Mitä teit tänään tallissa?
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Missä tuollaisia myydään? Voisi kiinnostaa. Isosta maskista tulikin jo vinkki.sämpy kirjoitti:Siis tuollainen
Tein itse - säästin
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
No jos B-raudasta ei muka löydä, niin ainakin M-rauta tarjoaa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Luultavasti myös Tokmannit, Honkkarit, Motonetit, Puuilot yms.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Laadusta en sitten anna takuuta.. omat EI ole Motonetista. Eikä ole liiemmin harjaksia irronnut vaan kulunut kuten kuuluu.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Noilla B- ja M-kaupan harjoilla ei tee mitään. Harjasten pitää olla karkaistuja, ja noissa ne ei ole, tai se on tehty huonosti. Vaikka päälle päin ovat samannäköisiä, niin ero on siinä, kiillotetaanko ruostetta, vai ajetaanko se irti. Ruosteen kiillotukseen nuo on ihan hyviä. Tai toimiihan ne jotenkuten sen hetken, kunnes harjojen päät on kääntyneet samaan suuntaan, eli minuutin tai pari.Polforea kirjoitti:No jos B-raudasta ei muka löydä, niin ainakin M-rauta tarjoaa.
En tiedä, mistä saisi kunnollisia. Omani ostin jo edesmenneestä kaupasta, muistaakseni LUX-merkkinen.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Hyvä tietää, kiitos. Minä en noita punottuja ole käyttänyt, ulkonäkö tosiaan vaan on hyllystä melko 1:1 tuttu.mutt kirjoitti:Noilla B- ja M-kaupan harjoilla ei tee mitään. Harjasten pitää olla karkaistuja, ja noissa ne ei ole, tai se on tehty huonosti.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Autossani on 4 pin -> 3pin järjestelmä ajovalojen korkeudensäätömoottoreille.
Valoissa on 8pin -> 6pin. Toimivat eri tavoin. 3 pin säätää signaaliperiaatteella korkeutta ja 6pin valot suoraan 12v + syötetty jännite johonkin napaan.
Vaihtoehdoksi löytyi ainoastaan johtosarjan ja kytkimen vaihto. Valoja en ole siitä syystä vaihtamassa, että ne on automalliini parhaimmat, hienoimmat ja kalleimmat original valot mitä Subaru on automalliini tehnyt (samaa 2002 vuosimallia on saanut neljällä eri valoilla, riippuen onko auto japanista, euroopasta, yhdysvalloista vai rallipoluilta, joista valoista minä omistan kolmet).
En myöskään halua silvota yhtäkään alkuperäistä johtosarjaa, kun en ole tähänkään asti niin tehnyt.
No tein kolmannen vaihtoehdon, boksin joka muuttaa tuon signaalin toivotuksi jännitteeksi. Prototyyppi toimi näin irrallaan. Pitää vielä kiinnittää levy boksiin, tehdä lopulliset johdot ajovalojen ja alkuperäisen johtosarjan väliin ja koekäyttää x määrä aikaa.
Jos jatkaa toimimistaan, täytynee piirtää piirilevy sille ja tehdä kunnollinen, sen lopullisen tuotteen saa mahtumaan melko pieneen laatikkoon.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Itse tuli tehtyä oletus, että olisivat samanlaista tavaraa, kun olivat saman näköisiäkin.Polforea kirjoitti:Hyvä tietää, kiitos. Minä en noita punottuja ole käyttänyt, ulkonäkö tosiaan vaan on hyllystä melko 1:1 tuttu.mutt kirjoitti:Noilla B- ja M-kaupan harjoilla ei tee mitään. Harjasten pitää olla karkaistuja, ja noissa ne ei ole, tai se on tehty huonosti.
Tämmöistä tuli tehtyä tallissa, kun ei Lancia-työkalua 8043110 sattunut nyt olemaan saatavilla:
https://1drv.ms/i/s!AiQwQq0Hz81Sg8FOz1zgQXHmUjPr6A
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tämän takia vähän perään huutelinkin. Ruosteenkiillotukseen mulla löytyy jo pari työkalua.mutt kirjoitti:Noilla B- ja M-kaupan harjoilla ei tee mitään. Harjasten pitää olla karkaistuja, ja noissa ne ei ole, tai se on tehty huonosti. Vaikka päälle päin ovat samannäköisiä, niin ero on siinä, kiillotetaanko ruostetta, vai ajetaanko se irti. Ruosteen kiillotukseen nuo on ihan hyviä. Tai toimiihan ne jotenkuten sen hetken, kunnes harjojen päät on kääntyneet samaan suuntaan, eli minuutin tai pari.Polforea kirjoitti:No jos B-raudasta ei muka löydä, niin ainakin M-rauta tarjoaa.
En tiedä, mistä saisi kunnollisia. Omani ostin jo edesmenneestä kaupasta, muistaakseni LUX-merkkinen.
Tein itse - säästin
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Mitä teit tänään tallissa?
156 SW 2004 piti kiireellä laittaa uusi tuulilasin pyyhkijän moottori. Helppo homma, kunhan saa muovit irti tuulilasin alaosasta. Molempien puolien päädyt oli ruostuneet kiinni joten niiden kanssa piti tapella.
