Valostoresta olisit saanut 800W LED-tangon

Tosin hintaa sillä olisi ollut myös hyvinkin paljon.
Väittävät, että se tuo päivän pahimpaankin yöhön - mene ja tiedä sit...
Valvoja: Moderators
Poikkeuksetta joka aamu kun menen töihin n. klo 05-> VT9:llä mua tulee vastaan joku Toyotan uudehko nelikko.Aquatica kirjoitti:^
Valostoresta olisit saanut 800W LED-tangon:D
Tosin hintaa sillä olisi ollut myös hyvinkin paljon.
Väittävät, että se tuo päivän pahimpaankin yöhön - mene ja tiedä sit...
Ei tarvitse testata, kun lukee tyyppihyväksyntäsääntöä.Polforea kirjoitti:Osassa valopalkkeja on keskellä tyhjä kohta ja väittävät, että ne ovat siksi kaksi valaisinta. En tiedä onko vielä testattu oikeudessa asti.
Sakkeus kirjoitti:Garmund, siihen pitää kyllä olla jo oikeasi aikapieni val0. Tarkoitan allr 10cm korkea ja noi 15cm leveä. Nämä on mitä muistelin. Sinne ne saisi nätisti mutta mitää omalle kukkarolle sopivaa ei löytynyt jonka viitsisi siihen laittaa.
Tuossa kuvassa ne näyttää siistimmältä mitä todellisuudessa on.
Niin no, no niin... Jos valovirta on se 2000 lumenia mitä myyjän sivuilla luvataan, niin on se jo havaittavasti enemmän kuin 50-55 W halogeenipolttimosta irtoaa. Käytännössä ero on sikäli merkityksetön, että valaisimen suunnittelu vaikuttaa paljon enemmän.Garmund kirjoitti:Tuommoisia kattelin, tosin vain 20 Wattiset...
Tästäpä tuli tänään oiva esimerkki, kun ajelin Lahden pizzaillasta kotia kohti tietä 54 pitkin. Tuolla baanalla on ihan hyvän mittaisia suoria ja monellakin kohtaa kivasti näkyvyyttä, jos joku ei tietä tunne. Takanani tuli raskassarjalainen ihan reippaan etäisyyden päässä - suoraan sanoen niin kaukana, että minäkään en hetkeäkään aristelisi polttaa laillisia kaukovaloja tuolla etäisyydellä. Mulla on tumma sisusta (heijastukset ~minimissä) ja takalasilla oli verho ylhäällä, mutta silti oli valonpaiste takaa siinä määrin häiritsevä, että kohteliaasti takasumarilla signaloin aiheesta. Kuljettaja selvästi ymmärsi ja rupesi kytkemään pitkiä pois niin etteivät enää minua häirinneet, mutta parempihan se olisi ollut pudottaa pelkät lisäpitkät pois jos mahdollista - auton omat pitkät eivät minua olisi tippaakaan häirinneet ja olisi hälle ollut enemmän valoa. No, perille päästiin näinkin ja valuihan tuo vähitellen lähemmäksi (jääden edelleen asiallisen turvavälin päähän), niin pimeä osuus takanani ei jäänyt enää mainittavaksi.Sakkeus kirjoitti:Huonompia valoja voi pitää pitenpään päällä,mutta äkäset on otettava pois ajoissa.
Totta joo, tuo kyseinen tuikku siis ei täyttänyt tuota 80cm leveysvaatimusta. Muistaakseni tuossa väitteessä kyse oli tästä valaisimesta, mutta ainakin kooltaan ja paketoinniltaan vastaavasta: http://www.valostore.fi/tuote/sae_seeker_20_40w/Isola kirjoitti:Ei tarvitse testata, kun lukee tyyppihyväksyntäsääntöä.
Kehitys kehittyy ja edistys edistyy, joten säädöksetkin säätyvät. E-sääntö 48:n nykyversion mukaan yhtenäinen valopalkki ("in the shape of a band or strip") katsotaan kahdeksi valaisimeksi, jos se on vähintään 80 cm pitkä ja ulottuu molemmilla puolilla 40 cm päähän tai lähemmäs auton sivulinjasta, plus pari täsmentävää pilkunviilausta.
Sakkeus kirjoitti:Mun rossissa on lumiharja, kattokaiteet, lisävalot ja vetokoukku odottaa asennusta. Vielä jostaim sentin lootusta tehty pohjapanssari nii alkaa olla hyvä
Ach so. Tuo vaatiikin jo perusteellisempaa tulkintaa. Nyt täytyy varoittaa etten uskalla olla asiasta täysin varma, mutta mielestäni tuo on yksi valaisin sen perusteella, mitä R48rev12 sanoo aiheesta "grouped, combined or reciprocally incorporated lamps":Polforea kirjoitti:Totta joo, tuo kyseinen tuikku siis ei täyttänyt tuota 80cm leveysvaatimusta. Muistaakseni tuossa väitteessä kyse oli tästä valaisimesta, mutta ainakin kooltaan ja paketoinniltaan vastaavasta: http://www.valostore.fi/tuote/sae_seeker_20_40w/
Koodi: Valitse kaikki
5.7.2. Where the apparent surface of a single lamp is composed of two or more
distinct parts, it shall satisfy the following requirements:
5.7.2.1. Either the total area of the projection of the distinct parts on a plane tangent
to the exterior surface of the outer lens and perpendicular to the reference
axis shall occupy not less than 60 per cent of the smallest quadrilateral
circumscribing the said projection, or the distance between two
adjacent/tangential distinct parts shall not exceed 15 mm when measured
perpendicularly to the reference axis. This requirement shall not apply to a
retro-reflector.
Koodi: Valitse kaikki
2.16.1. "A single lamp" means:
(a) A device or part of a device having one lighting or light-signalling
function, one or more light source(s) and one apparent surface in the
direction of the reference axis, which may be a continuous surface or
composed of two or more distinct parts; or
Moottorin takakannakkeen saa pois tieltä helposti, kunhan jouston ja sen kannakkeen irroittaa. Ollu parikertaa irti ja sitten siellä onkin ihan hyvä tila puuhastella. Vaihoin tuolta kautta ensin laturin ja toisella kertaa tehostimen letkun\putken. Pakosarjaan ei tartte koskea.sämpy kirjoitti:Pistin Alfan (taas) pukeille ja aloin purkamaan. 500W halogeeni lämmittää mukavasti, mutta varpaat tuolla palelee. Kokeilin avata pakosarjan vasenta mutteria irrottamatta ilmastointikompuraa ja sen jalustaa, varttituumaisella sain sen mutterin jotenkuten auki, jolloin pakosarjan liitoskohta tippuu muutaman sentin alaspäin. Jää nähtäväksi riittääkö se moottorin takakiinnikkeen irrottamiseen. Olisihan se helpotus, jos ei tarttisi ottaa apulaitehihnaa ja sitä kylmästöintiä (taas) irti.
Pakoputken jousto-osa lähti sentään helposti. Alatukivarsien ulkopäät epäilyttää. Pitäisi kai irrottaa jarrulevyt ja suojapellit, että saisi ulosvetäjän sopimaan tuohon? Toki pieni mahis voisi olla, että irrottaa vaan tukivarsien sisäpäät jolloin tukivarret taittuu alas. Mutta ajattelin jos tiputtaisi koko apurungon pois raottamisen sijaan, monasti on lopulta nopeampaa tehdä kerralla kunnolla tilaa kuin yrittää jostain ahtaasta välistä ja koko ajan joutuu purkamaan lisää. Eikä apurungolle olisi pahitteeksi pieni huoltomaalauskaan.
Jep, tuolla tavalla monta kertaa irroittanut alapallot. Mikään muu kuin tavan kaksjalkainen ulosvetäjä ei tuonne tahdo sopia, ja tartuntapinta on alaspääin vino, meinaa jalat livetä irtipalkus kirjoitti:sämpy kirjoitti:Alatukivarsien ulkopäät epäilyttää. Pitäisi kai irrottaa jarrulevyt ja suojapellit, että saisi ulosvetäjän sopimaan tuohon?
Alfissimo kirjoitti:Pihalla katselin, kun koura otti neljä autoa kyytiin. 2x 156, diudi ja micra.