Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Valvoja: Moderators
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Alfa ilmoitti liikkeellelähdön jälkeen "have engine checked" ennen sitä sanonut hetken aikaa "check engine oil" jonka ostaessa oletin johtuneen siitä että ei ole kuitattu. Apua?
Onko ajettava liikkeeseen suoraan vai uskaltaako edes ajaa? Voiko jakopää olla mennyt jos ilmoittaa tuollaista? Jakopään vaihto on nimittäin tulossa juuri. Auto on 1.9 jtdm
Onko ajettava liikkeeseen suoraan vai uskaltaako edes ajaa? Voiko jakopää olla mennyt jos ilmoittaa tuollaista? Jakopään vaihto on nimittäin tulossa juuri. Auto on 1.9 jtdm
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tuossa kun sanotaan "Check engine oil" niin tarkistitko öljyn tason?
VMP
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jumittava EGR taitaa olla yleisin syy have engine checked ilmoitukselle.Dumbtrump kirjoitti:Alfa ilmoitti liikkeellelähdön jälkeen "have engine checked" ennen sitä sanonut hetken aikaa "check engine oil" jonka ostaessa oletin johtuneen siitä että ei ole kuitattu. Apua?
Onko ajettava liikkeeseen suoraan vai uskaltaako edes ajaa? Voiko jakopää olla mennyt jos ilmoittaa tuollaista? Jakopään vaihto on nimittäin tulossa juuri. Auto on 1.9 jtdm
https://www.vectra-c.com/forum/showthre ... od)/page21
ohjeet solenoidin korjaamiselle, mikäli myyjäliike ei korjauta autoa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Joo Egr-venttiili siellä jumittaa. Itsellä jumiutui vähän aikaa sitten ja vikavalo syttyi.Dumbtrump kirjoitti:Alfa ilmoitti liikkeellelähdön jälkeen "have engine checked" ennen sitä sanonut hetken aikaa "check engine oil" jonka ostaessa oletin johtuneen siitä että ei ole kuitattu. Apua?
Onko ajettava liikkeeseen suoraan vai uskaltaako edes ajaa? Voiko jakopää olla mennyt jos ilmoittaa tuollaista? Jakopään vaihto on nimittäin tulossa juuri. Auto on 1.9 jtdm
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tämä.mattijus kirjoitti:Tuossa kun sanotaan "Check engine oil" niin tarkistitko öljyn tason?
Auto pyytää tarkastamaan öljytason.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tässä on maallikko nyt liikkeellä, tarkistin siis tikusta että riittävästi on öljyä, öljynvaihdon olen varannut keskiviikoksi 23.11, ajattelin että ehkä laadussa jotain sanomista, ei ihan varmaa milloin on viimeksi vaihdeltu. Huomenna menen liikkeeseen missä katsovat missä saavat nekin nollailtua. Tuo have engine checked tässä jotenkin enemmän jännittää, tehojen katoamiseen en osaa sanoa mitään, naapurissa olin mistä startatessa valo syttyi ja sieltä liruttelin kotipihaan. Mitäköhän ne tekee autolle jos egr on syynä, ja mitäköhän arviolta kustantaa?
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Minulla Egr/kaasuläppä mötikkä putsattiin ja olikin tosi likainen. Työssä meni tunti ja noin 100e
Ei kannata olla huolissaan, joku pikkujuttu siellä vaan takkuaa
Tukkoisuuden takia tehot varmaan kadoksissa (itselläkin oli pientä tehottomuutta ennenkuin putsaus tehtiin.)
Ei kannata olla huolissaan, joku pikkujuttu siellä vaan takkuaa
Tukkoisuuden takia tehot varmaan kadoksissa (itselläkin oli pientä tehottomuutta ennenkuin putsaus tehtiin.)
