Sekalainen koeajoketju
Valvoja: Moderators
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
Pojan yhdistelmärattaat mahtui MiTon takakoslaan. Suoraan sanoen en oikeastaan tarvitse nykyisen f34 tarjoamia tiloja kuin hyvin satunnaisesti (uusi astianpesukone meni loosteriin heittämällä ja vanha sorttiasemalle yhtä helposti). Pesukoneelle olisi voinut ostaa kuljetuksen eikä olisi tarvinnut omaa autoa kiusata. Koirallinen ihminen tarvitseekin sitten jo enemmän tilaa, mutta molemmat omat koiruudet ovat jo siirtyneet muistojen haukkuihin, joten sekään ei puolla tilantarvetta. Käytännössä pienelle perheelle riittäisi vallan hyvin Giulietta. Minuahan vallattomalla 70-luvulla on kuljetettu FIAT 500:n takapenkillä pärekorissa. (Jännä että oli piikki lapsikuolleisuudessa 70-luvulla...)
Myönnetään tässä aikaisempi provoilu - en rehellisesti etsi autoja ollenkaan esittämälläni tavalla. Jos tykkään jostain autosta, katson miten sen kyseisen auton voisi itselle saada. Kaavaa aiheeseen ei ole, tunteella mennään. Toki perheautolle mainitsemani rajoitteet ovat voimassa, kakkosauto onkin jo vapaampi valinta (voin ihan jopa vaihtaa voiman välityssuhdetta omin voimin, jos sillä saa kivan Alfan tms. sielukkaan laitteen).
Mutta kyllä - jos kaikista Suomessa myytävistä autoista ainoa vaihtoehto on uusi Skoda Octavia, se liittyy enemmän etsinnän rajauksiin kuin tarjontaan. Mutta onko sillä väliä, jos on itse tyytyväinen autoonsa?
Myönnetään tässä aikaisempi provoilu - en rehellisesti etsi autoja ollenkaan esittämälläni tavalla. Jos tykkään jostain autosta, katson miten sen kyseisen auton voisi itselle saada. Kaavaa aiheeseen ei ole, tunteella mennään. Toki perheautolle mainitsemani rajoitteet ovat voimassa, kakkosauto onkin jo vapaampi valinta (voin ihan jopa vaihtaa voiman välityssuhdetta omin voimin, jos sillä saa kivan Alfan tms. sielukkaan laitteen).
Mutta kyllä - jos kaikista Suomessa myytävistä autoista ainoa vaihtoehto on uusi Skoda Octavia, se liittyy enemmän etsinnän rajauksiin kuin tarjontaan. Mutta onko sillä väliä, jos on itse tyytyväinen autoonsa?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sekalainen koeajoketju
Kutakuinkin joka kerta, kun olen Skodaa ajanut tahi muuten kummastellut - on se sitten ollut miniocu (Citigo), pikkuocu (Rapid), ocu, maasto-ocu (Yeti) tai iso-ocu (Superb) - olen todennut ymmärtäväni hyvin, miksi väki niitä ostaa. Olen myös todennut ymmärtäväni vielä paremmin, miksi minulla ei ole sellaista.
Kukin valitsee autonsa omien reunaehtojensa mukaisesti, päätyy niilä sitten ralliocuun (RS) tai johonkin muuhun. Omalta osaltani voin todeta, että onneksi minun ei tarvitse sietää keskimääräisen perheenisän valintaa ja yhtä onneksi hänen ei tarvitse sietää minun valintaani (siitä vaan tunkemaan niitä rattaita tuollaisen bemarin konttiin, voin nauraa vieressä).
Kukin valitsee autonsa omien reunaehtojensa mukaisesti, päätyy niilä sitten ralliocuun (RS) tai johonkin muuhun. Omalta osaltani voin todeta, että onneksi minun ei tarvitse sietää keskimääräisen perheenisän valintaa ja yhtä onneksi hänen ei tarvitse sietää minun valintaani (siitä vaan tunkemaan niitä rattaita tuollaisen bemarin konttiin, voin nauraa vieressä).
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Sekalainen koeajoketju
Jälleen kerran ihmettelen tuota outoa dissausta RS:n ja Skodan suhteen. Tässähän on monesti todettu, että mikäli hakee _uutta_ autoa, niin tuo Skodan mallisto on sen verran laaja ja perusvarustekirjo kattava, että muilla ei ole mitään pistää vastaan. Ja edelleen uudesta autosta kyse. Opelissa on toki omat puolensa, mutta vasta viime vuoden aikana ne opetteli tekemään fiksuja paketteja ja pitämään hintaa siedettävänä. Insignia toki olisi oma valintani jos pitäisi sen ja Octavian välillä valita, mutta Skodat on kohtuuhalpoja, ylläpito helppoa ja halpaa, jälleenmyyntiä on jokaisessa kaupungissa, varaosia on saatavilla heti eikä "Italiasta tilattiin, tulee neljässä viikossa" ja niistä saa vaihtaessaan kelpo hyvityksen. Ja kaiken tämän lisäksi ne on oikeasti hyviä autoja. Kyllä itsekin ajaisin Maseratin SUV:lla, mutta rahallisesti pennit riittää vain 500X:ään.
Ocu RS on omassa luokassaan ehkä parasta mitä sillä hinnalla uutena Suomessa saa. Eikä se ole mitenkään huono auto, joka on täynnä kompromisseja.
Ocu RS on omassa luokassaan ehkä parasta mitä sillä hinnalla uutena Suomessa saa. Eikä se ole mitenkään huono auto, joka on täynnä kompromisseja.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Sekalainen koeajoketju
Lerppu taas lähentelee asian ydintä.
