Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^^^Hyvä hyvä!
On meille käytettyjen kärkkyjille sitten enemmän valinnanvaraa
On meille käytettyjen kärkkyjille sitten enemmän valinnanvaraa
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
-
- Viestit: 521
- Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
- Car(s): Alfa Romeo GTV6
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eihän ole sitten harmaa tai musta,eihän.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mikä mustassa on vikana??? Aina ennemmin kuin valkoinen.ristojärvelä kirjoitti:Eihän ole sitten harmaa tai musta,eihän.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mitä väliä on tehtaan perusteilla, kun oma mielipide pitäisi jokaiselta löytyä. Ja kyllä tuo puute on valitettavan suuri, ja ei se ainakaan kalliimmaksi ole tullut - veikkaan vahvasti että halvemmaksi.AlfaTom kirjoitti:Onko missään ollut tehtaan perusteita tälle ratkaisulle? Tulee ekana mieleen, että lanseeraus tehdään niin varman päälle, että jokainen tumpulakin osaa Giulialla ajaa ilman mitään ylimääräisiä ohjausliikkeitä.Farina kirjoitti:Itseä jäi mietityttämään, että jopa TM antoi palautetta ajonvakautuksen poistamisen puutteesta ja ihmetteli sen sopivan huonosti yhteen urheilullisen imagon kanssa. Oikeassa olivat. "Pappa-Jaguaria" kehuttiin hauskaksi ajaa, kun perää saa rinnalle haluttaessa.AlfaTom kirjoitti:Jäin miettimään sijoitusta tilanteessa, jos Alfa olisi ollut perusvarusteinen, nyt testin kalleimmin (n.11000€) lisävarusteltu auto.
Poiskytkentämahdollisuuden poisjättämisellä tuskin kustannussäätöjä on haettu
Ihan pilkunviilaus on Alfalla jätetty tekemättä, sen huomaa joistakin yksityiskohdista, jotka ei normaalia käyttöä juuri haittaa. Esimerkkinä penkinlämppärin tehonsäätö. Kuten lehtijutussa mainittiin, yleinen käytäntö on eri kuin mikä Alfassa on eli tehoasetusten järjestys on käänteinen muihin verrattuna. Ei todellakaan merkitsisi minulle yhtään mitään, mutta ei olisi ollut vaikeaa tutkia markkinoilla oleva yleinen käytäntö ja tehdä samoin. Vai onko tavasta poikkeaminen sitä alfismia
Suurella mielenkiinnolla odotan nelivetoisten henkilöautojen vertailua. Veloce saa näyttää kyntensä
Alfa on kuuluisa ns. "ajajien" auto, joten miksi siitä pyrittäisiin tekemään kaikille mieluisa helposti ajettava?
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ USA:n lakimiesarmeija - esimerkkejä löytyy monia autoalalta siellä... pahin varmaan
Chevy Corvair- case ....https://en.m.wikipedia.org/wiki/Unsafe_at_Any_Speed
Chevy Corvair- case ....https://en.m.wikipedia.org/wiki/Unsafe_at_Any_Speed
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Meinaatko siis että kaikki muut automerkit ovat vaarallisia koska niissä kuski voi itse päättää miten ajaa, ajonvakauksella vai ilman?Jiitee kirjoitti:^ USA:n lakimiesarmeija - esimerkkejä löytyy monia autoalalta siellä... pahin varmaan
Chevy Corvair- case ....https://en.m.wikipedia.org/wiki/Unsafe_at_Any_Speed
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
kyllä sen pois saa, kunhan hommaa oikean version. Ei kait voikkuleipä-versioilla kuulu kylkimyyryä ajaakaan.
"puhun niin totta kuin osaan"
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Niillä muilla merkeillä on paalua maksaa oikeustoimet. "don't put cat in the microwave"lagotto kirjoitti:Meinaatko siis että kaikki muut automerkit ovat vaarallisia koska niissä kuski voi itse päättää miten ajaa, ajonvakauksella vai ilman?Jiitee kirjoitti:^ USA:n lakimiesarmeija - esimerkkejä löytyy monia autoalalta siellä... pahin varmaan
Chevy Corvair- case ....https://en.m.wikipedia.org/wiki/Unsafe_at_Any_Speed
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Epäilen, että tämän 'ominaisuuden' syynä ei todellakaan ole Ämerikän-Joen lakimiesarmeija ja litigaatiokulttuuri. Oiskohan ihan kotikutoinen päätös?matti_vuorio kirjoitti:Niillä muilla merkeillä on paalua maksaa oikeustoimet. "don't put cat in the microwave"lagotto kirjoitti:Meinaatko siis että kaikki muut automerkit ovat vaarallisia koska niissä kuski voi itse päättää miten ajaa, ajonvakauksella vai ilman?Jiitee kirjoitti:^ USA:n lakimiesarmeija - esimerkkejä löytyy monia autoalalta siellä... pahin varmaan
Chevy Corvair- case ....https://en.m.wikipedia.org/wiki/Unsafe_at_Any_Speed
-Tazio
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mistä 2000-luvun kaksivetoisesta tavallisesta alfasta on saanut esp:n pois? Niinpä, ei mistään. Nelikoista taas on saanut vissiin kaikista. Sama linja jatkuu?
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
[/quote]
Epäilen, että tämän 'ominaisuuden' syynä ei todellakaan ole Ämerikän-Joen lakimiesarmeija ja litigaatiokulttuuri. Oiskohan ihan kotikutoinen päätös?
-Tazio[/quote]
Epäilen taas että on. Peruste: nopea ohjaus, tehokas takaveto ja hitaat kädet, hermotus, korvien väli ( yliviivaa tarpeeton vaihtoehto).
Toisaalta voin olla väärässäkin. Hintaloikka jenkeissäkin karvalakista QV:hen on kyllä liian kova.... no kaikki wannabe drifterit ostaa sitten QV:n
Epäilen, että tämän 'ominaisuuden' syynä ei todellakaan ole Ämerikän-Joen lakimiesarmeija ja litigaatiokulttuuri. Oiskohan ihan kotikutoinen päätös?
-Tazio[/quote]
Epäilen taas että on. Peruste: nopea ohjaus, tehokas takaveto ja hitaat kädet, hermotus, korvien väli ( yliviivaa tarpeeton vaihtoehto).
Toisaalta voin olla väärässäkin. Hintaloikka jenkeissäkin karvalakista QV:hen on kyllä liian kova.... no kaikki wannabe drifterit ostaa sitten QV:n
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Peruspunainen ruskealla sisustalla.ristojärvelä kirjoitti:Eihän ole sitten harmaa tai musta,eihän.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ Onnea, Keski-Suomessa selkeästi hyvä maku
Jos olet myymässä 3-4 vuoden päästä, olen kiinnostunut
Jos olet myymässä 3-4 vuoden päästä, olen kiinnostunut
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Streider
- Viestit: 491
- Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
- Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19
ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista.. - Paikkakunta: Otalampi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Hienosti toimittu!alfa 156 v6 kirjoitti:Saas näkee mihin tuli hanskansa tungettua tällä kertaa!
Nimi on nyt viivalle laitettu ja tulossa bensa giulia, muutamalla itselle oleellisella varusteella. Tärkeimpinä velocen nahkat ja Xenonit.
Kesäkuun loppuun pitää odotella
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Seison korjattuna sitten. Olen ollut siinä uskossa että sutimiseneston saa napista pois mutta ei esp:tä.JTD kirjoitti:159:stä vm2011 saa pois...
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Heikentääkö vdcn poiskytkentämahdollisuus euroänkäp/muu turvatestihäsäkkä pisteitä?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Sutiminen lähtee ekalla painalluksella ja ESP toisella.Tiige kirjoitti:Seison korjattuna sitten. Olen ollut siinä uskossa että sutimiseneston saa napista pois mutta ei esp:tä.JTD kirjoitti:159:stä vm2011 saa pois...
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jaa-a suattaap olla jotta vaikuttaa, suattaap olla jotta ei. Joka tapauksessa tuota ronkkiessa törmäsinkin sitten tällaiseen:jalittam kirjoitti:Heikentääkö vdcn poiskytkentämahdollisuus euroänkäp/muu turvatestihäsäkkä pisteitä?
https://www.youtube.com/watch?v=7Ykddjb ... e=youtu.be
Some of the scenes may be found disturbing by alfisti. Viewer discretion is advised.
Edit:
eli ei vaikuta pisteisiin kun ei pisteytetä enää.In 2014, the fitment of ESC systems has become mandatory for all new vehicles and therefore Euro NCAP has stopped testing the system.