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Have engine checked johtui jostain anturiviasta, pikkujuttu. Ei egr:ssä mitään häikkää. Pieni nykiminen kahdessa tuhannessa kevyellä kaasulla kuulemma johtuu myös luultavimmin tästä. Laittavat jakohihnan vaihdon yhteydessä kuntoon. Huomenna uudet öljyt koneeseen ja vaihteistoon, suodattimet uusiksi ja nesteet samoin. Nollasivat vikakoodin ja auto toimii ok. Yllättävän hyvää palvelua satuin saamaan kun korjaajalla itselläänkin alfa ollut. Alfistit selkeästi pitävät yhtä, niin kuin täältäkin huomaan! Kiitos vastauksista! Vaikka tässä alussa ollut pientä säätöä niin ajaminen on hauskempaa kuin koskaan, en olisi uskonut vaikka kaveri kovasti puhui hyvää. Aina hymy korvissa kun saa kytkimen pohjaan.
Alfassa on vaan sitä jotain.
Alfassa on vaan sitä jotain.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mulla tekee tuota pientä nykimistä kans 2000 kierroksen paikkeilla. Muistatko mistä anturista meinasivat sen johtuvan? Tai kun saat sen kuntoon ni viititkö heittää tuon anturin nimen? Sais omasta sitten mahollisesti sen nykimisen kans veke.Dumbtrump kirjoitti:Have engine checked johtui jostain anturiviasta, pikkujuttu. Ei egr:ssä mitään häikkää. Pieni nykiminen kahdessa tuhannessa kevyellä kaasulla kuulemma johtuu myös luultavimmin tästä. Laittavat jakohihnan vaihdon yhteydessä kuntoon.
Tänks!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Nyt on sen verran amatööri liikkeellä että en enää muista mikä anturi se oli, mutta kun käytän auton tiistaina korjauksessa niin ilmottelen sitten hävisikö vika ja mikä anturi oli. Öljynvaihdon jälkeen hävisi nykiminen pariksi päiväksi, mutta alkoi taas joten hyvinkin voi johtua siitä.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mulla pieni nykiminen häipyi Liqui Molyn Diesel Purgella, eli jossain oli vaan jotain kakkaa. Se tosin ei ilmennyt enää 2000 kierroksella, vaan vähän alempana.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Pitäisi ehjätä ajovalojen korkeussäätö, mutta oikeanlaisen osan löytäminen käytettynä tuntuu haasteelliselta. Sopiiko brittimallin paneelista rullan osat euromallin paneeliin? Noita saisi ebaysta edukkaasti käytettynä. Yritin Saksan ebaysta hakea euroversiota osanumerolla ilman yhtään osumaa, mutta jos on vihjata hakusanaa millä sieltä löytyisi oikea osa, tai jostain muualta, niin auttaisi toki myös.
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^jos sulla on ainoastaan se pieni metalliklipsi siitä pyörästä hukassa, niin UK-malli sopii. Muuten tuohan on peilikuva ku ajavat siellä väärällä puolella Ite just tilasin koko panelin sieltä ja pöllin pelkästään sen pellinpalasen. Jos muuta tarvetta on, niin multa saa loput jos haluaa tutkittavaks. Nii ja xenon-mallinenkin löytyy ku kaiffari eka lähetti väärän
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Joo, pelkkä se kontaktiosa riittää, se kun on hukassa.
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tältä kaverilta sit vaan tilaukseen. Tais ottaa £6 postikuluja päälle. Rehti myyjä oli
http://www.ebay.co.uk/itm/302129158323
http://www.ebay.co.uk/itm/302129158323
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- Tyytty
- Viestit: 29
- Liittynyt: 13 Loka 2016, 14:37
- Car(s): 159 SW Tbi -13
EX 156 2.0 TS
EX 159 2.2jts - Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Naiko kirjoitti:Katsottua videosi epäilen nyt itsekin samaa vikaa ainakin ääni on kuin laahaava jarru tai kun ketju hinkkaa metallai vasten eli kuin metallia ravittaisiin.. Ääni on ajoittainen eikä aina läsnä esim. olen huomannut että kun auto on kylmä (myös siis laatikko) ääntä on vähemmän ja ääni alkaa auton lämmetessä.Tyytty kirjoitti:Aika varmaksi epäilen itsekin tuota askia. Sitten kun se on fiksattu, niin autoon on laitettu hammastanko, nokkaketju ja laatikon laakerit.Eli ainakin pahimmat tyyppiviat pitäisi olla takana.
