Mi.To
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 264
- Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
- Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01
ex. 911 '08 & Fiat 500 '10 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Mi.To
Jälleen tuli etelään kosteutta, lunta sekä pakkaset. Ja sitä myöden alkoi ovien ikkunoiden kanssa tappelu
Kysymys: Kuinka iso rako oven ja sivuikkunan alareunan tiivisteen välissä kuuluu / pitäisi / saisi olla? Omassa, pian 115tkm ajetussa QV:ssä on niin iso rako, että sinne voi tunkea vaikka ohuen jääskraban väliin. Eli tiiviste ei nojaa ikkunan lasiin yhtään. Onko normaalia? Vai onko tämä seurausta edellisten omistajien tappelusta jäätyneiden ikkunoiden kanssa? Molemmilla puolilla sama homma.
Kuvan reunuksen sisällä on pienempi tiiviste, näkyy huonosti kuvassa. Mutta kuinka lähellä lasia tämä "isompi" tiiviste pitäisi olla? Sillä tuonne väliin menee (jäätyy) kaikki vesi / lumi / whatever ja lasi jumittaa ihan parinkin asteen pakkasessa jos vähänkään välissä on lunta tms.
Kysymys: Kuinka iso rako oven ja sivuikkunan alareunan tiivisteen välissä kuuluu / pitäisi / saisi olla? Omassa, pian 115tkm ajetussa QV:ssä on niin iso rako, että sinne voi tunkea vaikka ohuen jääskraban väliin. Eli tiiviste ei nojaa ikkunan lasiin yhtään. Onko normaalia? Vai onko tämä seurausta edellisten omistajien tappelusta jäätyneiden ikkunoiden kanssa? Molemmilla puolilla sama homma.
Kuvan reunuksen sisällä on pienempi tiiviste, näkyy huonosti kuvassa. Mutta kuinka lähellä lasia tämä "isompi" tiiviste pitäisi olla? Sillä tuonne väliin menee (jäätyy) kaikki vesi / lumi / whatever ja lasi jumittaa ihan parinkin asteen pakkasessa jos vähänkään välissä on lunta tms.
Re: Mi.To
Se Alfan äänenvaimennin on tehty ruostumattomasta materiaalista, joten sitä ei kannata vaihtaa. Sen sijaan kannattaa repiäbilly kirjoitti:Tyhmä kysymys taaimmaisesta (axelback) äänenvaimentimesta & tuplaulostulosta (QV -malli). Mulla tuo osa alkaa olemaan suht ruosteenraiskaama, varsinkin takarenkaan puolelta äänenvaimentimen ulommainen kuori on repaleina. Olen katsellut Fiat Bravoja (jokin tehomalli) joissa on aivan identtinen takapuskurin muotoilu sekä tuplaulostulo.
Kysymys:
Mahtaako Fiatin oletettavasti paljon edullisempi taaimmainen äänenvaimennin mennä QV:hen Alfan oletettavasti paljon kalliimman äänenvaimentimen tilalle?
irti sen päällimmäinen suojakuori, joka tuppaa ruostumaan. Kuoren alta paljastuu virheetön äänenvaimennin..
Re: Mi.To
Kyllä siinä jonkinlainen rako näyttää olevan, joten lumen ja jään puhdistaminen on tärkeää ennen ajoon lähtöä..billy kirjoitti:Jälleen tuli etelään kosteutta, lunta sekä pakkaset. Ja sitä myöden alkoi ovien ikkunoiden kanssa tappelu
Kysymys: Kuinka iso rako oven ja sivuikkunan alareunan tiivisteen välissä kuuluu / pitäisi / saisi olla? Omassa, pian 115tkm ajetussa QV:ssä on niin iso rako, että sinne voi tunkea vaikka ohuen jääskraban väliin. Eli tiiviste ei nojaa ikkunan lasiin yhtään. Onko normaalia? Vai onko tämä seurausta edellisten omistajien tappelusta jäätyneiden ikkunoiden kanssa? Molemmilla puolilla sama homma.
Kuvan reunuksen sisällä on pienempi tiiviste, näkyy huonosti kuvassa. Mutta kuinka lähellä lasia tämä "isompi" tiiviste pitäisi olla? Sillä tuonne väliin menee (jäätyy) kaikki vesi / lumi / whatever ja lasi jumittaa ihan parinkin asteen pakkasessa jos vähänkään välissä on lunta tms.
Onko muilla kokemusta kuskin ovi-ikkunan suhinasta 100 km nopeudessa ja mikähän siihen auttaisi?
-
- Viestit: 264
- Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
- Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01
ex. 911 '08 & Fiat 500 '10 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Mi.To
Kiitos tästä vinkistä!Jousimies kirjoitti: Se Alfan äänenvaimennin on tehty ruostumattomasta materiaalista, joten sitä ei kannata vaihtaa. Sen sijaan kannattaa repiä
irti sen päällimmäinen suojakuori, joka tuppaa ruostumaan. Kuoren alta paljastuu virheetön äänenvaimennin..
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
MiTon ajovaloista olisi kysymys. Autossa on halogeenivalot, joiden korkeussäätö tehdään napista painamalla ratin viereisestä paneelista. Nyt olen huomannut, että ajovaloista vain apparin puoleinen valo reagoi muutokseen. Kuskin puoleinen ajovalo ei reagoi säätöön. Mistähän kannattaisi lähteä vikaa etsimään?
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
Re: Mi.To
Mito QV-12 sitten sytytti tasasessa maantieajossa punasen airbag-varotusvalon.Kävin Vianorilla lukemassa vikakoodit,löyty kaksi:8107 Laukaisupiiri turvavyönkiristinetumatk. Vastusarvo alueen ulkopuolella
8100 Turvatyynyn ohjainlaite Viallinen
Samassa yhteydessä koodien luvun jälkeen syttyi keltainen start and stop-valo joka myöskään ei ole ennen palanut.Katsoivat samantien sen koodit,löytyi lähemmäs kymmenen eri herjaa maavuodoista katkoksiin,impulssi liian alhainen ym ym.epäilivät akun kuntoa(se on viä alkuperänen).Tekivät sitten jonkinmoisen akkutestin,sen mukaan akku 87% kunnossa,kuulemma vielä hyvä.Apuvirtaa ei ole autolla annettu eikä otettu vastaan eikä milläänlailla roplattu airbagiin kuuluvia johtoja/muitakaan komponentteja.Virtaska riittänyt tähänasti erinomaisesti kylmemmissäkin starteissa.Hölmöltä tuntuu viä akkua uusia mutta ilmeisesti uudella saa start/stop-koodit pois.Enempi huolettaa toi airbag-valo.Ja koodit poistuu vain testerilläkö?
8100 Turvatyynyn ohjainlaite Viallinen
Samassa yhteydessä koodien luvun jälkeen syttyi keltainen start and stop-valo joka myöskään ei ole ennen palanut.Katsoivat samantien sen koodit,löytyi lähemmäs kymmenen eri herjaa maavuodoista katkoksiin,impulssi liian alhainen ym ym.epäilivät akun kuntoa(se on viä alkuperänen).Tekivät sitten jonkinmoisen akkutestin,sen mukaan akku 87% kunnossa,kuulemma vielä hyvä.Apuvirtaa ei ole autolla annettu eikä otettu vastaan eikä milläänlailla roplattu airbagiin kuuluvia johtoja/muitakaan komponentteja.Virtaska riittänyt tähänasti erinomaisesti kylmemmissäkin starteissa.Hölmöltä tuntuu viä akkua uusia mutta ilmeisesti uudella saa start/stop-koodit pois.Enempi huolettaa toi airbag-valo.Ja koodit poistuu vain testerilläkö?
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Mi.To
Muailmalta kun on foorumeja lukenut, niin MiTo on kait aika ronkeli tuon akun suhteen. Eli voi hyvinkin olla että tuo 87% ei sille enää kelpaa, varsinkin jos on testattu "levossa".
932 937 955
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
Yep, yep. Antennijalka vaihdettu ja kas - kanavat kuuluvat niin kuin pitääkin. Auto oli kerrankin duunin lämpimässä hallissa, joten käytin sen hetken hyväksi vaihtotyöhön. Mutta mitäs huomasinkaan. Vanhan antennijalan sisällä on hyvin hapettunut piirilevy kymmenine komponentteineen. Sinne menee vain antennipiuha (koaksaali) - ei mitään muita johtoja. Kysymys kuuluu, että onko kyseessä sittenkin antennivahvistin vai mistä tuossa on kysymys?JiiPee kirjoitti: Autokeskus tiesi kertoa, että mun autossa ei ole antennivahvistinta. Noh, loppui se arpominen ja vikakohteita on yksi vähemmän, mutta toki riittävästi .
Hämmästyttävää kyllä, osa oli reippaasti halvempi autokeskukselta kuin brittiläisestä nettikaupasta. Ei sitä monesta paikasta netistä osanumerolla edes löytynyt.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mi.To
Eiköhän se vahvistin ole. Käyttösähkön sille saa kuitenkin helposti injektoitua antennipiuhaa pitkin - tasasähkö kun on aika helppoa eritellä radiotaajuussignaalista. Voi olla että AK on tulkannut tuon vahvistimettomuuden virtapiuhan puutteen perusteella.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
^Kiitokset kommentista, Polforea . Näin se ymmärrys laajenee vertaistuella.
Anyway, enää ohjaukseen EPS:n momenttianturin vaihto&kalibrointi. Tähänkin liittyvä vika esiintyy vain hyvin hyvin harvakseltaan. Kun tuo on hoidettu, niin sitten on sähköviat selätetty . Toki nurkan takana niitä varmaan luuraa liuta odottamassa vuoroaan, heh.
Edit: ainiin, se vasemman ajovalon säätö brakaa vielä ... Taisin nuolaista ...
Anyway, enää ohjaukseen EPS:n momenttianturin vaihto&kalibrointi. Tähänkin liittyvä vika esiintyy vain hyvin hyvin harvakseltaan. Kun tuo on hoidettu, niin sitten on sähköviat selätetty . Toki nurkan takana niitä varmaan luuraa liuta odottamassa vuoroaan, heh.
Edit: ainiin, se vasemman ajovalon säätö brakaa vielä ... Taisin nuolaista ...
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mi.To
MiToa nyt vähän kahtellut sillä silmällä...
Mutta mistäs tietää, onko pahamainen M32 vaiko ei? Oliko C635 vain ihan loppupään T-Jet 155:ssä vai...? Ja mikä on "ihan loppupään" - 2014 tms?
Ja olikos tossa teejetissä jotain muuta fataalia (kuten multiairissa MA-yksikkö, joka on hajotessaan pirun kallis keikka)?
Mutta mistäs tietää, onko pahamainen M32 vaiko ei? Oliko C635 vain ihan loppupään T-Jet 155:ssä vai...? Ja mikä on "ihan loppupään" - 2014 tms?
Ja olikos tossa teejetissä jotain muuta fataalia (kuten multiairissa MA-yksikkö, joka on hajotessaan pirun kallis keikka)?
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
Ei kai T-Jetin kanssa mitään muuta vaihtoehtoa ole kuin M32? Vapareissa (ainakin Bravossa) on ollut jokin muu vaihteisto, samoin kait joissain dieseleissä. Jos pykäliä on 5, niin silloin voi olla kohtuu varma, ettei laatikko ole M32.
MA:n, ainakin ahdettujen versioiden, parina kait aina C635.
Jos MA -yksikkö pelottaa, niin taitaapa 2010 -luvun keksinnöissä olla pari muutakin juttua, jotka saattavat poikia tonnin tai parin lisäkulun. Xenonvalot, ilmastointi tai mitäs ne MiTon säätyvät iskarit kustansikaan...?
MA:n, ainakin ahdettujen versioiden, parina kait aina C635.
Jos MA -yksikkö pelottaa, niin taitaapa 2010 -luvun keksinnöissä olla pari muutakin juttua, jotka saattavat poikia tonnin tai parin lisäkulun. Xenonvalot, ilmastointi tai mitäs ne MiTon säätyvät iskarit kustansikaan...?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mi.To
^
Eikös MiTon säätyvät iskarit ole QV:n juttuja? Eli jos pysyy T-Jetissä, ei ole MA-yksikköä tai kalliita iskareita murheena..... vai olenko mä täysin ulapalla maailman?
Mutta ilmeisesti se C635 on myös ihan yhtälailla shimmauskuraa, eli tuurista kiinni jne..
Eikös MiTon säätyvät iskarit ole QV:n juttuja? Eli jos pysyy T-Jetissä, ei ole MA-yksikköä tai kalliita iskareita murheena..... vai olenko mä täysin ulapalla maailman?
Mutta ilmeisesti se C635 on myös ihan yhtälailla shimmauskuraa, eli tuurista kiinni jne..
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
Kaikki hauska kustantaa aina jonkin verran . Ei sitä MA-yksikköä pelätä tarvitse. Sen vaihto kustantaa osan hinnan&työn ja itse tehtynä kuitenkin vain murto-osan vaihdelaatikkorempasta. Yksi ylinopeussakkokin saattaa olla jo saman hintainen. Laatikosta C635 ei ole näillä palstoilla kovin paljoa raportoitu laakerivikoja. Se on kuitenkin mekaniikkaa ja sellaiseen tulee joskus jotakin sanomista. Säätöiskarit ovat QV.een liittyviä varusteita ja ne ovat oikeasti hyvät. Kannattanee hankkia vähän ajettu yksilö, niin suurella todennäköisyydellä ei niissä ole sitten murheita. Mun omassa autossa näyttää siltä, että toinen takaiskari puskee öljyjä ulos, joten menee vaihtoon heti kun alkaa vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin. Viron Alfa Dealerit ovat kova juttu näissäkin yhteyksissä. Toki yhden iskarin Viron hinnallakin saa normiautoon normi-iskareita koko kierroksen ja taitaa rahaakin vielä jäädä. Se mitä et ole huomannut mainita tuossa murheen listassa on sähköinen ohjaustehostin. Sekin tapaa pukata ilmoitusta olemassa olostaan aika-ajoin jos ja mikäli momenttianturi viallinen tai kulunut. Vaikka marmori tässä yhteydessä vaihtaisi mieluusti koko tehostimen, niin se anturi on oikeasti vaihdettavissa. Tästä löytyy paljon juttua ja videoita sekä jokunen firma niitä korjailee euroopassa, mikäli uskallusta ei itseltä löydy. Kaiken kaikkiaan vertaistukea löytyy paljon tältäkin palstalta. Jos jotakin ei osaa itse vaihtaa tai ei ole siihen sopivia tiloja, niin joltakin sellaistakin apua saattaa löytyä. Rohkeasti vaan MiTo:n kimppuun. Jossakin sinua odottaa se oikea .
Viimeksi muokannut JiiPee, 07 Tammi 2017, 08:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mi.To
On tässä jo erinäistä tiedusteluntynkää laitettu menemään
Katsotaan nyt, tärppääkö.
Eipä kyllä konsernisisar Bravo olis yhtään sen hullumpi, näyttää penkit olevan ihan samanlaiset jopa? Ja joo, on tässä jo 6v ihmetelty Alfojen elämää 156:n muodossa, yksi lyhyt syrjähyppy pököttiin ja sitten rinnakkaisautona wanha pommi Xantia...
Kokemuksia on jo yhdestä räjähtäneestä vaihteistosta (156 TS) ja ~jokaisesta muusta viasta mitä näissä nyt ikinä on, paitsi moottorin täystuho. Eli sinänsä en ole erityisen hädissäni
Katsotaan nyt, tärppääkö.
Eipä kyllä konsernisisar Bravo olis yhtään sen hullumpi, näyttää penkit olevan ihan samanlaiset jopa? Ja joo, on tässä jo 6v ihmetelty Alfojen elämää 156:n muodossa, yksi lyhyt syrjähyppy pököttiin ja sitten rinnakkaisautona wanha pommi Xantia...
Kokemuksia on jo yhdestä räjähtäneestä vaihteistosta (156 TS) ja ~jokaisesta muusta viasta mitä näissä nyt ikinä on, paitsi moottorin täystuho. Eli sinänsä en ole erityisen hädissäni
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
Kiinni vaan MiToon. Se on hauska pieni auto, jolla on suuri luonne. Hyvä ja näppärä käsitellä kaupunkiajossa. Erinomaiset ajo-ominaisuudet myös suuremmissa ajonopeuksissa. Oikeastaan muuten itselleni täydellinen pois lukien penkit. Niiden säätö on hyvin yksinkertaistettu normiautojen tapaan. Itse kaipaisin BMW-tyyppisiä sport-istuimia, joissa voit oikeasti säätää muun muassa istuimen kallistuskulmaa mukaan lukien reisituen pituutta. Näistä lienee turha haaveilla Alfassa ellei uusi Giulia tee tässä poikkeusta.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
-
- Viestit: 264
- Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
- Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01
ex. 911 '08 & Fiat 500 '10 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Mi.To
Tässä kun on jutustelua penkeistä ym. niin ainakin omaan, kaikin tavoin keskimittaiseen kroppaan ei sovi Miton istuimien pääntuki ei sitten millään. Se on aivan liian "edessä" suhteessa selkänojaan. Eli tulee liikaa ulospäin kohti takaraivoa ja tästä johtuen meikä ei löydä leppoisaa ajoasentoa pitkille matkoille. Työmatka-ajot ym. lyhyt ajelu menee heittämällä, mutta jos autossa pitää istua toista tuntia putkeen alkaa yläselkää / niskoja / ym. vaivata. Vastaavaa ongelmaa ei meikäläisellä ole muiden autojen kanssa ollut.
Olen kokeillut todella pystyä ajoasentoa, todella makaavaa (selkänoja kallistettu tosi taakse), olen kokeillut säätää penkkiä aivan ala-asentoonsa kuin myös aivan yläasentoonsa (pää alkaa ottamaan kattoon kiinni, koska kattoluukku syö tilaa) - mikään ei auta.
Olen kokeillut todella pystyä ajoasentoa, todella makaavaa (selkänoja kallistettu tosi taakse), olen kokeillut säätää penkkiä aivan ala-asentoonsa kuin myös aivan yläasentoonsa (pää alkaa ottamaan kattoon kiinni, koska kattoluukku syö tilaa) - mikään ei auta.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mi.To
^
Tuli huomattua tuo pääntuki. Se on... outo. Ehkä tuohon pitäisi vaan hankkia jostain toisesta autosta enempi takakenoinen pääntuki?
Löysin kuitenkin suht hyvän asennon, mutta vielä jäi parannettavaa. Tuli tossa jo muutama sata kilometri mentyäkin...
Mutta nyt tässä vaiheessa vois olla ehkä hyvä tiedustella tyyppivikapaikat (poislukien M32, joka kuitenkin joko lahoaa tai sitten ei) joihin pitäisi kiinnittää huomiota? Lokarin helman puoleiset kulmat nyt on jo ToDo-listalla - ei kuraläppiä = maalit pois ja ruskeata tilalla - yllätys yllätys
Tuli huomattua tuo pääntuki. Se on... outo. Ehkä tuohon pitäisi vaan hankkia jostain toisesta autosta enempi takakenoinen pääntuki?
Löysin kuitenkin suht hyvän asennon, mutta vielä jäi parannettavaa. Tuli tossa jo muutama sata kilometri mentyäkin...
Mutta nyt tässä vaiheessa vois olla ehkä hyvä tiedustella tyyppivikapaikat (poislukien M32, joka kuitenkin joko lahoaa tai sitten ei) joihin pitäisi kiinnittää huomiota? Lokarin helman puoleiset kulmat nyt on jo ToDo-listalla - ei kuraläppiä = maalit pois ja ruskeata tilalla - yllätys yllätys
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mi.To
Kaupoissa käytettyjä MiToja potkiessani on huomion kiinnittänyt umpiruosteiset takajarrut, joten siellä on geeniperimässä jotain, mikä moisen aiheuttaa. Yksi auto oli kesärenkaista päätellen saanut jokusen mutkan radallakin, joten ei ainakaan käytön puutteesta luulisi johtuneen.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mi.To
Takajarruissa on selvästi jotain häslinkiä. Tuossakin oikea puoli on heikompi, eli PPVK on tulossa "kuha kerkeää".
Näinköhän MiTossa on normaaliin tyyliin jarrupiirit ristissä - vai olisiko peräti akseleittain jostain käsittämättömästä syystä? Wikipediaa lueskelin ja sen mukaan takavetoisissa on käytetty akselikohtaisia piirejä, mutta myös mahdollisuus nelimäntäisten etusatuloiden kera tehdä hienoja kikkakolmosia. Toki tässä ei ole nelimäntäisiä edessä
Näinköhän MiTossa on normaaliin tyyliin jarrupiirit ristissä - vai olisiko peräti akseleittain jostain käsittämättömästä syystä? Wikipediaa lueskelin ja sen mukaan takavetoisissa on käytetty akselikohtaisia piirejä, mutta myös mahdollisuus nelimäntäisten etusatuloiden kera tehdä hienoja kikkakolmosia. Toki tässä ei ole nelimäntäisiä edessä
Re: Mi.To
Etuiskarin yläpään laakerit on yksi perinteinen. Ja jos ne on lahonnu, niin saattaa mennä etujouset poikki (ai mistäkö tiedän )Aquatica kirjoitti:^
Tuli huomattua tuo pääntuki. Se on... outo. Ehkä tuohon pitäisi vaan hankkia jostain toisesta autosta enempi takakenoinen pääntuki?
Löysin kuitenkin suht hyvän asennon, mutta vielä jäi parannettavaa. Tuli tossa jo muutama sata kilometri mentyäkin...
Mutta nyt tässä vaiheessa vois olla ehkä hyvä tiedustella tyyppivikapaikat (poislukien M32, joka kuitenkin joko lahoaa tai sitten ei) joihin pitäisi kiinnittää huomiota? Lokarin helman puoleiset kulmat nyt on jo ToDo-listalla - ei kuraläppiä = maalit pois ja ruskeata tilalla - yllätys yllätys
Ja jos on multiair-koneella niin se yksikkö saattaa jossain kohtaa alkaa kiukkuamaan.
Ainakin mulla tossa neljän vuoden kohdalla alkoi takajarrut jumittaa. Levyt ja palat uusiksi ja jarrujen herkistely. Sen jälkeen ei ollut taas mitään.Takajarruissa on selvästi jotain häslinkiä. Tuossakin oikea puoli on heikompi, eli PPVK on tulossa "kuha kerkeää".
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mi.To
^
Kiitos.
Eikös noi etupään iskareiden laakereiden menemisen tunnista ihan siitä, että kääntäessä paukkuu/nypyttää? Ainakin muista merkeistä tuttua tuo hydraulisella tehostuksella. Tässähän toki sähköinen...
Kiitos.
Eikös noi etupään iskareiden laakereiden menemisen tunnista ihan siitä, että kääntäessä paukkuu/nypyttää? Ainakin muista merkeistä tuttua tuo hydraulisella tehostuksella. Tässähän toki sähköinen...
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
Onnea uudelle Miton omistajalle.
Kuten sanoit iskarinyläpäänlaakerien hajoamisen huomaa Mitossakin nypyttämisenä, vaikka tässä on sähköinen tehostin. Yläpään laakerit meni vajaan 100tkm kohdilla, joten ei niitä ihan jatkuvasti saa olla vaihtamassa.
Kuten sanoit iskarinyläpäänlaakerien hajoamisen huomaa Mitossakin nypyttämisenä, vaikka tässä on sähköinen tehostin. Yläpään laakerit meni vajaan 100tkm kohdilla, joten ei niitä ihan jatkuvasti saa olla vaihtamassa.
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Mi.To
Täältä ääni takajarruille, omassa oireilu alkoi ajoittain kuuluvana kitinänä/vinkumisena, sitten alkoivat laahata. En jaksanut itse tehdä mitään, vaan vein marmorille korjattavaksi. Huollon setä sanoi että tyypillistä MiTolle, ja suosittelevat kaikille neljän vuoden huoltoon (tjsp) tuota takajarrujen purkua ja putsausta.
932 937 955
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mi.To
^
Sitten on hyvä, että mä aion joka vuosi tehdä jarrujen PPVK:n. Pitää nekin joskus availla, pysyy paremmin kunnossa.
Jakopää olisi joulukuun keissi... Nyt pitäisi tuo puhallin saada henkiin... Se on toki menossa myyjän piikkiin just niinku pitääkin. Sisäilmapuhallin siis toimii vain täysillä. Kai siellä etuvastus on, mutta en murehdi tuosta kun joku muu saa korjata
Sitten on hyvä, että mä aion joka vuosi tehdä jarrujen PPVK:n. Pitää nekin joskus availla, pysyy paremmin kunnossa.
Jakopää olisi joulukuun keissi... Nyt pitäisi tuo puhallin saada henkiin... Se on toki menossa myyjän piikkiin just niinku pitääkin. Sisäilmapuhallin siis toimii vain täysillä. Kai siellä etuvastus on, mutta en murehdi tuosta kun joku muu saa korjata
Re: Mi.To
Joo. Niinhän se yleensä taitaa tehdä, mutta mulla pääsi kyllä kerran yllättämään. Laakerivamma huomattiin kun kävin vaihdattamassa etujousia (toinen oli poikki). Sanoin pajan kavereille että kattokaa ne laakerit samalla ja kas kummaa, kypsäthän ne oli.GiuliaSuper kirjoitti:Onnea uudelle Miton omistajalle.
Kuten sanoit iskarinyläpäänlaakerien hajoamisen huomaa Mitossakin nypyttämisenä, vaikka tässä on sähköinen tehostin. Yläpään laakerit meni vajaan 100tkm kohdilla, joten ei niitä ihan jatkuvasti saa olla vaihtamassa.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
Minulla meni vajaan 100 tkm kohdilla iskarinyläpäänlaakerit, mutta jouduin ajamaan reilu viikon eli vajaa 1tkm nypyttävällä autolla ennen huoltoon pääsyä. Katsastuksessa kuitenkin huomattiin, että oikea etujousi oli mennyt poikki(1/4 kierrosta). Laakerien vaihdosta oli kulunut 10 tkm.Nelli kirjoitti:
Joo. Niinhän se yleensä taitaa tehdä, mutta mulla pääsi kyllä kerran yllättämään. Laakerivamma huomattiin kun kävin vaihdattamassa etujousia (toinen oli poikki). Sanoin pajan kavereille että kattokaa ne laakerit samalla ja kas kummaa, kypsäthän ne oli.
Kannattaa olla tarkkana. Tulipa sitten samalla vaihdettua koko alusta.
Viimeksi muokannut GiuliaSuper, 25 Tammi 2017, 13:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Bird
- Viestit: 119
- Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
- Car(s): MiTo QV, 530xd Touring (F11)
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Mi.To
Kun täällä nyt muutkin ovat listanneet alustan osien hajoamisia, niin laitetaan myös tiedot omasta MiTo QV:sta. Autoni on siis ostettu uutena tammikuussa 2011, ja tällä hetkellä mittarissa on noin 94 000 kilometriä:
- Etuiskareiden yläpään laakereista toinen hajosi noin 60 tkm kohdalla. Toinen pysyi ehjänä, mutta vaihdettiin iskarirempan yhteydessä 71 tkm kohdalla jo varuilta.
- Pyöränlaakereita on porsinut kaksi kappaletta: vasemmasta takapyörästä noin 60 tkm kohdalla ja oikeasta takapyörästä noin 87 tkm kohdalla.
- Toisessa etuiskarissa öljyvuotoa (ilmeisesti pakkasvaurion aiheuttamaa), vika havaittu noin 70 tkm kohdalla renkaanvaihdon yhteydessä, mutta ollut siis mahdollisesti pidempäänkin.
Iskareiden öljyvuotoa lukuun ottamatta kaikki tapaukset ovat olleet sellaisia, että tällainen kaltaiseni huomattavasti palstan keskivertokirjoittajaa vähemmän autojen tekniikastakin ymmärtävä ihminen on havainnut nopeasti jonkun olevan pielessä. Tosin molemmilla kerroilla pyöränlaakerin hajottua ääni kiersi jotenkin niin kummasti, että olin lähes varma sen tulevan auton etupäästä, mutta laakeri olikin särki takaa.
Ekan pyöränlaakerin ja etuiskarin yläpään hajoamisen kanssa kävi oikeastaan hyvä tuuri, kun molemmat laukesivat juuri vähän ennen 60 000 kilometrin huoltoa eli menivät siinä samassa.
Ja kun hinnatkin varmasti kiinnostavat niin MiTojen uudempia omistajia kuin auton ostoa vielä harkitsevia, niin tässä vielä tiedot siitä, mitä olen itse näistä maksanut. Siltä osin siis, kun ne voi järkevästi eritellä:
- Etuiskarin yläpään laakerin vaihto Suomessa merkkiliikkeessä 183 euroa
- Pyöränlaakerin vaihto Suomessa merkkiliikkeessä 341 euroa
- Pyöränlaakerin vaihto Suomessa ei-merkkiliikkeessä 169 euroa
- Molempien etuiskareiden + toisen etuiskarin yläpään laakerin vaihto Virossa merkkiliikkeessä noin 1 100 euroa
Pyöränlaakereita siis parsii, mutta se ei ole taloudellisesti paha rasti. Jos nyt en väärin muista ihan merkkiliikkeestä kuulleeni, niin samoja pyöränlaakereita käytetään myös Fiat Ducatoissa eli nämä osat eivät ole mitenkään erikoisia. Merkkiliikkeen ja ei-merkkiliikkeen hintaero osille ja työlle on sen sijaan melkoisen suuri, ainakin oman kokemukseni perusteella.
Iskarihommat sitten taas ovat MiTo QV:ssa (mutta siis vain QV-malleissa, joissa on sähkösäätöinen alusta!) aivan järkyttävän kalliita, niin kuin varmasti on täällä ollut ennenkin jo puhetta. Näissä tapauksessa suosittelen lämpimästi reissua Tallinnaan Pilot Motorsille. Hintaero suomalaiseen merkkiliikkeeseen oli esimerkiksi omassa tapauksessani noin 700 euroa, joten mukava muutaman päivän miniloma vaimon kanssa Tallinnaan oli lopulta pelkkää säästöä vain.
- Etuiskareiden yläpään laakereista toinen hajosi noin 60 tkm kohdalla. Toinen pysyi ehjänä, mutta vaihdettiin iskarirempan yhteydessä 71 tkm kohdalla jo varuilta.
- Pyöränlaakereita on porsinut kaksi kappaletta: vasemmasta takapyörästä noin 60 tkm kohdalla ja oikeasta takapyörästä noin 87 tkm kohdalla.
- Toisessa etuiskarissa öljyvuotoa (ilmeisesti pakkasvaurion aiheuttamaa), vika havaittu noin 70 tkm kohdalla renkaanvaihdon yhteydessä, mutta ollut siis mahdollisesti pidempäänkin.
Iskareiden öljyvuotoa lukuun ottamatta kaikki tapaukset ovat olleet sellaisia, että tällainen kaltaiseni huomattavasti palstan keskivertokirjoittajaa vähemmän autojen tekniikastakin ymmärtävä ihminen on havainnut nopeasti jonkun olevan pielessä. Tosin molemmilla kerroilla pyöränlaakerin hajottua ääni kiersi jotenkin niin kummasti, että olin lähes varma sen tulevan auton etupäästä, mutta laakeri olikin särki takaa.
Ekan pyöränlaakerin ja etuiskarin yläpään hajoamisen kanssa kävi oikeastaan hyvä tuuri, kun molemmat laukesivat juuri vähän ennen 60 000 kilometrin huoltoa eli menivät siinä samassa.
