Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei ole CD levyä sisällä eikä ulkona. Pelkkää radiota olen kuunnellut.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Laita levy soittimeen sisälle ja homma on kunnossa
Ja kyllä, ihan vakavissani olen.

Ja kyllä, ihan vakavissani olen.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Perkele! En epäile. Mihin tämä nyt perustuu, jos voit valaista?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Ei mitään havaintoa, vaan foorumilta opittua.
Kai tuossa cd-puolessa on joku hämminki, mikä aiheuttaa syystä X laitteen heräämisen. Paitsi jos levy on sisällä.
Mutta koska kaiketi laite toimii muuten täysin normaalisti (ja ilman sitäkään ongelmaa jos levy on sisällä), se on ominaisuus.
Ei mitään havaintoa, vaan foorumilta opittua.
Kai tuossa cd-puolessa on joku hämminki, mikä aiheuttaa syystä X laitteen heräämisen. Paitsi jos levy on sisällä.
Mutta koska kaiketi laite toimii muuten täysin normaalisti (ja ilman sitäkään ongelmaa jos levy on sisällä), se on ominaisuus.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ahaa, sulla on se lirpake paikoillaan?sämpy kirjoitti: Talvella pöllyävä lumi muuraa ikkunan umpeen. Jos haluaa katsella taaksepäin sitä varten on sivupeilit.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo ei oo kerenny perhtyä miten sen saa revittyä hemmettiin sieltä rakosesta! 

Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eikö tuo syö akkua, jos se pamahtelee itekseen päälle. Kohtahan akku on tyhjä, jos se radio temppuilee On/Off. Varsinkin jos sillä ei pariin päivään aja.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Laita sinne joku Aikakoneen CD (ehkä Frederik käy myös), niin sitten ei syö akkua.
VMP
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^
Levy sisällä se ei pamahda käyntiin. Tai näin se ainakin tuntemissani keisseissä on toiminut.
Levy sisällä se ei pamahda käyntiin. Tai näin se ainakin tuntemissani keisseissä on toiminut.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ok. Kiitos tästä. Räjähtääkö tuo, jos laittaa vaikka palefasea tai Erkki Junkkarista? 

- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuskin, kunhan pidät ohjelmavalitsimen kuitenkin radion puolella 

Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ja jo seuraavaa harmistusta ennakoiden. Jos kumminkin kuuntelee CD:tä ja jättää sille puolelle kun sammuttaa auton, niin kun starttaa voi olla ettei kylmänä lähde pyörittämään levyä. Silloin tulee näyttöön "changer" eli tyrkyttää cd-vaihtajaa, jota ei varmaan ole. Tästä pääsee aina radion puolelle SRCllä, mutta CDtä ei saa toimimaan ennen kuin on kerran sammuttanut auton/soittimen ja käynnistänyt uudelleen, radiopuolella.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
mattijus kirjoitti:Laita sinne joku Aikakoneen CD (ehkä Frederik käy myös), niin sitten ei syö akkua.


- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
JTS:n kone naputtaa melko railakkaasti ja ääni kuulostaisi tulevan kannesta pakopuolelta. Nokka ei ollut pahasti kulunut, niin onko tuolla muuta vaihtoehtoa kuin nostaja(t)? Kuulostaa aivan kuin nostajat ei pääsisi täyttymään öljystä. Oisko tuohon jotain elvytys keinoa vai onko ainut vaihtoehto vaihtaa vain uutta tilalle?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ääni ilmeisesti sen vertta kevyt, ettei laakerit kuitenkaan? Niissä painimissa on varmaankin kivat nenän jälet, uutta vaan. Samalla menis kulumaton akselikin, jos vanhasta päässy metallia kadoksiin.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei kuulosta kyllä laakerilta, stetoskoopilla kuuntelin että pakopuolelta kannesta kuuluu pahin naputus. Lähinnä kuulostaa vanhalta dieseliltä kun antaa vähän jengaa
Katsoa mitä tuon kanssa tekee, kun eipä tuommoisella 275tkm ajetulla JTS enää paljoa arvoa ole.

- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
eine varmaan kaikki äännä, pari uutta paininta ja vaihto
Pahempi tietysti,jos se nenä-akseli kulahtanut (todennäkösesti on), ku ehjät vanhat ilmeisen vähissä? Mullakin on 4kpl akseleita + 32kpl painimia koristeena/verkonpainona. Ne painimet ovat menneet noilla nokilla aika hurjan näkösiksi, eivät kovasti ole varmaankaan päässeet pyörimään.
Ei niihin kyllä mikään vippaskonsti taida tehota

Ei niihin kyllä mikään vippaskonsti taida tehota

"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
mattijus kirjoitti:Laita sinne joku Aikakoneen CD

Kannattaa varautua sitten siihen että soitin tykkää niin paljon ettei anna enää koko levyä pois

Nimim. vasta viisi vuotta ollut jumissa
Tein itse - säästin
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Näin se taitaa olla. Onko siihen jotain kikkaa, että saa selville mitkä nostajat naputtavat?palkus kirjoitti:eine varmaan kaikki äännä, pari uutta paininta ja vaihtoPahempi tietysti,jos se nenä-akseli kulahtanut (todennäkösesti on), ku ehjät vanhat ilmeisen vähissä? Mullakin on 4kpl akseleita + 32kpl painimia koristeena/verkonpainona. Ne painimet ovat menneet noilla nokilla aika hurjan näkösiksi, eivät kovasti ole varmaankaan päässeet pyörimään.
Ei niihin kyllä mikään vippaskonsti taida tehota
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Käytä lämpöseksi ja venakoppa auki, ne mitkä naputtaa huomaa helposti kun niissä on välys suoraan mitattavissa nokan ja painimen välistä tai vastaavasti menevät pienellä voimalla painamalla alaspäin (siis reilusti venttiilijousen jousivoimaa pienemmällä voimallaSape kirjoitti:Näin se taitaa olla. Onko siihen jotain kikkaa, että saa selville mitkä nostajat naputtavat?palkus kirjoitti:eine varmaan kaikki äännä, pari uutta paininta ja vaihtoPahempi tietysti,jos se nenä-akseli kulahtanut (todennäkösesti on), ku ehjät vanhat ilmeisen vähissä? Mullakin on 4kpl akseleita + 32kpl painimia koristeena/verkonpainona. Ne painimet ovat menneet noilla nokilla aika hurjan näkösiksi, eivät kovasti ole varmaankaan päässeet pyörimään.
Ei niihin kyllä mikään vippaskonsti taida tehota

- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hyvä tietää, kiits. Taitaa remontti jäädä tämän auton kohdalla kuitenkin tekemättä, mutta tietääpä jatkossa jos / kun tulee jatkossa eteen.alfa 156 v6 kirjoitti:Käytä lämpöseksi ja venakoppa auki, ne mitkä naputtaa huomaa helposti kun niissä on välys suoraan mitattavissa nokan ja painimen välistä tai vastaavasti menevät pienellä voimalla painamalla alaspäin (siis reilusti venttiilijousen jousivoimaa pienemmällä voimalla).
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Omassa samaa ongelmaa, mutta nokka-akselit on melkoisen kalliita ulkomailtakin tilattuna. Kauankohan kuluneilla nokilla kärsii ajella ja mitä tapahtuu sitten kun ne tosiaan on mennyt täysin loppuun?
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
kun kuluminen alkuun pääsee, nopeutuu se melko lailla eksponentiaalisesti kilometrien kertyessä. Pahimmillaan paininkupit on menneet omissa romuissa "loppuun" alle parissa tuhannessa kilometrissä. Siis täysin loppuun eli laulu on koneesta lakannut. Näitäpä sitten löytää nettiautosta merkinnällä "moottorivaurio". Nokista/kupeista irronnut metallihilu kun kiertää koneessa öljyn mukana tuhansia kilometrejä ei korjaaminenkaan enää oikein onnistu. On siellä öljynsuodatin joo, mutta ei tunnu tuo silppu sinne jäävän kun sitä kaikista kanavista ja kampiakselin sisältäkin löytyy...Kertsu kirjoitti:Omassa samaa ongelmaa, mutta nokka-akselit on melkoisen kalliita ulkomailtakin tilattuna. Kauankohan kuluneilla nokilla kärsii ajella ja mitä tapahtuu sitten kun ne tosiaan on mennyt täysin loppuun?
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Kiitos, pitää nyt alkaa vakavasti miettiä kuinka tekisi tuon akselin kanssa.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
jos uusi on kallis/hankala saada niin kannattaahan tuo alkuperäinen nokka ainakin korjauttaa ennen kuin aiheuttaa enemmän vaurioitaKertsu kirjoitti:^ Kiitos, pitää nyt alkaa vakavasti miettiä kuinka tekisi tuon akselin kanssa.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuolta sain aika hyvän tarjouksen, kun kyselin syksyllä nokkien hiontaa. En tosin käyttänyt palveluksia, kun satuin löytämään ehjillä nokilla olevan koneen vielä halvemmalla.alfa 156 v6 kirjoitti:jos uusi on kallis/hankala saada niin kannattaahan tuo alkuperäinen nokka ainakin korjauttaa ennen kuin aiheuttaa enemmän vaurioitaKertsu kirjoitti:^ Kiitos, pitää nyt alkaa vakavasti miettiä kuinka tekisi tuon akselin kanssa.Nokka-akselin täyttäjiä ja hiojia on kuitenkin Suomessa useampia. Toki korjattu akseli ei kestolleen ole alkuperäisen(kään) veroinen mutta reilusti halvempaa lystiä kun puhutaan kympeistä/nenä.

