se kyllä tuntui aikas laadukkaalta,mutta sehän olikin aivan uusi,joten vaikea sanoa millainen se on käytettynä.
Löytäisipä jostakin halvalla jonkun viimeisistä (-97,-98 ) 164 TS:istä
P.S en siis tarkoita,etteikö 156 olisi hyvä auto

- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Joo, -88 TS oli hiljaisin TM:n mittaama auto. Minusta vaan siinä tuli moottoritiellä jo ikävästi koneen ääni sisään, V6 on luonnostaan hiljaisempi.Vittorio Jano kirjoitti:Eikös 164 ollut aikoinaan jopa hiljaisin TM:n koeajama auto? Sekin kai kertoo laadusta jotakin.
Tuo moottorin ääni tosiaan kuuluu aika hyvin yli satasen nopeuksissa TS:ssä,mutta alustan äänet ovat kyllä useisiin nykyautoihinkin verrattuna
aikas hiljaiset.
- Campari
- Viestit: 599
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
samoja kokemuksia
Olen huomannut myös nämä samat seikat omastani:
>(ainakin vanhemmat 156:t käyvät jonkun aikaa liian laihalla,kun aurinko >on lämmittänyt imusarjan luona olevaa anturia ja kone on kylmä)
Tosi kuumasta parkkipaikasta (+35- +40) kun "kylmänä" käynnistää, ei meinaa millään jaksaa käydä ensimmäiseen puoleen minuuttiin.
No näitä helteitä nyt harvemmin on ja normaalilämpötiloissa ei ongelmaa.
>-Rengasäänet hiljaisemmat
>Ainakin minun 156:n renkaat jurisevat aivan kuin pyöränlaakeri olisi rikki
Sama juttu, vaikka on Pilotit alla, hiljaisemmasta päästä mittausten mukaan, silti vähänkin epätasaisella asfaltilla resonoi kuminan sisään, voi olla jo tietysti vaimenninkumit kuluneet.
>-Varustelu
>Löytyy sentään öljynpainemittari,ja AlfaControl ilmoittaa öljynmäärän->,pissapojan- ym. nesteiden vajauksen
Olisivat kyllä tarpeellisia, etenkin pissapojan tarkistus syyshämärässä on onnenkauppaa.
>-Lukot,ovien istuvuus yms.
>164 ovet menevät vanhempanakin kiinni kuin kassakaapissa
Allekirjoitan, kuskinoven asentopidäke murtui omastani ja toinen
takaovi menee huonommin kiinni kuin toinen, ehkä vähän roikkuu.
>-Yleinen laadun tuntu
Joo, on siinä vielä Luigilla parantamisen varaa, nitinöitä riittää lämpötilasta riippuen ja joidenkin sisustusosien sovitukset on "vähän sinne päin". Tosin istuinmateriaalit ovat kestäneet hyvin.
No, oma autoni on sitä alkupään valmistusarjaa, joten eiköhän noista
osa viimeisissä tuotantosarjoissa jo ole karsiutunut pois.
Silti, seuraavakin kärry on todennäköisesti Alfa, nuo ovat kuitenkin pikkujuttuja "isommissa
ympyröissä".
-cr
>(ainakin vanhemmat 156:t käyvät jonkun aikaa liian laihalla,kun aurinko >on lämmittänyt imusarjan luona olevaa anturia ja kone on kylmä)
Tosi kuumasta parkkipaikasta (+35- +40) kun "kylmänä" käynnistää, ei meinaa millään jaksaa käydä ensimmäiseen puoleen minuuttiin.
No näitä helteitä nyt harvemmin on ja normaalilämpötiloissa ei ongelmaa.
>-Rengasäänet hiljaisemmat
>Ainakin minun 156:n renkaat jurisevat aivan kuin pyöränlaakeri olisi rikki
Sama juttu, vaikka on Pilotit alla, hiljaisemmasta päästä mittausten mukaan, silti vähänkin epätasaisella asfaltilla resonoi kuminan sisään, voi olla jo tietysti vaimenninkumit kuluneet.
>-Varustelu
>Löytyy sentään öljynpainemittari,ja AlfaControl ilmoittaa öljynmäärän->,pissapojan- ym. nesteiden vajauksen
Olisivat kyllä tarpeellisia, etenkin pissapojan tarkistus syyshämärässä on onnenkauppaa.
>-Lukot,ovien istuvuus yms.
>164 ovet menevät vanhempanakin kiinni kuin kassakaapissa
Allekirjoitan, kuskinoven asentopidäke murtui omastani ja toinen
takaovi menee huonommin kiinni kuin toinen, ehkä vähän roikkuu.
>-Yleinen laadun tuntu
Joo, on siinä vielä Luigilla parantamisen varaa, nitinöitä riittää lämpötilasta riippuen ja joidenkin sisustusosien sovitukset on "vähän sinne päin". Tosin istuinmateriaalit ovat kestäneet hyvin.
No, oma autoni on sitä alkupään valmistusarjaa, joten eiköhän noista
osa viimeisissä tuotantosarjoissa jo ole karsiutunut pois.
Silti, seuraavakin kärry on todennäköisesti Alfa, nuo ovat kuitenkin pikkujuttuja "isommissa
ympyröissä".
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Re: 156 käyntiääni
155:ssa 16 ventiilisen twinsparkin tyhjäkäyntiäänet ovat Alfaksi vähän liikaakin kalkattavat ja säksättävät. Tuohon on ainakin 16v 155:ten omistajat saaneet tottua. Samoja piirteitä taitaa olla 156:kin. Kylmänä käynnistettäessä venttiilit ääntää jonkun aikaa ennen kuin öljynpaineet ovat ehtineen ajoituksen muuntimelle asti. Käyntiääni pehmenee kun on antanut muuttorin käydä tyhjäkäyntiä hetken. 156:ssa on ääniä vaimennettu ja ajoituksenmuuntimen rakennetta on parannettu hiljaisemmaksi. 155 osalta jotkin puhuvat jopa dieselmäisestä tyhjäkäynnista joka tulee esiin 130tkm jälkeen muuntimen kuluneisuuden aiheuttamana. Itsellä on muuten 140tkm nyt ajettu 155 TS:llä muttei ainakaan vielä tyhjäkäynti ole niin rumaa että tuota n. 200e maksavaa osaa olisi tullut vaihdettua.Hesem kirjoitti:Millaiset moottorin käyntiäänet ovat "normaalit" 156 2.0 ts:ssä? Koneesta kuuluu tyhjäkäynnillä ...
"Timing cingulum off et valuulas node"
Jees, kiitos kommenteista. Tuo käyntiäänikin on siis niin kuin pitääkin. Tuon rengasmelun olen huomannut itsekin, ehdin myös jo ajatella pyöränlaakereitakin. Muuten on jämäkän oloinen auto ja hyvä ajaakin, vertailupohjaa ei tosin kovin laadukkaista peleistä ole.
Kävin muuten kysymässä paikallisesta alfa-liikkeestä (ei delta-auto) 120 huollon hintaa, se oli 800, ilman osia 380. Euroa. Järkyttävää.
Kävin muuten kysymässä paikallisesta alfa-liikkeestä (ei delta-auto) 120 huollon hintaa, se oli 800, ilman osia 380. Euroa. Järkyttävää.

- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Se maksaa mikä maistuukin.
.Tosiasiassa nykyhinnoilla on auton huolto todella kallista.Vaikka on se muihinkin merkkeihin,harmi vaan ku vaikka tekee toiselle 65e tuntiveloituksella ja osien isolla katteella niin ei hääviä palkkaa kuitenkaan itse saa.
Oikeestaan siksi tulee itse huollettua omat Alfat.Ku ei oo rahaa ja toisaalta se on ihan kivaa. 


- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Mitäs nimikaima...Hesem kirjoitti:Kävin muuten kysymässä paikallisesta alfa-liikkeestä (ei delta-auto) 120 huollon hintaa, se oli 800, ilman osia 380. Euroa. Järkyttävää.
Itse olen käyttänyt noihin isompiin huoltoihin muita valtuutettuja huoltoja kuin Delta, niitäkin on. Kannattaa jo lähteä noilla hinnoilla kauemmaksikin autoaan huollattamaan ja tuo 120tkm:hän on se kallis huolto jossa jakopään osat vaihdetaan.
Itsellä olisi nyt 140 tuhannen öljynvaihtohuoto edessä. 120e:llä saa öljyt vaihdettua, ovesaranat tarkistettua ja jotain muuta sekä tietenkin sen leiman huoltokirjaan. On siinä leimalla hintaa. Nyt vaan näyttäisi siltä että tätä menoa ollaan lähellä puoltavaliä 150 tuhanteen ennen kuin Deltasta löytyy aikaa. Pitäisiköhän sitä lähteä Ähtävälle käymään nyt tämänkin takia.
"Timing cingulum off et valuulas node"
Alfa- liike
no joo... Minäkin kävin samaisessa liikkeessä kysymässä tulppia, kun varaosaliikkeissä ei ollut. Maksoi varaosaliikkeessä n. 5e ja siellä Alfa- liikkeellä 16e, siis kappale. Mutta odotin kärsivällisesti kuukauden, että sain tulpat hiukan halvemmalla. Hiukan kesti tuo tuo varaosaliikkeen tilaus, tai sitten joku kerkesi jo välistä ne myymään pois.Kävin muuten kysymässä paikallisesta alfa-liikkeestä (ei delta-auto) 120 huollon hintaa, se oli 800, ilman osia 380. Euroa. Järkyttävää.
- Naiko
- Viestit: 85
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 05:12
- Car(s): Ex. 156 TS 2.0 -98; 159 JTS 2.2 -06.
- Paikkakunta: Vaasa
Re: 156 käyntiääni
Mun 156:slla on nyt ajettu vähän päälle 130tkm ja välillä se käy niinkuin diesel mersuHR kirjoitti:155:ssa 16 ventiilisen twinsparkin tyhjäkäyntiäänet ovat Alfaksi vähän liikaakin kalkattavat ja säksättävät. Tuohon on ainakin 16v 155:ten omistajat saaneet tottua. Samoja piirteitä taitaa olla 156:kin. Kylmänä käynnistettäessä venttiilit ääntää jonkun aikaa ennen kuin öljynpaineet ovat ehtineen ajoituksen muuntimelle asti. Käyntiääni pehmenee kun on antanut muuttorin käydä tyhjäkäyntiä hetken. 156:ssa on ääniä vaimennettu ja ajoituksenmuuntimen rakennetta on parannettu hiljaisemmaksi. 155 osalta jotkin puhuvat jopa dieselmäisestä tyhjäkäynnista joka tulee esiin 130tkm jälkeen muuntimen kuluneisuuden aiheuttamana. Itsellä on muuten 140tkm nyt ajettu 155 TS:llä muttei ainakaan vielä tyhjäkäynti ole niin rumaa että tuota n. 200e maksavaa osaa olisi tullut vaihdettua.Hesem kirjoitti:Millaiset moottorin käyntiäänet ovat "normaalit" 156 2.0 ts:ssä? Koneesta kuuluu tyhjäkäynnillä ...


- Alfaholisti
- Viestit: 508
- Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
- Paikkakunta: Kerava
Mun autoon toi ajoituksenmuunnin vaihdettiin helmikuussa, kun mittarissa oli n. 60 tkm. Nyt kilsoja noin 75 tuhatta eikä ole dieselin ääntä. Osahan maksaa noin 200 eur ja luulisinpa, että työhön menee ainakin 4 tuntia. Mulla toi vaihto tehtiin 60 tkm huollon yhteydessä.
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint
- Naiko
- Viestit: 85
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 05:12
- Car(s): Ex. 156 TS 2.0 -98; 159 JTS 2.2 -06.
- Paikkakunta: Vaasa
Nyt on muunnin vaihdettu paikallisessa DA:ssa. Osa kustansi 290,- ja työt 400,-. Samalla kannattaa vaihtaa jakohihnat ja kiristimet kun ei työt maksa silti enempää... Autoliike josta alfan ostin makso sit puolet niin koko projekti tuli maksaan mulle 500 suolasta
Ainakaan "diesel" ääntä ei kuulu ja auto tuntuu muutenkin käyvän tasasemmin. Kerron lisä jos jotain ongelmia ilmenee mut just nyt näyttää oikein hyvältä 


Vielä kerran moottorin äänestä:
Kuten jo yhdessä threadissa totesin, tuli hommattua tuollainen reilu 130 tkm ajettu 2.0 TS 156:nen. Ostohetkellä en vielä huomannut asiaa, mutta useamman kylmäkäynnistyksen jälkeen olen huomannut moottorin käyvän todella karkeasti muutaman sekunnin käynnistyksen jälkeen. (kaverini kysyi tosissaan auton käynnistyttyä, että onko tuo dieseli
) Koneen käyntiääni tosiaan hiljenee muutaman sekunnin kuluttua käynnistyksestä eikä karkeaa käyntiääntä kuulu enää ajon aikana.
Mielestäni karkea ääni ei kuulu terveeseen koneeseen, joten käytin autoa tänään DA:ssa "asiantuntijoiden" kuultavana. Vein auton aamulla ja DA:n pojat kuuntelivat käyntiääntä muutaman tunnin seisomisen jälkeen -> autossa ei ole asentajien mielestä mitään vikaa, kuulemma normaalia raaka käyntiääni käynnitettäessä???
Eli miten on? Onko kuvatunlainen normaalia vai käynkö kysymässä joltain toiselta asiantuntialta? Autossa on myyjäliikkeen myöntämä 6 kk:n takuu tekniikan puolesta, joten korjauksen saisi vielä takuun piikkiin.
Kuten jo yhdessä threadissa totesin, tuli hommattua tuollainen reilu 130 tkm ajettu 2.0 TS 156:nen. Ostohetkellä en vielä huomannut asiaa, mutta useamman kylmäkäynnistyksen jälkeen olen huomannut moottorin käyvän todella karkeasti muutaman sekunnin käynnistyksen jälkeen. (kaverini kysyi tosissaan auton käynnistyttyä, että onko tuo dieseli

Mielestäni karkea ääni ei kuulu terveeseen koneeseen, joten käytin autoa tänään DA:ssa "asiantuntijoiden" kuultavana. Vein auton aamulla ja DA:n pojat kuuntelivat käyntiääntä muutaman tunnin seisomisen jälkeen -> autossa ei ole asentajien mielestä mitään vikaa, kuulemma normaalia raaka käyntiääni käynnitettäessä???
Eli miten on? Onko kuvatunlainen normaalia vai käynkö kysymässä joltain toiselta asiantuntialta? Autossa on myyjäliikkeen myöntämä 6 kk:n takuu tekniikan puolesta, joten korjauksen saisi vielä takuun piikkiin.
Jos se kone (ajoitin) on kunnossa ei mitään diesel soundia pitäisi olla. Pitäisi olla aika hiljainen kunnossa ollessaan. Eli käy jollain toisella pajallaR@gdoll kirjoitti:Vielä kerran moottorin äänestä:
Kuten jo yhdessä threadissa totesin, tuli hommattua tuollainen reilu 130 tkm ajettu 2.0 TS 156:nen. Ostohetkellä en vielä huomannut asiaa, mutta useamman kylmäkäynnistyksen jälkeen olen huomannut moottorin käyvän todella karkeasti muutaman sekunnin käynnistyksen jälkeen. (kaverini kysyi tosissaan auton käynnistyttyä, että onko tuo dieseli) Koneen käyntiääni tosiaan hiljenee muutaman sekunnin kuluttua käynnistyksestä eikä karkeaa käyntiääntä kuulu enää ajon aikana.
Mielestäni karkea ääni ei kuulu terveeseen koneeseen, joten käytin autoa tänään DA:ssa "asiantuntijoiden" kuultavana. Vein auton aamulla ja DA:n pojat kuuntelivat käyntiääntä muutaman tunnin seisomisen jälkeen -> autossa ei ole asentajien mielestä mitään vikaa, kuulemma normaalia raaka käyntiääni käynnitettäessä???
Eli miten on? Onko kuvatunlainen normaalia vai käynkö kysymässä joltain toiselta asiantuntialta? Autossa on myyjäliikkeen myöntämä 6 kk:n takuu tekniikan puolesta, joten korjauksen saisi vielä takuun piikkiin.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Mulle kävi samoin. Ei muka mitään vikaa, koska ei tuu vikakoodia. (Venttiilinmuuntimelle ei koodia oikeasti edes ole). Näin sanottiin JKL:n DA:ssa ja käskivät viedä TRE:lle. Haistatin niille. Muunnin edelleen vaihtamatta, koska ajattelin vaihtaa jakohihnan samalla. Eli kuukauden sisään. Mulla ajettu 115tkm.R@gdoll kirjoitti:Vielä kerran moottorin äänestä:
Kuten jo yhdessä threadissa totesin, tuli hommattua tuollainen reilu 130 tkm ajettu 2.0 TS 156:nen. Ostohetkellä en vielä huomannut asiaa, mutta useamman kylmäkäynnistyksen jälkeen olen huomannut moottorin käyvän todella karkeasti muutaman sekunnin käynnistyksen jälkeen. (kaverini kysyi tosissaan auton käynnistyttyä, että onko tuo dieseli) Koneen käyntiääni tosiaan hiljenee muutaman sekunnin kuluttua käynnistyksestä eikä karkeaa käyntiääntä kuulu enää ajon aikana.
Mielestäni karkea ääni ei kuulu terveeseen koneeseen, joten käytin autoa tänään DA:ssa "asiantuntijoiden" kuultavana. Vein auton aamulla ja DA:n pojat kuuntelivat käyntiääntä muutaman tunnin seisomisen jälkeen -> autossa ei ole asentajien mielestä mitään vikaa, kuulemma normaalia raaka käyntiääni käynnitettäessä???
