Puleerausketju.
Valvoja: Moderators
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Kuinkas pitkään noita mömmöjä kannattaa maalipinnassa makuuttaa ennen kiillotusta? Jossakin joku kehui pyyhkineensä Glymit pois vasta nukutun yön jälkeen - voiko näin tehdä suht vilkasliikenteisen kadun varressa, jossa kuitenkin jonkin verran irtohiekka pöllyää.
Jos sitä vaikka ensi viikonloppuna innostuisi...
Onko muuten kokemusta noista parin kympin kiillotuskoneista, joita mm. Motonet kaupittelee? Helpottaako työtä vai pilaako tuloksen lopullisesti (jos ei ole ammattilainen)? Laikkoja pitää ainakin olla aika läjä eri vahoja ja vahauskertoja varten?
Jos sitä vaikka ensi viikonloppuna innostuisi...
Onko muuten kokemusta noista parin kympin kiillotuskoneista, joita mm. Motonet kaupittelee? Helpottaako työtä vai pilaako tuloksen lopullisesti (jos ei ole ammattilainen)? Laikkoja pitää ainakin olla aika läjä eri vahoja ja vahauskertoja varten?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: 11 Loka 2003, 03:53
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Tuota en suosittele jos joudut pitämään kadunvarressa. Vahan poiston yhteydessä hankaat hiekalla pellit naarmusiksi.Vittorio Jano kirjoitti:Kuinkas pitkään noita mömmöjä kannattaa maalipinnassa makuuttaa ennen kiillotusta? Jossakin joku kehui pyyhkineensä Glymit pois vasta nukutun yön jälkeen - voiko näin tehdä suht vilkasliikenteisen kadun varressa, jossa kuitenkin jonkin verran irtohiekka pöllyää.?
Naapurin emännän autoon laitoin juuri AG tuotteita, kun en itse niitä enään tarvitse, annoin kuivua noin tunnin ja pyyhintä. Ihan Ok auto tuli ja saankohan mä sitten pullaa palkaksi

Potkuhousu AKA Jyrki
Zaino Show Car Polish
Zaino Show Car Polish
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Kerrostaloasukkina yllätyin iloisesti, kun löysin Shellin itsepesulan. 4 eurolla saa pestyä auton todella puhtaaksi: 2 euroa menee esihuuhteluun paineella ja pesuaineen levitykseen. Välissä sitten pesu omalla pesusienellä+vedellä (kannattaa ottaa ämpäri mukaan, jonne esihuuhtelun aikana suihkuttaa vähän pesuvettä) ja loput 2 euroa käyttää sitten huuhteluun. Nestemäisen vahankin voi ruiskia pintaan, jos huvittaa. Näppärää!Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: En minä ainakaan pysty, koska:
b) ei ole omakotitaloa, jonka pihassa jatkuvasti nysvätä autoa
Aikaisemmin pesin Nesteen itsepesulassa, jossa tulee ensinnäkin paljon enemmän hiki, jos aikoo 4 euroon saada kunnon tuloksen, ja toiseksi joitain voi pelottaa siellä käytössä oleva harja...
Naarmun vahaaminen piiloon, onnistuuko? Talven likakerroksen alta paljastui parkkipaikalla saatu vaakasuuntainen naarmu. Likaisen auton hiekkakerroksen ja viereisestä parkista peruuttaneen kädettömän tulosta.
Naarmut eivät ole syviä mutta näkyvät vaaleina (kuivassa) maalipinnassa. Eikö tuollaisen saa hiovalla tai restauroivalla vahalla pois?
Naarmut eivät ole syviä mutta näkyvät vaaleina (kuivassa) maalipinnassa. Eikö tuollaisen saa hiovalla tai restauroivalla vahalla pois?
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Näkemättä en sano mitään mutta itse sain pienet kuraista maalipintaa pahvilaatikolla hinkkaamalla tulleet naarmut pois Motipin kliinerivahalla.
