Muiden merkkien murheita.
Valvoja: Moderators
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
Ok. Tää on '14 ja 55keur rullailtu. Tarvinnee noita parin litran bensaturbon moottorigeneraatioita googlailla. Eiköhän huollossa huomata jos jotain häsmäkkää. Itse en ole huomannut mitään.
Sisälämppäri / lämppäri yleensä pitänee hommata! Ollut 1. omistajallakin tallissa... Nää talliasukithan ruostuu aika tehokkaasti (jos ei jatkuvasti putsaa). Tämä yksilö kumminkin vielä ruosteeton. Pelastetaan nyt pellit ulkokäytöllä! (Kuvitteellinen hopeareunus)
Sisälämppäri / lämppäri yleensä pitänee hommata! Ollut 1. omistajallakin tallissa... Nää talliasukithan ruostuu aika tehokkaasti (jos ei jatkuvasti putsaa). Tämä yksilö kumminkin vielä ruosteeton. Pelastetaan nyt pellit ulkokäytöllä! (Kuvitteellinen hopeareunus)
Re: Muiden merkkien murheita.
Kyllä kuulostaa surulliselta nykyautojen ja Preemiumeiden laatu. Noi on kyllä aivan käsittämättömiä nuo nykyautojen ketjujakopäiden kestävyydet, merkistä riippumatta. Sisäisten kitkojen pienentämiseksi sinne pannaan jotain "kaulaketjua" ja ihmetellään kun ei kestä. Samaten ihmettelen noita "muovilaahaimia" mitä vasten ketjua tiukataan. Halavalla tehtyä ja artisti monesti makssaaaaaaa....taidan siirtyä 200 sarjan Volvoon jos hyvä korisen löytää. Hihnan vaihtaa noin 30 minuutissa ja taas mennään...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Muiden merkkien murheita.
Ainakin tuo laturin hihnan vinkuna oli huomattavissa.lerppu kirjoitti:Tarvinnee noita parin litran bensaturbon moottorigeneraatioita googlailla. Eiköhän huollossa huomata jos jotain häsmäkkää. Itse en ole huomannut mitään.
Paikallisen huollon mukaan "noita jakopäitä on tehty muitakin".
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
Googlesta ei apua. Hakuu tulvii N47 paholaisenmehulla toimivan koneen ketjuongelmia. Jotka siis erinomaisen hyvin dokumentoitu ja itselläkin kattavasti tiedossa (tästä kiitos myös forumisteille - tietotaito ei rajoitu Alfaan)! Bensakoneen ketjusta ei juuri tarinoita, mutta nyt kerrotun perusteella pitää olla hereillä tämän kiertävämmänkin koneen kanssa. Kiitän viisaista varoituksen sanoista!
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Eikö toi 320i moottori ole sukua PSA:n THP moottoreille joista löytyy paljonkin jakoketjuongelma tarinoita?
Edit: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Prince_engine
Edit: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Prince_engine
2011–present F20 118i
2012–present F30 320i EfficientDynamics Edition
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
F34 pitää sisällään tämän: http://mywikimotors.com/bmw-n20/
N20B20 voi toki olla sukua Peugeot 207:n voimanlähteelle, mutta ei aivan noin suoraan kuin N18...
...mutta uutta oli tuo PSA yhteistyö!
N20B20 voi toki olla sukua Peugeot 207:n voimanlähteelle, mutta ei aivan noin suoraan kuin N18...
...mutta uutta oli tuo PSA yhteistyö!
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Muiden merkkien murheita.
Enpäs tiennytkään, että tuota moottoria löytyy myös F30:sen nokalta. Yllättävän monen bensa F21/20:sen ilmoituksen kohdalla onkin maininta ketjun tarkistuksesta tai jopa vaihdosta. Tosin niin se oli myös edeltäjän E87:n kohdallakin . Omaan vanhaankin e87 se oli vaihdettu jossakin 70 tuhannen kohdalla. Eikös PSA:lla ole enemmänkin ollut imusarjan karstottumiEn kanssa ongelmia tuon thp:n kohdalla? Eikä niinkään ketjuongelmia?
Re: Muiden merkkien murheita.
^Kyllä niihin on ketjuja vaihdettu ihan samaa tahtia kuin on imukanavia/venttiileitä puhalleltu puhtaaksi. Työnä ko. kettingin uusiminen on tosin varsin simppeli toimenpide.
Kyllä. Mutta ilmeisesti BMW on osapuoli jota voi osoittaa sormella venyvän ketjun suhteen.JPeltola kirjoitti:Eikö toi 320i moottori ole sukua PSA:n THP moottoreille joista löytyy paljonkin jakoketjuongelma tarinoita?
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Muiden merkkien murheita.
En tiennyt tuollaisesta yhteistyöstä. Ei varmaan Saksan puolella huudeltu kovin lujaa tästä. No, seuraavaksi sitten ne Toyotalle tehdyt dieselit pilaa Corollan maineen?JPeltola kirjoitti:Eikö toi 320i moottori ole sukua PSA:n THP moottoreille joista löytyy paljonkin jakoketjuongelma tarinoita?
Edit: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Prince_engine
2011–present F20 118i
2012–present F30 320i EfficientDynamics Edition
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Muiden merkkien murheita.
Näin olen minä myös ymmärtänyt, että bemaria saa syyttää ketjuongelmista. Jatkoivat noissa ketjujen osalta tuttua linjaansaJarsan kirjoitti:^Kyllä niihin on ketjuja vaihdettu ihan samaa tahtia kuin on imukanavia/venttiileitä puhalleltu puhtaaksi. Työnä ko. kettingin uusiminen on tosin varsin simppeli toimenpide.
Kyllä. Mutta ilmeisesti BMW on osapuoli jota voi osoittaa sormella venyvän ketjun suhteen.JPeltola kirjoitti:Eikö toi 320i moottori ole sukua PSA:n THP moottoreille joista löytyy paljonkin jakoketjuongelma tarinoita?
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
Noh, sinänsä on onni että kaikkien ei tarvii näillä paskoilla ajella. Lupaan kertoa heti kun ketju venyy! Riskejä ennenkin koneissa otettu... (Pari bemun dieseliä ja *god forbid* Alfan JTS). Ainoat autot jotka mut on tielle 29 autosta jättäneet on 2 Toyotaa ja 1 Honda. Standard of the World oli lähellä - Pohjantähti poltti molemmat kansipahvit ja alumiinikannet kieroon. Mutta matka ei katkennut! ...hmm, ehkä siksi kannet kieroon...
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Bemaria minäkin tuossa vuoden lopulla katselin puolitosissani omaan käyttöön , ja pari X1:stä olikin koeajossa. Aika ylläri oli, kuinka paljon 2010-luvun bensa-autoissa olikin noita perustekniikkaongelmia kuten jakoketjun venymisiä.... riisselit ilmeisesti keskimäärin parempia tuossa suhteessa. Muistan vielä wanhat hyvät 2- ja 2,5 -litraiset legendaariset kutoskoneet bemulla 90-luvulla ja 2000-luvun alussa. Eihän niitä saa rikki ajamalla , jos öljyt muistaa vaan vaihtaa.
Bemari voitti mielestäni kyllä tuossa Toyota-BMW-teknologianvaihtodiilissä Euroopassa ( Hybridit -> <- Dieselit) . Toki Toyota ajatteli isojen P-Amerikan ja Aasian markkinoiden ehdoilla ettei omiin riisseheihin kannata panostaa ... hmm. saattoi olla win-win -tilannekin molemmille.
Bemari voitti mielestäni kyllä tuossa Toyota-BMW-teknologianvaihtodiilissä Euroopassa ( Hybridit -> <- Dieselit) . Toki Toyota ajatteli isojen P-Amerikan ja Aasian markkinoiden ehdoilla ettei omiin riisseheihin kannata panostaa ... hmm. saattoi olla win-win -tilannekin molemmille.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Muiden merkkien murheita.
Joo, eikä se merkkiä vaihtamalla nykyisin mihinkään parane. Ihan samaten venyy ketjut, oli merkkinä sitten BMW, Nissan, VW, Peugeot tai joku muu...lerppu kirjoitti:Noh, sinänsä on onni että kaikkien ei tarvii näillä paskoilla ajella. Lupaan kertoa heti kun ketju venyy! Riskejä ennenkin koneissa otettu...
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Kutoset on edelleen melko hyviä. Ei nyt täysin ongelmattomia - kaikkihan voi hajota ja on noissa jos jonkinmoista himmeliä - mutta aika vahvasti bemari on noita moottorityyppiongelmia onnistunut muihin keskittämään, pääosin nelisylinterisiin.Jiitee kirjoitti:Muistan vielä wanhat hyvät 2- ja 2,5 -litraiset legendaariset kutoskoneet bemulla 90-luvulla ja 2000-luvun alussa. Eihän niitä saa rikki ajamalla , jos öljyt muistaa vaan vaihtaa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Noihan on M20 hihnakoneita ja ovat tarkkoja hihnanvaihdoista, tosin ei ihan yhtä tarkkoja kuin saman aikakauden M40: 40 tkm vaihtoväli eikä kannata yhtään ylittää. Wanhat hyvät pomminvarmat ovat M10 neloset ja M30 kutoset joita käytettiin 60-luvulta 90-luvun alkuun. Hyvin luotettavia kunnes tulee vastaan pitkä vasemmalle kaaratava mutka (esim. Ahveniston suolenkki).Jiitee kirjoitti: Muistan vielä wanhat hyvät 2- ja 2,5 -litraiset legendaariset kutoskoneet bemulla 90-luvulla ja 2000-luvun alussa. Eihän niitä saa rikki ajamalla , jos öljyt muistaa vaan vaihtaa.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Noita juuri tarkoitin. Taitaa öljy karata öljypohjasta pumpun pick-upilta tuollaisessa kurvissa, jos noin on : loiskelevyt tms avuksi? Ainakin vähänkin viritetyissä ilmajäähdytetyissä VW-moottoreissa loiskelevy on pakollinen varuste rata-ajoon....JPeltola kirjoitti:Wanhat hyvät pomminvarmat ovat M10 neloset ja M30 kutoset joita käytettiin 60-luvulta 90-luvun alkuun. Hyvin luotettavia kunnes tulee vastaan pitkä vasemmalle kaaratava mutka (esim. Ahveniston suolenkki).Jiitee kirjoitti: Muistan vielä wanhat hyvät 2- ja 2,5 -litraiset legendaariset kutoskoneet bemulla 90-luvulla ja 2000-luvun alussa. Eihän niitä saa rikki ajamalla , jos öljyt muistaa vaan vaihtaa.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Muiden merkkien murheita.
M30:sta en tiedä, mutta ukolla oli aikanaan M20 (E34, 525i, vm 1989 tai 1990) ja siitä halkesi kansi kaksi kertaa. Auto oli niin hieno, että yhden kannenvaihdon vielä kesti, mutta kun toisen kerran oli vedet ja öljyt sekaisin, niin sitten meni vaihtoon (tosin korjattuna).JPeltola kirjoitti:Wanhat hyvät pomminvarmat ovat M10 neloset ja M30 kutoset joita käytettiin 60-luvulta 90-luvun alkuun. Hyvin luotettavia kunnes tulee vastaan pitkä vasemmalle kaaratava mutka (esim. Ahveniston suolenkki).
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
Baijerilaisen moottoripajan nykymoottorit täten hieman jakomielitautisia. Hämmentävän laadukkaat käyttöominaisuudet niin taloudellisuuden kuin voimantuotonkin osalta. Mutta mitä ilmeisimmin laadukkuus käyttöominaisuuksista ei kanna (ainakaan laajemmalla otannalla) käyttökestävyyteen. Harmi. Noh, itselle tulee todella maltillisesti kilsoja, joten ehkä siitä voisi olla pelastukseksi.
- En tiedä, mulla on näiden kaikkien Bemareiden kanssa ollut sellanen vähän selittämätön "steampunk" olo. Ihan kuin ajaessa pitäisi annostella ja säädellä konehuonetta erilaisia instrumentteja tuijotellen ja antaen käskyjä laitteelle joka tuottaa reaalimaailman kieltämättä tehokkaan vasteen. Varsinkin ammoinen X1 sai tämän tunteen aikaiseksi, jonkinlainen viktoriaaninen insinööri-insulaatio laitteen ja tienpinnan välissä. Vaikea selittää, mutta tama mielikuva on häirinnyt aina. Alfassa ei moista teutonibyrokratiaa ole kuskin ja maantien välissä. Harmi että reaalimaailmassa joutuu muitakin ominaisuuksia miettimään, kuin vain näitä tunteisiin vetoavia - vaikeasti hahmotettavia - asioita...
- En tiedä, mulla on näiden kaikkien Bemareiden kanssa ollut sellanen vähän selittämätön "steampunk" olo. Ihan kuin ajaessa pitäisi annostella ja säädellä konehuonetta erilaisia instrumentteja tuijotellen ja antaen käskyjä laitteelle joka tuottaa reaalimaailman kieltämättä tehokkaan vasteen. Varsinkin ammoinen X1 sai tämän tunteen aikaiseksi, jonkinlainen viktoriaaninen insinööri-insulaatio laitteen ja tienpinnan välissä. Vaikea selittää, mutta tama mielikuva on häirinnyt aina. Alfassa ei moista teutonibyrokratiaa ole kuskin ja maantien välissä. Harmi että reaalimaailmassa joutuu muitakin ominaisuuksia miettimään, kuin vain näitä tunteisiin vetoavia - vaikeasti hahmotettavia - asioita...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Ei nyt varmaan kannata liikaa jännittää.
Mutta höpinät siitä, että saksalaiset premiumit olisivat luotettavuudeltaan valovuosia Alfaa edellä voidaan kyllä heittää romukoppaan. Maanantaisin tehdään hommia Baijerissakin.
Ei nyt varmaan kannata liikaa jännittää.
Mutta höpinät siitä, että saksalaiset premiumit olisivat luotettavuudeltaan valovuosia Alfaa edellä voidaan kyllä heittää romukoppaan. Maanantaisin tehdään hommia Baijerissakin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Näin on lähes kaikilla merkeillä (pl. Lexus ? ) . Saman sanon myös itselleni tutusta Toyotasta eli joiden mallien ( 1,8 VVTi ja D-D4 -dieselit ) kohdalla on ollut teknisiä ongelmia aivan liikaa keskiarvo-Toyotaan nähden. Mutta Toyotalla jälkimarkkinointi pelastaa aika hyvin pulasta. Mm. meidän edellisestä Avensiksesta vaihdettiin puolimoottori kaikkine hiluineen vielä takuuseen, vaikka autolla oli ajettu silloin lähes 4 vuotta ja 140 tkm ...takaisinkutsu tehtaalta ja syynä väärin Puolan tehtaalla karkaistut männänrenkaat.Vittorio Jano kirjoitti:^
Ei nyt varmaan kannata liikaa jännittää.
Mutta höpinät siitä, että saksalaiset premiumit olisivat luotettavuudeltaan valovuosia Alfaa edellä voidaan kyllä heittää romukoppaan. Maanantaisin tehdään hommia Baijerissakin.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
joo, tossa oli yks 3vuotias dkw, jonka ilmastoinnion paneelissa näky vähä vain viivoja. Sitä ku sitten paineli riuskasti, niiin tuli lukematkin näkyviin. Uusi näyttöpaneeli tietenkin kokonaisedullinen. Olishan sen voinu jollekin kolvarille lähettää, ehkä myöhemmin sitte. No kumminkin tarkistettiin liitännät yms, mutta ei auttanu. No sitte paneeli lattialle ja vähän intiaanitanssia ympäri ja luiden heittelyä (vanhoja vakaajan yhdystankoja)+ plus savut (ei ollu piippua ) Käikäle paikallensa ja alko toimii Ei häipyny lukemat enää vaikka kuinka paineli
"puhun niin totta kuin osaan"
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Pösö jäätyy pakkasella. No ullatus . Mut joo, -10 kymmenen vaikuttaa olla pakkasraja, jossa koko auto muuttuu paljon tahmeammaksi. Ajossa huomaa pienenä laiskuutena, ihan kuin jarru olisi päällä ja tietokoneesta huomaa yli litran kulutusnousun, eikä tilanne muutu, vaikka ajaa pidemmän matkan, että kaikki on varmasti lämpöisenä. Ja siis jarru ei ole päällä, eikä mikään jumita esim. -8 pakkasessa, joten väärässä paikassa oleva vesi on pois laskuista.
Ihan kuin laakerit vetäisi kohmeeseen, eikä auto haluisi liikkua.
Ihan kuin laakerit vetäisi kohmeeseen, eikä auto haluisi liikkua.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Muiden merkkien murheita.
^ Liian vähän massaa ja tehoa.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
^^^^juu, noit motit on visiin kaikki vaihettu ja noilla kilometreillähän ne porsis. Silloin ku oli niitä epäkeskosorvilla tehtyjä pyörännapoja, niin oli vähän nihkeempää. Oli jotain renkaiden syyttelyä ja semmosta.
"puhun niin totta kuin osaan"
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Uusilla GT4/GT3 Porscheilla taas on tällaista taipumusta:
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Muiden merkkien murheita.
Vieteriukko kurkistaa!JPeltola kirjoitti:Uusilla GT4/GT3 Porscheilla taas on tällaista taipumusta:
Tuollainen voi johonkin alppiserpaan veren maku suussa vedettäessä muuten vähän hatuttaa
-Tazio
Re: Muiden merkkien murheita.
^^ Pultit näyttäisi olevan sentään kireellä.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Miten toi on mahdollista
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
Näköjään useammassakin tapauksessa:Tuomas K kirjoitti:Miten toi on mahdollista
http://www.pistonheads.com/gassing/topi ... &t=1613839
Alumiiniakos tuo iskaritorni on?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
Onkos muilla tullut tällästä vikailmoitusta:
" Rear spoiler malfunction "
Aamulla oli hiukan pakkasta ja autoa huoltoon viedessä livahti nopeus hetkeksi takaspoilerin aukeamisen lukemiin. Jäätä oli riittävän suuri kerros mokoman siiven päällä että ei moottori jaksanut siipeä avata. "Do not exceed 130 km/h, go to service"
Huollossa kysäisin että josko jostain saisi tämän DRS:n pois päältä? Ei saa, mutta siiven voi lukita auki-asentoon... Ei tuolla niin väliä olisi, mutta kun ilmoitus peittää kaikki toiminteet alleen, niin vähän ärsytti. ...Ja tähän asti luulin että talviominaisuuksista huonoin olisi karmiton lasi...
" Rear spoiler malfunction "
Aamulla oli hiukan pakkasta ja autoa huoltoon viedessä livahti nopeus hetkeksi takaspoilerin aukeamisen lukemiin. Jäätä oli riittävän suuri kerros mokoman siiven päällä että ei moottori jaksanut siipeä avata. "Do not exceed 130 km/h, go to service"
Huollossa kysäisin että josko jostain saisi tämän DRS:n pois päältä? Ei saa, mutta siiven voi lukita auki-asentoon... Ei tuolla niin väliä olisi, mutta kun ilmoitus peittää kaikki toiminteet alleen, niin vähän ärsytti. ...Ja tähän asti luulin että talviominaisuuksista huonoin olisi karmiton lasi...
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
^^ jaa , onkos siinä tuollainen adaptiivinen "lintulauta"
Käheä varuste. Toimii yli 200 km/ h nopeuksissako?
Olisiko tuo GT jopa tyylikkäämpi ilman tuota...
Käheä varuste. Toimii yli 200 km/ h nopeuksissako?
Olisiko tuo GT jopa tyylikkäämpi ilman tuota...
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
F34 ja tyyli ei ehkä kuulu samaan lauseeseen... Mokoma aktiivinen aero-ominaisuus ei ehkä ihan istu muutoin pirun hyvään perheautoon. Kuten eivät myöskään karmittomat lasit. Mikä siinä on, kun ei voida markkinamiesten tähden pelata omilla vahvuuksilla? Tää on oikeesti helkkarin hyvä auto, jossa on riittävästi tilaa ja maavaraa ja mukavuutta. Eikä tää ole huono ajaa, vaikka ei mitenkään erityisen tarkka tai "ajajan auto" nyt olekaan. Mutta miksi nuo ihme kilkkeet pilaamaan ihan asiallista autoa? Syystäkin saa pilkkaa päällensä. Jos todettaisiin vaan että pidennetty ja korotettu 3-sarjalainen mukavammalla alustalla, kokoperheelle hyvin tilaa. Laadukas laite hyvin toimivalla nelivedolla (tässä yksilössä vielä ruksattu taka-akselille lukko). Mutta ihme rimpulointia, ihan kuin olisi jotenkin epävarma itsestään tämä auto... Koristellaan Gt-merkillä ja hassuilla kilkkeillä. Oh well, onneksi kokonaisuus ei kärsi liikaa. Mutta yhtä tyylikkäitä ja ajattomia ratkaisuja kuin Elviksen peilitakka!
EDIT: DRS aktivoituu 110 km/h ja deaktivoituu 70 km/h
EDIT: DRS aktivoituu 110 km/h ja deaktivoituu 70 km/h
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Muiden merkkien murheita.
Korjausta/päivitystä kaverin bemarivikaan. Viallinen palikka olikin öljypumpun ratas/ketju. Tarkemmin en osaa kertoa, minulla on vain humanistisen alan loppututkinto.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Muiden merkkien murheita.
^^ Ja pakollinen kysymys.
Missäs tuo varuste oli ekana?
Missäs tuo varuste oli ekana?
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Muiden merkkien murheita.
Lancia Thema 8.32?A Bart kirjoitti:^^ Ja pakollinen kysymys.
Missäs tuo varuste oli ekana?
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
F34 huollettu. Erittäin jees että pääsi siitä kakkossarjalaisesta eroon liian pitkän tuttavuuden jälkeen! 799 eur joutui huollosta + pesusta + laina-autosta yskäisemään. Ainoa valitus liittyy siihen että auton voentiin sekä tuontiin molempiin meni 1/2h, vaikka itsellä ei mennyt tiskillä kuin pari minuuttia... Tämä menetetty tunti elämääni ei ollut Autokeskuksen syy. Asiakaskunnan lukumäärä oli henkilökuntaresurssilla sopivasti peitetty. Mutta asiakkaat tuntuivat lässyttävän tiskillä mitä omituisinta diipadaabaa. Ei ole todellista millaisia jaarittelijoita Bemarihuollon tiskillä käy notkumassa! Kävin jo melkoisen lämpimänä... Yksi tönäisy ja Michael Douglasin versio Rankasta päivästä olisi ollut pähkinöitä.
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Muiden merkkien murheita.
- Liitteet
-
- 16406434_10154985356104872_3507583284133292810_n.jpg
- (98.56 KiB) Tiedosto ladattu 4737 kertaa
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Nopeus ja matkamittari lakkas toimimasta saappaassa, nii ja cruise.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Se hatutus kyllä loppuu ihan yhtä nopeasti kuin alkaakinTazio kirjoitti:Tuollainen voi johonkin alppiserpaan veren maku suussa vedettäessä muuten vähän hatuttaa
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Muiden merkkien murheita.
Viimeksi muokannut 155156, 09 Helmi 2017, 13:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Eilen vai toissapäivänä oli Ilta-Sanomissa kuva palavasta Skodasta, mutta merkkiä ei vahingossakaan ollut mainittu ja kuvakin rajattu tunnistamista hankaloittamaan. Yllättäen kommenttikenttäkään ei ollut käytössä
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Muiden merkkien murheita.
Onkohan tuo ysitonni Saappien tyyppivika? Omassakin ex-Saabissa oli tuo ongelma, en tosin viitsinyt korjauttaa vaan myin poisVMTD kirjoitti:Nopeus ja matkamittari lakkas toimimasta saappaassa, nii ja cruise.
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Hyvä lämpiäminen on ominaisuus155156 kirjoitti:Onko se Audi vai Mondeo?
[edit] Audi se on, nyt kun näin kuvan suuremmassa koossa [/edit]
https://www.youtube.com/watch?v=3PdvDGOzE4A
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Muiden merkkien murheita.
Ainoa auto minkä olen nähnyt tien päällä tulessa - ja vielä sillä hetkellä liikkuvana! - oli Audi 100. En tiedä mitä kuskilla oli mielessä, kun ajo jatkui palavalla autolla.Vainio kirjoitti:Hyvä lämpiäminen on ominaisuus155156 kirjoitti:Onko se Audi vai Mondeo?
[edit] Audi se on, nyt kun näin kuvan suuremmassa koossa [/edit]
https://www.youtube.com/watch?v=3PdvDGOzE4A
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Muiden merkkien murheita.
155156 kirjoitti:Ainoa auto minkä olen nähnyt tien päällä tulessa - ja vielä sillä hetkellä liikkuvana! - oli Audi 100. En tiedä mitä kuskilla oli mielessä, kun ajo jatkui palavalla autolla.Vainio kirjoitti:Hyvä lämpiäminen on ominaisuus155156 kirjoitti:Onko se Audi vai Mondeo?
[edit] Audi se on, nyt kun näin kuvan suuremmassa koossa [/edit]
https://www.youtube.com/watch?v=3PdvDGOzE4A
Meillä syttyi Hiace tuleen matkalla RuisRockiin Olisikohan vuosi ollut 2003 tai 2004 ja auton vuosimalli suurinpiirtein 1996... Jossain Salon nurkilla alkoi jalkatila lämpenemään ja kolme minuuttia myöhemmin koko paskasta oli vain hiiltynyt runko jäljellä. Se oli kaverin faijan raksafirman auto ja ajettu yli 700tkm
Poliisi tuli puhalluttamaan kuljettajan ja loput viisi "matkustajaa" odotteli piilossa, että poliisit lähtevät. Taidettiin loppujen lopuksi saada peukalokyydit Turkuun asti. Muistikuvat vähän hataria jostain kumman syystä
Re: Muiden merkkien murheita.
500X päätti tänään että radio ei enää löydä mitään. Reboottikaan ei auttanut. Pari tuntia myöhemmin radiokanavat yms. löytyivät Myllyn kolmostasanteella ja toimivat siitä kotiin. Onkohan näissäki antennijalan vikaa kuten Giulettassaki...
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
Mikäs laite tämä on, jota kohtasi tällainen murhe?
http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005086310.html
Jotenkin tutulta näyttää, mutta ei nyt vain napsahda...
http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005086310.html
Jotenkin tutulta näyttää, mutta ei nyt vain napsahda...
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Muiden merkkien murheita.
Hjuuuundai.mutt kirjoitti:Mikäs laite tämä on, jota kohtasi tällainen murhe?
http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005086310.html
Jotenkin tutulta näyttää, mutta ei nyt vain napsahda...