*forcechoke*
... Kaukaisessa galaxissa ei tapahtunut kauan sitten mitään muuta kuin mahtavuutta...

Valvoja: Moderators
Eli toisin sanoen myyjäliike ei tiennyt auton lilluneen merivedessä? Ei vissiin ollut vakuutusyhtiö myöskään lunastanut? Silloinhan tuolla voi olla vaikea perustella kaupanpurkua. Toivon mukaan kuitenkin onnistuu.Bebbu kirjoitti:Oli vaihtanut kuulema Skodaan eikä sen kummemmin olleet sitä syynänneet. Ja vielä tämä edellinen omistaja on 79v papparainen joka sanoi, että kyllähän hän niistä ruosteista tiesi, muttei sanonut myyjälle niistä mitään.jkk kirjoitti:Bebbu kirjoitti:
Joko myyjä korjaa virheet tai voit esittää kaupan purkua. Kaupan purku voi olla vaikeaa ja voi onnistua vasta riitauttamisen jälkeen ja sen käsittelyssä aikaa voi mennä. Mutta tuskin tuo auto tuossa kunnossa ja noilla ylläreillä on sitä mitä hankinnasta sitten odotit. Ota kuluttajaneuvontaan yhteyttä jos myyjä rupee hankalaksi. Mitähän edellinen omistaja on myyjälle kertonut autoa luovuttamassa ? Suottapi tulla vaateita sinnekin suuntaan...
Niin taisikin olla, sittenhän tuo kaupan purku pitäisi olla selkeä.Alfissimo kirjoitti:Liikkeen vastuu ei silti poistu, vaikka ei asiasta tiennytkään. Olihan tässä juuri jokin aika taaksepäin juttua kolariautoista, että myyjäliikkeen pitäisi suunnilleen kaikki parkkipaikkakolhujen maalauksetkin tietää ja ilmoittaa.
Autoliike on alan ammattilainen jonka vastuulla on tietää mitä myydään. Olen lukenut, että jotkin autoliikkeet ovat vieneet autojen vaihdossa antajia jopa käräjille asti kun on salattu suuria vikoja tieten tahtoen kun "auto laitetaan kiertoon".Gusse kirjoitti:Niin taisikin olla, sittenhän tuo kaupan purku pitäisi olla selkeä.Alfissimo kirjoitti:Liikkeen vastuu ei silti poistu, vaikka ei asiasta tiennytkään. Olihan tässä juuri jokin aika taaksepäin juttua kolariautoista, että myyjäliikkeen pitäisi suunnilleen kaikki parkkipaikkakolhujen maalauksetkin tietää ja ilmoittaa.
Ei kuulema ole. Soitin kuluttajaasiamiehelle (oli jotenkin outo Ihan kun ei ois asiaa tajunnut, vaikka omasta mielestä kyllä asian juurta jaksain selvitin.) jonka kanta oli, että auto kuntoon ja myyjä tulee asiassa vastaan. Ei näe omasta mielestään kaupanpurulle perusteita?Gusse kirjoitti:
Niin taisikin olla, sittenhän tuo kaupan purku pitäisi olla selkeä.
Autoliike on tuon auton viimeksi katsastanut, niin niitten pakko olla tietoisia ruosteista ynnä muustakin. Tää on mekaanikon mukaan vuosien tulos noi jarrut ja ruosteet. Miten on voinut katsatuksesta edes läpi mennä. Kun esim nää jarrukilvetkin oli ihan paperia. Eikä ne tässä välissä mitä se meillä on ollut ole voineet muutamassa kk ihan paperiksi mennä.Aquatica kirjoitti:^
Itse olen törmännyt noihin jo useamman kerran eräässä autoliikkeessä.
Sinne tuodaan joku ulkoisesti ja huoltohistorian perusteella "ihan OK" vaihdokki.
Sitten siinä on jotain outoa, mikä havaitaan tarkastuksessa. Sitten soitetaankin edelliseen huoltopaikkaan tai merkkiliikkeeseen.
Sitten selviää, että sinne on tehty vaikka mitä ranetusta asiakkaan pyynnöstä, jotta "kestää vielä hetken läjässä". Jätetty tietenkin auton dokumentaatiosta k.o inffot pois kokonaisuudessaan...
Aika paljon tullut kaupanpurkua, vaihdokin hinnan alennuksia, laskua perästä ja jopa petosepäilystä rikosilmoa. Jos kertoisi rehellisesti, että on ranetettu, hinta olis selvästi huonompi - mutta ei tulis liikkeen vihoja niskaan.
Niin on. Tosin sen kanssa oppii elämään, mutta aina on katsottava mitä kirjoittaa. Kai sen poiskin saisi, voiskin kokeilla.jkk kirjoitti:E:avautuminen : op3:sen autocorrect on raivostuttavat. Ihme ettei puhelin oo vielä lentänyt seinään. Saako tuota pois?
Settings -> Language&Input -> Virtual keyboard -> Gboard -> Text Correction -> Autocorrection [ ]jyrkip kirjoitti:Niin on. Tosin sen kanssa oppii elämään, mutta aina on katsottava mitä kirjoittaa. Kai sen poiskin saisi, voiskin kokeilla.jkk kirjoitti:E:avautuminen : op3:sen autocorrect on raivostuttavat. Ihme ettei puhelin oo vielä lentänyt seinään. Saako tuota pois?