Lähtivät kokonaan! Fareclan todella todella hieno hiomatahna on varmaan yksi mitä voi myös kokeilla, tai maalipinnan hiontaan tarkoitettua erikoisainetta. Uudistaalla kliinerillä lähtee, ja päälle vaikkapa värivaha vielä lisäksi..
Itse suosin lampaanvillalaikkaa ja AKKUporakonetta tuossa hommassa, ei ota liikaa jengaa ja polta pintaa
Lähtivät kokonaan! Fareclan todella todella hieno hiomatahna on varmaan yksi mitä voi myös kokeilla, tai maalipinnan hiontaan tarkoitettua erikoisainetta. Uudistaalla kliinerillä lähtee, ja päälle vaikkapa värivaha vielä lisäksi..
Itse suosin lampaanvillalaikkaa ja AKKUporakonetta tuossa hommassa, ei ota liikaa jengaa ja polta pintaa

- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Säilyykö autovahat pakkasessa?
Säilyykö autovahat pakkasessa? Minun Autoglymin vahat ovat talvehtineet kylmässä ulkovarastossa ja rupesin pohdiskelemaan, että tykkääkö vahat jollain tavalla kyttyrää kovista pakkasista? Onko kenelläkään kokemuksia/kommentteja asiasta?
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Re: Säilyykö autovahat pakkasessa?
Kokemuksia ei ole, mutta eikös ainakin punaisen glymin purkissa lue ISOLLA että suojeltava jäätymiseltä...Portti kirjoitti:Säilyykö autovahat pakkasessa? Minun Autoglymin vahat ovat talvehtineet kylmässä ulkovarastossa ja rupesin pohdiskelemaan, että tykkääkö vahat jollain tavalla kyttyrää kovista pakkasista? Onko kenelläkään kokemuksia/kommentteja asiasta?
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: 11 Loka 2003, 03:53
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Minä myös ja siksi kyselinkin. Rolle siis tarkoittaa sitä, että vahingot ovat johtuneet liian hiovista mömmöistä, eikä koneesta/sen väärästä käytöstä?Pasi kirjoitti:Olen kuullut joitain kauhukertomuksia kiilotuskoneista, jos niitä ei osaa käyttää kunnolla... voi tulla rumaa jälkeä
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Sitä mä ajattelin, kait jonkun yleispuhdistavan ei-hiovan vahan saa poltettua siihen pintaan jos oikein yrittää, mutta jos ensin levittää käsin ja vasta kiillottaa sillä hitaasti pyörivällä koneella niin en tiedä saako tuhoa aikaiseksi..? Tosin se kiillottaminen ei ole ainakaan AG:n punaisella kovin paha homma..
Zainosta tuli mieleen tänään kun hinkkasin harvinaisen likaista autoa AG:n punaisella. Tai tarkemmin tuo clay bar, onko kukaan kokeillut sitä esim. AG puhdistavan punaisen jälkeen, eli paljonko tulee saissea? Pikkuauton kun hinkkasin punaisella niin rätti oli aivan musta, eli siedettävästi irrottaa.
Kohta pyyhkimään kultainen pois ja ihmettelemään.
Zainosta tuli mieleen tänään kun hinkkasin harvinaisen likaista autoa AG:n punaisella. Tai tarkemmin tuo clay bar, onko kukaan kokeillut sitä esim. AG puhdistavan punaisen jälkeen, eli paljonko tulee saissea? Pikkuauton kun hinkkasin punaisella niin rätti oli aivan musta, eli siedettävästi irrottaa.
Kohta pyyhkimään kultainen pois ja ihmettelemään.
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: 11 Loka 2003, 03:53
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Mulla oli käytössä AG tuotteet (punainen ja kulta) kaksi vuotta ja vahasin auton noin 4-6 kertaa vuodessa. Edellisestä vahauksesta noin 2kk. Pesin auton todella tarkkaan Fairyllä. Näytti puhtaalta. ClayBar kehiin ja se tuli aivan mustaksi.Rolle kirjoitti: Zainosta tuli mieleen tänään kun hinkkasin harvinaisen likaista autoa AG:n punaisella. Tai tarkemmin tuo clay bar, onko kukaan kokeillut sitä esim. AG puhdistavan punaisen jälkeen, eli paljonko tulee saissea? Pikkuauton kun hinkkasin punaisella niin rätti oli aivan musta, eli siedettävästi irrottaa.
Tässä on muuten yksi kuva autosta jolle vain kokeiltiin Zainoa Z-3:sta. Eli auto pestiin ja laitettiin yksi kerros vahaa ilman mitään pohjatöitä. auton väri on musta. Kuva on meganen
Kuva
EDIT: ClayBaria voi käyttää muidenkin vahojen kanssa eli vaikka AG. Ensin pesu Fairyllä -> ClayBar -> Pesu AG pesuaineella/tai Fairyllä -> Vahaus
Potkuhousu AKA Jyrki
Zaino Show Car Polish
Zaino Show Car Polish
No perkeles, huomasin että omat tönikät löyty auton takaluukusta, koko talven siellä talvehtineena. Pitänee käydä ostamassa uudet.potkuhousu kirjoitti:Vahat menee kuraksi pakkasessa ja menettävät ominaisuutensa, eli roskis tavaraa.
Sellaisen honkkarin vahausmasiinan ostin eilen.. Katotaan miten jätkän käy.
156 2.0 TS ['98]
Aika puhdas... ensin kattoin, että maalissa on kiveniskemiä ja, että valkoinen pohjamaali näkyy. Sitten hoksasin, notta otavan tähtikuviohan se siinä.potkuhousu kirjoitti:Tässä on muuten yksi kuva autosta jolle vain kokeiltiin Zainoa Z-3:sta. Eli auto pestiin ja laitettiin yksi kerros vahaa ilman mitään pohjatöitä. auton väri on musta. Kuva on meganen

Edit: Niin, kiitos ohjeista MarcusV
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: 11 Loka 2003, 03:53
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Omistaja ilmoitti että kyseessä kiveniskemiä eikä armas tähtikuvio. Mäkin jo ihmettelin kuinkas ne tähdet muka näkyy päivällä noin kirkkaastialfista kirjoitti: Aika puhdas... ensin kattoin, että maalissa on kiveniskemiä ja, että valkoinen pohjamaali näkyy. Sitten hoksasin, notta otavan tähtikuviohan se siinä.![]()

Potkuhousu AKA Jyrki
Zaino Show Car Polish
Zaino Show Car Polish
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Uskaltaa.japa kirjoitti:niin, uskaltaako noita kiillotuskoneita käyttää?
Pari kohtaa kannattaa pitää mielessä:
1) Älä paina konetta.
2) Levitä vaha autoon n. neliön alueissa, neljään suuntaan. (esim. ensin koko neliön alue ylös-alas ja sitten vasen-oikea suuntaisilla liikkeillä)
Helppoa hommaa noitten glymien kanssa. kiillotusvaiheessa ei välttämättä konetta edes tarvitse.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Mitenkäs glymien levitys toimii tommoisissa 5-10 asteen lämpötiloissa?
En nähnyt purkissa ainakaan mitään suosituslämpötiloja.
Kuinka kauan punainen ja kultainen viileässä kuivuvat?
Ajattelin että kultaisen levityksen jälkeen voisi auton jättää yöksi talliin (ei lämmitetty), haittaako todennäköinen yöpakkanen mitään?
olis vaan huomenna hyvä tilaisuus sekä kerrankin intoa puunata autoa.
En nähnyt purkissa ainakaan mitään suosituslämpötiloja.
Kuinka kauan punainen ja kultainen viileässä kuivuvat?
Ajattelin että kultaisen levityksen jälkeen voisi auton jättää yöksi talliin (ei lämmitetty), haittaako todennäköinen yöpakkanen mitään?
olis vaan huomenna hyvä tilaisuus sekä kerrankin intoa puunata autoa.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Autobildi on tilauksessa.. Täytyy katsoa toi juttu 
Oletteko kokeilleet laiskanmiehen vahoja kuten Turtlen Extreme Speed Waxia.. Ostin sen takia että joskus tekee tiukkaa ajan kanssa ja ei kerkeä vahaamaan autoa pesun jälkeen.. Enpä sitten tiedä tekeekö tolla yhtää mitään, parempi kai kun ei mitään
Suihkuta ja pyyhi 

Oletteko kokeilleet laiskanmiehen vahoja kuten Turtlen Extreme Speed Waxia.. Ostin sen takia että joskus tekee tiukkaa ajan kanssa ja ei kerkeä vahaamaan autoa pesun jälkeen.. Enpä sitten tiedä tekeekö tolla yhtää mitään, parempi kai kun ei mitään


- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Itse vahasin n. kuukausi sitten vähän alle 10 asteen lämpötilassa, ja hyvin tuo mielestäni toimi. Tuosta yön yli pakkasessa kuivumisesta en kyllä osaa sanoa, kun itse en antanut kuivua kuin ehkä puoli tuntia, tai sen aikaa, mitä kului aineen levittämiseen koko autoon. Tulokseen olin silti varsin tyytyväinen. Että siitä vaan vahailemaan, ei siitä haittaakaan voi olla!motorhead kirjoitti:Mitenkäs glymien levitys toimii tommoisissa 5-10 asteen lämpötiloissa?
En nähnyt purkissa ainakaan mitään suosituslämpötiloja.
Kuinka kauan punainen ja kultainen viileässä kuivuvat?
Ajattelin että kultaisen levityksen jälkeen voisi auton jättää yöksi talliin (ei lämmitetty), haittaako todennäköinen yöpakkanen mitään?
olis vaan huomenna hyvä tilaisuus sekä kerrankin intoa puunata autoa.

No huh, onneksi. Ei tule ihan mahdottomia paineita vahauksen laadulle. Ehdin kyllä jo hakea myllyttimen.potkuhousu kirjoitti:Omistaja ilmoitti että kyseessä kiveniskemiä eikä armas tähtikuvio. Mäkin jo ihmettelin kuinkas ne tähdet muka näkyy päivällä noin kirkkaastialfista kirjoitti: Aika puhdas... ensin kattoin, että maalissa on kiveniskemiä ja, että valkoinen pohjamaali näkyy. Sitten hoksasin, notta otavan tähtikuviohan se siinä.![]()

- OL
- Viestit: 848
- Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
- Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
- Paikkakunta: Jämsä
Tuosta autonpesusta, ite oon ollu töissä pari kesää autopesulassa, ja näin homma siellä eteni:
1. Levitetään suihkupullolla pesuaine, (liuotin jos on tarvis) ja annetaan vaikuttaa.
2. Pestään painepesurilla pois.
3. Pestään auto sienellä. Yksi sieni autolle, ja toinen ovenväleille ja vanteille. Omat pesuvedet.
4. Huuhdellaan auto vesiletkulla.
5. Kuivataan auto säämiskällä. Taas oma säämiskä itse autolle ja ovenväleille.
Olen auton kuivaamisen kannalla, sillä pesuaineet jättävät pilkkuja, jos auton vain "annetaan" kuivua. Ja esim. laseista niitä ei tunnu saavan kirveelläkään pois. Vahaamisessa olen koneen kannalla. Käden jälki jää helposti. Toki ahtaat paikat on pakko käydyä käsin. Kokematon koneen käyttäjä saa myös helposti jäljet maalipintaan väärällä käytöllä. Mutta useasti nämä jäljet ei kaikissa valoissa näy, kuten ulkona. Naarmuinen, haalistunut pinta täytyy kiillottaa, pelkästä vahasta ei kiillon kannalta ole mitään hyötyä.
1. Levitetään suihkupullolla pesuaine, (liuotin jos on tarvis) ja annetaan vaikuttaa.
2. Pestään painepesurilla pois.
3. Pestään auto sienellä. Yksi sieni autolle, ja toinen ovenväleille ja vanteille. Omat pesuvedet.
4. Huuhdellaan auto vesiletkulla.
5. Kuivataan auto säämiskällä. Taas oma säämiskä itse autolle ja ovenväleille.
Olen auton kuivaamisen kannalla, sillä pesuaineet jättävät pilkkuja, jos auton vain "annetaan" kuivua. Ja esim. laseista niitä ei tunnu saavan kirveelläkään pois. Vahaamisessa olen koneen kannalla. Käden jälki jää helposti. Toki ahtaat paikat on pakko käydyä käsin. Kokematon koneen käyttäjä saa myös helposti jäljet maalipintaan väärällä käytöllä. Mutta useasti nämä jäljet ei kaikissa valoissa näy, kuten ulkona. Naarmuinen, haalistunut pinta täytyy kiillottaa, pelkästä vahasta ei kiillon kannalta ole mitään hyötyä.
Pesin Alfan viimein eilen ja vedin Korrekin kovavahan pintaan. Tuossa Korrekissa on aika kova hinkkaaminen jos se pääsee kuivahtamaan liikaa. Siinä kohtaa tuollainen vahauskone on lähinnä tiellä, kierrokset loppuu samantein kun koittaa pistää painoa päälle.
Jäljestä tuli ihan siedettävä.. Helmat on vaan ikävästi ruvella ja helman ja kurakaaren kulmaan alkaa puskemaan pahanlaatuista kukkaa. Pitäis varmaan paikkauttaa tai vaihtaa autoa..
Jäljestä tuli ihan siedettävä.. Helmat on vaan ikävästi ruvella ja helman ja kurakaaren kulmaan alkaa puskemaan pahanlaatuista kukkaa. Pitäis varmaan paikkauttaa tai vaihtaa autoa..

156 2.0 TS ['98]
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Itsekin suoritin samat manööverit eilen, eli autonpesun jälkeen Autobildin testivoittaja Korrekin TFX kestovaha pintaan Bilteman masiinalla ja jokusen odottelun jälkeen kiillotus perään.
Kuten ahma totesi, oli tämäkin Korrekin tökötti niin jäykkää, että kuivuttuaan parhaan tuloksen sai käsin liinalla kiillottamalla.
Kiillotuskone toimi hyvin lähinnä levittäjänä sekä isojen pintojen kiillottajana silloin kun vahaa ei ollut paksulti.
Lopputulos oli mielestäni kiillon suhteen tosi hyvä vaikka mustasta väristä johtuen huippukiilto peittyi muutamassa tunnissa ilmassa leijaileviin pölyhiukkasiin...
Kuten ahma totesi, oli tämäkin Korrekin tökötti niin jäykkää, että kuivuttuaan parhaan tuloksen sai käsin liinalla kiillottamalla.
Kiillotuskone toimi hyvin lähinnä levittäjänä sekä isojen pintojen kiillottajana silloin kun vahaa ei ollut paksulti.
Lopputulos oli mielestäni kiillon suhteen tosi hyvä vaikka mustasta väristä johtuen huippukiilto peittyi muutamassa tunnissa ilmassa leijaileviin pölyhiukkasiin...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Eilen innostuin tekemään perinteisen punainen-kulta-käsittelyn. Auto Glymin tuotteiden paras puoli on kyllä tuo helppo käsiteltävyys. Varsinkin SRP irtoaa maalipinnasta melkein itsekseen, kunhan antaa sen kuivua rauhassa.
Oikein hyvä tuli, ei ole pinta enää kuolleen näköinen. Albumissa uusia kuvia.
Oikein hyvä tuli, ei ole pinta enää kuolleen näköinen. Albumissa uusia kuvia.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Mitenkäs nopeasti tuo Korrek jämähtää auton pintaan niin, että kiillotuksesta tulee tuskaisen hikistä? Uskaltaako sen levittää koko autoon ennen kuin alkaa kiillottaa, vai onko homma hoidettava pieni alue kerrallaan?glideslope kirjoitti: Kuten ahma totesi, oli tämäkin Korrekin tökötti niin jäykkää, että kuivuttuaan parhaan tuloksen sai käsin liinalla kiillottamalla.
Kiillotuskone toimi hyvin lähinnä levittäjänä sekä isojen pintojen kiillottajana silloin kun vahaa ei ollut paksulti.
Itsekin lasken kyllä AutoGlymin eduksi juuri tuon, mitä Vittorio Janokin totesi, että jämähtämistä ei juuri tarvitse pelätä.
- OL
- Viestit: 848
- Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
- Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
- Paikkakunta: Jämsä
Juu, vähän termistöväärinkäsityksiä. Eli se minkä minä käsitän kiillotuksella, on kun vedetään koneella ns. hiova aine pintaan. En nyt ole varma onko tämä sama mitä sanotaan myllytykseksi. Eli maalipinnan kiillotus, sen jälkeen sitten vedetään suojaava vaha. Ja sitten kuivunut vaha pyyhitään liinalla pois. Se ei ole kiillotusta, vain vahan pois pyyhkimistäglideslope kirjoitti:Kuten ahma totesi, oli tämäkin Korrekin tökötti niin jäykkää, että kuivuttuaan parhaan tuloksen sai käsin liinalla kiillottamalla.
Kiillotuskone toimi hyvin lähinnä levittäjänä sekä isojen pintojen kiillottajana silloin kun vahaa ei ollut paksulti.

- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Joo, sori meni meikällä vähän puurot ja vellit sekaisin. Sovitaan sitten, että pyyhitään ne vahat pois eikä kiilloteta.
Kiilotuskoneen käyttiksessä neuvotaan nimenomaan suorittamaan tämä toimenpide ensin isoilla pinnoilla, sen jälkeen kulmat yms. ja lopuksi vaikeat paikat käsin liinalla.
Mutta kuten totesin, homma hoitui parhaiten juuri käsipelillä.
Korrekin TFX kuivui aika pikaisesti ja koko auto tuli käsiteltyä samlla kertaa. Olisinko antanut vahan vaikuttaa noin ½h-tunnin verran.
Vaikka vahan pyyhkiminen olikin työläämpää kuin joillain aiemmin kokeilemillani vahoilla, ei se kuitenkaan mikään paha nakki ole.
Kiilotuskoneen käyttiksessä neuvotaan nimenomaan suorittamaan tämä toimenpide ensin isoilla pinnoilla, sen jälkeen kulmat yms. ja lopuksi vaikeat paikat käsin liinalla.
Mutta kuten totesin, homma hoitui parhaiten juuri käsipelillä.
Korrekin TFX kuivui aika pikaisesti ja koko auto tuli käsiteltyä samlla kertaa. Olisinko antanut vahan vaikuttaa noin ½h-tunnin verran.
Vaikka vahan pyyhkiminen olikin työläämpää kuin joillain aiemmin kokeilemillani vahoilla, ei se kuitenkaan mikään paha nakki ole.
- Alfetta&156
- Viestit: 205
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
- Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0
Otin tuossa isäni 166:n vahauskäsittelyyn. Työ aloitettiin Korrekin kovavahalla, ja käsittelin alkuun takakontin ja takalokasuojat. Vaha oli todella helppoa levittää ja aikaa siihen kului tuskin varttia enempää. Tämän jälkeen aloitin vahan poiston välittömästi. Tuloksena oli, että vaimo sai tulla auttamaan ja nuhjäsimme perän kanssa kahteen pekkaan varmaan kolme varttia
Tästä eteenpäin homma jatkui AG:n tuotteilla, ja koko loppuauto oli noin puolentoista tunnin työn jälkeen valmis ja kiiltävä. Kyllähän tuli huomattua, että vahan käyttöominaisuudet ovat ainakin minulle henkilökohtaisesti erittäin tärkeä valintakriteeri. Tietysti vahaustulosta unohtamatta.
Vaimon uusi Punto sitten saikin kunnnon AG käsittelyn heti kaupasta ulosajon jälkeen. Alkuun AG punaisella pinta puhtaaksi ja päälle kaksi kerrosta AG Kultaa. Kyllähän peilaa!!

Tästä eteenpäin homma jatkui AG:n tuotteilla, ja koko loppuauto oli noin puolentoista tunnin työn jälkeen valmis ja kiiltävä. Kyllähän tuli huomattua, että vahan käyttöominaisuudet ovat ainakin minulle henkilökohtaisesti erittäin tärkeä valintakriteeri. Tietysti vahaustulosta unohtamatta.
Vaimon uusi Punto sitten saikin kunnnon AG käsittelyn heti kaupasta ulosajon jälkeen. Alkuun AG punaisella pinta puhtaaksi ja päälle kaksi kerrosta AG Kultaa. Kyllähän peilaa!!
Alfa Romeo Alfetta 2000 4D -82, AR 156 2.0 TS -98, AR 156 SW 2.5 V6, Piaggio Vespa LX -08
Mä oon vetänyt katto - keula - toinen kylki - perä - toinen kylki -osissa. Vaha tuppaa silti haukkaamaan kiinni.. Taitaa olla viimeinen kerta kun leikin tolla Korrekin setillä.Pablo Honey kirjoitti:Mitenkäs nopeasti tuo Korrek jämähtää auton pintaan niin, että kiillotuksesta tulee tuskaisen hikistä? Uskaltaako sen levittää koko autoon ennen kuin alkaa kiillottaa, vai onko homma hoidettava pieni alue kerrallaan?
156 2.0 TS ['98]
- MK
- Viestit: 378
- Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
- Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
- Paikkakunta: Anjalankoski
Näköjään koko voorumi on viime viikonvahteessa vahannut autoja, niin minäkin.glideslope kirjoitti:
Kuten ahma totesi, oli tämäkin Korrekin tökötti niin jäykkää, että kuivuttuaan parhaan tuloksen sai käsin liinalla kiillottamalla.
Kiillotuskone toimi hyvin lähinnä levittäjänä sekä isojen pintojen kiillottajana silloin kun vahaa ei ollut paksulti.
Itse olen AG käsittelyn tehnyt konelevityksellä koko auto kerralla, ja sen jälkeen rajattu alue ensin rätillä/rasselilla kuiva vaha lähes kokonaan pois, jonka jälkeen koneella kiillotus, näin tehden kiillotuslaikka ei tukkeudu vahaan ja pyörii helposti. Kohtalaisen hyvä lopputulos suhteellisen pienin fyysisin ponnisteluin.
Näin jälkiviisaana voin todeta että rätillä liiat pois, hyvä vinkki!MK kirjoitti:Itse olen AG käsittelyn tehnyt konelevityksellä koko auto kerralla, ja sen jälkeen rajattu alue ensin rätillä/rasselilla kuiva vaha lähes kokonaan pois, jonka jälkeen koneella kiillotus, näin tehden kiillotuslaikka ei tukkeudu vahaan ja pyörii helposti.
156 2.0 TS ['98]
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Rättikaton ja nahan puhdistuskamaa?
Oliko palstalaisilla suosituksia hyviksi hoito/puhdistusaineiksi (ja mistä kyseisiä tököttejä voisi saada/ostaa) seuraaviin kohteisiin:
-Nahkasisustus
-Rättikatto
-Nahkasisustus
-Rättikatto
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Rättikaton ja nahan puhdistuskamaa?
Kuten tuossa jossain mainitsin niin vedin omat penkit Liberonin nahanhoitoaineella, oli muistaakseni kuusi eri sävyä valittavana. Kodin 1 Anttilasta ostin, ja olisiko hintaa ollut n. 18e ja purkki riittänee useampaan kertaan.Portti kirjoitti:-Nahkasisustus
Ostin myös samaisesta kaupasta jotain (Softcare?) puhdistusainetta mutta oli ihan turhaa kamaa.
Re: Rättikaton ja nahan puhdistuskamaa?
Ei oikein ole vertailukohtaa kun olen kokeillut vaan Glymin Leather Cleaneria ja Leather Creamia perään. Ihan päteviltä aineilta tuntuvat, hikinen homma vaan jynssätä penkit joka puolelta kahteen kertaan eri tököteillä. Kalliita ovat, molemmat olivat luokkaa 13e pänikkä. Saa ainakin ogelin varaosamaailmasta ja puhoksen hessumobiilista, mutta ne ei varmaan lahden seudulla paljon lämmitä. AD:ista ja hyvin varustetuilta huoltiksilta saattaa saada.Portti kirjoitti:-Nahkasisustus
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
OK, puhutaan sitten vahan pois pyyhkimisestä.OL kirjoitti: Juu, vähän termistöväärinkäsityksiä. Eli se minkä minä käsitän kiillotuksella, on kun vedetään koneella ns. hiova aine pintaan. En nyt ole varma onko tämä sama mitä sanotaan myllytykseksi. Eli maalipinnan kiillotus, sen jälkeen sitten vedetään suojaava vaha. Ja sitten kuivunut vaha pyyhitään liinalla pois. Se ei ole kiillotusta, vain vahan pois pyyhkimistä

Mutta joka tapauksessa kuullostaa pahalta tuo Korrek. Tosin, oletteko kokeilleet antaa Korrekin kuivua oikein kunnolla auton pintaan? Saattaisi jopa olla helpompaa pyyhkiä vaha pois, kun se ei ole enää yhtään kosteaa. Taidanpa itse kuitenkin pysyä AG:n tuotteissa. Helppokäyttöisyys on kuitenkin mulle aika tärkeä kriteeri vahaa valittaessa. Voisi myös kokeilla tuota toista testissä menestynyttä, eli Carlakea. Se "kuulemma" on kohtuullisen helppotöinen vaha, ja jos kiiltokin on hyvä, olisi tuo ainakin AG:ta taloudellisempi ja vähemmän hikinen vaihtoehto.
Vahasin tuossa keskiviikkona autoni Carlaken Sunshine - vahalla, olin jo valitsemassa Autobildin testin voitanutta Korrekin vahaa, mutta myyjä vakuutteli Sunshinen olevan parempaa ja helpompaa käyttää. Vaha olikin erittäin helppotöinen ja vaha toimii sitä paremmin mitä kuumempaa on. Käyttölämpötilahan on +10c ja ylöspäin. Vahan voisi ilmeisesti jättää pintaan vaikka kuinka kauaksi aikaa tahansa, sitä helpommin se irtoaisi, mitä kauemmin se on kuivunut.
Carlaken kiillosta vs. muut en osaa sanoa paljoakaan, koska oli ensimmäinen kerta kun vahasin nykyisen autoni eli vertailupohjaa ei ole. Hyvin tuo kuitenkin minun silmääni kiiltää..
Carlaken kiillosta vs. muut en osaa sanoa paljoakaan, koska oli ensimmäinen kerta kun vahasin nykyisen autoni eli vertailupohjaa ei ole. Hyvin tuo kuitenkin minun silmääni kiiltää..

- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Tästä on jo monessa paikka puhuttu, mutta otan jälleen puheeksi elikkä AG:n sininen? onko mahdollista levittää käsin, mitkä ovat huonot ja hyvät puolet, mistä saa, minkä laisissa pöniköissä ja kuinka paljon maksaa? Olen ymmärtänyt että tässä on kaikkein parasta kestävyys. Tätä pidän itselläni tärkeinpänä ominaisuutena, kiilto tulee sitten seuraavana lakka/maali pinnan suojaa unohtamatta.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori