156 v6 2.5 Kytkin
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: 29 Syys 2009, 19:39
- Car(s): 156 2.5 V6 sw
Exät: 164 Q4 ja 33 1.5 4x4 - Paikkakunta: Jyväskylä
156 v6 2.5 Kytkin
Jee nyt ois tässä pukkaamassa näköjää pajotusta urakalla, ku ois tuo jakopää tuolossa työn alle mutta nyt olis kiirempänä kytkin ongelma. Useamman kuukauden ollu ravistus ongelmaa kun lähtee kytkinä päästämään takaisin ylös, pienellä kaasutelulla saannut pahimmat ravistukset lähtöön pois mutta nyt paheni pahaksi ja kytkin ei enää meinaa irottaa pohjassa elikä vaihteet menevät tuskaisesti sisään ja ulos eli ajot on ajettu nii kaua ku ongelmaa selvyyttä tai sit vietävä huoltoo. Myöskin kun kytkintä auton ollessa paikallaan lähtee painamaan niin aivan alku senteillä poljin oikeen hakkaa kenkää jokunen sentti lisää niin tuntuu normaalilta ja pohjaasa taas tuntuu se jutkutus sekä että vaihteet huonosti sisään tai ulos. Mutta kytkin ei luista missään vaiheessa kun vaihteet vaan saa sisään eli tuskin kytkin on lopussa koska otaa normisti kiinni eli ei luistamista....Oisko kellään mitään käryä mistä kyse? Olisi kiire asialla joten pikaista apua kaipaan paljon kiitos jo etu käteen.
Ese vaan
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: 156 v6 2.5 Kytkin
Vaihda kytkimen nesteet? Uusi työsylinteri siihen laatikon päälle on ainakin nopea ja helppo vaihtaa myös. Pääsylinteri on polkimella ja hieman hankalammassa paikassa.
Abarth 500 Esseesse
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: 29 Syys 2009, 19:39
- Car(s): 156 2.5 V6 sw
Exät: 164 Q4 ja 33 1.5 4x4 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 156 v6 2.5 Kytkin
Mitäs nestettä sinne menee, sekä onko vinkkiä kuinka nesteen vaihto onnistuu?
Ese vaan
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 v6 2.5 Kytkin
Jarrunestettä. Perusoletus, että DOT4 on vaatimus, joten DOT4, DOT 5.1 esim. käy hyvin.
DOT 5.0 sitten ei käy, se on silikonipohjasta.
DOT 5.0 sitten ei käy, se on silikonipohjasta.
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: 156 v6 2.5 Kytkin
Kytkimessä tunnit vaan täynnä ja itselläni oli samat oireet mutta mikä aiheutti ravistuksen niin dunno.Samat vanhat nesteet on sisällä ja kaikki toimii ok levyn ja painelaakerin +asetelman vaihdon jälkeen.
molex to sata, lose all your data.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: 156 v6 2.5 Kytkin
Vaihteiston päällä olevassa työsylinterissä on ilmausruuvi. Kaveri painaa kytkinpoljinta ja toinen on ruuvilla.. Samalla tavoin ilmataan kuin jarrut. Kytkinneste tulee samasta säiliöstä kuin jarruneste, eli tarkkailtava ettei hörppää ilmaa.Ese kirjoitti:Mitäs nestettä sinne menee, sekä onko vinkkiä kuinka nesteen vaihto onnistuu?
Abarth 500 Esseesse
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 156 v6 2.5 Kytkin
Paitsi ettei kaveri ole välttämätön, poljin kun jää pohjaa eikä yritäkään noustam.sa kirjoitti:Vaihteiston päällä olevassa työsylinterissä on ilmausruuvi. Kaveri painaa kytkinpoljinta ja toinen on ruuvilla.. Samalla tavoin ilmataan kuin jarrut. Kytkinneste tulee samasta säiliöstä kuin jarruneste, eli tarkkailtava ettei hörppää ilmaa.Ese kirjoitti:Mitäs nestettä sinne menee, sekä onko vinkkiä kuinka nesteen vaihto onnistuu?
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 v6 2.5 Kytkin
Kyllä sieltä on kytkin loppu, todennäköisesti paineasetelmassa vikaa.
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: 29 Syys 2009, 19:39
- Car(s): 156 2.5 V6 sw
Exät: 164 Q4 ja 33 1.5 4x4 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 156 v6 2.5 Kytkin
Hmm on se kyllä sitten outo juttu kun ei kytkin ole ikinä luistanut veto päällä kun kytkin on ylhäällä, eikös jos kytkin on loppu niin alkaa luistaa eikös vain paljos näissä nää kytkimet pitäs kestää kilsoja? Hei kiitti tosta neste vaihto opastuksesta, joskus joissai vehkeissä valuu ihan kun ruuvin vaan ravottaa ni alkaa neste valuun että onko tässä sama ominaisuus vai onko koko nesteen vaihdon aikana tarpeen kaveri nylkyttää poljinta?
Ese vaan
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: 156 v6 2.5 Kytkin
Pitää nylkyttää poljinta. Kyllä sen yksinkin voi tehdä kuten ylhäällä todettiin mutta paljon helpompi kaksin niin ei tarvi pomppia edestakaisin.
Kyllä 156 V6 kytkin sen 200tkm kestää, toki riippuu ajaako kaikki ajot keskustassa vai ulkopuolella. Yleensä oireet alkaa niin, että poljin on jäykkä ja ykkönen tai pakki ei tahdo nätisti kytkeytyä mutta silti tien päällä on ihan hyvä.
Kyllä 156 V6 kytkin sen 200tkm kestää, toki riippuu ajaako kaikki ajot keskustassa vai ulkopuolella. Yleensä oireet alkaa niin, että poljin on jäykkä ja ykkönen tai pakki ei tahdo nätisti kytkeytyä mutta silti tien päällä on ihan hyvä.
Abarth 500 Esseesse
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 v6 2.5 Kytkin
^^
Kytkimestä voi muutakin hajota, muutenkin kuin luistamalla.
Nimimerkillä:
Kolmesta autosta kytkin levinnyt.
Kahdesta kytkin tuhoutunut käytännössä käyttökelvottomaksi, ei luistanut. Kummallakin pärjäsin loistavasti, vaikka molemmat hieman ravistikin (2.0TS 156 ja 1.6HDi 207 pökötti).
Molemmissa tapauksissa levy oli mennyt niin loppuun, että oli käytännössä niitit lopussa. Toisessa (muistaakseni Alfa) oli jopa asetelmasta kynsiä katkennut... Ja painelaakeri sökönä oli molemmista. (en tiedä, miten ja kuinka pahasti - kuulemma vaan ihmettelivät, miten olin voinut ajaa niillä niinkin kauan... Tieto on mekaanikon sanomana, joten liioittelu kaiketi mahdollista).
Mut tosiaan nuo oireet sanoo, että kykäjumppa, meikän korvaani.
Molemmat sylinterit aiheuttaa myös ongelmia. Twinsparkissa kytkinpolkimen sylinteri kahdessa autossa aiheutti sen, että poljin jätti palautumatta ylös asti ja oli todella "kumisen" tuntunen. Toisessa riitti putsaus, toisessa piti sylinteri vaihtaa. Kytkinpolkimen sylinteri on siis pääsylinteri. Työsylinteriä en ole onnistunut (vielä) rikkomaan, TS:ssä meni toki kytkinjumpan yhteydessä sekin vaihtoon kun laatikon irrotuksen vaatii - tässä JTD:ssä ja V6:ssa ei tarvitse.
Kytkimestä voi muutakin hajota, muutenkin kuin luistamalla.
Nimimerkillä:
Kolmesta autosta kytkin levinnyt.
Kahdesta kytkin tuhoutunut käytännössä käyttökelvottomaksi, ei luistanut. Kummallakin pärjäsin loistavasti, vaikka molemmat hieman ravistikin (2.0TS 156 ja 1.6HDi 207 pökötti).
Molemmissa tapauksissa levy oli mennyt niin loppuun, että oli käytännössä niitit lopussa. Toisessa (muistaakseni Alfa) oli jopa asetelmasta kynsiä katkennut... Ja painelaakeri sökönä oli molemmista. (en tiedä, miten ja kuinka pahasti - kuulemma vaan ihmettelivät, miten olin voinut ajaa niillä niinkin kauan... Tieto on mekaanikon sanomana, joten liioittelu kaiketi mahdollista).
Mut tosiaan nuo oireet sanoo, että kykäjumppa, meikän korvaani.
Molemmat sylinterit aiheuttaa myös ongelmia. Twinsparkissa kytkinpolkimen sylinteri kahdessa autossa aiheutti sen, että poljin jätti palautumatta ylös asti ja oli todella "kumisen" tuntunen. Toisessa riitti putsaus, toisessa piti sylinteri vaihtaa. Kytkinpolkimen sylinteri on siis pääsylinteri. Työsylinteriä en ole onnistunut (vielä) rikkomaan, TS:ssä meni toki kytkinjumpan yhteydessä sekin vaihtoon kun laatikon irrotuksen vaatii - tässä JTD:ssä ja V6:ssa ei tarvitse.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: 156 v6 2.5 Kytkin
Ja monasti kytkimen nesteiden vaihto "unohtuu" vaik jarruista vaihdetaankin. Siin ne menee samoilla lihaksilla 2v välein.
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: 156 v6 2.5 Kytkin
Samaiset oireet vaivaavat täälläkin. Kytkin ei luista ja toimii maantieajossa normaalisti, mutta kaupunkiajossa lämmettyään kytkimen ravistus on melkoinen riesa.
Käväisin paikallisessa independent-merkkihuollossa kesällä kysäisemässä työn kustannuksia. Arvio oli 8-12 tuntia työtä ja summana mukavat 700-800 euroa. Huollon mielestä myös vauhtipyörän koneistus saattaa olla aiheellinen operaatio (sisältynee muistaakseni tuohon hinta-arvioon). Sen tiedän, että vauhtipyöriä on koneistettu, jos luistavalla kytkimellä on päästelty huolella menemään, mutta käsittääkseni pelkkä ravistus ei anna tähän aihetta.
Tästä päästäänkin tämän homman mielenkiintoisempaan kysymykseen, eli millaisilla kustannuksilla V6:sen kytkimiä on vaihdettu?
Käväisin paikallisessa independent-merkkihuollossa kesällä kysäisemässä työn kustannuksia. Arvio oli 8-12 tuntia työtä ja summana mukavat 700-800 euroa. Huollon mielestä myös vauhtipyörän koneistus saattaa olla aiheellinen operaatio (sisältynee muistaakseni tuohon hinta-arvioon). Sen tiedän, että vauhtipyöriä on koneistettu, jos luistavalla kytkimellä on päästelty huolella menemään, mutta käsittääkseni pelkkä ravistus ei anna tähän aihetta.
Tästä päästäänkin tämän homman mielenkiintoisempaan kysymykseen, eli millaisilla kustannuksilla V6:sen kytkimiä on vaihdettu?
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: 156 v6 2.5 Kytkin
156seen 2.5 kytkimen vaihtoi viking motors metsälässä (hki) hintaan 400e ilman vauhtipyörän koskemista mutta tästä n vuosi aikaa ja kytkinpakettia löytyy 200e kun jaksaa kaivella netin syövereitä.Soittaa sinne ja kyselee tarjousta.
molex to sata, lose all your data.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 156 v6 2.5 Kytkin
Misterautossa on monesti Luk:in satseja tarjouksessa, jos sen kelpuuttaa.
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: 29 Syys 2009, 19:39
- Car(s): 156 2.5 V6 sw
Exät: 164 Q4 ja 33 1.5 4x4 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 156 v6 2.5 Kytkin
Voi kurjuus eka Alfa mikä teetättää näin paljon kerralla työtä ja kustannuksia mutta mistäpä näistä aina tietää. Ei taida olla turhaa se huhuilu 156 epä luotettavuudesta ja huonosta kestävyydestä. Muuten autosta kyllä tykkään ja hyvä ajettava ollu siinä ei ole moitittavaa. Joo itsekin katselin shacia sais misteristä 230e pakettina mitähän se kytkin paketti pitää sisällään että tarviiko siihen jotai lisä kilkkeet mukaan vielä?
Ese vaan
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Pitäisi mennä,viisaammat kertonee lisää
molex to sata, lose all your data.
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: 156 v6 2.5 Kytkin
molex to sata, lose all your data.
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
jos lontoo sujuu
molex to sata, lose all your data.
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: 156 v6 2.5 Kytkin
Atolussolla GTA:n kytkin 180£ (Valeo).
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: 156 v6 2.5 Kytkin
Kampiakselin stefa ja kykän työsylkky kannattaa vaihtaa samalla. Sylinterin voi kyllä vaihtaa kohtuu vaivalla myöhemminkin, mutta stefa ainakin kantsii vaihtaa kykärempan yhteydessä. Nuo maksanevat pari kymppiä per osa.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: 156 v6 2.5 Kytkin
Ja Tipossa on sama kytkimen työsylinteri. Maksaa paljon vähemmän kuin Alfan paketissa tuleva. Sit kun sylinteri on jumissa ja murjot sen korvakkeen rikki niin mulla on yksi ylimääräinen hyllyssä
Abarth 500 Esseesse
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: 156 v6 2.5 Kytkin
Juu, se Tipon sylinteri oli Motonetissä juurikin jotain parin kympin luokkaa.
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: 156 v6 2.5 Kytkin
Tilaamalla sitten. Ja saahan sen varmaan melkein mistä tahansa muustakin varaosaliikkeestä.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: 156 v6 2.5 Kytkin
Paljonko kytkimellä ajettu? Eikö täällä ole ollut puhetta että max 150tkm kestää.
Työsylinterin rungon ympärille kannattaa laittaa rasvaa, oma oli ainakin totaalisen jumissa.
Työsylinterin rungon ympärille kannattaa laittaa rasvaa, oma oli ainakin totaalisen jumissa.
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: 156 v6 2.5 Kytkin
Tämä tukee sitä, että vähän korkeahkolta tuo saamani tarjous kuulosti. Erityisesti, kun siinä puhuttiin pelkästä työn osuudesta. Kytkinpaketti kun on ollut varastossa jo pitkän aikaa, mutta työsylinteri, kampuran stefa ja siirtovivuston nailonpuslat pitää lisätä listaan.Dio Natale kirjoitti:156seen 2.5 kytkimen vaihtoi viking motors metsälässä (hki) hintaan 400e ilman vauhtipyörän koskemista mutta tästä n vuosi aikaa ja kytkinpakettia löytyy 200e kun jaksaa kaivella netin syövereitä.Soittaa sinne ja kyselee tarjousta.
Omat ajot muodostuu pääasiassa kaupunkiajoista ja aika tarkkaan 150 tkm on kytkimellä nyt menty. Autoa hankkiessani kävin vähän utelemassa Deltan pojilta huoltohistoriaa ja sen mukaan kytkin oli vaihdettu ensimmäisen kerran jo 27tkm kohdalla.jmi kirjoitti:Paljonko kytkimellä ajettu? Eikö täällä ole ollut puhetta että max 150tkm kestää.
Eipä tämä silti taida olla ihan ensimmäinen v6, johon kytkin on vaihdettu naurettavan pienillä kilometreillä.
Mä rykäsin just polttaen Viton jalkaan hakkaavan kytkimen 20sek polttaen kolmosella 3000rpm käsijarru päällä paikoillaan. Savun hälvettyä nytkyminen tuntumassa hävisi ja kytkin alkoi toimia taas normaalisti. Eikai tuo mitään maksa kokeilla olisiko vain päässyt lasittumaan.
Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: 29 Syys 2009, 19:39
- Car(s): 156 2.5 V6 sw
Exät: 164 Q4 ja 33 1.5 4x4 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 156 v6 2.5 Kytkin
Hahaha no nythä tul hyvä vinkki. Joo ei kyllä se mulla o peli selvä katoin tossa ni se kytkimeltä tuleva veivi siihen sylinterille ni muistuttaa lähinnä maantie poraa ni kyl siel jotai paskana on jos ei muuta ni paine laakeri. Halvi liikkeessä työ tarjous sachi kytkimellä 1160 egee...
Ese vaan
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: 156 v6 2.5 Kytkin
Kyllähän kytkin kestää jos osaa ajaa (tai edelliset omistajat). Mulla kesti 2.5:sessa 14-vuotta ja yli 200tkm kytkin. Vaihdon syy oli painelaakerin hajoaminen,kytkinlevy ja asetelma oli ihan ok kun purettiin. Vaihdoin samalla työsylinterin. Jälkeenpäin mietittynä ei mikään amerikan temppu. Ainut vaikea oli startin kolmas pultti,joka on "väärinpäin" eli pakosarjan suuntaan. Ylhäältä tosin saa auki 13mm lenkillä,jonka pää on taitettu 90 asteen kulmaan. Kuvia remontista on paljon tuolla syövereissä.
Apurunkoa ei tarvitse irroittaa. Kuskinpuolen vetarin laippa pitää irroittaa,jotta mahtuu tulemaan alas. Ja kun kerran on "vetävä" kytkin,niin asentaessa vaikka isoilla papukaijoilla vääntää kytkinhaarukasta painelaakerin asetelmaan kiinni.
Apurunkoa ei tarvitse irroittaa. Kuskinpuolen vetarin laippa pitää irroittaa,jotta mahtuu tulemaan alas. Ja kun kerran on "vetävä" kytkin,niin asentaessa vaikka isoilla papukaijoilla vääntää kytkinhaarukasta painelaakerin asetelmaan kiinni.
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: 156 v6 2.5 Kytkin
Mulla on mittararissa kohta 210tkm . Kesällä kuului semmosta naputtavaa ääntä tyhjäkäynnillä joka loppui kun kytkimen polkas pohjaan (tai lisäs kaasua). Nyt kun kelit on viilentyny niin naputuskin lakkasi. Kytkin on narahtanut ihan siellä lattianrajassa jo 2 vuotta( sekin vain lämmettyään eli kesällä). Mikähän moisen aiheuttais? Oisko asetelmasta joku kynsi vai mikäihme. Tösylkkä on vaihettu viimekesänä. Ei luista mutta varmaan vaihtoon toi menee kohta.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: 156 v6 2.5 Kytkin
Tadaa mittarissa 225tkm ja nyt sitte alko pitään rouheeta rohinaa joka muuttuu heti kun hipasee kytkintä. Varmaan painelaakeri antautui. Perkeles, eiks toi kytkinjumppa ollu kauhee rojekti? Ja varsinainen harrasteautokin on levällään tallissa talven. Oliko joku linkki josta sais vihiä miten homma etenis, nosturi löytyy viimeistään rahalla vuokraamalla.Stiletto kirjoitti:Mulla on mittararissa kohta 210tkm . Kesällä kuului semmosta naputtavaa ääntä tyhjäkäynnillä joka loppui kun kytkimen polkas pohjaan (tai lisäs kaasua). Nyt kun kelit on viilentyny niin naputuskin lakkasi. Kytkin on narahtanut ihan siellä lattianrajassa jo 2 vuotta( sekin vain lämmettyään eli kesällä). Mikähän moisen aiheuttais? Oisko asetelmasta joku kynsi vai mikäihme. Tösylkkä on vaihettu viimekesänä. Ei luista mutta varmaan vaihtoon toi menee kohta.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 156 v6 2.5 Kytkin
Tuolla willezin vanhassa projektiketjussa on ainakin jotain tietoa
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=4 ... &start=300
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=4 ... &start=300
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156 v6 2.5 Kytkin
Viikon sisällä kolme kertaa kun ottaa kytkimen esiin niin kahdelta mieheltä menee viimeisellä kertaa 5h ja aika tarkkaan tietää mikä avain pitää seuraavaks ottaa käteen...
Apurunko pois, se on eka sääntö.
Apurunko pois, se on eka sääntö.
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: 156 v6 2.5 Kytkin
Ristiriitaista..willezin topikissa ei runkoa laskettu, mutta onko siis PALJON helpompaa jos irrottaa? Kun pitää putket sitte irrotella..eikö?vesamaan kirjoitti:Viikon sisällä kolme kertaa kun ottaa kytkimen esiin niin kahdelta mieheltä menee viimeisellä kertaa 5h ja aika tarkkaan tietää mikä avain pitää seuraavaks ottaa käteen...
Apurunko pois, se on eka sääntö.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156 v6 2.5 Kytkin
En oo koittanut irrottamatta apurunkoa, enkä koita pieni vaiva mutta iso apu. Toki kukin tekee miten itse haluaa
Pitäiskö tehdä äänestys asiasta
Pitäiskö tehdä äänestys asiasta
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: 156 v6 2.5 Kytkin
Pakoputken irrotus on aika pieni paha verrattuna siihen, kuinka paljon enemmän on tilaa tehdä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: 156 v6 2.5 Kytkin
Ok eli ahasta on,täytynee laskee. Tosin nyt olen pohdiskellu toistakin vaihtoehtoa. Nimittäin alunperin oli tarkotus jättää alfa kesäautoksi ja hommata talveksi joku parinsadan kinneri,nythän olis sauma moiseen. Mutta koska liha on heikko niin tuliki hommattua todellinen kesäauto. Lisäksi alfan säilytys on hieman hakusessa ja pitäshän se kuitenki sit korjata ennenkuin ottaa käyttöön ja luultavasti rojekti siirtää käyttöönottoa. Eikän toi kuntoon siis laiteta..auto tykkää kun sitä ajetaanAlfissimo kirjoitti:Pakoputken irrotus on aika pieni paha verrattuna siihen, kuinka paljon enemmän on tilaa tehdä.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: 156 v6 2.5 Kytkin
Kärry pajalla, osat ostettu. Eikhän tää saada ajoon jokupäivä. Paljonkos olikaan vauhtipyörän pulttien momentti (kampuran stefa vaihetaan samaan konkurssiin) ? Ja lukitetta laitettiin pultteihin eikös niin.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: 156 v6 2.5 Kytkin
Kytkin vaihettu. Enpäs tiennytkään kuinka herkkä kytkin on kun se on kunnossa. Mulla kun kytkin on ollut jäykähkö koko auton omistusajan eli 4 vuotta. Syytä jäykistymiseen ennen lopullista hajoamista en saanu selville kun pakettia tutkin.
Levy oli vielä 7mm paksu ja niitteihin matkaa 1mm. asetelma ihan ok eikä painelaakerikaan muuta kuin rohissut, irto-osia ei kopasta löytynyt. Ehkä tollakin olis vielä kymppitonnin ajanut?
Levy oli vielä 7mm paksu ja niitteihin matkaa 1mm. asetelma ihan ok eikä painelaakerikaan muuta kuin rohissut, irto-osia ei kopasta löytynyt. Ehkä tollakin olis vielä kymppitonnin ajanut?
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: 156 v6 2.5 Kytkin
Eihh..arghh. No niinhän siinä sitten kävi että ny vuotaa öljyä laatikon ja koneen välistä pakoputken päälle ja siitä sitten taaksepäin valuen. Oliko siinä takastefan asennuksessa olemassa joku italialaiskikka. Vai mitähän meni vikaan.