Minä taas hommasin 159:iin koukun (asennus joskus) - helpottaa mun arkea muutaman kerran vuodessa...
Minä taas hommasin 159:iin koukun (asennus joskus) - helpottaa mun arkea muutaman kerran vuodessa...
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Sekalainen koeajoketju
Miten muuten tuo hypriditekniikka pelaa jos ajo on enimmäkseen matka-ajoa ja vähän pysähdyksiä/jarrutuksia? Olen antanut itseni ymmärtää, että jarrutuksissa otetaan poweria talteen, mutta miten käy jos niitä ei tule?Jiitee kirjoitti:Kulutuksesta pari huomiota: viimeinen tankillinen reipasta maantieajoa Ilmajoki-Turku-Tampere ja kulutus tasan 5 litraa satkulle. Ei paha .
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
Bro - dissaus on outoa vain jos ei ole autorasisti. Sitten kun hyväksyy oman puolueellisuutensa, niin voi näppikselle tipahtaa ihan huomaamatta vaikka mitä!Shuttle kirjoitti:Jälleen kerran ihmettelen tuota outoa dissausta RS:n ja Skodan suhteen. Tässähän on monesti todettu, että mikäli hakee _uutta_ autoa, niin tuo Skodan mallisto on sen verran laaja ja perusvarustekirjo kattava, että muilla ei ole mitään pistää vastaan. Ja edelleen uudesta autosta kyse. Opelissa on toki omat puolensa, mutta vasta viime vuoden aikana ne opetteli tekemään fiksuja paketteja ja pitämään hintaa siedettävänä. Insignia toki olisi oma valintani jos pitäisi sen ja Octavian välillä valita, mutta Skodat on kohtuuhalpoja, ylläpito helppoa ja halpaa, jälleenmyyntiä on jokaisessa kaupungissa, varaosia on saatavilla heti eikä "Italiasta tilattiin, tulee neljässä viikossa" ja niistä saa vaihtaessaan kelpo hyvityksen. Ja kaiken tämän lisäksi ne on oikeasti hyviä autoja. Kyllä itsekin ajaisin Maseratin SUV:lla, mutta rahallisesti pennit riittää vain 500X:ään.
Ocu RS on omassa luokassaan ehkä parasta mitä sillä hinnalla uutena Suomessa saa. Eikä se ole mitenkään huono auto, joka on täynnä kompromisseja.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Sekalainen koeajoketju
Aina jos matkalla on pieninkin alamäki niin polttomoottoriosan energiankulutus pienenee ja ajoakkua ladataan. Tämähän käyttää koko ajan joustavasti kuormitus/ lataustilanteen mukaan planeettapyörästön avulla sekä sähkömoottoria että polttista. Kiihtyvyys esim. 80- 120 km/h on varsinkin hyvä juuri sen takia, että sähkömoottorin vääntö antaa " potkua" alkukiihtyvyyteen. Polttiksen äänen voimistuminen ei ole lineaarinen kiihtyvyyteen, seikka, joka aluksi hämää perinteiseen bensa-automaattiin tottunutta.Albertolli kirjoitti:Miten muuten tuo hypriditekniikka pelaa jos ajo on enimmäkseen matka-ajoa ja vähän pysähdyksiä/jarrutuksia? Olen antanut itseni ymmärtää, että jarrutuksissa otetaan poweria talteen, mutta miten käy jos niitä ei tule?Jiitee kirjoitti:Kulutuksesta pari huomiota: viimeinen tankillinen reipasta maantieajoa Ilmajoki-Turku-Tampere ja kulutus tasan 5 litraa satkulle. Ei paha .
Paras on kokeilla pitkällä ( vähintään tunnin ) koeajolla tämä, tykkääkö tästä.. Kaupunki-taajamapyörittely on toki parhautta , mutta ei Tojon hybridi paha ole matka-ajossakaan. Tuo em. kulutus 5 l/satku on todellinen tankkauksesta mitattu , ja matkalla oli nyt paljon motariajoa vakkarilla (n. 130 km säätö navin mukaan ) Ideana oli minulla hakea Suomen oloissa max-kulutus tuolla lenkillä.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Sekalainen koeajoketju
Kyllähän se taitaa niin olla, että hybriditekniikan suurimmat edut menetetään, kun ajo on pitkiä matkoja ja maantiepainotteista. Syynä ei niinkään ole ehkä tuo jarrutuksien puuttuminen, vaan se, että hybridiautotkin kulkevat maantienopeuksissa useimmiten jo polttomoottorin voimalla, koska akkukapasiteetti on rajallinen, kuten sähkömoottorien tehotkin. Mitä kovempaa ajetaan (=mitä enemmän moottoria kuormitetaan), sen paremmaksi polttomoottorin hyötysuhde muuttuu (vaikka kulutus tietysti nouseekin nopeuden noustessa, mutta moottorin energiasta menee vähemmän hukkaan) ja tällöin ero hybridin ja pelkän polttomoottorin välillä pienenee tai häviää kokonaan.Albertolli kirjoitti:Miten muuten tuo hypriditekniikka pelaa jos ajo on enimmäkseen matka-ajoa ja vähän pysähdyksiä/jarrutuksia? Olen antanut itseni ymmärtää, että jarrutuksissa otetaan poweria talteen, mutta miten käy jos niitä ei tule?Jiitee kirjoitti:Kulutuksesta pari huomiota: viimeinen tankillinen reipasta maantieajoa Ilmajoki-Turku-Tampere ja kulutus tasan 5 litraa satkulle. Ei paha .
Kaupungissa ja muussa nurkka-ajossa taas hybridi käyttää sähköä siihen ajoon, joka pelkällä polttomoottorilla on todella epätaloudellista eli pienellä kuormalla jurnutteluun ja tästä se suurin ero polttomoottoriautoihin syntyy.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Sekalainen koeajoketju
^ ei pidä täysin paikkaansa. Osa kulutusedusta menetetään, mutta kun näissä on polttis Atkinson-työkierrolla niin ero säilyy sähkömoottorin avustamana maantienopeuksillakin.
Lisää oppia mm. täällä : https://fi.wikipedia.org/wiki/Atkinsonmoottori
Toyotan Atkinson 1,8 -litraisena käy varsin haaleana kuormituksessa ja siinä voikin käyttää sen takia pienikitkaista 0W-20 -öljyä.
Mielestäni tuo reilu 700 km:n kierros n. 90-keskinopeudella ajettu 5 litran todellinen kulutus on vähän. Toki vähemmän kuluttaviakin löytyy, mutta niissä on teknologia yleensä herkempää kulumiselle ( kaksoiskytkinautomaatti ja bensaturbo).
En saa provikkaa Tojo/Lexuksen hybridivoimalinjan infoamisesta , mutta varoitan:
Tähän voi jäädä koukkuun. Varsinkin taajama-ajon jo nyt parin kuukauden kokemuksella havaitsen todella stressittömäksi auton hiljaisuuden ansiosta.
Hiljaa toivon mielssäni, että Alfa saa Giuliaan sellaisen 250 hp-hybridin jossakin vaiheessa, jotta Alfa ei putoa kehityksestä pois. Tulevaisuus on aika monen autogurun mielestä
varsinkin ladattavissa hybriideissä ja sähköautoissa.
Lisää oppia mm. täällä : https://fi.wikipedia.org/wiki/Atkinsonmoottori
Toyotan Atkinson 1,8 -litraisena käy varsin haaleana kuormituksessa ja siinä voikin käyttää sen takia pienikitkaista 0W-20 -öljyä.
Mielestäni tuo reilu 700 km:n kierros n. 90-keskinopeudella ajettu 5 litran todellinen kulutus on vähän. Toki vähemmän kuluttaviakin löytyy, mutta niissä on teknologia yleensä herkempää kulumiselle ( kaksoiskytkinautomaatti ja bensaturbo).
En saa provikkaa Tojo/Lexuksen hybridivoimalinjan infoamisesta , mutta varoitan:
Tähän voi jäädä koukkuun. Varsinkin taajama-ajon jo nyt parin kuukauden kokemuksella havaitsen todella stressittömäksi auton hiljaisuuden ansiosta.
Hiljaa toivon mielssäni, että Alfa saa Giuliaan sellaisen 250 hp-hybridin jossakin vaiheessa, jotta Alfa ei putoa kehityksestä pois. Tulevaisuus on aika monen autogurun mielestä
varsinkin ladattavissa hybriideissä ja sähköautoissa.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Sekalainen koeajoketju
^mä dikkasin auriksesta kyllä. Ok, vähän muovinen, mutta yllättävän kiva. Todella hiljainen peli. Sähkössä ja hybrideissä on kyllä potentiaalia ja voimaa löytyy vaikka mihin tuolla teknologialla. Itsellä kokemusta henkilöautojen lisäks hybridi / täyssähkö traktoreista.
Re: Sekalainen koeajoketju
En ole itsekään mitenkään hybridejä vastaan, päinvastoin mielestäni esim. pistokehybridi voisi olla omaan käyttööni aivan täydellinen kapistus. Giulia tai Stelvio sellaisena kelpaisi helposti seuraavaksi autoksi..
Atkinson-työkierto on kyllä tuttu kouluajoilta (energia- ja polttomoottoritekniikan insinöörikoulutus alla) ja tuo viiden litran todellinen kulutus onkin todella vähäinen, tuskin kovin moni vastaavan kokoinen polttomoottoriauto tuohon pystyy. Tarkoitin vain, että hybridin etu on suurempi kaupunkinopeuksissa ja pätkäajossa.
Atkinson-työkierto on kyllä tuttu kouluajoilta (energia- ja polttomoottoritekniikan insinöörikoulutus alla) ja tuo viiden litran todellinen kulutus onkin todella vähäinen, tuskin kovin moni vastaavan kokoinen polttomoottoriauto tuohon pystyy. Tarkoitin vain, että hybridin etu on suurempi kaupunkinopeuksissa ja pätkäajossa.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Sekalainen koeajoketju
"jkk"]^mä dikkasin auriksesta kyllä. Ok, vähän muovinen, mutta yllättävän kiva. Todella hiljainen peli. Sähkössä ja hybrideissä on kyllä potentiaalia ja voimaa löytyy vaikka mihin tuolla teknologialla. Itsellä kokemusta henkilöautojen lisäks hybridi / täyssähkö traktoreista.[/quote]
Jep, näin on. Itsellä työosaamisala myös liippaa näitä teknologioita, ja samoin rc-harrasteissa on tullut akkuteknologia ja harjattomat moottorit tutuksi. Toyotan akkuteknologia on jo yli 10 vuotta vanhaa ja tosi koeteltua ja varmaa Nimh-eli nikkelimetallihydridiakkuteknologiaa, kun taas esim, Ford ja Honda käyttävät jo jenkkilässä energiatiheydeltään parempia Lion-akkuja. Litium-polymeerejä (Li-po) ei taida kukaan autonvalmistaja vielä kayttää, vaikka nämä ovat esim. Droneissa se käytetyin akkuteknologia. Ovat tosin lämpötilaherkkiä ja palovaarallisia väärin käytettyinä
