Termarin vaihto
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 13 Marras 2016, 12:55
- Car(s): Alfa 156
Termarin vaihto
Tuli tuossa haksahdettua Alfaan ja 1000 km jälkeen on sitten ilmennyt kaikenlaista pientä ruuvaamista. Mulla 156 1.8 ja lämmöt tuppaa nousee kun esim. liikennevaloissa odottelee ja tuo termari on ilmeisesti tiensä päässä (tai sen vaihtamisesta lähden liikkeelle). Flekti toimii. Mutta siis asiaan eli tarviiko uuden termarin ja tiivisteen väliin laittaa liimaa myös?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Termarin vaihto
En minä ole laittanut. Termarin vaihtanut kahteen TS:ään ja yhteen JTD:hen. Putsaa pinnat vaan hyvin.
Ja sit se Facetin halpistermari voi hyvinkin olla toimimatta.
Normioireita;
Lämmöt ei pysy siellä 90 pinnassa lainkaan ajossa. Ja heti kun pysähtyy, ne nousee yli (syytä tähän en tiedä, mutta kai siinä joku järki on - molemmat TS:t tuota teki vanhalla, auki jämähtäneellä termarilla).
Kun termostaatti on kunnossa, mittari näyttää tasaisesti "70"-viivan ja 90:n välillä. Huomioitavaa, että tuo "70"-viiva on konkreettisesti melkein aina lähemmäs 82celciusta kuin 70, eli asteikko ei ole ihan 50-70-90, vaan enemmänkin 50-80-90-100-130...
Ja sit se Facetin halpistermari voi hyvinkin olla toimimatta.
Normioireita;
Lämmöt ei pysy siellä 90 pinnassa lainkaan ajossa. Ja heti kun pysähtyy, ne nousee yli (syytä tähän en tiedä, mutta kai siinä joku järki on - molemmat TS:t tuota teki vanhalla, auki jämähtäneellä termarilla).
Kun termostaatti on kunnossa, mittari näyttää tasaisesti "70"-viivan ja 90:n välillä. Huomioitavaa, että tuo "70"-viiva on konkreettisesti melkein aina lähemmäs 82celciusta kuin 70, eli asteikko ei ole ihan 50-70-90, vaan enemmänkin 50-80-90-100-130...
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 13 Marras 2016, 12:55
- Car(s): Alfa 156
Re: Termarin vaihto
Jep...kiitos vastauksesta...mä valitsin Hellan termarin...eiköhän aja asiansa
Mulla rosteri putki ja peltipakosarjat, mutta tuosta takapöntöstä lensi villat pihalle ja nyt on aika ärsyttävät äänet...taitaa olla tuokin aika normi vika näissä autoissa?

Mulla rosteri putki ja peltipakosarjat, mutta tuosta takapöntöstä lensi villat pihalle ja nyt on aika ärsyttävät äänet...taitaa olla tuokin aika normi vika näissä autoissa?
Re: Termarin vaihto
syylari morjens, ei termari.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Termarin vaihto
^
Kaksi keissiä täällä.
Molemmat vetäs todella kuumaksi parkissa, mutta ajossa jäi kylmäksi. Kumpaankaan ei tarvinnut syylaria vaihtaa. Kumpikin tessuja ja toinen CF2, toinen CF3.
Jos ajossa lämmöt nousee, sitten se on ihan selvästi syylari. Voisihan se nytkin toki olla, mutta tarina ei kertonut onko lämmönkarkailu ongelma vai ei?
Kaksi keissiä täällä.
Molemmat vetäs todella kuumaksi parkissa, mutta ajossa jäi kylmäksi. Kumpaankaan ei tarvinnut syylaria vaihtaa. Kumpikin tessuja ja toinen CF2, toinen CF3.
Jos ajossa lämmöt nousee, sitten se on ihan selvästi syylari. Voisihan se nytkin toki olla, mutta tarina ei kertonut onko lämmönkarkailu ongelma vai ei?
- Raikka
- Viestit: 199
- Liittynyt: 28 Kesä 2015, 18:11
- Car(s): ex;156 1.8 -03 sportwagon, GT 2.0 jts
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Termarin vaihto
Peltisarjahan näissä 156 on ihan vakiona (bensa vehkeissä), eipä tuota villojen häviämistä voi ihan yhden merkin viaksi sanoa
.

Kaikkea sitä tuleekin hommattua.
Re: Termarin vaihto
1.6ts CF3 -04 hain motonetistä termarin ja vika poistui. Ei nostanut ajossa kuin 60-70c ja paikallaan huudattaessa sai 90. Nyt nousee ihan 90 asti hyvin, välillä tipahtaa ajossa himppasen kun termari avautuu.
Varovasti asennuksessa, itsellä jäi kiireessä tiiviste väliin, jouduin lopulta laittamaan vanhan tiivisteellä + tiivistemassalla, kun piti päästä liikkeelle..
Varovasti asennuksessa, itsellä jäi kiireessä tiiviste väliin, jouduin lopulta laittamaan vanhan tiivisteellä + tiivistemassalla, kun piti päästä liikkeelle..