932 937 955
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tää kuulostaa vähän amistouhuilta mutta ovatko diesel Giulia kuskit kellottaneet 0-100km/h aikoja?
Koeajolla aikaisemmin tosiaan 8,8s ihmetytti koska oma 2.4 Jdtm on se 8,4s. Toisaalta onhan se koeajoyksilökin voinut jo virkistyä
Vaikutti myös että ihankuin Bensan ja Dieselin automaatti olisi ohjelmoitu eri tavalla?
Koeajolla aikaisemmin tosiaan 8,8s ihmetytti koska oma 2.4 Jdtm on se 8,4s. Toisaalta onhan se koeajoyksilökin voinut jo virkistyä
Vaikutti myös että ihankuin Bensan ja Dieselin automaatti olisi ohjelmoitu eri tavalla?
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Rosso Competizione väriähän ei muuten saa muihin kuin QV:hen. Kokeiltu on (en minä).alfa 156 v6 kirjoitti:Peruspunainen ruskealla sisustalla.ristojärvelä kirjoitti:Eihän ole sitten harmaa tai musta,eihän.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eikö näitä jumaskukka ole ajettavana benziininä missään? Dieseliä tyrkytettiin joka paikassa?
Livenä yllättävän hieno ja haluttava muotoilun osalta...
Kontti oli kyllä naurettava, ja ei tullut nyt elämäntilannetta vastaan yhtään.
Livenä yllättävän hieno ja haluttava muotoilun osalta...
Kontti oli kyllä naurettava, ja ei tullut nyt elämäntilannetta vastaan yhtään.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Re: Alfa Romeo Giulia 952
aika outoa että talvitestissä asiasta mainitaan, eikös siinä nimenomaan testata turvallisuutta ja etenemiskykyäFarina kirjoitti:Itseä jäi mietityttämään, että jopa TM antoi palautetta ajonvakautuksen poistamisen puutteesta ja ihmetteli sen sopivan huonosti yhteen urheilullisen imagon kanssa. Oikeassa olivat. "Pappa-Jaguaria" kehuttiin hauskaksi ajaa, kun perää saa rinnalle haluttaessa.
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eikös yleinen konsensus ole, että XE on parempi ajaa kuin F30-penari? Jostain kumman syystä tää ei oikein heijastu suomalaisessa mediassa, muualla maailmassa Jaggea on kehuttu. Pappa my assFarina kirjoitti:Itseä jäi mietityttämään, että jopa TM antoi palautetta ajonvakautuksen poistamisen puutteesta ja ihmetteli sen sopivan huonosti yhteen urheilullisen imagon kanssa. Oikeassa olivat. "Pappa-Jaguaria" kehuttiin hauskaksi ajaa, kun perää saa rinnalle haluttaessa.AlfaTom kirjoitti:Jäin miettimään sijoitusta tilanteessa, jos Alfa olisi ollut perusvarusteinen, nyt testin kalleimmin (n.11000€) lisävarusteltu auto.
Edit: jaa menihän täysin off-topiciksi. Sori siittä sanois Stuppi.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei, vaan siinä testataan autoa talviolosuhteissa. Eikä luistoneston poistomahdollisuus tee autosta mitenkään turvattomampaa kuin autosta, josta sitä ei saa pois.V6 kirjoitti:aika outoa että talvitestissä asiasta mainitaan, eikös siinä nimenomaan testata turvallisuutta ja etenemiskykyäFarina kirjoitti:Itseä jäi mietityttämään, että jopa TM antoi palautetta ajonvakautuksen poistamisen puutteesta ja ihmetteli sen sopivan huonosti yhteen urheilullisen imagon kanssa. Oikeassa olivat. "Pappa-Jaguaria" kehuttiin hauskaksi ajaa, kun perää saa rinnalle haluttaessa.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Lahden Karismassa Giulia Veloce käytävällä näytillä. Nythän on penkissä sen verran näköä, että luulisi pitoakin olevan. Eri asia onkin, kannattaako siihen penkkiin täysikasvuisen yrittää saada itsensä sopimaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
kyllä se tekee jos sielllä joku tumpula ajelee ilman ajonvakautusta, luistonesto ei niin paljon vaikuta. eikös siellä kuitenkin mitata rata-aikoja, jarrutusmatkoja yms liukkaalla joten noiden pois kytkemtä hidastaa vauhtia tumpuloilla (ja auto saa vähemmän pisteitä) . kyllä se minusta ainakin oudolta kuulosta.lagotto kirjoitti:Ei, vaan siinä testataan autoa talviolosuhteissa. Eikä luistoneston poistomahdollisuus tee autosta mitenkään turvattomampaa kuin autosta, josta sitä ei saa pois.V6 kirjoitti:aika outoa että talvitestissä asiasta mainitaan, eikös siinä nimenomaan testata turvallisuutta ja etenemiskykyäFarina kirjoitti:Itseä jäi mietityttämään, että jopa TM antoi palautetta ajonvakautuksen poistamisen puutteesta ja ihmetteli sen sopivan huonosti yhteen urheilullisen imagon kanssa. Oikeassa olivat. "Pappa-Jaguaria" kehuttiin hauskaksi ajaa, kun perää saa rinnalle haluttaessa.
