Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
TeroPee ei voisi olla enempää oikeassa. Harrasteautossa (tai jopa 2. autossa) kulkineelle sallii kaikenlaista omaperäistä ja luonteikasta hassunhauskaa vikaakin. Mutta helmikuisena pakkasaamuna lasta tarhaan sillä perheen ainoalla autolla viedessä ei kaipaa seikkailua. Kaipaa laadukasta ja varmaa kyytiä. Arjen luksusta on, jos auto on itselle sopiva - ja arjen onnellisuutta on jos auto sattuu olemaan ominaisuuksiltaan viihdyttävä. Mitään ylimääräisiä ovijumppia tai tutkavikoja ei hermo aamulla pidä. Olkoon vaikka kuinka ykkönen ajaa (kuten kieltämättä Giulia on)! Tässä hintaluokassa elääkseen palkkatöitä tekevä odottaa käyttölaatua. Toivottavasti Giuliassa sitä on. Eikä autossa oli liikaa Giuliettaa - jota vaimolla oli tapana haukkua siitä, että se yrittää olla "molemmista maailmoista" - viihdyttävä hiukan erilainen ajajan auto ja perheauto samaan aikaan. Eikä (hänen mielestään) onnistunut kummassakaan tehtävässä. Minä olin kyllä erimieltä, mutta minkäs teet...
Anywho - tämä ei ole "vihaajan" postaus. Tykkään Giuliasta kovasti. Mutta yllä olevia asioita joutuu puntaroimaan. (Ja jotkut meistä itselleen selittelemään.)
Anywho - tämä ei ole "vihaajan" postaus. Tykkään Giuliasta kovasti. Mutta yllä olevia asioita joutuu puntaroimaan. (Ja jotkut meistä itselleen selittelemään.)
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Minäkin pidän Giuliasta vaikken ole edes ajanut sellaisella. Oli ensimmäinen auto jota jaksoin lähteä päätäkauten katsomaan ensiesittelyviikonloppuun pesueen kanssa. Toistaiseksi Giulia ei täytä meidän perheen kriteeristöä tilan tai voimalinjan osalta, lisäksi nykyinen perhelossi on alle vuoden ikäinen. Mutta sitten kun päästään pahimman tuplakärryvaiheen ohi niin Giulia on hyvinkin potentiaalinen vaihtoehto, jos sellaisesta löytyy vähintään 2000kg vetopaino harrastehäristimen vetämistä varten. Tai sitten Stelvio...
Mutta jotta kolmen-neljän vuoden päästä Giulia/Stelvio pääsee edes shortlistille pitää noiden arjen pikkujuttujen olla hoidettu kuntoon. Tähän saakka autoina on ollut VAG-konsernin tuotteita (kyllä, myös haldex+dsg+tdi/tfsi-yhdistelmillä) ja ne ovat olleet pari-kolmevuotiaiksi saakka ainakin täysin viattomia eikä varsinkaan tuollaisia ärsyttäviä pikkujuttuja ole ollut. Joku voi sanoa tylsiksi, mutta kun on riittävästi varusteita ruksittuna niin kyllä niiden kanssa voi elää. Toki siinä saa laittaa kättä syvälle taskuun kun perushinnan päälle ruksii kympillä hipleitä, mutta enemmän se harmittaa kun joku gizmo jää nuukuuden vuoksi puuttumaan... Ja varsinkin jos se arkea helpottamaan ruksittu gizmo ei toimi tai toimii satunnaisesti.
Mutta jotta kolmen-neljän vuoden päästä Giulia/Stelvio pääsee edes shortlistille pitää noiden arjen pikkujuttujen olla hoidettu kuntoon. Tähän saakka autoina on ollut VAG-konsernin tuotteita (kyllä, myös haldex+dsg+tdi/tfsi-yhdistelmillä) ja ne ovat olleet pari-kolmevuotiaiksi saakka ainakin täysin viattomia eikä varsinkaan tuollaisia ärsyttäviä pikkujuttuja ole ollut. Joku voi sanoa tylsiksi, mutta kun on riittävästi varusteita ruksittuna niin kyllä niiden kanssa voi elää. Toki siinä saa laittaa kättä syvälle taskuun kun perushinnan päälle ruksii kympillä hipleitä, mutta enemmän se harmittaa kun joku gizmo jää nuukuuden vuoksi puuttumaan... Ja varsinkin jos se arkea helpottamaan ruksittu gizmo ei toimi tai toimii satunnaisesti.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jotenkin omituista, että jos ei ole tyytyväinen Giuliassa johonkin ratkaisuun ja toteaa että sen suorilla kilpailijoilla asia on paremmin ratkaistu ilman lapsuksia, tulee tänne V6:t ja muut huutelemaan miten "ton ja tän mielestä Giulia on scheissa!". En ole itse mielestäni sanonut että Giulia on huono, siinä vaan huomaa puutteita mitä kilpailijoissa samassa hintaluokassa ei ole. TeroPee tiivisti asian hyvin ja olen samoilla linjoilla. Ehkä jollekin se avaimettoman käynnistyksen toimimattomuus ja collision detectorin huono toiminta on ihan sama, mutta jos pistäisin itse yli 45ke autoon, odottaisin että tuollaiset vuosia vanhat perusominaisuudet toimisivat. Pikkuvikoja ehkä, mutta ottaa päähän sitäkin enempi maksaa ominaisuuksista jotka eivät toimi. Se, että "no tää on Alfa" on aika huono tekosyy. 159 toimi itselläni kuin unelma ja Giulia on jättänyt karkeamman fiiliksen mitä nyt olen käynyt polkemassa diisseliä ja bensaa. Sille nyt ei vaan voi mitään, että Giuliaa pitää voida suoraan verrata kilpailijoihin ja sen pitää pärjätä ja olla vähintään samalla tasolla, jotta sen ostaisi muutkin kuin foorumilaiset.
-
- Viestit: 164
- Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
- Car(s): Japanilainen kulkinen
ex-Alfa Romeo 156 SW - Paikkakunta: Oulu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Marraskuussa tuli sininen Giulia vastaan Seinäjoen pohjoispuolella maaseudulla. Komia onRauta kirjoitti:itse asiassa aika mielenkiintoista että koko Suomessa rekisteröidyistä neljästä sinisestä Giuliasta kaksi on foorumilla ja yksi bongattu muuten vaan, eli vain yksi on jossain teillä tietämättömillä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
nyt keksit omias, en ole noin sanonut, sanoin vain että tämä ketjun jutut menivät aivan scheisseksi. Jos ei Alfa miellytä voi kyllä siirtyä muille foorumeilla kehumaan niitä viattomia saksalaisia, joissa jokainen yksityiskohta toimii kuin kello. Ei täällä jaksa lukea perusteettomia väitteitä- Kaikki tietävät että kaikissa autoissa on jotain korjattavia yksityiskohtia. Kyllä kilpailijoilla voi olla joku kohta paremmin ratkaistu ja päinvastoin. Se on se auton keskimääräinen hyvyys joka jokaisen täytyyy siellä omassa pääkopassa ratkaista mikä sen auton valinnan sanelee. Joku tykkää parhaasta ajettavuudesta toinen taas navin nappulan toiminnasta.Shuttle kirjoitti:tulee tänne V6:t ja muut huutelemaan miten "ton ja tän mielestä Giulia on scheissa!".
Viimeksi muokannut V6, 04 Helmi 2017, 13:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kaalipata kirjoitti:Mitäs mieltä jengi on muuten tuosta Giulia Sprintistä? Tai ylipäänsä tuosta ideologiasta et tehdään sedanista coupe-versio, eikä ihan omaa malliaan (vrt GT)?
http://www.motorauthority.com/news/1108 ... -in-geneva
Eikö tuo nyt ole suorastaan perinne Alfalle että tehdään samoista osista sedan ja coupe?
Giulietta - Giulietta Sprint
Giulia - Giulia Sprint GT
Alfetta - Alfetta GT
156 - GT
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei kai kukaan ole sanonut että "Giulia Sprint" näyttäisi Giulia sedanilta sen enempää kuin 105 sarjan Giulia Sprint?V6 kirjoitti:kyllä samoista osista, mutta ei samannäköistä eli takaovet pois
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^^^159 ja Brera.
Kyllähän juuri oikea tapa venyttää mallivalikoimaa on käyttää sitä olemassaolevaa platformia (tässä tapauksessa valmista sedania) ja piirtää siihen päälle erilainen kori (farkku, coupe ja avo). Samat voimalinjat, pääosin samat alustat jne. vain mahdollistavat järkevät R&D -kulut, pienemmän varaosavalikoiman ja helpomman ylläpidettävyyden nimenomaan niissä osissa, jotka eivät osu silmään. Kytkimiä ja käyttöosiakin yms voi olla rinnakkaismallien välissä ristiin, kun ulkonäöllä, ajoasennolla ja alustan hienovirityksellä saa jo aikaan erilaisen fiiliksen ja haluttavuuden.
Kyllähän juuri oikea tapa venyttää mallivalikoimaa on käyttää sitä olemassaolevaa platformia (tässä tapauksessa valmista sedania) ja piirtää siihen päälle erilainen kori (farkku, coupe ja avo). Samat voimalinjat, pääosin samat alustat jne. vain mahdollistavat järkevät R&D -kulut, pienemmän varaosavalikoiman ja helpomman ylläpidettävyyden nimenomaan niissä osissa, jotka eivät osu silmään. Kytkimiä ja käyttöosiakin yms voi olla rinnakkaismallien välissä ristiin, kun ulkonäöllä, ajoasennolla ja alustan hienovirityksellä saa jo aikaan erilaisen fiiliksen ja haluttavuuden.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
"tehdään sedanista coupe-versio" eikös tuo nyt sitä meinannut? jokatapauksessa jos siellä joku Coupe esitellään (nopea aikataulu?) veikkaan että ollaan lähempänä sedania kuin yleensä Alfan coupe malleissa. Onhan se Stelviokin periaaatteesa korotettu GiuliaJPeltola kirjoitti:Ei kai kukaan ole sanonut että "Giulia Sprint" näyttäisi Giulia sedanilta sen enempää kuin 105 sarjan Giulia Sprint?V6 kirjoitti:kyllä samoista osista, mutta ei samannäköistä eli takaovet pois
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Alfa Romeo Giulia 952
lagotto kirjoitti:^^ oliko sulla parempi lista jossain? Yritin tehdä tuon Giulian perusteella etsien n. 200hp malleja, mutta toki se voidaan tehdä myös 250hp malleilla joita on Audilla ja bemarilla, mutta Alfalla taas ei. Ja jos tosiaan tarkoitit tuolla suorituskyvyllä sitä, että toisella oli 10-16hp vähemmän, niin sopii käydä kokeilemassa ero. Enkä nyt ala tässä mitään kulutuslukemia tutkimaan, sillä ei kai kukaan osta Alfaa niiden perusteella.