Ja kun hinnatkin varmasti kiinnostavat niin MiTojen uudempia omistajia kuin auton ostoa vielä harkitsevia, niin tässä vielä tiedot siitä, mitä olen itse näistä maksanut. Siltä osin siis, kun ne voi järkevästi eritellä:
- Etuiskarin yläpään laakerin vaihto Suomessa merkkiliikkeessä 183 euroa
- Pyöränlaakerin vaihto Suomessa merkkiliikkeessä 341 euroa
- Pyöränlaakerin vaihto Suomessa ei-merkkiliikkeessä 169 euroa
- Molempien etuiskareiden + toisen etuiskarin yläpään laakerin vaihto Virossa merkkiliikkeessä noin 1 100 euroa
Pyöränlaakereita siis parsii, mutta se ei ole taloudellisesti paha rasti. Jos nyt en väärin muista ihan merkkiliikkeestä kuulleeni, niin samoja pyöränlaakereita käytetään myös Fiat Ducatoissa eli nämä osat eivät ole mitenkään erikoisia. Merkkiliikkeen ja ei-merkkiliikkeen hintaero osille ja työlle on sen sijaan melkoisen suuri, ainakin oman kokemukseni perusteella.
Iskarihommat sitten taas ovat MiTo QV:ssa (mutta siis vain QV-malleissa, joissa on sähkösäätöinen alusta!) aivan järkyttävän kalliita, niin kuin varmasti on täällä ollut ennenkin jo puhetta. Näissä tapauksessa suosittelen lämpimästi reissua Tallinnaan Pilot Motorsille. Hintaero suomalaiseen merkkiliikkeeseen oli esimerkiksi omassa tapauksessani noin 700 euroa, joten mukava muutaman päivän miniloma vaimon kanssa Tallinnaan oli lopulta pelkkää säästöä vain.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
Olipas lyhyt kestoiset brembon etupalat kesti vain 30tkm. Nyt tuli kiire tilata uudet. Edelliset kesti 50 tkm, joten olikohan pehmeämpää laatua tai sit sähköinen tasauspyörästö tehny enempi hommia - jälkimmäistä epäilen.
-
- Viestit: 264
- Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
- Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01
ex. 911 '08 & Fiat 500 '10 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Mi.To
Onko mitään tapaa etsiä hakusanalla "iskunvaimennus" tai "iskarit" (tms.) vain tästä keskustelusta?
Mulla on nyt tämän vuoden 2017 aikana 2 vai 3 aamuna syttynyt pelätty iskarin merkkivalo mittaristoon ja DNA -kytkin ei ole toiminut Perstuntumalla on huomannut iskareiden olevan Dynamics -asetuksella ja kaasunvasteen samoin. Kuitenkin ko. vika häviää kun autolla on ajanut ... kuun asennosta riippuen 5-25km. Eli merkkivalo häviää itsekseen ja DNA -kytkin alkaa toimia
Ostin auton syyskuun lopulla liikkkeestä eli käytännössä myyjän virhevastuun piiriin kuuluva vika, eikös? Ainoa hauska juttu on se, että autoliike on +200km päässä.
Mulla on nyt tämän vuoden 2017 aikana 2 vai 3 aamuna syttynyt pelätty iskarin merkkivalo mittaristoon ja DNA -kytkin ei ole toiminut Perstuntumalla on huomannut iskareiden olevan Dynamics -asetuksella ja kaasunvasteen samoin. Kuitenkin ko. vika häviää kun autolla on ajanut ... kuun asennosta riippuen 5-25km. Eli merkkivalo häviää itsekseen ja DNA -kytkin alkaa toimia
Ostin auton syyskuun lopulla liikkkeestä eli käytännössä myyjän virhevastuun piiriin kuuluva vika, eikös? Ainoa hauska juttu on se, että autoliike on +200km päässä.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mi.To
Ei suoraan, mutta se pittää tietää. Tuosta, ole hyvä (hakusana iskun*):billy kirjoitti:Onko mitään tapaa etsiä hakusanalla "iskunvaimennus" tai "iskarit" (tms.) vain tästä keskustelusta?
http://www.alfabbs.fi/search.php?keywor ... si&t=13409
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
^^ Billy: Auto kiinni testeriin. Multiecuscan lukee hyvin ja sillä näkee mikä siellä mättää. Siitä on sitten hyvä lähteä keskustelemaan autoliikkeen kanssa. Minä olen justiin uusinut iskarin solenoidin johdot toiselle puolelle eteen. Toinen puoli vielä odottaa vaikkakaan sieltä ei tule herjaa eikä kojelaudassa ole aikoihin näkynyt "check suspensions" -ilmoitusta. Jos suinkin arvaan, niin sulla on menossa johto/johdot poikki jommasta kummasta etupää iskarista tai molemmista. Takaiskareiden johdot liikkuvat huomattavasti vähemmän, joten siellä se vika tuskin on. Vannomatta toki paras. Tsemppiä, kyllä se kuntoon tulee .
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Mi.To
Edelliseen viitaten, omakohtainen kokemus MiTon piuhoituksesta oli, että johtojen suojaputket tai miksi niitä muovisia luikeroita nyt sitten pitäisi sanoa, olivat ne missä tahansa päin autoa vain, olivat liian lyhyet. Konehuoneen puolella tuosta nyt ei niin suurta harmia ollut, mutta jousituksessa jäykähkön putken loppuminen senttiä ennen liitintä johtaa tieten siihen, että kaikki taivutus tulee palttiarallallaa yhteen ja samaan kohtaan, ja joko johdin väsyy poikki, tai vähintäänkin johtimen suojakuori kuluu puhki ja aiheuttaa ongelmia.
Itse stabiloin noita sähköteipillä, ja ensimmäinen mistä lähtisin vikaa etsimään on nuo persiilleen mitoitetuista putkeloista johtuvat mahdolliset johtovauriot, simppeliä taskulamppuhommaa...
Itse stabiloin noita sähköteipillä, ja ensimmäinen mistä lähtisin vikaa etsimään on nuo persiilleen mitoitetuista putkeloista johtuvat mahdolliset johtovauriot, simppeliä taskulamppuhommaa...
932 937 955
-
- Viestit: 264
- Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
- Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01
ex. 911 '08 & Fiat 500 '10 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Mi.To
Hep, tänään 4. aamu. Pakkasta -1 C. Tällä kertaa vika hävisi 2km ajamisen jälkeen. Parkkipaikalla vian ollessa päällä luin ECU:sta vikakoodit mutta siellä ei ollut mitään? Tai sitten vaatii sen jonkun mainitseman korjaamotason Alfan haistelijan Autolle on tehty Dinitrol -suojaus/massauskäsittely 09/2016 ja kaikki palikat pyöränkoteloita, tukivarsia ja iskareita myöden on suojamassassa.
Täytynee olla liikkeeseen yhteydessä jatkotoimenpiteistä. Odotan vain innolla liikkeen vastinetta siitä kuinka iskunvaimentimet ovat kuluvia osia, onhan autolla ajettu jo 117tkm. Taidan siis viekkaasti lähteä valittelemaan DNA-kytkimen hajoamista ja siitä johtuvaa "kummaa oireilua"
Täytynee olla liikkeeseen yhteydessä jatkotoimenpiteistä. Odotan vain innolla liikkeen vastinetta siitä kuinka iskunvaimentimet ovat kuluvia osia, onhan autolla ajettu jo 117tkm. Taidan siis viekkaasti lähteä valittelemaan DNA-kytkimen hajoamista ja siitä johtuvaa "kummaa oireilua"
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
^ Alustan ecuun boxiin pääsee kiinni MultiEcuScanilla (MES). Tällainen löytyy monelta harrastajalta. Katsele tietoja vaikka tuosta ketjusta ja etsi sinua lähin. Ota vaikka privalla yhteyttä kohteeseen. Minäkin voin tiedot lukea, jos jaksat ajella tänne Kivistöön Keimolan nurkille.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Mi.To
Voisi olla hapettunut löysä liitin: kun auto on pidempään paikoillaan, kontakti menee huonoksi -> vikakoodi. Kun ajaa, tärinä hinkuttaa kontaktin paremmaksi -> vika pois.
932 937 955
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mi.To
Mää oon kyl kyvytön tuon hakemisen kanssa. Mää muistan, että tästä olis ollu puhetta, mutten löydä.
Eli saako takavalot palamaan DRL:ien kanssa MiTossa?
Ja lisäksi, oliko näin, että käytännössä aina jos radio ei kuulu hyvin, syyllinen = antenninjalan hapettuminen?
Voiko tuota todeta mitenkään älykkäästi muuten? Eipä tuo nyt paha rasti olis ostaa vaan suoraan uutta, mutta edelleen säästöbudjetilla mennään
Ainiin - mitenkä tuossa aukeaa etujarrut? Onko nuo samat, kuin esim. 159:n 305mm brembot vai onko nuo erilaiset rakenteeltaan? Ei ole kelluvat satulat, joten niitä jarrupaloja paikallansa pitäviä tappeja pohdin... Eipä tuo asennussarja kustanna Fixuksella kuin vajaat 20eur, missä tapit tuloo mukana, ettei sinänsä paha. Osaa vaan sit varautua sopivasti...
Eli saako takavalot palamaan DRL:ien kanssa MiTossa?
Ja lisäksi, oliko näin, että käytännössä aina jos radio ei kuulu hyvin, syyllinen = antenninjalan hapettuminen?
Voiko tuota todeta mitenkään älykkäästi muuten? Eipä tuo nyt paha rasti olis ostaa vaan suoraan uutta, mutta edelleen säästöbudjetilla mennään
Ainiin - mitenkä tuossa aukeaa etujarrut? Onko nuo samat, kuin esim. 159:n 305mm brembot vai onko nuo erilaiset rakenteeltaan? Ei ole kelluvat satulat, joten niitä jarrupaloja paikallansa pitäviä tappeja pohdin... Eipä tuo asennussarja kustanna Fixuksella kuin vajaat 20eur, missä tapit tuloo mukana, ettei sinänsä paha. Osaa vaan sit varautua sopivasti...
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Mi.To
Ostat asennussarjan motonetistä varmuuden vuoksi ja jos paljastuu, ettei tarvitsekaan -> palautus.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
^
1. Omassani en ole ainakaan valikoista löytänyt sellaista kohtaa, että olisin saanut palamaan takavalot päivävalojen kanssa. Voi olla toki mahdollista, jos Messilla lähtee tutkimaan Bodycomputeria.
2. Ei ole kokemusta, mutta voinee epäillä antennin jalkaa.
3. Brembon nelimäntäiset 305mm etujarrutpalat ovat kahdella tapilla kiinni. Eikä tosiaan ole kelluvat satulat. Ne on varmasti hyvin tiukasssa. Suosittelen ostamaan asennussarjan, jos se ei lähdekään yhtenä kappaleena. Tuossa juuri menneellä viikolla vaihdoin palat, jotka olivat olleet vajaan vuoden(30tkm) kiinni, niin läämpöä ja lekaa piti näyttää, jotta sai irti. Lämmön suhteen pitää varoa, ettei sulata kumeja.
Suluissa viimeksi maksamani hinnat jarruosista ja ostospaikka. Etupalat: P23117 Brembo(48€ ebay Autotaile), GDB1812 TRW(49€ Nimark). Takapalat: P23080( 38€ ebay Autotaile). Etulevyt: Brembo 09.8004.41 (113€ ebay Autoteile Kunze GmbH), takalevyt: ATE 410349(79€ ebay Autoteile Kunze GmbH). Takalevyt eivät olleet halvimmat, mutta samasta paikasta sai molemmat levyt, niin otin sieltä. Etulevyissä suurempi hajonta hinnoissa. Autotailen ja Kunzen hintoihin lisätään kuljetuskustannukset 19€.
Menikös Mito vaihdelaatikko remppaan AK:lle? Mullakin kävi siellä ja se korjaus kesti yli 6 viikkoa..
Motonetista ei taida löytyä bremboille asennussarjaa.
1. Omassani en ole ainakaan valikoista löytänyt sellaista kohtaa, että olisin saanut palamaan takavalot päivävalojen kanssa. Voi olla toki mahdollista, jos Messilla lähtee tutkimaan Bodycomputeria.
2. Ei ole kokemusta, mutta voinee epäillä antennin jalkaa.
3. Brembon nelimäntäiset 305mm etujarrutpalat ovat kahdella tapilla kiinni. Eikä tosiaan ole kelluvat satulat. Ne on varmasti hyvin tiukasssa. Suosittelen ostamaan asennussarjan, jos se ei lähdekään yhtenä kappaleena. Tuossa juuri menneellä viikolla vaihdoin palat, jotka olivat olleet vajaan vuoden(30tkm) kiinni, niin läämpöä ja lekaa piti näyttää, jotta sai irti. Lämmön suhteen pitää varoa, ettei sulata kumeja.
Suluissa viimeksi maksamani hinnat jarruosista ja ostospaikka. Etupalat: P23117 Brembo(48€ ebay Autotaile), GDB1812 TRW(49€ Nimark). Takapalat: P23080( 38€ ebay Autotaile). Etulevyt: Brembo 09.8004.41 (113€ ebay Autoteile Kunze GmbH), takalevyt: ATE 410349(79€ ebay Autoteile Kunze GmbH). Takalevyt eivät olleet halvimmat, mutta samasta paikasta sai molemmat levyt, niin otin sieltä. Etulevyissä suurempi hajonta hinnoissa. Autotailen ja Kunzen hintoihin lisätään kuljetuskustannukset 19€.
Menikös Mito vaihdelaatikko remppaan AK:lle? Mullakin kävi siellä ja se korjaus kesti yli 6 viikkoa..
Motonetista ei taida löytyä bremboille asennussarjaa.
Mi.To
Tervehdys aloittelijalta! MiTo kovasti kiinnostaisi seuraavaksi autoksi ja apilamallia kohti tässä on pikkuhiljaa katseet käännetty, mutta pari pientä kysymystä autosta olisi kokeneemmille.
Tuo Blue & me -järjestelmähän ei ilmeisesti suostu musiikkia toistamaan, eli toimii vain handsfreenä? Aux in -liitäntääkään näissä ei ilmeisesti ole, vaan ainoa medialiitäntä on tuo USB-liitin? Mitenkäs arvon raati on järjestänyt musiikin kuuntelun vaikkapa puhelimesta esimerkiksi Spotifyn kautta? Mitä tuota yritin Googlen avulla selvittää, niin esimerkiksi Densionilta löytyisi myös Alfaan yhteensopivaa Gateway-purkkia, jolla saa vähän mallista riippuen eri äänisisääntuloja. Onko kenelläkään kokemusta tuosta, tai onko muita vaihtoehtoja asian toteuttamiselle?
Toinen kysymys, nuohan ilmeisesti ovat viisipaikkaisia, mikäli autoon on ruksittu kahdessa osassa kaatuva takapenkki? Satunnaista viiden hengen kuljetustarvetta on, joten tämä on otettava auton valinnassa huomioon. Tilaahan siellä ei varsinkaan aikuisille ole kovinkaan pitkälle matkalle, mutta onpahan edes lain puitteissa mahdollista.
Tuo Blue & me -järjestelmähän ei ilmeisesti suostu musiikkia toistamaan, eli toimii vain handsfreenä? Aux in -liitäntääkään näissä ei ilmeisesti ole, vaan ainoa medialiitäntä on tuo USB-liitin? Mitenkäs arvon raati on järjestänyt musiikin kuuntelun vaikkapa puhelimesta esimerkiksi Spotifyn kautta? Mitä tuota yritin Googlen avulla selvittää, niin esimerkiksi Densionilta löytyisi myös Alfaan yhteensopivaa Gateway-purkkia, jolla saa vähän mallista riippuen eri äänisisääntuloja. Onko kenelläkään kokemusta tuosta, tai onko muita vaihtoehtoja asian toteuttamiselle?