Ammattimies ton laitto ja uus stefa oli oikeankokoinen. Sanoi että kaikki sujui niinku stömsössä.
Tänään asiaa tiirailtiin yhes ja kuitenkin vauhtipyörän sisäpinta on kuivan oloinen sen mitä siitä kolmel pultil kiinni olevasta luukusta sitä näkee. Startin ylin pultti jätettiin pois niinku kovimmat jätkät kuulemma tekee,,ei kai se liittyisi mitenkään öljyvuotoon?
Olko jollain käyny sama homma kytkinrempan yhteydessä? Aquatica vai joku muu... Auttakkee.
Ammattimies ton laitto ja uus stefa oli oikeankokoinen. Sanoi että kaikki sujui niinku stömsössä.
Tänään asiaa tiirailtiin yhes ja kuitenkin vauhtipyörän sisäpinta on kuivan oloinen sen mitä siitä kolmel pultil kiinni olevasta luukusta sitä näkee. Startin ylin pultti jätettiin pois niinku kovimmat jätkät kuulemma tekee,,ei kai se liittyisi mitenkään öljyvuotoon?
Olko jollain käyny sama homma kytkinrempan yhteydessä? Aquatica vai joku muu... Auttakkee.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 v6 2.5 Kytkin
Muuta kikkaa stefasta tiiä ku sen, että muistaa rasvailla...
Ja jos on se sabluuna, sitä kannattaa käyttää.
Mullahan oli JTD:ssä se keissi alunperin, että edellinen asentaja oli jättäny ruuvilukitteen pois vauhtipyörän pulteista... Se sitten sieltä veti öljyt syliin.
Ja jos on se sabluuna, sitä kannattaa käyttää.
Mullahan oli JTD:ssä se keissi alunperin, että edellinen asentaja oli jättäny ruuvilukitteen pois vauhtipyörän pulteista... Se sitten sieltä veti öljyt syliin.
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: 156 v6 2.5 Kytkin
Kun en nähny stefan paikkaa tai kampiakselin pään rakennetta. Mites se ruuvilukitteen poisjäänti vaikuttais öljynvuotoon? Ei kai ne pultit öljytilaan johda? Täytyy nyt kuitenkin kysyä käyttikö lukitetta... Eli näin äkkiä ajateltuna mahollisia sudenkuoppiahan olis ainakin teoreettisesti; stefa asennettu kuivana ja väkisin, jäänyt jostainyystä vinoon tai ei ole mennyt pohjaan,vauhtipyörää ei ole merkattu irroittaessa ja laitettu nyt eri asentoon jolloin vois tasapainotuksessa olla häikkää,kampiakseliin kulunut uraa. Olisko muuta mahollisuutta? Ja stefa on samankokoinen kun edellinenkin merkki oli victor Renz.Aquatica kirjoitti:Muuta kikkaa stefasta tiiä ku sen, että muistaa rasvailla...
Ja jos on se sabluuna, sitä kannattaa käyttää.
Mullahan oli JTD:ssä se keissi alunperin, että edellinen asentaja oli jättäny ruuvilukitteen pois vauhtipyörän pulteista... Se sitten sieltä veti öljyt syliin.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: 156 v6 2.5 Kytkin
V6:n vauhtipyörää ei saa kuin yhteen asentoon ja lukitteella ei ole vuotoon mitään vaikutusta ainakaan v6:ssa, pultin reiät ei johda mihinkään. JTD:stä en tiedä mutta epäilen siinäkin tuota mahdollisuutta.Stiletto kirjoitti:Kun en nähny stefan paikkaa tai kampiakselin pään rakennetta. Mites se ruuvilukitteen poisjäänti vaikuttais öljynvuotoon? Ei kai ne pultit öljytilaan johda? Täytyy nyt kuitenkin kysyä käyttikö lukitetta... Eli näin äkkiä ajateltuna mahollisia sudenkuoppiahan olis ainakin teoreettisesti; stefa asennettu kuivana ja väkisin, jäänyt jostainyystä vinoon tai ei ole mennyt pohjaan,vauhtipyörää ei ole merkattu irroittaessa ja laitettu nyt eri asentoon jolloin vois tasapainotuksessa olla häikkää,kampiakseliin kulunut uraa. Olisko muuta mahollisuutta? Ja stefa on samankokoinen kun edellinenkin merkki oli victor Renz.Aquatica kirjoitti:Muuta kikkaa stefasta tiiä ku sen, että muistaa rasvailla...
Ja jos on se sabluuna, sitä kannattaa käyttää.
Mullahan oli JTD:ssä se keissi alunperin, että edellinen asentaja oli jättäny ruuvilukitteen pois vauhtipyörän pulteista... Se sitten sieltä veti öljyt syliin.
Vaikea tuon stefan asennusta on ryssiä ja jos vauhtipyörän takunen on kuiva niin eiköhän se öljy jostain muualta valu. öljypohjan tiivistys? laatikon irtiollessa moottorin kannatus ollut öljypohjasta ja tiivistys tykänny siitä huonoa? Ellei ole tuo, on ainakin helpompi "kaiken varalta" korjata kuin ottaa laatikko uudestaan irti.
Re: 156 v6 2.5 Kytkin
Stefaa haasteellisempi on tehtaalle ollut tiivistää takimmainen laakerikansi sylinteriryhmään, se kun tiivistetään pursuttamalla massa laakerikannessa olevaan uraan. Vuodon tunnistaa hajusta, kun öljyä tippuu juuri pakoputken päälle! Sen saa juuri ja juuri tiivistettyä moottoria irroittamatta ottamalla öljypohjan pois.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 v6 2.5 Kytkin
^^
JTD:ssä menee öljytilaan. Eli selvästi eroja on tuossa kohtaa.
Joo, ei kaiketi kovin yleinen ratkasu. Mutta sieltä se vanha öljyt kytkinlevylle vuoti - vajaa litra per 10tkm.
JTD:ssä menee öljytilaan. Eli selvästi eroja on tuossa kohtaa.
Joo, ei kaiketi kovin yleinen ratkasu. Mutta sieltä se vanha öljyt kytkinlevylle vuoti - vajaa litra per 10tkm.
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: 156 v6 2.5 Kytkin
Eli olisiko siis teoriassa mahollista saada toi vuotamaan jos esim laatikko olis roikkunut akselinvarassa tai vaihelaatikkonosturi olis lipsahtanu kriittisellä hetkellä. Yksin lienee korjaaja touhunnut pajalla eikös se aika hankalaa ollut jopa kahestaan. Apurunkoa ei irrotettu.Senverran tiedän että kone oli tuettu roikkumaan mut en tiedä oliko jollain liinoilla ja mitäkautta liinat,köydet tms. Meni.seppo kirjoitti:Stefaa haasteellisempi on tehtaalle ollut tiivistää takimmainen laakerikansi sylinteriryhmään, se kun tiivistetään pursuttamalla massa laakerikannessa olevaan uraan. Vuodon tunnistaa hajusta, kun öljyä tippuu juuri pakoputken päälle! Sen saa juuri ja juuri tiivistettyä moottoria irroittamatta ottamalla öljypohjan pois.
Täytyy yrittää napata kuvia vuotopaikasta, mun mielestä ei kyl vuotanu öljypohjantiivisteestä vaan selkeesti ylempää, kuitenkin juuri pakoputken päälle.
Ps. Ilmankos aina korjaamot suhtautuu alfoihin jotenkin vieroksuvasti. Nää taitaa olla enemmän rakettitiedettä kuin toijota corollat yms. Kansanautot... Mutta siksi nää ei oo ainakaan tylsiä
Viimeksi muokannut Stiletto, 02 Tammi 2017, 21:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!