Ehkä vanha(?), mutta hauska!michelin kirjoitti:Joku soitti juuri Radio Novaan ja pohti että "käynnistyykö se Alfa Romeo oikeasti siinä Movetronin Romeo ja Julia -kappaleessa"![]()

Valvoja: Moderators
Ehkä vanha(?), mutta hauska!michelin kirjoitti:Joku soitti juuri Radio Novaan ja pohti että "käynnistyykö se Alfa Romeo oikeasti siinä Movetronin Romeo ja Julia -kappaleessa"![]()
Joo, mähän en pääse mihkään muuten kun polkupyörällä tai yleisillähagger16 kirjoitti:Mitenköhän sitä itse pääsee milloinkaan liikkumaan, kun kulkupeleinä on epäluotettavat Alfa ja Chrysler.
hienoja kuvia, ihan taustakuva-ainesta kun osaisi vaan tallentaa... printscreenillä kyllä onnistuu mutta onko fiksumpikin tapa?Vittorio Jano kirjoitti:Automobile Magazine: Giulia/75/Giulia
Luulin jo, että meikän olis, mutta olikin se paikkakunnan toinen yksilömolsky kirjoitti:https://www.instagram.com/p/BUHEuoFjKmM ... pjyvaskyla
Kenehän Giulietta videolla vilahtaa.
Oli muuten yllättävän positiivinen artikkeli Rönköltä.Manu kirjoitti:http://m.iltalehti.fi/autotestit/201705 ... 0_at.shtml
Touche.Kivijärvi kirjoitti:Enpä tiedä moniko on samaa mieltä kanssani, mutta minusta uudet autot ovat liian hienoja, liian viilattuja ja liian tasaisia.
Taitaa olla se tylsä saksalainen mikä aiheuttaa näissä suomalaisissa toimittajissa jonkinlaisia tunteita ja varmaan niiden kohdalla punaiset puolinahat saisi jopa kehuja.Kivijärvi kirjoitti:Eikös se "PREMIUM" ole sitä mistä itse kukin on valmis maksamaan selkeästi kilpailijoita enemmän...? Rönkkö ei siis oikein voi tiputtaa Alfaa porukasta, vaikka oven sulkeutumisääni poikkeaakin jostain standardista. Arvelen, että moni tälläkin palstalla ottaisi autonsa vaikka vanerisella takaluukulla, jos se kuuluisi GTA-versioon paremman ajettavuuden nimissä. Väittäisinpä, että 95% autojournalisteista ei ole ymmärtänyt Jeremy Clarksonin menestyksen avaimia - autot ovat tunneasia, eivät mitään järkeen liittyvä kapistuksia. Kun auto on hyvä, sen tuntee. Ei kuule, ei mittaa, ei näe. Arvioissakin pitäisi keskittyä siihen miltä auto tuntuu - haluatko ajaa, haluatko omistaa, haluatko ottaa riskin kalliista ylläpidosta. Jonkun BMW 3-sarjan sisälle voi mennä kerran ja poistua tuntematta mitään. Tai joku Audi, mikä vaan Audi, en haluaisi ostaa uutta autoa, joka näyttää 20v vanhalta kun mitään uutta ei uskalleta keksiä. Rönkön arvostelemat punaiset puolinahat eivät todellakaan ole järkevät, hui lika voi näkyä 15v päästä, mutta onhan ne todella reteet umpimustaan sisustaan verrattuna!
Enpä tiedä moniko on samaa mieltä kanssani, mutta minusta uudet autot ovat liian hienoja, liian viilattuja ja liian tasaisia. Jopa Alfa. Vein oman Hiivattini huoltoon ja sain alle pränikän Aygon. Halpa ja 100% ämpärimuovista se on tehty, mutta kokoisekseen oikein hyvä ajaa. Välitön, reagoiva ja muita hyveitä. Kytkin ottaa oudosti heti ylhäältä, vaihteistolla voisi arpoa myös viikon Lotto-numerot yms. Ei todellakaan täydellinen! Enemmän fiilistä siinä on kuin kourallisessa uusia Golffeja, Auriksia ja sen sellaisia.