Auton varustelu ja materiaalien laatu maksaa, tehot saadaan "ilmaiseksi" softalla. Naurettavaa, kun autonvalmistajat rahastaa saman moottorin eritehoisilla versioilla. Volvolla oli tästä ikäviä kokemuksia, kun joku yksityispaja teki Volvon liki 10000€ tehopaketin kymmenesosalla, jos muistan oikein
Tuo Alfan 200/280hp bensakone saattaa olla juuri tällainen viritys, mutta toki 4wd maksaa lisää ja varmasti muutakin kilkettä on vaihdettu tehokkaampaan. lisäksi turboissa yms saattaa olla eroja, mutta joku 180/210hp diesel kuullostaa juuri ohjelmoinnin tuomalta tehonlisäykseltä. Nykyään kun kulutus ja tehot vaikuttaa autoilun kustannuksiin, näillä tehoilla kikkailu on ehkä halvin keino hinnoitella auto sopivaan markkinarakoon.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 12 Tammi 2017, 16:01
- Car(s): Porsche Cayenne S E-hybrid Platinum Edition, Porsche 911 Turbo, Volvo XC-60, Ferrari Daytona Spyder replica
Ex-Alfa GT 3,2V6, Ex-Alfa 159, Ex-BMW M5, Ex-Mercedes-Benz S AMG, Mercedes-Benz SL, yms, yms...
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Uudet mallit aina tervetulleita, johan tässä on mallipulaa monta vuotta kärsittykin!!Kaalipata kirjoitti:Mitäs mieltä jengi on muuten tuosta Giulia Sprintistä? Tai ylipäänsä tuosta ideologiasta et tehdään sedanista coupe-versio, eikä ihan omaa malliaan (vrt GT)?
http://www.motorauthority.com/news/1108 ... -in-geneva
Ei sillä mallinimellä oo väliä, enemmän malleja=enemmän myyntiä
Ja ei kai kukaan oikeasti jätä mieluisinta autoa ostamatta, jos hinta on muutaman tonnin sinne tai tänne??
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Viimeksi muokannut V6, 04 Helmi 2017, 15:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 12 Tammi 2017, 16:01
- Car(s): Porsche Cayenne S E-hybrid Platinum Edition, Porsche 911 Turbo, Volvo XC-60, Ferrari Daytona Spyder replica
Ex-Alfa GT 3,2V6, Ex-Alfa 159, Ex-BMW M5, Ex-Mercedes-Benz S AMG, Mercedes-Benz SL, yms, yms...
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Polforea kirjoitti:^^^159 ja Brera.
Kyllähän juuri oikea tapa venyttää mallivalikoimaa on käyttää sitä olemassaolevaa platformia (tässä tapauksessa valmista sedania) ja piirtää siihen päälle erilainen kori (farkku, coupe ja avo). Samat voimalinjat, pääosin samat alustat jne. vain mahdollistavat järkevät R&D -kulut, pienemmän varaosavalikoiman ja helpomman ylläpidettävyyden nimenomaan niissä osissa, jotka eivät osu silmään. Kytkimiä ja käyttöosiakin yms voi olla rinnakkaismallien välissä ristiin, kun ulkonäöllä, ajoasennolla ja alustan hienovirityksellä saa jo aikaan erilaisen fiiliksen ja haluttavuuden.
Juurikin näin!!
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 12 Tammi 2017, 16:01
- Car(s): Porsche Cayenne S E-hybrid Platinum Edition, Porsche 911 Turbo, Volvo XC-60, Ferrari Daytona Spyder replica
Ex-Alfa GT 3,2V6, Ex-Alfa 159, Ex-BMW M5, Ex-Mercedes-Benz S AMG, Mercedes-Benz SL, yms, yms...
Re: Alfa Romeo Giulia 952
lerppu kirjoitti:TeroPee ei voisi olla enempää oikeassa. Harrasteautossa (tai jopa 2. autossa) kulkineelle sallii kaikenlaista omaperäistä ja luonteikasta hassunhauskaa vikaakin. Mutta helmikuisena pakkasaamuna lasta tarhaan sillä perheen ainoalla autolla viedessä ei kaipaa seikkailua. Kaipaa laadukasta ja varmaa kyytiä. Arjen luksusta on, jos auto on itselle sopiva - ja arjen onnellisuutta on jos auto sattuu olemaan ominaisuuksiltaan viihdyttävä. Mitään ylimääräisiä ovijumppia tai tutkavikoja ei hermo aamulla pidä. Olkoon vaikka kuinka ykkönen ajaa (kuten kieltämättä Giulia on)! Tässä hintaluokassa elääkseen palkkatöitä tekevä odottaa käyttölaatua. Toivottavasti Giuliassa sitä on. Eikä autossa oli liikaa Giuliettaa - jota vaimolla oli tapana haukkua siitä, että se yrittää olla "molemmista maailmoista" - viihdyttävä hiukan erilainen ajajan auto ja perheauto samaan aikaan. Eikä (hänen mielestään) onnistunut kummassakaan tehtävässä. Minä olin kyllä erimieltä, mutta minkäs teet...
Anywho - tämä ei ole "vihaajan" postaus. Tykkään Giuliasta kovasti. Mutta yllä olevia asioita joutuu puntaroimaan. (Ja jotkut meistä itselleen selittelemään.)
Kyllä täytyy olla menkat tai muuten hermoissa vikaa, jos lukko- tai tutkaongelmat pilaa päivän, jos ovet kuitenkin saa auki!!!
Mulla on ollut avaimettomia systeemejä autoissa jo 90-luvulta lähtien ja mielestäni se on täysin turha varuste
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei ole menkat niin veriset jos on rahaa niin että ei paskalle taivu.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Giulietassa välillä, syystä tai toisesta, kaukoavain joko toimii tai ei toimi, olen jo oppinut suhtautumaan asiaan neutraalisti. Ei pilaa minun päivääni. Sitäpaitsi sitä mekaanista lukkoakin kannattaa välillä käyttää.
Onko nuo avaimettomat systeemit valinnaisvarusteita? Itse jättäisin ne ruksaamatta ja keskittyisin olennaiseen
Voisihan se Giuliettan luukku tosin avautua pari senttiä enemmän, mutta likaiset sormet lähtee puhtaaksi saippualla ja vedellä Kun eihän näitä ole tähän ilmastoon suunniteltu
Onko nuo avaimettomat systeemit valinnaisvarusteita? Itse jättäisin ne ruksaamatta ja keskittyisin olennaiseen
Voisihan se Giuliettan luukku tosin avautua pari senttiä enemmän, mutta likaiset sormet lähtee puhtaaksi saippualla ja vedellä Kun eihän näitä ole tähän ilmastoon suunniteltu
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Itse taas olen tykästynyt tuohon avaimettomaan sisäänkäyntiin, aluksi pidin sitä turhakkeena (Ocussa kun se oli vakiona) mutta niin ne vain mielipiteet muuttuu.
Avaimeton sisäänkäynti on lisävaruste Superissakin, kuuluu "Park Convenience" pakettiin (joka on kyllä kohtuullisesti hinnoiteltu).
Avaimeton sisäänkäynti on lisävaruste Superissakin, kuuluu "Park Convenience" pakettiin (joka on kyllä kohtuullisesti hinnoiteltu).
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jep, näinhän se on Alfalla myös dieselissä 150/180hp, eli sama kone mutta eri softa. Varustelu tosiaan maksaa, ja siksi toivoisinkin että Giuliassa olisi tuohon hintaan vähintään samat varusteet kuin kilpailijoillaan. Nyt näin ei ole.AlfaTom kirjoitti:lagotto kirjoitti:^^ oliko sulla parempi lista jossain? Yritin tehdä tuon Giulian perusteella etsien n. 200hp malleja, mutta toki se voidaan tehdä myös 250hp malleilla joita on Audilla ja bemarilla, mutta Alfalla taas ei. Ja jos tosiaan tarkoitit tuolla suorituskyvyllä sitä, että toisella oli 10-16hp vähemmän, niin sopii käydä kokeilemassa ero. Enkä nyt ala tässä mitään kulutuslukemia tutkimaan, sillä ei kai kukaan osta Alfaa niiden perusteella.
Auton varustelu ja materiaalien laatu maksaa, tehot saadaan "ilmaiseksi" softalla. Naurettavaa, kun autonvalmistajat rahastaa saman moottorin eritehoisilla versioilla. Volvolla oli tästä ikäviä kokemuksia, kun joku yksityispaja teki Volvon liki 10000€ tehopaketin kymmenesosalla, jos muistan oikein
Tuo Alfan 200/280hp bensakone saattaa olla juuri tällainen viritys, mutta toki 4wd maksaa lisää ja varmasti muutakin kilkettä on vaihdettu tehokkaampaan. lisäksi turboissa yms saattaa olla eroja, mutta joku 180/210hp diesel kuullostaa juuri ohjelmoinnin tuomalta tehonlisäykseltä. Nykyään kun kulutus ja tehot vaikuttaa autoilun kustannuksiin, näillä tehoilla kikkailu on ehkä halvin keino hinnoitella auto sopivaan markkinarakoon.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Sama vika omassani, ja kyllä se ärsyttää kun on kiire eikä ovet aukea.AlfaTom kirjoitti:Giulietassa välillä, syystä tai toisesta, kaukoavain joko toimii tai ei toimi, olen jo oppinut suhtautumaan asiaan neutraalisti. Ei pilaa minun päivääni. Sitäpaitsi sitä mekaanista lukkoakin kannattaa välillä käyttää.
Onko nuo avaimettomat systeemit valinnaisvarusteita? Itse jättäisin ne ruksaamatta ja keskittyisin olennaiseen
Voisihan se Giuliettan luukku tosin avautua pari senttiä enemmän, mutta likaiset sormet lähtee puhtaaksi saippualla ja vedellä Kun eihän näitä ole tähän ilmastoon suunniteltu
Giulia taas on 20k kalliimpi, joten siinä tulee homman jo toimia. Toivottavasti tämä on vain alkukankeutta ja seuraavat tehtaalta tulevat jo toimivat.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuossa nyt sattumoisin sellainenkin juttu, että joillakin markkinoilla jos teho on alle X-rajan, on auton verotus kevyempää. Tämä on siis ainoa järkevä tapa toteuttaa halutut: tehdään tehokkaampi, softalla rajoitetaan (ja saadaan rajoitettu markkina tyytyväiseksi) - ei lisäkuluja.
Melkolailla jokaisella valmistajalla on näitä nimen omaan tuon takia, mutta toisilla vedetty asia hieman pidemmälle (Volvo, aikaisemmasta viestistä päätellen). Eli miksi tätä(kin) pitäisi haukkua?