Toinen kysymys, nuohan ilmeisesti ovat viisipaikkaisia, mikäli autoon on ruksittu kahdessa osassa kaatuva takapenkki? Satunnaista viiden hengen kuljetustarvetta on, joten tämä on otettava auton valinnassa huomioon. Tilaahan siellä ei varsinkaan aikuisille ole kovinkaan pitkälle matkalle, mutta onpahan edes lain puitteissa mahdollista.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mi.To
Joo, tätä vähän itsekin epäilisin - muistelen vaan tosiaan jotain keskustelua, jossa joku olisi AK:lla käynyt selvittelemässä...GiuliaSuper kirjoitti:^
1. Omassani en ole ainakaan valikoista löytänyt sellaista kohtaa, että olisin saanut palamaan takavalot päivävalojen kanssa. Voi olla toki mahdollista, jos Messilla lähtee tutkimaan Bodycomputeria.
No, tämähän on tyyppivika. Eli sinänsä en ole huolissani keissistä... Katsotaan, mitä tehdään. Ainahan sitä tuohon saa spotifyn soimaan kännykästä, jos haluaa (jälkiasenteinen pioneer)GiuliaSuper kirjoitti: 2. Ei ole kokemusta, mutta voinee epäillä antennin jalkaa.
Tämä oli tosiaankin jo vahva epäilys etukäteen, mutta varmistus on hyvä saadaGiuliaSuper kirjoitti: 3. Ne on varmasti hyvin tiukasssa. Suosittelen ostamaan asennussarjan, jos se ei lähdekään yhtenä kappaleena.
Noista jarrujen hinnoista olen samaa mieltä. Itselläni kävi tuuri ja auton mukana tuli Boschin etulevyt (ja ATE:n takalevyt, mutta ne on jo uudet...), joten ei tarvitse kuin palat ja asennussarja hankkia.
Fixukselta sain hinnat, mutta näemmä Boschin jarrujärjestelmään... Pitää käydä uudemman kerran
Juu, 23.pv tammikuuta meni ja tosiaan 3.2 sain jo takaisin. Samalla korjasivat puhaltimen moottorin nopeudensäädön. Mitenkäs sulla laakeroitiin, ja toimiiko hyvin vielä? Eivät kuulemma shimmaile laatikoita, vaihtavat vaan laakereita. Shimmaushan olisi se, mikä kannattais jos haluaa, että se kestää "hamaan tappiin asti"... No, jos tuo nyt vaikka 70tkm kestää, niin olen ihan tyytyväinen kun en siitä itse mitään maksanut.GiuliaSuper kirjoitti: Menikös Mito vaihdelaatikko remppaan AK:lle? Mullakin kävi siellä ja se korjaus kesti yli 6 viikkoa..
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
MiTo:n originaalipoppisoittimen kanssa jos haluaa kuunnella musiikkia puhelimen välityksellä esim Spotify, niin siihen tarkoitukseen sopii hyvin myös Yatour-niminen boxi. Kytketään radion taakse kiinni Plug&Play -tyyppisesti ja puhelin 3,5mm plugilla itse boxiin. Samalla saa puhelut hoidettua B&M -järjestelmällä BT:n välityksellä. Näin se on itselläni ja mielestäni ihan tyydyttävä ratkaisu. Kalliimpi ja varmastikin miellyttävämpi vaihtoehto on vaihtaa soitin 2-din näytölliseen monitoimivehkeeseen. Silloin joutuu B&M -boxin sijoittamaan muualle, kun se on sijoitettuna samaan reikään originaalisoittimen kanssa.
Jos antennijalan haluaa vaihtaa, niin se ei ole kallis marmoriltakaan. Originaaliosa on hieman alle 50 euroa. Vaihtaessa on sisäkatto laskettava alas. Tarkoittaa kaikkien niiden osien purkamista pois tieltä, jotka pitelevät sisäkattoa paikallaan. Edestä sisäkattoa ei tarvitse irrottaa. Erityinen huomio tulee kiinnittää takapenkkiläisten henkarikoukkuihin (napin muotoiset muovikappaleet). Jouduin rikkomaan ne, kun en keksinyt miten ne saisi irti, vaikka mitä temppuja kokeilin. Niinpä porasin ne niin, että sain pois paikaltaan. Antennijalan vaihto kestää max 20-30 min, kun tietää mitä tekee.
Edit twice: typot ja lisätty yksi lause
Jos antennijalan haluaa vaihtaa, niin se ei ole kallis marmoriltakaan. Originaaliosa on hieman alle 50 euroa. Vaihtaessa on sisäkatto laskettava alas. Tarkoittaa kaikkien niiden osien purkamista pois tieltä, jotka pitelevät sisäkattoa paikallaan. Edestä sisäkattoa ei tarvitse irrottaa. Erityinen huomio tulee kiinnittää takapenkkiläisten henkarikoukkuihin (napin muotoiset muovikappaleet). Jouduin rikkomaan ne, kun en keksinyt miten ne saisi irti, vaikka mitä temppuja kokeilin. Niinpä porasin ne niin, että sain pois paikaltaan. Antennijalan vaihto kestää max 20-30 min, kun tietää mitä tekee.
Edit twice: typot ja lisätty yksi lause
Viimeksi muokannut JiiPee, 04 Helmi 2017, 15:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
Re: Mi.To
Blue&Me + aux-in -liitännällä varustettuja MiToja ei taida a) löytyä ylipäätään tai b) löytyä yhdenkään virallisen maahantuojan ja jälleenmyyjän tuomana Suomesta. MiTon viimeinen Suomeen jälleenmyyjän tuoneen auton vuosimalli on 2013 ja niissä ei taida olla aux in -liitäntää. Jossain vaiheessa MiTon radio- ja infotainment -hässäkkä meni uusiksi ja niistä löytyy aux in, mutta niitä autoja ei ole tuoneet Suomeen kuin yksittäiset henkilöt.Pentti kirjoitti:Tervehdys aloittelijalta! MiTo kovasti kiinnostaisi seuraavaksi autoksi ja apilamallia kohti tässä on pikkuhiljaa katseet käännetty, mutta pari pientä kysymystä autosta olisi kokeneemmille.
Tuo Blue & me -järjestelmähän ei ilmeisesti suostu musiikkia toistamaan, eli toimii vain handsfreenä? Aux in -liitäntääkään näissä ei ilmeisesti ole, vaan ainoa medialiitäntä on tuo USB-liitin?
Mä en ole asentanut autooni mitään, vaikka ilmeisesti homma aux inin asentaminen ei ole kovinkaan hankala homma.
Viisi ihmistä, joista yksi 172 senttinen ja yksi 188 senttinen istuivat edessä ja loput kolme (167, 181 ja 168 cm) takan kulkivat hyvin n. 10 kilometrin matkan. Pitemmillä matkoilla oon kuullut takapenkiltä kommentteja, että on vähän pimeä ja tiivis tunnelma. Kaikki ne joiden jalkojen ei tarvitse koskettaa lattiaa (esim. yksi kissa, koira ja pikkulapsi) matkustavat ongelmitta vaikka edessä istuisi vähän isompiakin kavereita. Ts. normaalit kaksiovisen ja nelimetrisen pikkuauton ominaisuudet löytyvät MiTon sisätiloista.Toinen kysymys, nuohan ilmeisesti ovat viisipaikkaisia, mikäli autoon on ruksittu kahdessa osassa kaatuva takapenkki?
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
Tosiaan mulle vaihdettiin käytännössä kaikki laakerit ja shimmattiin uudestaan(60 tkm kohdalla), koska laatikko oli tehtaalta shimmattu pieleen.Aquatica kirjoitti: Juu, 23.pv tammikuuta meni ja tosiaan 3.2 sain jo takaisin. Samalla korjasivat puhaltimen moottorin nopeudensäädön. Mitenkäs sulla laakeroitiin, ja toimiiko hyvin vielä? Eivät kuulemma shimmaile laatikoita, vaihtavat vaan laakereita. Shimmaushan olisi se, mikä kannattais jos haluaa, että se kestää "hamaan tappiin asti"... No, jos tuo nyt vaikka 70tkm kestää, niin olen ihan tyytyväinen kun en siitä itse mitään maksanut.
Olen nyt ajanut korjatulla laatikolla reilu 70tkm ja hyvin on toiminut. Jännä ettei sulla shimmattu uudelleen, koska se on ollut hyvin yleinen vaiva noissa laatikoissa, toki oman lisänsä tuo alimitoitetut laakerit. Hyvä ettet joutunut itse kustantamaan mitään. Mulla laatikkoremppa maksoi 2580€ alennuksineen, onneksi osan hoiti liike. Alkuperäinen hinta-arvio rempalle AK:lla oli 1200-1500€. Eiköhän se sen 70 tkm kestä uusilla laakereilla
Oikeita jarruosia vaan kyselemäään
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mi.To
^
Joo, ihmettelin itsekin tuota shimmauksen välistäjättöä.
Mutta "tällä mennään, mitä annetaan". Sitten jos porsii joskus ja haluaa kuntoon, niin esim. Team F40 saanee luvan hoitaa - hinta sen pari tonttua kaikkinensa (tai näin ymmärsin ja ainakin noin oli Epezin mainostama tarjous joskus? nykyhinnasta ei tietoa tarkalleen, mutta käsityksen mukaan samoissa mennään...), siellä kun shimmataan yms.
Ja joo, tiedän tuon tyyppiongelman - ooppelifoorumeita tuli luettua aika ahkerasti, siellä kun on "hieman" kokemuksia kyseisestä lootasta
Toki sielläkin oli keissejä, missä pelkästään päätylaakerit vaihdettu ja nekin kestäneet sitten pitkään - jollakin meni 80tkm, ennen kuin alkoi perä pitämään sitten ääntä. Sen jälkeen loota shimmattiin ja laakeroitiin uusiksi ja ongelmia ei tullut jonkun 100tkm matkan aikana, tms.
Tykkään MiTosta, mutta en tiedä vielä, tykkäänkö niin paljoa, että tuo 100tkm tulee ajettua - saa nähdä. 2v tuntunut autot olevan pihassa aika tarkalleen...
Joo, ihmettelin itsekin tuota shimmauksen välistäjättöä.
Mutta "tällä mennään, mitä annetaan". Sitten jos porsii joskus ja haluaa kuntoon, niin esim. Team F40 saanee luvan hoitaa - hinta sen pari tonttua kaikkinensa (tai näin ymmärsin ja ainakin noin oli Epezin mainostama tarjous joskus? nykyhinnasta ei tietoa tarkalleen, mutta käsityksen mukaan samoissa mennään...), siellä kun shimmataan yms.
Ja joo, tiedän tuon tyyppiongelman - ooppelifoorumeita tuli luettua aika ahkerasti, siellä kun on "hieman" kokemuksia kyseisestä lootasta
Toki sielläkin oli keissejä, missä pelkästään päätylaakerit vaihdettu ja nekin kestäneet sitten pitkään - jollakin meni 80tkm, ennen kuin alkoi perä pitämään sitten ääntä. Sen jälkeen loota shimmattiin ja laakeroitiin uusiksi ja ongelmia ei tullut jonkun 100tkm matkan aikana, tms.
Tykkään MiTosta, mutta en tiedä vielä, tykkäänkö niin paljoa, että tuo 100tkm tulee ajettua - saa nähdä. 2v tuntunut autot olevan pihassa aika tarkalleen...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mi.To
Ainiin, lisätään vielä se, että mistäs suomalainen huolto-ohjelma? Virallinen siis.
Mulla kun on vaan englannin kielistä pumaskaa messissä, kun eihän sitä alkuun ollut muuta tarjolla... Suomenkielinen käyttöohjekirja löytyy jo pdf:nä, mutta virallista suomitettua huolto-ohjelmaa kaikkinensa ei. Vai pitääkö tilata ihan uusi, suomenkielinen huoltokirja sitä varten...?
Mulla kun on vaan englannin kielistä pumaskaa messissä, kun eihän sitä alkuun ollut muuta tarjolla... Suomenkielinen käyttöohjekirja löytyy jo pdf:nä, mutta virallista suomitettua huolto-ohjelmaa kaikkinensa ei. Vai pitääkö tilata ihan uusi, suomenkielinen huoltokirja sitä varten...?
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Mi.To
Pahus, mulla oli kaksi, mutta kun tuota kaappia pengoin, niin taisin molemmat antaa myydessä pois (niinno, miksi olisin toista pitänytkään).
Kysäisepä käyttäjältä jpr, hänellä voi olla nyt kaksin kappalein.
edit: vai olikohan se vaan käyttöohjekirja, emmämuista...
Kysäisepä käyttäjältä jpr, hänellä voi olla nyt kaksin kappalein.
edit: vai olikohan se vaan käyttöohjekirja, emmämuista...
932 937 955
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
Ne halusi hoitaa remontin nopeasti, kun spesialisti puuttui talosta, niin jätti shimmauksen väliin. Ak:lla taitaa olla vaan 2 henkeä, jotka osaa shimmata noita laatikoita. Juu Epezi on tosiaan mainostanut, että 2t€ hoitavat homman kuntoon ja olen ymmärtänyt että aika paljon kokemusta ko. laatikosta. Niitä laatikko eksperttejä lue shimmaustaitoisia ei ole ihan joka firmassa. Tänävuonna tulee korjatulla laatikolla 100tkm täyteen, jos kilsamäärät jatkuu tätä tahtia ja miksi ei jatkuisi. Tullut itsekin lueskeltua foorumeita, jotka koskee iki ihanaa M32 lootaa. Kyllä siitä tarinoita riittää. Aika tuoreissa Opeleissa noita on hajonnut, joten tuosta ongelmasta ne ei ole päässyt koskaan eroon. Onkohan siellä GM:llä väärät henkilöt kasaamassa noita, vai mikä siellää oikein mätttää- Laadunvarmistus ei ainakaan toimi.Aquatica kirjoitti:^
Joo, ihmettelin itsekin tuota shimmauksen välistäjättöä.
Mutta "tällä mennään, mitä annetaan". Sitten jos porsii joskus ja haluaa kuntoon, niin esim. Team F40 saanee luvan hoitaa - hinta sen pari tonttua kaikkinensa (tai näin ymmärsin ja ainakin noin oli Epezin mainostama tarjous joskus? nykyhinnasta ei tietoa tarkalleen, mutta käsityksen mukaan samoissa mennään...), siellä kun shimmataan yms.
Tykkään MiTosta, mutta en tiedä vielä, tykkäänkö niin paljoa, että tuo 100tkm tulee ajettua - saa nähdä. 2v tuntunut autot olevan pihassa aika tarkalleen...
Tykkään Mitosta, pirun kiva auto ja sopivasti tehoa kokoon nähden, kokemusta nyt reilu 90tkm verran. Laitoin omaani Konin Str.t alustasarjan(-30mm), kun oikea etujousi oli päättänyt hävittää itsestään 1/4 kierrosta, tämä pomppas katsastuksessa. Keula tuli n. 5mm alas ja perä tuli alas luvatut 30mm. Nyt perä ei näytä yhtä korkealta ja ajo tuli vielä tarkemmaksi. Tämä Konin sarja ei ole säädetttävä ja sisälsi H&R:n jouset. Mitosta on muuten puuttuunut kaikki ne ylimääräiset lambda yms. muut herjat, jotka olivat arkea aina sillon tällöin 156:ssa. Talviautona taas ei ole yhtä lämmin edellämainittuun verrattuna. Toki sulla oli Dieseli, niin sen lämpöominaisuuksista ei ole tietoa. On tämä silti paljon lämpimämpi, kun perheessä aikoinaan ollut Sprintti. Hauska laite
Virallinen suomenkielinen huolto-ohjelma..selkeätä taulukkoa huolto-ohjelmasta ei tuossa huoltokirjassa ole olemassa vaan ainoastaan luotetaan viralliseen huoltoon, joka kertoo mitä tehdä. Nyt oli vähän arvuuttelua, että koska kannattaa mennä vaihtaa jakopäänhihna, koska kilsamäärät ovat vaihdelleen ja viimeinen suositus on 120tkm/5vuotta. Brittien suositus huonoissa olosuhteissa on 90tkm. Vaihdatin jakopään 95tkm kohdilla vesipumpun kera. Tjetin jakopään vaihtovälistä oli keskustelua täällä foorumilla.