156 Saksasta, moottorivalinta vielä mietityttää
Valvoja: Moderators
156 Saksasta, moottorivalinta vielä mietityttää
Isäukko olisi lähdössä kesällä tai alkusyksystä Saksan reissulle Mersua noutamaan ja ajattelin lähteä kaveriksi katsomaan, josko sieltä löytyisi 156:sta tuomisiksi. Hintapuolella ei paljoakaan näytä säästävän, jos 99-01 mallista Italian ihmettä katselisi, mutta valikoimaa näyttää olevan todella runsaasti ja pääsepähän ainakin valitsemaan ne nahat ja ilmastoinnin siihen sitten...
Hivenen hirvittää kyllä, kun lukee näitä jakohihnakauhutarinoita täältä, joten kyselenpä tässä, että onko joku malli erityisen herkkä tuolle hihnavauriolle kun taas joku erityisen kestävä sen suhteen? Vaihtoehtoina olen pitänyt lähinnä 1.8 TS:ää, 2.0 TS:ää tai 2.4 JTD:tä (aikaisempi malli). Jostain muistan lukeneeni, ettei 1.8 olisi aivan yhtä ilkeä tuon suhteen kuin 2.0.
Saa toki vihjata muistakin asioista, joita kannattaisi ottaa huomioon Saksan Alfoja ihmetellessä. Perusasiat olen jo lukenut monestakin paikkaa, mutta Alfa Romeoista ei ole aikaisempaa kokemusta - Fiateista kyllä enemmänkin sitten aina 127:sta Mareaan...
Hivenen hirvittää kyllä, kun lukee näitä jakohihnakauhutarinoita täältä, joten kyselenpä tässä, että onko joku malli erityisen herkkä tuolle hihnavauriolle kun taas joku erityisen kestävä sen suhteen? Vaihtoehtoina olen pitänyt lähinnä 1.8 TS:ää, 2.0 TS:ää tai 2.4 JTD:tä (aikaisempi malli). Jostain muistan lukeneeni, ettei 1.8 olisi aivan yhtä ilkeä tuon suhteen kuin 2.0.
Saa toki vihjata muistakin asioista, joita kannattaisi ottaa huomioon Saksan Alfoja ihmetellessä. Perusasiat olen jo lukenut monestakin paikkaa, mutta Alfa Romeoista ei ole aikaisempaa kokemusta - Fiateista kyllä enemmänkin sitten aina 127:sta Mareaan...
Heh, mikäs siinä, mutta ehkä sitten vasta joskus tulevaisuudessa. Nyt ollaan kuitenkin liikkeellä hieman pienemmällä budjetilla...Sixgear kirjoitti:Miten ois GTA?
Tähän olen vähän itsekin kallistumassa kyllä. Diesel-lisää ei tuolla Saksanmaalla ihan samaan tapaan tarvisi maksaa kuin täällä. Tuota aikaisempaa 2.4JTD:tä ei vissiin tuotu Suomeen ainakaan Alfan konepellin alla - kuinkas tuohon löytyy osia/huoltoa? Onko uusi Alfan 2.4JTD kutakuinkin sama pata? Vai onko tuota ollut jonkun Fiat-pakun nokan alla tms?R@gdoll kirjoitti:Jos minulta kysytään niin 2,4 JTD... muita saa ihan suomesta.
Kuinkas muuten näihin saa lohkolämppärin asennettua? Ilmeisesti kaikkiin moottorimalleihin on ihan Defa/Calix-setit saatavilla..
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Itse asiassa kun 156:sta alettiin tuomaan Suomeen 97 lopussa, niin alkuun vähän aikaa oli tuontiohjelmassa myös 2.4 JTD, mutta kovin montaa Suomi autoa ei noita dieseleitä taida olla, mutta joka tapauksessa maahantuojalla on velvollisuus hankkia osia koska on autoa aikanaan maahan tuonut.
Alfaholismia vuodesta 2001
Eihän noita 156:sia Dieseliä lukuunottamatta edes kannata tuoda saksasta...
Ainakin itse kun kattelin niin suomessa Alfan luottamus on kaikkein heikointa ja hinta laskee kuin lehmänhäntä ja useissa alkuperäisestä pyynnistä lähtee useita satoja euroja hyvin pienellä tinkaamisella (tai sitten samat autot seisovat myymättä).
Jos suhteellisen tuoretta haluaa eli 2002-2004 niin sitten saattaa olla enemmän järkeä tuoda.
/esc
Ainakin itse kun kattelin niin suomessa Alfan luottamus on kaikkein heikointa ja hinta laskee kuin lehmänhäntä ja useissa alkuperäisestä pyynnistä lähtee useita satoja euroja hyvin pienellä tinkaamisella (tai sitten samat autot seisovat myymättä).
Jos suhteellisen tuoretta haluaa eli 2002-2004 niin sitten saattaa olla enemmän järkeä tuoda.
/esc
Ex 164 TS 2.0 '89, Ex 33 QV 1.7 16v '92, Ex 75 2.0 '88