Vaihtoehtona olisi sitten vain se 120hp dieseli, koska kallis - ei kannata tehdä 180hp kiisseliä lainkaan, ja taas itketään kun ei valinnanvaraa ole....
Melkolailla jokaisella valmistajalla on näitä nimen omaan tuon takia, mutta toisilla vedetty asia hieman pidemmälle (Volvo, aikaisemmasta viestistä päätellen). Eli miksi tätä(kin) pitäisi haukkua?
Vaihtoehtona olisi sitten vain se 120hp dieseli, koska kallis - ei kannata tehdä 180hp kiisseliä lainkaan, ja taas itketään kun ei valinnanvaraa ole....
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Duunikavereilla on useampia 40-50k kärryjä, perinteistä saksalaista premiumia ja Skodaa eri versioina. Jokaiselle tullut tutuksi takuu- ja merkkihuolto. Ei ne muut sen paremmin toimi.. marginaalimerkeillä pienistäkin vioista vaan tehdään maailman tärkeimpiä, koska lopulta nykyautot ovat kaikki todella hyviä ja brändi ratkaisee monelle. Jos itse päätän laittaa noin paljon rahaa autoon, Giulia on sijoilla 1-3, sitten muut vaihtoehdot eli ehkä Lexus. Mutta nykyinen tonnin uskollinen kuljetin on hinta-laatusuhteessa niin ylivoimainen että pitänee odottaa pahempaa hajoamista .lagotto kirjoitti:Giulia taas on 20k kalliimpi, joten siinä tulee homman jo toimia. Toivottavasti tämä on vain alkukankeutta ja seuraavat tehtaalta tulevat jo toimivat.
Olin kyllä aika myyty jo kylmätyypeistä, pitää käydä koeajolla kun saa tarpeeksi pitkäksi aikaa ja hyvällä kelillä.. ja ennakkohyväksyä itselle että voi olla kallis keikka.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Se, että muissa on vikoja ei oikeuta myös Alfassa olemaan vikoja. 50k hintaisen autojen tulee toimia. Mutta edelleenkään luotettavuus ei ole suurin asia mikä häiritsee, vaan laatu/hinta ja ominaisuudet. Giulia on hieno auto, mutta mielestäni vaan liian kallis.frosted kirjoitti:Duunikavereilla on useampia 40-50k kärryjä, perinteistä saksalaista premiumia ja Skodaa eri versioina. Jokaiselle tullut tutuksi takuu- ja merkkihuolto. Ei ne muut sen paremmin toimi.. marginaalimerkeillä pienistäkin vioista vaan tehdään maailman tärkeimpiä, koska lopulta nykyautot ovat kaikki todella hyviä ja brändi ratkaisee monelle. Jos itse päätän laittaa noin paljon rahaa autoon, Giulia on sijoilla 1-3, sitten muut vaihtoehdot eli ehkä Lexus. Mutta nykyinen tonnin uskollinen kuljetin on hinta-laatusuhteessa niin ylivoimainen että pitänee odottaa pahempaa hajoamista .lagotto kirjoitti:Giulia taas on 20k kalliimpi, joten siinä tulee homman jo toimia. Toivottavasti tämä on vain alkukankeutta ja seuraavat tehtaalta tulevat jo toimivat.
Olin kyllä aika myyty jo kylmätyypeistä, pitää käydä koeajolla kun saa tarpeeksi pitkäksi aikaa ja hyvällä kelillä.. ja ennakkohyväksyä itselle että voi olla kallis keikka.
Mikä Skoda muuten maksaa 50k?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^no, eiköhän kaikkiin laitteisiin ole mahdollista tulla vikaa. Eiköhän tässäkin nyt ole se haluamisen tuska mutta pinkka ei riitä niin ollaan muille kateellisia ja "negistellään"...?
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Alkaa olemaan ketjun keskustelu Suoli24 tasolla. Kyllähän sitä vaikka ratakiskon saa rikki jos haluaa.
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kyllähän Superb 280 TSI nelivetoisena, keskimmäisellä varustetasolla maksaa jo yli 50ke Suomessa eli on niitä Sotkankin mallistossa...
OT: lla jatkettiin täälläkin
OT: lla jatkettiin täälläkin
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Köyhälle kaikki on kallista.
Siksi minäkin toivon, että Giuliaa ostettaisiin ja minä voisin sitten joskus ostaa käytetyn..
Siksi minäkin toivon, että Giuliaa ostettaisiin ja minä voisin sitten joskus ostaa käytetyn..
Senza cuore saremmo solo macchine
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Täällä myös sama.hagger16 kirjoitti:Köyhälle kaikki on kallista.
Siksi minäkin toivon, että Giuliaa ostettaisiin ja minä voisin sitten joskus ostaa käytetyn..
Noni
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
On muuten täällä sama!Macela kirjoitti:Täällä myös sama.hagger16 kirjoitti:Köyhälle kaikki on kallista.
Siksi minäkin toivon, että Giuliaa ostettaisiin ja minä voisin sitten joskus ostaa käytetyn..
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tottakai autoihin tulee vikoja. Edelleenkään en ole mitään tuollaista edes väittänyt. Mutta turha tätä on jatkuvasti kääntää ja vääntää. Teidän mielestänne Giuliaa ei saa arvostella, vaan se on täydellinen kaikkine vikoineen ja puutteineen. Minä taas toivoisin samat ominaisuudet kuin kilpailijoilla, ja auton jossa ei olisi heti alkuun joka yksilössä samoja vikoja. Varsinkin kun auto on 50k arvoinen.jkk kirjoitti:^no, eiköhän kaikkiin laitteisiin ole mahdollista tulla vikaa. Eiköhän tässäkin nyt ole se haluamisen tuska mutta pinkka ei riitä niin ollaan muille kateellisia ja "negistellään"...?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
no sanos nyt mitä varuste-eroja olet löytänyt? niin sitten voidaan vertailla mitä muista puuttuu mitä Giuliassa on, voin aloittaa heti niistä jarruista elli kilpailijoilla ei ole IBS jarruja (ellei ole nyt lähiaioina tullut) , jotka siis teoriassa ovat paremmat kuin perinteiset jarrut (vt xenon normi polttimo). Se aikasempi viesti ei ollut mitään saivartelua vaan autoissa on erilaiset varusteet (lisä tai alkuperäis) oikeasti ja niitä on vaikea vertailla ja niiden vaikutus hintaankin on vaikea selvitettävä,.
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: 10 Syys 2016, 06:59
- Car(s): 159 Ti Q4 2.4JTDm 2008
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Audilla uusimmistä 2016 vuoden malleista löytynyt viallisia nokka-akseleita (vanha termi nokkasorvi saadaan uudelleen käyttöön)
Bemarilla on ollut tässä viimeisen 5 vuoden sisällä moottoriongelmia myös
Giuliasta ei vissiin ole mitään tuon tason vikaa vielä löytynyt, mutta alfallahan tainnut olla ongelmana jälleenmyyntiarvon tippuminen kun niiden odotettu elinikä on edellämainittuihin noin puolet (ainakin jos jälleenmyyntihintaa katsoo)
Tuollainen ovennappi ei toimi -vika on todella pieni, mutta tuon hintaluokan autossa ei paranna laatuvaikutelmaa. "Missä muussa asiassa tuotannon testaus on jäänyt tekemättä?"
Onhan se omiaan aiheuttamaan epäilyksiä, etenkin kun verrataan yleisesti ilmoilla olevaan "maineeseen" mikä alfalla on. Eikös Giulian pitänyt olla se auto joka pelastaa Alfan murheen alhosta?
Onko tuosta sähköjarrusysteemistä speksejä / kaavioita jossain? Toivottavasti ei käy niinkun mersulle. Systeemi on hyvä ja toimiva, mutta koska se on jarrulaite ja vikatilanteessa sen toiminta muuttuu, niin mersun omistajat saivat mielikuvan viallisista jarruista. 150M€ takaisinkutsukampanja ei taitaisi pitkää ikää alfan tulevaisuudelle luvata.
Bemarilla on ollut tässä viimeisen 5 vuoden sisällä moottoriongelmia myös
Giuliasta ei vissiin ole mitään tuon tason vikaa vielä löytynyt, mutta alfallahan tainnut olla ongelmana jälleenmyyntiarvon tippuminen kun niiden odotettu elinikä on edellämainittuihin noin puolet (ainakin jos jälleenmyyntihintaa katsoo)
Tuollainen ovennappi ei toimi -vika on todella pieni, mutta tuon hintaluokan autossa ei paranna laatuvaikutelmaa. "Missä muussa asiassa tuotannon testaus on jäänyt tekemättä?"
Onhan se omiaan aiheuttamaan epäilyksiä, etenkin kun verrataan yleisesti ilmoilla olevaan "maineeseen" mikä alfalla on. Eikös Giulian pitänyt olla se auto joka pelastaa Alfan murheen alhosta?
Onko tuosta sähköjarrusysteemistä speksejä / kaavioita jossain? Toivottavasti ei käy niinkun mersulle. Systeemi on hyvä ja toimiva, mutta koska se on jarrulaite ja vikatilanteessa sen toiminta muuttuu, niin mersun omistajat saivat mielikuvan viallisista jarruista. 150M€ takaisinkutsukampanja ei taitaisi pitkää ikää alfan tulevaisuudelle luvata.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Alfa Romeo Giulia 952
W211 jarruista ilmeisesti kyse, valmistaja Bosch. On se kyllä ihme, jos Boschilla ei ole tehty kehitystyötä kymmeneen vuoteen, vaikka ongelmia oliJuise kirjoitti:
Onko tuosta sähköjarrusysteemistä speksejä / kaavioita jossain? Toivottavasti ei käy niinkun mersulle. Systeemi on hyvä ja toimiva, mutta koska se on jarrulaite ja vikatilanteessa sen toiminta muuttuu, niin mersun omistajat saivat mielikuvan viallisista jarruista. 150M€ takaisinkutsukampanja ei taitaisi pitkää ikää alfan tulevaisuudelle luvata.
Jarruyksikön kesto oli jotain 60tkm ja 200tkm välillä, Mesefoorumilla puhuivat 160000 jarrutustapahtumasta ja sitten poks ei tietysti kivaa ajon aikana, tutulle kaverille kävi näin moottoritiellä, kun jarrut katosivat autosta
Eipä taida Alfan jarrut olla sukua noille Mesen jarruille. Ihan varmaa lähdettä en löytänyt, mutta ilmeisesti Giulian jarrujärjestelmä on Magneti Marellin suunnittelema ja valmistama, onhan MM osa FCA:ta.
Giulian omistajat voi käydä kurkkaamassa mitä siinä laitteen kupeessa lukee
Giuliahan suunniteltiin aloittaen tyhjästä ja valmis tuote oli nähtävillä parissa vuodessa, melkoinen suoritus autoteollisuudessa. Testaukseen on jäänyt melko vähän aikaa, vaikka valmiita komponentteja alihankkijoilta onkin saatu. Ilmeisen tosissaa Alfalla kuitenkin ollaan, koska Jenkkimarkkinoilla ei ole varaa epäonnistua.
Viimeksi muokannut AlfaTom, 05 Helmi 2017, 11:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Pari sivua sitten jo kerroin jo esimerkkiä, mutta laitetaan nyt taas. Esim BMW 320i A xDrive Business Exclusive Editionin saa nelivedolla ja halvemmalla kuin Giulian. Tähän verrattuna Giuliasta puuttuu lisäksi ainakin pysäköintitutka, led/xenon-valot, salliva luistonesto ja sen poisto. Toki bemariin tulee myös nahkapenkit yms. mutta niitä en pidä "pakollisina". Giulian penkit eivät ole ihmeelliset, mutten tiedä olisiko tässä bemarissa sen kummallisemmat.V6 kirjoitti:no sanos nyt mitä varuste-eroja olet löytänyt? niin sitten voidaan vertailla mitä muista puuttuu mitä Giuliassa on, voin aloittaa heti niistä jarruista elli kilpailijoilla ei ole IBS jarruja (ellei ole nyt lähiaioina tullut) , jotka siis teoriassa ovat paremmat kuin perinteiset jarrut (vt xenon normi polttimo). Se aikasempi viesti ei ollut mitään saivartelua vaan autoissa on erilaiset varusteet (lisä tai alkuperäis) oikeasti ja niitä on vaikea vertailla ja niiden vaikutus hintaankin on vaikea selvitettävä,.
Giuliassa taas on edelleen mielestäni loistava ohjaus ja alusta, jonka myös jarrut osaltaan auttavat. Kuitenkin kaipaan yllä mainittuja nykyautojen vakiovarusteita tässä hintaluokassa. Nuo yllä olevat kun ruksii Giuliaan mukaan, niin saa jo Bemarin jossa yli 250hp ja neliveto. Siksi pidän Giulian hinnoittelua liian kalliina.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Noi Giulian varusteet on vähän hankala löytää miltään sivustolta. Löytyi kuitenkin pienen sählingin kera. Ilmeisesti Giuliaan ei saa ledejä ainakaan tässä vaiheessa. Muuten varustelu on kokolailla samanlainen mitä omassa A4:ssä on. Hintaa audille tuli likimain 60 k€ + talvirenkaat vanteineen eli parisen tonnia tuon päälle.
Kyllä tuo Giulia kinnostaisi kovasti vaikka aivan vielä en olisi valmis luopumaan tuosta nykyisestä.
Kyllä tuo Giulia kinnostaisi kovasti vaikka aivan vielä en olisi valmis luopumaan tuosta nykyisestä.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Turussa rieskalähteentiellä parkissa tienvarressa arkisin sininen giulia. Ilmeisesti keskarin työntekijän autoRauta kirjoitti:itse asiassa aika mielenkiintoista että koko Suomessa rekisteröidyistä neljästä sinisestä Giuliasta kaksi on foorumilla ja yksi bongattu muuten vaan, eli vain yksi on jossain teillä tietämättömillä
Edit: Aikamoista jargonia viimeiset kaksi sivua Rauhottukaa ny saatana...
Re: Alfa Romeo Giulia 952
AlfaTom kirjoitti: Eipä taida Alfan jarrut olla sukua noille Mesen jarruille. Ihan varmaa lähdettä en löytänyt, mutta ilmeisesti Giulian jarrujärjestelmä on Magneti Marellin suunnittelema ja valmistama, onhan MM osa FCA:ta.
G
Giulian jarrut on saksalaisen Continentalin, Giuliassa on normaaliin tapaan osia ympäri palloa, jossain oli oikein kuva montako prosenttia siitä oli italialaisia osia, en nyt löytäny tähän hätään
http://www.autonews.com/assets/PDF/CA105005428.PDF
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Näkyvillähän on nyt siivottu versio...willez kirjoitti:
Edit: Aikamoista jargonia viimeiset kaksi sivua. Rauhottukaa ny saatana...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Allekirjoittaneen auto ja kyllä. Myyn työkseni kaikenmerkkisiä vaihtoautoja. Omien merkkien lisäksi oikein mielellään myös Alfoja aina kun sellainen jostain saadaan vaihdossa. Aika-ajoin olen ostanut niitä suorallakin kaupalla meille myyntiin.willez kirjoitti: Turussa rieskalähteentiellä parkissa tienvarressa arkisin sininen giulia. Ilmeisesti keskarin työntekijän auto
Muista sinisistä yksi on FCA-Aritan esittelyauto, toinen tosiaan sinulla ja kolmas oli syksyllä hallissa myynnissä Raision MetroAutossa/Vaunulassa...Rauta kirjoitti:itse asiassa aika mielenkiintoista että koko Suomessa rekisteröidyistä neljästä sinisestä Giuliasta kaksi on foorumilla ja yksi bongattu muuten vaan, eli vain yksi on jossain teillä tietämättömillä
Ammattina autokauppa
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
niki kirjoitti:Allekirjoittaneen auto ja kyllä. Myyn työkseni kaikenmerkkisiä vaihtoautoja. Omien merkkien lisäksi oikein mielellään myös Alfoja aina kun sellainen jostain saadaan vaihdossa. Aika-ajoin olen ostanut niitä suorallakin kaupalla meille myyntiin.willez kirjoitti: Turussa rieskalähteentiellä parkissa tienvarressa arkisin sininen giulia. Ilmeisesti keskarin työntekijän auto
Noniin, asia kunnossa
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: 10 Syys 2016, 06:59
- Car(s): 159 Ti Q4 2.4JTDm 2008
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Siinä SBC:n servoyksikössä on ilmeisesti servomoottorin hiilien loppuunkulumisen estämisen varmistamiseksi laskuri niinkuin kannettavien akuissa. Tarpeeksi monta käyttökertaa ja virhe tauluun ja yksikkö uusiksi _varmuuden vuoksi_.AlfaTom kirjoitti:W211 jarruista ilmeisesti kyse, valmistaja Bosch. On se kyllä ihme, jos Boschilla ei ole tehty kehitystyötä kymmeneen vuoteen, vaikka ongelmia oliJuise kirjoitti:
Onko tuosta sähköjarrusysteemistä speksejä / kaavioita jossain? Toivottavasti ei käy niinkun mersulle. Systeemi on hyvä ja toimiva, mutta koska se on jarrulaite ja vikatilanteessa sen toiminta muuttuu, niin mersun omistajat saivat mielikuvan viallisista jarruista. 150M€ takaisinkutsukampanja ei taitaisi pitkää ikää alfan tulevaisuudelle luvata.
