Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
http://www.alfabbs.fi/download/file.php?id=18513
Onko tuossa kuvassa alhaalla eculle menevien liittimien numerointi. Löytyisikö tuo kuva jostakin kokonaisena mistä näkyisi mihin ecun pinniin mikäkin menee/lähtee?
Onko tuossa kuvassa alhaalla eculle menevien liittimien numerointi. Löytyisikö tuo kuva jostakin kokonaisena mistä näkyisi mihin ecun pinniin mikäkin menee/lähtee?
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
- Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04 - Paikkakunta: Turku
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei silmämääräisesti näyttänyt mitenkään vippaavan. Tosiaan tuo vinkuminen aika harvinaista, tullut nyt muutaman kerran esiin kovemmilla pakkasilla kun auto ollut vain letkulämppärissä pari tuntia ennen käynnistystä. Lämpimästä hallista käynnistäessä vinkumista ei esiinny. Mutta tuo epämääräinen rohina moottorijarrulla tulee esiin myös lämpimällä koneella ja kaikilla vaihteilla ja nopeuksilla, kierrosalueella 1700-2000.alfa 156 v6 kirjoitti:
Oireet sopisi kyllä pettäneeseen moniurahihnapyörän kumivulkanointiin. Katso vippaako kampiakselin hihnapyörä kun auto käy..
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
On, siehän kysyit et miten kampparin anturi on kytketty ecuun ja tossa se kerrotaan.atm kirjoitti: Onko tuossa kuvassa alhaalla eculle menevien liittimien numerointi. Löytyisikö tuo kuva jostakin kokonaisena mistä näkyisi mihin ecun pinniin mikäkin menee/lähtee?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Annan ääneni ohjaustehostimelle tällä selostuksella.Verttiv kirjoitti: Tosiaan tuo vinkuminen aika harvinaista, tullut nyt muutaman kerran esiin kovemmilla pakkasilla kun auto ollut vain letkulämppärissä pari tuntia ennen käynnistystä. Lämpimästä hallista käynnistäessä vinkumista ei esiinny.
Nyt jää epäselväksi.. Minkä tyylinen rohina? Pelkkä "rohina" kun voi olla vaikka pakoputken resonointi moottorijarrulla; kone menee eri asentoon kuin vedossa ja väsyneet tukikumit aiheuttaa sen, että pakoputki osuu lämpökilpeen (esimerkiksi) - resonoi tietyllä kierrosalueella.Verttiv kirjoitti: Mutta tuo epämääräinen rohina moottorijarrulla tulee esiin myös lämpimällä koneella ja kaikilla vaihteilla ja nopeuksilla, kierrosalueella 1700-2000.
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
- Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04 - Paikkakunta: Turku
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ohjaustehostin kyllä vinkui joskus 25 pakkasella hetken mutta ei ollut riippuvainen moottorin kierroksista vaan vinkui myös tyhjäkäynnillä. Ei ole sen jälkeen kuulunut.Aquatica kirjoitti:
Vaikea miettiä mitään vertauskuvaa mutta vähän muistuttaa sellaista vaimeaa löysien ketjujen rohinaa sekoitettuna johonkin hankausääneen.
Voi kyllä hyvinkin olla resonointia, täytyykin seuraavaksi tarkistaa kaikki moottorin tuet.
Hämää vain tuo samanlainen kierrosalue tuon satunnaisen kylmävinkumisen kanssa.
- Alekschuk
- Viestit: 173
- Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
- Car(s): Audi A6 v6
Ex. 156 2.5 v6 - Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Moottorin ylätuki vaihdettu 1v sitten. Kampiakselin hihnapyörä vaihdettu jakohihnan vaihdon yhteydessä käytettyyn mutta vulkanointi oli kunnossa.Verttiv kirjoitti:Ohjaustehostin kyllä vinkui joskus 25 pakkasella hetken mutta ei ollut riippuvainen moottorin kierroksista vaan vinkui myös tyhjäkäynnillä. Ei ole sen jälkeen kuulunut.Aquatica kirjoitti:
Vaikea miettiä mitään vertauskuvaa mutta vähän muistuttaa sellaista vaimeaa löysien ketjujen rohinaa sekoitettuna johonkin hankausääneen.
Voi kyllä hyvinkin olla resonointia, täytyykin seuraavaksi tarkistaa kaikki moottorin tuet.
Hämää vain tuo samanlainen kierrosalue tuon satunnaisen kylmävinkumisen kanssa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
En nyt tiedä onko tyhmä kysymys vaiko ei, mutta tuli tehtyä kaupat 156 2.0 ts Alfasta. Rupesi kiinnostamaan auton historia yms. Ollut nyt noin 1,5 vuotta duunikaverin ajossa.
Tämä auto kyseessä: http://www.alfa156.net/owner/teuvo.html
Jos sattuisi olemaan jonkun ryhmäläisen vanha. Kaikki tieto kiinnostaa.
-Henkka-
Tämä auto kyseessä: http://www.alfa156.net/owner/teuvo.html
Jos sattuisi olemaan jonkun ryhmäläisen vanha. Kaikki tieto kiinnostaa.
-Henkka-
- nakkis
- Viestit: 566
- Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
- Car(s): 156 JTDm SW -03 &-05,
75 V6 `Murica 3.0
147 JTDm -06
+ AWD Saparo - Paikkakunta: Jkl
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mitkäs on jtd 1.9 16v originaali akun speksit?
Mitäs tuohon fl- mallin "bose" äänentoistopakettiin pitäis kuulua alunperin?
Mitäs tuohon fl- mallin "bose" äänentoistopakettiin pitäis kuulua alunperin?
[__/==\*/==\__] (Oo--\*/--oO)
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuon vaihdatin viime syksynä, hyvin mahtui.nakkis kirjoitti:Mitkäs on jtd 1.9 16v originaali akun speksit?
Mitäs tuohon fl- mallin "bose" äänentoistopakettiin pitäis kuulua alunperin?
http://www.autopointcarparts.co.uk/inde ... s5008.html
Suomesta sain reiluun sataseen hankittua tuon.
Bosesta ei hajua, omassa 6 ämyriä Pioneerin soittimen perässä...

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ohjekirjasta luettuna 6 kaiutinta perus Bose ja Hi-fi Bosessa lisäksi bassokajari. SW:n takakontin sivuseinässä. Sedanissa sijainti takakontin katossa.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Bosessa on edessä ja takana Bosen kaksitiekoasiaalikaiuttimet, vahvistin ja subbari.
- Satakolmikolmonen
- Viestit: 92
- Liittynyt: 04 Marras 2013, 20:54
- Car(s): 156 2.0 TS
164 3.0 12v
164 2.0
Sprint 1.5 QV
147 1.6
159 2.4 jtdm SW
156 2.0 jts selespeed
75 TS x3
75 2.0 tc
75 1.8 T - Paikkakunta: Kihniö
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Risteykseen ajaessa painaa kytkimen pohjaan, niin moottori alkaa käymään epätasaisesti 500-1000rpm väliä. Tekeekös viallinen tyhjäkäyntimoottori tollasta?
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tarkoitat heijaamista kierrosten välillä ei epätasaista käyntiä niinkö?
molex to sata, lose all your data.
- Satakolmikolmonen
- Viestit: 92
- Liittynyt: 04 Marras 2013, 20:54
- Car(s): 156 2.0 TS
164 3.0 12v
164 2.0
Sprint 1.5 QV
147 1.6
159 2.4 jtdm SW
156 2.0 jts selespeed
75 TS x3
75 2.0 tc
75 1.8 T - Paikkakunta: Kihniö
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Juu. Tota yritin hakea.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ainakin rikkinäinen imuputki tekee.Satakolmikolmonen kirjoitti:Risteykseen ajaessa painaa kytkimen pohjaan, niin moottori alkaa käymään epätasaisesti 500-1000rpm väliä. Tekeekös viallinen tyhjäkäyntimoottori tollasta?
- Satakolmikolmonen
- Viestit: 92
- Liittynyt: 04 Marras 2013, 20:54
- Car(s): 156 2.0 TS
164 3.0 12v
164 2.0
Sprint 1.5 QV
147 1.6
159 2.4 jtdm SW
156 2.0 jts selespeed
75 TS x3
75 2.0 tc
75 1.8 T - Paikkakunta: Kihniö
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ok. Täytyypä tsekata.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alkupetäisen blaupunkt soittimen takaana on valmiiksi johdotus vahvistimen heräte virralle ja äänilähdöille.
Onko kenelläkään tietoa minne johdot menee?
Kyseessä ei ole bose versio
Onko kenelläkään tietoa minne johdot menee?
Kyseessä ei ole bose versio
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voiko tuollaista samanlaista lotinaa kuulua jostain muualtakin kuin väljä vakaaja pitää? Mun järkeilyn mukaan ei, mutta luulisi että jos se vakaaja on taas väljänä niin sen kangella koittamalla tuntee ihan helposti, vaan kun ei tunne
Kolinaa kuuluu taas pienissä heitoissa, kaivonkansissa tai vastaavissa, on sitten kummalla puolella autoa hyvänsä.. Johan noilla uretaanipuslilla 15tkm pääsi ilman kolinoita

Kolinaa kuuluu taas pienissä heitoissa, kaivonkansissa tai vastaavissa, on sitten kummalla puolella autoa hyvänsä.. Johan noilla uretaanipuslilla 15tkm pääsi ilman kolinoita

- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^semmonen tietynlainen "pehmeähkö" kolina ei ole ainakaan omassa tullu samanlaisena mistään muualta kuin juurikin noista etupään vakaajan puslista
Pienellä välyksellä (ei kans raudalla tuntunu) semmonen saakeli, että tuli kaikki nivelet yms tarkistettua aivan turhaan. Laitoitko muuten 22mm vai 21mm uretaanit sinne? Itellä noi puolanpoikaatten 21mm puslat ovat olleet the hankinta
Ne tuntuu kestävän kuluneellla tangolla saakelin hyvin.


"puhun niin totta kuin osaan"
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo ei tossa tosiaan tunnu yhtään välystä, eipä tonne toisaalta kauheesti saa ainakaan käsillä voimaa kohdistettua kun selällään auton alla makoilee... Seuraavaksi vaihtuu koko tanko sinne, sikälimikäli kun sen uskallan hankkia
Mä pistin 24mm puslat kun tangon paksuus oli mitattuna himppasen alle tai just tasan. Tätäkin silloin ihmeteltiin että kuinka siinä noin paksu vakaaja on, mutta testasin myös 22mm puslia ja ne ei paikalleen mennyt.

Mä pistin 24mm puslat kun tangon paksuus oli mitattuna himppasen alle tai just tasan. Tätäkin silloin ihmeteltiin että kuinka siinä noin paksu vakaaja on, mutta testasin myös 22mm puslia ja ne ei paikalleen mennyt.
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Siitä heijaamisesta niin muistaakseni kaasuläpällä oli osutta asiaan mutta tämä alzheimeri jarruttaa muistia mutta itse tarkistin kaasuläpän ja vika ei poistunut kunnes löysin lontoon sivuilta että oliko se kierroslukumittarin johdoista ottaa irti oliko se pin 15,16 tai 17 niin loppui kuin seinään se heijaaminen ja auto oli 99 2.0 156.I have the same problem.this seems to be a common problem with cars circ a 99 to 2000. I replaced the maf then later the throttle body, checked cables,plugs ..inital was good then it came back in a few days. I almost frustrated till I read an article at alfaowner.com where signal coruption was analysed for the idling controller to kick in...it was proposed pin 15 behind speedo be cut and seems to have fixed it. check it out at the site and I will be trying this. I also reset the ecu checked on examiner and only error I got was wheel speed sensing..I suspect the same signal issue..meanwhie I sometimes use the left ft t brake and right foot to paddle the throttle when I think it may stall....check the writeup pretty extensive...rkbella33
La Bella NA Basta..
La Bella NA Basta..
molex to sata, lose all your data.
- Hanska
- Viestit: 41
- Liittynyt: 29 Maalis 2016, 21:43
- Car(s): 1998 156 2.5 V6
2x 1999 156 2.0 TS (Ajettu loppuun/"projekti") - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Omassa teki tuota kun oli imuputkesta venakoppaan menevä huohotinputki irti. Klemmarin kanssa paikalleen niin loppu heijaaminen.Satakolmikolmonen kirjoitti:Risteykseen ajaessa painaa kytkimen pohjaan, niin moottori alkaa käymään epätasaisesti 500-1000rpm väliä. Tekeekös viallinen tyhjäkäyntimoottori tollasta?
Melekosta kyytiä.
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tietty se nyt ensimmäiseksi tarkistaa.
molex to sata, lose all your data.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Omassa teki tuota kanssa, otin imuletkun irti ja putsasin kaasuläpän, loppui huojunta siihen. Joku fiksumpi tietää kuinka herkästi tuon läpän täytyy liikkua ettei vaikuta käyntiin.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
JMC kirjoitti:Voiko tuollaista samanlaista lotinaa kuulua jostain muualtakin kuin väljä vakaaja pitää? Mun järkeilyn mukaan ei, mutta luulisi että jos se vakaaja on taas väljänä niin sen kangella koittamalla tuntee ihan helposti, vaan kun ei tunne![]()
Kolinaa kuuluu taas pienissä heitoissa, kaivonkansissa tai vastaavissa, on sitten kummalla puolella autoa hyvänsä.. Johan noilla uretaanipuslilla 15tkm pääsi ilman kolinoita
Crosswagonissa ylätukivarren pallonivel kolisi vähän samaan tyylin, kuin vakaajan pusla. Tosin vain isossa töyssyissä. En enää muista miltä vakaajan pusla kuulosti kolistessaan, mutta silti tuo tukivarsi piti mielestäni hieman erilaista ääntä.

Suoraan vaan suoraa
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Löytyykö jostain 3.2 GTA:n vakio nokista tuollaista vastaavaa info-lehteä? Mulla on hakusessa tuo BDC:n ja imuventtiilin sulkeutumisen välinen asteluku.
- Liitteet
-
- specsheet.jpg
- (11.85 KiB) Tiedosto ladattu 5207 kertaa
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
- Liitteet
-
- juu.JPG
- (42.59 KiB) Tiedosto ladattu 5159 kertaa
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Maadoituspisteet. Missä sijaitsee elektroniikan maadoituspisteet. Löysin yhden etummaisen kannen päädystä ilmanottoputken alta. Johdot tulevat resonaatturikopan alla olevasta kytkentärasiasta. Liittimeen tuli yhteensä 8 johtoa mustaa ja pinkkiä. Liikuttelin varovasti liitintä ja sehän pyörii liki ympäri
Montakohan vastaavaa vielä löytyy? Jos sellaisia on, koordinaatteja otetaan ilolla vastaan.
Autossa ollut siis sähkövikaa moottoripuolella, taisin paikallistaa ...no ainakin yhden.
Mikä olisi paras korjauskeino? Puristaa rengasliitintä jollain tasaisesti ympäripuristavalla pihdillä vai pitäisikö tuo liitos purkaa kokonaan ja tinata kaikki johdot yhteen ja pistää uusi rengasliitin?
Hieman hankala todeta tuotakin koska liitimen ollessa mutterilla kiinni kannessa liitos vaikutti äkkiseltään ihan kelvolta. Sormiin murenevat päällyseristeet saivat epäilyt aikaan ja päätin löysätä kiinnitysmutterin tarkempaa tutkimusta varten ja Mertarantaa lainaten:"Se oli siinä."
Toinen ihmettelyn aihe. Miten moottorin laatikonpää saadaan tuettua esim. kytkinrempan ajaksi? Koitin katsoa nostopaikkaa mutta en löytänyt tuota edellämainittua M6 pinnapulttia paksumpaa kiinnityspistettä kansista/lohkosta. Hankala on leipoa liinoja koneen ympäri, menee antureita yms siinä helposti solmuun. Pitääkö vaan tunkilla pitää ö-pohjasta?
Jostain olen kuullut että tulisi sellainen tanko lokasuojien väliin konetta kannattelemaan mutta mistä se kone on otettu siihen kiinni?

Autossa ollut siis sähkövikaa moottoripuolella, taisin paikallistaa ...no ainakin yhden.
Mikä olisi paras korjauskeino? Puristaa rengasliitintä jollain tasaisesti ympäripuristavalla pihdillä vai pitäisikö tuo liitos purkaa kokonaan ja tinata kaikki johdot yhteen ja pistää uusi rengasliitin?
Hieman hankala todeta tuotakin koska liitimen ollessa mutterilla kiinni kannessa liitos vaikutti äkkiseltään ihan kelvolta. Sormiin murenevat päällyseristeet saivat epäilyt aikaan ja päätin löysätä kiinnitysmutterin tarkempaa tutkimusta varten ja Mertarantaa lainaten:"Se oli siinä."
Toinen ihmettelyn aihe. Miten moottorin laatikonpää saadaan tuettua esim. kytkinrempan ajaksi? Koitin katsoa nostopaikkaa mutta en löytänyt tuota edellämainittua M6 pinnapulttia paksumpaa kiinnityspistettä kansista/lohkosta. Hankala on leipoa liinoja koneen ympäri, menee antureita yms siinä helposti solmuun. Pitääkö vaan tunkilla pitää ö-pohjasta?
Jostain olen kuullut että tulisi sellainen tanko lokasuojien väliin konetta kannattelemaan mutta mistä se kone on otettu siihen kiinni?
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
- Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04 - Paikkakunta: Turku
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Noniin voisin nyt hommata uutta syyläriä tuohon pikkubussoon.
Onko tämä hyvä hinta/laatu suhteeltaan?
Vai löytyykö jostain halvempaa?
Muilla minkäänlaista kokemusta syylärin vaihdosta?
Onko tämä hyvä hinta/laatu suhteeltaan?
Vai löytyykö jostain halvempaa?
Muilla minkäänlaista kokemusta syylärin vaihdosta?
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuolta löytyy alkup. tasoinen alle puoleen hintaan: https://spareto.com/products/60041-radi ... ne-cooling
Itse vaihtotyöstä löytyy useampikin keskustelu täältä foorumilta. Pääsääntöisesti pre-FL on helpompi kuin FL versioihin, se syylärin etupuolelle ruuvattu ilmastoinnin kenno aiheuttaa vähän töitä ja sopivilla työkaluilla tuon pystyy irrottamaan puskurin verkon läpi
Itse vaihtotyöstä löytyy useampikin keskustelu täältä foorumilta. Pääsääntöisesti pre-FL on helpompi kuin FL versioihin, se syylärin etupuolelle ruuvattu ilmastoinnin kenno aiheuttaa vähän töitä ja sopivilla työkaluilla tuon pystyy irrottamaan puskurin verkon läpi

"No smoke => no power => no hope"
- Alekschuk
- Viestit: 173
- Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
- Car(s): Audi A6 v6
Ex. 156 2.5 v6 - Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
V6 busson kromiset imutorvet, mitä materiaalia? Miten saisi ruosteet poistettua niin että tulisi melkein uuden näköiset? Vinkkejä kaartilta?
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^Mothersin Chrome Polish ainakin toimii, riippuen lähtökohdasta
- Alekschuk
- Viestit: 173
- Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
- Car(s): Audi A6 v6
Ex. 156 2.5 v6 - Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuossa on lähtökohta
- Liitteet
-
- IMG-20170213-WA0034 (800x450).jpg
- (186.9 KiB) Tiedosto ladattu 4855 kertaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Verttiv kirjoitti:Noniin voisin nyt hommata uutta syyläriä tuohon pikkubussoon.
Onko tämä hyvä hinta/laatu suhteeltaan?
Vai löytyykö jostain halvempaa?
Muilla minkäänlaista kokemusta syylärin vaihdosta?
Entäs tämä. On kyllä aika edullinen hinta. http://www.ebay.co.uk/itm/ENGINE-COOLIN ... Sw0HVWA9jVKeltsi kirjoitti:Tuolta löytyy alkup. tasoinen alle puoleen hintaan: https://spareto.com/products/60041-radi ... ne-cooling
Itse vaihtotyöstä löytyy useampikin keskustelu täältä foorumilta. Pääsääntöisesti pre-FL on helpompi kuin FL versioihin, se syylärin etupuolelle ruuvattu ilmastoinnin kenno aiheuttaa vähän töitä ja sopivilla työkaluilla tuon pystyy irrottamaan puskurin verkon läpi
Työtoveri kyseli tänään löytyisikö sen BMW pyörään syyläriä mistään kun halvin on 700€ luokkaa!
- TeroV.
- Viestit: 438
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Autodocilta, eli Topautoosat.fi:stä löytyy myös aika edullisesti jäähdyttimiä, esim. https://www.topautoosat.fi/thermotec-3348976.html . Tuollainen Thermotec-merkkinen jäähdytin tuli kesällä asennettua 1.8 TS:ään eikä vielä ole laadun suhteen tullut sanottavaa. Yli 150 € tilaukset tulevat rahtivapaasti Suomeen, kotiovelle saakka. Nettikaupan huonolaatuiset konekäännökset ovat vähän epäilyttäviä, mutta kokemukset ovat tähän mennessä yksinomaan positiivisia.
Verttiv kirjoitti:Noniin voisin nyt hommata uutta syyläriä tuohon pikkubussoon.
Onko tämä hyvä hinta/laatu suhteeltaan?
Vai löytyykö jostain halvempaa?
Muilla minkäänlaista kokemusta syylärin vaihdosta?
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itse pysytellyt näissä tunnetuissa merkeissä (Nissens, Valeo, yms), silloin tietää mitä laatua saa. Hintaeroahan noihin ei kuitenkaan ole montaa kymppiä...
"No smoke => no power => no hope"
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mä ostin 155:een kaikkein halvimman syylärin, kait se on kiinassa tehty niinkuin noo merkkituotteetkin.
- Alekschuk
- Viestit: 173
- Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
- Car(s): Audi A6 v6
Ex. 156 2.5 v6 - Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pitäis saada v6 kansista venttiilit pois. Neuvoja amatöörille? 