Täytyy tosiaan käydä näyttämässä ammattilaisella, niin saa vähän tarkempaa arviota. Raportoin sitten tänne.
Kiitokset vastauksista kaikille. Uusi Alfan merkki täytyy nokalle tilata nyt ainakin
Olisin kiitollinen jos kertoisit täällä jos / kun vika löytyy.
Moro vaan ja pahoittelut viivästyksestä vastauksessa.
Elikkäs kävi niin että auto meni lunastukseen ja en vikaa ehtinyt korjailemaan. Kuitenkin olen aika vakuuttunut että laatikkoon se liittyi, sillä ajettuani nyt toista vastaavaa totesin vaihdekepin liikkuneen aika paljonkin tuossa edellisessä verrattuna ehjälaatikkoiseen.Eli keppi nytkähti laittaessa vedon päälle/pois sekä tärisi moottorijarrutuksessa.
Nyt haussa siis uusi 159
2.4 tai 3.2 tai tbi
väri punainen,
tumma sisusta
miel sedan malli
jos löytyy niin yv
muutama jo kiikarissakin
Hölkkää, niin kuolet terveempänä.
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mitäs palikoita pitäs lähteä vaihtelemaan/mittailemaan. Pukkaa koodia p0420 p0430. tyhjäkäynti on hieman täristävä, mutta veto tuntuu kuitenkin olevan tallella.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
eihän pakoputkistossa ole vuotoa? lambdat piirtääkö käppyrää? näyttääkö koneen lämmöt oikein MESillä?Jalamari kirjoitti:Mitäs palikoita pitäs lähteä vaihtelemaan/mittailemaan. Pukkaa koodia p0420 p0430. tyhjäkäynti on hieman täristävä, mutta veto tuntuu kuitenkin olevan tallella.
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tuo diagnostiikkaohjelma näyttää kokolailla samoja kuin auton lämpömittari. Pakoputki kuulostaa ehjältä. Lambadan käppyröitä ei saa tuolla käytössä olevalla ohjelmalla esiin. Täytyypä kaivella joku toinen.
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tuo diagnostiikkaohjelma näyttää kokolailla samoja kuin auton lämpömittari. Pakoputki kuulostaa ehjältä. Lambadan käppyröitä ei saa tuolla käytössä olevalla ohjelmalla esiin. Täytyypä kaivella joku toinen.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jokos näitä rupeaa olemaan 159:seissäkin?Jalamari kirjoitti:Mitäs palikoita pitäs lähteä vaihtelemaan/mittailemaan. Pukkaa koodia p0420 p0430. tyhjäkäynti on hieman täristävä, mutta veto tuntuu kuitenkin olevan tallella.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Oma 159 noita paukutti ja ykköskatti meni vaihtoon.A Bart kirjoitti:Jokos näitä rupeaa olemaan 159:seissäkin?Jalamari kirjoitti:Mitäs palikoita pitäs lähteä vaihtelemaan/mittailemaan. Pukkaa koodia p0420 p0430. tyhjäkäynti on hieman täristävä, mutta veto tuntuu kuitenkin olevan tallella.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jos putken päästä mittaamalla tulee kukkasia, niin turha sitä kattia on vaihtaa. Laittaa kakkoslambdan juureen pienen huijauskatalysaattorin niin ecu on taas tyytyväinen.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kukkasten sijasta sieltä tuli jotain majavan näköistä otusta ja niin nokeentunutta oli että...
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
159 ei kulje pyöränkulmiensäädön jälkeen metriäkään suoraan. Ei se vakaa ollut ennen suuntaustakaan, mutta joku siellä on nyt rajusti pielessä kun en ole ikinä ajanut noin levotonta autoa. Koitin tarkistaa karkeasti onko auraus sielläpäinkään. Nostin auton ilmaan, että mahduin alle ja että sain edes hieman korkeammalta mitattua. 16" vanne ja ulkokehältä pystysuunnannassa noin 14cm korkeudelta edestä ja takaa mitattuna vanteen takaosa noin 3-4mm leveämmällä. Eli Aurausta olis tuon mukaan rajusti. Vai meneekö auraus tosiaan noin paljon poskelleen pyörien roikkuessa vapaasti? Säätölapun mukaan pitäs olla haritusta kokonaisharitus -0.11
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Auraus vähenee kun keulaa nostetaan 159:ssa johtuen geometriasta väittäisin (kun on vakioalustainen eikä mikään tappimadallettu jossa lähtötilanteessa ohjausvarret sojottais yläviistoon). Elikäs pyörät maassa on tod. näk. enemmän kuin tuo mittaamasi 3-4mmJalamari kirjoitti:159 ei kulje pyöränkulmiensäädön jälkeen metriäkään suoraan. Ei se vakaa ollut ennen suuntaustakaan, mutta joku siellä on nyt rajusti pielessä kun en ole ikinä ajanut noin levotonta autoa. Koitin tarkistaa karkeasti onko auraus sielläpäinkään. Nostin auton ilmaan, että mahduin alle ja että sain edes hieman korkeammalta mitattua. 16" vanne ja ulkokehältä pystysuunnannassa noin 14cm korkeudelta edestä ja takaa mitattuna vanteen takaosa noin 3-4mm leveämmällä. Eli Aurausta olis tuon mukaan rajusti. Vai meneekö auraus tosiaan noin paljon poskelleen pyörien roikkuessa vapaasti? Säätölapun mukaan pitäs olla haritusta kokonaisharitus -0.11
takana ei periaatteessa suurta muutosta tapahdu nostaessa?
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
No niinpä tietennii. Täytyypä käydä toisella pajalla ja käydä Euromasterilta vinkumassa rahat takaisin.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Hommasin sopivat piuhat ja yhdistin nyt ensimmäisen kerran MESsillä 159:n ECU:un. Yksi vikakoodikin näytti olevan, ilmastoinnin painekytkimestä valittaa. Valitti jo viime viikolla, kun kävin luetuttamassa koodit Filarolla. Aineet vähissä vai jotain muuta vikaa? En ole huomannut vielä sirkkelimäistä ääntä, mutta täytyy tutustua vielä tarkemmin ja koittaa diagnosoida.
Varsinainen syy tutkia 159:n ECUa oli katsoa, koska viimeksi on DPF-poltto tapahtunut. En ole itse reilun kahden viikon omistuksen ja vajaan 2000km ajon aikana huomannut polttoa, vaikka olen kulutusmittariakin tiiraillut melko tarkasti. ECU ilmoitti DPF-regeneroinnin tapahtuneen viimeksi 19200km sitten.. Katsoin myös DPF vaihdosta kuluneen kilometrimäärän, oli tuota samaa 19200km luokkaa. DPF clogging näytti 1000 %, silti DPF status oli "not clogged". Tämä kaikki ilmeisesti viittaa siihen, että filtteri on tyhjätty?
Varsinainen syy tutkia 159:n ECUa oli katsoa, koska viimeksi on DPF-poltto tapahtunut. En ole itse reilun kahden viikon omistuksen ja vajaan 2000km ajon aikana huomannut polttoa, vaikka olen kulutusmittariakin tiiraillut melko tarkasti. ECU ilmoitti DPF-regeneroinnin tapahtuneen viimeksi 19200km sitten.. Katsoin myös DPF vaihdosta kuluneen kilometrimäärän, oli tuota samaa 19200km luokkaa. DPF clogging näytti 1000 %, silti DPF status oli "not clogged". Tämä kaikki ilmeisesti viittaa siihen, että filtteri on tyhjätty?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Onko pakoutken päät noessa? Itsellä ne oli täysin kiiltävät ennenkuin filtteri tyhjättiin...Smiik kirjoitti:Hommasin sopivat piuhat ja yhdistin nyt ensimmäisen kerran MESsillä 159:n ECU:un. Yksi vikakoodikin näytti olevan, ilmastoinnin painekytkimestä valittaa. Valitti jo viime viikolla, kun kävin luetuttamassa koodit Filarolla. Aineet vähissä vai jotain muuta vikaa? En ole huomannut vielä sirkkelimäistä ääntä, mutta täytyy tutustua vielä tarkemmin ja koittaa diagnosoida.
Varsinainen syy tutkia 159:n ECUa oli katsoa, koska viimeksi on DPF-poltto tapahtunut. En ole itse reilun kahden viikon omistuksen ja vajaan 2000km ajon aikana huomannut polttoa, vaikka olen kulutusmittariakin tiiraillut melko tarkasti. ECU ilmoitti DPF-regeneroinnin tapahtuneen viimeksi 19200km sitten.. Katsoin myös DPF vaihdosta kuluneen kilometrimäärän, oli tuota samaa 19200km luokkaa. DPF clogging näytti 1000 %, silti DPF status oli "not clogged". Tämä kaikki ilmeisesti viittaa siihen, että filtteri on tyhjätty?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Pakoputken päät eivät ole mitenkään erityisen nokiset (mitä nyt tuon kurakerroksen alta erottaa). Sisäpuolelta ovat tietysti mustat, mutta sitä tuskin pystyy välttämään. Enkä ole huomannut myöskään takaluukun suurempaa mustumista, mikä esim. -99 VW Golf 1.9 TDI:ssä oli tavallista, vaikka pakoputken päät osoittivat vielä maata kohti (molemmat autot farmarikorisia).
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Onkos näissä kuinka yleistä lukkojen jäätyminen? Eilen kun pakkasin kersan autoon ja löin oven kiinni, niin sepä pomppasi takaisin, kun takaoven lukko oli jäässä. Kuumailmapuhaltimella elpyi.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mistä käsin sinne lukkoon saa aseöljyä ruiskittua?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Hiukan veikkaan että ei se sitä kautta löydä tietään kovinkaan laajalle sinne sisäpuoliseen mekanismiin.
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Itsekin saanut välillä takaovien kanssa leikkiä
Toimiskohan Crc ku sitä löytys?
Toimiskohan Crc ku sitä löytys?
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Vasemman takaoven ulkokahva jäätyy, muuten toimii kaik.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kesällä kun tiivistin ovet uudelleen, niin samalla öljysin vasemman takaoven mekanismin. Nyt on ovi toiminut moitteetta pakkasillakin. Ennen vasenta takaovea ei saanut missään nimessä avata pakkasella
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: 29 Elo 2004, 07:42
- Car(s): 159 2.0 JTDm sportwagon -11
- Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Täällä samaa vikaa. Omituisesti vain tuo ovi oireilee.h_lauri kirjoitti:Vasemman takaoven ulkokahva jäätyy, muuten toimii kaik.
Olisiko syypää tuossa ulkokahvan taustapuolella, siinä kuperassa osassa, oleva pehmeähkö poikittainen tiiviste.
Ainakin minun tapauksessa kahvan takaa irtoaa jotain kumimaista mujua ja sitä on tarttunut myös ovipeltiin.
Tiivisteen tarkoituksena lienee estää pölyn ym. pääseminen kahvan ja ovipellin väliin.
Veikkaisin että tiivisteen rikkoutuessa kosteus pääsee kahvan ja ovipellin väliin ja tämä aiheuttaa jäätymisen.
Mutta milläköhän materiaalilla tuon tiivisteen korvaisi?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Moi. 159:stä takajousi poikki,mistä olette jousia hommanneet? Suomessa alkuperänen 150€, tuntuu kovalta hinnalta joten vinkkejä otetaan vastaan josko jostain halvemmalla. Onno hankala vaihtaa, auto siis 159 farkku.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Sparetolta tilasin, siellä oli kohtuuhintainen. Tukikumien saatavuus on sitten aika heikkoa. Toisaalta Spareto kertoi alkusyksystä tehtaan ilmoittaneen toimitusajaksi marraskuun, eli jos on oikein optimisti niin tilanne voi olla parempi. Itse lopulta sain tukikumit Nimarkilta, mutta hekin poistivat koko tuotteen verkkokaupastaan tilauksen jälkeen. Sanoivat kyllä että voivat etsiä lisää jos on tarvista.
Alfisti.netistä taitaa ainakin saada heti hyllystä?
Alfisti.netistä taitaa ainakin saada heti hyllystä?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mulla on sedanin jouset ylimääräisenä, saa hakea pois jos on samat. Laita privaa
- Alfaholic -
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mul pitäs olla takajousi tai pari 2.4 farkku diisselistä kotosin. Oliko jopa toinen iskarikin. Ja ehjähköjä tukikumeja (sinne takayläpäähän). Jos siis käytetty kelpaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Moi, ei taida sedanin jouset sopia farkkuun. Kyselin deltasta ja olivatten sitä mieltä mutta kiitos tarjouksestaJappe kirjoitti:Mulla on sedanin jouset ylimääräisenä, saa hakea pois jos on samat. Laita privaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Moi, noi vois toimiakkin, onko kuinka vanhat ja ilman ruostetta varsinkin alapää ku on tohon suolasohjoon niin alttiina. Minkä hintaset ne olis jos pari löytys? Uudet saan ebaysta 60 rahtien kanssa mut kestää tulla parisen viikkoo.jalittam kirjoitti:Mul pitäs olla takajousi tai pari 2.4 farkku diisselistä kotosin. Oliko jopa toinen iskarikin. Ja ehjähköjä tukikumeja (sinne takayläpäähän). Jos siis käytetty kelpaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kesällä KYBin takajouset tuli paikalliseen varaosaliikkeeseen alle vuorokaudessa, parin hinta muistaakseni alle 90e...FIALFE kirjoitti:Moi, noi vois toimiakkin, onko kuinka vanhat ja ilman ruostetta varsinkin alapää ku on tohon suolasohjoon niin alttiina. Minkä hintaset ne olis jos pari löytys? Uudet saan ebaysta 60 rahtien kanssa mut kestää tulla parisen viikkoo.jalittam kirjoitti:Mul pitäs olla takajousi tai pari 2.4 farkku diisselistä kotosin. Oliko jopa toinen iskarikin. Ja ehjähköjä tukikumeja (sinne takayläpäähän). Jos siis käytetty kelpaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jousia valitessa, pitää arvostaa auton suunnittelua. Minusta alkuperäiset jouset ovat tosi hyvät, ajatellen ajo-ominaisuuksia, ne ovat hyvä kompromissi mukavuuden ja jäykkyyden suhteen huomaa esim. hidasteissa, kaarreajossa myös ovat hyvät.
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: 29 Elo 2004, 07:42
- Car(s): 159 2.0 JTDm sportwagon -11
- Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Voisiko joku elearnin omaava kertoa mihin momenttiin pitää kiristää etupäässä alatukivarren takimmaisen puslan kiinnikeen pultit? Entäpä ylätukivarren puslien läpi menevät pultit?
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tuommoisia tarjoaa eelörni:jazma kirjoitti:Voisiko joku elearnin omaava kertoa mihin momenttiin pitää kiristää etupäässä alatukivarren takimmaisen puslan kiinnikeen pultit? Entäpä ylätukivarren puslien läpi menevät pultit?
Front suspension upper track control arms Bolt (to be replaced) M12(bodyshell side) 5.4 - 6.6 + 45°daNm
Front suspension lower track control arm rear bush Bolt (to be replaced) M12 (chassis side) 10.8 - 13.2 + 90° daNm