Pelkät jarrut Mekonomenillä 720€ siihen takaiskari Monroe n. 200€ Ruostettakin löytyy, ehkä joutuu hitsamaan? Tarkotuksena sen ruosteen poisteen jälkeen massaus. Sitä en tiedä paljon maksaa tonnillako selviää? Kauppa ei varmaan ehdota kaupanpurkua. Vähän outoa tuo meininki myös tuolla kuluttajaasiamiehellä, ihan kun ne ei tajua tilannetta? Sinne vielä kerran soitto huomenna. Samoin myyjä soittaa meille huomenna.sämpy kirjoitti:Jos tuntuu varmasti että menee omaan piikkiin niin mäkin voin sen Alfan laittaa kuntoon, ihan kuitilla mutta varmaan halvemmalla kuin virallinen autokorjaamo..
On tää kevät kuntapuolella hiljaista niin olisi aikaakin jotain askarrella. Trailerihakukin onnistuu. Lämmintä tallia ei ole vaan katoksia mutta en mä pientä pakkasta oo tähänkään asti pelännyt.
Oliko tuossa vanhan omistajan mukaan merivesi noussut ihan ovien tasolle? Pahimmassa tapauksessahan kotelot ovat myös kerenneet täyttyä merivedelläBebbu kirjoitti:Pelkät jarrut Mekonomenillä 720€ siihen takaiskari Monroe n. 200€ Ruostettakin löytyy, ehkä joutuu hitsamaan? Tarkotuksena sen ruosteen poisteen jälkeen massaus. Sitä en tiedä paljon maksaa tonnillako selviää? Kauppa ei varmaan ehdota kaupanpurkua. Vähän outoa tuo meininki myös tuolla kuluttajaasiamiehellä, ihan kun ne ei tajua tilannetta? Sinne vielä kerran soitto huomenna. Samoin myyjä soittaa meille huomenna.sämpy kirjoitti:Jos tuntuu varmasti että menee omaan piikkiin niin mäkin voin sen Alfan laittaa kuntoon, ihan kuitilla mutta varmaan halvemmalla kuin virallinen autokorjaamo..
On tää kevät kuntapuolella hiljaista niin olisi aikaakin jotain askarrella. Trailerihakukin onnistuu. Lämmintä tallia ei ole vaan katoksia mutta en mä pientä pakkasta oo tähänkään asti pelännyt.
Saahan nähdä mitä tässtä tulee? Huomenna sitten viisaampia, luultavasti.
Jos siihen menee, että itse joutuu kaiken maksamaan, niin ainahan tuo halvempi vaihtoehto kiinnostaa.
Ei se varmaan ole ihan yksioikoista jos on laittanut juuri rahansa siihen...?mutt kirjoitti:Suolavedessä uineen auton hävittäisin pois ihan muitta mutkitta, ellei kyseessä ole joku harvinaisuus tai muuten poikkeuksellinen tapaus. 156 ei ole kumpaakaan.
Laita tuonne "autonvaihtoketjuun" minkä hintaista etsitään, niin katsellaan.Bebbu kirjoitti:Niin, jos nyt jollakin on hyviä vaihtoehtoja auton suhteen, niin kiitollisuudella otetaan vastaan. Pitää vaan olla Rintajoupilta.
Sulla on kyllä suht paska keissi ton Alfan kanssa mitä olen lueskellut. Mutta yksi asia pistää silmään; Valitat useammassa postauksessa rahan puutetta ja silti olet mennyt ostamaan autoksi V6 moottorilla olevan Alfa 156:nBebbu kirjoitti:Tämä Alfa on ollut ennen minua yhdellä omistajalla ja eilen hänen kanssaan juttelin. Tuosta ruosteesta sun muusta vähän juteltiin, niin on kuulema ainakin yhden vuorakauden lillunut merivedessä. Sillä tavalla ainakin, että on tullut se merivesi ihan kabiiniin asti. Ollut kuulema kesämökillä ja ruvennut tulvimaan meri, niin oli päässyt näin käymään.
En tiedä...vituttaa ihan saatanasti. onko mulla tuon ja kaiken muunkin perusteella vaatia kaupanpurkua? Jarrut siis ihan paskana ja jostain tihuuttaa öljyäkin, en tiedä tuleeko ohjaustehottimista vai mistä, mutta kumminkin vähän se öljy jostain lirisee, ei silleen, että tallin lattialla näkyy, mutta kumminkin. Sitten vielä sekin, ettei tuon emännän kanssa mitään rikkaita olla, niin kannattaako koko paskaa ruveta korjaamaan, jos vielä jotain muutakin vikaa ilmenee. Ainakin jollain tavalla minun mielestä myyjän pitää tulla vastaan.
Edit: Sori kirjotusvirheet.
Itku meinasi päästä täälläkin tätä lukiessa.Shakal kirjoitti:harmaalla Toyota Avensiksella.
Ei enää auta, tauti on jo krooninen. Näin unta viime yönä, jossa minä ajoin Africakorpsin värisellä BJ40 : llä ja vaimo uudella GiuliaSW:llä (bensa) perässä...lerppu kirjoitti:Onneksi täällä on vertaistuki jos joutuu Corolla/Avensis -linjalle joskus syystä X eksymään. Olen toki elämäni aikana moisilla kikottimilla ajanut, mutta *phew* hyvin lyhyitä siirtymiä.
Voimia kaikille asiasta kärsiville!