tuossa puhuttiin neloskoneista

Edes Hans ei täysin pysty pilaamaan V8 dieselin soundia.
Tosin nuo VAG:n V8 tai V10 nakut ovat aika kaukana vaikkapa Duramax:in äänistä...
-Tazio
Valvoja: Moderators
Jos olet Turkuun/Raisioon päin poikkeamassa niin tervetuloa koeajelulleTyytty kirjoitti:Meillä taas sellainen kokemus Tampereen Levorannasta, että oksat pois.
Vanhempi viiksekäs mies myyjänä.
Kysyin Giulian koeajosta, niin totesi että "Ei ole vapaata, tule vaikka joskus ensiviikolla kyselemään. Ne on sitten sellasia vartin pätkiä vaan"
Hintatiedusteluun todettiin:"Noi nyt on vaan lähtöhintoja, yleensä näihin tulee sitten aika paljon päälle kun raksitaan lisävarusteita".
Silloin astuu sisään joku vähän vanhempi "herrasmies", jolle kyseinen myyjä menee suoraan:"Moro, hieno auto eikö? tulikin juuri pihaan yksi jos haluat kokeilla"
![]()
![]()
![]()
Piti kysyä samalla tarjousta, kun firmalle oltiin hankkimassa kolmea pakua. Enpä sitten viitsinyt enää niiden perään kysellä, joten ostin Nissanin nv400sia.
Nyt tuli oikeutettu kommentti kylläTazio kirjoitti:Noh noh.palkus kirjoitti:Ei ne muidenkaan valmistajien nelos-tuparit niin kauhean sulosointuisia ole. Kaupanpihalla tupakoidessa, arvion selän taakse parkkeeranneet vehkeet valmetiksi ja massikaksi. Käänsin pään ja siellä olikin uusmaiset dkw ja hinnakkaan näköinen katumaasturi-meisseli.
Linnavuoren nakut Massikan ja Valtran nokalla kuullostavat miehekkäiltä ja henkivät 'meihin voi luottaa' soundia ja fiilistä.
En vertaisi niiden ääntä peltisessä sementtimpärissä olevien olevien ruostuneiden rautanaulojen ravistelua vastaavaan kidutukseen jota mm. VAG:inoiden konehuoneista kantautuu
-Tazio
Se on juuri näin!!!Kaalipata kirjoitti:Diesel on persaukisten korvike bensalle, ei muuta.
MetroAlfa kirjoitti:Jos olet Turkuun/Raisioon päin poikkeamassa niin tervetuloa koeajelulleTyytty kirjoitti:Meillä taas sellainen kokemus Tampereen Levorannasta, että oksat pois.
Vanhempi viiksekäs mies myyjänä.
Kysyin Giulian koeajosta, niin totesi että "Ei ole vapaata, tule vaikka joskus ensiviikolla kyselemään. Ne on sitten sellasia vartin pätkiä vaan"
Hintatiedusteluun todettiin:"Noi nyt on vaan lähtöhintoja, yleensä näihin tulee sitten aika paljon päälle kun raksitaan lisävarusteita".
Silloin astuu sisään joku vähän vanhempi "herrasmies", jolle kyseinen myyjä menee suoraan:"Moro, hieno auto eikö? tulikin juuri pihaan yksi jos haluat kokeilla"
![]()
![]()
![]()
Piti kysyä samalla tarjousta, kun firmalle oltiin hankkimassa kolmea pakua. Enpä sitten viitsinyt enää niiden perään kysellä, joten ostin Nissanin nv400sia.Tällä alalla löytyy kaiken näköisiä jamppoja valitettavasti!
Tyytty kirjoitti:MetroAlfa kirjoitti:Jos olet Turkuun/Raisioon päin poikkeamassa niin tervetuloa koeajelulleTyytty kirjoitti:Meillä taas sellainen kokemus Tampereen Levorannasta, että oksat pois.
Vanhempi viiksekäs mies myyjänä.
Kysyin Giulian koeajosta, niin totesi että "Ei ole vapaata, tule vaikka joskus ensiviikolla kyselemään. Ne on sitten sellasia vartin pätkiä vaan"
Hintatiedusteluun todettiin:"Noi nyt on vaan lähtöhintoja, yleensä näihin tulee sitten aika paljon päälle kun raksitaan lisävarusteita".
