
Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei kai täällä foorumilla ketään laatu kiinnosta ku kaikilla on Alfat
Quality is for pussies.

Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei esim. Toyotaan itse auton laadussa ( GIULIA) ero ole juurikaan merkittävä ( Lexukseen toki vielä matkaa esim. osien laatu ja sovituksien tarkkuus ), mutta sitten se iso MUTTA Toyotaan verrattuna: jälkimarkkinointi ja siinä asiakkaan huomiointi.
Asiakkuustyytyväisyyskyselyissä T-auto on yleensä ollut Suomen paras. Kiitos siitä jo edelläkävijänä toimineelle Korpivaaralle, joka tietääkseni aloitti 1. Suomessa mm. omien mekaanikkojen koulutuksen omassa oppilaitoksessa.
Salaa joskus toivonutkin, että Alfa palaisi Deltan leiriin ja jopa Toyota Auto Finlandiin tuon kovan osaamisen takia.
Tuosta se luotettavuusimago osaltaan syntyy. Pieni OT, mutta vaimon uusi Auris tilattiin meille entiselta deltalaiselta , joka on myynyt sekä Kiaa että myös Alfaa ja paljon 156-huippuaikana. Meillä riitti aia hyvin läppää myös Alfoista ja Giuliasta. Toyotamyyjä toivoi juuri Giulian vielä pelastavan merkin. Alfaa kaivataan ja tarvitaan
Asiakkuustyytyväisyyskyselyissä T-auto on yleensä ollut Suomen paras. Kiitos siitä jo edelläkävijänä toimineelle Korpivaaralle, joka tietääkseni aloitti 1. Suomessa mm. omien mekaanikkojen koulutuksen omassa oppilaitoksessa.
Salaa joskus toivonutkin, että Alfa palaisi Deltan leiriin ja jopa Toyota Auto Finlandiin tuon kovan osaamisen takia.
Tuosta se luotettavuusimago osaltaan syntyy. Pieni OT, mutta vaimon uusi Auris tilattiin meille entiselta deltalaiselta , joka on myynyt sekä Kiaa että myös Alfaa ja paljon 156-huippuaikana. Meillä riitti aia hyvin läppää myös Alfoista ja Giuliasta. Toyotamyyjä toivoi juuri Giulian vielä pelastavan merkin. Alfaa kaivataan ja tarvitaan

Viimeksi muokannut Jiitee, 03 Helmi 2017, 21:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re:
Siks kun se on tyttöauto. Ostajat ei kiinnitä moiseen turhuuteen kuin laatu turhaa huomiota. Vaimokin halusi Minin, "Tää on hyvä ajaa, otetaan tää." Ja tuolla se pihalla nököttääRaimo Miettinen kirjoitti:Miksi muuten Mini pitää arvonsa hyvin, vaikka laatu ei kait kummoinen? Luulisi, että Suomessa ostajakunta toimisi samalla tavalla kuten muidenkin laaduttomien kohdalla.

Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei tojotasta ja Alfasta voi puhua samassa lauseessa. Alfa on sentään auto. Tojotan nykylaadusta ei ole tietoa, mutten usko että on mitenkään erityistä. Tosin, eipä Corolla maksakaan 50k...
Re: Alfa Romeo Giulia 952
no onse toyota viattomampi kuin saksan seisojat.l mitkä ominaisuudet on parempia, Alfassa on suorituskyky ja ajettavuus parasta mitä saa, eikä kilpailijat ole halvempia. Mistä olet sellaista keksinyt?lagotto kirjoitti:
Millä perusteella Tojota on laadukas??? Kuten sanoin auto on hyvä, mutta ei hintaansa nähden. Kaikkea ei voi saada, mutta monella kilpailijalla laatu ja ominaisuudet ovat parempia ja silti autot halvempia. Alfan ohjaustuntuma on loistava, mutta itselleni pelkästään se ei riitä tähän hintaan.
Viimeksi muokannut V6, 03 Helmi 2017, 21:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mersufoorumilla kehutaan mersuja, bemarifoorumilla bemareita ja ooppelifoorumilla Opeleita. Miten jollekin voi olla yllätys, että Alfafoorumilla pidetään Alfoista?En osaa sanoa, kerro jos tiedät. Itse en ole moista kuullut, enkä samaa mieltä.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
ei täällä kaikki pidä, sitä olenkin välillä ihmetellyt mitä sellaiset jantterit täällä luuraavaatKertsu kirjoitti:Mersufoorumilla kehutaan mersuja, bemarifoorumilla bemareita ja ooppelifoorumilla Opeleita. Miten jollekin voi olla yllätys, että Alfafoorumilla pidetään Alfoista?En osaa sanoa, kerro jos tiedät. Itse en ole moista kuullut, enkä samaa mieltä.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mitkä muut merkit? Eiköhän täällä aika moni ole joutunut vaihtamaan merkkiäkin Alfasta muihin, kun uusia tai käyttötarpeisiin sopivia Alfoja ei ole ollut saatavilla.lagotto kirjoitti:Ainakin täällä foorumilla on todella merkkiuskollista väkeä, ja helposti teilataan muut merkit.
Kyllä täällä ihan positiivisesti puhutaan muistakin merkeistä. Missäpä autofoorumilla se oma merkki ei olisi miellyttävin?
Onko sinulla kokemuksia, ettei uusi Giulia olisi hyvä? Mielestäni Alfalla ei ole varaa tehdä huonoa autoa. Giuliettakin on tasaisen vahva esitys omassa luokassaan.lagotto kirjoitti:Giulian markkinointi ei ole se millä saadaan ihmiset vakuuttumaan uuden Alfan hyvyydestä. Auto pitää saada luotettavaksi ja laadultaan hyväksi, ei kukaan muuten osta 50k autoa, jos samalla rahalla saa laadukkaamman. Siihen ei Alfa vielä ole pystynyt näyttämään kynsiään. Auto on hyvä, mutta ominaisuuksiinsa ja laatuunsa nähden Giulia on mielestäni 10k liian kallis Suomessa.
Se on vaan iso kynnys saksalaisen premium-merkin kuskille ostaa italialainen auto. Vaikka sitä lehdissä kilpaa kehuttaisiin tai se näyttäisi kuinka hyvälle tahansa tai mieli tekisi ostaa..
Senza cuore saremmo solo macchine
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Pidän toki Alfasta, mutta en pidä sitä maailman parhaana kuten kerroit bemarista ja mersuista. Siinä se ero. Pitää osata nähdä myös laatikon ulkopuolelle. Suosittelen.Kertsu kirjoitti:Mersufoorumilla kehutaan mersuja, bemarifoorumilla bemareita ja ooppelifoorumilla Opeleita. Miten jollekin voi olla yllätys, että Alfafoorumilla pidetään Alfoista?En osaa sanoa, kerro jos tiedät. Itse en ole moista kuullut, enkä samaa mieltä.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
lagotto kirjoitti:Pidän toki Alfasta, mutta en pidä sitä maailman parhaana kuten kerroit bemarista ja mersuista. Siinä se ero. Pitää osata nähdä myös laatikon ulkopuolelle. Suosittelen.Kertsu kirjoitti:Mersufoorumilla kehutaan mersuja, bemarifoorumilla bemareita ja ooppelifoorumilla Opeleita. Miten jollekin voi olla yllätys, että Alfafoorumilla pidetään Alfoista?En osaa sanoa, kerro jos tiedät. Itse en ole moista kuullut, enkä samaa mieltä.
mikä on sitten se maailman paras?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Juurihan sanoin, että Giulia on hyvä, mutta 50k hintaiseksi siinä on liikaa puutteita. Mikä on Giulian luokka, ja ketä vastaan se mielestäsi kilpailee? Muita saman hintaisia, vai saman kokoisia, vai mitä?hagger16 kirjoitti:Onko sinulla kokemuksia, ettei uusi Giulia olisi hyvä? Mielestäni Alfalla ei ole varaa tehdä huonoa autoa. Giuliettakin on tasaisen vahva esitys omassa luokassaan.lagotto kirjoitti:Giulian markkinointi ei ole se millä saadaan ihmiset vakuuttumaan uuden Alfan hyvyydestä. Auto pitää saada luotettavaksi ja laadultaan hyväksi, ei kukaan muuten osta 50k autoa, jos samalla rahalla saa laadukkaamman. Siihen ei Alfa vielä ole pystynyt näyttämään kynsiään. Auto on hyvä, mutta ominaisuuksiinsa ja laatuunsa nähden Giulia on mielestäni 10k liian kallis Suomessa.
Se on vaan iso kynnys saksalaisen premium-merkin kuskille ostaa italialainen auto. Vaikka sitä lehdissä kilpaa kehuttaisiin tai se näyttäisi kuinka hyvälle tahansa tai mieli tekisi ostaa..
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^^ en ole löytänyt vielä.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Minillä on jonkinasteinen kulttimaine monien ei-autoihmisten parissa. Se eroaa tarpeeksi Corollasta ja Cee'd:stä, että voi sanoa olevansa erilainen mutta ei ole liian omalaatuinen, jotta voi tuntea olevansa muodikas. Se on yksinkertaisesti trendikkään cool. Aina.
Mitä tulee Alfaan ja myytävään laatuun, niin ollaan saman taikasanan äärellä. Urakalla myymiseen ei riitä että laatu ja laatuvaikutelma on kunnossa, vaan haasteena on laadun maine. Jos asiakas joka ei ole niin autohenkilö, miettii kaupassa, työntääkö 50ke Alfaan vai BMW:hen ja vähänkin miettii luotettavuutta, niin todennäköisesti on aika helppoa nimenomaan maineen (olkoon sitten Esson, Shellin tai ABC:n baarista kuultua) perusteella työntää rahaa hyvämaineeseen, luotettavaksi tunnettuun saksalaiseen kuin herkäksi tunnettuun italialaiseen. Sillä, kumpi oikeasti kestää paremmin tai on halvempi ylläpitää, ei ole niin paljoa merkitystä, koska se selviää vasta myöhemmin jos silloinkaan.
Ja tosiaan, jälkimarkkinointi ja laaja sekä hyvin toimiva huoltoverkosto ovat tärkeitä tekijöitä, kun auto ostetaan vuosiksi käyttöön. Niillä soitetaan viidakkorumpua ja tehdään pitkäjänteistä käytännön markkinointia.
Mitä tulee Alfaan ja myytävään laatuun, niin ollaan saman taikasanan äärellä. Urakalla myymiseen ei riitä että laatu ja laatuvaikutelma on kunnossa, vaan haasteena on laadun maine. Jos asiakas joka ei ole niin autohenkilö, miettii kaupassa, työntääkö 50ke Alfaan vai BMW:hen ja vähänkin miettii luotettavuutta, niin todennäköisesti on aika helppoa nimenomaan maineen (olkoon sitten Esson, Shellin tai ABC:n baarista kuultua) perusteella työntää rahaa hyvämaineeseen, luotettavaksi tunnettuun saksalaiseen kuin herkäksi tunnettuun italialaiseen. Sillä, kumpi oikeasti kestää paremmin tai on halvempi ylläpitää, ei ole niin paljoa merkitystä, koska se selviää vasta myöhemmin jos silloinkaan.
Ja tosiaan, jälkimarkkinointi ja laaja sekä hyvin toimiva huoltoverkosto ovat tärkeitä tekijöitä, kun auto ostetaan vuosiksi käyttöön. Niillä soitetaan viidakkorumpua ja tehdään pitkäjänteistä käytännön markkinointia.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kyllä, minä pidän haukkumastasi Tojotasta ja Jaguarista Alfojen lisäksi. Myös Mersut menettelee. Mutta Alfoista pidän kaikista eniten.lagotto kirjoitti:Pidän toki Alfasta, mutta en pidä sitä maailman parhaana kuten kerroit bemarista ja mersuista. Siinä se ero. Pitää osata nähdä myös laatikon ulkopuolelle. Suosittelen.Kertsu kirjoitti:Mersufoorumilla kehutaan mersuja, bemarifoorumilla bemareita ja ooppelifoorumilla Opeleita. Miten jollekin voi olla yllätys, että Alfafoorumilla pidetään Alfoista?En osaa sanoa, kerro jos tiedät. Itse en ole moista kuullut, enkä samaa mieltä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa Romeo Giulia 952
@lagotto
Niin siis. Laatuun ei vaikuta jälkimarkkinointi? WRONG. Se on sitä laatua. Osa kokonaisuutta.
