2.4 jtd 20v vnt:n toiminta
Valvoja: Moderators
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
2.4 jtd 20v vnt:n toiminta
Elikkäs tulee toisinaan raskaissa kiihdytyksissä p0238 koodia (boost pressure).
Ehjäsin eka imuputket, laitoin mr muscelia pakopuolelle, tiivistin egr:n.
Vnt tuossa eniten mietityttää, sillä jos se ei skulaa niin menee ahdin vaihtoon.
Otin sen toiminnasta videoo ja ehkä joku foorumilainen osaa sanoa, näyttääkö aktuaattorin liike normaalilta?
https://youtu.be/TGSuxBpAGhk
Varmuuden varalta tilasin myös uuden map sensorin, sillä ahtimen ei pitäisi kyetä sellaisiin lukemiin, kun mitä anturi on pahimmillaan näyttänyt (3bar).
Ehjäsin eka imuputket, laitoin mr muscelia pakopuolelle, tiivistin egr:n.
Vnt tuossa eniten mietityttää, sillä jos se ei skulaa niin menee ahdin vaihtoon.
Otin sen toiminnasta videoo ja ehkä joku foorumilainen osaa sanoa, näyttääkö aktuaattorin liike normaalilta?
https://youtu.be/TGSuxBpAGhk
Varmuuden varalta tilasin myös uuden map sensorin, sillä ahtimen ei pitäisi kyetä sellaisiin lukemiin, kun mitä anturi on pahimmillaan näyttänyt (3bar).
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: 2.4 jtd 20v vnt:n toiminta
Map-anturi on ainakin helpompi ja edullisempi testi. Et vanhaa ole koittanut putsata? Voi olla melkoisessa tukkeessa ja silti täysin ehjä.
edit: ja siipien säädön liike ainakin omalla vajavaisella turbo- & dieselymmärryksellä näyttäisi normaalilta.
edit: ja siipien säädön liike ainakin omalla vajavaisella turbo- & dieselymmärryksellä näyttäisi normaalilta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: 2.4 jtd 20v vnt:n toiminta
on putsattu. Vähän cleaneria ja hellästi paineilmaa. Vaikutus nolla.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: 2.4 jtd 20v vnt:n toiminta
Mulla teki 10v jtd sellaista et vihelsi ja meno hyytyi. Välillä sytytti hetkeksi vikavalon mikä ei jättänyt muistiin mitään. Satunnaisesti vihellys loppui kesken kiihdytyksen ja kulkua tuli selvästi lisää. Putsailin egr:n reiän kautta vnt siipiä ja käsin liikuttelin sitä samalla. Ei hirveesti auttanut. Tanko liikkui kevyesti käsin eikä tuntunut takertelevan. Tilasin kuitenkin uuden vnt siipipaketin ja tuli sillä kuntoon. Vanha oli suht puhdas ja liikkui mielestäni kyllä herkästi mut ilmeisesti alipaine on niin heikko ettei kestä pientäkään vastusta tai sit lämmetessä tuo meni mulla jumiin enemmän ja vähemmän. Onneks on ebay.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: 2.4 jtd 20v vnt:n toiminta
Juu en ala turboa irroittamaan ja putsailemaan/vaihtaan sen osia. Vaihdan sit mielummin uudemman jtdm:n ahtimen tilalle. Koitan välttää ahtimen irroitusta, kun ne pultit tuskin sovinnolla aukee.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: 2.4 jtd 20v vnt:n toiminta
Alfissimo voi kertoa kuinka helposti turbo vaihtuu