Mie olen käsityksessä, että iphonet sammuttavat itsensä monia muita merkkejä herkemmin pakkasessa suojatoimintona.
Nyt kun noin kuukausi tullut BV6000 käytettyä, voisin kirjoitella käyttökokemuksia. (muistaakseni joku näin pyysi)
http://www.blackview.hk/blackview-147/
+ Hyvä akunkesto (4500 mah)
+Tuntuu olevan oikeasti kestävä (en nyt tarkoituksella ole testannut, mutta on tipahdellut, saanut vettä päällensä yms.)
+ Tuntuu pelaavan joka sääolosuhteissa ja lämpötiloissa.
+ Näyttö toimii jotenkuten hanskat kädessä. (Ohjelmien käynnistäminen puhelimeen vastaaminen onnistuu, turha yrittää tekstata)
+ Ei ollenkaan bloatwarea (eli ei kuten esim. Samsungeissa että puhelimen muisti on täys valmistajan pask## mitä ei edes meinaa saada poistettua)
-Ongelmia läheisyys(proximity)anturin kanssa soittaessa. Eli ei meinaa pysyä näyttö pimeänä puhelin korvalla, tämä aiheuttaa mm. vahinko muteja ja puhelun katkaisuja.
-Mikki lopetti kerran toimintansa, korjaantui uudestaan käynnistämällä.
-Selain kaatuillut välillä ja muutenkin hieman kiukutellut. (jumittanut, avannut hitaasti nettisivut. Selaimen uudelleenkäynnistäminen auttanut.)
-Kankea vaihtamaan wlanista 3g nettiin (varmaan myös 4g). Eli kun kävelee kämpästä pihalle, ei puhelin meinaa heti wlanin kuuluvuusalueen ulkopuolella vaihtaa 3g:hen.
Tuo wlannista puhelimen omaan nettiin vaihto taitaa kyllä takkuilla muissakin, tosin ei ole noin selkeää tullut ennen vastaan. Osaako monikaan puhelin käyttää molempia samaan aikaan, eli havaitsisi itse olevansa aivan wlanin kuuluvuusrajoilla ja alkaisi tällöin käyttämään myös 3g tai 4g nettiä. Taitaa vaatia että on kokonaan pois wlainin kuuluvuusalueelta muissakin.
Itse en tykkää tästä nykypuhelinten käytännöistä, että kaikki sovellukset jäävät tavallaan auki niistä poistuttaessa. Joo tiedän eivät syö akkua ja tehoja taustalla, mutta ei siitä mitään hyötyäkään ole. Mie haluaisin itse päättää, mitkä sovellukset ovat auki ja milloin ne suljen. Todella ärsyttävää vaihdella parin sovelluksen käytön välillä, kun lähes joka kerta sovellus on "sammunut" ja taas saa venailla sen käynnistymistä. Ei tietenkään monien sovellusten kohdalla haittaa, raskaimpien vain. Tai kun on metrossa ja yrittää katsoa aikatauluja selaimesta huomatakseen vain että selain "sammunut" ja alkaa lataamaan sivua uudestaan, mutta ei nettiyhteyttä kun ollaan maan alla asemien välillä.