Haittaako tojota-miestä, jos sen D4D-dieseli menee perus öljynvaihtohuoltoon @ 30tkm ja saa maksutta sijaisauton (identtisen, kuin se sinne viety harmaa nauris) ja sanotaan, että ilmotetaan kun auto valmis - sitten ne vaihtaa siihen lohkon, turhia mainostamatta, koska niillä nyt sellainen kampanja vaan oli.
Asiakas saa autonsa sovittuun hintaan ~sovittuun aikaan, eikä se huomaa eroa, kun lähtee pihasta sillä omalla, harmaalla nauriksellaan.
Nykyäänkin Alfalla ollut sitä, että Multiair-koneissa mm. MA-yksikkö on "voi voi, tää on kuluva osa -> uus maksaa €€€" - Tojotalla vastaava olisi "Sori, tässä on vika. Tossa uus, ei maksanut mitään. Ai niin, vaihdettiin sulle palanut ajovalon polttimo samalla - ei maksa mitään" ...
Niin siis. Laatuun ei vaikuta jälkimarkkinointi? WRONG. Se on sitä laatua. Osa kokonaisuutta.
Haittaako tojota-miestä, jos sen D4D-dieseli menee perus öljynvaihtohuoltoon @ 30tkm ja saa maksutta sijaisauton (identtisen, kuin se sinne viety harmaa nauris) ja sanotaan, että ilmotetaan kun auto valmis - sitten ne vaihtaa siihen lohkon, turhia mainostamatta, koska niillä nyt sellainen kampanja vaan oli.
Asiakas saa autonsa sovittuun hintaan ~sovittuun aikaan, eikä se huomaa eroa, kun lähtee pihasta sillä omalla, harmaalla nauriksellaan.
Nykyäänkin Alfalla ollut sitä, että Multiair-koneissa mm. MA-yksikkö on "voi voi, tää on kuluva osa -> uus maksaa €€€" - Tojotalla vastaava olisi "Sori, tässä on vika. Tossa uus, ei maksanut mitään. Ai niin, vaihdettiin sulle palanut ajovalon polttimo samalla - ei maksa mitään" ...
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tämän allekirjoitan täysin; jälkimarkkinoinnissa on omien kokemuksien mukaan aika paljon tekemistä (=sitä ei käytännössä ole, kun asiakas on ostanut tuotteen ja poistunut liikkeestä, ei paljon perään soitella (tai edes mailata) saati että esim. oltaisiin (vaikka sähköpostilla) yhteydessä kun ostetusta mallista tulee vaikka facelift / uusi malli että kiinnostaisiko tulla kokeilemaan yms.), huolto on tärkeää että toimii, asiat hoituvat eikä tule semmonen "kusetettu maku" kun ajelee huoltoliikkeestä poispäin.ja tosiaan, jälkimarkkinointi ja laaja sekä hyvin toimiva huoltoverkosto ovat tärkeitä tekijöitä, kun auto ostetaan vuosiksi käyttöön. Niillä soitetaan viidakkorumpua ja tehdään pitkäjänteistä käytännön markkinointia.
Huollon osalta olen kuullut ainakin Toyotan osalta pelkkää hyvää, joten ehkä se on yksi asia että asiakkaat saadaan pidettyä merkissä...
Re: Alfa Romeo Giulia 952
mitä puutteita? sehän on varsin kattava paketti, kilpailijoihin saa tietääkseni ruksia tarvikkeita tuhansilla euroilla, jotta ollaan samassa tilanteeessa. Toki jos katselee pelkästään listahintojalagotto kirjoitti: Juurihan sanoin, että Giulia on hyvä, mutta 50k hintaiseksi siinä on liikaa puutteita. Mikä on Giulian luokka, ja ketä vastaan se mielestäsi kilpailee? Muita saman hintaisia, vai saman kokoisia, vai mitä?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Laatu ei tarkoita viattomuutta. Ajettavuus on parempi kuin esim. 3-sarjalaisella tai c-mersulla tai A4:lla. Tojotista ei voi edes puhua, enkä muita merkkejä juuri keksi kilpailijoiksi, vai onko niitä?V6 kirjoitti:no onse toyota viattomampi kuin saksan seisojat.l mitkä ominaisuudet on parempia, Alfassa on suorituskyky ja ajettavuus parasta mitä saa, eikä kilpailijat ole halvempia. Mistä olet sellaista keksinyt?lagotto kirjoitti:
Millä perusteella Tojota on laadukas??? Kuten sanoin auto on hyvä, mutta ei hintaansa nähden. Kaikkea ei voi saada, mutta monella kilpailijalla laatu ja ominaisuudet ovat parempia ja silti autot halvempia. Alfan ohjaustuntuma on loistava, mutta itselleni pelkästään se ei riitä tähän hintaan.
Mutta sekä Audi, BMW että Mersu maksaa vähemmän. Bemarissa ja Mersussa luistonesto antaa enemmän anteeksi kuin Giuliassa. Lisäksi sen saa ainakin bemarissa kokonaan pois. Audi taas etuvetoinen, joten luistonestoa en siihen vertaa. Ja suorituskyky ei ole sen parempaa Giuliassa kuin esim bemarissa.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei vaikuta auton laatuun. Merkin brändin laatuun kyllä.Aquatica kirjoitti:@lagotto
Niin siis. Laatuun ei vaikuta jälkimarkkinointi? WRONG. Se on sitä laatua. Osa kokonaisuutta.
Haittaako tojota-miestä, jos sen D4D-dieseli menee perus öljynvaihtohuoltoon @ 30tkm ja saa maksutta sijaisauton (identtisen, kuin se sinne viety harmaa nauris) ja sanotaan, että ilmotetaan kun auto valmis - sitten ne vaihtaa siihen lohkon, turhia mainostamatta, koska niillä nyt sellainen kampanja vaan oli.
Asiakas saa autonsa sovittuun hintaan ~sovittuun aikaan, eikä se huomaa eroa, kun lähtee pihasta sillä omalla, harmaalla nauriksellaan.
Nykyäänkin Alfalla ollut sitä, että Multiair-koneissa mm. MA-yksikkö on "voi voi, tää on kuluva osa -> uus maksaa €€€" - Tojotalla vastaava olisi "Sori, tässä on vika. Tossa uus, ei maksanut mitään. Ai niin, vaihdettiin sulle palanut ajovalon polttimo samalla - ei maksa mitään" ...
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ehkä Lexuksen IS:n voisi tähän laskea, esim. 300h hinnat lähtevät n. 44ke:sta ja kokoluokaltaan samaa sarjaa kuin Giulia.enkä muita merkkejä juuri keksi kilpailijoiksi, vai onko niitä?
Jatkakaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jep, mutta Lexus on hybridi, ja siksi normaalia kalliimpi.-Oksid- kirjoitti:Ehkä Lexuksen IS:n voisi tähän laskea, esim. 300h hinnat lähtevät n. 44ke:sta ja kokoluokaltaan samaa sarjaa kuin Giulia.enkä muita merkkejä juuri keksi kilpailijoiksi, vai onko niitä?
Jatkakaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mä en sen enempää ota kantaa, mutta Giulian pitäisi siltikin maksaa kilpailijoita reilusti vähemmän ja FCA:n hoitaa jälkimarkkinointi kuntoon. Ei se KIA markkinaosuuttaan luonut suoralla kilpailulla Skodan ja VW:n kanssa, vaan ne kilpaili hinnalla. Mielestäni joku 3-sarjan BMW 50ke hintaluokassa on vaan loppufiilikseltään Giuliaa laadukkaampi ihan vaikka ovisaranoista lähtien. Giulia on hyvä auto, mutta sen 10-15% liian kallis.
En edelleen näe syytä miksi se peruspenttiliimatukka valitsisi sen 3-sarjalaisen tai A4:n sijaan Giulian. Ja ne on ihmiset on niitä jotka näitä ostaa, ei hirveästi tässä lämmitä et Giuliaa myydään 10 kappaletta kuussa, kun saman verran bemareita ajaa uutena ulos yksinään Raision Autokeskuksen konttorista samalla aikajaksolla mitatessa. Ei me hassut foorumilaiset Alfaa pidetä pystyssä.
En edelleen näe syytä miksi se peruspenttiliimatukka valitsisi sen 3-sarjalaisen tai A4:n sijaan Giulian. Ja ne on ihmiset on niitä jotka näitä ostaa, ei hirveästi tässä lämmitä et Giuliaa myydään 10 kappaletta kuussa, kun saman verran bemareita ajaa uutena ulos yksinään Raision Autokeskuksen konttorista samalla aikajaksolla mitatessa. Ei me hassut foorumilaiset Alfaa pidetä pystyssä.
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 12 Tammi 2017, 16:01
- Car(s): Porsche Cayenne S E-hybrid Platinum Edition, Porsche 911 Turbo, Volvo XC-60, Ferrari Daytona Spyder replica
Ex-Alfa GT 3,2V6, Ex-Alfa 159, Ex-BMW M5, Ex-Mercedes-Benz S AMG, Mercedes-Benz SL, yms, yms...
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mielestäni Alfa menee koko ajan parempaan suuntaan, kun saavat pikkuhiljaa kiinnostavampia(kaupallisempia) malleja tehtaasta pihalle!!
Hieno suoritus ollut tähän asti, pitkän hiljaiselon jälkeen
Jos joku puhuu täällä Toyotasta laatuautona, ei oo ikinä kunnon autoa nähnytkään tai sisällä istunut!!
Toyota on pelkkää muovia!!
Opelista ei oo muuta kokemusta kuin oli Kadett GSI 16v joskus viime vuosituhannella, hauska sekin oli siihen aikaan, kun ei paremmasta ymmärtänyt
Jälkimarkkinointi toimi oikein hyvin aikoinaan, kun uuden 159:n ostin
Eikä 159:ssä ollut pienintäkään vikaa kun se mulla oli!!
Hieno suoritus ollut tähän asti, pitkän hiljaiselon jälkeen

