Jos remppa tiedossa, niin niitä päivitettyjä orggis sport kit etuiskareita en voi suositella (itäblokkilaiset, tais olla romania valmistusmaa). Mulla kesti 2 paria tasalaatuisesti vuoden per pari.

Valvoja: Moderators
Tiukassa olivat olleet laakerit, vaihtoehto 1 käytössä.. Koko homma 2 * laakeri, uudet levyt ja palat sekä kytkin-jarruneste sekä moottorinöljynvaihto 4 tuntia ammattilaisella (joka on muuten kova BMW-harrastajaAquatica kirjoitti:Tosiaan nuo pyöränlaakerit lähtee kahdella tapaa.
Joko niin, että olkavarsi prässiin (ABS-johto pitää kaivaa sisälokarin takaa) - tätä itse suosin, todella nopea kunhan vaan palikat irtoaa nätisti.
Tai sitten niin, että prässätään vanha laakeri irti paikallaan. Vaatii erittäin soveltuvaa ulosvetäjää (helpointa, jos on ulkopuoliset jalat ja nimenomaa keskeltä vetää ulos - ja keskellä on kynnet, jotka saa vetäväksi). Näitä olen nähnyt yhden kerran elämäni aikana, joten menee "rakentelulla" sitten jos olkavarren haluaa jostain ihmeen syystä paikallensa jättää.
Ja tosiaan Jpäässä paja ainakin ennen velotti 300eur töineen per puoli. Laakerin osuus tuosta oli sen 198eur tai jotain tuommosta...
Denson iridiumia olen bussoon laitellut, ei pahaa sanottavaa, tosin en tiedä miltä ne näyttää 100tkm ajettuina, tai kestävätkö sitä?Nummika kirjoitti:156 1.8TS varmaan kaipaisi tulppia ja ne tuntuu maksavan ainakin NGKna hunajaa. Bosch merkkisistä taisin lukea ettei kannata ostaa mutta miten Denson tulpat?
Onko kokemuksia denson tulpista vai onko NGK ainoa vaihtoehto?
Tutut oireet. Ecu paskana mitä todennäköisemmin: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=31291atm kirjoitti:Hämmästyttävää oli ettei löytynyt mitään vikakoodia vaikka moottorin vikavalo vilkkuu ja moottori sammuilee enemmän satunnaisesti ja VDC erroria pukkaa myös aina kaupanpäälle. Autolla ei ole ajettu voimansiirto-ongelman takia, ainoastaan käytetty paikoillaan.
Liekkö dnecudiag ohjelman ominaisuus kun auton moottori meinaa sammua, katkeaa heti yhteys ecuun ja ohjelma menee jumiin -joutuu tehtävänhallinnasta aina lopettamaan ja käynnistämään uudelleen.
Sensorin lukuvaihtoehtoja on hieman liikaa mistä valita, tuskin kaikkia on saatavissakaan. Täytyy nyt alkaa haarukoimaan mistä live datasta voisi tuohon sammuiluun ja vikavalon vilkutteluun löytää syyllisen. Sitä ihmettelen ettei kaasuläpän tieto muuttunut kaasuttelustani huolimatta mihinkään. Noita läpän lukuvaihtoehtoja siinä oli aika monta, ehdin vain kokeilla yhtä kun autoon iski jälleen master shut down.
Vissiin bensan paineet, sytkä, pyörintänopeusanturi ja onko lambda anturilla oikeuksia pistää kone tarvittaessa seis?
Hämyn näköinen toi jälkimmäinen vaihtoehto...jmi kirjoitti:2.5:een etsimässä kytkimen pääsylinteriä. Fiat Eper ilmoittaa numeroksi 60586738.
Tilasin ricambi alfistilta tämän http://ricambi.alfisti.net/product_info ... s_id=10923
Tilauksen jälkeen huomasin että Eperin numerolla on toinen: http://ricambi.alfisti.net/product_info ... ts_id=9990
Molemmat näyttää sopivan 2.5 V6:seen, tilasinkohan oikean?
No nythän päästiin oikein mieliaiheeseenituija kirjoitti:Nyt on pakko esittää tosi tyhmä kysymys.. tuon öljytikun kans palaa hihat. Miten tuntui että ts:ssä luin tuonkin paremmin. Tää jts.. tarkistan öljyt(mittatikulla kaksi puolta)nostan tikun ylös.. luenko tikun väärin.. toiselta puolelta min. Mutta toiselta puolelta eri lukema. Kumpi puoli on se oikea näyttö. Millaisen helvetin mutkan tuo koneeseen tekee.Nyt kyllä tuntuu blondimaiselta.
Itse tilasin viimeksi originaalit NGK:t Ebaystä, 90 € setti postikuluineen.Nummika kirjoitti:156 1.8TS varmaan kaipaisi tulppia ja ne tuntuu maksavan ainakin NGKna hunajaa. Bosch merkkisistä taisin lukea ettei kannata ostaa mutta miten Denson tulpat?
