
Mistä sait nuo tiedot? Olisi hauska tietää missä tämä yksilö on kulkenut. Meillä ollut vuodesta 2010.
Valvoja: Moderators
Kappas, noniiKurzweiler kirjoitti:Macela, täältä löytyy JIE-79. Odottelemassa pihassa tukevampia helmapeltejä / ylimaalausta
Mistä sait nuo tiedot? Olisi hauska tietää missä tämä yksilö on kulkenut. Meillä ollut vuodesta 2010.
Pasi kirjoitti:Pari kk myöhemmin oli viikonlopun yli koe-ajossa pari numeroo pienempi rekkari...Macela kirjoitti: OVI-288 | 159 JTDm | 9/2006
Onko tapahtunut "Rikos": Kulttuuriesineen maastavienti! No okei, koskee vaan yli 50 vuotta vanhoja ajoneuvoja. Ja itsessänihän tässä vikaa on. Mutta eka omistajalla Yli-Torniossa, mulla ei talviajossa ollut 1991 QV varustettuna ilmastoinnilla ja nahkapenkeillä on menetys meidän ajoneuvokulttuuriin. Oikeesti on hienoa, että meni hyvään kotiin. Yhtä suurta EU-perhettähän tässä ollaan.Vesa AJ kirjoitti:Tälle tuli koti-ikävä ja se palasi takaisin Italiaan ennen joulua:
Ricambi kirjoitti:Tämän ostin poitsulle Turusta, ikävä vaan että pohja oli niin pahasti lahonnut ettei ollut mahiksia korjata enään, etukelkka läpiruostunut ja taka-akselin pitkittäistukien kiinnitykset koriin entiset => BHU-164 | 164 TS | 16/1988.
Olisikon tuossa virhe: minulla ja parilla muullakin (Griffith, XJ-JJJ) foorumilaisella on ollut 33P4, punainen rekkarilla SFK-295 ?Ricambi kirjoitti:Tässä vanha myyntiesite Lauttasaaren Autokeskuksesta, näkyykö tuttuja rekkareita? BHU-164 on myös listassa.
Taitaa elää enää varaosina - kolaroitiin parkkiksella ja myytiin eteenpäin tämän foorumin kautta, taisi tosiaan luovuttaa osiaan toiseen projektiin. Etupenkit myytiin foorumin kautta erikseen, takapenkki taitaa olla vielä varastossa.willez kirjoitti:Mahtaako olla elossa enää vanha kunnon GBR-697 ?? Elikkä -95 155 8-tappine kakslipaneShampanjan värinen. Oli meikäläisen eka auto meenaan
Enpä muista, 155 oli pojalla käytössä, kysäisen häneltä ja palaan asiaan.willez kirjoitti:^ Nopeesti tuli vastausAsia kunnossa. Mitä mahto olla ajettu kun viimisen kerran on ajossa ollut ? Tais olla 2011 elokuussa kun vaihdoin pois ja silloin oli n.310tkm mittarissa.
Hanska kirjoitti:Löytyyköhän foorumilta JLT-88 tai LJF-460 entisiä omistajia? Molemmat parilitrasia sedan varttikutosia vm. -99, virheä ja punainen. JLT on ajossa mutta huoltokirja puuttuu ja LJF purkaantuu pikkuhiljaa varaosiksi.
Luulin pelastavani LJF-460 kun kävin korjaamassa sen ajokuntoseks ja noukkimassa tampereelta. Tein siihen jakopään joulukuussa vuonna -15 räntäsateessa pihalla ja vaihdoin kampuran asentoanturia ym. Lopulta sain sen jopa käymään kunnolla ja persdynolla sen 150hp siitä mutta korihan oli lahonnut täysin joten ajot jäi muutamaan tuhanteen. purkutuomio lienee sille autolle ainoa oikea ratkaisu. kestikö kone? nimittäin tikku kastui hädin tuskin kun olin ostanut sen enkä syystä jos toisesta muistanut kattoa öljyjä ennen kaupantekoa. hätäapuna kippasin litran öljyä ja rvs:ät siihen vaikka tuskin auttoivat enää.Hanska kirjoitti:Löytyyköhän foorumilta JLT-88 tai LJF-460 entisiä omistajia? Molemmat parilitrasia sedan varttikutosia vm. -99, virheä ja punainen. JLT on ajossa mutta huoltokirja puuttuu ja LJF purkaantuu pikkuhiljaa varaosiksi.
Kuulostaa samalle vekottimelle. Liian sinisilmäsenä kävin sen hakemassa Tampereelta Kuopioon kun vaikutti suhteellisen hyvältä hintasekseen. Ajelin sillä viime maaliskuusta heinäkuuhun asti kunnes sitten vaihekepin alta paukahti se valkonen muoviosa ja uutta laitellessa päätin että ei siitä enää ajopeliä kannata vääntää. Öljyä alko vuotamaan pikkuhiljaa enemmän ja enemmän. Peltiä oli "korjattu" eli pari isompaa reikää hitsattu ja loput siloteltu massalla. Lämpöongelmia ehin siinä ennen tätä tutkia ja uusin syyläriä ja lämpöanturia kunnes sain piuhan MES:iin ja tajusin että lämpömittari valehtelee, vaikka oli myyjän mukaan vaihdettu toimivaan ja vanhankin sai mukaan. Eipä siinä, virheistä oppii. JLT:hen on siitä siirtynyt mm. mittariston keskinäyttö ja Airbag ECU muun pikkuhilppeen lisäksi että ei se ihan hukkaan mennyt. Koneen puolesta toimi ihan normaalisti, kuhan laitoin huohottimen letkun paikalleen ettei tyhjäkäynti seilaa.Naamapalmu kirjoitti:Luulin pelastavani LJF-460 kun kävin korjaamassa sen ajokuntoseks ja noukkimassa tampereelta. Tein siihen jakopään joulukuussa vuonna -15 räntäsateessa pihalla ja vaihdoin kampuran asentoanturia ym. Lopulta sain sen jopa käymään kunnolla ja persdynolla sen 150hp siitä mutta korihan oli lahonnut täysin joten ajot jäi muutamaan tuhanteen. purkutuomio lienee sille autolle ainoa oikea ratkaisu. kestikö kone? nimittäin tikku kastui hädin tuskin kun olin ostanut sen enkä syystä jos toisesta muistanut kattoa öljyjä ennen kaupantekoa. hätäapuna kippasin litran öljyä ja rvs:ät siihen vaikka tuskin auttoivat enää.
JLT on kyllä vihreä kirkkailla sivuvilkuilla mutta letkumallin Defaa hienompaa lämmitintä ei löydy._L_T_V_ kirjoitti:Olikos JTL:ssä kirkkaat sivuvilkut ja eberi kaukoosäädöllä? Ja on kaiketi vihreä?
Vastauksia ja kysymyksiä:kustomalfa kirjoitti:Ricambi nimimerkin arvelinkin olevan entinen omistaja autolle...
Auto tuli tosiaan pääkaupunkiseudulta mulle loppukesästä 2014. Ratti, panelit & vaihdekepin nuppi vaihtuivat puujäljitelmään ja kun kangassisusta alkoi
olemaan aika haalistunut niin ostin Virosta nahkapenkit mitkä kunnostin ja maalasin viime talvena uudestaan alkuperäisellä värillä.
Alusta iskareineen ja puslineen ja jarruineen alkaa oleen uutta tavaraa. Keskiputki vaihtui vielä Ragazzonin suoraan malliin eli pelissä on enää vain viimeinen
vaimennin.
Konehuoneen puoli on saanut pientä fixailua. Jäähdyttimen, lämppärin kennon, uuden paisuntasäiliön ym. ym.
Harkinnassa vielä ehkä ylimaalaus jossain vaiheessa kun sais aikaiseksi...
Onko tuolle tekniikalle tehty mitään isompaa Suomi historian aikana? Imuvenat ja kanavat oli vaan järjettömän puhtaat kun oli noi imuputket irti...
Juurikin näin. Heti kun kelit lämpeni niin alko lämpömittari lähestyä paukkurajaa ja sitten tarkistin tuon syylärin niin eihän siellä ollu flektin kohalla enää yhtään lamellia kiinni. Siinä sitten jonkun aikaa uutta syyläriä odotellessa ajelin niin että flektin relettä ohjattiin sisältä katkasijalla ja lämmöt täysillä sisälle.Naamapalmu kirjoitti:Ljf-460 rupes käymään hyvin uudella ilmillä tosin en muista oliko bosch purkuautosta vai uus tarvike. jos on aito bosch se lienee ainakin rahanarvoinen. Olikohan tässä se lämpömittari joka näytti 120C kun ykkösflekti lähti päälle? risalla esivastuksella ihmettelin kun ylikuumenemisen varoitusvalo sytty ja mes:illä katottu lämpötila 100C sitte lähtikin jo flekti puhaltaan kakkosnopeudella. Vaihdoin myös samasta syystä lämpötilan anturin
Soundit on kyllä nyt aika hienot kierroksilla ja tosiaan Ragazzonin takapönttö on vielä mukana. Kilometrejä on nyt muistaakseni n. 245tkm.Ricambi kirjoitti:Vastauksia ja kysymyksiä:kustomalfa kirjoitti:Ricambi nimimerkin arvelinkin olevan entinen omistaja autolle...