Jos joku puhuu täällä Toyotasta laatuautona, ei oo ikinä kunnon autoa nähnytkään tai sisällä istunut!!
Toyota on pelkkää muovia!!
Opelista ei oo muuta kokemusta kuin oli Kadett GSI 16v joskus viime vuosituhannella, hauska sekin oli siihen aikaan, kun ei paremmasta ymmärtänyt

Jälkimarkkinointi toimi oikein hyvin aikoinaan, kun uuden 159:n ostin

Eikä 159:ssä ollut pienintäkään vikaa kun se mulla oli!!
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mitäs täällä oikein lässytettään et Giulia maksaa liikaa? 159 maksoi 42 tonnia. Se tais olla vähän liikaa, mut tuskinpa Giuliasta. Ethän sä voi tehdä tuohon segmenttiin autoa ja pistää kymppiä halvemalla ku muut. Sehän nimenomaan viestittää ettei Giulia ole on-par germaanien kanssa. "Tää on vähän paskempi ku Audi, mut hei, jää enempi Lidliin vietäväks sulle. Tehdäänkö kaupat?". Ei se nyt vaan toimi noin. Jopa näin insinöörinä tajuan sentään tuon verran markkinoinnista.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 12 Tammi 2017, 16:01
- Car(s): Porsche Cayenne S E-hybrid Platinum Edition, Porsche 911 Turbo, Volvo XC-60, Ferrari Daytona Spyder replica
Ex-Alfa GT 3,2V6, Ex-Alfa 159, Ex-BMW M5, Ex-Mercedes-Benz S AMG, Mercedes-Benz SL, yms, yms...
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Porschen fiiliksestä olen tykännyt, laatuvaikutelma aivan eri tasolla muihin Saksalaisiin..
BMW:llä löytyy vakiomalleja parempia materiaaleja Individual-puolelta, mutta ei Porschen tasolle pääse sittenkään!!
Mutta missään automerkissä en ole samanlaista sielua kokenut kuin Alfassa, en ikinä!!
Ei nukuta yhtään, kun Alfalla ajaa, haluaa vaan lisää ja lisää
BMW:llä löytyy vakiomalleja parempia materiaaleja Individual-puolelta, mutta ei Porschen tasolle pääse sittenkään!!
Mutta missään automerkissä en ole samanlaista sielua kokenut kuin Alfassa, en ikinä!!
Ei nukuta yhtään, kun Alfalla ajaa, haluaa vaan lisää ja lisää