Hinta oli 130 eur (Denso 434S) kun ei ehtinyt ebaystä tilaamaan halvempaa.
Nyt taas pyyhkii, tosin ensin lähtee alaspäin ja sitten ylös. Mutta toimii.
Hinta oli 130 eur (Denso 434S) kun ei ehtinyt ebaystä tilaamaan halvempaa.
Nyt taas pyyhkii, tosin ensin lähtee alaspäin ja sitten ylös. Mutta toimii.
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Jos ensin lähtee alas, niin sitten jotain meni pieleen.. Mä tein saman operaation pari vuotta sitten ja taisi olla vasta neljäs yritys kun sain hökötyksen toimimaan kunnolla
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Alkaa Alfan jarruremontti olla kasassa. Hyvin se alkoi, nätisti oli joku edellinen asentaja lutrannut pultit kupariin:
Siihen se sitten tökkäsikin:
Ei ollut enää kiilloittamalla elvytettävissä. Eipä muuta kun uusia mäntiä tilaukseen.
Takajarruille piti tehdä erikoistyökalu:
Toimi hienosti.
Takana ei ollut muita ylläreitä kun vasemmalla toinen liukutappi oli hitusen jumissa.
Loppu sitten olikin aikalailla niputtamista.
TRW:n levyissä on kivasti maalia sipaistu noihin epäoleellisiin pintoihin:
Nyt on TRW:n levyt ja Brembon palat molemmissa päissä. Jospa noilla nyt rullailisi jonniin aikaa taas
Samalla tuli alkavaa ruostetta siistittyä helman etupäästä etupyörän takaa ja asennettua roiskeläpät. Jos ei nyt saisi niin kovin kiveä se helman pää. Noveroxia ja maalia ennen läppien laittoa.
Seuraavaksi olisikin jakopää edessä, mutta tuon taidan antaa liikkeen tehtäväksi.
Mulla on rälläkkään tuollainen kuppimallinen kierreteräsharja. Kerran sillä ajelin vain suojalasit päässä ja yksi rautalanka törrötti kohta poskessa pystyssä. En kyllä muista mistä tuon ostin eikä se jatkuvalla syötöllä lankoja sylje. Brutaali ja kunnioitusta herättävä kampe kyllä.
Siihen se sitten tökkäsikin:
Ei ollut enää kiilloittamalla elvytettävissä. Eipä muuta kun uusia mäntiä tilaukseen.
Takajarruille piti tehdä erikoistyökalu:
Toimi hienosti.
Takana ei ollut muita ylläreitä kun vasemmalla toinen liukutappi oli hitusen jumissa.
Loppu sitten olikin aikalailla niputtamista.
TRW:n levyissä on kivasti maalia sipaistu noihin epäoleellisiin pintoihin:
Nyt on TRW:n levyt ja Brembon palat molemmissa päissä. Jospa noilla nyt rullailisi jonniin aikaa taas
Samalla tuli alkavaa ruostetta siistittyä helman etupäästä etupyörän takaa ja asennettua roiskeläpät. Jos ei nyt saisi niin kovin kiveä se helman pää. Noveroxia ja maalia ennen läppien laittoa.
Seuraavaksi olisikin jakopää edessä, mutta tuon taidan antaa liikkeen tehtäväksi.
Mulla on rälläkkään tuollainen kuppimallinen kierreteräsharja. Kerran sillä ajelin vain suojalasit päässä ja yksi rautalanka törrötti kohta poskessa pystyssä. En kyllä muista mistä tuon ostin eikä se jatkuvalla syötöllä lankoja sylje. Brutaali ja kunnioitusta herättävä kampe kyllä.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kannattaa tarkistaa kuppilaukan max-kierroslukema. Mulla on sellainen kuppi, joka on rälläkän M14 kiinnityksellä, mutta max-kierrokset on jotain 5000-8000rpm. ja rälläkkä ottaa reilusti enemmän. Alkoi kupin harjakset taipumaan keskipakovoiman takia ulospäin ja piikit irtoilemaan. Sitä ei kyllä uskalla enää käyttää. Ihmettelen vain, että mihinköhän koneeseen moinen kuppilaikka on tarkoitettu.
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ Onhan niitä olemassa rälläköitä joista saa säädettyä kierrosnopeutta.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^^Iso 230mm rälläkkä on jotain tuollaista kierroksiltaan.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ajattelin ihan samaa eli että linkkisysteemi olisi yhden pykälän pielessä. Mutta tänään tuo olikin korjaantunut itsestään ?? Eli nyt pyyhkimet menee ihan alas parkkiasennossa ja sitten taas lähtee heti ylöspäin. Ihmeellisiä nämä alfat! Mitään en siis korjannnut._rico kirjoitti:^Jos ensin lähtee alas, niin sitten jotain meni pieleen.. Mä tein saman operaation pari vuotta sitten ja taisi olla vasta neljäs yritys kun sain hökötyksen toimimaan kunnolla
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jos se on kahdessatoista vuodessa oppinut fiksuksialamajy kirjoitti:Ajattelin ihan samaa eli että linkkisysteemi olisi yhden pykälän pielessä. Mutta tänään tuo olikin korjaantunut itsestään ?? Eli nyt pyyhkimet menee ihan alas parkkiasennossa ja sitten taas lähtee heti ylöspäin. Ihmeellisiä nämä alfat! Mitään en siis korjannnut._rico kirjoitti:^Jos ensin lähtee alas, niin sitten jotain meni pieleen.. Mä tein saman operaation pari vuotta sitten ja taisi olla vasta neljäs yritys kun sain hökötyksen toimimaan kunnolla
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Aamupäivällä korjattu kiveniskemä uuden työauton tuulilasista. C-bright osoittautui toimivaksi ja iskemä hävisi lähes täysin. Toisaalta kiveniskemä ilmestyi 5 minuuttia sen jälkeen, kun olin ostanut kyseisen lasinkorjaussarjan Alajärven Halpa-Hallista "kaiken varalle".
Yritetty liki tunti emännän kanssa saada 156 hammastankoa sopimaan rattiakselille, itse auton alla ja emäntä ohjaamossa. Tuohan hajosi viime kuussa suoritetun kansiremontin jälkeisellä koeajolla, johtaen täyteen etuakseliremonttiin. Sivun alussa näkyy 4.11. kirjoitettu onnellinen viesti. kun kansiremontti oli likimain valmis. Siitä on sitten jatkettu vaihteeksi auton alapuolella. Lopulta kiskottu narulla hammastanko ylös pysyvästi ja sain itse naputeltua akseleita n. puol senttiä limittäin. Osui rattikin keskelle suoraan, joten ei tarvinne sitä purkaa ja säätää asentotunnistinta. Pitää laittaa apurunko paikoilleen että on ohjausnivelelle vastetta ja sitten naputella pohjaan. Tuolla polkimien takana ei pääse oikein millään käsiksi niveleen, edes kahta kättä tuonne ei saa lyömä-aseesta puhumattakaan, purkamatta ensin jotain poljinta pois tieltä. Mutta ei tuon noin hankala pitäisi olla, joten lienee kunnostetun hammastangon spooreissa jotain sanomista.
Sanoisin että ihan kaikki huolto-toimenpiteet 156:een on totaalisen perseestä. No uusitut letkut on nyt liitetty hammastankoon, hiottu rälläkän teräsharjalla jarrukilvet ja kallistuksenvakaaja, josta porasin puslat irti. Olisi vakaajan puslien vaihtokin aika veemäinen homma, jos ei olisi ollut apurunko kokonaan irti. Vakaaja maalattu vasta kertaalleen, apurunko maalattu kahteen kertaan ja uudet tukivarret + rt-päät myös maalissa. Ehkä tuo vielä kasaantuu, onneksi pistin kotteron käytöstäpoistoon. Seuraavalla koeajolla luultavasti hajoaa vaihteisto tai sekoaa sähköt.
Yritetty liki tunti emännän kanssa saada 156 hammastankoa sopimaan rattiakselille, itse auton alla ja emäntä ohjaamossa. Tuohan hajosi viime kuussa suoritetun kansiremontin jälkeisellä koeajolla, johtaen täyteen etuakseliremonttiin. Sivun alussa näkyy 4.11. kirjoitettu onnellinen viesti. kun kansiremontti oli likimain valmis. Siitä on sitten jatkettu vaihteeksi auton alapuolella. Lopulta kiskottu narulla hammastanko ylös pysyvästi ja sain itse naputeltua akseleita n. puol senttiä limittäin. Osui rattikin keskelle suoraan, joten ei tarvinne sitä purkaa ja säätää asentotunnistinta. Pitää laittaa apurunko paikoilleen että on ohjausnivelelle vastetta ja sitten naputella pohjaan. Tuolla polkimien takana ei pääse oikein millään käsiksi niveleen, edes kahta kättä tuonne ei saa lyömä-aseesta puhumattakaan, purkamatta ensin jotain poljinta pois tieltä. Mutta ei tuon noin hankala pitäisi olla, joten lienee kunnostetun hammastangon spooreissa jotain sanomista.
Sanoisin että ihan kaikki huolto-toimenpiteet 156:een on totaalisen perseestä. No uusitut letkut on nyt liitetty hammastankoon, hiottu rälläkän teräsharjalla jarrukilvet ja kallistuksenvakaaja, josta porasin puslat irti. Olisi vakaajan puslien vaihtokin aika veemäinen homma, jos ei olisi ollut apurunko kokonaan irti. Vakaaja maalattu vasta kertaalleen, apurunko maalattu kahteen kertaan ja uudet tukivarret + rt-päät myös maalissa. Ehkä tuo vielä kasaantuu, onneksi pistin kotteron käytöstäpoistoon. Seuraavalla koeajolla luultavasti hajoaa vaihteisto tai sekoaa sähköt.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei kannata sitä rattiakselia vielä lyödä ihan pohjaan asti ennenkuin on renkaat suunnilleen suorassa. Kyllä sen itse olen kohtuu kivuttomasti aina saanut akseliin paikalleen booreilleen, kun ensin on saanut akselin ohjaamon puolelle. Minäkin mahdun jalkatilaan laittamaan akselin paikalleen ja lyömään vasaralla ilman yhdenkään polkimen tai penkin irroitusta, kun ensin on kääntänyt rattia sopivasti, jotta saa sopivan vastepinnan akselin sivuun siitä pultin läpiviennin yläpuolelta.
e: eikä kannata lyödä pohjaan asti sittenkään, sillä pultin ura ei ole silloin kohdallaan.
e: eikä kannata lyödä pohjaan asti sittenkään, sillä pultin ura ei ole silloin kohdallaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Liitoksessa on irrallinen t-mallinen osanen, jonka pitäisi pysäyttää nivel sopivaan korkeuteen?
En mä ainakaan saanut tuonne vasaraa mitenkään, haarukkapäällä sai kaasupolkimen takaa vähän naputettua nurkkaan, mutta käytännössä piti naputtaa akselin liukuosaan, joka kulman takia ei tietty välity niveleen kovinkaan hyvin. Mutta tuurnalla tms pääsee kunhan on takana jotain mitä vastaan naputtaa. On tosiaan yllättävän tiukka, nivel ei ruuvarillakaan juuri auennut tai ainkaan helpottanut. Mutta ei näitä pitäisi olla kuin yksillä spooreilla eikä olisi muuten mennyt tuonkaan vertaa.
Niin oletan että hammastangon liike on symmetrinen? nyt on laita-asennoissa ratti symmetrisesti, joten oletetusti osui keskellä vaikka näin yritinkin.
En mä ainakaan saanut tuonne vasaraa mitenkään, haarukkapäällä sai kaasupolkimen takaa vähän naputettua nurkkaan, mutta käytännössä piti naputtaa akselin liukuosaan, joka kulman takia ei tietty välity niveleen kovinkaan hyvin. Mutta tuurnalla tms pääsee kunhan on takana jotain mitä vastaan naputtaa. On tosiaan yllättävän tiukka, nivel ei ruuvarillakaan juuri auennut tai ainkaan helpottanut. Mutta ei näitä pitäisi olla kuin yksillä spooreilla eikä olisi muuten mennyt tuonkaan vertaa.
Niin oletan että hammastangon liike on symmetrinen? nyt on laita-asennoissa ratti symmetrisesti, joten oletetusti osui keskellä vaikka näin yritinkin.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^siinähän se nyt hyvä on Laitoito muuten pikkukoneen vai isolohkon, vähemmän kääntävän hanmmastangon?
"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Enpä oikeastaan tiedä, kun en raaskinut investoida TRW tuotteeseen joissa selkeät tuotekoodit. Tässä ei taidettu mainita V-koneita listalla, mutta kuka näistä halvemmista kunnostetuista tietää kumpia ne lopulta on. Kunhan nyt pyörät kääntyisi ja öljyt pysyisi sisällä.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kasasin oikean etuoven pahvin paikoilleen, ajoin veekuutoisen ulos ja veekahdeksaisen sisään. Kotvaa myöhemmin ajoin veekuutoisen kaverin varastotilaan talvisäilöön.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Löysin sittenkin jo hukkaamaksi luulemani kiinnittimen lumihangesta ja pääsin laittamaan vastamaalatun apurunko-vakaajakompletin Alfan keulalle. Samalla kiinnittyi hammastanko lopullisesti sekä vaihdekeppi-käsijarru tukilevy ja moottorin takakannake.
Sitten alkoi varpaat jäätymään toppasaappaissa "tallissa".
Vielä olisi pakosarja/haitariputki asennus että voisi kokeilla käyntiin. Sen jälkeen tietty eturipustusten ja jarrujen kasaus. Jarrukilpien putsaus ja maalauskin on vielä kesken.
Edit: iltapuhteina jarrukilvet ovat nyt kertaalleen maalattu. Tiedä sitten kuinka helposti noita saisi uusia, mutta nämä on nyt pelastettu vähän kuin "viime metreillä" että riitti vielä puhdistus. Maalin kestävyydestä kuuman jarrulaikan vieressä ei ole kokemusta, mutta näinpä sekin selviää
Sitten alkoi varpaat jäätymään toppasaappaissa "tallissa".
Vielä olisi pakosarja/haitariputki asennus että voisi kokeilla käyntiin. Sen jälkeen tietty eturipustusten ja jarrujen kasaus. Jarrukilpien putsaus ja maalauskin on vielä kesken.
Edit: iltapuhteina jarrukilvet ovat nyt kertaalleen maalattu. Tiedä sitten kuinka helposti noita saisi uusia, mutta nämä on nyt pelastettu vähän kuin "viime metreillä" että riitti vielä puhdistus. Maalin kestävyydestä kuuman jarrulaikan vieressä ei ole kokemusta, mutta näinpä sekin selviää
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Oon tässä viikon aikana värkkäillyt 33:sta talviajoon sopivaksi. Nyt olis alla Contin nastat (kun ei ollut kitkoja tyrkyllä) ja sisälämppäri on asennettu. Varapyörän kotelosta löytyi pari reikää ja ne ovat nyt avattu ja peltiä vaille valmiit.
Kylmähän tuo on ja rengasmeteli infernaalinen, mutta kone pelaa hienosti eikä nikottele ainakaan pienillä noin kymmenen asteen pakkasilla.
Kylmähän tuo on ja rengasmeteli infernaalinen, mutta kone pelaa hienosti eikä nikottele ainakaan pienillä noin kymmenen asteen pakkasilla.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- RiTo
- Viestit: 313
- Liittynyt: 30 Kesä 2010, 20:28
- Car(s): 159 1.9 JTDm sw -07;
156 2.4 JTD sw -00 & V6 -98 - Paikkakunta: Laihia
Re: Mitä teit tänään tallissa?
En ehtinyt talliin ollenkaan. Ajattelin aamulla hieman aloittaa Kiinasta saapuneen 3D-tulostimen kasausta, mutta koko päivähän siinä sitten tuvan puolella vierähti. Yllättävän kivuttomasti masiina lähti toimimaan, kuva ja video ensimmäisestä koekappaleesta. Kappaleen halkaisija 45 mm. Ajatus olisi hyödyntää tulostinta valumallien teossa.
https://youtu.be/8trF6onntQE
https://youtu.be/8trF6onntQE
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaikuttaako miten hyvältä vehkeeltä tuo ostamasi? Ei näytä olevan kovin pahan hintainen.
Suoraan vaan suoraa
- RiTo
- Viestit: 313
- Liittynyt: 30 Kesä 2010, 20:28
- Car(s): 159 1.9 JTDm sw -07;
156 2.4 JTD sw -00 & V6 -98 - Paikkakunta: Laihia
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Varsinkin hintaansa nähden (140e kotiin kannettuna) tuo on mielestäni oikein hyvä. Runko on vähän heppoinen mutta riittävä ja ulkoasu on aika kotikutoisen oloinen. Työläs kasattava mutta toisaalta se oli aika koukuttavaa puuhaa, aivan kuin olisi leegoja kasannut . Kasausohjeet oli Youtubessa ja niistä näki selkeästi kaiken, ei tarvinnut raapia päätä missään vaiheessa. Käytin jonkin verran aikaa tulostusalustan säätöön ja ilmeisesti se onnistui hyvin kun lähti heti toimimaan. Mukana tuli vain 10 metriä lankaa ja ne alkaa olla jo käytetty kokeiluihin, laitoin tänään reilun puoli kilometriä tilaukseen niin riittää hetkeksi
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Miulla osu tuota googlatessa tämmöinen teksti vastaan:
My two best tips for improving this printer is the following:
1. Print out a better cooling nozzle! The included one is terrible because it only blows air on one part of the printed object. When the other side doesn't receive any cooling it will warp and twist, causing your print to lift one corner. Cooling is the key for improving prints! With no cooling the outer layer will not look as good as it could with sufficient cooling.
2. There's nothing worse than a failed print! This could be caused by numerous things. However, the one major problem I experienced in the beginning was tangled filament. Basically the filament holder was not rotating smoothly enough for the extruder to pull it efficiently. The filament tangled and blocked the filament entrance, causing a failed print. That's why you have to make a better filament holder. I recommend you construct your holder by using bearings (see video).
My two best tips for improving this printer is the following:
1. Print out a better cooling nozzle! The included one is terrible because it only blows air on one part of the printed object. When the other side doesn't receive any cooling it will warp and twist, causing your print to lift one corner. Cooling is the key for improving prints! With no cooling the outer layer will not look as good as it could with sufficient cooling.
2. There's nothing worse than a failed print! This could be caused by numerous things. However, the one major problem I experienced in the beginning was tangled filament. Basically the filament holder was not rotating smoothly enough for the extruder to pull it efficiently. The filament tangled and blocked the filament entrance, causing a failed print. That's why you have to make a better filament holder. I recommend you construct your holder by using bearings (see video).
Suoraan vaan suoraa
- RiTo
- Viestit: 313
- Liittynyt: 30 Kesä 2010, 20:28
- Car(s): 159 1.9 JTDm sw -07;
156 2.4 JTD sw -00 & V6 -98 - Paikkakunta: Laihia
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Samoja juttuja tuli vastaan, paremman ilmasuuttimen ehdin jo tulostaa. Mukana tulleen pienen lankakiepin kanssa ei vielä tarvinnut laakeroitua kelanpidintä mutta kun uudet rullat saapuu niin sellainen pitää kyllä rakennella. Thingiversestä löytyy hyvin valmiita malleja niin ei tarvi edes itse piirtää.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mitä muovia tuolla pystyy tulostamaan?
Edit: YouTubessa olikin mainittu koneen malli, joten googlella sain selvitettyä.
Hyvä että pystyy PP:tä ja ABS:ää tulostamaan, jos täytyy tehdä autoon osia.
Edit: YouTubessa olikin mainittu koneen malli, joten googlella sain selvitettyä.
Hyvä että pystyy PP:tä ja ABS:ää tulostamaan, jos täytyy tehdä autoon osia.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- RiTo
- Viestit: 313
- Liittynyt: 30 Kesä 2010, 20:28
- Car(s): 159 1.9 JTDm sw -07;
156 2.4 JTD sw -00 & V6 -98 - Paikkakunta: Laihia
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Joo aika laaja kirjo tuossa on tulostettavia materiaaleja. PLA ja ABS on tavallisimmat joskin ABS on ilmeisesti vaikeampi saada onnistumaan. Otin nyt vain PLA:ta kun se kuitenkin riittää hyvin malleihin. Voisi kyllä tilata vähän ABS:ääkin niin voisi kokeilla tehdä jotain käyttöosaakin.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mistä tilasit tuon tulostimen ja tulostusainetta?
Suoraan vaan suoraa
- RiTo
- Viestit: 313
- Liittynyt: 30 Kesä 2010, 20:28
- Car(s): 159 1.9 JTDm sw -07;
156 2.4 JTD sw -00 & V6 -98 - Paikkakunta: Laihia
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tulostin tuli Aliexpressin kautta tältä myyjältä, oli tarjouksessa kun tilasin. Tuossa oli vielä hyvä puoli että sai valita toimituksen Saksasta niin ei tarvinnut huolehtia tulleista. Lankaa laitoin tilaukseen Prentalta
- jargon
- Viestit: 404
- Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
- Car(s): 33 1,5 -84
159 2,2 -06
ja Romanialainen käyttis
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156 2,5 -03, 159sw 2,2 -06) - Paikkakunta: Varkaus
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eilen vaihtui 159:iin toinen takanapa, oli hitsattu aurauksen säätöpultti kiinni kun se oli vissiin säädettäessä katkennut, ei lähtenyt kuin palasina irti..tänään aika kulmien säätöön, tällä kertaa veloituksetta kun eivät viimeksi kertoneet että oli jäänyt säätämättä takaa tuon pultin takia, enkä itse hoksannut vaatia raporttia säädöstä josta tuon olisi heti huomannut..
- Ryubiken
- Viestit: 64
- Liittynyt: 15 Elo 2015, 09:51
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.0TS -99
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tänään / lähipäivinä tullut pitkästä aikaa puuhattua tallissa kohtuullisesti.
Vaihdoin alatukivarret, ylätukivarret, pystyvakaajan tangot sekä jarrupalat 156:seen. Samalla kun vanteet olivat irti maalasin jarrukaliperit ja pesin vanteet kunnolla myös sisäpuolelta. Kiristin myös käsijarrun kahvan liikettä kun oli aika pystyssä.
Samassa rytäkässä kun auto kerran oli lämpöisessä tallissa tein sisä- sekä ulkopesun, vahasin ja pinnoitin maalipinnan ja tummensin mustia kumi/muoviosia alkuperäisempään kuntoon.
Nyt olis perus talvihuolto tehty kun aiemmin syksyllä vaihdoin jäähdytysnesteet huuhtelun kera sekä öljyt & öljynsuodatin.
Tällä viikolla olisi vielä edessä katsastus.
Vaihdoin alatukivarret, ylätukivarret, pystyvakaajan tangot sekä jarrupalat 156:seen. Samalla kun vanteet olivat irti maalasin jarrukaliperit ja pesin vanteet kunnolla myös sisäpuolelta. Kiristin myös käsijarrun kahvan liikettä kun oli aika pystyssä.
Samassa rytäkässä kun auto kerran oli lämpöisessä tallissa tein sisä- sekä ulkopesun, vahasin ja pinnoitin maalipinnan ja tummensin mustia kumi/muoviosia alkuperäisempään kuntoon.
Nyt olis perus talvihuolto tehty kun aiemmin syksyllä vaihdoin jäähdytysnesteet huuhtelun kera sekä öljyt & öljynsuodatin.
Tällä viikolla olisi vielä edessä katsastus.
4-stroke explained: Suck, Squeeze, Bang, Blow.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Aika luokatonta toimintaa korjaamoltajargon kirjoitti:oli hitsattu aurauksen säätöpultti kiinni kun se oli vissiin säädettäessä katkennut, ei lähtenyt kuin palasina irti..tänään aika kulmien säätöön, tällä kertaa veloituksetta kun eivät viimeksi kertoneet että oli jäänyt säätämättä takaa tuon pultin takia
- jargon
- Viestit: 404
- Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
- Car(s): 33 1,5 -84
159 2,2 -06
ja Romanialainen käyttis
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156 2,5 -03, 159sw 2,2 -06) - Paikkakunta: Varkaus
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Samaa mieltä, luultavasti vien tämän jälkeen vielä kulmien tarkastukseen toiseen paikkaan josta kuullut pelkkää positiivista.alfa 156 v6 kirjoitti:Aika luokatonta toimintaa korjaamoltajargon kirjoitti:oli hitsattu aurauksen säätöpultti kiinni kun se oli vissiin säädettäessä katkennut, ei lähtenyt kuin palasina irti..tänään aika kulmien säätöön, tällä kertaa veloituksetta kun eivät viimeksi kertoneet että oli jäänyt säätämättä takaa tuon pultin takia
Re: Mitä teit tänään tallissa?
No heh...kävin vähän alfaa siirtelemäs tallis edes-takas ettei mee pyörät kantikkaiks siinä kaikki mitä oon viimesen ajon jälkeen ennen seisontaa kerenny tehdä. Pesemättäki vielä No ittehä on työnsä valinnu jossa ei vapaata liiemmi ole
Katotaan keväällä kun viat on korjattu (laturin vapaakytkin ja pakosarjan tiiviste) pidänkö enää vai luopuukko
Katotaan keväällä kun viat on korjattu (laturin vapaakytkin ja pakosarjan tiiviste) pidänkö enää vai luopuukko
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eilen pistin sähköä sisään ensimmäistä kertaa ehkä 70-80-luvun. Ei noussut savua mistään.
https://1drv.ms/f/s!AiQwQq0Hz81Sg8FUWaWLS5MfHvayVw
Maajohdot ei olleet kiinni valoissa, joten parkkienkaan ei olisi pitänyt palaa, mutta nehän maadoittui sitten ajovalojen kautta tai jotain. Pitäisi varmaan sulakkeet uusia, aika surkean näköisiksi hapettuneet vuosikymmenien mittaan.
Tänään purin toisen puolen etujousituksen - vetonivel ja yläpallonivel vaihtokunnossa, muuten paikat kunnossa - ja massasin loputkin pyöräkotelot. Nyt ei tarvia talliin mennä muutamaan päivään, ennenkuin käryt on tarpeeksi haihtuneet.
https://1drv.ms/f/s!AiQwQq0Hz81Sg8FUWaWLS5MfHvayVw
Maajohdot ei olleet kiinni valoissa, joten parkkienkaan ei olisi pitänyt palaa, mutta nehän maadoittui sitten ajovalojen kautta tai jotain. Pitäisi varmaan sulakkeet uusia, aika surkean näköisiksi hapettuneet vuosikymmenien mittaan.
Tänään purin toisen puolen etujousituksen - vetonivel ja yläpallonivel vaihtokunnossa, muuten paikat kunnossa - ja massasin loputkin pyöräkotelot. Nyt ei tarvia talliin mennä muutamaan päivään, ennenkuin käryt on tarpeeksi haihtuneet.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Nollakelipäivät meni taas työreissussa ja tänään 12 asteen pakkasessa jatkettiin Alfan laittoa. Vasemman puolen alatukivarsi paikoilleen ja muutaman pikkujutun jälkeen pääsi ekan kerran kokeilemaan käyntiin. Ei lentänyt RedLinen tehostinöljyt mistään, joten kai tuota niputusta voi jatkaa.
Toisen puolen vetarinkumissahan ei tahtonut pysyä klemmari, putsasin rasvat huolella sikäli kun pakkasessa onnistuu ja laitoin uuden klemmarin. Jotenkin tuo kumi ei istunut täysin suoraan ei sitten millään ja niinhän se lumpsahti irti heti kun käänsi ja pyöräytti. Pitää vaan vaihtaa siihen uusi suojakumi, jos tuo on jotenkin epk, venynyt tai muotopuoli jo valmiiksi. Tietty pakkanen ja termoplast ei helpota kiristystä.
Eli jarrukilvet ja jarrut puuttuu, etuakseliston ruostesuojaus palkin sisältä ja miksei päältäkin vaikka onkin maalattu. Raidetangonpäät ja aurauksen säätö, koiranluut. Suojamuovit ja pohjapanssari. Ehkä tuo joskus jopa valmistuu, emännän Mazda koliseekin ajossa jo siihen malliin että pitäisi päästä seuraavan auton kimppuun.
Toisen puolen vetarinkumissahan ei tahtonut pysyä klemmari, putsasin rasvat huolella sikäli kun pakkasessa onnistuu ja laitoin uuden klemmarin. Jotenkin tuo kumi ei istunut täysin suoraan ei sitten millään ja niinhän se lumpsahti irti heti kun käänsi ja pyöräytti. Pitää vaan vaihtaa siihen uusi suojakumi, jos tuo on jotenkin epk, venynyt tai muotopuoli jo valmiiksi. Tietty pakkanen ja termoplast ei helpota kiristystä.
Eli jarrukilvet ja jarrut puuttuu, etuakseliston ruostesuojaus palkin sisältä ja miksei päältäkin vaikka onkin maalattu. Raidetangonpäät ja aurauksen säätö, koiranluut. Suojamuovit ja pohjapanssari. Ehkä tuo joskus jopa valmistuu, emännän Mazda koliseekin ajossa jo siihen malliin että pitäisi päästä seuraavan auton kimppuun.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mitä teit tänään tallissa?
No ny ois Alhva taas tassuillaan. Aurausten säätö vielä uupuu, eikä se mittaamalla noista talvipyöristä oikein onnistukaan, joten pitänee tehdä visuaalisesti sihtaamalla takapyöriin. Kyseisestä suoritteesta on hyviä kokemuksia, mutta mikään ei ole varmaa. Pitäisikö oikein harkita liikkeessä säädättämistä, kunhan saa edes ajokelpoiseksi..
Niin ja kivana yllärinä apurungolta löytyi ohjaustehostinöljyä. Mutta muutaman minuutin käytöllä sitä ei tullut lisää ja paikka on säiliön alla. Sormet ristiin että olisi vaa ohitte holahtanutta tai ilmauksessa roiskunutta, paikka ainakin täsmää. Jollei pumpun ja säiliön välissä ole jokin hitaasti tihkuva liitos, sitä ei ole vielä käpälöitykään.
Vaihdoin vetarin kumin uuteen ja se istui ihan napakasti. Tuo edellinen uusi kai sitten väljistyi kun pyöri ilman pantaa peräti 25km. Miten arvasinkin ostella noita samantien ylimääräisiä, ettei taas mene aika osien odottamiseen..
Niin ja kivana yllärinä apurungolta löytyi ohjaustehostinöljyä. Mutta muutaman minuutin käytöllä sitä ei tullut lisää ja paikka on säiliön alla. Sormet ristiin että olisi vaa ohitte holahtanutta tai ilmauksessa roiskunutta, paikka ainakin täsmää. Jollei pumpun ja säiliön välissä ole jokin hitaasti tihkuva liitos, sitä ei ole vielä käpälöitykään.
Vaihdoin vetarin kumin uuteen ja se istui ihan napakasti. Tuo edellinen uusi kai sitten väljistyi kun pyöri ilman pantaa peräti 25km. Miten arvasinkin ostella noita samantien ylimääräisiä, ettei taas mene aika osien odottamiseen..
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mitä teit tänään tallissa?
....jjjjja nyt ois koeajot suoritettu. Kauankos tää pikku 156 huoltosessio kestikään, syyskuusta? Viimeksi oikeasti ajettu loppukesästä kun tein vuosivahauksen. Onpahan ainakin puhdas auto näin keskellä pakkasia.
Koeajon jälkeen piti mennä siivoamaan autokatosta, että saa sinne taas muitakin autoja. Valojen sytyttäminen sammutti motivaation..
Koeajon jälkeen piti mennä siivoamaan autokatosta, että saa sinne taas muitakin autoja. Valojen sytyttäminen sammutti motivaation..
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin vasemman ylätukivarren tallin edessä, eihän sitä nyt käyttöautoa mahdu tallissa sisällä "huoltaan"
Jep pultti oli väärinpäin eli sai irroittaa iskarinkin. No, reilussa kahdessa tunnissa homma silti hoitui, alkaa olla harjoitusta alla...
Viikonloppuna alkoi tuon vasemman ylätukivarren pallonivel kolista pahasti.
Jep pultti oli väärinpäin eli sai irroittaa iskarinkin. No, reilussa kahdessa tunnissa homma silti hoitui, alkaa olla harjoitusta alla...
Viikonloppuna alkoi tuon vasemman ylätukivarren pallonivel kolista pahasti.
Suoraan vaan suoraa
- Raikka
- Viestit: 199
- Liittynyt: 28 Kesä 2015, 18:11
- Car(s): ex;156 1.8 -03 sportwagon, GT 2.0 jts
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei tänään vaan lauantaina, molemmat ylätukivarret+ alatukivarret+ koiran luut uudet. Sokerina pohjalla lauantai iltana rupes olo olemaan kuumeinen, sunnuntai ja maanantai maattu sängynpohjalla kipeänä. Ehkä huomenna jo töihin, rupeaa tää makaaminen jo hatuttamaan.
Kaikkea sitä tuleekin hommattua.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kolme tuntia ysikymppiä.
Enkä saanut mitään aikaiseksi vaikka koko ajan tein hommia.
Ihmekö on myynnissä..
Enkä saanut mitään aikaiseksi vaikka koko ajan tein hommia.
Ihmekö on myynnissä..
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pistin Flavian virranjakajaan uudet rojut (konkka, kärjet, pyörijä, kansi), ajoitus jotenkuten kohdilleen, ja eikun huikkaa imusarjaan! No, konehan pyörii perhanan laiskasti, vaikka on uutta akkua ja liitokset ja kaapeloinnit tarkistettu jne. Olisikohan startti sökö? Startin Bosch-numero on 0001155004, ankkurin varaosanumero Boschilla on 2004011017, ja ilmeisesti samaa ankkuria on käytetty 1.2-litraisissa Opelin työntötankokoneissa 60-luvulta 80-luvulle. Kenttäkäämin Bosch-numero on 2004111057. Se taitaa olla ihan Lancia-spesifinen, mutta on niitäkin näköjään Italiassa viidelläkympillä. Ei kannattane alkaa käämimään.
No, ensin se on otettava irti ja mittailtava ja tutkailtava löytyykö jotain syytä laiskuuteen. Voi tosin tulla olemaan hiljaista tallissa jokusen päivän ajan, tyttö kun oksenteli viime yön. Mahatauti on siitä kiitollinen sairaus, että se ei juuri pidä kaikkea hyvää itsellään, vaan jakaa sitä avokätisesti lähiympäristöön.
Sytytti muuten kyllä jonkun kerran, ja putkessa paukautukset kuuluu hyvin pienessä tallissa, kun on pelkät pakosarjat kiinni.
No, ensin se on otettava irti ja mittailtava ja tutkailtava löytyykö jotain syytä laiskuuteen. Voi tosin tulla olemaan hiljaista tallissa jokusen päivän ajan, tyttö kun oksenteli viime yön. Mahatauti on siitä kiitollinen sairaus, että se ei juuri pidä kaikkea hyvää itsellään, vaan jakaa sitä avokätisesti lähiympäristöön.
Sytytti muuten kyllä jonkun kerran, ja putkessa paukautukset kuuluu hyvin pienessä tallissa, kun on pelkät pakosarjat kiinni.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta