Kytkin kitisee kuusnepassa, pääsylinteri rikki

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Kytkin kitisee kuusnepassa, pääsylinteri rikki

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Näin vapun kunniaksi alkoi sitten kytkin kitisemään. Elikkä alas painaessa vikisee hyvin ärsyttävästi. Polkimen kiinnitysnivel on hyvässä rasvassa sekä palautus jousi, näin ollen paikallistin vikinän tulevan sieltä ylhäältä olevasta männästä (onko tämä nyt sitten se työsylinteri?). Kytkin toimii täysin moitteitta. Pistäkääpäs vinkkiä millä saisi tuon ikävän vikinän peitettyä. Kiitos.
Viimeksi muokannut Epezi, 23 Touko 2005, 22:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Sama vaiva mähösellä aiemmin.
l. hermoja riipivä "WiiiiiK" aina kytkintä pohjaan painaessa.
Itse asiassa aseöljy tuntui tepsivän parhaiten kun voiteli polkimen jousen ja saranan kunnolla. Kitinä ainakin katosi ...tosin palatakseen taas muutaman viikon päästä uudelleen kuvioihin. Muitakin rasvoja tuli kokeiltua vaivaan mutta tämä vaikutti ainoalta toimivalta tökötiltä.

Hassuksi asian tekee se, että seisottuaan tässä talviteloilla muutaman kuukauden, on kytkin ollut sen jälkeen täysin äänetön vaikka edellisen rasvauksen suoritin viime syksynä hyvissa ajoin ennen talvilepoa.
-ehkä se sitten haluaa olla hyvällä tuulella kun on taas päässyt kevätlaitumille..?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Nitinän lähdettä en tiedä, mutta glideslopea lainaten, aseöljy niveleen ja jouseen auttaa täälläkin.
glideslope kirjoitti:Hassuksi asian tekee se, että seisottuaan tässä talviteloilla muutaman kuukauden, on kytkin ollut sen jälkeen täysin äänetön
Kyllä se kohta alottaa :mrgreen: , mullakin se on pakkasilla hiljaa.
Ei siihen jaksa enää kiinnittää huomiota, tiedä vaikka nitisisi koko ajan 8) .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Alfissimo kirjoitti:Nitinän lähdettä en tiedä, mutta glideslopea lainaten, aseöljy niveleen ja jouseen auttaa täälläkin.
Tuo jousi ja nivel oli aikas hyvässä rasvassa ja vähän sinne lisäilinkin. Mutta kyllä aika hyvällä todennäköisyydellä voin kyllä sanoo että syynä on tuo mäntä siellä vähän ylempänä, mutta mitä sille voisi tehdä? Kaikki kuitenkin toimii ihan hyvin kytkin ei täristä eikä mitään, kitinä tulee oli mobiili sittän käynnissä tai ei. Joten siis mitään vakavaa tuo tuskin on. uusia vinkkejä?

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Kysymys nro6. Mitä on tämä teitin ns. aseolio?
Jos se on jotain crc pitoista tuotetta niin termitys on väärä. :drinking:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Eiköhän he tarkoita ihan ihka oikeaa aseöljyä jota siis käytetään aseiden rasvaamiseen (niin ja siis kaikkeen muuhunkin). Erikoisuus löytyy kait erittäin "ohuesta" koostumuksesta?

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Mulla on ainakin autossa semmonen pieni "spray"pullo missä lukee ihan jotta Aseöljy. Mitä se on, sitä en tiedä mutta hyvin sillä saa lukot ja antennin rasvattua 8)
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Carlos kirjoitti:Kysymys nro6. Mitä on tämä teitin ns. aseolio?
Jos se on jotain crc pitoista tuotetta niin termitys on väärä.
Jos oikein pilkkua viilataan niin kysessä CRC:n spray-pullo jossa lukee kyljessä jotta aseöljy. Onko crc-pohjaista, siihen en ota kantaa.
Mitä sitten onkaan, niin on tehokasta, kestää tekstin mukaan -52c. Viime talvena ei yksikään lukko, jossa sitä oli, jäätynyt.
Myöskin tunkeutuvuus on hyvä ja voitelee.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
MilleMiglia
Viestit: 65
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 14:50
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja MilleMiglia »

Mulla kitisi kytkin 156:ssa. Pari kertaa rasvasin polkimen kaikki liikkuvat osat ja ihmettelin kun kitinä vaan jatkuu. Epäilin minäkin sylinteriä mutta sitten keksin mistä kitinä tuli. Polkimen yläosassa on pieni kytkin (siis sähköinen eli katkaisija) ja sen muovinen pää liikkui vähän poljinta painettaessa ja kuivana kitisi. Sinne vaan väliin rasvaa ja kitinä loppui :) En sitten tiedä onko 164:ssa vastaavaa katkaisijaa kytkinpolkimella...
Jännää muuten että kytkin tuntuu paljon kevyemmältä painaa kun siitä ei kuulu ärsyttävää kitinää.

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Ex. 164:ssä kytkin narisi säännöllisen epäsäännöllisesti. En koskaan paikallistanut mistä se tuli. Suihkutin vain ohutta öljyä kaikkeen liikkuvaan kytkinpolkimen mekanismissa ja joksikin aikaa se aina hiljeni. Tämä nykyinen ei narise, vielä ...

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Niistä aseöljyistä vielä.
JOS hyvää haluaa, eikä mitään CRC:n valmistamaa pahanhajuista luirua.
http://www.break-free.com/ niin sitten tuota. :-D
Tuo on aseöljyä. :mrgreen:

Andros
Viestit: 293
Liittynyt: 20 Loka 2003, 23:53
Car(s): 159 SW TBi
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Andros »

vanhassa kitisi enemmänkin ja uudemmassa pientä kitinää havaittavissa. Olen kuvitellut paikallistaneeni sen sinne muovilaakeriin, ja siksi sen rasvaaminen ei tuota tulosta. Jos sen haluaa pois pitäisi se uusia.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Muovilaakeriin? tarkoitatko tuota niveltä jossa poljin liikkuu.
Tänään huomasin että ei ihan jokaisella polkasulla inahtanut. Täytyypä edelleen rasvata, jos jostain ase-öljyä löydän.
Vieläkin muuten ihmettelen että mikä se mäntä siellä ylhäällä on? Liikkuu kuljettajaan päin kytkintä painaessa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mulla ainakin Kuusnepojen kytkimet narisivat siitä nivelestä, jonka avulla pääsylinterin mäntä liittyy jarrupolkimeen.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ja natina jatkuu... nyt tosin on muutaman kerran käynyt niin että poljin on jäänyt puoleen matkaan jumiin :shock:
Kevyellä riuhtasulla on kuitenkin lähtenyt liikkeelle. Mitähän tuo sitten mahtaa olla?

Avatar
HerraR
Viestit: 248
Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja HerraR »

Tutulta kuulostaa; mulla oli samat oireet ja johtui pääsylinterin laukeamisesta vähitellen. Ensin epäsäännöllistä nitinää ja narinaa, sitten juuttumista puoleen väliin eikä irrottanu enää kunnolla ja lopulta täysin löysä poljin. Motonetistä uus sylinteri kohtuuhinnalla ja johan tuli hiljaista.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ookkei hyvä tietää ettei sen isommasta ole kyse. Täytyy tarkkailla, ettei ihan tien päälle jää.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

No niin nyt se sitten meni. Eteenpäin vielä pääsee, mutta tuskinpa kauaa, jumittelee jatkuvasti.

Pistäkääpäs sitten neuvoja ja ohjeita vaihtamiseen. kiitos

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ihmeen nopeasti meni, mulla on kitissyt kaksi vuotta ja hyvin pelaa 8) *kop kop koputtaa puuta*
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Huomenna pitäisi vaihtaa, mutta vielä on ihan sormisuussa, hjälp :?
Päällimmäisenä tulee mieleen että miten estän koko neste säiliön tyhjentymisen jalkotilaan? Myöskin tuon pömpelin kiinnitys kiinnostaa. Tarviiko poljin irroittaa?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Irrotettuasi säiliöltä sylinterille menevän letkun voit virittää sen esmes rautalangalla asentoon, jossa letkun vapaa pää on ylempänä kuin säiliössä olevan nesteen pinta.

Poljinta ei tarvitse irrottaa, eiköhän riitä kun irrotat sen akselitapin jolla poljin on nivelöity pääsylinterin mäntään.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Oli motonet sitten myynyt viimeisen sylinterinsä :evil:
soitin kans piruuttani deltaan, 180€ :lol:

Avatar
HerraR
Viestit: 248
Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja HerraR »

netistä katsottuna Tampereen Motonetissä on varastossa. Jos on kiirus päästä ajoon, tuolla myyntipalstalla löytyy purkuautoja joista vois varmaan saada myös.

Kitisi mullakin noin vuoden ennen kuin laukes, sitten meni nopeasti kun alkoi palauttaa ylös huonosti.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

No perhana, tampereelle sen tilasin, mutta sanoivat siellä että olivat ehtineet turusta myydä sen viimeisen kappaleen jonka tilasin, täytyypäs huomenna soitella, jospa olisivat puhuneet mulle paskaa.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Nyt on sylinteri vaihdettu, perhana mikä homma :shock: .
Mutta, pientä tökkimistä on edelleen havaittavissa, tämä siis ei enään mitään haittaa, mutta ettei sitten olisi menossa jokin muu rikki? Voisiko työsylinteri aiheuttaa tuommoista?

Avatar
HerraR
Viestit: 248
Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja HerraR »

Käsittääkseni työsylinteri laukeaa noista useammin, eli vaihtoon myös se. Lisäksi on mahdollista, että letkussa on vikaa. Kunhan kaikki kolme uusit niin eiköhän pelitä taas jokusen vuoden kiltisti.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jos huono tuuri käy niin vika löytyy kytkimen paineasetelmasta.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Täytyypä seurailla, eipä tuo nyt tällähetkellä mitään haittaa. Kiitos, vinkeistä.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Kyllä siinä yleensä käy niin että kun vaihtaa toisen sylinterin niin toinen antautuu lähes heti. Ei sen vanhan sylinterin tiivisteet tuppaa kestämään uutta painetta. Eli molemmat olis järkevää vaihtaa kerralla.

Ja mitä noihin narinoihin tulee niin eipä tuollainen spray-öljy auta nylonisiin läpivientilaakerointeihin. Yleensä narisee vaan kahtakauheammin. Kunnon paksu laakerirasva parasta tosin sitä hankala levitellä.
Makaroonia jo vuodesta -98

Vastaa Viestiin