Eli miten on? Onko kuvatunlainen normaalia vai käynkö kysymässä joltain toiselta asiantuntialta? Autossa on myyjäliikkeen myöntämä 6 kk:n takuu tekniikan puolesta, joten korjauksen saisi vielä takuun piikkiin.
Abarth 500 Esseesse
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
M-täh? Autosta ei siis voi etsiä mitään vikaa jos ei tule vikakoodia? Jos kiertokanki kurkkaa lohkosta pihalle niin kyseisen Deltan mielestä moottorissa ei siis ole mitään vikaa, eihän Motronic ilmoita minkään anturin olevan sökö?m.sa kirjoitti:Ei muka mitään vikaa, koska ei tuu vikakoodia.
Anna mun kaikki kestää...
- Epäkelpokeräilijä -
Juu, itselleni meinasi käydä samoin. Pisti vähän hymyilyttämään, kun kaveri huoltotiskillä sanoi ensimmäisenä , että auto pitää kytkeä testeriin ennenkuin mitään saa selville. Tuumasin vaan, että ei taida kyseinen ongelma missään testereissä näkyä... Onneksi toinen heppu oli hieman lähempänä maata ja ehdotti vähän ihmisläheisempää diagnosointia.m.sa kirjoitti:Mulle kävi samoin. Ei muka mitään vikaa, koska ei tuu vikakoodia.
Harmittaa vaan, kun DA:n heput eivät muka kuulleet karkeaa ääntä/ pitäneet käyntiääntä epänormaalina. Oulussa ei ole oikein muuta vaihtoehtoa ja ei viitsisi viedä toista kertaa samaan paikkaan.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
juu..kotokylältä eli Oulaisista ähtävälle n 130 km ja onpa tuolla muukkosella tulut käytyäkin silloin tällöin...Rolle kirjoitti:No onhan siinä sitten matkaa.. Mulle tuo seutu ei ole kovin tuttua, Oulu, Vaasa, Pietarsaari ovat samassa paikassa mulle90 kirjoitti: tulisiko oulusta jotain about 200-250 km ähtävälle....![]()
No voi olla että joutuu itse tuolla käymään ja matkaa ~500km suunta joten sen rinnalla 200 ei ole mitään..
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Hieman aiheen vierestä, mutta Muukosella on ilmeisesti osaava ja ammattitaitoinen tiimi? Kiinnostaa vaan kun rakas auto on sinne menossa deltan sijaan. Matkaa tulee, mutta matkailuhan avartaa eiks vaan
Paluu matkalla voi sitten pistää kortin hyllylle kun kumminkin innostuu liikaa 


Ayrton Senna da Silva forever
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Naiko kirjoitti:
. Vai onko DA huomannut hyvän rahastuskohteen?
Eli saiko tuossa jakopään ja muuntimen kuntoon 1000e? Täällä yleisesti olevaan hintatasoonhan tuo olisi halpa paikka..Nyt on muunnin vaihdettu paikallisessa DA:ssa Osa kustansi 290,- ja työt 400,-. Samalla kannattaa vaihtaa jakohihnat ja kiristimet kun ei työt maksa silti enempää... Autoliike josta alfan ostin makso sit puolet niin koko projekti tuli maksaan mulle 500

Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Naiko
- Viestit: 85
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 05:12
- Car(s): Ex. 156 TS 2.0 -98; 159 JTS 2.2 -06.
- Paikkakunta: Vaasa
Siitä alkaa olla aikaa ja jos en väärin muista oli 960e tienoilla toi koko hoito. Ja Vaasan DA huolsi. Tosin en edes pyytänyt mitään vikadiagnooseja vaan menin sinne ja käskin vaihtaa muuntimen (luotin BBS:n asiantuntijoihinAlfistipohjoosesta kirjoitti:Naiko kirjoitti:Eli saiko tuossa jakopään ja muuntimen kuntoon 1000e? Täällä yleisesti olevaan hintatasoonhan tuo olisi halpa paikka..Nyt on muunnin vaihdettu paikallisessa DA:ssa Osa kustansi 290,- ja työt 400,-. Samalla kannattaa vaihtaa jakohihnat ja kiristimet kun ei työt maksa silti enempää... Autoliike josta alfan ostin makso sit puolet niin koko projekti tuli maksaan mulle 500. Vai onko DA huomannut hyvän rahastuskohteen?

