Alfa Romeo Giulian navigaattori ja pienet kirjaimet
Valvoja: Moderators
Alfa Romeo Giulian navigaattori ja pienet kirjaimet
Hankin tuollaisen Giulian navigaattorilla ja kummastelen, et miten navigaattorin suosikeihin saa kirjoitettua paikan nimiin pieniä kirjaimia? Onko joku keksinyt? En nyt siis tarkoita osoitteen syöttöä vaan sitä, että kun osoitteelle annetaan suosikkeihin joku nimi.
Pikku juttu, mut pisti harmittaan. Muuten toki tosi kiva peli.
Pikku juttu, mut pisti harmittaan. Muuten toki tosi kiva peli.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulian navigaattori ja pienet kirjaimet
Onnittelut hankinnasta.
En tiedä vastausta kysymykseesi, mutta minulla on yleisemmin kysymys kaikille navigaattorin käyttäjille:
- Miksi suosikkikohteita pitää merkitä (tai nimetä) karttaan? Jos ne ovat suosikkikohteita, miksi ette löydä niitä ilman navigaattorin apua?
Tällä postilla ei ole tarkoitus mollata ketään. Olen vain kiinnostunut, kun en ole navigaattorin iloihin paljonkaan tutustunut!
(Aikoinaan Alfan GT:n navigointi oli välillä päällä, kun oli hauskan kuuloinen saksalainen täti-ihminen siinä äänenä. Melkoinen käskyttäjä. "Bitte, links treiben. Jetzt links treiben! UMDREHEN!!" En usein hauskuuttanut itseäni mokomalla konetätsyllä, kun seurauksena tuli kiertoteitä - auktoriteettiongelmia, nääs.)
En tiedä vastausta kysymykseesi, mutta minulla on yleisemmin kysymys kaikille navigaattorin käyttäjille:
- Miksi suosikkikohteita pitää merkitä (tai nimetä) karttaan? Jos ne ovat suosikkikohteita, miksi ette löydä niitä ilman navigaattorin apua?
Tällä postilla ei ole tarkoitus mollata ketään. Olen vain kiinnostunut, kun en ole navigaattorin iloihin paljonkaan tutustunut!
(Aikoinaan Alfan GT:n navigointi oli välillä päällä, kun oli hauskan kuuloinen saksalainen täti-ihminen siinä äänenä. Melkoinen käskyttäjä. "Bitte, links treiben. Jetzt links treiben! UMDREHEN!!" En usein hauskuuttanut itseäni mokomalla konetätsyllä, kun seurauksena tuli kiertoteitä - auktoriteettiongelmia, nääs.)
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulian navigaattori ja pienet kirjaimet
^Siitä on helppo kuikuilla matka-aikaa, jos lähestyy tuttua kohdetta oudosta suunnasta. Toki jos TMC toimisi Suomessa, olisi tuokin funktio eri tasolla.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulian navigaattori ja pienet kirjaimet
^No joo, toi olis kyllä hyvä pointti käyttää navigointia, jos sieltä tulisi liikennetiedotukset.
Re: Alfa Romeo Giulian navigaattori ja pienet kirjaimet
Sama syy mulla. Kiva tietää koska on perillä, ku aina vähän myöhässä. En tuota ny varsinaisesti navigointiin yleensä käytä.Polforea kirjoitti:^Siitä on helppo kuikuilla matka-aikaa, jos lähestyy tuttua kohdetta oudosta suunnasta. Toki jos TMC toimisi Suomessa, olisi tuokin funktio eri tasolla.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Giulian navigaattori ja pienet kirjaimet
1. Pitemmillä matkoilla kiva mulkata jäljellä olevaa matkaa & aikaa + näkeehän vekottimesta tarkan nopeuden.
2. Tuttuunkin kohteesen on ehkä ajeltu aina suorinta tietä, mutta nyt pitäisi ongelmaa lähestyä uudesta suunnata.
3. Aja ensin kohteeseen X, sitten kohteeseen Y. Ei näiden tarvi edes olla maailman toisella laidalla - ihan joku random asuinalueen peränurkka espoon perämetsissä riittää. Illalla on kätevintä tökätä navigaattorista reititys kotiin tai työpaikalle, niin härveli opastaa suorinta tietä ulos alueelta = ei ole pakko palata omia jälkiään takaisin "ihmisten ilmoille".