Silloin astuu sisään joku vähän vanhempi "herrasmies", jolle kyseinen myyjä menee suoraan:"Moro, hieno auto eikö? tulikin juuri pihaan yksi jos haluat kokeilla"
![]()
![]()
![]()
Piti kysyä samalla tarjousta, kun firmalle oltiin hankkimassa kolmea pakua. Enpä sitten viitsinyt enää niiden perään kysellä, joten ostin Nissanin nv400sia.Tällä alalla löytyy kaiken näköisiä jamppoja valitettavasti!
Hei! Kiitos!
Käyn koeajamassa Tampereella, ja ostan sitten sinultaValkoinen bensakoneella olisi se kiinnostavin vaihtoehto tällähaavaa, kun ei taida tuohon QV:en vielä budjetti taipua.
Varmaankin menee vähän mainostamisen puolelle, joten modet poistakoon jos tällaisia ei saa kysyä, mutta minkälaisia huoltoleasing hintoja on noihin Giulioihin tarjottu? Esim 3v/60tkm?
Juu. Tarkennan vielä omaa viestiäni eli meillä oli myyjänä nuoremman polven edustajalagotto kirjoitti:Mielestäni on outoa kehua tai haukkua joitakin myyjäliikkeitä palvelusta, sillä mielestäni palvelu on kiinni pelkästään myyjähenkilöistä. Ja hyvän myyjän yhteystiedot kannattaa pitää ajan tasalla. Myyjät kuitenkin vaihtavat liikkeitä ja automerkkienkin edustusta.
Nonni, sieltä se tuli. Onneks olkoon, hieno on! Nyt pyörii kaks Giuliaa Turussaniki kirjoitti:Uusi Giulia luovutettiin eilen Sport Car Centerissä. Päivän aikana kertyi 500 kilometriä mittariin kun piti ajaa pitkin maakuntia autoa näyttämässä.Autossa piti olla mustat ikkunalistat ja sport-vanteet, mutta tulikin turbiinivanteet ja kiiltävät ikkunalistat. Ei haittaa yhtään, se on oikein hyvä just noin.
Kävitkö Valkeakoskella asti? Ihmettelin eilen ohiajaessa paikallisen autoliikkeen pihalla n. klo 16 aikaan ollutta Giuliaa.niki kirjoitti:Uusi Giulia luovutettiin eilen Sport Car Centerissä. Päivän aikana kertyi 500 kilometriä mittariin kun piti ajaa pitkin maakuntia autoa näyttämässä.Autossa piti olla mustat ikkunalistat ja sport-vanteet, mutta tulikin turbiinivanteet ja kiiltävät ikkunalistat. Ei haittaa yhtään, se on oikein hyvä just noin.
Miksi ei tullut tilattua ulkoasua? Joillekin tuo voisi olla kynnyskysymys.niki kirjoitti:Uusi Giulia luovutettiin eilen Sport Car Centerissä. Päivän aikana kertyi 500 kilometriä mittariin kun piti ajaa pitkin maakuntia autoa näyttämässä.Autossa piti olla mustat ikkunalistat ja sport-vanteet, mutta tulikin turbiinivanteet ja kiiltävät ikkunalistat. Ei haittaa yhtään, se on oikein hyvä just noin.
Kappas! No näin tuli tehtyä.. Kaveri ja yhteistyökumppani pyörittää siinä liikettä niin käytiin sitä kautta autoa näyttämässä ja iltaa Tampereella viettämässäXehpuk kirjoitti: Kävitkö Valkeakoskella asti? Ihmettelin eilen ohiajaessa paikallisen autoliikkeen pihalla n. klo 16 aikaan ollutta Giuliaa.
Myyjä tulkitsi vanteen virheellisesti, järjestelmässä ja esitteessä kun vanteet ovat eri nimellä. Se, miksi maahantuojan tiedoissa oli järjestelmässä kiiltomustat ikkunalistat eikä kromiset kuten autossa oli, jäi mysteeriksi. Näitä kömmähdyksiä kylläkin sitten kompensoitiin asiaankuuluvasti ja sain talvirengaspaketin puoleen hintaan.TeroPee kirjoitti: Miksi ei tullut tilattua ulkoasua? Joillekin tuo voisi olla kynnyskysymys.