-
- Viestit: 96
- Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
- Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04 - Paikkakunta: Turku
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt ei meinaa pysyä jäähdytysnesteet sisällä, sylkee jostain koneen ja syylärin välistä nestettä ulos ja konepellin alta nousee kiitettävästi savua/höyryä, lämmöt kuitenkin pysyneet kurissa.
Missäs tuolla on yleisimmät vuotokohdat ja tarviiko paljonkin purkaa että pääsee liitoksiin käsiksi?
Missäs tuolla on yleisimmät vuotokohdat ja tarviiko paljonkin purkaa että pääsee liitoksiin käsiksi?
- Alekschuk
- Viestit: 173
- Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
- Car(s): Audi A6 v6
Ex. 156 2.5 v6 - Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Viime vuoden alkukesästä itse kun vielä omistin kys. auton nousi höyryä pellinalta. Muistaakseeni pienen tutkimisen jälkeen huomasin syylärin(?) vuotavan alkupäästä. Laitoin jäähdytysnesteen sekaan jotain syylärin paikkausainetta(?) muistaakseeni. Sen jälkeen ei jäähdytinesteet vähentynyt eikä höyryä noussut. Liekkö paikka auennut? Ei ole kokemusta mutta en tiiä saako mitenpaljon niitä paikkausaineita laitella jäähdytinjärjestelmään.. liekkö fiksuinta vaihtaa koko syyläri, huuhdella nestekanavat ja laittaa uudet nesteet?Verttiv kirjoitti:Nyt ei meinaa pysyä jäähdytysnesteet sisällä, sylkee jostain koneen ja syylärin välistä nestettä ulos ja konepellin alta nousee kiitettävästi savua/höyryä, lämmöt kuitenkin pysyneet kurissa.
Missäs tuolla on yleisimmät vuotokohdat ja tarviiko paljonkin purkaa että pääsee liitoksiin käsiksi?

- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
2.0 TS koneessa menee suoriltaan jäähdytinnesteet öljytilaan. Lohko halki vai olisiko jotain helpompaa vikakohdetta? Pulputus kuulemma vain kuuluu paisuntasäiliöstä ja öljytikussa pinta nousee 

-
- Viestit: 96
- Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
- Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04 - Paikkakunta: Turku
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hmm kiitos tiedosta voisin kokeilla kerran sitä syylärinpaikkausainetta, jossei sillä paikkaannu niin uutta syyläriä vaan tilalle.Alekschuk kirjoitti:Viime vuoden alkukesästä itse kun vielä omistin kys. auton nousi höyryä pellinalta. Muistaakseeni pienen tutkimisen jälkeen huomasin syylärin(?) vuotavan alkupäästä. Laitoin jäähdytysnesteen sekaan jotain syylärin paikkausainetta(?) muistaakseeni. Sen jälkeen ei jäähdytinesteet vähentynyt eikä höyryä noussut. Liekkö paikka auennut? Ei ole kokemusta mutta en tiiä saako mitenpaljon niitä paikkausaineita laitella jäähdytinjärjestelmään.. liekkö fiksuinta vaihtaa koko syyläri, huuhdella nestekanavat ja laittaa uudet nesteet?Verttiv kirjoitti:Nyt ei meinaa pysyä jäähdytysnesteet sisällä, sylkee jostain koneen ja syylärin välistä nestettä ulos ja konepellin alta nousee kiitettävästi savua/höyryä, lämmöt kuitenkin pysyneet kurissa.
Missäs tuolla on yleisimmät vuotokohdat ja tarviiko paljonkin purkaa että pääsee liitoksiin käsiksi?Onko kokeneemmilla kokemusta?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Itse välttäisin paikkausainetta kuin ruttoa.
Mielipiteitä, sano - mut sitä on kiva sitten putsailla vesipumpusta ja joka puolelta jne...
Itse välttäisin paikkausainetta kuin ruttoa.
Mielipiteitä, sano - mut sitä on kiva sitten putsailla vesipumpusta ja joka puolelta jne...
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Samaa mieltä, mutta nyt on jo ns. huonot housuissa, niin uusi erä paikkausainetta ei tilannetta enää pahentane. Toki lopputulema tulee olemaan uusi syyläri, sen verran rapeita nuo tuppaa olemaan....Aquatica kirjoitti:^
Itse välttäisin paikkausainetta kuin ruttoa.
Mielipiteitä, sano - mut sitä on kiva sitten putsailla vesipumpusta ja joka puolelta jne...
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
- Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04 - Paikkakunta: Turku
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jeps tarkoituksena olisi sinnitellä tuonne kevääseen asti jolloin laittaisin uuden syylärin ja nesteetvesamaan kirjoitti:Samaa mieltä, mutta nyt on jo ns. huonot housuissa, niin uusi erä paikkausainetta ei tilannetta enää pahentane. Toki lopputulema tulee olemaan uusi syyläri, sen verran rapeita nuo tuppaa olemaan....Aquatica kirjoitti:^
Itse välttäisin paikkausainetta kuin ruttoa.
Mielipiteitä, sano - mut sitä on kiva sitten putsailla vesipumpusta ja joka puolelta jne...
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Lisättäköön vielä että nuo paikkausaineet ja myös epäsopivien pakkasnesteiden sotkeminen tukki kennoja pösöissä. En tiedä miten alfassa mutta en lähtis kokeilemaan ettei tule paljo kalliimpaa laskua.
Through difficulties to defeat
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
öljynsuodatinjalassa olevia jäähdyttimiä näistä lienee menneen? oireet kyllä toisinpäin usein, öljy menee paisariin.Sape kirjoitti:2.0 TS koneessa menee suoriltaan jäähdytinnesteet öljytilaan. Lohko halki vai olisiko jotain helpompaa vikakohdetta? Pulputus kuulemma vain kuuluu paisuntasäiliöstä ja öljytikussa pinta nousee
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Samaa minäkin epäilin ja samassa luulossa olen minäkin että menisivät ennemmin toisin päin sekaisin. Öljyproppu ja suodatin oli kuulemma irti ja kun kaatoi vettä koneeseen, niin valuu suoraan propusta ulos.alfa 156 v6 kirjoitti:öljynsuodatinjalassa olevia jäähdyttimiä näistä lienee menneen? oireet kyllä toisinpäin usein, öljy menee paisariin.Sape kirjoitti:2.0 TS koneessa menee suoriltaan jäähdytinnesteet öljytilaan. Lohko halki vai olisiko jotain helpompaa vikakohdetta? Pulputus kuulemma vain kuuluu paisuntasäiliöstä ja öljytikussa pinta nousee
- Sakkeus
- Viestit: 387
- Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
- Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00 - Paikkakunta: OULU
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Faceliftin radio olisin foorumin kautta hommaamassa niin onko se sama radio oli sitte rattinappeja tai ei?
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin! 

-
- Viestit: 96
- Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
- Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04 - Paikkakunta: Turku
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Niin tuolla jäähdytysnesteen seassa on ollut jo kohta vuoden tuota paikkausainetta edellisen omistajan toimesta, niin en usko että toinen satsi ainetta sieltä mitään enempää tuhoaa. Keväällä sitten uutta syyläriä ja jäähdytysjärjestelmän putsaus ja huuhtelu.Naamapalmu kirjoitti:Lisättäköön vielä että nuo paikkausaineet ja myös epäsopivien pakkasnesteiden sotkeminen tukki kennoja pösöissä. En tiedä miten alfassa mutta en lähtis kokeilemaan ettei tule paljo kalliimpaa laskua.
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
onka sulla kiikarissa jo ratio? Mulla jäi fl:n blaukkari ylimääräiseksi.Sakkeus kirjoitti:Faceliftin radio olisin foorumin kautta hommaamassa niin onko se sama radio oli sitte rattinappeja tai ei?
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- Sakkeus
- Viestit: 387
- Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
- Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00 - Paikkakunta: OULU
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
On juu mutta jos sulla on napillisessa ollu ja sopuhintaan postitat ouluun koodeineen niin mieluusti varmanpäälle pelais
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin! 

- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Napillisesta. Katson sulle mallin, niin katsot toisen myyjän kanssa onko samaa malli. En halua kenenkään kauppoja tulla sössimään.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- Sakkeus
- Viestit: 387
- Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
- Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00 - Paikkakunta: OULU
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Arvostan! Nyt on oikea henki foorumilla
isopeukku

Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin! 

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jakohihnan vaihto tulossa 2003 1,8 ts koneeseen. Heittokello on, lukituspalat ja hihnasarja vesipumppuineen tilattu, puuttuu vielä kiristystiukkuudet.
Olisko jollain vaihdossa tarvittavat kiristysmomentit?
Olisko jollain vaihdossa tarvittavat kiristysmomentit?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiristin 21 - 26 NmNummika kirjoitti:Jakohihnan vaihto tulossa 2003 1,8 ts koneeseen. Heittokello on, lukituspalat ja hihnasarja vesipumppuineen tilattu, puuttuu vielä kiristystiukkuudet.
Olisko jollain vaihdossa tarvittavat kiristysmomentit?
Välirulla 21 - 26 Nm
Imunokkapyörän neljä pulttia 12 Nm
Pakonokkapyörä 100 - 124 Nm
Nokkapukki 13 - 16 Nm
Kampuran hihnapyörän pultit 24 - 29 Nm
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Suosittelen myös työkalua jolla pitää hihnapyöristä kiinni pultin vääntämisen aikana. Kuten:
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... 000021307/
Varoo vain pakonokan sisäpuolella olevaa anturia. Lukituspaloja vastaan ei ole hyvä väännellä. Lisäksi lukituspaloja kiristämällä ei ole hyvä kammeta nokkaa oikeaan asentoon, ainakaan alkuperäispulteilla, koska ne jää lyhyeksi ja kierteet korkkaa. Pidemmät pultit (M7) on hyvät, mutta alkuperäisilläkin pärjää kun varoo ettei tule vääntöä.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... 000021307/
Varoo vain pakonokan sisäpuolella olevaa anturia. Lukituspaloja vastaan ei ole hyvä väännellä. Lisäksi lukituspaloja kiristämällä ei ole hyvä kammeta nokkaa oikeaan asentoon, ainakaan alkuperäispulteilla, koska ne jää lyhyeksi ja kierteet korkkaa. Pidemmät pultit (M7) on hyvät, mutta alkuperäisilläkin pärjää kun varoo ettei tule vääntöä.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
1. Mikä funktio on anturilla taustapeilin takana, ohjekirjasta ei löytynyt mitään, sadetunnistin se ei ole kun on lasista muutaman sentin irtaallaan. Keskuslukon silmä?
2. Airbagin merkkivalo palaa. Auto vm.03 eli OBD-pistoke löytyy. Onko tama jo sellainen malli että valo ei sammu kuin OBD:n kautta kuittaamalla, vaikka vika olisi korjattu?
3. Mistä, keneltä löytyisi huolto/korjaamomanuaalia 2,5 V6 malliin? Kaikennäköistä remonttia on edessä ja olisi mukava tietää kiristysarvoja yms. etukäteen ennen suurempia purkuoperaatioita.
4. Vaikka autolla ei aja yhtään, jonkin aikaa ollessa käynnissä / kaasuttelua ilmoittaa VDC erroria, onko tuolle jotain tärppipaikkaa mistä virhe tulee?
5. Edelliseen kohtaaan lisäyksenä moottorin vikavalo vilkkuu kaasuttaessa josta seurauksena tuo edellinen ja mkoneen sammuminen. Liekkö syynä pari vuotta vanhat bensat vai olisiko lamdassa /asentotunnistimessa sitten jotain hapettumaa.
Tällaisia ihmettelyjä uuden tuttavuuden kanssa
2. Airbagin merkkivalo palaa. Auto vm.03 eli OBD-pistoke löytyy. Onko tama jo sellainen malli että valo ei sammu kuin OBD:n kautta kuittaamalla, vaikka vika olisi korjattu?
3. Mistä, keneltä löytyisi huolto/korjaamomanuaalia 2,5 V6 malliin? Kaikennäköistä remonttia on edessä ja olisi mukava tietää kiristysarvoja yms. etukäteen ennen suurempia purkuoperaatioita.
4. Vaikka autolla ei aja yhtään, jonkin aikaa ollessa käynnissä / kaasuttelua ilmoittaa VDC erroria, onko tuolle jotain tärppipaikkaa mistä virhe tulee?
5. Edelliseen kohtaaan lisäyksenä moottorin vikavalo vilkkuu kaasuttaessa josta seurauksena tuo edellinen ja mkoneen sammuminen. Liekkö syynä pari vuotta vanhat bensat vai olisiko lamdassa /asentotunnistimessa sitten jotain hapettumaa.
Tällaisia ihmettelyjä uuden tuttavuuden kanssa
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
3. Sepolta. http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=2&t=33001
Noissa on ainakin mulla ollut joskus käyntiinlähtövaikeuksia. Tai siis hakemisto toimii mutta itse sivu ei tahdo aueta? Mutta kun muutaman kerran sammuttaa ohjelman ja käynnistää uudelleen niin sitten toimii. Tietääkö joku tuohon apua?
4. ja 5. Kuulostaa joo joko kaasupoljinpotikka tai todennäköisemmin kaasuläpän vialta. Ehkä se putsauksella tokenis.
Laite jolla pääsee kiinni OBD:hen ja Multiecuscan-ohjelma on erittäin kätevä näitten kanssa. Ohjelman perusversio on vieläpä ilmainen.
Fiiufoorumille oon koittanut kerätä aiheesta jotain yhteen topikkiin:
http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=2&t=36647
Noissa on ainakin mulla ollut joskus käyntiinlähtövaikeuksia. Tai siis hakemisto toimii mutta itse sivu ei tahdo aueta? Mutta kun muutaman kerran sammuttaa ohjelman ja käynnistää uudelleen niin sitten toimii. Tietääkö joku tuohon apua?
4. ja 5. Kuulostaa joo joko kaasupoljinpotikka tai todennäköisemmin kaasuläpän vialta. Ehkä se putsauksella tokenis.
Laite jolla pääsee kiinni OBD:hen ja Multiecuscan-ohjelma on erittäin kätevä näitten kanssa. Ohjelman perusversio on vieläpä ilmainen.
Fiiufoorumille oon koittanut kerätä aiheesta jotain yhteen topikkiin:
http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=2&t=36647
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^
1. Huurteen- ja/tai valoisuuden tunnistin.
2. Nollautuu itsekseen ja joskus ei, riippuu vikakoodista ja ehkä jostain muustakin.
3. Tulikin jo yllä.
4. Saattaa johtua runsaasta määrästä sytytyshäiriöitä, jolloin kommunikaatio ABS:n ja ECU:n välillä viivästynyt. Vikamuistinluku auttaa.
5. Vilkkuminen kertoo sytkäkatkoksista. Älä kaasuttele ja vikakoodien luvulla selviää suuntaa mistä vikaa voisi paikantaa. Vanha bensa voi olla vaikuttajana.
Jos noilla alkuun.
1. Huurteen- ja/tai valoisuuden tunnistin.
2. Nollautuu itsekseen ja joskus ei, riippuu vikakoodista ja ehkä jostain muustakin.
3. Tulikin jo yllä.
4. Saattaa johtua runsaasta määrästä sytytyshäiriöitä, jolloin kommunikaatio ABS:n ja ECU:n välillä viivästynyt. Vikamuistinluku auttaa.
5. Vilkkuminen kertoo sytkäkatkoksista. Älä kaasuttele ja vikakoodien luvulla selviää suuntaa mistä vikaa voisi paikantaa. Vanha bensa voi olla vaikuttajana.
Jos noilla alkuun.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos nopeista vastauksista, täytyy latailla tuo multiecuscan pc:lle ja ihmetellä seuraavaksi välijohtosysteemejä että pääsee järjestelmään kiinni. Hieman vieraita nämä OBD generationin italoharrasteet. Katsotaan palataanko vauhdilla takaisin edellisen vuosituhannen puolella valmistettuihin harrasteisiin 

-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sanoisin että juuri harrastajan saatavilla olevan diagnostiikkasoftan takia nämä on helpompia harrastaa, kuin ne 1992-2002 valmistetut joissa tarvitsee jonkin tehtaan lukulaitteen päästäkseen elektroniikkaan käsiksi.
Oma lukunsa on sitten ne harrasteet, joissa moottorin käyminen edellyttää yhtä +johtoa puolan napaan.
Oma lukunsa on sitten ne harrasteet, joissa moottorin käyminen edellyttää yhtä +johtoa puolan napaan.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.