4. Koska dementia. Pitää ajella erinomaisen tuttua reittiä, mutta poiketa matkan varrella jonnekin. Sopivasti kun tulee puhelu tms. häiriö, niin "automaattiohjaus" ottaa vallan ja se poikkeaminen unohtuu.
PS. tänä aamuna mainosbanneri tarjosi kyllä vaihtoehtoista ratkaisua näihin navigointipulmiin otsikolla "halvimmat lentoliput Espooseen"
2. Tuttuunkin kohteesen on ehkä ajeltu aina suorinta tietä, mutta nyt pitäisi ongelmaa lähestyä uudesta suunnata.
3. Aja ensin kohteeseen X, sitten kohteeseen Y. Ei näiden tarvi edes olla maailman toisella laidalla - ihan joku random asuinalueen peränurkka espoon perämetsissä riittää. Illalla on kätevintä tökätä navigaattorista reititys kotiin tai työpaikalle, niin härveli opastaa suorinta tietä ulos alueelta = ei ole pakko palata omia jälkiään takaisin "ihmisten ilmoille".
4. Koska dementia. Pitää ajella erinomaisen tuttua reittiä, mutta poiketa matkan varrella jonnekin. Sopivasti kun tulee puhelu tms. häiriö, niin "automaattiohjaus" ottaa vallan ja se poikkeaminen unohtuu.
PS. tänä aamuna mainosbanneri tarjosi kyllä vaihtoehtoista ratkaisua näihin navigointipulmiin otsikolla "halvimmat lentoliput Espooseen"

Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulian navigaattori ja pienet kirjaimet
TMC toimii Suomessa mutta on eri asia onko valmistaja tai maahantuoja tehnyt sopimusta palveluntuottajan kanssa.Polforea kirjoitti:^Siitä on helppo kuikuilla matka-aikaa, jos lähestyy tuttua kohdetta oudosta suunnasta. Toki jos TMC toimisi Suomessa, olisi tuokin funktio eri tasolla.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Giulian navigaattori ja pienet kirjaimet
Meillä on ilmiselvästi eriävä käsitys sanan "toimii" merkityksestä. Minulle se edustaa hyödyllisyyttä, sinulle varmaan ehtymätöntä huumorin lähdettä
TMC dataa hyödyntävä navigaattori EI reagoi millään lailla onnettomuuksista ym. aiheutuviin ruuhkiin, vaan surutta ajattaa pahimpaan sumppuun.
Tietöiden osalta toiminta on sitten mallia "cry wolf" - tässä on siis se huumoriaspektikin.
Ilmiselvästi jokainen asvaltointityömaa ja siltakorjaus koodataan 6 tai 10 min viivästyksenä, jonka kesto on samat 6 tai 10 min niin maanantain aamuruuhkassa kuin lauantai-iltana klo 21. Mistä seuraa, että nalkulaattori yrittää puoliväkisin tarjota joka työmaan kohdalla "nopeampaa" kiertotietä, mikä käytännössä voi tarkoittaa 5-10 km lenkkiä pikkuteitä, joilla rajoitus 40/50.
Nähty on myös suoritus, missä nalkulaattori ilmoitti tien olevan kokonaan poikki ja ajatti lopulta umpikujaan (tie suljettu puomilla). Palasin takaisin valtatielle ja totesin, että "tie poikki" oli vähän kapeampi kohta siltatyömaan kohdalla. Ehkä tie on jonkun päivän ollutkin poikki ja tavan mukaan tämä on koodattu järjestelmään korjaustyömaan aloituspäivästä aikataulun mukaiseen valmistumispäivään saakka.
Toistaiseksi hilpein suoritus: tarkoitukseni oli ajaa Lauttasaaresta Kannelmäkeen. Nalkulaattori ehdotti "nopeampaa" reittiä Kehä II kautta
En tällä kertaa uskonut, vaan kokeilin onneani ajamalla suoraan Kehä I:lle. Siellä oli Otaniemen kohdalla 2 miestä siistimässä pientareita siimaleikkureilla ja n. 1 km matkalla rajoitus tiputettu tämän vuoksi viiteen kymppiin.

TMC dataa hyödyntävä navigaattori EI reagoi millään lailla onnettomuuksista ym. aiheutuviin ruuhkiin, vaan surutta ajattaa pahimpaan sumppuun.