-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 12 Tammi 2017, 16:01
- Car(s): Porsche Cayenne S E-hybrid Platinum Edition, Porsche 911 Turbo, Volvo XC-60, Ferrari Daytona Spyder replica
Ex-Alfa GT 3,2V6, Ex-Alfa 159, Ex-BMW M5, Ex-Mercedes-Benz S AMG, Mercedes-Benz SL, yms, yms...
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kaalipata kirjoitti:Mitäs täällä oikein lässytettään et Giulia maksaa liikaa? 159 maksoi 42 tonnia. Se tais olla vähän liikaa, mut tuskinpa Giuliasta. Ethän sä voi tehdä tuohon segmenttiin autoa ja pistää kymppiä halvemalla ku muut. Sehän nimenomaan viestittää ettei Giulia ole on-par germaanien kanssa. "Tää on vähän paskempi ku Audi, mut hei, jää enempi Lidliin vietäväks sulle. Tehdäänkö kaupat?". Ei se nyt vaan toimi noin. Jopa näin insinöörinä tajuan sentään tuon verran markkinoinnista.
Samaa mieltä!!
Mielestäni hinnat on varsin sopivalla tasolla

Ei kukaan oikeasti autoista kiinnostunut jätä Alfaa hinnan takia ostamatta!!
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Takapaksin kansi avautuu vaan niin tasaisesti, että ajattelin moottoriavusteiseksi.-Oksid- kirjoitti:Mielestäni aukeaa ihan jousivoimalla, lukitus toki sähköisesti. Moottorilla toimiva (ja sulkeutuva) olisi kyllä enemmän tätä päivää.AlfaTom kirjoitti:Takapaksin kansi nousee moottorilla, tästä olikin juttua jo aikaisemmin. Voisihan se sulkeutuakin samalla tavalla, tuskin olisi kovin monimutkaista. Aika kevytkäyttöinen kuitenkin sulkiessa.
Toimikos tuossa valkoisessa esittely-Giuliassa sisäänkäynnin lukitusnapit, viikko sitten olivat tosiaan molemmat nappulat jumissa ja auto meni tuon omani jälkeen "viimeisteltäväksi".
Tarkoitatko, että avautuuko ovien lukot kun avain tuodaan lähelle? Kyllä, toimi näin ainakin tänään.
Jos tarkoitit jotakin muuta, en osaa sanoa siihen mitään.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 12 Tammi 2017, 16:01
- Car(s): Porsche Cayenne S E-hybrid Platinum Edition, Porsche 911 Turbo, Volvo XC-60, Ferrari Daytona Spyder replica
Ex-Alfa GT 3,2V6, Ex-Alfa 159, Ex-BMW M5, Ex-Mercedes-Benz S AMG, Mercedes-Benz SL, yms, yms...
Re: Alfa Romeo Giulia 952
AlfaTom kirjoitti:Takapaksin kansi avautuu vaan niin tasaisesti, että ajattelin moottoriavusteiseksi.-Oksid- kirjoitti:Mielestäni aukeaa ihan jousivoimalla, lukitus toki sähköisesti. Moottorilla toimiva (ja sulkeutuva) olisi kyllä enemmän tätä päivää.AlfaTom kirjoitti:Takapaksin kansi nousee moottorilla, tästä olikin juttua jo aikaisemmin. Voisihan se sulkeutuakin samalla tavalla, tuskin olisi kovin monimutkaista. Aika kevytkäyttöinen kuitenkin sulkiessa.
Toimikos tuossa valkoisessa esittely-Giuliassa sisäänkäynnin lukitusnapit, viikko sitten olivat tosiaan molemmat nappulat jumissa ja auto meni tuon omani jälkeen "viimeisteltäväksi".
Tarkoitatko, että avautuuko ovien lukot kun avain tuodaan lähelle? Kyllä, toimi näin ainakin tänään.
Jos tarkoitit jotakin muuta, en osaa sanoa siihen mitään.
Kysyitkö tarjousta Giuliaan?
Miltäs Giulietta tuntui Giulian jälkeen?
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Lyhyesti oma kokemus Toyotasta. Avensis Verso 2,0 automaatti oli meillä noin 5 vuotta, ainoa hajonnut osa oli starttimoottori ja radio, sekä peilien sähkösäätö. Muuten melko halvanoloisesti tehty, halvoista materiaaleista, kovaa muovia kaikkialla ja tylsä kaikkinensa muutenkin. Ei tullut ikävä, vaikka palvelikin siinä tarkoituksessa mihin oli hankittu. Riisipuuroa muovilautaselta.lagotto kirjoitti:Ei tojotasta ja Alfasta voi puhua samassa lauseessa. Alfa on sentään auto. Tojotan nykylaadusta ei ole tietoa, mutten usko että on mitenkään erityistä. Tosin, eipä Corolla maksakaan 50k...
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^^
Juuri sitä tarkoitin, silloin koko avaimeton sisäänkäynti oli poissa pelistä ja ovet piti avata avaimen nappulasta.
Onko kukaan törmännyt valikkoon, mistä näkisi Giulian jäähdytysnesteen lämpötilan? Mittaristohan kertoo pykälillä öljyn lämmön mutta ei jäähdytysnesteen lämmöstä informoi mitään.
Lähinnä kiinnostaisi pakkaskelien ilmeisesti tullessa takaisin että kuinka hyvin kone (varsinkin diesel) lämpenee vai olisiko keulan tukkimisesta hyötyä (ei kuitenkaan mitään pahviviritelmiä sentään
)...
Juuri sitä tarkoitin, silloin koko avaimeton sisäänkäynti oli poissa pelistä ja ovet piti avata avaimen nappulasta.
Onko kukaan törmännyt valikkoon, mistä näkisi Giulian jäähdytysnesteen lämpötilan? Mittaristohan kertoo pykälillä öljyn lämmön mutta ei jäähdytysnesteen lämmöstä informoi mitään.
Lähinnä kiinnostaisi pakkaskelien ilmeisesti tullessa takaisin että kuinka hyvin kone (varsinkin diesel) lämpenee vai olisiko keulan tukkimisesta hyötyä (ei kuitenkaan mitään pahviviritelmiä sentään