JontteB kirjoitti:Karmea Giuliakuume! Googlettelen munuaisten markinahintoja...
Heh kyllä uskoisin mut jos tosiaan kiinnostaa niin voisitko laittaa s.postiin viestiä. Lupasin olla mainostamatta toimintaa täälalamajy kirjoitti:Huoliskohan MetroAuto vaihdossa vanhan Giulian
OK. Laitoin spostia.MetroAlfa kirjoitti:Heh kyllä uskoisin mut jos tosiaan kiinnostaa niin voisitko laittaa s.postiin viestiä. Lupasin olla mainostamatta toimintaa täälalamajy kirjoitti:Huoliskohan MetroAuto vaihdossa vanhan Giulian
Kun moottori on nyt oikein päin, niin hyvällä tuurilla vaihto on pikkujuttu,JontteB kirjoitti:Aitoja Alfoja nämä on: dieseliin nokkahihnan vaihtoväli 3v / 60 tkm!
Ja maineelle markkinaosuuksien kasvut mielessä.Aquatica kirjoitti:Mutta onko paha homma? Ja tuo on varmasti "better safe than sorry"-mentaliteetilla. On paljon halvempaa olla korjaamatta takuuseen moottoreita, kun hihna laukoo 110tkm ajettuna...
JontteB kirjoitti:Aitoja Alfoja nämä on: dieseliin nokkahihnan vaihtoväli 3v / 60 tkm!
Eihän tässä nyt menneet apulaitehihna ja jakopään hihna sekaisin? Jarsanin postissa ainakin mainitaan "auxiliary drive belt", joka on käsittääkseni apulaitehihna. jakopään hihna eli nokkahihna olis sitten cambelt tmv. Korjatkaa jos olen väärässä.Jarsan kirjoitti:^Jep, noin on.![]()
Areas that are not dusty: recommended maximum mileage 100,000 km. Regardless of the mileage, the auxiliary drive belt/s must be replaced every 5 years.
Dusty areas and/or heavy conditions (cold climates, urban driving, long periods of idling): the recommended maximum distance is 60,000 km. The belt must be replaced every 3 years, regardless of distance travelled.
Olet väärässä.OuZei kirjoitti:Eihän tässä nyt menneet apulaitehihna ja jakopään hihna sekaisin? Jarsanin postissa ainakin mainitaan "auxiliary drive belt", joka on käsittääkseni apulaitehihna. jakopään hihna eli nokkahihna olis sitten cambelt tmv. Korjatkaa jos olen väärässä.
Asia kunnossaJarsan kirjoitti:Olet väärässä.OuZei kirjoitti:Eihän tässä nyt menneet apulaitehihna ja jakopään hihna sekaisin? Jarsanin postissa ainakin mainitaan "auxiliary drive belt", joka on käsittääkseni apulaitehihna. jakopään hihna eli nokkahihna olis sitten cambelt tmv. Korjatkaa jos olen väärässä.Ei mennyt sekaisin, vaikka eLearn puhuukin jakopään ohjeistuksessa apulaitehihnasta.
Periaatteessa identtinen verrattuna muihin Alfan dieseleihin. Samat työkalut, ajoitusmerkit pyörissä ja hihnassa. Käytännössä en tietenkään vielä tiedä miten on työtilan kanssa, mutta rohkenisin epäillä, että tilaa on ruhtinaallisesti. Edit: Teorian ja käytännön ero...Aquatica kirjoitti:Mutta onko paha homma?
Joo, hinta-arvio koko huollolle oli vajaan tonnin. Siinä oli nokkahihna, vesipumppu, apulaitehihna ja nippu suodattimia ja muut huoltokohteet. Bensamallille eivät osanneet sanoa huoltohintoja vielä.JPeltola kirjoitti:Kun moottori on nyt oikein päin, niin hyvällä tuurilla vaihto on pikkujuttu,JontteB kirjoitti:Aitoja Alfoja nämä on: dieseliin nokkahihnan vaihtoväli 3v / 60 tkm!