156 Pohjalevystä ja startin bendix
Valvoja: Moderators
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
156 Pohjalevystä ja startin bendix
Mitä käytännön hyötyä on siitä pohjalevystä sielä moottorin alla???
Suojaako se konetta jotenkin tms???
Ajattelin vaan kun omassani ko. levy on hiukan vaurioitunut, eikä oikeen suojaa enää mitään...
Suojaako se konetta jotenkin tms???
Ajattelin vaan kun omassani ko. levy on hiukan vaurioitunut, eikä oikeen suojaa enää mitään...
- azzurro fantasia
- Viestit: 36
- Liittynyt: 06 Helmi 2005, 21:21
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Kun miulla on sellattinen ongelma tuossa 156 että kostealla kelillä (kun tie on märkä) kun on ajanut vähän aikaa ja sitten sammuttaa auton, niin kun uudestaan starttaa niin starttimoottori pyörii tyhjää eikä auto välttämättä käynnisty... pitää vaan sellasen "pyörivän" -äänen
Ajattelin että kun se pohjalevy on osin vioittunut että jos se päästää nyt sit vedet roiskuu jotenkin suoraan sinne startille tms...
Ajattelin että kun se pohjalevy on osin vioittunut että jos se päästää nyt sit vedet roiskuu jotenkin suoraan sinne startille tms...
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Jaa no... tänäänpä se piti sitten sattua... 156 ei käynnistynyt... pyöri vaan tyhjää konepellin alla... eikä ulkona edes ole märkää
Onneksi valpas jalankulkija huomasi yksinäisen alfistin työntämässä alfaa turvallisempaan paikkaan ja päätti avustaa ... Ei muuten ole mikään kevyt auto työntää yksinään
noin 10 minuuttia pyörittelin konetta vähän väliä ja pelkäsin että akku simahtaa... lopulta se sitten kuitenkin starttasi...
Oliskohan kellään mitään hyvää vinkkiä tähän tilanteeseen... vai pitääkö se startti nyt sitten vaan kiltisti vaihtaa
Onneksi valpas jalankulkija huomasi yksinäisen alfistin työntämässä alfaa turvallisempaan paikkaan ja päätti avustaa ... Ei muuten ole mikään kevyt auto työntää yksinään
noin 10 minuuttia pyörittelin konetta vähän väliä ja pelkäsin että akku simahtaa... lopulta se sitten kuitenkin starttasi...
Oliskohan kellään mitään hyvää vinkkiä tähän tilanteeseen... vai pitääkö se startti nyt sitten vaan kiltisti vaihtaa
Kuulostaapi että bendix vois olla mennyt. Tosin ei taida hevillä löytyä uutta bendixiä 156:n starttiin tai sitten se voi olla helvetin kallis. Sanoisin että vaihda samalla vaivalla koko startti. Näintähän starttejakin tälläkin foorumilla muistaakseni 156:n omistajat vaihdelleet, search tuokoon lisää tietoa. Tuntuu että joka italoautossa tuo startti vähän kuoleman kohta. Nimim. Uunoon vaihtoin neljä, Tempraan kaksi. 156:sta odotellessa....Pasi kirjoitti:Jaa no... tänäänpä se piti sitten sattua... 156 ei käynnistynyt... pyöri vaan tyhjää konepellin alla... eikä ulkona edes ole märkää
Onneksi valpas jalankulkija huomasi yksinäisen alfistin työntämässä alfaa turvallisempaan paikkaan ja päätti avustaa ... Ei muuten ole mikään kevyt auto työntää yksinään
noin 10 minuuttia pyörittelin konetta vähän väliä ja pelkäsin että akku simahtaa... lopulta se sitten kuitenkin starttasi...
Oliskohan kellään mitään hyvää vinkkiä tähän tilanteeseen... vai pitääkö se startti nyt sitten vaan kiltisti vaihtaa
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Bendix on se vermes, joka antaa startin hammaspyörän pyöriä vapaasti toiseen suuntaan. Startatessa bendix lukitsee hammaspyörän starttimoottorin akselille jolloin startti pyörittää moottoria, mutta kun moottori lähtee käyntiin ja alkaa pyöriä startin akselia nopeammin, bendix vapauttaa vedon. Eli toimii niin kuin vaihdepyörän takanapa, eteenpäin polkiessa välittää voimaa mutta toiseen suuntaan pyörii tyhjää.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Tuo Kouvolan AD puljuun. Kyllä aika kaukaa voi näilläkin bensa hinnoilla ajaaPasi kirjoitti:Mitä ilmeisemmin...
Huomautin ohimennen että deltassa hinta saattaa olla varmaan yli tuhat euroa... ja AD heebo tokaisi vaan että, no kyllä se meilläkin tuntityönä aika korkeaksi nousee...
Ayrton Senna da Silva forever