Viimeksi muokannut V6, 18 Helmi 2017, 09:28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Espoosta ainakin löytyy bensaesittelyauto.Pasi kirjoitti:Eikö näitä jumaskukka ole ajettavana benziininä missään? Dieseliä tyrkytettiin joka paikassa?
Livenä yllättävän hieno ja haluttava muotoilun osalta...
Kontti oli kyllä naurettava, ja ei tullut nyt elämäntilannetta vastaan yhtään.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^^ menee nyt aika naurettavaksi, kyllä se tumpula saa sen auton metsään ajettua oli siinä ajonvakautus tai ei. Junat on sitä varten että laite menee samaa reittiä samalla tavalla paikasta A paikkaan B. Ei autot.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
ei niin helposti, ai autot on sitä varten että välillä mennään metsähallituksen puolelle, eri asia on jos mitataan autojen hauskuuskerrointa silloin se on tietenkin kiva saada pois. Mutta jos mitataan talvitestissä autojen etenemiskykyä,jarruja yms niin ei. Jos noista takavetoisista kytkisi kaikki pois olisivat ne listan vikoja.,lagotto kirjoitti:^^ menee nyt aika naurettavaksi, kyllä se tumpula saa sen auton metsään ajettua oli siinä ajonvakautus tai ei. Junat on sitä varten että laite menee samaa reittiä samalla tavalla paikasta A paikkaan B. Ei autot.
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: 10 Syys 2016, 06:59
- Car(s): 159 Ti Q4 2.4JTDm 2008
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mitenkäs, onko noissa aikaiisemmissa talviautotesteissä pisteytetty tällaista ajonvakauden poiston aiheuttamaa talvinautiskelua, vai onko taas klassinen esimerkki että halutun järjestyksen löytämiseksi säännöt muuttuu joka vuosi Tunnettua on että varsin fanaattisia ovat nuo "testaajat" tuossakin lehdessä, joten puolueettomuudella niiden mittaustuloksia on turha puolustella
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Se minkä takia muissa merkeissä luistoneston saa pois, on myös sen takia, että auton saa ajettua pois sohjosta eikä luistonesto sitä estä. Eli etenemiskyvyn takia, niin etuvetoisissa kuin takavetoisissakin.V6 kirjoitti:ei niin helposti, ai autot on sitä varten että välillä mennään metsähallituksen puolelle, eri asia on jos mitataan autojen hauskuuskerrointa silloin se on tietenkin kiva saada pois. Mutta jos mitataan talvitestissä autojen etenemiskykyä,jarruja yms niin ei. Jos noista takavetoisista kytkisi kaikki pois olisivat ne listan vikoja.,lagotto kirjoitti:^^ menee nyt aika naurettavaksi, kyllä se tumpula saa sen auton metsään ajettua oli siinä ajonvakautus tai ei. Junat on sitä varten että laite menee samaa reittiä samalla tavalla paikasta A paikkaan B. Ei autot.
Haluat selkeästi puolustaa Alfaa henkeen ja vereen - vaikka mitä ominaisuuksia puuttuisi verrattuna kilpailijaan, on Alfa aina mielestäsi suunnitellut asian ja toteuttanut sen paremmin. Annan olla.