Onko kokemuksia denson tulpista vai onko NGK ainoa vaihtoehto?
Myyntipalstalla näyttäisi olevan orkkis tulpat 70eTeroV. kirjoitti:Itse tilasin viimeksi originaalit NGK:t Ebaystä, 90 € setti postikuluineen.Nummika kirjoitti:156 1.8TS varmaan kaipaisi tulppia ja ne tuntuu maksavan ainakin NGKna hunajaa. Bosch merkkisistä taisin lukea ettei kannata ostaa mutta miten Denson tulpat?
Onko kokemuksia denson tulpista vai onko NGK ainoa vaihtoehto?
Itselleni vastaten: Kyllä SW:n jouset sopivat porrasperäiseen 156:een. Jousilankaa on SW:n jousessa kierros enemmän kuin sedanin jousessa ja pituutta n. 3 cm enemmän irrallaan ollessaan (kts. oheinen kuva). Molemmat jouset ovat oletettavasti olleet paikallaan uudesta asti, eli ovat suunnilleen saman ikäisiä, vm. 1999 ja 2000 autoista ja molemmilla on tietä tampattu reilut 200 tkm. Ajolleen SW:n jouset tuntuvat selkeästi jämäkämmiltä, perä ei ole enää niin vetelän oloinen kuin ennen, vaikken iskareita vaihtanutkaan. Maavaraa on nyt melkoisen maasturimaisesti (kts. toinen kuva), mutta sehän tässä oli tavoitteenakin. Jotenkin tuntuu, että keulakin olisi nyt korkeammalla takajousien vaihdon jälkeen, mutta etupäähän en tässä yhteydessä koskenut ollenkaan.TeroV. kirjoitti:Mitä eroa on 156 sedanin ja 156 SW:n takajousilla; onko farkussa jämäkämmät takavieterit kuin porrasperäisessä? Sedanilla ajellaan melko usein neljän hengen kuormalla peräkontti täynnä tavaraa ja joskus on vielä perässä kärry, jolloin takapää seilaa aika matalalla. Jos farkun jouset ovat jäykemmät ja porrasperämallin kanssa vaihtokelpoiset, suunnitelmissa olisi vaihtaa taakse farkun jouset.
Kampparin asentoanturi löytyy moottorin alta, vauhtipyörää suojaavan peltiluukun takaa. Liitin löytyy akun ja tulipellin välistä.atm kirjoitti:Otsikkoa lainaten missä päin busson konehuonetta löytyy kampiakselin asentoanturi ja meneekö tieto eculle mitä kautta? Jokin johto tippuu etummaisen kannen alta mutta ei pääse näkemään minne se johtaa.
Oma muistikuva on että 15mm. Ja ainakin http://www.alfadriver.com/forum/index.p ... entry23022 sanoo samaa ("Then remove the crank pulley, aux tensioner 1x13mm bolt and remove the idler 1x15mm bolt.") ja http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gtv ... ssary.html mainitsee "15mm offset ring spanner for auxiliary belt idler" joten melko hyvä todennäköisyys on 15mm osalta. Tuo "offset ring spanner" ei muuten sitten ole hyvä työkalu tuohon (linkin kaveri oli joutunut modaamaan avainta), se piippuavain istuu ilman kikkailua.wileythecoyote kirjoitti:Jts:stä pitäis saada apulaitehihnan kiristinrulla irti. Minkä kokoinen piippuavain mahtoi tuonne mennä? En raaski ostaa koko settiä tämän auton purkua varten...
Tuo on sadeautomatiikan ecu.atm kirjoitti:Mustalla boxilla sijaitsee kun ottaa pyyhkijänsulat pois + kiinnitysruuvit ja raottaa apparin puolelta sitä muovista mustaa ritilää. Boxi on siis siinä keskellä, raitisilmasuodattimen oikealla puolella. Olisiko sitten pyyhkijöiden toimintaan liittyvä? Piuhoja siihen meni ehkä 10 kpl.
Oireet sopisi kyllä pettäneeseen moniurahihnapyörän kumivulkanointiin. Katso vippaako kampiakselin hihnapyörä kun auto käy..Verttiv kirjoitti:Kylmällä koneella kuuluu jonkin hihnan vinguntaa 1700-2000 kierroksen kohdalla, hiljenee kuitenkin 30 sec kuluessa kun vähän kerkee ajamaan ja kone lämpeämään.
Lisäksi liikennevaloihin hidastaessa moottorijarrulla tuolla samaisella 1700-2000 kierrosalueen kohdalla kuuluu vaimeaa rohinaa, hiljenee heti kun kierrokset tippuu alle 1700 tai antaa kaasua. Ja joka vaihteella sama homma.
10tkm/1,5v sitten vaihdettu jakohihna+vesipumppu+moniura hihna.
Onkos tuohon mitään yleistä diagnoosia että mikä siellä olisi vaihtokunnossa, oireileeko joku muu hihna tuolla tavalla?