-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei oo Alfan kansi mutta samalla periaatteella onnistunee:
https://www.youtube.com/watch?v=es6raocApZQ
Ja täs on tälläne oikee työkalu venttiilijousen puristamiseen:
https://www.youtube.com/watch?v=n9Qir9Urveg
https://www.youtube.com/watch?v=es6raocApZQ
Ja täs on tälläne oikee työkalu venttiilijousen puristamiseen:
https://www.youtube.com/watch?v=n9Qir9Urveg
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Venttiilisokathan lähtee ihan kotitarvetyökaluilla, sopivan kokoisella hylsyllä ja vasaralla.
Hylsy jousilautasen päälle ja vasaralla kunnon napsu hylsyn päähän. Palotilan puolelle kannattaa laittaa jotain riepua reilusti täytteeksi ettei ventiili ota itseensä kun kohtaa pöydän.
Nopein tapa purkamiseen.
Kasaamiseen ei onnistu samoilla työkaluilla
Hylsy jousilautasen päälle ja vasaralla kunnon napsu hylsyn päähän. Palotilan puolelle kannattaa laittaa jotain riepua reilusti täytteeksi ettei ventiili ota itseensä kun kohtaa pöydän.
Nopein tapa purkamiseen.
Kasaamiseen ei onnistu samoilla työkaluilla

- Alekschuk
- Viestit: 173
- Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
- Car(s): Audi A6 v6
Ex. 156 2.5 v6 - Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo kiitos vinkeistä! Tuli haettua mätänetistä venttiilivinka. Luulis sillä irtoavan. Pitää testailla kuhan kotia pääsee 

- DragonForce
- Viestit: 243
- Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
- Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
- Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mistä työ ootta ostanu pakoputkia 156:seen? Elikkäs siis esim. Ragazzon, novitec yms. Auto on siis 2.5 v6 ja siihen olis saatava vähän parempi pakoputkisto. Yritin pikasesti kattoo kauppoja suomesta mut ei oikee löytyny. 

"Having no way as way, having no limitation as limitation"
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Kotimaisista kannattaa kysästä muukkoselta.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Alekschuk
- Viestit: 173
- Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
- Car(s): Audi A6 v6
Ex. 156 2.5 v6 - Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itse ostin exääni Alfistilta. Ragazzoni takapömpeli ja suora keskiputki. Oli nopee toimitus 

- DragonForce
- Viestit: 243
- Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
- Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
- Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ah nonii kiitos vastauksista! Pitää laittaa viestiä muukkoselle ja kahtoo tuolta alfistilta. Jos nyt jommasta kummasta sais tilailtua. Sais ehkä vähä ääntä kuulumaan autosta. 

"Having no way as way, having no limitation as limitation"
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
V6 kampiakselin hihnapyörän päälle tuleva mutteri.... joku 200nm kireys, mutta milläs olette lukinneet ettei akseli pyöri mukana?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
-
- Viestit: 521
- Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
- Car(s): Alfa Romeo GTV6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
GTA:ssa avasin ja kiristin Biltsun 17-185 pyöränmutterivääntimellä. Hyvin irtosi ja meni kiinnikkin, max. momentti 450nm, joten kiinnityksessä malttia, eli en hakannut tappiin asti.
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vaihde päälle ja kaveri seisomaan jarrulle kiristyksen ajaksi.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo, se on nyt kiinni pulttipyssyllä... Mut meinasin et jos sen sais ihan momenttiavaimella kiinni.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4