GT?
Valvoja: Moderators
No niin, nyt on ollut GT jo muutaman päivän ajossa. Samaa erää kuin Hamilin vastaava, rekisteritunnuksessa vain kahden numeron ero...
Ajotuntuma on mainio, parempi kuin 156V6:ssa. Napakkka alusta. Kiihtyvyys jää tietysti V6:sta, muttei ole hullumpi. Varsinkaan alakierroksilla ei ole samanlaista vääntöä, eikä ääni ole kuin V-moottorissa. Silti availen ikkunaa kuunnellakseni tämänkin pannun vihellystä.
Sisälle mahtuu yllättävän hyvin, säädöt paremmat kuin 156:ssa. taaksekin on jo mahdutettu jengiä. Tyttöystävän ajaessa (170cm) hänen taakseen mahdun itsekin (187cm). Tosin takana pää osuu kattoon ja on lievä klaustrofobinen fiilis.
Alfatex tuntuu miellyttävältä, vaikka ehdinkin epäillä sen perstuntumaa. Bosen stereot olisi tietysti pitänyt hankkia, mutta kun en halunnut odottaa täyttä kolmea kuukautta ja tämä yksilö oli jo Deltalla valmiina tilausputkessa Italiassa. Miten helppoa on jälkiasentaa tähän kunnon äänentoisto?
Kokeilin eilen moottoritienopeuksia (siis 150km/h jne). Outo juttu oli voimakas suhina kuskinpuoleisen peilin seutuvilta yli 100 kmh-nopeuksissa. Jokin tiiviste repsottaa? Hamil, onko sulla samanlaisia kokemuksia? Muuten on vakaata kulkua.
Takaboksi on iso ja monikäyttöinen. Kun nyt ei vielä tässä vaiheessa ole tarvetta rattaille niin en sitä puolta ole kokeillut, mutta kyllä tuonne viikonloppureissukamat tunkee heittämällä. Tila on pienempi kuin 156:ssa, mutta monikäyttöisemmän oloinen. Kaiken lisäksi tietysti kaadettavat istuimet.
Kaikenkaikkiaan olen erittäin tyytyväinen. Samalla rahalla olisi saanut järkevämmän, periaatteessa samantyyppisen saksalaisen, mutta mitä olen näitä GT:n ikkunasta tiiraillut (A3 Sportback, A4 Avant, E90-300, TT tai C-BMW), niin niitähän on joka kadunkulmat täynnänsä, kuskinpaikalla joku insinööri jolla on kulkupeliinsä työsuhde, ei rakkaussuhde, kuten alfisteilla...
Ajotuntuma on mainio, parempi kuin 156V6:ssa. Napakkka alusta. Kiihtyvyys jää tietysti V6:sta, muttei ole hullumpi. Varsinkaan alakierroksilla ei ole samanlaista vääntöä, eikä ääni ole kuin V-moottorissa. Silti availen ikkunaa kuunnellakseni tämänkin pannun vihellystä.
Sisälle mahtuu yllättävän hyvin, säädöt paremmat kuin 156:ssa. taaksekin on jo mahdutettu jengiä. Tyttöystävän ajaessa (170cm) hänen taakseen mahdun itsekin (187cm). Tosin takana pää osuu kattoon ja on lievä klaustrofobinen fiilis.
Alfatex tuntuu miellyttävältä, vaikka ehdinkin epäillä sen perstuntumaa. Bosen stereot olisi tietysti pitänyt hankkia, mutta kun en halunnut odottaa täyttä kolmea kuukautta ja tämä yksilö oli jo Deltalla valmiina tilausputkessa Italiassa. Miten helppoa on jälkiasentaa tähän kunnon äänentoisto?
Kokeilin eilen moottoritienopeuksia (siis 150km/h jne). Outo juttu oli voimakas suhina kuskinpuoleisen peilin seutuvilta yli 100 kmh-nopeuksissa. Jokin tiiviste repsottaa? Hamil, onko sulla samanlaisia kokemuksia? Muuten on vakaata kulkua.
Takaboksi on iso ja monikäyttöinen. Kun nyt ei vielä tässä vaiheessa ole tarvetta rattaille niin en sitä puolta ole kokeillut, mutta kyllä tuonne viikonloppureissukamat tunkee heittämällä. Tila on pienempi kuin 156:ssa, mutta monikäyttöisemmän oloinen. Kaiken lisäksi tietysti kaadettavat istuimet.
Kaikenkaikkiaan olen erittäin tyytyväinen. Samalla rahalla olisi saanut järkevämmän, periaatteessa samantyyppisen saksalaisen, mutta mitä olen näitä GT:n ikkunasta tiiraillut (A3 Sportback, A4 Avant, E90-300, TT tai C-BMW), niin niitähän on joka kadunkulmat täynnänsä, kuskinpaikalla joku insinööri jolla on kulkupeliinsä työsuhde, ei rakkaussuhde, kuten alfisteilla...
Lisäänpä tähän vielä pari juttua joita olen hiljalleen pelännyt GT:n omistajuudessa:
- että Delta laskee yhtäkkiä GT:n hintaa alaspäin esimerkiksi Breran tulon kynnyksellä tai muuten vaan myyntiä tykittääkseen ja oman auton arvo laskee silmissä. Tosin en usko mihinkään romahdukseen - siihen tarvittaisiin verotuspoliittinen päätös, joka laskisi yleensäkin kaikkien autojen hintoja.
- että joku saatanan nutipää menee ja ilkivaltailee kännipäissään italialaista ikkunaa/peiliä/peltiä kasaan keskustan kaduilla tai että joku taskuparkkeeraaja ruhjoo puskurimuovit naarmuille
- että kun/jos joskus on vaihdon paikka (siis Alfa 159 farkkuun...), niin en saakaan tätä helposti vaihtoon
Kunhan nyt avauduin pelkotiloistani nyt ikäänkuin ennakkoon, odotettavissa olevaa vappuliskojen yötä silmällä pitäen...
- että Delta laskee yhtäkkiä GT:n hintaa alaspäin esimerkiksi Breran tulon kynnyksellä tai muuten vaan myyntiä tykittääkseen ja oman auton arvo laskee silmissä. Tosin en usko mihinkään romahdukseen - siihen tarvittaisiin verotuspoliittinen päätös, joka laskisi yleensäkin kaikkien autojen hintoja.
- että joku saatanan nutipää menee ja ilkivaltailee kännipäissään italialaista ikkunaa/peiliä/peltiä kasaan keskustan kaduilla tai että joku taskuparkkeeraaja ruhjoo puskurimuovit naarmuille
- että kun/jos joskus on vaihdon paikka (siis Alfa 159 farkkuun...), niin en saakaan tätä helposti vaihtoon
Kunhan nyt avauduin pelkotiloistani nyt ikäänkuin ennakkoon, odotettavissa olevaa vappuliskojen yötä silmällä pitäen...
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
tzrp:
Mukavaa kuulla GT-kokemuksista. Olisiko sinulla kuvia uudesta menopelistäsi?
Mukavaa kuulla GT-kokemuksista. Olisiko sinulla kuvia uudesta menopelistäsi?
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Ensimmäinen pitempi ajomatka takana; viikonloppureissu mökille 600 km. Ajotuntumia:
Vasemman etuikkunan suhina yli 100 km/h nopeuksilla häiritsee. Ilmeisesti sivuikkuna ei liimaudu kyllin tiiviisti yläkarmia vasten. Outo juttu, pitääkö tiivistää lisää?
Hattuhyllyn seutuvilta, takalasin karmeista kuuluu epämiellyttävää natinaa, siis sellaista muovi mupvia vasten -tyyppistä. Öljysin karmia muoviosien alta, ei auta. Yksilövika?
Kiihdytettäessä voimakkaasti auto ikäänkuin puoltaa laidasta toiseen. Tätä ei tapahtunut 156V6:n kanssa. Erilainen ajotuntumako vain?
Maavara riittää ihan hyvin mökkiteillekin, vaikka tarkkana pitää olla.
Takaboksiin mahtuu kamaa paremmin kuin 156 sedanissa. Tilaa on muutenkin enemmän oloisesti, koska säätövarat ovat paremmat.
Perse ei väsy pitkälläkään matkalla. Istuimet erinomaiset.
Katsotaan mitä tuolle natinalle voisi tehdä... Tällä kertaa natinan poistamiseen ei riitä vaimokkeen jättäminen kotiin.
Vasemman etuikkunan suhina yli 100 km/h nopeuksilla häiritsee. Ilmeisesti sivuikkuna ei liimaudu kyllin tiiviisti yläkarmia vasten. Outo juttu, pitääkö tiivistää lisää?
Hattuhyllyn seutuvilta, takalasin karmeista kuuluu epämiellyttävää natinaa, siis sellaista muovi mupvia vasten -tyyppistä. Öljysin karmia muoviosien alta, ei auta. Yksilövika?
Kiihdytettäessä voimakkaasti auto ikäänkuin puoltaa laidasta toiseen. Tätä ei tapahtunut 156V6:n kanssa. Erilainen ajotuntumako vain?
Maavara riittää ihan hyvin mökkiteillekin, vaikka tarkkana pitää olla.
Takaboksiin mahtuu kamaa paremmin kuin 156 sedanissa. Tilaa on muutenkin enemmän oloisesti, koska säätövarat ovat paremmat.
Perse ei väsy pitkälläkään matkalla. Istuimet erinomaiset.
Katsotaan mitä tuolle natinalle voisi tehdä... Tällä kertaa natinan poistamiseen ei riitä vaimokkeen jättäminen kotiin.
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Natinoitakin tuntuu jonkin verran olleen muilla GT:n omistajilla kansainvälisten forumien keskustelujen perusteella. Tuolla Alfaownerin forumilla on muuten oma keskustelualue GT:lle ja GTA:lle:
http://www.alfaowner.com/Forum/forumdisplay.php?f=71
Ei ole muuten GT mitenkään hirveän yleinen auto Saksassa, olin juuri 5 päivää Frankfurtissa ja näin sinä aikana vain yhden GT:n.
Onko tzrp:llä muuten jo kuvia autosta?
http://www.alfaowner.com/Forum/forumdisplay.php?f=71
Ei ole muuten GT mitenkään hirveän yleinen auto Saksassa, olin juuri 5 päivää Frankfurtissa ja näin sinä aikana vain yhden GT:n.
Onko tzrp:llä muuten jo kuvia autosta?
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- jkoivula
- Viestit: 286
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 07:08
- Car(s): Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24V 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08 - Paikkakunta: Ylihärmä
Kävin tänään koeajamassa GT:n 2 litraista
Onkin ollut parinkymmenen vuoden jakso että ei ole ollut minua sytyttävää uutta Alfaa, mutta nyt on.
Tuo etuvetoisuus kyllä häiritsee aika paljon, vaikka hyvä ajotuntuma olikin, voiman vetely kuitenkin tuntuu rattiin eri tavalla kuin takavetoisessa autossa.
Ja tuo nyky autojen raskaus myös tuntuu, massan liikuttaminen vaatii veronsa. Ei tuo pirteys siitä johtuen ollut edes Alfetta GT:n luokkaa.
Nyt olisikin Alfalle uusi kilpailu valtti pudottaa painoa, siinä tulisi myös lisää suorituskykyä.
Vaimo valitti että istuin on liian kapea, takapuoli ei mahdu reunakorotusten väliin Siitä tulikin meidän kynnyskysymyksemme auton hankkimisen tielle
Kynnyksistä puheenollen, takapenkille harppaaminen niiden yli vaatii myös notkeutta tälläiselta keski ikää lähestyvältä, mutta kyllä tuonne kuskinpaikalle vielä pääsee suht ketterästi.
Tuossa nyt oli jotain huomioita, mutta kyllä mä tuollaisen haluaisin, mutta en nyt kuitenkaan viikossa taida sitä saada
Onkin ollut parinkymmenen vuoden jakso että ei ole ollut minua sytyttävää uutta Alfaa, mutta nyt on.
Tuo etuvetoisuus kyllä häiritsee aika paljon, vaikka hyvä ajotuntuma olikin, voiman vetely kuitenkin tuntuu rattiin eri tavalla kuin takavetoisessa autossa.
Ja tuo nyky autojen raskaus myös tuntuu, massan liikuttaminen vaatii veronsa. Ei tuo pirteys siitä johtuen ollut edes Alfetta GT:n luokkaa.
Nyt olisikin Alfalle uusi kilpailu valtti pudottaa painoa, siinä tulisi myös lisää suorituskykyä.
