156 V6:n pakosarja, auto "pohjannut"

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

156 V6:n pakosarja, auto "pohjannut"

Viesti Kirjoittaja Vode »

Terveppä arvon kohtalotoverit. Onkos kellään 156 V6:n omistajalla ollut ongelmaa tai tapausta vastaan jossa tuo pakosarja olisi ottanut maakosketuksia siitä kohtaa josta se kääntyy konehuoneen puolelta auton alle? Itse huomasin kun ensimmäistä kertaa öljyjä vaihdoin että jostain syystä tuo etuputken mutka on auton alin kohta ja vielä huomattavan "osumaherkkä". Tuostä osumakohtasta putki oli vielä ehkä noin 3-4mm litassa ja kohtuullisesti sitten ruostunutkin/ohentunut joten putken vaihto lienee kohtapuolin edessä.

Lisäksi kun pohjalevyä vaihdoin niin kummankin pyörän edessä olevat peltiset kiinnityspisteet oli hävinnyt ajan saatossa. En kyllä yhtään ihmettele, niin ohkasesta tavarasta oli tuo pitkä U-kantattu ja vähän kuin väkisin keksitty viritys. Joutui uudet kanttailemaan tilalle, muilla samoja kokemuksia, viritys lienee sama muissakin 156:ssa? Niin ja tämä on -98 ikäinen yksilö.

Cotson
Viestit: 114
Liittynyt: 04 Syys 2003, 23:09
Car(s): 159 1.75 TBi,
ex. 156 2.5 V6,
ex. 156 2.0 TS
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Cotson »

Samaa ihmettelin omassani kun sitä Konalan Deltan pikahuollossa katseltiin. Huoltokaveri sanoi kuitenkin että lähes kaikissa V6:sissa, varsinkin madalletuissa, on tuo kyseinen putken osa lytyssä jonkun verran. Ei pidä kuulemma huolestua ennenkun alkaa vuotamaan tai on kunnolla lytyssä, putki on kaksikerroksinen ja tuon ulkokuoren lyttääntymisestä ei pitäisi olla haittaa.

En ainakaan itse huomannut noita pohjalevyn kiinnityspisteitä katsoa levyn vaihdon yhteydessä. Kyllä sinne ruuvi hyvin upposi.

Avatar
Jeppaa
Viestit: 344
Liittynyt: 03 Helmi 2005, 12:23
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jeppaa »

Mulla on kanssa mallikkaasti lytyssä se etummaiselta pakosarjalta tuleva putki =) Mutta niinkuin edellä jo mainittiin, se on kaksikerroksinen, joten hätää ei ole, ennenkuin siihen reikä ilmestyy. Kannattaa kuitenkin tarkistaa, ettei pakosarja vuoda. Itsellä autoa penkittäessä ihmeteltiin hieman korkeita happiarvoja (muistaakseni) ja syyksi paljastui sitten vuotava pakosarja. Lappeenrannan delta-autossa laittoivat sen kuntoon. Niiltä meni aika monta tuntia kun ähelsivät sen vääntyneen pakosarjan suoraksi. Hintaa setille tuli uusien tiivisteiden kanssa noin 400e...
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään ;)

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Täytyypä sitten odotella ja katsoa jos reikä ilmaantuu. Varmaankin tulee hommattua peltisarja tilalle samalla vaivalla sillä tuskin alkuperäiseen hintaero on kummoinen.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Niinpä, on näköjään hyvä idea madaltaa auto 8)
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Vastaa Viestiin