Nummika kirjoitti:Nyt voisi joku jolla on lastutettu samanlainen auto arvioida onko tuossa vakio- vai virisofta?
Logita torquella ilmamassapyyntejä. Vakio vetää täyskaasulla muistaakseni 400 lukemia (minä mitään yksikköä muista...), mulla pitäisi löytymän vertailulogeja kyllä vakioautosta täysvedossa.
Isola kirjoitti:Toki siinä on absoluuttinen asteikko eli ulkoilman paineen saa vähentää, mutta silti ECU huutaa 1,5 bar ahtoa. Taitaa olla enemmän kuin vakio-159:ssä...
Niin yllättävää kuin se onkin, niin ei ole. Ainakin meikäläisen viispytty vakiona puski sitä 1,5bar.
Nummika kirjoitti:
Kyllä tuo mittarin mukaan taitaa antaa lähes 1,5 bar ahtoja, jos muistelen oikein.
Se mittari on huuhaata, kaunis sähköviisari ja sinänsä käyttäytyy ~oikein, mutta ei välttämättä näytä todellista painetta. Samaa 1,5bar se nimittäin täyskaasulla näytti, kun virisofta pyysi ja ahdin antoi 1,9bar.
Edit: nappaa logiin mukaan EGR-pyynti. Virisoftissa usein on EGR disabloituna, joten jos kuormituksesta riippumatta EGR:n pyynti on jossain 0-4% tonteilla ja jatkuvasti sama, ei auto varmasti ole vakio.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.