Vaimo valitti että istuin on liian kapea, takapuoli ei mahdu reunakorotusten väliin Siitä tulikin meidän kynnyskysymyksemme auton hankkimisen tielle
Kynnyksistä puheenollen, takapenkille harppaaminen niiden yli vaatii myös notkeutta tälläiselta keski ikää lähestyvältä, mutta kyllä tuonne kuskinpaikalle vielä pääsee suht ketterästi.
Tuossa nyt oli jotain huomioita, mutta kyllä mä tuollaisen haluaisin, mutta en nyt kuitenkaan viikossa taida sitä saada
Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
- MilleMiglia
- Viestit: 65
- Liittynyt: 21 Helmi 2005, 14:50
- Paikkakunta: Lappeenranta
Täytin pari viikkoa sitten netistä koeajo pyynnön Alfa GT:stä. Viime viikolla Deltasta soitettiin että pääsis ajamaan ja niinpä kävin kokeilemassa 2.0 JTS:n.
Huomioita: Mun mielestä penkit on todella hyvät ja varsinkin sivuttaistuki osuu just kohdilleen. Myös ajoasento on hyvä.
Kun olin säätänyt ajoasennon itselleni (180cm) sopivaksi ja kömmin takapenkille oli siellä yllättävän hyvin tilaa. Ainoastaan pää otti kattoon kiinni mutta niin se ottaa 156:ssakin.
Autossa oli maltilliset 16" vanteet ja olikin ajoltaan mukava. Ohjaus oli ehkä hieman enemmän tehostettu kuin 156:ssa??? Verrattuna omaani oli positiivista myös kytkimen keveys ja jarrut olivat tosi purevat.
Taas verrattuna omaan 2,5 V6:een oli 2.0 JTS moottori yllättävän vääntävä. Kun lähti kaupungissa kiihdyttämään kolmonen silmässä parista tonnista kierroksesta tuntui melkein kuin olisi turbo Muuten tosin jäi kaipaamaan V6:n kiekaisua yläkierroksilla mutta kaikkea ei voi vaatia. Erittäin hyvä kone kuitenkin.
Kokonaisuutena oikein kiva auto ja sillä ajelisi ihan mielellään. Ja kääntää päitä ihan mukavasti Pari huonosti viimeisteltyä kohtaa sisutuksessa vähän ihmetyttivät uudessa esittelyautossa mutta en sen takia jättäisi ostamatta jos olisin ostamassa.
Huomioita: Mun mielestä penkit on todella hyvät ja varsinkin sivuttaistuki osuu just kohdilleen. Myös ajoasento on hyvä.
Kun olin säätänyt ajoasennon itselleni (180cm) sopivaksi ja kömmin takapenkille oli siellä yllättävän hyvin tilaa. Ainoastaan pää otti kattoon kiinni mutta niin se ottaa 156:ssakin.
Autossa oli maltilliset 16" vanteet ja olikin ajoltaan mukava. Ohjaus oli ehkä hieman enemmän tehostettu kuin 156:ssa??? Verrattuna omaani oli positiivista myös kytkimen keveys ja jarrut olivat tosi purevat.
Taas verrattuna omaan 2,5 V6:een oli 2.0 JTS moottori yllättävän vääntävä. Kun lähti kaupungissa kiihdyttämään kolmonen silmässä parista tonnista kierroksesta tuntui melkein kuin olisi turbo Muuten tosin jäi kaipaamaan V6:n kiekaisua yläkierroksilla mutta kaikkea ei voi vaatia. Erittäin hyvä kone kuitenkin.
Kokonaisuutena oikein kiva auto ja sillä ajelisi ihan mielellään. Ja kääntää päitä ihan mukavasti Pari huonosti viimeisteltyä kohtaa sisutuksessa vähän ihmetyttivät uudessa esittelyautossa mutta en sen takia jättäisi ostamatta jos olisin ostamassa.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Linkki.Mergy kirjoitti:Huolestuneena katsoin ettei TZRP:lläkään lue GT enää autona?
Vaihdoin GT:n 166:een tuossa pari kuukautta takaperin. Hyvää ja huonoa sellaisesta seuraa:
Hyviä juttuja: 166:ssa on enemmän tilaa, se on hiljaisempi (ei suhise), siinä on vakaampi kyyti ja rauhallisempi käytös, GT:n ikkunan umpeenjäätymisvaara talvisin (=karmiton ikkuna, ovia ei saa auki) poistui.
Huonoja juttuja: 166 ei yhtä hyvännäköinen, erikoinen, urheilullinen eikä tehokas kuin GT.
2-litrainen GT oli aiemmin omistamani V6-156:n jälkeen kaikin puolin stabiilimpi, mutta se V6:n potku jäi vaihdossa hiertämään mieltä. Jos vain olisi ollut varaa 3,2-litraiseen GT:hen. 166 taas yllätti elastisuudellaan, vaikka polleja oli vähemmän ja painoa enemmän.
Kylmä fakta on se, että GT on enemmän eteläisen Euroopan oloihin tehty. Niinkuin kaikki erikoisautot. 166 kulkee pimeän talven läpi paremmin nykyisen kilometrin päivittäisen työmatkan.
Pääasia on kuitenkin se, että merkki ei vaihtunut. Aidosti näin, tämä on henkimaailman asioita...
Jos sulla on talli niin siitä vaan GT:n kimppuun. Suosittelen.
Hyviä juttuja: 166:ssa on enemmän tilaa, se on hiljaisempi (ei suhise), siinä on vakaampi kyyti ja rauhallisempi käytös, GT:n ikkunan umpeenjäätymisvaara talvisin (=karmiton ikkuna, ovia ei saa auki) poistui.
Huonoja juttuja: 166 ei yhtä hyvännäköinen, erikoinen, urheilullinen eikä tehokas kuin GT.
2-litrainen GT oli aiemmin omistamani V6-156:n jälkeen kaikin puolin stabiilimpi, mutta se V6:n potku jäi vaihdossa hiertämään mieltä. Jos vain olisi ollut varaa 3,2-litraiseen GT:hen. 166 taas yllätti elastisuudellaan, vaikka polleja oli vähemmän ja painoa enemmän.
Kylmä fakta on se, että GT on enemmän eteläisen Euroopan oloihin tehty. Niinkuin kaikki erikoisautot. 166 kulkee pimeän talven läpi paremmin nykyisen kilometrin päivittäisen työmatkan.
Pääasia on kuitenkin se, että merkki ei vaihtunut. Aidosti näin, tämä on henkimaailman asioita...
Jos sulla on talli niin siitä vaan GT:n kimppuun. Suosittelen.
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Lueskelin tässä molemmat ketjut, aika värikäs autonvaihto "projekti". Lopputulos kuitenkin hyvä. Onnea uuden 166 Alfan johdosta.
Palatakseni vielä tuohon GT:n ikkunoiden suhinaan. Eikös GT:ssä ole karmittomat etusivuikkunat, käsittääkseni niille on tyypillistä suhina isommissa nopeuksissa, kun alipaine vetää ikkunaa korista ulospäin. Toisaalta tyyli ennen pieniä suhinoita. Saisi noita karmittomia ikkunoita olla useammissakin autoissa.
Palatakseni vielä tuohon GT:n ikkunoiden suhinaan. Eikös GT:ssä ole karmittomat etusivuikkunat, käsittääkseni niille on tyypillistä suhina isommissa nopeuksissa, kun alipaine vetää ikkunaa korista ulospäin. Toisaalta tyyli ennen pieniä suhinoita. Saisi noita karmittomia ikkunoita olla useammissakin autoissa.
"Timing cingulum off et valuulas node"
Meillä vaihtui 147 GT:hen heinäkuussa. Melkein puolen vuoden odottamisen jälkeen tuntui kyllä hemmetin hienolta ... Ja nyt muutaman kuukauden jälkeen fiilis on vielä säilynyt tuoreena - aina ei tule valittua niitä lyhimpiä reittejä paikasta toiseen.
Tuosta suhinasta olen kyllä samaa mieltä, mutten pidä sitä kovin suurena ongelmana. Johtuu ehkä siitäkin seikasta että 90 % prosenttia meidän ajoista tapahtuu kaupungissa, eikä suhinaa niissä vauhdeissa esiinny. Keväällä voin sitten kertoa jäätyvätkö ovet vai ei.( 147:n kanssa ainakin oli ongelmia lukoissa kun pakkanen meni yli 25:n asteen - tosin MITÄÄN MUUTA ongelmia autossa ei siiten 3 vuoden aikana ollutkaan )
Alussa tuntui että auto olisi ollut melkoisesti 147:aa kankeampi ja kääntösäde suuri. Hyvinpähän tuohon on kuitenkin tottunut kun sitä on joutunut pyörittelemään parkkihalleissa ja sisäpihalla.
Takanäkyvyys on suht olematon, eikä auton kulmia hahmota sisältä, mutta itselläni ei ole ainakaan kolhuja tullut. (Parkkitutkaa en ihan vaan periaattesta halunnut hankkia, vaikka tyttöystäväni sitä ehdottikin.)
Autojen tekniikasta en kovin syvällisiä ymmärrä, mutta kyllä tuo GT tuntuu loistavasti toimivan. Alusta on mukavan jämäkkä, mutta kuitenkin mukavampi kuin Novitecin madallettu vanhassa.
Moottorista ei voi oikein pahaa sanoa. Tuntuu että ne matalat äänet konehuoneesta on tarkoituksella johdettu sisälle asti. Kiltistikin tuolla pystyy ajelemaan (jos haluaa ), mutta jos nostaa kierrokset yli 3500:n selkä liimaantuu penkkiin mukavan tiukasti.
Jos jotain negatiivista täytyy sanoa nin ... johtuen ehkä runsaasta kaupunkiajosta tai raskaahkosta kaasujalasta 65:l tankillisella ei ainakaan 400 kilometriä pidemmälle aja.
Perheelliselle GT ei ehkä ole se paras valinta, mutta en siltä moittisi sitä ahtaaksi. 147:aan verrattuna tavaraa tavaraa mahtuu mukaan runsaammin. Kesällä kyydissä oli kuskin lisäksi yhdet 18" ja yhdet 17" vanteet renkaineen. Ei hassummin coupeelta ...
Puolen vuoden päästä voit sitten kysellä kokemuksia talvikäytöstä.
Voi vilpittömästi suositella, vaikka järkisyillä ei sitä voikaan perustella.
Tuosta suhinasta olen kyllä samaa mieltä, mutten pidä sitä kovin suurena ongelmana. Johtuu ehkä siitäkin seikasta että 90 % prosenttia meidän ajoista tapahtuu kaupungissa, eikä suhinaa niissä vauhdeissa esiinny. Keväällä voin sitten kertoa jäätyvätkö ovet vai ei.( 147:n kanssa ainakin oli ongelmia lukoissa kun pakkanen meni yli 25:n asteen - tosin MITÄÄN MUUTA ongelmia autossa ei siiten 3 vuoden aikana ollutkaan )
Alussa tuntui että auto olisi ollut melkoisesti 147:aa kankeampi ja kääntösäde suuri. Hyvinpähän tuohon on kuitenkin tottunut kun sitä on joutunut pyörittelemään parkkihalleissa ja sisäpihalla.
Takanäkyvyys on suht olematon, eikä auton kulmia hahmota sisältä, mutta itselläni ei ole ainakaan kolhuja tullut. (Parkkitutkaa en ihan vaan periaattesta halunnut hankkia, vaikka tyttöystäväni sitä ehdottikin.)
Autojen tekniikasta en kovin syvällisiä ymmärrä, mutta kyllä tuo GT tuntuu loistavasti toimivan. Alusta on mukavan jämäkkä, mutta kuitenkin mukavampi kuin Novitecin madallettu vanhassa.
Moottorista ei voi oikein pahaa sanoa. Tuntuu että ne matalat äänet konehuoneesta on tarkoituksella johdettu sisälle asti. Kiltistikin tuolla pystyy ajelemaan (jos haluaa ), mutta jos nostaa kierrokset yli 3500:n selkä liimaantuu penkkiin mukavan tiukasti.
Jos jotain negatiivista täytyy sanoa nin ... johtuen ehkä runsaasta kaupunkiajosta tai raskaahkosta kaasujalasta 65:l tankillisella ei ainakaan 400 kilometriä pidemmälle aja.
Perheelliselle GT ei ehkä ole se paras valinta, mutta en siltä moittisi sitä ahtaaksi. 147:aan verrattuna tavaraa tavaraa mahtuu mukaan runsaammin. Kesällä kyydissä oli kuskin lisäksi yhdet 18" ja yhdet 17" vanteet renkaineen. Ei hassummin coupeelta ...
Puolen vuoden päästä voit sitten kysellä kokemuksia talvikäytöstä.
Voi vilpittömästi suositella, vaikka järkisyillä ei sitä voikaan perustella.