Auto tuli tosiaan pääkaupunkiseudulta mulle loppukesästä 2014. Ratti, panelit & vaihdekepin nuppi vaihtuivat puujäljitelmään ja kun kangassisusta alkoi
olemaan aika haalistunut niin ostin Virosta nahkapenkit mitkä kunnostin ja maalasin viime talvena uudestaan alkuperäisellä värillä.
Alusta iskareineen ja puslineen ja jarruineen alkaa oleen uutta tavaraa. Keskiputki vaihtui vielä Ragazzonin suoraan malliin eli pelissä on enää vain viimeinen
vaimennin.
Konehuoneen puoli on saanut pientä fixailua. Jäähdyttimen, lämppärin kennon, uuden paisuntasäiliön ym. ym.
Harkinnassa vielä ehkä ylimaalaus jossain vaiheessa kun sais aikaiseksi...
Onko tuolle tekniikalle tehty mitään isompaa Suomi historian aikana? Imuvenat ja kanavat oli vaan järjettömän puhtaat kun oli noi imuputket irti...
No alkaa siinä olemaan sitten aika roheet soundit, Muukkosella käydessäni vaihdatin v.2006 Ragazzonin takavaimentimen sekä keskivaimentimen samalla kun hankin noi 18” vanteet mitkä sulla on nyt alla. Etu ja takajarrulevyt (reijiteyt) + palat (ATE) vaihdoin 29.12.2006. Oliko alustan puslat missä kunnossa? Paljonko autolla on nyt ajettu?
Siis vuotiko lämppärikenno taas, lämppärikennon vaihdoin 03.12.2005. Alkuperäinen oli Magneti Marellin kenno, silloin ajettu 124tkm. Jäähdytin vuoti keskeltä, vaihdoin sen 27.07.2006 n. 132tkm (Valeo). kohdalla. Moottorin ylätuki joutuu aina välillä vaihtamaan, vaihdoin sen 29.06.2007 151 tkm. kohdalla. Paisuntasäilö oli tosiaan jo meikäläisen aikana mennyt aika ruskeeksi.
Olivat korjausmaalanneet Saksassa, muuten hyvä pinta mutta jossain kohdissa näkyy pohjatyön puutteellisuus
Koneeseen ei ole tarvinnut tehdä muuta (paitsi tämä ao. episodi) kuin määräaikaishuollot, hihnat, tulpat, öljynvaihdot. Kanavat oli puhtaita myös mun aikana. Tämä kone on kyllä vahva ja luotettava voimalaitos, etenkin kun muuttivat hammshihnadesignia tähän uudempaan versioon 164 24V:stä. Tulpista sen verran että käytin aina suosituksen mukaisia tulppia => Tulpat NGK R PFR6B (3500)
Meinasi käydä kyllä käpy koneen kanssa, olivat Saksassa vaihtaneet hammashihnan ennen luovutusta ja unohtaneet kiristää kampiakselin mutterin, alempi hammashihnan pyörän kiila oli syönyt pyörään jo aikamoisen kolon samaten kiila oli jo puoleksi poikki, onneksi huomasin asian ajoissa kun alkoi tuntumaan siltä että koneessa ei ole kaikki tehot tallessa. Uusin kaikki vioittuneet osat ja sen jälkeen ei tuosta episoodista ollut harmia, muuta kuin hyvin lievä vitutus.
_L_T_V_ kirjoitti:Tuli tuosta 155:sta mieleen...löysin kerran tällaisen youtubesta.
https://youtu.be/N3HMupSLmDk
No ei sillä ihan mahdottomasti enää ajettu. Poika muisteli, että noin 357tkm olis ollut mittarissa. Oliskohan siitä noin vuosi aikaa?willez kirjoitti:^ Nopeesti tuli vastausAsia kunnossa. Mitä mahto olla ajettu kun viimisen kerran on ajossa ollut ? Tais olla 2011 elokuussa kun vaihdoin pois ja silloin oli n.310tkm mittarissa.
Ihan kiitettävät kilometritGuenevere kirjoitti:No ei sillä ihan mahdottomasti enää ajettu. Poika muisteli, että noin 357tkm olis ollut mittarissa. Oliskohan siitä noin vuosi aikaa?willez kirjoitti:^ Nopeesti tuli vastausAsia kunnossa. Mitä mahto olla ajettu kun viimisen kerran on ajossa ollut ? Tais olla 2011 elokuussa kun vaihdoin pois ja silloin oli n.310tkm mittarissa.
Pidetään mielessä kun kevät taas koittaa ja kiitos auton historiatiedoista!Ricambi kirjoitti:On aika säästeliäästi ajettu minun jälkeen, myyntihetkellä oli mittarissa n. 218 tkm... hyvä näin. Niin joo poikkea jossain vaiheessa visiitille Ikurin suuntaan kun otat auton käyttöön.