Jarruyksikön kesto oli jotain 60tkm ja 200tkm välillä, Mesefoorumilla puhuivat 160000 jarrutustapahtumasta ja sitten poks ei tietysti kivaa ajon aikana, tutulle kaverille kävi näin moottoritiellä, kun jarrut katosivat autosta
Eipä taida Alfan jarrut olla sukua noille Mesen jarruille. Ihan varmaa lähdettä en löytänyt, mutta ilmeisesti Giulian jarrujärjestelmä on Magneti Marellin suunnittelema ja valmistama, onhan MM osa FCA:ta.
Giulian omistajat voi käydä kurkkaamassa mitä siinä laitteen kupeessa lukee
Giuliahan suunniteltiin aloittaen tyhjästä ja valmis tuote oli nähtävillä parissa vuodessa, melkoinen suoritus autoteollisuudessa. Testaukseen on jäänyt melko vähän aikaa, vaikka valmiita komponentteja alihankkijoilta onkin saatu. Ilmeisen tosissaa Alfalla kuitenkin ollaan, koska Jenkkimarkkinoilla ei ole varaa epäonnistua.
Kaveri teki 300tkm ajettuun e320:een tuon remontin itse. Sitä varoitusvaloa ei voi nollata, koska se on kovakoodattu siihen yksikköön ja sinne ei ilman kolvin kanssa poikkeamista pääse käsiksi. Vaihtoi hiilet ja laitto palikan paikalleen ja ajelee tyytyväisenä.
Jotenkin tällain aikain saatossa alfa skeptikoiden aivopesemänä ajatus alfan sähköjarruista puistattaa ihan lähtökohtaisesti, mutta toki siis lähinnä huumorimielessä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jep. Näyttävästi Alfaa ei saa arvostella.Vittorio Jano kirjoitti:Näkyvillähän on nyt siivottu versio...willez kirjoitti:
Edit: Aikamoista jargonia viimeiset kaksi sivua. Rauhottukaa ny saatana...
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kai tässä nyt oli lähinnä kyse siitä, että inttäminen ei edistä kenenkään Giulia- osaamista tai hankinnan mietintää.lagotto kirjoitti:Jep. Näyttävästi Alfaa ei saa arvostella.Vittorio Jano kirjoitti:Näkyvillähän on nyt siivottu versio...willez kirjoitti:
Edit: Aikamoista jargonia viimeiset kaksi sivua. Rauhottukaa ny saatana...
Move on !
Sitä Sw:ta täällä alettu odottaa jo, mutta taitaa Giorgiolle olla tulossa Stelvion jälkeen coupe ja spider, jotta niillä saadaan katetta per auto enemmän kuin rahvaan SW:llä... Toivotaan, että platformi hyödynnetään täysin ja tilit saadaan firmalle kuntoon.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Toisaalta farkku voi myydä määrällisesti niin paljon kaksiovisia enemmän, että tuotto jää kovemmaksi. Toivottavasti ovat laskeneet tätä tarpeeksi että päätyvät tykittämään korimalleja tarjolle laajasti ja pian, mutta optimaalisessa järjestyksessä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Giulia 952
lagotto kirjoitti: Jep. Näyttävästi Alfaa ei saa arvostella.
Tottakai saa. Turhimmat jankkaukset lähtivät - puolin ja toisin.
Mutta ei tästä sen enempää. Moderointipalautetta voi lähettää suoraan yyveellä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mites mahtaa olla: jos ei Giulian kohdalla ruksaa Xenoneita valoiksi, millä lampuilla tulee ? Onko kukaan kysynyt kaupassa ?
- Kari
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Saa ainakin H4(?) valot ja erittäin kauniit sumarit. Alfaownerissa oli tuosta joku esimerkkikuva muistaakseni, mutten tietty sitä nyt löytänyt. Noi sumarit on ihan asiallisen näköiset.vapsu kirjoitti:Mites mahtaa olla: jos ei Giulian kohdalla ruksaa Xenoneita valoiksi, millä lampuilla tulee ? Onko kukaan kysynyt kaupassa ?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
TEASER! 2017 Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio—The Return of the Italian Sport Sedan - Ignition Ep 167
https://youtu.be/EpyY3K-opOw
https://youtu.be/EpyY3K-opOw