Tietöiden osalta toiminta on sitten mallia "cry wolf" - tässä on siis se huumoriaspektikin.
Ilmiselvästi jokainen asvaltointityömaa ja siltakorjaus koodataan 6 tai 10 min viivästyksenä, jonka kesto on samat 6 tai 10 min niin maanantain aamuruuhkassa kuin lauantai-iltana klo 21. Mistä seuraa, että nalkulaattori yrittää puoliväkisin tarjota joka työmaan kohdalla "nopeampaa" kiertotietä, mikä käytännössä voi tarkoittaa 5-10 km lenkkiä pikkuteitä, joilla rajoitus 40/50.
Nähty on myös suoritus, missä nalkulaattori ilmoitti tien olevan kokonaan poikki ja ajatti lopulta umpikujaan (tie suljettu puomilla). Palasin takaisin valtatielle ja totesin, että "tie poikki" oli vähän kapeampi kohta siltatyömaan kohdalla. Ehkä tie on jonkun päivän ollutkin poikki ja tavan mukaan tämä on koodattu järjestelmään korjaustyömaan aloituspäivästä aikataulun mukaiseen valmistumispäivään saakka.
Toistaiseksi hilpein suoritus: tarkoitukseni oli ajaa Lauttasaaresta Kannelmäkeen. Nalkulaattori ehdotti "nopeampaa" reittiä Kehä II kautta

En tällä kertaa uskonut, vaan kokeilin onneani ajamalla suoraan Kehä I:lle. Siellä oli Otaniemen kohdalla 2 miestä siistimässä pientareita siimaleikkureilla ja n. 1 km matkalla rajoitus tiputettu tämän vuoksi viiteen kymppiin.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa Romeo Giulian navigaattori ja pienet kirjaimet
^
Mielipiteeni pysyy samassa integroiduissa navigointiratkaisuissa, näemmä.
Nimimerkillä Googlen vakoilusofta toimii aikas hyvin. Se kun seurailee ihmisten kulkemista, tunnistaa kulkumuodon ja pitää vähän statistiikkaa yllä.
** Tai niin ainakin oletan, koska ruuhkatiedot päivittyvät parhaimmillaan minuuttien välein kuvastamaan reaaliaikaista tilannetta. Ja koska tiedän tuon vehkeen seuraavan sijaintitietoani (enkä edes kiellä), voin päätellä sen myös kertovan matkanopeuden. Ja jos matkanopeus on > xKM/h, tarkoittaa se sitä että liikun moottoriajoneuvolla moottoriliikenteeseen tarkoitetulla väylällä, josta voidaankin sitten päätellä karttatietoon verrattuna, onko nopeuteni sallittu, yli sen (ei ruuhkaa) vai alle sen (ruuhkaa).
Tietysti yksittäisen ihmisen kohdalla voi olla kyse rikkinäisestä autosta, invamoposta tai whatever, mutta kun näitä yksittäisiä ihmisiä on 100 tai 1000 tai enemmän, onkin data jo aika pahuksen tarkkaa just viimeisten minuuttien ajalta.
Mielipiteeni pysyy samassa integroiduissa navigointiratkaisuissa, näemmä.
Nimimerkillä Googlen vakoilusofta toimii aikas hyvin. Se kun seurailee ihmisten kulkemista, tunnistaa kulkumuodon ja pitää vähän statistiikkaa yllä.
** Tai niin ainakin oletan, koska ruuhkatiedot päivittyvät parhaimmillaan minuuttien välein kuvastamaan reaaliaikaista tilannetta. Ja koska tiedän tuon vehkeen seuraavan sijaintitietoani (enkä edes kiellä), voin päätellä sen myös kertovan matkanopeuden. Ja jos matkanopeus on > xKM/h, tarkoittaa se sitä että liikun moottoriajoneuvolla moottoriliikenteeseen tarkoitetulla väylällä, josta voidaankin sitten päätellä karttatietoon verrattuna, onko nopeuteni sallittu, yli sen (ei ruuhkaa) vai alle sen (ruuhkaa).
Tietysti yksittäisen ihmisen kohdalla voi olla kyse rikkinäisestä autosta, invamoposta tai whatever, mutta kun näitä yksittäisiä ihmisiä on 100 tai 1000 tai enemmän, onkin data jo aika pahuksen tarkkaa just viimeisten minuuttien ajalta.