-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 12 Tammi 2017, 16:01
- Car(s): Porsche Cayenne S E-hybrid Platinum Edition, Porsche 911 Turbo, Volvo XC-60, Ferrari Daytona Spyder replica
Ex-Alfa GT 3,2V6, Ex-Alfa 159, Ex-BMW M5, Ex-Mercedes-Benz S AMG, Mercedes-Benz SL, yms, yms...
Re: Alfa Romeo Giulia 952
On kyllä ihmesuuntaus ettei kaikissa autoissa oo enää jäähdytysnesteen lämpömittaria, Volvostakin se puuttuu!!-Oksid- kirjoitti:^^
Juuri sitä tarkoitin, silloin koko avaimeton sisäänkäynti oli poissa pelistä ja ovet piti avata avaimen nappulasta.
Onko kukaan törmännyt valikkoon, mistä näkisi Giulian jäähdytysnesteen lämpötilan? Mittaristohan kertoo pykälillä öljyn lämmön mutta ei jäähdytysnesteen lämmöstä informoi mitään.
Lähinnä kiinnostaisi pakkaskelien ilmeisesti tullessa takaisin että kuinka hyvin kone (varsinkin diesel) lämpenee vai olisiko keulan tukkimisesta hyötyä (ei kuitenkaan mitään pahviviritelmiä sentään)...
Ois se muuten hieno, pala vanhaa Asan tv-laatikkoa Alfan keulan ulkopuolelle kiinnitettynä

- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Alfa Romeo Giulia 952
En ehtinyt perehtyä asiaan, mutta myyjältä koitin kysellä onko Giulia dieselissä polttoainekäyttöistä lisälämmitintä.-Oksid- kirjoitti:^^
Juuri sitä tarkoitin, silloin koko avaimeton sisäänkäynti oli poissa pelistä ja ovet piti avata avaimen nappulasta.
Onko kukaan törmännyt valikkoon, mistä näkisi Giulian jäähdytysnesteen lämpötilan? Mittaristohan kertoo pykälillä öljyn lämmön mutta ei jäähdytysnesteen lämmöstä informoi mitään.
Lähinnä kiinnostaisi pakkaskelien ilmeisesti tullessa takaisin että kuinka hyvin kone (varsinkin diesel) lämpenee vai olisiko keulan tukkimisesta hyötyä (ei kuitenkaan mitään pahviviritelmiä sentään)...
Kun Giulia laitettiin käymään, olin kuulevinani pöhinän auton alta, joka loppui jonkin ajan kuluttua. Mutta tuota valikkojuttua jäin miettimään, taisi olla vain rengaspaineet ja moottoriöljyn näytöt siinä monitoiminäytössä.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Alfa Romeo Giulia 952
En kysynyt, Antti oli lomalla, onneksiAkiRomeo kirjoitti:
Kysyitkö tarjousta Giuliaan?
Miltäs Giulietta tuntui Giulian jälkeen?

Ei talous kestä tällä hetkellä "rakastumista" uuteen Alfaan

Kuvailin tuossa aiemmin tuntemuksia Giuliasta ja Giulietta tuntui sen jälkeen selkeästi kompaktimmalta, pienemmältä eikä ollut sellaista junamaista jykevyyttä ajossa, vaikka Giuliettan ohjaus onkin kokeilemistani sähköavusteisista ylivoimaisesti paras. Yllätys oli tosiaan istuinosan epäsopivuus itselleni, vaikka Giuliettan istuin on ihan hyvä. Tuntui lisäksi, että Giuliettan istuin on pidempi, antaen paremman tuen reisille. Luulen, että pidän enemmän Giuliasta dieselinä, vaikka en ole ajanut bensakoneisella vielä, mutta tämä tunne saattaa muuttua. Vaihtoläpysköitä en tarvinnut muuten kuin ihan kokeillakseni vaihdon sujuvuutta. Automaatti toimii erittäin tyylikkäästi ja on ehdoton juuri dieseliin.
Eniten odotan Stelvion koeajoa sitten joskus. Onko Alfamainen herkkyys onnistuttu saamaan siihen kuten Giuliaan?
Ilman muuta, jos olisi rahat ja tarve Giulian kokoiselle autolle, ostaisin. Varusteluun pitäisi kuitenkin saada se navi

Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 12 Tammi 2017, 16:01
- Car(s): Porsche Cayenne S E-hybrid Platinum Edition, Porsche 911 Turbo, Volvo XC-60, Ferrari Daytona Spyder replica
Ex-Alfa GT 3,2V6, Ex-Alfa 159, Ex-BMW M5, Ex-Mercedes-Benz S AMG, Mercedes-Benz SL, yms, yms...
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eihän sulla Giuliettakaan oo montaa vuotta täyttänyt!! Sisäänajossa vieläAlfaTom kirjoitti:En kysynyt, Antti oli lomalla, onneksiAkiRomeo kirjoitti:
Kysyitkö tarjousta Giuliaan?
Miltäs Giulietta tuntui Giulian jälkeen?![]()
Ei talous kestä tällä hetkellä "rakastumista" uuteen Alfaan![]()
Kuvailin tuossa aiemmin tuntemuksia Giuliasta ja Giulietta tuntui sen jälkeen selkeästi kompaktimmalta, pienemmältä eikä ollut sellaista junamaista jykevyyttä ajossa, vaikka Giuliettan ohjaus onkin kokeilemistani sähköavusteisista ylivoimaisesti paras. Yllätys oli tosiaan istuinosan epäsopivuus itselleni, vaikka Giuliettan istuin on ihan hyvä. Tuntui lisäksi, että Giuliettan istuin on pidempi, antaen paremman tuen reisille. Luulen, että pidän enemmän Giuliasta dieselinä, vaikka en ole ajanut bensakoneisella vielä, mutta tämä tunne saattaa muuttua. Vaihtoläpysköitä en tarvinnut muuten kuin ihan kokeillakseni vaihdon sujuvuutta. Automaatti toimii erittäin tyylikkäästi ja on ehdoton juuri dieseliin.
Eniten odotan Stelvion koeajoa sitten joskus. Onko Alfamainen herkkyys onnistuttu saamaan siihen kuten Giuliaan?
Ilman muuta, jos olisi rahat ja tarve Giulian kokoiselle autolle, ostaisin. Varusteluun pitäisi kuitenkin saada se navi

Stelviota odotan minäkin, maasturi varsin kätevä täällä maalla!
Ainakin vaimon käytössä oleva Volvo menee vaihtoon, jos hintanäkemykset yhtään kohtaa

Giulia Quadrifogliolla ainakin 6kk:n jonotusaika, ihan mukavasti menevät kaupan

- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Giuliettassa on minulle autoa pitkäksi aikaa, tahtoo vaan se automiehen luonne olla vaihtoon taipuvainen.
Järkisyillä ainoa mitä voisi kokeilla, olisi se tuleva crossover. Mutta jos se näyttää joltain sekasikiö-nykyautolta, niin antaa olla. Aika harvasta nykyautosta voi sanoa, että miellyttää silmää. Hassua, Mazda on mielestäni nykyjapseista eniten alfamainen ulkonäöltään, samoin Mersussa, onko se nyt A-vai B-sarjalainen, on jotain alfamaista kauneutta.
Vai onko mulla silmissä vikaa
Giuliettalla mennään varmaan muutama vuosi, tosin jälleenmyyntiarvon kannalta paras vaihtoajankohta olisi ehkä ennen takapotku-Giuliettan tuloa
Järkisyillä ainoa mitä voisi kokeilla, olisi se tuleva crossover. Mutta jos se näyttää joltain sekasikiö-nykyautolta, niin antaa olla. Aika harvasta nykyautosta voi sanoa, että miellyttää silmää. Hassua, Mazda on mielestäni nykyjapseista eniten alfamainen ulkonäöltään, samoin Mersussa, onko se nyt A-vai B-sarjalainen, on jotain alfamaista kauneutta.
Vai onko mulla silmissä vikaa

Giuliettalla mennään varmaan muutama vuosi, tosin jälleenmyyntiarvon kannalta paras vaihtoajankohta olisi ehkä ennen takapotku-Giuliettan tuloa

Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tämä + se oven nuppien huono toiminta Giulian kohdalla on iso miinus jos nuo sattuvat tapahtumaan ja ärsyttävät jo heti koeajolla. Tietenkin lisäksi varmaan huonoin jälkimarkkinointi&myyntiorganisaatio viimeisen 15-20v aikana maassa kuin maassa on se syy miksi alfan maine on huono.-Oksid- kirjoitti:^
Tuota samaa forward collision OFF -tekstiä olen myös päässyt seuraamaan, tuntuu että satunnaisgeneraattorilla arvotaan aamulla että onko tutka käytettävissä vai eiYleensä auton bootilla jälleen herännyt henkiin. Ilmeisesti tuo tutka ei saman ajojakson aikana enää palaudu toimintaan, vaikka edellytykset siihen palautuisivat, edellisessä kulkineessa osasi palata toimintaan kyllä ilman boottiakin.
Ei se perus autolla paikasta toiseen siirtyjää niin haittaa jos joku materiaali on vähän kehnon tuntuista tai näköistä. Tai että autossa on vikaa, kunhan myynti- ja huolto-organisaatio saa pidettyä Vi##tuksen poissa.
Suoraan vaan suoraa
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Karhu-laatikkohan se olisi tätä päivää.AkiRomeo kirjoitti: Ois se muuten hieno, pala vanhaa Asan tv-laatikkoa Alfan keulan ulkopuolelle kiinnitettynä

Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Maksaa. Audin 2.0 TFSI S tronic n. 40800€. BMW 2.0i A Business n. 40900€. Mersu C 200 A Business Premium n. 46000€. Jokaiselta edellä mainituista löytyy myös huomattavasti halvempia moottorivaihtoehtoja.V6 kirjoitti:ei maksalagotto kirjoitti: Mutta sekä Audi, BMW että Mersu maksaa vähemmän.
Alfa Romeo Giulia 2.0 Super lähtöhinta n. 41500€. Ja sitten kun vertaat mitä varusteita noissa on, ja mitä materiaaleja on käytetty, niin valitettavasti Giulia häviää. Mersu näistä kallein, mutta koska yritin valita saman tehoisia autoja, tuli Mersu kalliiksi, koska siinä myös kattavin lista varusteita.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
tarkista ne varusteet ja materiaalit uudelleen, ja suorityskyky ja teho, kuten tuolla edellä joku jo asiaa selvitti valitettavasti halvalla ei voi tehdä hyvää ja jos nyt sattuisi että Alfa olisikin kalliimpi se ei ole mitään uutta aikoinaan Alfa oli huomattavasti Mersua kalliimpi auto.lagotto kirjoitti:Maksaa. Audin 2.0 TFSI S tronic n. 40800€. BMW 2.0i A Business n. 40900€. Mersu C 200 A Business Premium n. 46000€. Jokaiselta edellä mainituista löytyy myös huomattavasti halvempia moottorivaihtoehtoja.V6 kirjoitti:ei maksalagotto kirjoitti: Mutta sekä Audi, BMW että Mersu maksaa vähemmän.
Alfa Romeo Giulia 2.0 Super lähtöhinta n. 41500€. Ja sitten kun vertaat mitä varusteita noissa on, ja mitä materiaaleja on käytetty, niin valitettavasti Giulia häviää. Mersu näistä kallein, mutta koska yritin valita saman tehoisia autoja, tuli Mersu kalliiksi, koska siinä myös kattavin lista varusteita.
Hintaan pitäisi ottaa myös huomioon kulutus, huollot/korjaukset ja vakuutukset. Mutta 800 euron hintaero voi olla aika vaikea selvitettävä kun varusteet ovat eri autoissa erilaisia.
Viimeksi muokannut V6, 04 Helmi 2017, 10:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onkos Giulian lähtöhinta noinkin edullinen?
Ja kyllä se uuden Alfan ostajan lähestymiskulma kuitenkin on ainakin 70/30 - suhde tunteen ja järjen välillä. Vaimon Auris taas valittiin 20/80-suhteella ja senkin takia, koska sähkö-ja hybriditeknologia kiinnostaa ammatillisesti ja muutenkin.
Kunhan ne käytetyt Sw-mallit tulevat markkinoille niin silloin siirryn lähestymiskulmaan 50/50
Ja kyllä se uuden Alfan ostajan lähestymiskulma kuitenkin on ainakin 70/30 - suhde tunteen ja järjen välillä. Vaimon Auris taas valittiin 20/80-suhteella ja senkin takia, koska sähkö-ja hybriditeknologia kiinnostaa ammatillisesti ja muutenkin.
Kunhan ne käytetyt Sw-mallit tulevat markkinoille niin silloin siirryn lähestymiskulmaan 50/50


Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^^ oliko sulla parempi lista jossain? Yritin tehdä tuon Giulian perusteella etsien n. 200hp malleja, mutta toki se voidaan tehdä myös 250hp malleilla joita on Audilla ja bemarilla, mutta Alfalla taas ei. Ja jos tosiaan tarkoitit tuolla suorituskyvyllä sitä, että toisella oli 10-16hp vähemmän, niin sopii käydä kokeilemassa ero. Enkä nyt ala tässä mitään kulutuslukemia tutkimaan, sillä ei kai kukaan osta Alfaa niiden perusteella.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
kuten sanoin hintaa ei voida tuolla tavalla verrata kun autot ovat erilaisia, mutta ei Alfa mielestäni ole kalliimpi ku nuo tehot ja varusteet huomioidaan. Audi on lisäksi etuvetoinen? pitäisi olla halvempi ja on aika sama onko Alfa 800 euroa halvempi ei sitä kukaan osta sillä perusteella. 156sen kohddalla hintaero vielä toimi mutta silloin eroa olikin 10 tuhannen verran jolla jo alkaa olemaan merkitystä.
Viimeksi muokannut V6, 04 Helmi 2017, 11:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eikö Alfaan tule vielä muutama tonni päälle kun valitaan esim. xenonit ja parkkitutkat mukaan, jotka muilla merkeillä jo tuohon hintaan löytyy.V6 kirjoitti:kuten sanoin hintaa ei voida tuolla tavalla verrta kun autot ovat erilaisia, mutta ei Alfa mielestäni ole kalliimpi ku nuo tehot ja varusteet huomioidaan. Audi on lisäksi etuvetoinen? pitäisi olla halvempi ja on aika sama onko Alfa 800 euroa halvempi ei sitä kukaan osta sillä perusteella. 156sen kohddalla hintaeroa vielä toimi mutta silloin eroa olikin 10 tuhannen verran jolla jo alkaa olemaan merkitystä.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
heh pitääkö sulle kerätä joku lista niistä varusteista? aikaa olemaan aikamoista saivartelua, mutta joo tästä ketjusta voisi varmaan 2 vikaa sivua poistaa, aikamoista shaissea, ps ota siihen PNVhen 10 kilowattia lisää montako tonnia se lisää hintaa? tai lisää audiin takavetolagotto kirjoitti:Eikö Alfaan tule vielä muutama tonni päälle kun valitaan esim. xenonit ja parkkitutkat mukaan, jotka muilla merkeillä jo tuohon hintaan löytyy.V6 kirjoitti:kuten sanoin hintaa ei voida tuolla tavalla verrta kun autot ovat erilaisia, mutta ei Alfa mielestäni ole kalliimpi ku nuo tehot ja varusteet huomioidaan. Audi on lisäksi etuvetoinen? pitäisi olla halvempi ja on aika sama onko Alfa 800 euroa halvempi ei sitä kukaan osta sillä perusteella. 156sen kohddalla hintaeroa vielä toimi mutta silloin eroa olikin 10 tuhannen verran jolla jo alkaa olemaan merkitystä.
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eiköhän tullut selväksi. Lagotton mielestä Giulia on kallis ja laatu paskaa. V6:n mielestä ei. Eteenpäin.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mitäs mieltä jengi on muuten tuosta Giulia Sprintistä? Tai ylipäänsä tuosta ideologiasta et tehdään sedanista coupe-versio, eikä ihan omaa malliaan (vrt GT)?
http://www.motorauthority.com/news/1108 ... -in-geneva
http://www.motorauthority.com/news/1108 ... -in-geneva
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
Re: Alfa Romeo Giulia 952
kai se menettelis jos tekniikassa olisi myös jotain eroa, muuten tulee aika laikka-avo fiilis, eli mennään siitä mista aita on matalin. Itse en tykkää yhtään esim avoista mitkä ovat samannäköisiä kuin sedanit ilman kattoa. En ihan heti usko tohon uutiseen joka on perustuu yhden webbisivun uutiseen, toki se voi olla oikeassakin.Kaalipata kirjoitti:Mitäs mieltä jengi on muuten tuosta Giulia Sprintistä? Tai ylipäänsä tuosta ideologiasta et tehdään sedanista coupe-versio, eikä ihan omaa malliaan (vrt GT)?
http://www.motorauthority.com/news/1108 ... -in-geneva
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Nämä pienet jokapäiväiset asiat on niitä, millä laatua tai laaduttomuutta mitataan. On ihan turhaa jos autossa on markkinoiden paras ajettavuus tms. jos varustelistalla lukee avaimeton sisäänkäynti ja se toteutuu satunnaisesti eikä sitä saada toimimaan kolmannellakaan huoltokäynnillä. Työsuhdeautoilija saattaa kokeilla autoa yhden kolmen-neljän vuoden pätkän, mutta jos arjen pikkujutut ei ole kunnossa niin merkki vaihtuu seuraavan vaihdon yhteydessä. Nyt Giuliaa myydään kokeilijoille ja individualisteille, mutta tuotteen hyvyys mitataan vasta sitten kun on seuraavan vaihdon aika. Tuleeko tilalle uusi samaa merkkiä vai vaihtuuko merkki. Siihen vaikuttaa paitsi auto itse niin myös jälleenmyyntiorganisaation toiminta. Ylimääräiset huoltokäynnit on myrkkyä, ei ketään naurata viedä autoa huoltojen välillä pajalle vaikka kuinka saisikin maksuttoman sijaisauton tilalle. Lexus/Toyota on tässä varmaan paras: ylimääräisiä käyntejä ei juuri ole ja jos on, Lexuksella on sijaisauto odottamassa. Toyotan kuskille tarjotaan pikkurahalla ToyotaRentin autoa tilalle.Garmund kirjoitti:Tämä + se oven nuppien huono toiminta Giulian kohdalla on iso miinus jos nuo sattuvat tapahtumaan ja ärsyttävät jo heti koeajolla. Tietenkin lisäksi varmaan huonoin jälkimarkkinointi&myyntiorganisaatio viimeisen 15-20v aikana maassa kuin maassa on se syy miksi alfan maine on huono.-Oksid- kirjoitti:^
Tuota samaa forward collision OFF -tekstiä olen myös päässyt seuraamaan, tuntuu että satunnaisgeneraattorilla arvotaan aamulla että onko tutka käytettävissä vai eiYleensä auton bootilla jälleen herännyt henkiin. Ilmeisesti tuo tutka ei saman ajojakson aikana enää palaudu toimintaan, vaikka edellytykset siihen palautuisivat, edellisessä kulkineessa osasi palata toimintaan kyllä ilman boottiakin.
Ei se perus autolla paikasta toiseen siirtyjää niin haittaa jos joku materiaali on vähän kehnon tuntuista tai näköistä. Tai että autossa on vikaa, kunhan myynti- ja huolto-organisaatio saa pidettyä Vi##tuksen poissa.