Onko tilanne tuossa se, että kone on jossain määrin entinen vai saattaako sulattaminen lämmittimellä ja kelien lauhtuminen vielä laskea mahdollisen tulevan remontin hintaa?

Valvoja: Moderators
Suola ja märkä. Loskakeleisssä ajellessa juuri tuon vasemman etupyörän abs-anturi oikutellut muutaman kerran talvessa. Kesällä ei kertaakaan ja laakerit vaihdettu. Ihan vaan pesulla ehjäytynyt aina. Taitaa tuo vasen etupyörä saada pahimmat loskaryöpyt esim. vastaantulevilta rekoilta.Tuomas K kirjoitti:Absit lakkasi toimimasta, vikakoodi kertoo ettei vasemmalta etupyörältä tule signaalia. Anturi rikki, vai onko näissä muita todennäköisiä syitä moiselle vialle?
Ajettu nyt n.20km ja sankka pilvi seuraa perässä. Tätä ennen huohotin tsekattu ja putsattu. Jäi nyt korjaamon pihaan odottamaan tuomiota onko turbo rikki vai ei.seppo kirjoitti:Kyllä se huohotin on tukossa, jolloin kampikammioon tuleva paine "poistuu" turbon voitelun paluuputken kautta imupuolelle ja palamaan moottorissa. Ihme ettei kone rynnännyt koville kierroksille, se yleensä liittyy tähän öljyn palamiseen koneessa. Nyt siellä on lauhduttimessa öljyä, joka pitää putsata samoinkuin koneen huohotin!
Itellä tosiaan sama tilanne.seppo kirjoitti:Kyllä se huohotin on tukossa, jolloin kampikammioon tuleva paine "poistuu" turbon voitelun paluuputken kautta imupuolelle ja palamaan moottorissa. Ihme ettei kone rynnännyt koville kierroksille, se yleensä liittyy tähän öljyn palamiseen koneessa. Nyt siellä on lauhduttimessa öljyä, joka pitää putsata samoinkuin koneen huohotin!
Savuttikos sinulla kovin? Sinistä savua ja saakelin pahanhajuista.rausku kirjoitti:Itellä tosiaan sama tilanne.seppo kirjoitti:Kyllä se huohotin on tukossa, jolloin kampikammioon tuleva paine "poistuu" turbon voitelun paluuputken kautta imupuolelle ja palamaan moottorissa. Ihme ettei kone rynnännyt koville kierroksille, se yleensä liittyy tähän öljyn palamiseen koneessa. Nyt siellä on lauhduttimessa öljyä, joka pitää putsata samoinkuin koneen huohotin!
Nyt mennyt plussan puolelle ja konetilaa lämmitetty pitkät pätkät. Pistin hetkeksi käyntiin, jotta tiedän tilatako hinaus pajalle vientiin (5-6km). Öljyn täyttykorkin, kun irrottaa, niin tyhjäkäynnillä tuntuu enää pieni henkäys. Haju on edelleen kyllä paha. Ehkä se menee ajamalla sitten kuitenkin, riskillä.
Huohotin putsataan, ilmansuodatin vaihtoon+kotelo putsaukseen,
Lisään listalle tuon lauhduttimen putsauksen.
Tässä juolahti mieleen, ettei tuota koodia saanut nollattua, mikä viitannee siihen ettei anturi juttele ollenkaan ABS-ecun kanssa. Vika ei siis voine olla ABS-kehässä, kun silloin koodi tulisi käsittääkseni vasta auton liikkuessa. Anturi särki, johto särki, paskaa liittimessä?Jame kirjoitti:Suola ja märkä. Loskakeleisssä ajellessa juuri tuon vasemman etupyörän abs-anturi oikutellut muutaman kerran talvessa. Kesällä ei kertaakaan ja laakerit vaihdettu. Ihan vaan pesulla ehjäytynyt aina. Taitaa tuo vasen etupyörä saada pahimmat loskaryöpyt esim. vastaantulevilta rekoilta.Tuomas K kirjoitti:Absit lakkasi toimimasta, vikakoodi kertoo ettei vasemmalta etupyörältä tule signaalia. Anturi rikki, vai onko näissä muita todennäköisiä syitä moiselle vialle?
Hajusta joo huomasin alkuun. Lumen pöllyämisen vuoksi vaikea sanoa savusta. Tuntuma, että savutti.KauGoH kirjoitti: Savuttikos sinulla kovin? Sinistä savua ja saakelin pahanhajuista.
Jos ei öljyä valu parkkipaikalle ja sitä oli jäljellä moottorissa, niin ei siellä varsinaisesti korjattavaa ole. Putsattavaa toki lie. Mulla on tuollainen korjaus ja lisäksi osa ilma-aukoista peitetty talveksi, kun joskus meinasi oireilla. Ei ole ollut ongelmia sen jälkeen.rausku kirjoitti:
Nyt mennyt plussan puolelle ja konetilaa lämmitetty pitkät pätkät. Pistin hetkeksi käyntiin, jotta tiedän tilatako hinaus pajalle vientiin (5-6km). Öljyn täyttykorkin, kun irrottaa, niin tyhjäkäynnillä tuntuu enää pieni henkäys. Haju on edelleen kyllä paha. Ehkä se menee ajamalla sitten kuitenkin, riskillä.
Huohotin putsataan, ilmansuodatin vaihtoon+kotelo putsaukseen,
Lisään listalle tuon lauhduttimen putsauksen.
Vasta vaihdoin vasemman etupyörän abs-anturin omaan. En oikein usko piuhan tai liittimen vikaan kun ne kuitenkin ovat aika hyvin suojassa. Itsellä kolme anturia lähti irti ihan helposti, mutta tuo pimeänä oleva puratti sitten laakerin pois. Eli ihan tuurissaan on. Ei tosin mahdottoman työläs vaikka tekisikin noin pitkän kaavan kautta. Itselläkin herjasi heti kun virrat laittoi päälle. Yleismittarilla mitaten tuo hajonnut anturi antoi sekalaisia heiluvia ohmeja ulos, ehjät anturit eivät antaneet mitään.Tuomas K kirjoitti:Tässä juolahti mieleen, ettei tuota koodia saanut nollattua, mikä viitannee siihen ettei anturi juttele ollenkaan ABS-ecun kanssa. Vika ei siis voine olla ABS-kehässä, kun silloin koodi tulisi käsittääkseni vasta auton liikkuessa. Anturi särki, johto särki, paskaa liittimessä?Jame kirjoitti:Suola ja märkä. Loskakeleisssä ajellessa juuri tuon vasemman etupyörän abs-anturi oikutellut muutaman kerran talvessa. Kesällä ei kertaakaan ja laakerit vaihdettu. Ihan vaan pesulla ehjäytynyt aina. Taitaa tuo vasen etupyörä saada pahimmat loskaryöpyt esim. vastaantulevilta rekoilta.Tuomas K kirjoitti:Absit lakkasi toimimasta, vikakoodi kertoo ettei vasemmalta etupyörältä tule signaalia. Anturi rikki, vai onko näissä muita todennäköisiä syitä moiselle vialle?
Minkälainen tuo on vaihtaa? Joisssin autoissa ne tahtoo kasvaa kiinni napaan.
Kiitokset hyvästä kuvasta. Virittän vastaavan, kun saan paikat putsattua.hjpp kirjoitti:
Jos ei öljyä valu parkkipaikalle ja sitä oli jäljellä moottorissa, niin ei siellä varsinaisesti korjattavaa ole. Putsattavaa toki lie. Mulla on tuollainen korjaus ja lisäksi osa ilma-aukoista peitetty talveksi, kun joskus meinasi oireilla. Ei ole ollut ongelmia sen jälkeen.
Tuotapa, eikös jäsen hjpp:n kuvan mukaisessa suojauksessa ole ilmanputsarilta tuleva eristys enempi haitallinen kuin hyödyllinen? Sehän pitää imuilman kylmänä pitempään, joka nostaa jäätymisen riskiä siinä kohtaa missä huohotin yhtyy imuputkeen. Tosin imuputken halkaisija on niin iso että eristys ei taida siinä juuri vaikuttaa.hjpp kirjoitti:Jos ei öljyä valu parkkipaikalle ja sitä oli jäljellä moottorissa, niin ei siellä varsinaisesti korjattavaa ole. Putsattavaa toki lie. Mulla on tuollainen korjaus ja lisäksi osa ilma-aukoista peitetty talveksi, kun joskus meinasi oireilla. Ei ole ollut ongelmia sen jälkeen.rausku kirjoitti:Nyt mennyt plussan puolelle ja konetilaa lämmitetty pitkät pätkät. Pistin hetkeksi käyntiin, jotta tiedän tilatako hinaus pajalle vientiin (5-6km). Öljyn täyttykorkin, kun irrottaa, niin tyhjäkäynnillä tuntuu enää pieni henkäys. Haju on edelleen kyllä paha. Ehkä se menee ajamalla sitten kuitenkin, riskillä.
Huohotin putsataan, ilmansuodatin vaihtoon+kotelo putsaukseen,
Lisään listalle tuon lauhduttimen putsauksen.
Telttapatjaa/routamattoa ja sakset.JiiTeeÄssä kirjoitti:No sitten ok. 159:n lamppujen vieressä olevia reikiä on vähän hankala tukkia, siitä kyllä ajoviima pääsee imuputkelle.
Firstly, warm air has less density than cool air - this means that it weighs less. It's important to know that it's the mass of air breathed by the engine that determines power, not the volume. So if the engine is being fed warm, high pressure air, the maximum power possible is significantly lower than if it is inhaling cold, high pressure air.
The second problem with an engine breathing warm air is that the likelihood of detonation is increased. Detonation is a process of unstable combustion, where the flame front does not move progressively through the combustion chamber. Instead, the air/fuel mixture explodes into action. When this occurs, damage to the pistons, rings or head can very quickly happen.
Paljonko se sitten ahtaa? Vakio taitaa piikata sinne 1.6 kiloon.JiiTeeÄssä kirjoitti: Itsellä tosin hieman mietityttää kun kone on ohjelmoitu ja ottaa ahtoja vakiota enemmän.
hjpp kirjoitti:Onko kukaan onnistunut hankkimaan taakse puslia? Haussa olisi eperin kuvan pultin numero 4 reikään kuuluva pusla. Nuo kaksi muuta ovat erilaisia ja sellaisia kyllä löytyy vaan ei tarvitse.
Merkkiliike myy vain koko olkaa.
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... GUI_LANG=3
Ongelmattomin lienee 3.2 v6... muissa bensoissa ongelmainen M32 laatikko.Macela kirjoitti:Missä 159:ssä ei oo sitä ongelmallista laatikkoa? Tai mitkä koneiset/versiot ylipäätänsä ongelmattomimmat?
Niissä joissa se ei äännä. Ehjä on ehjä. Mutta 1,9 2,2 jts, 1,9 jtdm, osassa 2.0 jtdm sarjaa on pahamainenen ämmä32Macela kirjoitti:Missä bensa 159:ssä ei oo sitä ongelmallista laatikkoa? Vai onko kaikis? Tai mitkä koneiset/versiot ylipäätänsä ongelmattomimmat?
Lauhduttimesta löytyi useampi desi öljyä eli kadonnut öljy löytyiseppo kirjoitti:Kyllä se huohotin on tukossa, jolloin kampikammioon tuleva paine "poistuu" turbon voitelun paluuputken kautta imupuolelle ja palamaan moottorissa. Ihme ettei kone rynnännyt koville kierroksille, se yleensä liittyy tähän öljyn palamiseen koneessa. Nyt siellä on lauhduttimessa öljyä, joka pitää putsata samoinkuin koneen huohotin!
Mulla on, alla screenshot siitä mitä eLEARN näyttää aiheesta: Ei erittele sen enempää kuin ennen 01/06 ja jälkeen 01/06.lrela kirjoitti:Onko kellään sitä e-learn korjausmanuaalia?
Kaipaisin Trafia varten uskottavaa ja selkeää kuvaruutukaappausta sellaisesta kohdasta jossa on 2/2007 mallisen 159 3.2 Sportwagonin CO2 -päästömäärä? Ajattelin jos oikeiden päästömäärälähteiden lukumäärä korvaisi niiden laadun, kas kun maahantuojalta ei enää niitä tietoja saa.
vanhahan tuo on, mutta ostettu... toki se silti voi piraatti olla, mistäs sen tietääJarsan kirjoitti:^Ei erittele, jos käyttää vanhaa piraatti-versiota.![]()
Tuossa .pdf
Edit: Kaikissa 3/2007 tai ennen tuota valmistetuissa pitäisi olla Co 273 g/km ja wagonissa 275 g/km. Lukemat 4/2007 eteenpäin 260 g/km ja wagonissa 262 g/km.
Aivan, tuossahan oli pikku dieetti noihin aikoihin... Omat on 2008 käyttöönotettuja mutta lienevät jotain ylivuotisia kun ovat vanhalla mittaristolla ja takapenkeillä. Eikö nuo muuttunut dieetin myötä myös?Jarsan kirjoitti:Eihän se sitte ole muutaku vanha.
Käsittääkseni tuo Co2 pudotus perustuu ihan vain painon pudotukseen.
Tuosta: http://www.ebay.de/itm/Interface-AutoDi ... XQySpRUcOkJakke kirjoitti:Laittakaas joku suora linkki sellaiseen obd-sovittimeen, joka varmuudella toimii AlfaOBD:n tai MES:n kanssa. Mulla on pari-kolme kiinan Bluetooth-palikkaa ja ne toimii vain moottorinohjauksen osalta. Esim. body computeriin ei saa yhteyttä. Saa olla langallinen tai langaton, ei mitään väliä.