Viimeksi muokannut lagotto, 18 Helmi 2017, 10:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: 10 Syys 2016, 06:59
- Car(s): 159 Ti Q4 2.4JTDm 2008
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mikä ominaisuus on luistoneston ja ajonvakauden poiskytkentä? Automalleja on monia muitakin joista niitä ei saa täysin pois.lagotto kirjoitti:Haluat selkeästi puolustaa Alfaa henkeen ja vereen - vaikka mitä ominaisuuksia puuttuisi verrattuna kilpailijaan, on Alfa aina mielestäsi suunnitellut asian ja toteuttanut sen paremmin. Annan olla.V6 kirjoitti:ei niin helposti, ai autot on sitä varten että välillä mennään metsähallituksen puolelle, eri asia on jos mitataan autojen hauskuuskerrointa silloin se on tietenkin kiva saada pois. Mutta jos mitataan talvitestissä autojen etenemiskykyä,jarruja yms niin ei. Jos noista takavetoisista kytkisi kaikki pois olisivat ne listan vikoja.,lagotto kirjoitti:^^ menee nyt aika naurettavaksi, kyllä se tumpula saa sen auton metsään ajettua oli siinä ajonvakautus tai ei. Junat on sitä varten että laite menee samaa reittiä samalla tavalla paikasta A paikkaan B. Ei autot.
JA tosiaan takavetoisista moisen poiskytkentä tekee niistä _nykystandardein_ täysin kelvottomia talviajoon, vaikka olisi kuinka hyvät renkaat.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ ei sitä tarvitse kytkeä pois jos tuntuu ettei pysty ajamaan ilman. Kyse on vaihtoehdoista, joka puuttuu.
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: 10 Syys 2016, 06:59
- Car(s): 159 Ti Q4 2.4JTDm 2008
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jolla ei ole mitään hyödyllistä merkitystä auton ajo-ominaisuuksiin. Miten sillä on merkitystä auton talviajo ominaisuuksiin? Ja etenkin miten sillä on merkitystä talviautotestissä, jossa tosiaan on kyse siitä miten hyvä se on talvella, eikä siitä miten huonon siitä saa talvella?lagotto kirjoitti:^ ei sitä tarvitse kytkeä pois jos tuntuu ettei pysty ajamaan ilman. Kyse on vaihtoehdoista, joka puuttuu.
Eli täysin tarpeeton moite talviautotestissä. En ole testiä lukenut, mutta jos tämän perusteella on pisteitä vähennetty joltain autoilta, niin kertoo mun mielestä enemmän testin määritelleiden tampioudesta, kuin ajoneuvoista joita testaavat.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
TM testin pisteytyksistä en tiedä. Eli mielestäsi se on vain hyvä ominaisuus, että se puuttuu Giuliasta? Yllä jo kirjoitin, että luistonestonpoisto auttaa talvella etenemiskyvyssä. Mutta suurimpana syynä on se että mitä tekee takavetoisella autolla joka puskee? Näin tekee Giulia jos painat kaasua ja käännät. Toisin sanoen Giulian luistonesto on mielestäni huono eikä anna tarpeeksi tilaa, ja sitten sitä ei saa edes pois.Juise kirjoitti:Jolla ei ole mitään hyödyllistä merkitystä auton ajo-ominaisuuksiin. Miten sillä on merkitystä auton talviajo ominaisuuksiin? Ja etenkin miten sillä on merkitystä talviautotestissä, jossa tosiaan on kyse siitä miten hyvä se on talvella, eikä siitä miten huonon siitä saa talvella?lagotto kirjoitti:^ ei sitä tarvitse kytkeä pois jos tuntuu ettei pysty ajamaan ilman. Kyse on vaihtoehdoista, joka puuttuu.
Eli täysin tarpeeton moite talviautotestissä. En ole testiä lukenut, mutta jos tämän perusteella on pisteitä vähennetty joltain autoilta, niin kertoo mun mielestä enemmän testin määritelleiden tampioudesta, kuin ajoneuvoista joita testaavat.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Voisiko lagotto perustaa uuden ketjun "Giulia on paska, koska ajonvakautusta ei saa pois" ja tässä ketjussa muut Giuliasta kiinnostuneet voisivat keskittyä autoon noin niinkun muuten?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^^Ei hyvä ominaisuus, mutta huono testiperuste. Tässähän on kaksi eri asiaa kommentoituna, Giulia ja testi jossa tuota puutetta on moitittu.
