Miksi Alfa?
- se muoto
- ne tyylikkäät nahkasisustat ja ihanat vanteet
- ajettavuus
--> fiilis
Mitä pitää ainakin tarkistaa ?
- huoltohistoria eli paksu 3-5 000 euron huoltolaskupino on hyvä enne n. samanhintaisen alfan ostossa
--> joku teki jo ne "isot" huollot ja mahdolliset sitä edellisen omistajan laiminlyönnit puolestasi
- isot ja leveät "sport" -vanteet ja renkaat --> pyöränlaakerit ja pyöräntuennat sekä ohjausvaihteet kovilla ( poislukien tehtaan jo madaltamat yms erikoismallit kuten TI ) --> tässä suosin aina vakioalustaa mutta olenkin järki edellä "pussihousu"
- viritetyt moottorit --> kuluminen aina nopeampaa kuin vakioviritteisissä( poislukien dieselien järkevät hiukkasloukun / EGRn poisohjelmoinnit ) , tämä koskee varsinkin manuaalivaiheisia Alfoja --> vrt. ed. kohdan perustelu
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
- RUOSTE: valitse Alfa, joka on ruostesuojattu tai tuotu Italiasta tai Saksan suolaamattomilta alueilta .
TARKISTA aina kuitenkin joko itse tai asiantuntijan kanssa alustan kunto nosturilla ( kyllä ne Saksa tuonnitkin voivat olla ruostuneita )
- SÄHKÖT: oma periaate on ollut valinta Alfa, jossa on mahdollisimman vähän elektroniikkaa. Joten Alfan mahdollisia patteriautoja en ehkä osta
![mega grin :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- Jälleenmyyntiarvo ( tai sen puute) . Osta jokainen Alfa sillä ajatuksella, että se jää sinulle (for ever
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ja sitten taas ihailet niitä hyväntuoksuisia nahkapenkkejä ja hipelöit käteenistuvaa rattia, unohdat kaiken edellä mainitun ja rinta rottingilla ajelet pois tuoreena Alfa Romeon omistajana
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)