RVS käsittelyistä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Juise
Viestit: 115
Liittynyt: 10 Syys 2016, 06:59
Car(s): 159 Ti Q4 2.4JTDm 2008
Paikkakunta: Lappeenranta

RVS käsittelyistä

Viesti Kirjoittaja Juise »

Ajattelin tehdä tännekin ketjun jossa ihmiset saavat kertoa kokemuksistaan aineen parissa, koska jokaisella itseäänkunnioittavalla autofoorumilla pitää moinen olla.

Itse olen jo joskus reilu 10 vuotta sitten tutustunut aineeseen erään volvon m90 vaihdelaatikon kahinoitten hiljennyksessä, sekä kilpurin kuluneen perän ujelluksen inhimillistämisessä.


Mutta aloin pohtimaan tarkemmin noita paketteja ja värikoodeja joita www.rvs.fi sivuilta löytyy ja päädyin seuraaviin pohdintoihin:

- vihreä ja keltainen on pienimmän raekoon kamaa (tarkoitettu suodatettuihin moottoriöljyjärjestelmiin)
- punainen on välikokoista? (tarkoitettu ohjaustehostimeen, jossa kuitenkin harva sihti)
- violetti on isoimmalla raekoolla, koska tarkoitettu suodattamattomiin järjestelmiin (tehokkaampi reaktio kun vaikuttavaa ainesta kerralla enemmän kohteessa)

tämän vuoksi on saattanut jossain paketissa tulla keltainen tuubi vaikka pitäisi olla joku muu, koska se käy kaikkiin tarkoituksiin suodattimen läpäisevän raekoon ansiosta, toisinpäin taas violetti ei kelpaisi moottoreihin koska se isompi rae jäisi suodattimeen ja aine menisi hukkaan.

Toinen pohdinta liittyisi noihin öljyihin mitä moottorinkäsittelypaketin mukana tulee, jossa olettaisin olevan lentopetrooli / moottoriöljyseosta tai vastaavaa pesevää settiä, jolla saadaan pestyä moottorin laakeripinnat tartunnan parantamiseen?


Ja hauskana havaintona että vaihteistopakettien G3 ja G5 pakkaussisältö on ainakin RVS:n omilla sivuilla 100% sama, G5 maksaa vaan tietenkin 20€ enemmän koska: syyt.


Eihän kellään satu olemaan purkkeja kotosalla ja tehokasta mikroskooppia, niin voisi vilkaista erottaako eriväristen tuubien sisällöissä jotain eroa?

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: RVS käsittelyistä

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Ajattelin tehdä tännekin ketjun jossa ihmiset saavat kertoa kokemuksistaan aineen parissa, koska jokaisella itseäänkunnioittavalla autofoorumilla pitää moinen olla.
Joo, tässä pari ketjua kymmenen vuoden takaa ja taitaa olla muitakin http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... hlight=rvs ja http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=3 ... %A4sittely :-D

Juise
Viestit: 115
Liittynyt: 10 Syys 2016, 06:59
Car(s): 159 Ti Q4 2.4JTDm 2008
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: RVS käsittelyistä

Viesti Kirjoittaja Juise »

fahlsjy kirjoitti:
Ajattelin tehdä tännekin ketjun jossa ihmiset saavat kertoa kokemuksistaan aineen parissa, koska jokaisella itseäänkunnioittavalla autofoorumilla pitää moinen olla.
Joo, tässä pari ketjua kymmenen vuoden takaa ja taitaa olla muitakin http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... hlight=rvs ja http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=3 ... %A4sittely :-D
Ommuute hiano haku tällä foorumilla... :roll: Arvaa hainko hakusanoilla RVS-käsittely ja arvaa sainko yhtään osumaa......

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: RVS käsittelyistä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Haku ei hiffaa 3-merkkistä hakua, kaiketi...

Toimii muuten aika hyvin jos haluaa hakea vaikka 147/156/159/166-aiheita tai vanhempien mallien menoa :-D

**
Ja jos vaikka toimiikin, niin googlen haku site:alfabbs.fi toiminee paremmin silti...

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: RVS käsittelyistä

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

No tämän suuntaista keskustelua ei olla käyty. Itse olen käyttänyt kun kuulin aineesta. Kieltämättä kun ostin Rellun V6:seen ekaa satsia niin epäilin rahojen menevän hukkaan. Muutos oli niin suuri että aine mennyt ko.autoon, Lineaan, Spideriin ja C5, kaikkiin kohteisiin mihin olen ajatellut sen sopivan, vaihteisto, perä, ohjaustehostin, dieselpumppu, moottori. Myös C5:sen hydejärjestelmään. Kun viimes ostin kakkoskierroksen tuubit Spideriin ja C5 ja aineet oli eri öljymäärille. Nyt en enää muista mitkä tuubit oli kyseessä mut hyvinkin saattoi olla ohjaustehostin ja vaihteisto niin kun hinta oli eri ja tuubit ihan samannäköiset (värikoodia en hoksannut ajatella, noissa on tosiaan eri värejä). Mut punnitsin tuubit digikeittiöpuntarilla niin se väitti niiden olevan grammalleen saman painoisia. Käsitys aineen "ylivoimaisuudesta" ei muuttunut mut hieman jäi huono maku tai ihmetys.
Tuubista muuten saa pihdeillä puristamalla vielä reilun satsin. Loput sit leikkaamalla auki. Jämät olen joko pistänyt kohteeseen mutta myös tippakannu, skootteri ja ruohonleikkuri saanut osansa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Re: RVS käsittelyistä

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Sain aikoinaan tuolla aineella laskettua BMW:n moottoriöljynkulutusta 1L/1500km -> 1L/3500-4000km. Arvon edelleen, notta laittaisiko sitä ennaltaehkäisevästi tuohon hyvin kukkuvaan 100tonnia ajettuun Multiairiin?
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

Juise
Viestit: 115
Liittynyt: 10 Syys 2016, 06:59
Car(s): 159 Ti Q4 2.4JTDm 2008
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: RVS käsittelyistä

Viesti Kirjoittaja Juise »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:No tämän suuntaista keskustelua ei olla käyty. Itse olen käyttänyt kun kuulin aineesta. Kieltämättä kun ostin Rellun V6:seen ekaa satsia niin epäilin rahojen menevän hukkaan. Muutos oli niin suuri että aine mennyt ko.autoon, Lineaan, Spideriin ja C5, kaikkiin kohteisiin mihin olen ajatellut sen sopivan, vaihteisto, perä, ohjaustehostin, dieselpumppu, moottori. Myös C5:sen hydejärjestelmään. Kun viimes ostin kakkoskierroksen tuubit Spideriin ja C5 ja aineet oli eri öljymäärille. Nyt en enää muista mitkä tuubit oli kyseessä mut hyvinkin saattoi olla ohjaustehostin ja vaihteisto niin kun hinta oli eri ja tuubit ihan samannäköiset (värikoodia en hoksannut ajatella, noissa on tosiaan eri värejä). Mut punnitsin tuubit digikeittiöpuntarilla niin se väitti niiden olevan grammalleen saman painoisia. Käsitys aineen "ylivoimaisuudesta" ei muuttunut mut hieman jäi huono maku tai ihmetys.
Tuubista muuten saa pihdeillä puristamalla vielä reilun satsin. Loput sit leikkaamalla auki. Jämät olen joko pistänyt kohteeseen mutta myös tippakannu, skootteri ja ruohonleikkuri saanut osansa.
Itse olen tupannut imaisemaan tuubiin öljyä ja huljuttelemaan sillä puhtaaksi ja sitten ruuttailla ne loput mihin nyt onkin ollut tarvis ruuttailla.

Stiletto
Viestit: 349
Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: RVS käsittelyistä

Viesti Kirjoittaja Stiletto »

Olikohan se niin että tuubeissa on sama määrä mutta toisessa/pienemmässä laimeampaa. (tuntuu kyl perin omituiselta koska konehan nää varmasti pakkaa) Kysyin asiaa herra rvs.ltä kun piti koulutuspuheita ja jotenkin arka kysymys oli, mutta näin hää vastasi.
Kyllä mäkin haluaisin aineeseen uskoa ,onhan se neuvostoliiton armeijan kehittämä.....sotakoneiden täytyy jylistä 24/7 !!
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!

