Perjantai ja tylsä päivä toimistolla aiheuttaa näitä oireita??


.
Valvoja: Moderators
Itse ihmettelen miksei bussikaistalla saa ajaa jos autossa on kolme (tai enemmän) kyydissä. Kuskinpaikalla matkustaja lasketaan kyydissäolijaksi.Shakal kirjoitti:Haluan nelivetoisille autoille oman ajokaistan.
Ja tämä myös.mattijus kirjoitti:Itse ihmettelen miksei bussikaistalla saa ajaa jos autossa on kolme (tai enemmän) kyydissä. Kuskinpaikalla matkustaja lasketaan kyydissäolijaksi.Shakal kirjoitti:Haluan nelivetoisille autoille oman ajokaistan.
Joo kaikki vaan bussikaistoille. Ruuhka aikana. 3 henkeä riittää per auto. Sinne vaan ajamaan. Sielä ajaa nytkin jo aika reippaasti ybereitä ja pimeitä takseja. Kyllä sinne sekaan mahtuu. Meillä kuskeilla ei ole kun aikaa, ihan sama sinäänsä. Ylityöt saa kyllä tilille. Mutta matkustajista en tiedä onko niillä aikaa. Ne voi olla vähän eri mieltä.mattijus kirjoitti:Itse ihmettelen miksei bussikaistalla saa ajaa jos autossa on kolme (tai enemmän) kyydissä. Kuskinpaikalla matkustaja lasketaan kyydissäolijaksi.Shakal kirjoitti:Haluan nelivetoisille autoille oman ajokaistan.
Tuo risteysalue on etenkin opasteiltaan tehty kutakuinkin täydellisesti aivan päin sanonkomämitä. Vähintään osa kyseisen kohdan ruuhkasta ja jumituksesta tulee siitä, että jos tuota kohtaa ei osaa ulkoa, ollaan Tukholmankadun jälkeen todella ihmeissään että missä helevetissä tässä pitäisi olla, että pääsee ajamaan suoraan kohti keskustaa. Vastareaktiona ne, jotka paikan tuntevat, vaihtavat kaistaa jo ennen Tukholmankatua ettei tarvi jäädä keskelle risteystä sompailemaan paikkaansa arpovan turistin perään. Varmasti vittumainen bussikuskille ja matkustajille, mutta ei todellakaan herkkua ole pikkuauton siviilihenkilöstöllekään.S_A kirjoitti:Sen takia, että Ybertaksit ja 3-1 autot eivät osaa vaihtaa kaistaa esimerkiksi Tullinpuomin kohdalla Tukholmankadun jälkeen. EI. Vaan se kaista pitää saada Shellin kohdalla, koska se on päivän ainoa rako ja mikäs sen parempaa kun olemattomaan väliin ajaa poikittain linja-auton eteen.
Tämä on ratkaistu todella hienosti Kehä 3:lla, missä bussikaistat on aikaspeksattu. En tiedä, miksi tuota ei käytetä missään muualla, ratkaisu on helppo ja yksinkertainen. Ehkä siksi, että sen lisäkaistan etu vähenee ruuhkan laantuessa, mutta ei se (etu) täysin poistu.Aquatica kirjoitti: Ruuhka-ajoista en tiedä. En aja silloin tuolla. Mutta normaaleihin aikoihin bussikaistalla näkyy keskimäärin 1 taxi ja 1 bussi.
Mielestäni tässä on yksi ongelma, autojen käyttöastetta pitäisi saada korotettua. Samalla voisi olettaa tien päällä olevien autojen määrän pienenevän ja bussien liikkumisenkin helpottuvan.Joku autoliiton tiedote 21.11.2012 kirjoitti:Henkilöautojen matkustajamäärä työmatkaliikenteessä on keskimäärin vain 1,1 henkilöä
Toi kolmoskehä on hauska. Joskus päässyt ihan pirun kätevästi dösakaistaa ohittelemaan, kun jengi ei tajua aikarajoituksia.Polforea kirjoitti:Tuo risteysalue on etenkin opasteiltaan tehty kutakuinkin täydellisesti aivan päin sanonkomämitä. Vähintään osa kyseisen kohdan ruuhkasta ja jumituksesta tulee siitä, että jos tuota kohtaa ei osaa ulkoa, ollaan Tukholmankadun jälkeen todella ihmeissään että missä helevetissä tässä pitäisi olla, että pääsee ajamaan suoraan kohti keskustaa. Vastareaktiona ne, jotka paikan tuntevat, vaihtavat kaistaa jo ennen Tukholmankatua ettei tarvi jäädä keskelle risteystä sompailemaan paikkaansa arpovan turistin perään. Varmasti vittumainen bussikuskille ja matkustajille, mutta ei todellakaan herkkua ole pikkuauton siviilihenkilöstöllekään.S_A kirjoitti:Sen takia, että Ybertaksit ja 3-1 autot eivät osaa vaihtaa kaistaa esimerkiksi Tullinpuomin kohdalla Tukholmankadun jälkeen. EI. Vaan se kaista pitää saada Shellin kohdalla, koska se on päivän ainoa rako ja mikäs sen parempaa kun olemattomaan väliin ajaa poikittain linja-auton eteen.
Tämä on ratkaistu todella hienosti Kehä 3:lla, missä bussikaistat on aikaspeksattu. En tiedä, miksi tuota ei käytetä missään muualla, ratkaisu on helppo ja yksinkertainen. Ehkä siksi, että sen lisäkaistan etu vähenee ruuhkan laantuessa, mutta ei se (etu) täysin poistu.Aquatica kirjoitti: Ruuhka-ajoista en tiedä. En aja silloin tuolla. Mutta normaaleihin aikoihin bussikaistalla näkyy keskimäärin 1 taxi ja 1 bussi.
Jokunen viikko sitten olisin itse voinut kuvata vähän samanlaisen tilanteen. Olin siis päästämässä jalankulkijaa yli suojatien nelikaistaisella tiellä. Onneksi jalankulkija oli tarkkana, eikä kävellyt liian pitkillä askelilla. Ensin meni ohi pösö, ja heti perässä joku tojota. Eli osaa ne muutkin, kuin nousukasmerkit.Jame kirjoitti:^ Tuon Mutt'in linkin johdattelemana tuli tuolta Kalevan sivuilta tämä 'lähelta piti' klippi katsottua:
http://www.kaleva.fi/videot/lahelta-pit ... 24/?o=oulu
Kuvittelin itseniä tuon suojatien eteen pysähtyneen auton ratissa. Täytynee jatkossa harkita kahteen kertaan milloin kohteliaisuus on paikallaan ja milloin sekin vain tarpeetonta riskinottoa.
No ressaavaa tai ei. Tottakai olisin mielumin ajoissa Elielillä vähän lepäämässä vaikka vaan 5 minuuttia kun ajaisin suoraan laituriin ja lähtisin takasin tunnin siivulle maaseudulle.... Mutta kun ei voi mitään. 4 tunnin kohalla se alkaa kyllä kypsyttämään vähän....jkk kirjoitti:Bussikuski elämä tuntuu kovin ressaavalta![]()
Mä tahtoisin idiooteille oman kaistan
No joo Stadi on Stadi. Ahdasta ja sille ei mitään voi. Se on sitä mitä se on. Suurin osa ajaa niin kun pitää. Huolimatta suurista jonoista ruuhka-aikana. Pieni osa on sitten niitä, jotka ajaa bussikaistaa tahallaan. Pitkiäkin pätkiä tietäen että ajavat sielä. Tyyliin Nurdersöödinkiltä Hesperiaan asti. Ja sitten on näitä, jotka ajaa vasenta kaistaa ja saavat ison AHAA elämyksen esim. Tullinpuominkohdalla suuntaan etelä/ Reijolankadun kohdalla suuntaan pohjoinen ; että pakko vaihtaa se kaista nyt. Päivän eka ja vika rako. Kuten aina. Ja siitä olikin puhetta, se on mitä se on se paikka.sämpy kirjoitti:Noista bussikaistaongelmista, että ehkä pitäisi kohdistaa purnaus tiesuunnitteluosastolle, jos kaistat tehdään niin että päästäkseen oikeaan suuntaan muun liikenteen on puolipakko lainata bussikaistaa. Uskoisin että suurin osa ihmisistä haluaisi kunnioittaa bussikaistoja ja voi jonottaa omaa vuoroaan kauemmin kuin joukkoliikenne, mutta kun heti risteyksen jälkeen pitää salamana päästä vaihtamaan kaistaa sinne bussikaistalle, ei oman kääntymisen vaan ihan pääasiallisen ajosuunnan takia, niin heikompikin sortuu ja tämä on sitten lumivyöryefekti kun sinne kaistalle ei sitten pääse ollenkaan enää siellä missä jonkun konttori-insinöörin mielestä oli tarkoitus.
Jos ihmiset käyttää laitetta väärin, vika on useimmiten laitteessa eikä ohjeissa.
Ja todellakin opasteet voisi tehdä todellisten kaistojen mukaan. Helsinki on täynnä opasteita, jossa neuvotaan tarkoituksella väärälle kaistalle jotta liikenne jakautuisi tasaisemmin, sitten tuleekin kesken risteyssumaa kaistanvaihtotarve yllätyksenä.
Ampukaa insinööri, älkää käyttäjä. Tai kaikille robottiauto.
Niin joo ja ei kun pakko että autossa pitää olla min. 2 henkilöä klo 8-16. Kuulostaa kunnon kommariunelmalta. Mutta tätä menoa tähän päädytään jos kaikki keskitetään yhelle kallioniemelle ja jätetään muu maa tyhjäksi. Se kai on vihreiden unelma että 5 kaupunkia johon lamp...kansa pakkoasutetaan ja muualla liikkumiseen tarvii anoa lupa etukäteen. Vähän kuin punaiset khmerit mutta väestö kaupunkiin maaseudun sijaan.
On kyllä mummelilta sen luokan tyhmyyttä, että toivottavasti ottaa opiksi eikä ulkoista vastuuta pysähtyneelle autoilijalle. Stereotyyppisesti ajattelisin mummeleiden juuri kävelevän suojateillä säännöllisesti ja näin ollen kojemusperäisesti tsekkaavan että kaikki kaistat ovat pysähtyneet.Jame kirjoitti:^ Tuon Mutt'in linkin johdattelemana tuli tuolta Kalevan sivuilta tämä 'lähelta piti' klippi katsottua:
http://www.kaleva.fi/videot/lahelta-pit ... 24/?o=oulu
Kuvittelin itseniä tuon suojatien eteen pysähtyneen auton ratissa. Täytynee jatkossa harkita kahteen kertaan milloin kohteliaisuus on paikallaan ja milloin sekin vain tarpeetonta riskinottoa.
Joo toi Kansallismuseon kulma on nyt ihan murheen kryyni. SE on sitä Huhtikuulle asti kuulemma. Suunnittelultaan hanurista tuo kaistan blokkaus niinkin myöhään mitä siinä on. Ja se mitä ajamista siinä näkee on syvältä. Bussit rekat autot, kaikki kiilaa. Ihan sama millanen auto sielä vasemmalla kaistalla on.Polforea kirjoitti:Tuosta kun jatkaa vähän eteläänpäin, on vastassa tietyömaa, jossa vasen kaista on suljettuna lyhyeltä matkalta - siinä Finlandia -talon kohdalla. Kerrankin siinä on yllättävänkin hyvät merkit siitä että vasen kaista loppuu ja pitää pujotella se pullonkaulakohta yhtä kaistaa pitkin. Tämähän on suuri ongelma, kun muutenkin ajetaan tappituntumalla (mites muutenkaan kaupungissa voisi ajaa?) ja kaksi tappituntumakaistaa naitetaan yhteen.
Ei millään pahalla S_A, mutta myös kollegoissasi on melkoisia k-päitä liikenteessä. Se, mitä kuljettajia itseään havainnoin, niin kyse oli valkoihoisista, suomalaisen näköisistä mieshenkilöistä, jos sillä nyt mitään merkitystä on (mainittakoon myös, että sinua en nähnyt). Tullinpuomi on Tullinpuomi, siinä risteysjärjestely on perseestä riippumatta siitä, millaista autoa kuljettaa, mutta eikö väliaikaisten tietöiden kohdalla voisi yrittää ajaa sovussa siististi, rauhallisesti ja turvallisesti...
Joo, siinä(kin) on parempi pitää maltti mielessä. Eniten rehellisesti sanoen potutti se bussikuski, joka tosiaan jätti eteensä rakoa ja himmaili rinnalla kun yritin vaihtaa kaistaa taaksensa, mutta veti sitten edestään raon umpeen kun koetin lähteä etenemään ettei koko baana seiso turhaan. Niitä ohittelijasäntäilijöitä lähinnä ihmettelin, luuilsi ettei ammattikuskit arvosta haitarointia.S_A kirjoitti:Ja se mitä ajamista siinä näkee on syvältä. Bussit rekat autot, kaikki kiilaa. Ihan sama millanen auto sielä vasemmalla kaistalla on.
Itse en ole jaksanut siihen leikkiin lähteä, riski kolarista on suuri ja turha. Moni kiilaa, HSLn bussit mukaan lukien.
Ei siinä loppuenlopuksi mene kauhean kauaa aikaa, vaikka oikealla kaistalla oottelee ja antaa kiireisimpien mennä.
Joo, ankeatahan se on, pitää vaan onnistua hahmottamaan että ei se työmaa eikä siitä johtuva viivästys ole omaa syytä. Matkustajien matka venyy, mutta voi se venyä monesta muustakin syystä, mitä kuljettaja ei yksin voi pelastaa.S_A kirjoitti: MUTTA mietippäs sitä niin päin, että autossa on se 50 ihmistä. Ne on menossa minne on menossa. Töihin jatkoyhteyksiin ym. minne lie. Kuljettajalla voi olla 4½h takana,
Force Majeuret pitäisi onnistua hahmottamaan niin, että kun ei sille mitään voi, ei siitä kannata suuremmin stressata. Se lumisade hidastaa liikenteessä kaikkia. On ymmärrettävää, että se vituttaa, mutta sitä suuremmalla syyllä pitäisi onnistua liikenteessä pysymään rauhallisena ja toimimaan yhteistyössä.S_A kirjoitti: mahdollisesti sataa lunta ja on hankala keli kuten menneellä viikolla on ollut.
Tää on niitä seikkoja, että kaikkien pitäisi ne pitää, että ei tule "Timokin selviää tästä, kun pitää vaan vartin ruokiksen" -efektejä. Välillä todella penseää ja hankalaa noita on sommitella, hommista riippumatta. Ajohommissa toki ajoaikasäädökset tuovat kakkuun oman kirsikkansa.S_A kirjoitti:Ruokatunti on alkanut Tullinpuomilla, josta on Kansallismuseon nurkalla jäljellä enää 40 minuuttia 60 minsan sijasta. Kyllä se aika hyvin alkaa syömään motivaatiota ootella kaiken maailman autot ja kaikki eteen tulijat. Usko pois. MUTTA ne tauotkin pitää pitää. Mutta moniko ne pitää oikeasti?
Huomenna päästään aloittamaan järjestelmäasennusta, joka (siis aloitus) on aikataulutettu eiliselle. Päästään siis aloittamaan tällä kertaa vain 48h myöhässä, eikä lie epäilystä että moni odottaa että aikataulu ei veny toisesta päästä. Tehollinen työaikaennuste tuolle on 16-24 työtuntia ja siihen pohjaavia järjestelmiä pitäisi asentaa ensi viikolla, tehollisen työaikaennusteen ollessa niille 24-40 työtuntia. Lisäksi pitäisi suoriutua päivittäisistä ja viikottaisista rutiineista, jotka hörppää viikossa sen 15-20 tuntia, jos ei ongelmia ja vikatilanteeita ole. Nämä jakautuu kivasti kahdelle saitille eri puolilla pk-seutua.S_A kirjoitti: AIna voi miettiä, että otetaan toimistotyöläisen ruokatunnista 15 minuuttia pois. Eikä sitä saa liiemmin pidentää ettei työt jää jälkeen. Monella alkaa naama mennä peruslukemille tossa kohtaa. Kirjattu tauko 8.43 alkaakin 9.01, josta on jäljellä 5 minuuttia 4½h ajon jälkeen. Revi siinä sitten huumoria siitä, että oottelet vielä lisää ja vähän vielä lisää näitä kiireisiä henkilöauto kuskeja.
Pari kertaa olen ollut samassa tilanteessa kuin tämä pysähtynyt, enkä ole aikoihin uskaltanut pysähtyä kaksi kaistaa samaan suuntaan -tiellä, jos en ole ensin tsekannut, että sieltä toista kaistaa ei ole joku tulossa. Tylyltähän se tuntuu päästellä, mutta liian suuri todennäköisyys, että se joku tulee toista kaistaa pysähtymättä ohi.Jame kirjoitti:^ Tuon Mutt'in linkin johdattelemana tuli tuolta Kalevan sivuilta tämä 'lähelta piti' klippi katsottua:
http://www.kaleva.fi/videot/lahelta-pit ... 24/?o=oulu
Kuvittelin itseniä tuon suojatien eteen pysähtyneen auton ratissa. Täytynee jatkossa harkita kahteen kertaan milloin kohteliaisuus on paikallaan ja milloin sekin vain tarpeetonta riskinottoa.
Welkome to Myyrmäki. En tiedä kuka on valjojen suunnittelun takana, mutta ei ne ainakaan päästöjä tai melua vähennä....saati toimi...Polforea kirjoitti:Täälläpäin liikennevaloja käytetään pääsääntöisesti liikenteen hidastamiseen ja pysäyttelyyn. Tavoitteena on, että seistään punaisissa katsomassa kun kukaan ei mene mihinkään. Ei paljoa kannusta rivakkaan lähtöön.
Joo minä ensin on SUOMALAINEN MOTTO.doublesix kirjoitti:Juuri päättyneessä Ajantasa/Yle Flying Finn Rauno Aaltonen puhui asiaa suomalaisten liikennekäyttäytymisestä. Kohta Areenassa kuultavissa.
"Minä ensin", "100% luottaa liikenteessä onneen", "italialaiset osaa luovuttaa" ja muuta tarinaa Olli Ihamäen haastattelussa.
Olen tähän mennessä keksinyt kaksi teoriaa:S_A kirjoitti:NIiku että mitä järkeä tossa on, pitää niitä päällä keskellä yötä?![]()