- Mergy
- Viestit: 343
- Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
- Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
- Paikkakunta: Pori
Jooh, ei ole tallia itselläkään kyllä, että sen puoleen tuo ikkunoiden jäätyminen mietityttää :-\
Havahduin tosiaan tälläviikolla että alan olemaan kohta siinä iässä että alkaa lapsien hankinta olemaan ajankohtaista, jolloin voi sitten unohtaa GT:n tyyppisen vaihtoehdon ja siirtyä farkkuun.. Mutta mikäs sen kivempaa kuin ajaa siihen asti GT:llä =D
Tosissani aloin miettiä forssan Deltassa myyynnissä olevaa rossoa 2.0 GT:tä (esittelyauto), onko joku käynyt koeajamassa sitä? Kommentteja?
Havahduin tosiaan tälläviikolla että alan olemaan kohta siinä iässä että alkaa lapsien hankinta olemaan ajankohtaista, jolloin voi sitten unohtaa GT:n tyyppisen vaihtoehdon ja siirtyä farkkuun.. Mutta mikäs sen kivempaa kuin ajaa siihen asti GT:llä =D
Tosissani aloin miettiä forssan Deltassa myyynnissä olevaa rossoa 2.0 GT:tä (esittelyauto), onko joku käynyt koeajamassa sitä? Kommentteja?
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia
No niin, siellä on mun kaimalla raskas kaasujalka tai sitten se isompi kone - 16 litraa sadalla...
GT:ssä on tosiaan todella monikäyttöinen kontti. Takaovien puute tekee siitä tietysti vaunujen / nappuloiden roudaamiseen hivenen vaikeahkon, mutta ainahan autoista voin nauttia vaikka vain hetkenkin aikaa (kuten minä tein...).
Kyllä ikkunaproblematiikan voinee hoitaa joillain tehokkailla rasvoilla tai sitten jonkinlaisella suojapeitteellä. Ei sen tarvitse olla kynnyskysymys.
Mars vaan kauppaan koeajamaan.
GT:ssä on tosiaan todella monikäyttöinen kontti. Takaovien puute tekee siitä tietysti vaunujen / nappuloiden roudaamiseen hivenen vaikeahkon, mutta ainahan autoista voin nauttia vaikka vain hetkenkin aikaa (kuten minä tein...).
Kyllä ikkunaproblematiikan voinee hoitaa joillain tehokkailla rasvoilla tai sitten jonkinlaisella suojapeitteellä. Ei sen tarvitse olla kynnyskysymys.
Mars vaan kauppaan koeajamaan.
juu, kyllähän se on se 3.2. Voisi olla aika saavutus päästä tuohon kaksilitraisella. Äsken kun matelin Kampissa ruuhkassa tankissa oli n kaksi kolmannesta jäljellä ja kilometrejä ajettuna 94, siitä voi päätellä kuin ekologisista lähtökohdista ovat tuon moottorin suunnitelleet ...tzrp kirjoitti:No niin, siellä on mun kaimalla raskas kaasujalka tai sitten se isompi kone - 16 litraa sadalla...
"onneksi" kilometrejä tulee kuussa vajaat tuhat ja pari tankkausta riittää.
Eipä meilläkään vielä ole jälkikasvua, eikä myöskään suunnitelmissa tämän Alfan "aikana". Seuraava potentiaalinen kandidaatti taitaa olla tuo 159:n sportswagon sitten kun Suomeen ehtii ... siihen asti voi nautiskella.tzrp kirjoitti:GT:ssä on tosiaan todella monikäyttöinen kontti. Takaovien puute tekee siitä tietysti vaunujen / nappuloiden roudaamiseen hivenen vaikeahkon, mutta ainahan autoista voin nauttia vaikka vain hetkenkin aikaa (kuten minä tein...).
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
- Car(s): Volvo S40 T5
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Töölössä, siosäpihalla tosin. naapurissa Töölönkadun ja Hesperiankadun kulmassa on näkynyt toinen vastaava mutta shampanjanvärinen. Rekisteritietojen mukaan Deltan esittelyauto ja käytössä jollain niiden pomolla - eivät sitten ole ilmeisesti vaihtaneet siihen talvirenkaita kun kelien kylmettyä tilalle ilmestyi uusi helmiäisen värinen 166.
- Mergy
- Viestit: 343
- Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
- Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
- Paikkakunta: Pori
Lähdettiin tänään emännän kanssa kohti tampereen Deltaa, ideana koeajaa GT, mutta kas liikeen myyntipäällikkö on ottanu ko. auton koko viikonlopuksi henk. koht. käyttöönsä. Sen lisäksi meitä tuli palvelemaan jokin KIA myyjä, jolla ei ollut tuon taivaallista ymmärrystä alfoista. Täytyy kyllä antaa juniori-myyjälle pisteet siitä että jaksoi hymyillä senkin jälkeen kun ilmoitin etten ole kiinnostunut ostamaan riisikippoa kun GTtä ei ollut tarjolla. Tosin en ymmärrä mikä idea on yrittää käännyttää potentiaalinen GTn ostaja ostamaan KIA?!? Deltan uutta strategiaa kait...
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia
- il_dottore
- Viestit: 100
- Liittynyt: 03 Loka 2005, 22:49
- Car(s): Maserati GranTurismo 4.2 ('07)
Alfa-Romeo 159 SW 1.9 JTS ('06)
ex-156 SW ('04) - Paikkakunta: Espoo
...enkä yhtään ihmettele, että miksi! Tietysti voisi antaa vähän ylempään portaaseen palautetta, että eikös niiden esittelyautojen pitäisi olla liikkeessä juuri asiakkaiden koeajoja varten, eikä henkilökunnan henk.koht. käytössäMergy kirjoitti:Lähdettiin tänään emännän kanssa kohti tampereen Deltaa, ideana koeajaa GT, mutta kas liikeen myyntipäällikkö on ottanu ko. auton koko viikonlopuksi henk. koht. käyttöönsä...
...toivottavasti ei edusta yleistä linjaa, koska tuo on sekä auton että asiakkaan täydellistä aliarviointia. Toisaalta laajentuessaan voisi johtaa siihen, että ylempi johto voisi ymmärtää eriyttää Alfojen myynnin omiksi toimipisteikseen, joissa olisi vain sellaisia myyjiä, jotka ymmärtäisivät, minkälaisesta kaupanteosta siinä on kyse. Esimerkkinä voisi toimia Deltan Malmin myymälä Helsingissä. Siellä on Alfa-myyjänä kaveri, joka itse ajaa Ferrari Modenalla. Meillä meni ainakin tunti yli sulkemisajan jutellessa, vaikka siinä vaiheessa kaupat SW:stä oli jo tehty ja nimet papereissa. Voin suositella Alfojen ostopaikaksi!Mergy kirjoitti:... Sen lisäksi meitä tuli palvelemaan jokin KIA myyjä, jolla ei ollut tuon taivaallista ymmärrystä alfoista.... Tosin en ymmärrä mikä idea on yrittää käännyttää potentiaalinen GTn ostaja ostamaan KIA?!? Deltan uutta strategiaa kait...
- Vito
- Viestit: 743
- Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
- Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
- Paikkakunta: Loch Troll
Jep,Malmin Delttaa voin kehua minäkin.
Tosin olin "helppo" asiakas.
Pienet takuujututkin on hoituneet kohtuullisen mallikkaasti,vaikkakin eräällä "tytöllä" saattas olla asiakaspalveluasenteessa hieman parantamisen varaa
Yleisesti ottaen kuitenkin sanonta:"Deltta-auto ei myy Alfa Romeoita,vaan
halukkaat voi sellaisen käydä sieltä ostamassa"
Pitää paikkansa
Tosin olin "helppo" asiakas.
Pienet takuujututkin on hoituneet kohtuullisen mallikkaasti,vaikkakin eräällä "tytöllä" saattas olla asiakaspalveluasenteessa hieman parantamisen varaa
Yleisesti ottaen kuitenkin sanonta:"Deltta-auto ei myy Alfa Romeoita,vaan
halukkaat voi sellaisen käydä sieltä ostamassa"
Pitää paikkansa
- Mergy
- Viestit: 343
- Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
- Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
- Paikkakunta: Pori
No niin!! Kaupat tuli, eli ensiviikosta lähtien on alla GT 2.0 ja Virne vielä astetta kovempi!!
Oli muuten masentavaa kuunneltavaa tuo vaihtotarjous 55.000 ajetusta 147sta!! 14,500e lähdettiin liikkeelle, mutta 16,500e sain loppujen lopuksi, mikä on kuitenkin paljon vähemmän kuin olisin toivonut...
Oli muuten masentavaa kuunneltavaa tuo vaihtotarjous 55.000 ajetusta 147sta!! 14,500e lähdettiin liikkeelle, mutta 16,500e sain loppujen lopuksi, mikä on kuitenkin paljon vähemmän kuin olisin toivonut...
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Mergy
- Viestit: 343
- Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
- Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
- Paikkakunta: Pori
Kiitos =) Ja väri on tosiaan Rosso. Eka bongaus mahdollisuus on varmaan jo ens viikonloppuna, käyn lauantaina hakemassa forssasta GT alle ja ajelen sitten Poriin esittelemään porukoille uutta pirssiäCuore Sportivo kirjoitti:Onneksi olkoon! Minkä värinen? Rosso?
Pitää alkaa sitten tuollaista bongailemaan, kun Porissa päin liikut.
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia
- Mergy
- Viestit: 343
- Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
- Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
- Paikkakunta: Pori
No niin, vaihto takana ja n.500km GT:llä rullattuna.
Tuntuu että matka-ajo miellyttävämpää, auto tuntuu vakaammalta ja paremmin kuljettajan haluja seuraavalta. GT:n alusta antaa anteeksi jopa pieniä tienpinnan epätasaisuuksia, töyssyjä ja kuoppia. Huomioitavaa toki on että 147:ssa oli sporttialustasarja, jonka takia meno oli jäykkää ja kohtuu kivirekimäistä verrattuna GT:hen.
Autossa istuminen puolestaan on taivaalisen hyvä, tykkäsin että 147n jakkara oli hyvän kuppimainen, mutta GTn istuimen entisestään kasvaneet sivutuet antaa tosi tukevan ajoasennon, eikä pitkällä matkallakaan tunnu puutumista tms..
Kaiken kaikkiaan, hankinnan jälkeen en ole keksinyt mitään negatiivista, olen jopa alkanut pitää sitä GT:n alumiini-pallo vaihdekeppiä hyvänä ;P
EDIT:
PS. Mukavasti sain alfa krääsää kaupanpäällisiksi:
-Alfan fleece, punainen
-Alfan kynä, metallin punainen
-2kpl alfa mukeja
-2kpl alfa pinssejä (teksti + logo)
-Alfa-avaimenperä, jossa ostoskärry kolikko
-Alfa-logo kangasmerkki
-Alfa kravattineula
-Alfa ikkunaskraba
-Parkkikiekko
Tuntuu että matka-ajo miellyttävämpää, auto tuntuu vakaammalta ja paremmin kuljettajan haluja seuraavalta. GT:n alusta antaa anteeksi jopa pieniä tienpinnan epätasaisuuksia, töyssyjä ja kuoppia. Huomioitavaa toki on että 147:ssa oli sporttialustasarja, jonka takia meno oli jäykkää ja kohtuu kivirekimäistä verrattuna GT:hen.
Autossa istuminen puolestaan on taivaalisen hyvä, tykkäsin että 147n jakkara oli hyvän kuppimainen, mutta GTn istuimen entisestään kasvaneet sivutuet antaa tosi tukevan ajoasennon, eikä pitkällä matkallakaan tunnu puutumista tms..
Kaiken kaikkiaan, hankinnan jälkeen en ole keksinyt mitään negatiivista, olen jopa alkanut pitää sitä GT:n alumiini-pallo vaihdekeppiä hyvänä ;P
EDIT:
PS. Mukavasti sain alfa krääsää kaupanpäällisiksi:
-Alfan fleece, punainen
-Alfan kynä, metallin punainen
-2kpl alfa mukeja
-2kpl alfa pinssejä (teksti + logo)
-Alfa-avaimenperä, jossa ostoskärry kolikko
-Alfa-logo kangasmerkki
-Alfa kravattineula
-Alfa ikkunaskraba
-Parkkikiekko
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia
Eikös tämä ole Mergyn ex-147?
http://www.delta-auto.fi/vinfo.asp?osio=&vid=EZI548
3400€ katteella tekevät kauppaa.
http://www.delta-auto.fi/vinfo.asp?osio=&vid=EZI548
3400€ katteella tekevät kauppaa.
- Mergy
- Viestit: 343
- Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
- Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
- Paikkakunta: Pori
Juuh, tutulta näyttää. Aikamoinen kate, kyllä taas tuli fiilis että halvalla päästin, tää on tää Deltan vaihtohyvitys Pitääkin tarkkailla että kauanko kestää että menee. Vois mennä nopeammin jos pojilla olis lisätiedot hanskassa;
-Alfa 16" kevytmetallivanteet kesärenkaissa
-Rial GS 75 15" kevytmetallivanteet talvirenkaissa
-Sporttialusta + madallus 40mm
-ABS + EBD, Hätäjarruassistentti, ASR-vedonvalvontajärjestelmä, VDC/ESP ajovakaudenhallintajärjestelmä
-6*airbag
-Kojelaudan monitoiminäyttö ja ajotietokone + ajotietokoneessa trip-tietokone
-Automaattinen kaksoisilmastointilaite
-Vakionopeuden säädin
-Lohkolämmitin ja sisäpistoke
-Keskuslukituksen kauko-ohjain
-Nahkainen ohjauspyörä ja vaihdekepin nuppi
-RDS-radioCD-soitin
-BOSE 360W soundsystem 8 kaiutinta + subbari
-Alfa 16" kevytmetallivanteet kesärenkaissa
-Rial GS 75 15" kevytmetallivanteet talvirenkaissa
-Sporttialusta + madallus 40mm
-ABS + EBD, Hätäjarruassistentti, ASR-vedonvalvontajärjestelmä, VDC/ESP ajovakaudenhallintajärjestelmä
-6*airbag
-Kojelaudan monitoiminäyttö ja ajotietokone + ajotietokoneessa trip-tietokone
-Automaattinen kaksoisilmastointilaite
-Vakionopeuden säädin
-Lohkolämmitin ja sisäpistoke
-Keskuslukituksen kauko-ohjain
-Nahkainen ohjauspyörä ja vaihdekepin nuppi
-RDS-radioCD-soitin
-BOSE 360W soundsystem 8 kaiutinta + subbari
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Plus se mitä GT:n hinnassa oli ilmaa. Mutta eihän ne tota 147:aa tohon hintaan kuitenkaan myy. Turha miettiä paljonko tuli huijatuks, mä en ainakaan miettis, jos olis alla GT. Komia on!puuha kirjoitti:Eikös tämä ole Mergyn ex-147?
http://www.delta-auto.fi/vinfo.asp?osio=&vid=EZI548
3400€ katteella tekevät kauppaa.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Mergy
- Viestit: 343
- Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
- Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
- Paikkakunta: Pori
Joo, hyvä makuhan mulla hommasta on, olihan tuo Forssasta saamani vaihtohyvitys 1500e parempi kuin Tampereen Deltalta AIVAN uuteen GThen tarjottu!! Ja viimeistään nousee virne naamalle kun katsoo ikkunasta parkkiksella odottavaa GT:tä ja odottaa että pääsee taas ratin taa
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia
Meillä oli kesällä aika samanlainen tilanne autoa vaihtaessa. Silloin Lahden Deltassa irtosi samanikäisestä 147:sta yli 19000. Kilometrejä oli ajettuna tosin vain n 35 000, mutta varusteet muuten melko samat: vaihdettu alusta, kahdet alut ...Cuore Sportivo kirjoitti:Eihän tuo 16500€ hyvitys mikään huono ollut. Ei siitä olisi sen enempää saanut, vaikka olisit sen myynyt yksityiselle - ja tuskin mikään muukaan liike olisi enempää hyvittänyt. Itse olisin ainakin tyytyväinen.
Tuolla hinnalla ei sitten edes alettu harkitsemaan myyntiä suoraan.
Ihmettelin sitten kun autoa ei näkynyt myynnissä. Seuraavalla käynnillä syykin selvisi: joku myyjistä oli ostanut sen suoraan ohi itselleen... kuulemma oli ottanut auton käyttöön viikonlopuksi eikä "vaimo" enää antanut palauttaa. Tiedä sitten onko totta vai ei, kuulopuheita.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Hyvitys kohdallaan. Mutta onhan toki uudella GT 3,2:lla hintaa, eli voi pari tonnia ekstraakin laittaa vaihtoautoon. Oman kokemuksen mukaan liikkeet eivät kovin paljon arvosta hyvityksissä varusteita. Ihan sama onko täysin karvalakki, vai kaikilla heebeleillä.Tomas kirjoitti:Meillä oli kesällä aika samanlainen tilanne autoa vaihtaessa. Silloin Lahden Deltassa irtosi samanikäisestä 147:sta yli 19000. Kilometrejä oli ajettuna tosin vain n 35 000, mutta varusteet muuten melko samat: vaihdettu alusta, kahdet alut...
Aikoinaan kun vaihdoin 156 2,5:n 147:n, myyjä oikein toivoi, että laitan ennen kauppoja alustan vakiokuntoon. Eli tuore KW:n säädettävä setti helvettiin. Äijä sanoi, että on helpompi myydä vakiokuntoista autoa.
Selespeed '01. Ei kyllä pahan hintainen, varusteetkin löytyy nahkoja myöten.
- Mergy
- Viestit: 343
- Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
- Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
- Paikkakunta: Pori
Ton ymmärtää jonkun perus toyotan kohdalla, mutta kuvittelis että suurin osa alfan ostajakunnasta arvostaa urheilullisuutta...Cuore Sportivo kirjoitti: Äijä sanoi, että on helpompi myydä vakiokuntoista autoa.
No huhuh että on halvalla, ehkäpä just näiden takia vaihtohyvityksetkin on alhaalla, jos kerran markkinoilla myydään vastaavia noin halvalla!Cuore Sportivo kirjoitti: Selespeed '01. Ei kyllä pahan hintainen, varusteetkin löytyy nahkoja myöten.
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia
- Mergy
- Viestit: 343
- Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
- Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
- Paikkakunta: Pori
Kommentteja osa 2:
- 147:ssa kun ajoi pesun jälkeen 10km oli perä jo tomun/kuran peitossa, nyt oon huomannut että GT:ssä viikon ajon jälkeen perä on kohtuullisen puhdas, kyljet ja keula kurastui ehkäpä nopeammin. Tosin sekin johtui toisten perässä ajamisesta..
- Ikkunan pesimet lähes yhtä huonot kuin 147:ssa, ainut pieni parannus on että pissapojan suuttimet on nyt suunniteltu niin ettei molemmat samasta suuttimesta lähtevät suihkut osu samalle korkeudelle. Eli nyt homman voi säätää niin että toinen menee ohi kaupunkinopeudessa ja toinen motarilla ;P
- GT on todellinen tilaihme, käytiin emännän kanssa sisustusostoksilla ja komeasti saatiin 200cm*50cm kokoinen peili tuotua kaupasta kotiin =D
- Hansikaslokero on pienentynyt, jos pitää mauaali/huotokirja settiä autossa, niin ei sinne lokeroon paljoa taskulampun lisäksi sitten mahdukaan.
- Sanokoon muut mitä tahansa niin mielestäni tilaa riittää hyvin 4:lle aikuiselle, itse olen melki 190cm pitkä ja vaikka olen kuskin paikalla niin ei ole takanani istuneet valittaneet tilan puutetta (tosin he olivat <180cm... )
- Mitään häiritsevää suhinaa tai nitninää en ole toistaiseksi havainnut (kunnon pakkasia odotellessa..), mielestäni motarinopeuksissakaan (n.120-140km/h) ei kuulunut suhinoita mistä etukäteen varoiteltiin (kai ne tulee vasta >160km/h).
- Blaukkarin radio yhtä säälittävä kuin 147:ssa (no ylläri, kun on kerran sama radio..)
- Kommentteina muilta pelkkiä kehuja, lähinnä ulkonäöstä, mutta lisäksi jakkaroiden tukevuus herättänyt suurta kateutta työpaikan volkkarikuskien parissa
- Oikeasti hauska juttu on että parkkiksella ihmiset on alkaneet jättämään enemmän tilaa GT:n on oman autonsa väliin. Naapurin ukkokin joka ennen parkkeerasi harmikseni juuri ruutunsa keskelle on tällä viikolla parkkeerannu ruutunsa kauempaan reunaan. Toivottavasti tää on pysyvää
- 147:ssa kun ajoi pesun jälkeen 10km oli perä jo tomun/kuran peitossa, nyt oon huomannut että GT:ssä viikon ajon jälkeen perä on kohtuullisen puhdas, kyljet ja keula kurastui ehkäpä nopeammin. Tosin sekin johtui toisten perässä ajamisesta..
- Ikkunan pesimet lähes yhtä huonot kuin 147:ssa, ainut pieni parannus on että pissapojan suuttimet on nyt suunniteltu niin ettei molemmat samasta suuttimesta lähtevät suihkut osu samalle korkeudelle. Eli nyt homman voi säätää niin että toinen menee ohi kaupunkinopeudessa ja toinen motarilla ;P
- GT on todellinen tilaihme, käytiin emännän kanssa sisustusostoksilla ja komeasti saatiin 200cm*50cm kokoinen peili tuotua kaupasta kotiin =D
- Hansikaslokero on pienentynyt, jos pitää mauaali/huotokirja settiä autossa, niin ei sinne lokeroon paljoa taskulampun lisäksi sitten mahdukaan.
- Sanokoon muut mitä tahansa niin mielestäni tilaa riittää hyvin 4:lle aikuiselle, itse olen melki 190cm pitkä ja vaikka olen kuskin paikalla niin ei ole takanani istuneet valittaneet tilan puutetta (tosin he olivat <180cm... )
- Mitään häiritsevää suhinaa tai nitninää en ole toistaiseksi havainnut (kunnon pakkasia odotellessa..), mielestäni motarinopeuksissakaan (n.120-140km/h) ei kuulunut suhinoita mistä etukäteen varoiteltiin (kai ne tulee vasta >160km/h).
- Blaukkarin radio yhtä säälittävä kuin 147:ssa (no ylläri, kun on kerran sama radio..)
- Kommentteina muilta pelkkiä kehuja, lähinnä ulkonäöstä, mutta lisäksi jakkaroiden tukevuus herättänyt suurta kateutta työpaikan volkkarikuskien parissa
- Oikeasti hauska juttu on että parkkiksella ihmiset on alkaneet jättämään enemmän tilaa GT:n on oman autonsa väliin. Naapurin ukkokin joka ennen parkkeerasi harmikseni juuri ruutunsa keskelle on tällä viikolla parkkeerannu ruutunsa kauempaan reunaan. Toivottavasti tää on pysyvää
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia
- Mergy
- Viestit: 343
- Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
- Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
- Paikkakunta: Pori
Kommentteja ekalta liukkaalta;
Tuntuu että ajonhallintajärjestelmä on muuttunut 147:sta. Jos mahdollista niin sen toiminta on yhä läpinäkyvämpää, vaikka 147ssakin oli jo tosi hyvä. Mitään kolinaan ja räksytystä ei kuulu, ainoastaan se pieni keltainen merkkivalo vilkkuu kun se on toiminnassa.
Käskytettäessä lisää kierroksia ei tunnu nykimistä eikä minkäänlaista tehojen häviämistä, aluksi ajattelin että toimiiko tuo lainkaan?
Tänä aamuna huomasin että toimii. Työmatkan loppupäässä on liikennevaloristeyksestä oikealle käännyttäessä sellainen pieni S -kurvi liukasta pikkutietä ja kurvissa painon sitten reilummin pedaalia ja ihan normaalisti edettiin. Hauskinta hommassa oli vaan että perässä tullut Volvo yritti samaa liikettä ja tuloksena oli Poikittainen Vulva eli auto poikittain kaistalla, ei se kuuitenkaan tormannyt mihinkään
Tuntuu että ajonhallintajärjestelmä on muuttunut 147:sta. Jos mahdollista niin sen toiminta on yhä läpinäkyvämpää, vaikka 147ssakin oli jo tosi hyvä. Mitään kolinaan ja räksytystä ei kuulu, ainoastaan se pieni keltainen merkkivalo vilkkuu kun se on toiminnassa.
Käskytettäessä lisää kierroksia ei tunnu nykimistä eikä minkäänlaista tehojen häviämistä, aluksi ajattelin että toimiiko tuo lainkaan?
Tänä aamuna huomasin että toimii. Työmatkan loppupäässä on liikennevaloristeyksestä oikealle käännyttäessä sellainen pieni S -kurvi liukasta pikkutietä ja kurvissa painon sitten reilummin pedaalia ja ihan normaalisti edettiin. Hauskinta hommassa oli vaan että perässä tullut Volvo yritti samaa liikettä ja tuloksena oli Poikittainen Vulva eli auto poikittain kaistalla, ei se kuuitenkaan tormannyt mihinkään
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia