Nelipyöräsuuntausta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
a-m
Viestit: 240
Liittynyt: 08 Maalis 2013, 20:54
Car(s): EX- Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS -05

Nelipyöräsuuntausta

Viesti Kirjoittaja a-m »

Missä on porukka käynyt säädättämässä alfojen pyöränkulmia täällä pääkaupunkiseudulla? Vaihdoin omaan 156:een toiselle puolelle molemmat tukivarret ja nyt on ratti vinossa. Kokemuksia mieluusti hintojen kera. :-D

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Nelipyöräsuuntausta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

En tiedä, mikä on pks sinulle. Tuusulassa Hyrylän Vianor palvelee hyvin, 70,- maksoi mutta kaksi asentajaa touhusi ja kulmat säädettiin niin, kuin minä pyysin - ei niin, kuin kone ehdotti :-)
Ja selvästi arvostivat Alfoja myös, joka on itsessään jo hatunnoston arvoinen asia.

Sitten jos lähemmäks ydintä pitää mennä, niin liekkö Auto Milano HKI hyvä?

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Nelipyöräsuuntausta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Tää asia on pitänytkin kaivaa jostain, tästähän oli joku topikki.. mutta isketään nyt kynsillä kiinni kun on tilaisuus ja kysytään mitkä oliskaan hyvät auraukset 156 Sw -35mm etupyöriin, kun näyttää projekti vihdoin etenevän. Joskus puhuttiin jostain SportPackin pyöränkulmista...
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Nelipyöräsuuntausta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Itsellä oli TS vastaavalla madalluksella ja Sport-alustan arvot toimi oikein hyvin. Se onkin eri asia, mitä vaihtoehtoja säätökoneissa missäkin firmassa on.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Nelipyöräsuuntausta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^ etupää -5min-0astetta kokonaisaurausta eteen ja semmonen ~20min taakse. Muita kulmiahan ei tartte säädellä :) Sport kit arvot siis, paitsi takapäähän ohjearvo oli vähän enempi. Itellä tommoset ollu, eikä korimallin pitäisi vaikuttaa arvoihin imo. Tuo takapääkin on siis vielä ohjearvojen sisällä, mutta siellä minimin tienoilla.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
a-m
Viestit: 240
Liittynyt: 08 Maalis 2013, 20:54
Car(s): EX- Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS -05

Re: Nelipyöräsuuntausta

Viesti Kirjoittaja a-m »

Mitkä arvot lienee normialustalla olevan SW:ssä? Ensi viikolla menee auto suuntaukseen.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Nelipyöräsuuntausta

Viesti Kirjoittaja palkus »

korkealle kannattaa käyttää ihan tehdasarvoja eli: -9' eteen ja taakse 27'. Toisinsanoen 1mm kokonaisharitusta eteen ja 3mm kokonaisaurausta taakse. Joku minuutti on toleranssia. Korostan tota "kokonais", koska joku vois vahingossa tuplata harituksen/aurauksen.
"puhun niin totta kuin osaan"

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Nelipyöräsuuntausta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Niin joo eli tuo ylempänä mainittu kokonaisauraus tarkoittikin haritusta, olihan tuossa miinus edessä. Pitänee säädellä uudestaan...
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Vastaa Viestiin