3.0 V6 nokkien lukituspalat, Alfa vs. Lancia Thesis
Valvoja: Moderators
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
3.0 V6 nokkien lukituspalat, Alfa vs. Lancia Thesis
Busson ajoituksesta on täällä hiukkasen enemmän kokemusta (ehkä?) ja keskustelua kuin Hiivattifoorumilla, joten:
Onko kellään kokemusta kyseisestä asiasta?
Lukituspalojen numero eLearnin mukaan on 1.860.820.000, jossa toiset palat ovat yhteneviä Alfojen kanssa (1.870.896.600 / DX S 1 CIL ja 1.870.896.600 / SX S 4CIL), mutta toiset taas eivät (1.860.820.001 /DX A 1 CIL ja 1.860.820.002 /SX A 6CIL).
Ilmeisesti raskaan Thesiksen kone on ajoitettu eri tavalla kuin esmes 166:n ja palat eivät siksi ole käyttökelpoisia?
Onko kellään kokemusta kyseisestä asiasta?
Lukituspalojen numero eLearnin mukaan on 1.860.820.000, jossa toiset palat ovat yhteneviä Alfojen kanssa (1.870.896.600 / DX S 1 CIL ja 1.870.896.600 / SX S 4CIL), mutta toiset taas eivät (1.860.820.001 /DX A 1 CIL ja 1.860.820.002 /SX A 6CIL).
Ilmeisesti raskaan Thesiksen kone on ajoitettu eri tavalla kuin esmes 166:n ja palat eivät siksi ole käyttökelpoisia?
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: 3.0 V6 nokkien lukituspalat, Alfa vs. Lancia Thesis
Yhen 3.0 Thesiksen ajoittanut Alfan 3.0/2.5 paloilla sekä 3.2 Thesiksen Alfan 3.2 paloilla. Ei ongelmia.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: 3.0 V6 nokkien lukituspalat, Alfa vs. Lancia Thesis
Good to know, itse asiassa nimimerkkisi tulikin forumilla vastaan, kun kysyin juurikin tuosta 3.2:sta privalla
Selasin vähän lisää polakkifoorumeita ja löysin työkalunumeron 1870896600, joka on sitten passeli sekä 3.0 ETTÄ 3.2:lle ja 156:sta Thesikseen...
Että mitähän ne erot sitten lopulta ovat, vai ihan tarpeita kehitellä uusia numeroita, tiedä sitten.
Noh, nyt tietää miten etenee.

Selasin vähän lisää polakkifoorumeita ja löysin työkalunumeron 1870896600, joka on sitten passeli sekä 3.0 ETTÄ 3.2:lle ja 156:sta Thesikseen...
Että mitähän ne erot sitten lopulta ovat, vai ihan tarpeita kehitellä uusia numeroita, tiedä sitten.
Noh, nyt tietää miten etenee.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: 3.0 V6 nokkien lukituspalat, Alfa vs. Lancia Thesis
Sen verran tähän osallistun , että jos Thesiksen jakopään kanssa tulee enempiä ihmettelyjä, niin suosittelen lämpimästi siirtymään "priva"-osastolle nimim. "Caijo-Romeo" kanssa. 

"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
Re: 3.0 V6 nokkien lukituspalat, Alfa vs. Lancia Thesis
Mielummin ei, tulee muillekin asiasta kiinnostuneille tiedoksi samallapitkämies kirjoitti:Sen verran tähän osallistun , että jos Thesiksen jakopään kanssa tulee enempiä ihmettelyjä, niin suosittelen lämpimästi siirtymään "priva"-osastolle nimim. "Caijo-Romeo" kanssa.

Onkos muuten tietoa kenelle/mihin tämä meni?
https://huutokaupat.com/fi/v/398421
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: 3.0 V6 nokkien lukituspalat, Alfa vs. Lancia Thesis
Eikös se niin ollut että 3.2 on eri imunokilla,mutta pakonokat samoja. Muistelisin että 2.5/3.0 sarjan pakopuolen palat on samoja kuin 3.2 palat. Näistähän on täällä paljonkin keskustelua,toiset vaihtaa parkkipaikalla ilman lukkopaloja ja vailla muutenkaan kunnon työkaluja,toiset vaihtaa oikeilla työkaluilla ja on varautunut pulttien muljaantumiseen jne ja siltikin ottaa yli 10h eikä jako tahdo siltikään osua kohdilleen. Omat kikkansa joka mallissa ja toisessa on joku paikka paremmin tyrkyllä mitä toisessa.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
Re: 3.0 V6 nokkien lukituspalat, Alfa vs. Lancia Thesis
Näin juuri, ja numero-ongelma taas juurtaa kauas historiaan fiatin eri brandien eroista, josta johtuen monesti saman osan numero on eri alfalla lancialla ja fiatilla.
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: 3.0 V6 nokkien lukituspalat, Alfa vs. Lancia Thesis
Jeesh, mitä nyt numeropeliä pelasin, niin tällaistahan sieltä tosiaan löytyy:
Thesis 3.0 V6
60627664 rear exhaust
60627667 rear inlet
60627668 front inlet
60627666 front outlet
Thesis 3.2 V6
60627664 rear exhaust
60627667 rear inlet
60627668 front inlet
60627666 front outlet
Alfa 166 3.0 V6
60627664 rear exhaust
60627667 rear inlet
60627668 front inlet
60627666 front outlet
Alfa 166 3.2 V6
60627664 rear exhaust
60671184 rear inlet
60671187 front inlet
60627666 front outlet
Eli Lanzassa on samat nokat molemmissa koneissa, Alfan 3.2:ssa taas eri imunokat kuten Caijo-Romeo mainitsikin.
Eikös tuossa voi silti olla teoreettinen mahdollisuus, että ajoitus voi olla alunperin erilainen Thesiksessä kuin Alfassa, jos nokkapyörä on kartiolla, vai jahtaanko taas haamua ja pelkään turhia? Onhan noita tuloksia jo kuultu, että hyvin pelaavat edelleen.
Thesis 3.0 V6
60627664 rear exhaust
60627667 rear inlet
60627668 front inlet
60627666 front outlet
Thesis 3.2 V6
60627664 rear exhaust
60627667 rear inlet
60627668 front inlet
60627666 front outlet
Alfa 166 3.0 V6
60627664 rear exhaust
60627667 rear inlet
60627668 front inlet
60627666 front outlet
Alfa 166 3.2 V6
60627664 rear exhaust
60671184 rear inlet
60671187 front inlet
60627666 front outlet
Eli Lanzassa on samat nokat molemmissa koneissa, Alfan 3.2:ssa taas eri imunokat kuten Caijo-Romeo mainitsikin.
Eikös tuossa voi silti olla teoreettinen mahdollisuus, että ajoitus voi olla alunperin erilainen Thesiksessä kuin Alfassa, jos nokkapyörä on kartiolla, vai jahtaanko taas haamua ja pelkään turhia? Onhan noita tuloksia jo kuultu, että hyvin pelaavat edelleen.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines