Kerrotaanpas Matsankin vaiheista, eli auto sai "ensipesunsa" viime viikonloppuna:
- pintaan aluksi motonetin motox tehopesua raakana, lancella levittäen reilusti + 10 minuutin odotusta
- kuumavesipainepesurilla huuhtelua jolloin ensimmäinen kerros "kakkua" irtosi, myös täysin mustat pölykapselit olivatkin "pohjaväriltään" hopeiset
- tuon toistoa pari kertaa kunnes ei enää mitään tuntunut irtoavan
- sen jälkeen uudelleen motoxia pintaan ja pesuharjalla (kyllä, luitte oikein

) läpikäyden mm. ovien kulmat, helmat yms. paikat jossa paska istui pysyvästi + huuhtelu
- tuon jälkeen pintaan vielä hyllystä löytyneet jämäpulot glymnin tar removeria suihkupullolla levittäen, hiukan vanhalla mikrokuiturätillä auttaen + raudanpoistoa, pihka yms. jäämät lähtivät katosta ja ikkunoista melko hyvin
- lopuksi pesu normaalilla autoshamppoolla ja lopputuloksen tarkastelua
Mitään vahoja tai tarkempaa hieromista ei lähdetty suorittamaan, ruostetta löytyi kaikkien ovien alalaidasta, kaarien reunoista, helmoista (pari reikää sain tökittyä) ja takaluukun alalaidasta melko runsaasti, mikä ei liene yllätys. Mitään ruosteenestokäsittelyähän tähän ei ole koskaan tietääkseni tehty.
Katsotaan mikä tämän kohtalo tulee olemaan, korissa (vm. 03 muistaakseni) alkaa olla aika paljon sanomista vaikka tekniikka sinällään toimii ja on ikäisekseen vähänajettu (160tkm mittarissa).