Onneks kirjotti kumminkin sentään raitisilmasuuttimistaTazio kirjoitti:Oli muuten yllättävän positiivinen artikkeli Rönköltä.Manu kirjoitti:http://m.iltalehti.fi/autotestit/201705 ... 0_at.shtml
Jätkähän kirjoittaa kuin oikea autotoimittaja (tm) Erityisesti sieluani lämmittivät maininnat ei-premium äänestä takaluukkua sulkiessa ja raitisilmasuodattimien muovin ulkonäkö
-Tazio
voi, se rk kilpi mullakin tosta tuli ekana mieleenMacela kirjoitti:Ettei olis kilventausta joka rämähtäny luukkua kiinni laittaessa? Voisko olla niin aasi?
Jos tästä järjestettäisiin äänestys, tulos olisi varmaan aika selvä.Macela kirjoitti:Voisko olla niin aasi?
Ihan mielenkiintoista, Vaasan kokoinen paikkakunta väkilukuun verratessa ja liikkeellä on varastossa 60 kpl Giulioita.V6 kirjoitti:siitä hiukan mallia Alfa myymälöille Suomessa
https://www.youtube.com/watch?v=jtCQo6mQXus
"Ferrarin omistuksessa oleva Alfa Romeo.." Faktat hallussa tai sitten meille ei ole kerrottu kaikkea.Giallo Pozzuoli kirjoitti:Alfa Romeo McLarenin F1-moottoritoimittajaksi?
ei vaan Alfa ja Maserati oli samaa "puljua", Maserati siirrettiin Ferrarin alta pois. Nykyäänhän Ferrari ole FCAnAlfissimo kirjoitti:Eikös siitä joskus ollut juttua, että Alfa olisi FCA sisällä siirtymässä Ferrari-divisioonaan Maseratin kaveriksi. Mikä siis faktaa ja mikä huhua. Tuota vasten Ferrari siis voisi olla papereissa Alfan omistaja siinä missä VAG:n sisälläkin Audi ymmärtääkseni omistaa Lamborghinin.
FERRARI-logo hävisi FCA:n sivuilta 3. tammikuuta 2016.V6 kirjoitti:ei vaan Alfa ja Maserati oli samaa "puljua", Maserati siirrettiin Ferrarin alta pois. Nykyäänhän Ferrari ole FCAn
Juttua lukiessa tuntui, että toimittajat olivat vähän yllättyneinä Giuliastainsinörtti kirjoitti:Moottori 7/2017, Giulia 2,2 Diesel AT8 Veloce vs. BMW 320d xDrive Business Exclusive Edition Sport
Sitten alkaa tulla lunta tupaan... naapurille!
- - Alfassa huonommat penkit ja etenkin pitkien kuljettajien vaikeaa saada hyvää ajoasentoa
- nappulatekniikan/käytettävyyden (vakoinopeussäätimet yms.) osalta aikalailla tasoissa, mutta BMW:ssä parempilaatuiset nappulat/viimeistely/materiaalit
- kumpikaan auto ei erityisen etevä suoraan ajettaessa (urat ohjailee, keskialueen tunto ohkainen), mutta paranevat mutkatiellä
- - "myös BMW:n kaarreominaisuuksia voi kehua, vaikka tunnelma onkin selvästi perheautomaisempi"
- Giulian kuljettaja saa moikkauksen miltei jokaiselta vastaan tulevalta Alfistilta. Bemaristit näyttävät vetäytyvän mieluummin kuoreensa.
- Alfan alusta on mukavampi ja rengasmelua on vähemmän.
- Alfa ripeämpi (kuten pitääkin, 210 vs. 190 hv), mutta myös tuntuu ripeämmältä ja ero vaan kasvaa, jos pitää tehdä useampi kiihdytys, BMW:ssä "launch control" on kertaluontoinen suoritus...![]()
- Lauri Ahtelaisen yhteenveto: "Sinänsä mainio 320d tunntuu Giuliaan verrattuna vanhanaikaiselta.
Wanhoina hywinä aikoina, kun Bemarin maahantuojan omistaja huolellisesti valitsi, kenelle autojaan myi, Bemari-kuljettajatkin moikkailivat toisiaan Helsingissä. Silloin niitä ei vielä ollut peetujen peltoautoina.insinörtti kirjoitti: - Giulian kuljettaja saa moikkauksen miltei jokaiselta vastaan tulevalta Alfistilta. Bemaristit näyttävät vetäytyvän mieluummin kuoreensa.