Terveppä arvon kohtalotoverit. Onkos kellään 156 V6:n omistajalla ollut ongelmaa tai tapausta vastaan jossa tuo pakosarja olisi ottanut maakosketuksia siitä kohtaa josta se kääntyy konehuoneen puolelta auton alle? Itse huomasin kun ensimmäistä kertaa öljyjä vaihdoin että jostain syystä tuo etuputken mutka on auton alin kohta ja vielä huomattavan "osumaherkkä". Tuostä osumakohtasta putki oli vielä ehkä noin 3-4mm litassa ja kohtuullisesti sitten ruostunutkin/ohentunut joten putken vaihto lienee kohtapuolin edessä.
Lisäksi kun pohjalevyä vaihdoin niin kummankin pyörän edessä olevat peltiset kiinnityspisteet oli hävinnyt ajan saatossa. En kyllä yhtään ihmettele, niin ohkasesta tavarasta oli tuo pitkä U-kantattu ja vähän kuin väkisin keksitty viritys. Joutui uudet kanttailemaan tilalle, muilla samoja kokemuksia, viritys lienee sama muissakin 156:ssa? Niin ja tämä on -98 ikäinen yksilö.
156 V6:n pakosarja, auto "pohjannut"
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 114
- Liittynyt: 04 Syys 2003, 23:09
- Car(s): 159 1.75 TBi,
ex. 156 2.5 V6,
ex. 156 2.0 TS - Paikkakunta: Helsinki
Samaa ihmettelin omassani kun sitä Konalan Deltan pikahuollossa katseltiin. Huoltokaveri sanoi kuitenkin että lähes kaikissa V6:sissa, varsinkin madalletuissa, on tuo kyseinen putken osa lytyssä jonkun verran. Ei pidä kuulemma huolestua ennenkun alkaa vuotamaan tai on kunnolla lytyssä, putki on kaksikerroksinen ja tuon ulkokuoren lyttääntymisestä ei pitäisi olla haittaa.
En ainakaan itse huomannut noita pohjalevyn kiinnityspisteitä katsoa levyn vaihdon yhteydessä. Kyllä sinne ruuvi hyvin upposi.
En ainakaan itse huomannut noita pohjalevyn kiinnityspisteitä katsoa levyn vaihdon yhteydessä. Kyllä sinne ruuvi hyvin upposi.
Mulla on kanssa mallikkaasti lytyssä se etummaiselta pakosarjalta tuleva putki =) Mutta niinkuin edellä jo mainittiin, se on kaksikerroksinen, joten hätää ei ole, ennenkuin siihen reikä ilmestyy. Kannattaa kuitenkin tarkistaa, ettei pakosarja vuoda. Itsellä autoa penkittäessä ihmeteltiin hieman korkeita happiarvoja (muistaakseni) ja syyksi paljastui sitten vuotava pakosarja. Lappeenrannan delta-autossa laittoivat sen kuntoon. Niiltä meni aika monta tuntia kun ähelsivät sen vääntyneen pakosarjan suoraksi. Hintaa setille tuli uusien tiivisteiden kanssa noin 400e...
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään