Sekalainen koeajoketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Vittorio Jano kirjoitti:Kaverin seurana quattro-kiertueella

Q2 jollakin 190-hv dieselillä

+ ulkonäöltään virkistävä Audi
+ tyylikäs ja laadukas sisältä
+ nielee montut nätisti
+ kulki omaan tarpeeseen riittävästi
- ei mikään supertunnokas ajettava: dynamic-asetuksella ohjaus muuttui raskaammaksi, ei paremmaksi
- perushinta ko. mallille reilut 40k, mikä on kyllä liikaa
- koeajoauton hinta liki 70k, mikä on myös vähän liikaa
- audimies-imago
Kuvien perusteella en ensin tykännyt tästä yhtään, mutta kun otin kylmät tyypit, muuttui kyllä mieli.
On tosiaan virkistävän oloinen, laadukas ja ihan ok-tilavakin tuollaiseksi keskenkasvuiseksi.
Olen tässä jo jonkin aikaa pyöritellyt, pitäisikö meikänkin siirtyä kenties joskus tulevaisuudessa tämän myötä katumaasturi-luokkaan, jota olen aiemmin niin kovin dissannut?
Inhottavan kallis tuo vaan tosiaan on, oli malliversio mikä tahansa.

Avatar
Manu
Viestit: 510
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Manu »

Koeajettu uusi Bmw 520d xdrive.

+ auto oli M-sport joten hyvät penkit yms.
+ tyylikäs sisältä
+ ylittää kuopat mukavasti
+ neliveto toi vakautta ajoon

- rattia piti kääntää paljon jotta suunta muuttui
- ohjaustuntuma hiukan etäinen
- kiihdytyksissä dieselin äänet vaisut

Vau! fiilistä ei koeajon jälkeen tullut.
E60 ja F10 tuntuvat jotenkin omasta mielestä enemmän bemareilta.
Yllättäen auto ei myöskään reagoinut ohjausliikkeisiin kovin äkäisesti (kuten Giulia)

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Tämän kaltaista on tihkunut g30 kokeiluista muualtakin. Huolestuttavaa - 5-sarja on usein ollut suunnannäyttäjä koko linjastolle... Tai noh - lisää ammuksia Stelvion hyväksi!

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Volvo V90 T5 Inscription

Vanhemmat tuollaisen hommasi ja kerkesin nopean koeajon käydä heittämässä.

Mutta ei uusista autoista oikein vertailukohtia ole joten en rupea plussia ja miinuksia laittamaan näillä kokemuksilla. Edelliseen V70:in verrattuna aivan eri tuntuma. Tuntuu laadukkaalta ja näyttää siltä. Tuota edellistä ei ajaessa olisi erottanut Avensiksesta silmät kiinni kuin moottorin äänistä.
Penkit tuntui hyvältä vaikka en vielä täydellisiä säätäjä ehtinyt hakea.
Kaikenmaailman multimedia härpäkkeet saa kyllä sekaisin minutkin, saati sitten vanhemmat ihmiset. Autot on mennyt vaikeammaksi käyttää.
Eikä ollut mikään ohjus mutta normaaliin liikenteeseen käytännön voimaa enemmän kuin tarpeeksi. Voi olla että noissakin on jotkut sisäänajomoodit..?

Ei herättänyt mitään ihmeellisiä haluja mutta mielestäni Volvo on ottanut ison askeleen parempaan suuntaan. Fiilikset jäi hyvät mutta ei ollut mun juttu. Eiköhän tuolla kuitenkin tule toistekkin ajeltua..

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Macela »

Vajaan tunnin ajoin uutta BMW 520d xDrivea

Onhan se hieno auto ei siitä pääse mihinkään, ja sitä sen on oltavakin. Paikotellen tein samoja huomioita kuin Manukin. Diiseli on sivistyneen kuulonen vaikkei kuitenkaan korvan iloa, kaupunkikiihdytyksissä tosin välillä nousi esiin muuten erittäin hiljaseen kabiiniin.

Driving Assistantin automaattinen ohjaus on kyllä ensituntumaltaan mielenkiintonen ajaa ja virtuaalimittaristosta on tehty kyllä hyvä.
Noni

Avatar
Alfisti_61
Viestit: 134
Liittynyt: 14 Loka 2003, 02:58
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Alfisti_61 »

Muutama sata kilsaa tullut ajettua ameriikan poikien urheiluautolla: Chrysler Crossfire 3,2 V6 M6.
En ota kantaa tavaratilaan, kulutukseen tai mihinkään muuhunkaan epäolennaiseen vaan yritän välittää tuntemuksia.

Hauska laite ajaa, tosin kivikovat talvirenkaat vähän latistivat fiilistä. Sisäilme turhan muovinen ja halvahko, hyvät penkit ja tällaiselle 175 senttiselle tosi hyvä ajoasento.
Manuaalilaatikko ainakin mun mielestä aivan ehdoton valinta, vähän kiusasi kun luistonestoa ei saa kokonaan pois. Alkaa tökkiä kun sladi levenee riittävästi. Muuten kuskin jalkatilassa oleva portaaton luistokulman säädin toimii hyvin ja vastaa viiveettä annettuihin komentoihin.
Sitten se paras osa. Kun kiekkamittarin neula menee 3000:n yli niin ristus sentään kun kone hengittää vapautuneesti!!! Äänet on just eikä melkein sellaiset kuin pitää ollakin.
Jos 916 Gtv V6 olis takavetoinen niin se olis varmaan aika pitkälti juuri tällainen.
Ei paha, ei ollenkaan.

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^eikös tuo ole 1gen slk:lle vahvasti sukua? Ainakin Mesen V6 muistaakseni istuu nokalla. Mulla oli aikoinaan sama 3.2 ML:ssä eikä sekään möhkäle ollut halvaantunut... Twinspark btw. Oliskohan tuosta leluksi? Oon kiertänyt kun joskus niin monet mollasi, mutta pitääpä kokeilla jos tulee vastaan. Tietty Alfa listalla ykkösenä, 166 tai GT busso jos kävelee vastaan pienillä kilsoilla, niin vaikea on sitä ohittaa...

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Olen kiertänyt minäkin, mutta lähinnä juuri potentiaalinen hankinta mode päällä ;)

Ristituli on sopivan pieni, takaveto, MoPar, VAG-kansan ja tosijänkki-miesten mollaama. Ehkäpä juuri sopiva peli vaikkapa allekirjoittaneelle ;)

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

^
Ainakin SRT-6 mallissa taitaa olla juurikin sama kone kuin C32/SLK32 AMG:ssä. Ja tuosta moottorista kyllä tykkään. Ja todellakin Twin Spark ja 3 venttiiliä/sylinteri. :silly:

Kuva
Kuva

Avatar
Manu
Viestit: 510
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Manu »

Koeajettu Skoda Kodiaq 2.0TDI 190hv 4x4 DSG

+ ketterän oloinen isoksi maasturiksi
+ ihan tyylikäs Skodaksi
+ suuret tilat
+ moottori/vaihteisto pelaa hienosti yhteen!

- kuitenkin hiukan harmaa auto sisältä
- koeajetun hinta varusteineen noin 61t euroa on liikaa Skodasta
- ei jättänyt wow! fiiliksiä, kai Skodan ei tarvitsekkaan :mrgreen:

Kuitenkin posiitiivinen yllätys. Skodalla osataan autot mielestäni muotoilla paremmin kuin Volkswagenilla.

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Ja sitten takaisin maanpinnalle...

Espoon SCC:llä näköjään useampi Giulia esillä. Harmaa + ruskeat nahat = toimii näinkin.

Fiat Tipo meinasi pistää pakan sekaisin. Sehän on pirun hyvän näköinen päältäpäin eikä tosiaan mikään pikkuauto. Varusteitakin saa ruksittua (taisi olla jopa adaptiivista vakkaria yms.), mutta hinta pompsahtaa silloin kovasti ja auto on "tappiin asti" varusteltunakin hiilikellari sisältä, kehitysmaavaihteistolla ja 120 hv T-Jetillä. Ei jatkoon.

Spider on kanssa todella nätti valkoisena ja ruskeilla nahoilla, mutta 41 k€ + välttämätön rasvaimu (jotta perseen saa sopimaan penkkiin) menee yli budjetin.

500X TCT-vaihteistolla parhaillaan koepyllistyksessä - tällainenkin löytyy nyt SCC:ltä.
  • - takapenkki on korkea, mutta siitä huolimatta jää reidet ilmaan???
    - sporttimoodi on huomattavasti rahallisempi kuin Giulietan dynamic, sopii kaupunki/ruuhka-ajoonkin
    - 40 -rajoituksilla ajo paljon vaivattomampaa, vaihteiston välityksissä ei samanlaista "reikää" kuin Giulietassa (näköjään kokonaisvälitys/muut vaihteet pari % lyhyemmät, mutta 3. vaihde pari % pidempi kuin G:ssä, yllättävän paljon jo tämä vaikuttaa)
    - vakionopeussäädin ja automaattikylmästöinti tuntuvat fiksummilta
    - melu kitkarenkain aika sama kuin Giulietassa, moottori + voimansiirto dempattu parmmin
    - ajettavuus ... maantietestit vielä tekemättä, mutta ei tämä samalla lailla kuljettajan auto ole kuin Giulietta
    - 2 typeryyttäkin jo löytyi; kun kiihdytän "käsikaasulla" vakkarin ollessa päällä, mittaristossa vilkkuu varoitusteksti ...onko tämä nyt ihan oikeasti tarpeen?
    - "mekaaninen" nopeusmittari on korkeintaan suuntaa-antava -> pakko pitää numeronäyttö päällä (ja em. varoitusteksti sitten tämän jyrää)
    :bad-words:
Edit:meinasi unohtua. Tipon tulon myötä 500X varustevalikoimaa on karsittu. Esim. upea vintage nahka on menneisyyden muisto vain. :snipersmile:

Tietääkö kukaan PKS lähistöllä tietä, jolla ei ole katuvaloja? Pitäisi päästä koeponnistamaan budjettimallin xenonit.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
hjpp
Viestit: 1568
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
Paikkakunta: Espoo

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja hjpp »

^Velskolantien keskiosuus ja voit samalla tarkistaa maavaran riittävyyden Uralin reissua varten.

jmi
Viestit: 1058
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja jmi »

Tuli koeajettua Fiat Tipo 1.4 120hv
+/-ulkonäkö, pientä erikoisuutta lisää
+tunnokas/tarkka ohjaus
+tilava sisältä verrattuna Giuliettaan
-lisävarustelista ainakin tällä hetkellä kovin lyhyt
-moottorivalikoima

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

SW Tipo on periaatteessa kiinnostuksen kohteena Mitsun seuraajaksi täyttämään "perusvehje järkevillä käyttökustannuksilla" tarvetta. Tuo olisi tilavampi ja tuskin paljon ankeampi sisältä. Toki pitäisi odotella vähän ajettua fiksulla kokoonpanolla tilattua yksilöä.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Vuokra-autona Teneriffalla rättikatto Beetle 1.2 TSI DSG:

+ Teneriffalla rättikatto

- Beetle 1.2 TSI DSG

Olisin oikeastaan halunnut vuokralle avo-Minin mutta ne olivat kaikki menossa, joten paikattiin tilannetta Kuplalla. Onhan sekin ainakin hauskan näköinen. Muutoin fiilikset kiteytti rouvan kommentti "tämähän on ihan tavallinen auto". Ihan hyvä sellaiseksi, onhan se käytännössä boutique-Golf, mutta jollain tavalla innottoman oloinen. Tekee kyllä mukisematta mitä pyydetään mutta se vaikeasti määriteltävä sielukkuus puuttuu. Avoauto sille, joka ei oikeastaan pidä autoilusta?

Kohtuuden nimessä on sanottava että vähän-päältä-sataheppainen pikkuturbo on numeroarvoja lihaksikkaamman tuntuinen ja auto on varsinkin moottoritiellä yllättävän suuntavakaa ja hiljainen. Serpentiineissä härnättäessä pitoa löytyi ihan riittävästi enkä jonkinmoisesta yrittämisestä huolimatta saanut jarrujakaan pehmenemään. DSG pelaa hyvin kunhan sitä kepittää käsin, tosin tästä kulimallista oli valitettavasti säästetty rattiläpsyttimet pois. Automaattimoodissa aski taas tahtoo jurnuttaa konetta mieluiten 1500 kierroksella, mistä seuraa että pata on pienemmässäkin vastamäessä heti polvillaan ja loota kirjaimellisesti nykäisee pienempää sisään.

Tältä pohjalta ymmärrän miksi puoli maailmaa ajaa Golfilla. Ja miksi se toinen puoli ei aja.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Rasvis kirjoitti:Vuokra-autona Teneriffalla rättikatto Beetle 1.2 TSI DSG:

+ Teneriffalla rättikatto

- Beetle 1.2 TSI DSG

Olisin oikeastaan halunnut vuokralle avo-Minin mutta ne olivat kaikki menossa, joten paikattiin tilannetta Kuplalla. Onhan sekin ainakin hauskan näköinen. Muutoin fiilikset kiteytti rouvan kommentti "tämähän on ihan tavallinen auto". Ihan hyvä sellaiseksi, onhan se käytännössä boutique-Golf, mutta jollain tavalla innottoman oloinen. Tekee kyllä mukisematta mitä pyydetään mutta se vaikeasti määriteltävä sielukkuus puuttuu. Avoauto sille, joka ei oikeastaan pidä autoilusta?

Kohtuuden nimessä on sanottava että vähän-päältä-sataheppainen pikkuturbo on numeroarvoja lihaksikkaamman tuntuinen ja auto on varsinkin moottoritiellä yllättävän suuntavakaa ja hiljainen. Serpentiineissä härnättäessä pitoa löytyi ihan riittävästi enkä jonkinmoisesta yrittämisestä huolimatta saanut jarrujakaan pehmenemään. DSG pelaa hyvin kunhan sitä kepittää käsin, tosin tästä kulimallista oli valitettavasti säästetty rattiläpsyttimet pois. Automaattimoodissa aski taas tahtoo jurnuttaa konetta mieluiten 1500 kierroksella, mistä seuraa että pata on pienemmässäkin vastamäessä heti polvillaan ja loota kirjaimellisesti nykäisee pienempää sisään.

Tältä pohjalta ymmärrän miksi puoli Saksaa ajaa Golfilla. Ja miksi se toinen puoli ei aja.
Korjattuna :wink:
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

,
Viimeksi muokannut Tazio, 22 Maalis 2017, 10:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Jiitee kirjoitti:
Rasvis kirjoitti:Vuokra-autona Teneriffalla rättikatto Beetle 1.2 TSI DSG:

+ Teneriffalla rättikatto

- Beetle 1.2 TSI DSG

Olisin oikeastaan halunnut vuokralle avo-Minin mutta ne olivat kaikki menossa, joten paikattiin tilannetta Kuplalla. Onhan sekin ainakin hauskan näköinen. Muutoin fiilikset kiteytti rouvan kommentti "tämähän on ihan tavallinen auto". Ihan hyvä sellaiseksi, onhan se käytännössä boutique-Golf, mutta jollain tavalla innottoman oloinen. Tekee kyllä mukisematta mitä pyydetään mutta se vaikeasti määriteltävä sielukkuus puuttuu. Avoauto sille, joka ei oikeastaan pidä autoilusta?

Kohtuuden nimessä on sanottava että vähän-päältä-sataheppainen pikkuturbo on numeroarvoja lihaksikkaamman tuntuinen ja auto on varsinkin moottoritiellä yllättävän suuntavakaa ja hiljainen. Serpentiineissä härnättäessä pitoa löytyi ihan riittävästi enkä jonkinmoisesta yrittämisestä huolimatta saanut jarrujakaan pehmenemään. DSG pelaa hyvin kunhan sitä kepittää käsin, tosin tästä kulimallista oli valitettavasti säästetty rattiläpsyttimet pois. Automaattimoodissa aski taas tahtoo jurnuttaa konetta mieluiten 1500 kierroksella, mistä seuraa että pata on pienemmässäkin vastamäessä heti polvillaan ja loota kirjaimellisesti nykäisee pienempää sisään.

Tältä pohjalta ymmärrän miksi puoli Saksaa ja Suomea ajaa Golfilla. Ja miksi se toinen puoli ei aja, vaan valitsee Skodan.
Loput sitten pelkkä pyöristysvirhe.
Korjattuna :wink:
+1 ;)

-Tazio

Avatar
Vainio
Viestit: 650
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Vuokra-autoilua n.1500km -16 MB CLA200d farkulla (vai onks se sit shooting brake?).

Ulkonäkö ja hytti miellytti silmää. Vanhemmista mersuista en ole pahemmin piitannut työkonemaisen muotoilun takia, mutta uudemmat mersut on saaneet vähän räväkämpää muotoilua osakseen.
Ainoana miinuksena sisustan osalta pidän tota kojetaulutelkkaria. Siitä inhosta ei vaan pääse yli. Toivottavasti toi pädien asentaminen kojelaudan keskelle on ohimenevä muoti. Sinänsä toi mersun toteutus oli helppo käyttää eikä softa jumitellut.

Toinen pieni miinus tulee tosta vipuhässäkästä ratin ympärillä. Vaihdekeppi kun laitettu pyyhkijöiden vivun tilalle niin vasemman puolen viikseen jää niin helvatin paljon toimintoja, ettei ainakaan parissa päivässä käyttäminen alkanut sujumaan.

Ajomelu ei ollenkaan paha kuskin paikalta kuunneltuna. Tietää kyllä, että nokallla on diesel ja jonkin verran renkasmelua alkaa kuulumaan sisään kun ajaa yli 100km/h.

Automaattivaihteisto pelaa oikein hyvin. Ainoastaan kaasun pohjaan survominen aiheuttaa vähän hassua eestaas pykältämistä, mutta vaihtaminen tapahtuu melkein huomaamatta.

Kaupunkiajossa automaattiloota + start/stop yhdistelmä toimii aavistuksen kulmikkaasti.

Penkeissä tuntui viihtyvän ainakin 4h ajosession ihan hyvin.

Mikään raketti tuo ei ole. Ylämäessä ohittaminen tuntuu aika tuskaiselta operaatiolta.

Ajotuntumaa ei oikein osaa kehua. Mersu tuntuu kurveissa yllättävän huojakalta peliltä. Suoraan kyllä kulkee mukavasti.

Jevgen
Viestit: 384
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

Tazio kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:
Rasvis kirjoitti:Vuokra-autona Teneriffalla rättikatto Beetle 1.2 TSI DSG:

+ Teneriffalla rättikatto

- Beetle 1.2 TSI DSG

Olisin oikeastaan halunnut vuokralle avo-Minin mutta ne olivat kaikki menossa, joten paikattiin tilannetta Kuplalla. Onhan sekin ainakin hauskan näköinen. Muutoin fiilikset kiteytti rouvan kommentti "tämähän on ihan tavallinen auto". Ihan hyvä sellaiseksi, onhan se käytännössä boutique-Golf, mutta jollain tavalla innottoman oloinen. Tekee kyllä mukisematta mitä pyydetään mutta se vaikeasti määriteltävä sielukkuus puuttuu. Avoauto sille, joka ei oikeastaan pidä autoilusta?

Kohtuuden nimessä on sanottava että vähän-päältä-sataheppainen pikkuturbo on numeroarvoja lihaksikkaamman tuntuinen ja auto on varsinkin moottoritiellä yllättävän suuntavakaa ja hiljainen. Serpentiineissä härnättäessä pitoa löytyi ihan riittävästi enkä jonkinmoisesta yrittämisestä huolimatta saanut jarrujakaan pehmenemään. DSG pelaa hyvin kunhan sitä kepittää käsin, tosin tästä kulimallista oli valitettavasti säästetty rattiläpsyttimet pois. Automaattimoodissa aski taas tahtoo jurnuttaa konetta mieluiten 1500 kierroksella, mistä seuraa että pata on pienemmässäkin vastamäessä heti polvillaan ja loota kirjaimellisesti nykäisee pienempää sisään.

Tältä pohjalta ymmärrän miksi puoli Saksaa ja Suomea ajaa Golfilla. Ja miksi se toinen puoli ei aja, vaan valitsee Skodan.
Loput sitten pelkkä pyöristysvirhe.
Korjattuna :wink:
+1 ;)

-Tazio
+1
Vuokra-autona vakuutusyhtiön kautta (laittavat omaan työmatkapösöön parhaillaan uutta kattoa) Seat Toledo 1.2 TSI ja ihan samat tuntemukset. DSG:tä tässä ei ole, mutta manueli toimii hyvin. Ihmetyttää vähän sisustan natinat ja räminät. Eikös näiden pitänyt olla hyvin kasattuja?

peksu
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja peksu »

Seat Leon 1,2 TSI Tsekeissä vuokra-autona n. 600 km ajan:

+ pieni kulutus eli 5,3l/100 km (ajotietokone näytti 5,1)
+ varsin hiljainen; tosin alla oli BF Goodrich kitkat, niin mitenkähän Suomessa kesärenkailla
+ ohjausvaste luonnollinen
+ pieni kääntösäde

- liian tehoton moottori tähän koriin; ohituskaistakiihdytyksissä aina takaa tulevien jaloissa vaikka kuinka käytti vaihteita ja kaasua
- pomppiva moottorin käytös ruuhkajonossa kaasua lisättäessä hitaasta vauhdista; kuvaisin sanoilla "plim-plom-kaasu" eli syöksähtää liikkeelle pienellä kaasun lisäyksellä ja pahimmillaan heti perään hidastaa (autokouluoppilaan pomppulähdön tapainen toiminta)
- 5-vaihteinen manuaali; liian pitkät välitykset ja klonksuva toiminta
- kytkin/vaihteisto- toiminta epäsujuvaa
- ei vakionopeussäädintä; tämä yhdistettynä edellä mainittuihin välityksiin ja tehon puutteeseen, niin vastamaa ja jopa vastatuulikin vaikutti nopeuteen eli vaati aktiivista nopeuden tarkkailua ja kaasun käyttöä
- vaihtuvat numerovälit nopeusmittarissa; en tottunut kolmessa päivässä ja aiheutti turhan lisähaasteen vauhdin tasaisessa pitämisessä
- ämpärimuovin määrä; mm. ratti, vaihdekepin nuppi (jonka muotoilu oli muutenkin jotenkin kumma) ja kojetaulu
- manuaali-ilmastointi, jonka toiminta oli ihan hanurista... kolme päivää säätelin ja aina oli jokin asia pielessä hetken päästä. Tämä oli siis oikeasti ihan onneton toteutus; kyllä G:ssa vain toimiikin varsin hienosti ilmastointiautomatiikka

Etupenkit tuntui ensi-istumalta hyviltä ja riittävän isoilta myös reisille, mutta jo tunnin ajon jälkeen huomasi hakevansa koko ajan parempaa ajoasentoa estämään puutumista.
Tämä on siis Giuliettamme kokoinen ja näköinen, mutta surkea moottori/vaihteisto-yhdistelmä ja olematon varustelu pilaa kyllä tämän Seatin.
Suuntavakavuus oli erikoinen; välillä meni kuin juna suoraan ja sitten välillä tuntui, että piti koko ajan ohjailla ratista... johtuikohan tämä omituisuus kitkarenkaista, koska lämpötilat oli 20-23 asteen tienoilla koko ajan?

Vaimon sanoin: kuka tälläisenkin auton ostaa omilla rahoilla?
Oma 6-vuotias Alfa tuntuu taas tosi hyvältä tämän kokemuksen jälkeen.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Opel Adam 1.2 ecoFLEX 2013:
+ sisällä laadukas fiilis edessä. Kaikki mihin kosket on nahkaa tai hyväntuntuista muovia/kangasta.
+ pikkuautoksi isomman auton tuntuinen ajoasento, ollaan riittävän matalalla, ratissa monipuoliset säädöt isompien tavoin. Volvomieskin saa ratin toivomallaan tavallaan syliin. Istuin tuntui aivan kelvolta lyhyen koeajon osalta.
+ vastoin odotuksia 1.2 ecoFLEX tarjosi ihan herkkää, sitkeää ja riittävää kulkua pieneen autoon. Se ei ole nopea, vaan helppo ajaa. Moottori ei kuulosta pahastuvan kierroksista, vaan kerää niitä nöyrästi vähin äänin. Pakoäänet on jätetty tuohon melko muriseviksi, mikä on vähän koomista.
+ kaikki hallintalaitteet toimivat melko herkästi ja kevyesti. Tuntui sopivan itsestäni kokonaisuuteen ja kaikkeen "kalibroitui" varsin lyhyessä ajossa
+ ajolleen pykälään isomman tatsi, mutta saattaapa olla aika äänekäs matkakaveri pitkän päälle. No, penkit oli nurin ja renkaat takana sotki vaikutelmia varmaan äänien osalta.

Miinuksia en oikeastaan edes keksi, on se sen verta toimiva luokassaan. Se silti hämmästyttää, että joku on auton omaan käyttöönsä uutena ostanut, ajanut n. 30tkm parissa kolmessa vuodessa vain ja ainoastaan kahdella öljynvaihdolla. Ensimmäinen huolto on tapahtunut n. 3v iässä ja 40tkm kohdalla toisen omistajan toimesta. Tämä huoltokaan ei ole tapahtunut missään "merkillisessä" huollossa, joten vähän arveluttaisi tuollaiseen sekaantua. Miten lienee nesteiden ja suodatinten kanssa, varmaan kaikki tukossa ja vanhaa. Takuut tuollaisesta olisi rauenneet, jos nyt enää 3-4v iässä Opelilla sattuisi sellainen edes olemaan.

Paluu 500:n rattiin toi mieleen tarpeettoman korkean ajoasennon, vaatimattoman istuimen, tervalla/hyytelöllä voidellut ohjauskomponentit (joka maantiellä noinkin toteutettuna on levollisempi) ja ah niin aistikkaan muotoilun. Nyt lähinnä mietityttää jatkot - olisiko huolettomampaa kuitenkin jatkaa tavallisemmassa autossa 100 tkm vähemmin kilsoin kuin nyt tyylikäs meno hyvää vauhtia "pommikoneeksi" muuttuvassa Fiatissa. Noin niin kuin 25-50tkm aikajänteellä. Ehkä käyn kokeilemassa jonkun huolletun ja hellyydellä pidetyn yksilön vielä..

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Farina »

Range Rover Sport SDV6 HSE -17

Kerrankin kävi hyvä flaksi Hertzin tiskillä ja oli pakko ottaa Range alle Frankfurtin lentokentältä. Työkaverin kanssa oltiin niin innoissaan autosta, että kuvailtiin sitä jonkun aikaa ulkopuolelta, ennen kuin huomattiin, että kyseessä olikin väärä auto. Oikea auto löytyi nurkan takaa... Kokomustaväritys sisältäen mustat vanteet ei tuonut Rangen muotoja parhaalla tavalla esiin, mutta upea autohan on kyseessä. Henkilökohtaisesti pidän I Serieksen Sportia vielä onnistuneemman näköisenä, mutta kyllä tälläkin kehtasi autobahnalle lähteä.

HSE-varustetaso takasi sähkösäätöiset nahkapenkit ja ratin. Tunnelma ohjaamossa oli juhlava, mutta verrattuna nykymuotiin, nappeja oli aika paljon, varsinkin ratissa. Ehkä hieman sekava oli yleisilme. Samoin penkin istuinosa tuntui aavistuksen lyhyeltä, mutta tämä tunne katosi kilometrien mukana. Kaikenkaikkiaan ajoasento oli loistava.

Liikkeellelähtö tapahtui lelumaista vaihdekeppiä naksutellen, mikä ei aivan sopinut tunnelmaan. Momenttimuunnin luisti yllättävän paljon lähdettäessä, varsinkin kun on tottunut DSG:hen. Valtavan kokoinen Range tuntui elefantilta lasikaupassa lentokentän parkkihallissa. Kiemurtelu rampeissa kysyi tarkkuutta. Tilanne muuttui kun päästiin autobahnille. Vauhti kiihtyi sivistyneesti toiselle markalle, mutta varsinaista tehopiikkiä ei tuntunut. Kiihtyvyys päälle sadan vauhdeista oli mietoa, mutta parani vähän automaatin S-asennolla. Koneen ääni oli harvinaisen miellyttävä dieseliksi. Kuulosti lähes kutosbensalta.

Ohjaus ei missään nimessä ollut kaikista tunnokkain, mutta mielestäni sopiva maastoautoon. Mukava matkavauhti oli 120-140km/h. Sitä kovemmissa vauhdeissa ilmavirta alkoi pitämään ääntä lasin nurkissa ja menosta tuli huojahtelevampaa. Autobahn-ominaisuudet eivät varmasti ole olleet päällimmäisenä mielessä Rangea suunniteltaessa ja toisaalta korkealla oleva massa tahtoo väkisin heilahdella äkkinäisissä kaistanvaihdoksissa. Suomalaisille nopeuksille paketti olisi varmasti kohdillaan, varsinkin varustettuna pienimmillä vanteillaa. Nyt alla olleet 21" tai 22" tuuman vanteet tekivät renkaista turhan matalaprofiiliset maastoajoon. Pakollinen hintavertailu kertoo karua kieltään. Vastaava auto Suomessa 122k€, Saksassa 71k€.

Sinänsä oli harvinainen auto, että oikein säälitti jättää Hertzin pojalle palautukseen. Herätti voimakasta omistamisen halua puutteistaan huolimatta - vai niistä johtuen?

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Tuli kokeiltua kaverin Skoda RS Diesel DSG 2017 4-vetoa:

Hyvää:

- ns. järkiauto
- erittäin tilava kokoisekseen
- hienosti vaihtava DSG-laatikko
- vääntävä moottori
- kulutus suhteessa suorituskykyyn
- 4-veto

Huonoa:

- tylsä
- "tahmea" ja hidas ohjaus (verrattuna Alfa GT:hen)

Tuo RS Skoda erityisesti nelivetoisena on ihan hemmetin hyvä auto.

Mutta: autossa tylsyys on ihan kamala asia minun mielestäni. Kyllä oli mukava hypätä takaisin 12-vuotiaan GT:n rattiin Skodan jälkeen.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Toi on henkisesti se vaikein ymmärtää. Sotkan hankintaa voisi puoltaa kaikenlainen välinpitämättömyys ajamisesta, tarve siirtää vartalo ja tavaraa paikasta toiseen. Auton valinta on viesti omasta arvomaailmasta. Miten tulkita RS-malleja? Niiden hinnalla saa jo paljon kaikenlaista muutakin. RS mallin valinta kielii siitä, että jotain mielenkiintoa ajamiseen on. En pysty koskaan käsittämään "järkiauton" valintaa, jossa ei ole "järkeviä" ominaisuuksia hintaansa nähden.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^Tässähän se on sanottu.

8)
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
TeroPee
Viestit: 1128
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

lerppu kirjoitti:^Toi on henkisesti se vaikein ymmärtää. Sotkan hankintaa voisi puoltaa kaikenlainen välinpitämättömyys ajamisesta, tarve siirtää vartalo ja tavaraa paikasta toiseen. Auton valinta on viesti omasta arvomaailmasta. Miten tulkita RS-malleja? Niiden hinnalla saa jo paljon kaikenlaista muutakin. RS mallin valinta kielii siitä, että jotain mielenkiintoa ajamiseen on. En pysty koskaan käsittämään "järkiauton" valintaa, jossa ei ole "järkeviä" ominaisuuksia hintaansa nähden.
Kaikenlaista muutakin, järkevää ja järjetöntä, toki 38 kilolla saa, mitä tuo Octavia Combi RS TDI 4x4 maksaa, mutta harvassa autossa saa yhtä monta asiaa samassa paketissa, etenkin jos katsoo VAG-konsernin ulkopuolelle. Skoda on kompromissi ja RS on kompromissi järkevyyden ja jonkinasteisen "dynaamisen etenemisen mahdollistamisen" osalta. Ei täydellinen missään, mutta hyvin harvassa asiassa markkinoiden huonoinkaan. Nopeampia löytyy, innostavampia löytyy, tilavampia löytyy, imagoltaan erilaisia löytyy, paremmin varusteltuja löytyy... Mutta Skodassa ja niiden RS-malleissa erilaiset ominaisuudet ovat keskivertotaaville sopivassa suhteessa. Todellinen entusiasti ei toki edes sylje Skodaan päin, saati että kävisi koeajamassa. Siitähän saattaisi jopa löytää hyviä ja itselle sopivia puolia. :D

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Parkkipaikkasiirtelyn ja tavaroiden lastauksen verran kokemusta uudesta Auris Hybrid farmarista parin viikon takaa.

Ulkoisesti auto on vielä siedettävä katsella, mutta kojelauta on jotenkin luotaantyöntävästi muotoiltu, tai siis ei ole muotoiltu juuri mitenkään. Iso pysty lättänä pinta, jossa multimedian hipaisusäätimet ja alapuolella ilmastoinnin nappulat.

Kuskin paikalla penkki jää liian ylös ja ratin asennot on joko liian alhaalla tai vielä alempana. Autoa siirtäessä ensimmäinen oksetus tuli ohjauksesta, jossa ei mitään tuntoa tai vastetta, mutta siltikin tehostus tuntuu erittäin tahmealta ilman minkäänlaista tietoa siitä, missä asennossa renkaat oikeasti ovat ja ohjauksen määrää pystyy annostelemaan ainoastaan havaitsemalla, mihin ja kuinka paljon auto kääntyy. Eniten pelottaa, onko se jätetty tahallaan tuollaiseksi :shock: .

Konttiin nostaessa suojaverho tuntui olevan jotenkin tiellä, vaikka oli "pois tieltä". Takapuskuri tuntui olevan tiellä ihan sama missä asennossa autoon tavaraa laittoi. Polvet/reidet nojasi puskuriin vaikka käsitteli vain kontin takareunassakin olevaa tavaraa. 26" polkupyörälle ei löytynyt loogista asentoa "nopeasti", joten en haluaisi yrittää tunkea kyytiin omaa 29" hybridiä.

Ajon aikana istuin kyydissä, eikä pelkääjän paikalla istuessa mikään tuntunut erityisen ärsyttävältä, karkeahkoa rengasääntä laskematta.

Hyvin lyhyellä tutustumisella autosta löytyi aika vähän sellaisia ominaisuuksia, jotka olisi millään tavalla lisänneet ymmärrystä sitä kohtaan, miksi niitä kuitenkin myydään niin perkeleesti :roll: . Käykö nämä ihmiset edes koeajamassa ja testaamassa muita autoja?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Vanhempi hybridiauris on hyvin vastaavan oloinen.
Pari asiaa vanhemmassa on kuitenkin osattu tehdä paremmin. Tavaratilan kanssa ei ole ongelmia koska tavaratilaa ei ole. Myös multimedialaitteiden sekä hipaisukytkimien kanssa pärjää oikein mainiosti, koska niitäkään ei ole.
VMP

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

TeroPee kirjoitti:
lerppu kirjoitti:^Toi on henkisesti se vaikein ymmärtää. Sotkan hankintaa voisi puoltaa kaikenlainen välinpitämättömyys ajamisesta, tarve siirtää vartalo ja tavaraa paikasta toiseen. Auton valinta on viesti omasta arvomaailmasta. Miten tulkita RS-malleja? Niiden hinnalla saa jo paljon kaikenlaista muutakin. RS mallin valinta kielii siitä, että jotain mielenkiintoa ajamiseen on. En pysty koskaan käsittämään "järkiauton" valintaa, jossa ei ole "järkeviä" ominaisuuksia hintaansa nähden.
Kaikenlaista muutakin, järkevää ja järjetöntä, toki 38 kilolla saa, mitä tuo Octavia Combi RS TDI 4x4 maksaa, mutta harvassa autossa saa yhtä monta asiaa samassa paketissa, etenkin jos katsoo VAG-konsernin ulkopuolelle. Skoda on kompromissi ja RS on kompromissi järkevyyden ja jonkinasteisen "dynaamisen etenemisen mahdollistamisen" osalta. Ei täydellinen missään, mutta hyvin harvassa asiassa markkinoiden huonoinkaan. Nopeampia löytyy, innostavampia löytyy, tilavampia löytyy, imagoltaan erilaisia löytyy, paremmin varusteltuja löytyy... Mutta Skodassa ja niiden RS-malleissa erilaiset ominaisuudet ovat keskivertotaaville sopivassa suhteessa. Todellinen entusiasti ei toki edes sylje Skodaan päin, saati että kävisi koeajamassa. Siitähän saattaisi jopa löytää hyviä ja itselle sopivia puolia. :D
Noh, tämä. En epäile lainkaan etteikö kaikki tuo olisi totta. Mutta näissä perusteluissa on datalla johtaminen vahvasti läsnä. Itselleni se ei edusta arjen onnellisuuden tavoittelua.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Aika samanlaisia mietteitä kirposi omastakin Taavi RS:n koeajossa. Periaatteessa ominaisuudet ovat hintaluokka huomoiden oikein hyviä, mutta miksi tuo ei kuitenkaan herätä ajamisen ja omistamisen halua? Ja kun ei herätä, mitä järkeä siinä on verrattuna johonkin kulut minimoivaan voileipäversioon?

Alfoilla ajettu aika lienee aiheuttanut jonkinlaisen lievähkön aivovaurion, mutta kun ei vaan lähe.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Rasvis kirjoitti:Alfoilla ajettu aika lienee aiheuttanut jonkinlaisen lievähkön aivovaurion, mutta kun ei vaan lähe.
Lievähkö kuulostaa kauhean varovaiselta diagnoosilta :roll:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1128
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

lerppu kirjoitti:
TeroPee kirjoitti:
lerppu kirjoitti:^Toi on henkisesti se vaikein ymmärtää. Sotkan hankintaa voisi puoltaa kaikenlainen välinpitämättömyys ajamisesta, tarve siirtää vartalo ja tavaraa paikasta toiseen. Auton valinta on viesti omasta arvomaailmasta. Miten tulkita RS-malleja? Niiden hinnalla saa jo paljon kaikenlaista muutakin. RS mallin valinta kielii siitä, että jotain mielenkiintoa ajamiseen on. En pysty koskaan käsittämään "järkiauton" valintaa, jossa ei ole "järkeviä" ominaisuuksia hintaansa nähden.
Kaikenlaista muutakin, järkevää ja järjetöntä, toki 38 kilolla saa, mitä tuo Octavia Combi RS TDI 4x4 maksaa, mutta harvassa autossa saa yhtä monta asiaa samassa paketissa, etenkin jos katsoo VAG-konsernin ulkopuolelle. Skoda on kompromissi ja RS on kompromissi järkevyyden ja jonkinasteisen "dynaamisen etenemisen mahdollistamisen" osalta. Ei täydellinen missään, mutta hyvin harvassa asiassa markkinoiden huonoinkaan. Nopeampia löytyy, innostavampia löytyy, tilavampia löytyy, imagoltaan erilaisia löytyy, paremmin varusteltuja löytyy... Mutta Skodassa ja niiden RS-malleissa erilaiset ominaisuudet ovat keskivertotaaville sopivassa suhteessa. Todellinen entusiasti ei toki edes sylje Skodaan päin, saati että kävisi koeajamassa. Siitähän saattaisi jopa löytää hyviä ja itselle sopivia puolia. :D
Noh, tämä. En epäile lainkaan etteikö kaikki tuo olisi totta. Mutta näissä perusteluissa on datalla johtaminen vahvasti läsnä. Itselleni se ei edusta arjen onnellisuuden tavoittelua.
Ei edusta minullekaan, mutta (onneksi) kaikki eivät olekaan kuin minä. Silloinhan minä olisin valtavirtaa. :D

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^ Niinhän se on että jos kaikki ajaisivat uudella Giulialla harmittaisi tuo f34 enemmän kuin tavallisesti! Koska sitä Stelviota nyt sitten pääsee kokeilemaan? Pitäähän se ajaa! Jos vaikka sekoaisi päästään ja tekisi nöyrän osamaksusopimuksen...

Avatar
TeroPee
Viestit: 1128
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Alfissimo kirjoitti:Parkkipaikkasiirtelyn ja tavaroiden lastauksen verran kokemusta uudesta Auris Hybrid farmarista parin viikon takaa.

Ulkoisesti auto on vielä siedettävä katsella, mutta kojelauta on jotenkin luotaantyöntävästi muotoiltu, tai siis ei ole muotoiltu juuri mitenkään. Iso pysty lättänä pinta, jossa multimedian hipaisusäätimet ja alapuolella ilmastoinnin nappulat.

Kuskin paikalla penkki jää liian ylös ja ratin asennot on joko liian alhaalla tai vielä alempana. Autoa siirtäessä ensimmäinen oksetus tuli ohjauksesta, jossa ei mitään tuntoa tai vastetta, mutta siltikin tehostus tuntuu erittäin tahmealta ilman minkäänlaista tietoa siitä, missä asennossa renkaat oikeasti ovat ja ohjauksen määrää pystyy annostelemaan ainoastaan havaitsemalla, mihin ja kuinka paljon auto kääntyy. Eniten pelottaa, onko se jätetty tahallaan tuollaiseksi :shock: .

Konttiin nostaessa suojaverho tuntui olevan jotenkin tiellä, vaikka oli "pois tieltä". Takapuskuri tuntui olevan tiellä ihan sama missä asennossa autoon tavaraa laittoi. Polvet/reidet nojasi puskuriin vaikka käsitteli vain kontin takareunassakin olevaa tavaraa. 26" polkupyörälle ei löytynyt loogista asentoa "nopeasti", joten en haluaisi yrittää tunkea kyytiin omaa 29" hybridiä.

Ajon aikana istuin kyydissä, eikä pelkääjän paikalla istuessa mikään tuntunut erityisen ärsyttävältä, karkeahkoa rengasääntä laskematta.

Hyvin lyhyellä tutustumisella autosta löytyi aika vähän sellaisia ominaisuuksia, jotka olisi millään tavalla lisänneet ymmärrystä sitä kohtaan, miksi niitä kuitenkin myydään niin perkeleesti :roll: . Käykö nämä ihmiset edes koeajamassa ja testaamassa muita autoja?
Ei käy, sillä kaveri laittoi juuri viestin.

Eno osti uuden Toyotan parivuotiaan tilalle. Auris vaihtui uuteen. 1.2 turbo automaatti. Kuulemma ei monta tonnia väliin tarvinnut laittaa. Eno meni vaihdattamaan renkaita, mutta tuttu myyjä teki tarjouksen josta ei voinut kieltäytyä. Ennen oli bensavapari. Nyt tuli uutena automaatti ja adaptiivinen vakkari.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

^ Mulla oli uudessa Toyotassa niin kelvottomat alkuperäisasennetut Yokohamat, että sulivat alle kesässä. Renkaiden vaihdon yhteydessä palasin kotiin Nuova Deltalla. Ilmeisesti tavallinen tapa vaihdattaa vain renkaat uusiin on Toyota-kuskillekin liian hapokasta 8) Ilmankos kauppa kannattaa...

Avatar
michelin
Viestit: 247
Liittynyt: 20 Tammi 2016, 20:06
Car(s): Mondeo 1.8 TDCi -09
Ex 147 1.6 TS -04

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja michelin »

Kai täytyy itsekin kirjotella RS Octaviasta, kun moisella tuli hetki sitten ajeltua. Tämä yksilö oli vm. 2017, "vanhempi" korimalli eli ei vielä uusin facelift, etuvetoinen, 184 hv 2.0 turbodieselillä ja 6-vaiheisella DSG-automaatilla. Korimalli "liftback".

Plussat:

- Sisätilat, 180-190 cm kuskin taaksekin mahtuu istumaan. Suuri tavaratila, suurella lastausaukolla. Avaimeton käyttö on kätevä ja toimi hyvin.
- Etupenkit, tukea hyvin, istuinosakin ihan hyvän mittainen. Pääntuet voisi mielestäni olla kuitenkin liikuteltavaa mallia. Ajoasennosta sai hyvän ja esimerkiksi ratin saa tarpeeksi lähelle. Kuskilla mittaa 180 cm.
- Hyvä ajaa, alla Nokian uusimmat kitkarenkaat, rengaskokoa ei tullut katsottua
- Sisälle melko hiljainen kitkarenkain, hiljainen myös moottorin osalta
- Tässä versiossa oli vielä mekaaninen käsijarru :roll:
- Kulutus tarvittaessa pientä, mutta kun vähän 'polkee' niin keskikulutuksen saa alkamaan ainakin kasilla
- Moottorin vääntö
- Ihan kivan näköinen
- Ajotiloja voi muokkailla kosketusnäytöstä, kosketusnäytön toiminta muutenkin hyvällä tasolla ja näytön kokokin jo asiallinen.
- Asiallinen äänentoisto ja soitin, autossa oli "Bolero-audiojärjestelmä"
- Laatuvaikutelma ihan hyvä, ratti kivan tuntuinen, ei ylimääräisiä räminöitä/kolinoita kuten ei uudessa kuuluisikaan olla :lol:
- Pidin ohjaustuntumasta, alusta myös sopivan napakka eikä juurikaan kallistele mutkatiellä kovemmassakaan ajossa
- DSG vaihtaa yleisesti ottaen nopeasti, myös liikkeellelähdöt ovat pehmeitä, mutta esimerkiksi kickdownilla toisinaan vaihteisto hieman kauan "miettii" -> tähän auttaa ratin takana olevat hyvin käsille osuvat vaihdeläpyskät.
- Launch control on hauska lisä :wink:
- Start-stop toimii hyvin, mikäli jotakuta kyseinen ominaisuus kiinnostaa
- Asialliset bi-xenon valot

Miinukset:

- Feikkituplapakoputket. Eli toinen putki aito, toinen ei
- Koeajettu auto oli etuvetoinen, kaipaisi kyllä sitä nelivetoa
- Luistonesto käytössä tuntuu, ettei menohaluja oikein ole, iso miinus kuitenkin siitä ettei vakkari toimi mikäli luistonesto/ajonvakautus on kytketty pois päältä. Vakkarin kytkeminen kytkee luistoneston/ajonvakautuksen aina takaisin käyttöön.
- Voisi olla tehokkaampikin, koska onhan se "RS"
- DSG:n toiminta joissain ajotilanteissa ja joillain ajoasetuksilla. Esimerkiksi "Sport-tila" ei mielestäni oikein toimi, koska pitää kierrokset aina liian korkealla, eikä tähän auta edes rattivaihteiden käyttäminen koska automaatti vaihtaa takaisin pienemmälle. Sen sijaan Normaali -ajomoodilla moottorin kierrokset pysyttelevät taajama-ajossa omaan makuun jopa liiankin alhaalla, taloudellisuuttahan tällä tietysti haetaan. Tuntuu vaan että alkaa jo moottori "jurnuttaa" niin matalilla pyörintänopeuksilla. Sopivaa kompromissia ei vaihteiston asetuksia säätäen oikein löytynyt, muuten kuin käyttämällä "manuaali"tilaa, joka muuten toimi aika hyvin.
- Laimeahko äänimaailma, jota on lisäksi monen muun auton tapaan yritetty parantaa keinotekoisesti auton kaiuttimien kautta (itse en asetuksia säädellessäni osannut tätä ominaisuutta käyttää, tai en ainakaan eroja huomannut äänimaailmassa esim. Normaalitilan ja Sportin välillä).
- Tylsä. Tämän takia mitä todennäköisimmin jää itseltäni ostamatta :)

Tasaisen varma kaikilla osa-alueilla, vähän ripeämpi, silti taloudellinen jopa pienen perheen käyttöön sopiva auto. Enpä siis toisaalta ihmettele miksi näitä (varsinkin perusmalleja) myydään niin paljon.

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Farina »

lerppu kirjoitti:^Toi on henkisesti se vaikein ymmärtää. Sotkan hankintaa voisi puoltaa kaikenlainen välinpitämättömyys ajamisesta, tarve siirtää vartalo ja tavaraa paikasta toiseen. Auton valinta on viesti omasta arvomaailmasta. Miten tulkita RS-malleja? Niiden hinnalla saa jo paljon kaikenlaista muutakin. RS mallin valinta kielii siitä, että jotain mielenkiintoa ajamiseen on. En pysty koskaan käsittämään "järkiauton" valintaa, jossa ei ole "järkeviä" ominaisuuksia hintaansa nähden.
No ihan tällain mielenkiinnosta, voitko listata muita mielenkiintoisia autoja, joita saa esimerkiksi uuden Skoda Octavia RS:n 2.0 TSI manuaalin hinnalla (34,2k€)? Oletetaan, että henkilö haluaa laittaa maksimissaan 35k€ uuteen autoon, tai hänelle on vaikka autoetu, joka rajoittaa uuden auton hinnan kyseiseen hintaluokkaan. Perheessä vaikka kaksi lasta ja käydään Lapissa hiihtämässä (ei ole mun profiili), eli tilaa tarvitaan kohtuullisesti. Lisäksi isäntä ei halua paholaisen öljyä koneeseen, mutta tykkää hämmentää keppiä mummolan mökkitiellä. Tehoakin saisi olla päälle parisataa heppaa.

Pösön GT farmari lienee ainoa kilpailija tässä hintaluokassa?

Avatar
TeroPee
Viestit: 1128
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Tuossa on tiivistetty aika hyvin mikä on Octavia RS:n rooli suomalaisissa mielissä.
Monelle sekoitussuhde hyödyn ja hauskan välillä on Octavia RS:ssä juuri kohdallaan, yhdessä arkiunelmoitavassa paketissa.
Lähde: http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/ ... ctavia-rs/

Ei siitä silti tarvitse tykätä. :)

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Alfissimo kirjoitti:Parkkipaikkasiirtelyn ja tavaroiden lastauksen verran kokemusta uudesta Auris Hybrid farmarista parin viikon takaa.

Ulkoisesti auto on vielä siedettävä katsella, mutta kojelauta on jotenkin luotaantyöntävästi muotoiltu, tai siis ei ole muotoiltu juuri mitenkään. Iso pysty lättänä pinta, jossa multimedian hipaisusäätimet ja alapuolella ilmastoinnin nappulat.

Kuskin paikalla penkki jää liian ylös ja ratin asennot on joko liian alhaalla tai vielä alempana. Autoa siirtäessä ensimmäinen oksetus tuli ohjauksesta, jossa ei mitään tuntoa tai vastetta, mutta siltikin tehostus tuntuu erittäin tahmealta ilman minkäänlaista tietoa siitä, missä asennossa renkaat oikeasti ovat ja ohjauksen määrää pystyy annostelemaan ainoastaan havaitsemalla, mihin ja kuinka paljon auto kääntyy. Eniten pelottaa, onko se jätetty tahallaan tuollaiseksi :shock: .

Konttiin nostaessa suojaverho tuntui olevan jotenkin tiellä, vaikka oli "pois tieltä". Takapuskuri tuntui olevan tiellä ihan sama missä asennossa autoon tavaraa laittoi. Polvet/reidet nojasi puskuriin vaikka käsitteli vain kontin takareunassakin olevaa tavaraa. 26" polkupyörälle ei löytynyt loogista asentoa "nopeasti", joten en haluaisi yrittää tunkea kyytiin omaa 29" hybridiä.

Ajon aikana istuin kyydissä, eikä pelkääjän paikalla istuessa mikään tuntunut erityisen ärsyttävältä, karkeahkoa rengasääntä laskematta.

Hyvin lyhyellä tutustumisella autosta löytyi aika vähän sellaisia ominaisuuksia, jotka olisi millään tavalla lisänneet ymmärrystä sitä kohtaan, miksi niitä kuitenkin myydään niin perkeleesti :roll: . Käykö nämä ihmiset edes koeajamassa ja testaamassa muita autoja?
Read my lips ja kysy vain miten paljon :wink: Noin 3 kk:n ajan koeajoimme kandeja läpi ja tuo suotautui voittajana. 15 -tuumaisilla ja lisä-äänieristyksellä tuunattuna rengasäänet hiljenivät miellyttävästi. Kiaan verrattuna säästöä tulee joka vuosi n. 800 euroa käyttöverossa ja pa-kuluissa. Vaimo tykkää pyöritellä kovasti tätä, ja samoin minäkin ajan tätä selvästi enemmän yhteisillä reissuilla kuin Kiaa. Toyotan hyvyys normikäytössä tulee esille vasta vuosien päästä. Arvostan itse lujaa juuri tätä premium-laatua , joka ei huuda ja tee itsestään numeroa... :wink:
Kulutuksesta pari huomiota: viimeinen tankillinen reipasta maantieajoa Ilmajoki-Turku-Tampere ja kulutus tasan 5 litraa satkulle. Ei paha .
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

TeroPee kirjoitti:Tuossa on tiivistetty aika hyvin mikä on Octavia RS:n rooli suomalaisissa mielissä.
Monelle sekoitussuhde hyödyn ja hauskan välillä on Octavia RS:ssä juuri kohdallaan, yhdessä arkiunelmoitavassa paketissa.
Lähde: http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/ ... ctavia-rs/

Ei siitä silti tarvitse tykätä. :)
jestas - toi artikkeli tiivisti tarkalleen miksi en voisi ikinä kuvitellakaan ajavani kokeilua enempää RS:llä. Jos voittaisin lotossa se näkyisi ja kuuluisi kauas! Ostaisin Italialaiseen autooni jopa personoidun rekisterikilven, mutta ottaisin siihen kirjaimet ja numerot randomilla. Koska en pidä ylimääräisistä viesteistä autossani (f34 persuskin on sheivattu). Mutta personoitu rekkari pitäisi saada, kun liitua piirtämiseen kerran riittäisi! "Mulla on tässä personoitu rekkari, maksoi puoltoistatonnia. Ei siinä mitään viestiä ole, mutta onpahan itse valittu."

Mitä tulee Farinan kysymykseen, niin vastaukseni moisten reunaehtojen määrään on se, että Skodan ostamisen sijaan pitää miettiä miksi on päätynyt ko. umpikujaan.
- Tietty ihan vakavissaan ilman vastakkainasettelua vastaus on, että jos haluaa itselleen Skodan ja se tekee onnelliseksi, niin siitä vaan! Valinnasta tuskin kärsii yksikään viaton osapuoli. Valinnan jälkeen joku saattaa vetää johtopäätöksiä kuskin vaikuttimista ja kokea arvomaailman vieraaksi, mutta onneksi emme kaikki ole samanlaisia, sehän se olisi tylsää eikä tätäkään keskustelua käytäisi. (Vaan kaikilla olisi vaimo joka päättää että ajetaan Bemarilla ja mies saa turhaan unelmoida Alfa Romeosta...)

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

^^En minä ainakaan pystyisi vuosia odottamaan, että se hyvyys sieltä jostain esiin kaivautuisi, jos ensimmäinen ja luontainen reaktio on jotain hämmästyksen ja inhotuksen sekoitusta, että kuinka noin voi tehdä tarkoituksella.

Aiheuttaako ne vuodet sen, että kokonaisuuteen turtuu, eikä jaksa enää kiinnostua ja välittää mistään kivasta? :wink:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

RS-Oktavia on järkiautovalmistajan tarjous yhdistelmää riittävä suorituskyky , hyvät ajo-ominaisuudet ja toimiva jälkimarkkinointi ->pitänee myös hyvin hintansa. Ottaisin, jos pitäisi ajaa yhdellä autolla.

Oman ikäluokkani moni kaveri on ajanut myös wanhan järjestelmän tsekkituotteita ns.skeidoja. Itse olin jopa 80-luvun alussa lähellä ostaa vähänajetun Coupe-mallin, kun perhe oli tuolloin vain vaimo ja minä. No , ehkä onnellisesti päädyin 50 tkm ajettuun Fiat Ritmo 85S: ää tunnettuine jälkiseurauksineen :wink:

Alfissomon "koeajoraportti" -auton siirtelyssä ja karttuna istuen et saa oikeaa kuvaa kokonaisuudesta... Toki ensivaikutelma on tärkeä, mutta esim. Auris -hybridin sähköinen tehostus on ihan ok maantieajossakin, se tukevoituu ja tuntuma paranee, mutta ei se 156 saatikka Giulia-veroinen ole. Ei kai sitä kukaan alfistikaan edes odota. GT86:ssa on taas mielestäni todella hyvä ohjaus, myös Toyotaksi.
Meillä homma toimii hyvin näin toyotanaaras -alfauros -kombolla. Mutta en yhtään ihmettele, että Toyotaa ja Skodaa myydään paljon uutena.
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Farina »

lerppu kirjoitti:Mitä tulee Farinan kysymykseen, niin vastaukseni moisten reunaehtojen määrään on se, että Skodan ostamisen sijaan pitää miettiä miksi on päätynyt ko. umpikujaan.
- Tietty ihan vakavissaan ilman vastakkainasettelua vastaus on, että jos haluaa itselleen Skodan ja se tekee onnelliseksi, niin siitä vaan! Valinnasta tuskin kärsii yksikään viaton osapuoli. Valinnan jälkeen joku saattaa vetää johtopäätöksiä kuskin vaikuttimista ja kokea arvomaailman vieraaksi, mutta onneksi emme kaikki ole samanlaisia, sehän se olisi tylsää eikä tätäkään keskustelua käytäisi. (Vaan kaikilla olisi vaimo joka päättää että ajetaan Bemarilla ja mies saa turhaan unelmoida Alfa Romeosta...)
Kysymys oli mielestäni täysin relevantti todella isolle joukolle perheenisiä. Perheautot nyt vaan ostetaan hintaluokassa 25-40k€. Harva pitänee tuota umpikujana, vaan se on paremminkin arkirealismia suurimmalle osalle suomalaisista uuden auton ostajista.

Hakua laajentamalla saa ehkä diesel-Focuksen mukaan, mutta sekin on vanha malli. Ja se diesel kalisee keulalla. Seat Leon ST:kin mennee juuri rajoihin, mutta onko se Ocua kummoisempi? Pösö 308 GT farmari näyttää mäyräkoiralta, joten sitä ei voi oikein pitää vaihtoehtona. Mistä uusi "sporttiauto" perhekäyttöön?

Oikea vastaus on se, että vaihtoehtoja ei käytännössä ole. Siksi kadut ovat täynnä Octavia RS:iä.

Tässä 25-40k€ hintaluokassahan Alfalla pitäisi olla sporttinen perheauto myynnissä, mutta valitettavasti tarjolla on vanhentunut ja pieni Giulietta sekä täysin ylihintainen Giulia.

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Vode »

^Niin ja olis ees koko konsernissa mutta ei. Mä kelpuuttaisin Tipo SW:n tbi koneella ja TCT-askilla ihan miten vaan. Italialaisilla tuntuu olevan nyt ajatus että perheautot tekee Fiat ja niiden keulaan ei istuteta enää yli 120hp koneita. Jos on taas sporttisuutta haussa niin tyytyminen Alfan sedaneihin. Jos on hankkinut lapsia niin pitää sitten näivettyä sinne ratin taa kokonaisvaltaisesti (tai vaihtaa toisen konsernin tuotoksiin) :silly:

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^^Alleviivauksesi osalta: aina on vaihtoehtoja. Asetetaan lähtömääreet uusiksi, niin lopputulema on toisenlainen. Olen itsekin pian nelikymppinen perheenisä enkä koe mitään painetta RS:n valintaan. Vuokaavio on kangistunut jos polun lopputulemana on ainoastaan Octavia. Oma lähtökohta perheauton hakuun on ollut 1) Neliveto 2) automaatti 3) suorituskykyinen bensakone 4) riittävä maavara 5) tilaa perheen tarpeisiin 6) käyttömukavuus. Sitten katsotaan budjetin katto. Ja ostetaan jotain joka on vain vähän enemmän kuin se maksimikipuraja. :mrgreen:
HETKINEN - kohta 0) EI vetokoukkua. :wink:
Auto voisi olla uusikin, mutta olen ostanut itselleni tai vaimolleni yhteensä 29 autoa ja niistä vain yksi on ollut pakasta nykäisty. Noillakin spekseillä kun suorittaa nettiautossa haun (hintakatto 40 kiloeuroa - joskin nykyinen kinneri maksoi enemmän), osumia tuli 2319 kpl. Näistä Skoda Octavioita oli 16, joten muitakin vaihtoehtoja on (tietty autossa voi haista rahvaalle, kun käytetyn joutuu ottamaan).
On arvovalinta ostaa uusi auto. Autoedun käyttäminen on myös valinta. Myönnän että jonkun autokantaa pitää uudistaa ja onkin kansallisessa mielessä itsekästä ostaa käytettyjä jos olisi varaa hankkia uusi auto. Mutta koen maksavani riittävästi veroja, jotta voin edes tässä asiassa noukkia kirsikat kakusta! (Ei kellään olisi hyvää Cherryä myydä kesäpeliksi?)

EDIT: Nykyään voi sorttaa nettiautossa vetokoukulliset! Osumia olikin vain 1170.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja mattijus »

lerppu kirjoitti:(Ei kellään olisi hyvää Cherryä myydä kesäpeliksi?)
Close enough:
http://store.steampowered.com/app/516750/My_Summer_Car/
VMP

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Farina »

Äh. Tätä keskustelua on turha jatkaa. Kysytään vaihtoehtoja uusista sporttisista perheautoista, kun FCA:lla niitä ei ole tarjolla - tarjotaan käytettyjä? Leimataan kysymyksen asettaja kangistuneeksi, vaikka dilemmaan ei ollut antaa parempaakaan vastausta??? Menee muutenkin OT:ksi.

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Noin 35 Keur - luokassa ainakin uusi Insignia näyttäisi tarjoavan aika paljon vastinetta rahnoille.
Grand Sportista on tietysti sportti kaukana, mutta 165 hv bensaturbolla muuten todella mielenkiintoinen paketti. Varusteissakin löytyy, ja koska kyseessä on täysin uusi malli, pompsahti tämä juuri meikäläisen seuraavan auton hankintalistalla aika korkealle.
-nimim: "keskiluokan stereotyyppi"

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

En tiedä kuinka helvetisti kamaa perheellisen pitää saada mukaan. Itse olen valinnut ensin auton(alle 25v perheenisä) ja sitten katsonut mitä mahtuu kyytiin :lol: . Jos rattaat on liian isot, hankitaan pienemmät, jos 5 kassia ei mahdu hutlariin, jätetään turhat kamat himaan. Pidempään reissuun lähden lentokoneella ja kopassa tai bulkissa riittää kyllä tila. Ok, hyvä huudella kun on vaan yks muksu, mutta varsin vähällä tavaralls pärjään. Vaikka nyt käyttiksenä on vaggilainen ja käytettykin, skoda ei innosta ei sitten yhtään, mistään kulmasta.

Mainitussa hintaluokassa olisin itse kiinnostunut Leon fr, kia optima tai opel insignia autoista. Bmw kelpas myös, ja riittää vähän mopompikin kuin m4:nen.

Vastaa Viestiin