Mitä etenemiskykyyn apureilla ja ilman tulee, niin paljon vaikuttaa myös se, että mitä kaikkea pois onnistuu kytkemään - käytännössä listalla on luistonesto, ajonvakautus sekä EDL. Etenemiskykyyn (mm. siinä sohjossa) noiden poiskytkennässä auttaa lähinnä eka. Harvoin siellä ajonvakautus mitään tekeekään ja EDL on vain eduksi.
Mitä etenemiskykyyn apureilla ja ilman tulee, niin paljon vaikuttaa myös se, että mitä kaikkea pois onnistuu kytkemään - käytännössä listalla on luistonesto, ajonvakautus sekä EDL. Etenemiskykyyn (mm. siinä sohjossa) noiden poiskytkennässä auttaa lähinnä eka. Harvoin siellä ajonvakautus mitään tekeekään ja EDL on vain eduksi.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: 10 Syys 2016, 06:59
- Car(s): 159 Ti Q4 2.4JTDm 2008
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Emmä sanonut onko se hyvä vai huono asia ja vielä vähemmän mistään autosta, sanoin että se on turha ominaisuus pisteyttää talviautotestissä, josta ilmeisesti keskustelu alunperin lähti.lagotto kirjoitti:TM testin pisteytyksistä en tiedä. Eli mielestäsi se on vain hyvä ominaisuus, että se puuttuu Giuliasta? Yllä jo kirjoitin, että luistonestonpoisto auttaa talvella etenemiskyvyssä. Mutta suurimpana syynä on se että mitä tekee takavetoisella autolla joka puskee? Näin tekee Giulia jos painat kaasua ja käännät. Toisin sanoen Giulian luistonesto on mielestäni huono eikä anna tarpeeksi tilaa, ja sitten sitä ei saa edes pois.Juise kirjoitti:
Jolla ei ole mitään hyödyllistä merkitystä auton ajo-ominaisuuksiin. Miten sillä on merkitystä auton talviajo ominaisuuksiin? Ja etenkin miten sillä on merkitystä talviautotestissä, jossa tosiaan on kyse siitä miten hyvä se on talvella, eikä siitä miten huonon siitä saa talvella?
Eli täysin tarpeeton moite talviautotestissä. En ole testiä lukenut, mutta jos tämän perusteella on pisteitä vähennetty joltain autoilta, niin kertoo mun mielestä enemmän testin määritelleiden tampioudesta, kuin ajoneuvoista joita testaavat.
Luistoneston poiston auttaminen talvella etenemisessä riippuu täysin siitä miten luistonesto on toteutettu. Tuskin missään autossa enää 2010-luvulla on ominaisuutta jossa luistonesto ei anna autolle ollenkaan vetoa, koska on liukasta.
Ja sitten jos ajamiseen mennään ja saa takavetoisen puskemaan vaikka yrittäisi jotain muuta, niin silloin todellakin on syytä ettei sitä luistonestoa saa pois käytöstä, ehkä olisi jopa hyvä luovuttaa ajokortti pois.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Uskoni TM:n talviautotestin tasapuolisuuteen ja luotettavuuteen meni jo -90-luvulla, kun testiä ei voittanut auto, jossa oli mm. testin paras etenemiskyky ja paras lämmityslaite vain siksi, että auton jarrut menivät jarruttaessa lukkoon.
Kyseisessä automallissa oli kuitenkin testijutun ilmestyessä lehdessä jo vakiovarusteena abs-jarrut. Testi vain oli tehty jo niin paljon aiemmin, että maahantuojalla ei ilmeisesti ollut silloin vielä antaa abs-jarruin varustettua autoa siihen.
Samaa automerkkiä TM testaajat aina muistivat moittia, kun ovissa ei ollut ikkunoiden karmeja, jonka vuoksi "niihin saattoi pimeällä lyödä päänsä" . Ilmeisesti testaajat kuitenkin näkevät esim. mustan ovenkarmin pimeässäkin... ja kyseisessä automerkissä karmittomat ikkunat eivät koskaan aiheuttaneet mitään ongelmia (Alfan insinöörit voisivat hakea sieltä oppia...).
Merkin varmaan arvaatte?
terv. nimimerkillä: 6 yksilön kokemuksella kyseisestä merkistä
Kyseisessä automallissa oli kuitenkin testijutun ilmestyessä lehdessä jo vakiovarusteena abs-jarrut. Testi vain oli tehty jo niin paljon aiemmin, että maahantuojalla ei ilmeisesti ollut silloin vielä antaa abs-jarruin varustettua autoa siihen.
Samaa automerkkiä TM testaajat aina muistivat moittia, kun ovissa ei ollut ikkunoiden karmeja, jonka vuoksi "niihin saattoi pimeällä lyödä päänsä" . Ilmeisesti testaajat kuitenkin näkevät esim. mustan ovenkarmin pimeässäkin... ja kyseisessä automerkissä karmittomat ikkunat eivät koskaan aiheuttaneet mitään ongelmia (Alfan insinöörit voisivat hakea sieltä oppia...).
Merkin varmaan arvaatte?
terv. nimimerkillä: 6 yksilön kokemuksella kyseisestä merkistä
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Yleinen consensus on tyystin väärässä. Näitä molempia ajaneena. Pappa your ass.Kaalipata kirjoitti:Eikös yleinen konsensus ole, että XE on parempi ajaa kuin F30-penari? Jostain kumman syystä tää ei oikein heijastu suomalaisessa mediassa, muualla maailmassa Jaggea on kehuttu. Pappa my assFarina kirjoitti:Itseä jäi mietityttämään, että jopa TM antoi palautetta ajonvakautuksen poistamisen puutteesta ja ihmetteli sen sopivan huonosti yhteen urheilullisen imagon kanssa. Oikeassa olivat. "Pappa-Jaguaria" kehuttiin hauskaksi ajaa, kun perää saa rinnalle haluttaessa.AlfaTom kirjoitti:Jäin miettimään sijoitusta tilanteessa, jos Alfa olisi ollut perusvarusteinen, nyt testin kalleimmin (n.11000€) lisävarusteltu auto.
Edit: jaa menihän täysin off-topiciksi. Sori siittä sanois Stuppi.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Suosittelen testaamaan Giuliaa ja sen luistonestoa talvella. Jos kokeilet 3-sarjalaista, XE:tä ja Giuliaa, niin Giulia on ainoa joka näistä puskee käännettäessä. Muut antaa luistoneston kanssakin enemmän tilaa.Juise kirjoitti: Ja sitten jos ajamiseen mennään ja saa takavetoisen puskemaan vaikka yrittäisi jotain muuta, niin silloin todellakin on syytä ettei sitä luistonestoa saa pois käytöstä, ehkä olisi jopa hyvä luovuttaa ajokortti pois.
Esim. Giulietassa dynamic mode antaa perän liukua mielestäni enemmän kuin Giuliassa.
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mitähän toi sun koeajo siihen liittyy?lerppu kirjoitti:Yleinen consensus on tyystin väärässä. Näitä molempia ajaneena. Pappa your ass.
Edit: Yleinen konsensus sanoo myös että Giulia on parempi auto ajaa kuin F30? Onko sekin väärässä? Jos ei niin miksi ei?
Viimeksi muokannut Kaalipata, 18 Helmi 2017, 11:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: Alfa Romeo Giulia 952
nevermind
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Lagotto oletko kokeillut kaikkia kolmea (F31, XE, Giulia) liukkaalla?
Mutta jotenkin vaan alkaa tämä sinun Giulian ja Alfan kokoaikainen mollaaminen jo väsyttämään. Jos vaivattomuutta ja ongelmatonta menoa kaipaat, niin suosittelen melkeinpä suuntaamaan katseet korealaisiin.
Mutta jotenkin vaan alkaa tämä sinun Giulian ja Alfan kokoaikainen mollaaminen jo väsyttämään. Jos vaivattomuutta ja ongelmatonta menoa kaipaat, niin suosittelen melkeinpä suuntaamaan katseet korealaisiin.
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Ei tuo ESP:n off-asennon puuttuminen oikeasti haittaa juuri ketään. Mut puute se silti on ja aika outo sellainen. Minä haluaisin sen pois, että auton saa poikittain halutessaan. Valtaosa ei varmasti välitä olleskaan. Ja valtaosa penarikuskeista ei edes tiedä miten DSC saadaan pois päältä. Toivottavasti Giuliaan tulee softapatchi jossain vaiheessa.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 952
TM:n omistajat, mitä mieltä testaajat olivat tuosta Alfan IBS-jarrujärjestelmästä, tehokkaaksi sitä on monissa paikoissa haukuttu mutta kai siitä nyt jotain sanomista löytyi kun ei ole "pohjoismaissa suunniteltu" innovaatio kyseessä?
Entäs lämmityslaite ja sähkölämmittimet?
Tämä Giulian pakkoluistonesto alkaa saada hieman naurettavia mittasuhteita jo tässä ketjussa Kyseessä on kuitenkin normaali perheauto (kun QV jätetään pois laskuista), vaikka ominaisuus on toki harmittava ja sen olisi voinut toteuttaa toisin ei se silti nyt koko autoa pilaa tai tee siitä kelvotonta.
Entäs lämmityslaite ja sähkölämmittimet?
Tämä Giulian pakkoluistonesto alkaa saada hieman naurettavia mittasuhteita jo tässä ketjussa Kyseessä on kuitenkin normaali perheauto (kun QV jätetään pois laskuista), vaikka ominaisuus on toki harmittava ja sen olisi voinut toteuttaa toisin ei se silti nyt koko autoa pilaa tai tee siitä kelvotonta.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Avataan Kaalipadalle:
- Jos tosiaan yleinen harhaluulo on se, että XE on nykysukupolven 3-sarjalaista "parempi" ajaa, tämä hengen hegemonia on väärässä. F30/31 on oleellisesti virkeämpi, tarkempi ja tunnokkaampi ajettava kuin puulankkumainen XE, joka kieltämättä on nätti, mutta selvästi heikompi esitys kuin 3-sarja. Giulia on paljon pienemmällä erolla F30/31:stä parempi kuin mitä XE on BMW:tä huonompi. (Giulia on vähemmän hermostunut ja suuntavakaampi, mutta edelleen tarkka ja ehkä jopa hieman mukavampi.)
Summaten - Yleinen konsensus että XE on parempi kuin 3-sarja (mikäli tämä tosiaan on yleinen konsensus) on väärässä. XE on kakku päältä kaunis.
XE:tä tosiaan vain koeajanut, F31 avaimet on olleet pidempään taskussa. F31 vaihtui pois kun kävin kokeilemassa sekä XE:n että Giulian ja jouduin ostamaan F34:sen. Giulia näistä paras ajaa, mutta kokonaisuutena ei sopivin minulle. Ehkä ketjun kuuman aiheen vuoksi mainittakoon että luistoneston päälle pakotus ei kaatanut kauppaa. Vaikka hämmentävä ominaisuus tietty onkin.
- Jos tosiaan yleinen harhaluulo on se, että XE on nykysukupolven 3-sarjalaista "parempi" ajaa, tämä hengen hegemonia on väärässä. F30/31 on oleellisesti virkeämpi, tarkempi ja tunnokkaampi ajettava kuin puulankkumainen XE, joka kieltämättä on nätti, mutta selvästi heikompi esitys kuin 3-sarja. Giulia on paljon pienemmällä erolla F30/31:stä parempi kuin mitä XE on BMW:tä huonompi. (Giulia on vähemmän hermostunut ja suuntavakaampi, mutta edelleen tarkka ja ehkä jopa hieman mukavampi.)
Summaten - Yleinen konsensus että XE on parempi kuin 3-sarja (mikäli tämä tosiaan on yleinen konsensus) on väärässä. XE on kakku päältä kaunis.
XE:tä tosiaan vain koeajanut, F31 avaimet on olleet pidempään taskussa. F31 vaihtui pois kun kävin kokeilemassa sekä XE:n että Giulian ja jouduin ostamaan F34:sen. Giulia näistä paras ajaa, mutta kokonaisuutena ei sopivin minulle. Ehkä ketjun kuuman aiheen vuoksi mainittakoon että luistoneston päälle pakotus ei kaatanut kauppaa. Vaikka hämmentävä ominaisuus tietty onkin.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
159, vm 2006, sai pois kaiken.JTD kirjoitti:159:stä vm2011 saa pois...
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Niin ja vielä nuo päästöasiat, Temarihan vissiin testailee myös kylmäpäästöt. Mitäs dieselit ja pikkubensaturbot tuprauttelivat ja mentiinkö monta kymmentä (tai sataa) kertaa yli raja-arvojen?
Vielä ei ole julkaisua kerinnyt ostaa tai käydä kirjastossa käydä lukaisemassa...
Vielä ei ole julkaisua kerinnyt ostaa tai käydä kirjastossa käydä lukaisemassa...