156 Pohjalevystä ja startin bendix

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

156 Pohjalevystä ja startin bendix

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Mitä käytännön hyötyä on siitä pohjalevystä sielä moottorin alla???

Suojaako se konetta jotenkin tms???

Ajattelin vaan kun omassani ko. levy on hiukan vaurioitunut, eikä oikeen suojaa enää mitään... :roll:

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

kai se lähinna suojaa lialta, iskuja se ei voi pahemmin estää muovisena. tuskin mikää aivan välttämätön. Mootttorin lämpöihin ja ilmankiertoon voi olla jotain pientä vaikutusta
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
azzurro fantasia
Viestit: 36
Liittynyt: 06 Helmi 2005, 21:21

Viesti Kirjoittaja azzurro fantasia »

Muukkonen meinas että ainakin talvella pohja pitäisi olla paikoillaan, muuten kone käy kylmänä liian kauan.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

OT: Tänään tuli Passatti vastaan ja suojalevy oli enää kiinni takaata, hyvin raapas maata ja olisi toiminut oivana aurana :mrgreen: Itse asiassa aika usein näkyy sokotaa, vw:tä ym. missä suojalevy roikkuu..

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kai se lämmön lisäksi vähän ääntäkin eristää, mutta en minä ainakaan osaa kuvitella sen olevan mitenkään välttämätön. Omista autoista GTV on ensimmäinen mistä tuo lärpytin löytyy.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Visconti
Viestit: 146
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 16:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Visconti »

Sehän on tietenkin aerodynamiikan kannalta aivan välttämätön :mrgreen:
Citroen DS5 + Victory Hammer S

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Kun miulla on sellattinen ongelma tuossa 156 että kostealla kelillä (kun tie on märkä) kun on ajanut vähän aikaa ja sitten sammuttaa auton, niin kun uudestaan starttaa niin starttimoottori pyörii tyhjää eikä auto välttämättä käynnisty... pitää vaan sellasen "pyörivän" -äänen :roll:

Ajattelin että kun se pohjalevy on osin vioittunut että jos se päästää nyt sit vedet roiskuu jotenkin suoraan sinne startille tms...

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Jaa no... tänäänpä se piti sitten sattua... 156 ei käynnistynyt... pyöri vaan tyhjää konepellin alla... eikä ulkona edes ole märkää :cry:

Onneksi valpas jalankulkija huomasi yksinäisen alfistin työntämässä alfaa turvallisempaan paikkaan ja päätti avustaa ... Ei muuten ole mikään kevyt auto työntää yksinään :roll:

noin 10 minuuttia pyörittelin konetta vähän väliä ja pelkäsin että akku simahtaa... lopulta se sitten kuitenkin starttasi...

Oliskohan kellään mitään hyvää vinkkiä tähän tilanteeseen... vai pitääkö se startti nyt sitten vaan kiltisti vaihtaa :?

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Pasi kirjoitti:Jaa no... tänäänpä se piti sitten sattua... 156 ei käynnistynyt... pyöri vaan tyhjää konepellin alla... eikä ulkona edes ole märkää :cry:

Onneksi valpas jalankulkija huomasi yksinäisen alfistin työntämässä alfaa turvallisempaan paikkaan ja päätti avustaa ... Ei muuten ole mikään kevyt auto työntää yksinään :roll:

noin 10 minuuttia pyörittelin konetta vähän väliä ja pelkäsin että akku simahtaa... lopulta se sitten kuitenkin starttasi...

Oliskohan kellään mitään hyvää vinkkiä tähän tilanteeseen... vai pitääkö se startti nyt sitten vaan kiltisti vaihtaa :?
Kuulostaapi että bendix vois olla mennyt. Tosin ei taida hevillä löytyä uutta bendixiä 156:n starttiin tai sitten se voi olla helvetin kallis. Sanoisin että vaihda samalla vaivalla koko startti. Näintähän starttejakin tälläkin foorumilla muistaakseni 156:n omistajat vaihdelleet, search tuokoon lisää tietoa. Tuntuu että joka italoautossa tuo startti vähän kuoleman kohta. Nimim. Uunoon vaihtoin neljä, Tempraan kaksi. 156:sta odotellessa....

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Kerkesin jo käväistä Auto Milanossa kysymässä että paljokos tuollainen startin vaihto maksaisi, ja kuulema siinä 500€ startin kanssa ... Täytyypi harkita... kuhan vaan kestäisi muutaman kuukauden vielä :?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Eikös se startti ole Boschin tekeleitä? Kyllähän niihin luulis bendixejä löytyvän ihan tavan autosähköputiikeista.

Ja jos ei löydy niin omasta päättää varmaan startti kuolla huomenna :roll:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Mitä se bendix tekee?? minkälainen osa se on??

Joku fiksu pitämään kurssia tänne ja äkkiä ;)

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Bendix on se vermes, joka antaa startin hammaspyörän pyöriä vapaasti toiseen suuntaan. Startatessa bendix lukitsee hammaspyörän starttimoottorin akselille jolloin startti pyörittää moottoria, mutta kun moottori lähtee käyntiin ja alkaa pyöriä startin akselia nopeammin, bendix vapauttaa vedon. Eli toimii niin kuin vaihdepyörän takanapa, eteenpäin polkiessa välittää voimaa mutta toiseen suuntaan pyörii tyhjää.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Voipi olla jo myöhäistä mutta omasta meni bendix ja AD varaosa puljusta osat ja työ 240€ Deltan arvio 800€ :lol:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Wile E. Coyote kirjoitti:Voipi olla jo myöhäistä mutta omasta meni bendix ja AD varaosa puljusta osat ja työ 240€ Deltan arvio 800€ :lol:
No kävimpä eräässä ketjun liikkeessä kysymässä... en saanut edes tarjousta työstä... sanoivat vaan että vie deltaan :x :x :x :x :x

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ihme jannuja kun ei raha kelpaa. Onkohan noissa korjaamoissa edelleen töissä jotain vanhan polven rasvakouria jotka ajattelevat että Alfa on mystinen laite jota ei tavallinen mutterinvääntäjä pysty korjaamaan?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Mitä ilmeisemmin...

Huomautin ohimennen että deltassa hinta saattaa olla varmaan yli tuhat euroa... ja AD heebo tokaisi vaan että, no kyllä se meilläkin tuntityönä aika korkeaksi nousee... :roll: :roll: :roll:

Avatar
Tommo
Viestit: 181
Liittynyt: 29 Huhti 2005, 20:45
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Tommo »

Jos startti "naksahtaa" voi kyseessä olla pelkkä kuparikärjen vaihto.
Startti irti ja auki. Osaat varmasti itsekkin vaihtaa ja hintaa ~10€...

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Pasi kirjoitti:Mitä ilmeisemmin...

Huomautin ohimennen että deltassa hinta saattaa olla varmaan yli tuhat euroa... ja AD heebo tokaisi vaan että, no kyllä se meilläkin tuntityönä aika korkeaksi nousee... :roll: :roll: :roll:
Tuo Kouvolan AD puljuun. Kyllä aika kaukaa voi näilläkin bensa hinnoilla ajaa :P
Ayrton Senna da Silva forever

Vastaa Viestiin