Juise
Viestit: 115
Liittynyt: 10 Syys 2016, 06:59
Car(s): 159 Ti Q4 2.4JTDm 2008
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: RVS käsittelyistä

Viesti Kirjoittaja Juise »

Raimon vastaus suoraan kysymykseen:

"Kysymykseesi tuubeista ja öljystä:
Tuubit ovat tuoteluokittain saman näköisiä, mutta niissä on eri vahvuus/konsentraatio RVS-yhdistettä. Esim. diesel-tuotteet ovat koodiväriltään ”punaisia”, bensa/kaasutuotteet ovat koodiväriltään ”vihreitä”, vaihteistotuotteen ”sinisiä” jne. Öljyssä ei ole vaikuttavaa ainetta. Se on pakkauksessa mukana vain annostelun helpottamiseksi. Tuubista on vaikea suoraan annostella.

Meillä on ajoittain ollut käytössä valkoisia, keltaiseksi koodattuja tuubeja ja voi olla joskus tulevaisuudessakin, mene-tiedä? Tilanne elää aina jossain määrin. Tuubien toimittaja ei aina kykene toimittamaan 5 eri väristä harmaata tuubia edellytetyssä aikataulussa.

Niin valkoisissa kuin kaikissa muissakin tuubeissa on hännässä koodi, joka identifioi tuotteen. Siitä ilmenevät mm. valmistuserä ja tuote, joten voimme aina tarvittaessa tarkistaa, mistä tuotteesta on kyse."

Olisi mielenkiintoista vaikka kerätä vähän tietoa näistä koodeista.

Jotenkin itselle tulis mieleen että miten helvetissä jossain tuubitehtaalla erotellaan keltainen tuubi keltaisesta tuubista (niinkuin ne ennen oli)

Itsellä vähän sellainen fiilis että värikoodi on vain lisätty siksi että niissä paketeissa olisi enemmän ulkoista eroa ja täten jengi ei ostelis sitä kaikkein halvinta 10ml tuubia ja käyttäis sitä kaikkeen.. mutta mistäpä näitä tietää.

Pitäs melkein johonkin labraan lähettää näytteitä tuubinpohjista.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: RVS käsittelyistä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Esitetään se kysymys nyt tässä, kun RVS:n käyttöohje ei asiaa mitenkään kertonut kaupassa hypistellessäni.

Laitetaanko tämä ihmeaine uusien öljyjen sekaan ja tekee temppunsa ilman erillistä huuhteluöljynvaihtoa vs. esim. Forte?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: RVS käsittelyistä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^mä ymmärsin niin, että

Suojaava käsittely : sekoita aineet, kaada öljyyn ja aja se 300-400 km. Jos öljy on vielä sen jälkeen ok, aja seuraavaan öljynvaihtoväliin saakka. Jos öljy ei oo ok, vaihda öljy ja suodin.

Kunnostava käsittely : sama kuin suojaava, mutta lisätään vielä toinen satsi, joko vanhoihin öljyihin taikka uusiin. Aineen voi jättää uusiin öljyihin.

billy
Viestit: 264
Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01

ex. 911 '08 & Fiat 500 '10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: RVS käsittelyistä

Viesti Kirjoittaja billy »

Oisko fiksua jso modet laittais tämän koko ketjun tuonne "alkuperäiseen" RVS-keskusteluun?

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: RVS käsittelyistä

Viesti Kirjoittaja palkus »

kunnostava "huolto" kait tarkoittaa sitä, että ensin vanhoihin öljyisiin satsi, joka sitten puhdistaa. Sitten toinen annos uuteen olioon ja jää sinne. Ohjeessahan nimenomaan varoitetaan pitämästä liian kauan ensmäistä annosta koneessa, koska jo irronneet paskat jämppää takasin kiinni ja entistä ehommin :-D Semmonen huolto missä laitetaa ensin satsi ja samoisiin öljyisiin myöhemmin toinen, ei ole oikein mistään kotosin. Tarttis olla uusmainen motti tai motti sisäpesun jäliltä imo.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: RVS käsittelyistä

Viesti Kirjoittaja jkk »

http://www.rvs.fi/products/page8.html

Siitä, valmistajan ohjeet

Vastaa Viestiin