Nämä akut lienevät se seuraava iso juttu sähköautoissakin.https://electrek.co/2016/11/02/tesla-pa ... elon-musk/
Jep, näin on. Itsellä työosaamisala myös liippaa näitä teknologioita, ja samoin rc-harrasteissa on tullut akkuteknologia ja harjattomat moottorit tutuksi. Toyotan akkuteknologia on jo yli 10 vuotta vanhaa ja tosi koeteltua ja varmaa Nimh-eli nikkelimetallihydridiakkuteknologiaa, kun taas esim, Ford ja Honda käyttävät jo jenkkilässä energiatiheydeltään parempia Lion-akkuja. Litium-polymeerejä (Li-po) ei taida kukaan autonvalmistaja vielä kayttää, vaikka nämä ovat esim. Droneissa se käytetyin akkuteknologia. Ovat tosin lämpötilaherkkiä ja palovaarallisia väärin käytettyinä
Nämä akut lienevät se seuraava iso juttu sähköautoissakin.https://electrek.co/2016/11/02/tesla-pa ... elon-musk/
Viimeksi muokannut Jiitee, 29 Huhti 2017, 09:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Sekalainen koeajoketju
Voimalinja Auriksessa kokonaisuutena on fiksu ja sitä en moiti millään muotoa. Taajamapyöritykseen omasta mielestäni varsin käypänen toteutus. Tuohon omaan kommenttiini liittyen itselläni tökki se muu kokonaisuus voimalinjan ympärillä. Varmasti moneen kohtaan voisi tottua, mutta ohjauksen kohdalla edelleen päässä pyörii kysymys, miksi se on noin tehty, kun varmasti Toyotan insseillä löytyisi osaamista parempaankin toteutukseen.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Sekalainen koeajoketju
Olet liian tottunut Alfan tunnokkaaseen ja nopeaan ohjaukseen.Alfissimo kirjoitti:Voimalinja Auriksessa kokonaisuutena on fiksu ja sitä en moiti millään muotoa. Taajamapyöritykseen omasta mielestäni varsin käypänen toteutus. Tuohon omaan kommenttiini liittyen itselläni tökki se muu kokonaisuus voimalinjan ympärillä. Varmasti moneen kohtaan voisi tottua, mutta ohjauksen kohdalla edelleen päässä pyörii kysymys, miksi se on noin tehty, kun varmasti Toyotan insseillä löytyisi osaamista parempaankin toteutukseen.
Aika harvassa Toyotassa on yhtä hyvä. Vain GT-86 yltää lähes samaan.
Toyota on perikonservatiivinen valmistaja, jonka ongelma on vanhoillinen johtokunta.
Toyotalla on kyllä käytössään globaalisti osaava insinöörikunta., mutta
taitaa ekonomit Toyotalla päättää isoista asioista
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Sekalainen koeajoketju
^^^ nikkelimetallihyDridi?
Re: Sekalainen koeajoketju
Olen autorealisti, siksi taloudessa on vain Italiassa valmistettuja autoja.lerppu kirjoitti:Bro - dissaus on outoa vain jos ei ole autorasisti. Sitten kun hyväksyy oman puolueellisuutensa, niin voi näppikselle tipahtaa ihan huomaamatta vaikka mitä!
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Sekalainen koeajoketju
Tabletilta lipsahti väärä fontti- thanks.jalittam kirjoitti:^^^ nikkelimetallihyDridi?
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Sekalainen koeajoketju
KIA Picanto 1.2 EX, vm. 2017
+ onhan tää vähempi ruma kuin se II generaatio. Ensimmäisestä nyt ei osaa edes puhua
+ kaikenlainen helppous tarkoittaa sitä, että puolessa tunnissa on sinut auton kanssa, kaikki toimii
+ aika hiljaisen tuntuinen verrattuna 500 Multijetiin.
+/- kytkintuntuma. Miksi kytkimen pitää irrottaa ensimmäisen sentin aikana? Mitä sillä lopulla 10cm:llä tehdään? Lähtiessä liikkeelle autokouluajat liian helpolla mieleen. Ja miksi sitä pitää hidastaa niin, ettei nopeat vaihdot voi onnistua?
+/- alusta on tässä keskitason mallissa vähän jäykkä. Voi vetää vapautuneesti hidastetöyssyihin, mutta maantiellä vähän hieroo turhaan. Plussaa se, että tuntuu kokoistaan pykälän isommalta
+/- ohjaus on kevyt ja vähän etäisen tuntuinen. Ei sentään hirtä kiinni keskiasentoon tai ole kiinnitetty hunajalla, kuten kovin moni saman luokan menijän ohjaus. Auto kulkee suoraan ja kääntyy. Ja tähän tottui tosiaan puolessa tunnissa. Ei kai ihan huono voi olla.
- sisusta on edelleen musta ja ämpärimuovia. Tässä kokee tulleensa huijatuksi, sillä pressikuvien mukaan napisemista ei pitäisi olla. Vaihtoehtoja ei luonnollisesti ole tarjolla
- istuimen selkänoja säätyy karkein pykälin, päätuki työntää päätä eteenpäin kun noja olisi sopiva. Ei jatkoon.
- Tuulilasin a-segmentin testissä kehuttiin ripeäksi tätä 1.2-litraista nelimukista. En oikeastaan haluaisi tietää mitä ne muut ovat. Ei tämä ainakaan uutena kierrä herkästi, pidä hauskaa ääntä tai ole mitenkään sitkeää sorttia. 1.4 FIRE pellin alle ja johan paranisi. Jotenkin aaltoilevaa ja vaihtelevaa tämän mosan veto
- varustetasot on liitetty moottoreihin ja varusteet kaupataan vasta paketeissa. Jotenkin ärsyttävää.
- kallis. Mikä näissä oikein maksaa?? Pykälää isomman Hyundai i20:n saa samaan rahaan ja varusteita ihan samassa mitassa. Ei tämä Picanto mikään trend setter ole. Hinnat pitäis olla luokkaa 11900€ karvalakista ja varusteet hintaan sisältyen.
Kooten: enpä vakuuttunut, vaikken pettynytkään. Seuraavaksi katseet johonkin muuhun. Vaikka Pandaan. Kun sais jostain neliveto Crossin mielekkääseen hintaan. Se ei muuten ole 18900€, se järkevä hinta. Tuolla hinnalla saa Tipon, 500:n herkuilla yms.
+ onhan tää vähempi ruma kuin se II generaatio. Ensimmäisestä nyt ei osaa edes puhua
+ kaikenlainen helppous tarkoittaa sitä, että puolessa tunnissa on sinut auton kanssa, kaikki toimii
+ aika hiljaisen tuntuinen verrattuna 500 Multijetiin.
+/- kytkintuntuma. Miksi kytkimen pitää irrottaa ensimmäisen sentin aikana? Mitä sillä lopulla 10cm:llä tehdään? Lähtiessä liikkeelle autokouluajat liian helpolla mieleen. Ja miksi sitä pitää hidastaa niin, ettei nopeat vaihdot voi onnistua?
+/- alusta on tässä keskitason mallissa vähän jäykkä. Voi vetää vapautuneesti hidastetöyssyihin, mutta maantiellä vähän hieroo turhaan. Plussaa se, että tuntuu kokoistaan pykälän isommalta
+/- ohjaus on kevyt ja vähän etäisen tuntuinen. Ei sentään hirtä kiinni keskiasentoon tai ole kiinnitetty hunajalla, kuten kovin moni saman luokan menijän ohjaus. Auto kulkee suoraan ja kääntyy. Ja tähän tottui tosiaan puolessa tunnissa. Ei kai ihan huono voi olla.
- sisusta on edelleen musta ja ämpärimuovia. Tässä kokee tulleensa huijatuksi, sillä pressikuvien mukaan napisemista ei pitäisi olla. Vaihtoehtoja ei luonnollisesti ole tarjolla
- istuimen selkänoja säätyy karkein pykälin, päätuki työntää päätä eteenpäin kun noja olisi sopiva. Ei jatkoon.
- Tuulilasin a-segmentin testissä kehuttiin ripeäksi tätä 1.2-litraista nelimukista. En oikeastaan haluaisi tietää mitä ne muut ovat. Ei tämä ainakaan uutena kierrä herkästi, pidä hauskaa ääntä tai ole mitenkään sitkeää sorttia. 1.4 FIRE pellin alle ja johan paranisi. Jotenkin aaltoilevaa ja vaihtelevaa tämän mosan veto
- varustetasot on liitetty moottoreihin ja varusteet kaupataan vasta paketeissa. Jotenkin ärsyttävää.
- kallis. Mikä näissä oikein maksaa?? Pykälää isomman Hyundai i20:n saa samaan rahaan ja varusteita ihan samassa mitassa. Ei tämä Picanto mikään trend setter ole. Hinnat pitäis olla luokkaa 11900€ karvalakista ja varusteet hintaan sisältyen.
Kooten: enpä vakuuttunut, vaikken pettynytkään. Seuraavaksi katseet johonkin muuhun. Vaikka Pandaan. Kun sais jostain neliveto Crossin mielekkääseen hintaan. Se ei muuten ole 18900€, se järkevä hinta. Tuolla hinnalla saa Tipon, 500:n herkuilla yms.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sekalainen koeajoketju
^
Huihain huollot tais olla reilusti kalliimmat takuuaikana ja takuuta 2v vähempi ko hiialla.
Mut ämpärimuovista kun koreanpoikaset keksii eroon, niin johan räjhähti pankki käteen. Ja lujasti.
Huihain huollot tais olla reilusti kalliimmat takuuaikana ja takuuta 2v vähempi ko hiialla.
Mut ämpärimuovista kun koreanpoikaset keksii eroon, niin johan räjhähti pankki käteen. Ja lujasti.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Sekalainen koeajoketju
Lexus RX400h 3.3l -07 2gen
+ Tykkään tämän muotoilusta
+ Reilu 200hv V6-hybridi-CVT -paketilla kiihtyy ja ohitukset onnistuu yllättävänkin ripeesti sekä vaivattomasti
+ Sisämelultaan varsin hiljainen
+ Ajotuntumaltaan ei haukkumista niin kaupunkipyörittelyssä kuin mutkasella tielläkään.
+ CVT kyseisellä tekniikalla on kyllä mukava myös hitaissa nopeuksissa
+ Äänet kiihdyttäessä (V6)
+ Äänettömyys kaupunkiajossa (Hybrid)
+ Sisustaltaan aika laadukkaan oloinen, reilu 200tkm enkä kulumaa nähnyt
- Sisällä osittainen Toyota -fiilis
- Äänet kiihdyttäessä (CVT)
- Melko reipasta uraherkkyyttä ohittaessa
Loppupelissä ihan mielenkiintonen Suomen liikenteessä melko harvinainen SUV
+ Tykkään tämän muotoilusta
+ Reilu 200hv V6-hybridi-CVT -paketilla kiihtyy ja ohitukset onnistuu yllättävänkin ripeesti sekä vaivattomasti
+ Sisämelultaan varsin hiljainen
+ Ajotuntumaltaan ei haukkumista niin kaupunkipyörittelyssä kuin mutkasella tielläkään.
+ CVT kyseisellä tekniikalla on kyllä mukava myös hitaissa nopeuksissa
+ Äänet kiihdyttäessä (V6)
+ Äänettömyys kaupunkiajossa (Hybrid)
+ Sisustaltaan aika laadukkaan oloinen, reilu 200tkm enkä kulumaa nähnyt
- Sisällä osittainen Toyota -fiilis
- Äänet kiihdyttäessä (CVT)
- Melko reipasta uraherkkyyttä ohittaessa
Loppupelissä ihan mielenkiintonen Suomen liikenteessä melko harvinainen SUV
Viimeksi muokannut Macela, 24 Elo 2018, 22:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noni
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Sekalainen koeajoketju
Megané GT:n saa myös farkkuna. En tosin muista tarkkaa hintaa ja manuaalina sitä ei saa. Itse ottaisin sen ja tuossa muutama kk sitten melkein otinkin.Farina kirjoitti: Pösön GT farmari lienee ainoa kilpailija tässä hintaluokassa?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sekalainen koeajoketju
Audi A3 2003 (väittää olevansa kyllä jo 2004 vm) 2.0TDI 103kW. Ajettu joku 330tkm tjsp.
Lyhyesti: Miten *KUKAAN* tässä maailmassa on voinut haluta tuollaista? Siis oikeasti, *kukaan*.
Sanon rehellisesti ja jopa puolueettomasti, että saman ikäluokan autoista esim. Fiat ja Alfa edustaa niin paljon parempaa yhä tänäkin päivänä (jopa ne ruosteiset 156:t), että ei tosikaan.
Tuo vehje on ankea ajaa. Siinä ei ole tuntoa (Sähköinen tuhoaja), paitsi tietysti alustan kovuus (ei samalla tavalla siedettävä kuin esim. MiTossa, vaan inhottavasti pompottavan jäykkä ja kova kivireki), penkki on ankea ja noh. Eipä tossa oikein hyvää ole.
Ehkä tässä syitä, miksi en ole Audimies...
Positiivisena ammutaan eka plussat:
+ Ei ole oma
+ Lähti käyntiin jo buusterin avulla
+ Loppujen lopuksi lähti käyntiin myös kaupan pihalla...
++ Ei ole oma, onneksi, vieläkään
- Miten kukaan on ikinä voinut tällaista haluta?!
- Koneen ääni pahempi, kuin sepelimylly. Jopa rikkinäinen Alfan JTD kuulostaa kiljoona kertaa pehmeämmältä. Siis sellainen kampuravikainen 159 esim.
- Sähköinen tehostin mallia SURKEA. Ei jäykisty kunnolla motarinopeuksissakaan ja jos hetken ajat suoraan, tulee pykälä - viive - siihen, että tehostin herää toimintaan...
- Ruma
- Epämukava kuskin jakkara, oudot säädöt. Ehkä jollekin Adonikselle menis?
- Ämpärimuovia vuorattuna ämpärimuovilla. Ja jotkut haukkuu Italialiasia ämpärimuovista. Ja tässä vehkeessä on sentään ihan ilmastointia automaagilla yms "herkkuja"... jopa vilkut on lisävarusteena otettu!
Nyt tosiaan tuollainen sijaisautona. Sijaisautolta en muuta tietysti tarvitse kuin sen, että sillä pääsee kotia, kauppaan ja töihin. Ja sieltä vielä sinne, mihin se pitää palauttaa.
Onneksi ei ole oma. Olisin ajanut sen jo mereen - itse kyydissä - jos olisi. Ja lisäks tosiaan jätti käynnistymättä kaupan pihassa. Syytä ei tiedetä, mutta jostain syystä se nyt niin päätti haluta tehdä. Varmaan kampiakselin asentoanturi tjsp...
Toivottavasti AK hoitaa viisysin soveltuvaan kuntoon riittävän vauhdikkaasti, että elämäni jää voiton puolelle.
Toivottavasti huomenna pääsen töihin Autismilla.
***
Protip
Vaikka kyseessä olisi ehjä yksilö tai jopa uusi auto, niin ei todellakaan hyvää sanottavaa ole. Harmaa, tylsä, ankea, askeettinen, ikävä.
Lyhyesti: Miten *KUKAAN* tässä maailmassa on voinut haluta tuollaista? Siis oikeasti, *kukaan*.
Sanon rehellisesti ja jopa puolueettomasti, että saman ikäluokan autoista esim. Fiat ja Alfa edustaa niin paljon parempaa yhä tänäkin päivänä (jopa ne ruosteiset 156:t), että ei tosikaan.
Tuo vehje on ankea ajaa. Siinä ei ole tuntoa (Sähköinen tuhoaja), paitsi tietysti alustan kovuus (ei samalla tavalla siedettävä kuin esim. MiTossa, vaan inhottavasti pompottavan jäykkä ja kova kivireki), penkki on ankea ja noh. Eipä tossa oikein hyvää ole.
Ehkä tässä syitä, miksi en ole Audimies...
Positiivisena ammutaan eka plussat:
+ Ei ole oma
+ Lähti käyntiin jo buusterin avulla
+ Loppujen lopuksi lähti käyntiin myös kaupan pihalla...
++ Ei ole oma, onneksi, vieläkään
- Miten kukaan on ikinä voinut tällaista haluta?!
- Koneen ääni pahempi, kuin sepelimylly. Jopa rikkinäinen Alfan JTD kuulostaa kiljoona kertaa pehmeämmältä. Siis sellainen kampuravikainen 159 esim.
- Sähköinen tehostin mallia SURKEA. Ei jäykisty kunnolla motarinopeuksissakaan ja jos hetken ajat suoraan, tulee pykälä - viive - siihen, että tehostin herää toimintaan...
- Ruma
- Epämukava kuskin jakkara, oudot säädöt. Ehkä jollekin Adonikselle menis?
- Ämpärimuovia vuorattuna ämpärimuovilla. Ja jotkut haukkuu Italialiasia ämpärimuovista. Ja tässä vehkeessä on sentään ihan ilmastointia automaagilla yms "herkkuja"... jopa vilkut on lisävarusteena otettu!
Nyt tosiaan tuollainen sijaisautona. Sijaisautolta en muuta tietysti tarvitse kuin sen, että sillä pääsee kotia, kauppaan ja töihin. Ja sieltä vielä sinne, mihin se pitää palauttaa.
Onneksi ei ole oma. Olisin ajanut sen jo mereen - itse kyydissä - jos olisi. Ja lisäks tosiaan jätti käynnistymättä kaupan pihassa. Syytä ei tiedetä, mutta jostain syystä se nyt niin päätti haluta tehdä. Varmaan kampiakselin asentoanturi tjsp...
Toivottavasti AK hoitaa viisysin soveltuvaan kuntoon riittävän vauhdikkaasti, että elämäni jää voiton puolelle.
Toivottavasti huomenna pääsen töihin Autismilla.
***
Protip
Vaikka kyseessä olisi ehjä yksilö tai jopa uusi auto, niin ei todellakaan hyvää sanottavaa ole. Harmaa, tylsä, ankea, askeettinen, ikävä.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Sekalainen koeajoketju
Kuullostaa ihan mun koettelemukselta saman vuosimallin skoda fabian kanssa. Onneksi selvisin hengissä siitäAquatica kirjoitti:Audi A3 2003 (väittää olevansa kyllä jo 2004 vm) 2.0TDI 103kW. Ajettu joku 330tkm tjsp.
Lyhyesti: Miten *KUKAAN* tässä maailmassa on voinut haluta tuollaista? Siis oikeasti, *kukaan*.
Sanon rehellisesti ja jopa puolueettomasti, että saman ikäluokan autoista esim. Fiat ja Alfa edustaa niin paljon parempaa yhä tänäkin päivänä (jopa ne ruosteiset 156:t), että ei tosikaan.
Tuo vehje on ankea ajaa. Siinä ei ole tuntoa (Sähköinen tuhoaja), paitsi tietysti alustan kovuus (ei samalla tavalla siedettävä kuin esim. MiTossa, vaan inhottavasti pompottavan jäykkä ja kova kivireki), penkki on ankea ja noh. Eipä tossa oikein hyvää ole.
Ehkä tässä syitä, miksi en ole Audimies...
Positiivisena ammutaan eka plussat:
+ Ei ole oma
+ Lähti käyntiin jo buusterin avulla
+ Loppujen lopuksi lähti käyntiin myös kaupan pihalla...
++ Ei ole oma, onneksi, vieläkään
- Miten kukaan on ikinä voinut tällaista haluta?!
- Koneen ääni pahempi, kuin sepelimylly. Jopa rikkinäinen Alfan JTD kuulostaa kiljoona kertaa pehmeämmältä. Siis sellainen kampuravikainen 159 esim.
- Sähköinen tehostin mallia SURKEA. Ei jäykisty kunnolla motarinopeuksissakaan ja jos hetken ajat suoraan, tulee pykälä - viive - siihen, että tehostin herää toimintaan...
- Ruma
- Epämukava kuskin jakkara, oudot säädöt. Ehkä jollekin Adonikselle menis?
- Ämpärimuovia vuorattuna ämpärimuovilla. Ja jotkut haukkuu Italialiasia ämpärimuovista. Ja tässä vehkeessä on sentään ihan ilmastointia automaagilla yms "herkkuja"... jopa vilkut on lisävarusteena otettu!
Nyt tosiaan tuollainen sijaisautona. Sijaisautolta en muuta tietysti tarvitse kuin sen, että sillä pääsee kotia, kauppaan ja töihin. Ja sieltä vielä sinne, mihin se pitää palauttaa.
Onneksi ei ole oma. Olisin ajanut sen jo mereen - itse kyydissä - jos olisi. Ja lisäks tosiaan jätti käynnistymättä kaupan pihassa. Syytä ei tiedetä, mutta jostain syystä se nyt niin päätti haluta tehdä. Varmaan kampiakselin asentoanturi tjsp...
Toivottavasti AK hoitaa viisysin soveltuvaan kuntoon riittävän vauhdikkaasti, että elämäni jää voiton puolelle.
Toivottavasti huomenna pääsen töihin Autismilla.
***
Protip
Vaikka kyseessä olisi ehjä yksilö tai jopa uusi auto, niin ei todellakaan hyvää sanottavaa ole. Harmaa, tylsä, ankea, askeettinen, ikävä.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Sekalainen koeajoketju
^^ Kuulisitpa mun jötsin äänet, alkaa Audikin kuulostamaan miellyttävältä
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sekalainen koeajoketju
^
Jos siinä toimii edes kolme sylinteriä, niin jötsi jää kakkoseksi. Kakspyttysenä jötsi vie kyl varmaan jo voiton...
Jos siinä toimii edes kolme sylinteriä, niin jötsi jää kakkoseksi. Kakspyttysenä jötsi vie kyl varmaan jo voiton...
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Sekalainen koeajoketju
Mä en edes tiedä onko tuo JTS terveen kuuloinen, kun en ole toisen jötsin ääntä kuullut. Omaan korvaan kuulostaa ihan traktorilta.Aquatica kirjoitti:^
Jos siinä toimii edes kolme sylinteriä, niin jötsi jää kakkoseksi. Kakspyttysenä jötsi vie kyl varmaan jo voiton...
Kaverin kanssa kokeiltiin toistemme autoja, mulle tuli -00 Primera. Ajettavuus perus japsi, vaihteisto toimi kivasti. Helvetin matalalla penkit siinä oli. Siksipä kai kaverini sanoi, että 156sessa tuntui olevan katto matalalla
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Sekalainen koeajoketju
Mulla oli tällainen vm. -98 1.8t ennen kuin ostin ensimmäisen156sen.Aquatica kirjoitti:Audi A3 2003 (väittää olevansa kyllä jo 2004 vm) 2.0TDI 103kW. Ajettu joku 330tkm tjsp.
Lyhyesti: Miten *KUKAAN* tässä maailmassa on voinut haluta tuollaista? Siis oikeasti, *kukaan*.
Sanon rehellisesti ja jopa puolueettomasti, että saman ikäluokan autoista esim. Fiat ja Alfa edustaa niin paljon parempaa yhä tänäkin päivänä (jopa ne ruosteiset 156:t), että ei tosikaan.
Tuo vehje on ankea ajaa. Siinä ei ole tuntoa (Sähköinen tuhoaja), paitsi tietysti alustan kovuus (ei samalla tavalla siedettävä kuin esim. MiTossa, vaan inhottavasti pompottavan jäykkä ja kova kivireki), penkki on ankea ja noh. Eipä tossa oikein hyvää ole.
Ehkä tässä syitä, miksi en ole Audimies...
Positiivisena ammutaan eka plussat:
+ Ei ole oma
+ Lähti käyntiin jo buusterin avulla
+ Loppujen lopuksi lähti käyntiin myös kaupan pihalla...
++ Ei ole oma, onneksi, vieläkään
- Miten kukaan on ikinä voinut tällaista haluta?!
- Koneen ääni pahempi, kuin sepelimylly. Jopa rikkinäinen Alfan JTD kuulostaa kiljoona kertaa pehmeämmältä. Siis sellainen kampuravikainen 159 esim.
- Sähköinen tehostin mallia SURKEA. Ei jäykisty kunnolla motarinopeuksissakaan ja jos hetken ajat suoraan, tulee pykälä - viive - siihen, että tehostin herää toimintaan...
- Ruma
- Epämukava kuskin jakkara, oudot säädöt. Ehkä jollekin Adonikselle menis?
- Ämpärimuovia vuorattuna ämpärimuovilla. Ja jotkut haukkuu Italialiasia ämpärimuovista. Ja tässä vehkeessä on sentään ihan ilmastointia automaagilla yms "herkkuja"... jopa vilkut on lisävarusteena otettu!
Nyt tosiaan tuollainen sijaisautona. Sijaisautolta en muuta tietysti tarvitse kuin sen, että sillä pääsee kotia, kauppaan ja töihin. Ja sieltä vielä sinne, mihin se pitää palauttaa.
Onneksi ei ole oma. Olisin ajanut sen jo mereen - itse kyydissä - jos olisi. Ja lisäks tosiaan jätti käynnistymättä kaupan pihassa. Syytä ei tiedetä, mutta jostain syystä se nyt niin päätti haluta tehdä. Varmaan kampiakselin asentoanturi tjsp...
Toivottavasti AK hoitaa viisysin soveltuvaan kuntoon riittävän vauhdikkaasti, että elämäni jää voiton puolelle.
Toivottavasti huomenna pääsen töihin Autismilla.
***
Protip
Vaikka kyseessä olisi ehjä yksilö tai jopa uusi auto, niin ei todellakaan hyvää sanottavaa ole. Harmaa, tylsä, ankea, askeettinen, ikävä.
Yhdyn muuten paitsi motin äänet tossa bensaturbossa oli ihan OK.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Sekalainen koeajoketju
2015 tai 2016 Passatilla kaupungissa pikkulenkki, jossa nyt ei kummoisia havaintoja ehdi tehdä. DSG:n kytkimen kulmikkuus yllätti, kaasua painaessa liikkeelle lähdössä ei ensin tunnu tapahtuvan oikein mitään, ja jos reagoit siihen "luonnollisesti" lisäämällä kaasua, nappaa kytkin hieman töksähtäen. Ei mitenkään autokoulu-tyylisesti, mutta ei pehmeästikään. En nyt kuitenkaan ihmettele, miksi noita ostetaan, ainakaan autoihin enemmälti perehtymättömien toimesta. Hoitaa hommansa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Sekalainen koeajoketju
Just niitä viallisen dsg:een oireitamutt kirjoitti:2015 tai 2016 Passatilla kaupungissa pikkulenkki, jossa nyt ei kummoisia havaintoja ehdi tehdä. DSG:n kytkimen kulmikkuus yllätti, kaasua painaessa liikkeelle lähdössä ei ensin tunnu tapahtuvan oikein mitään, ja jos reagoit siihen "luonnollisesti" lisäämällä kaasua, nappaa kytkin hieman töksähtäen. Ei mitenkään autokoulu-tyylisesti, mutta ei pehmeästikään. En nyt kuitenkaan ihmettele, miksi noita ostetaan, ainakaan autoihin enemmälti perehtymättömien toimesta. Hoitaa hommansa.
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Sekalainen koeajoketju
Mikäs jarrutti päätöksentekoa? Tai suorastaan esti sen.Vittorio Jano kirjoitti:Megané GT:n saa myös farkkuna. En tosin muista tarkkaa hintaa ja manuaalina sitä ei saa. Itse ottaisin sen ja tuossa muutama kk sitten melkein otinkin.Farina kirjoitti: Pösön GT farmari lienee ainoa kilpailija tässä hintaluokassa?
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Re: Sekalainen koeajoketju
Kyselin tuossa pari kk takaperin Alfan maahantuojalta mahdollista koeajohäppeninkiä Ouluun, kun ei meillä polosilla enää ole myyntiedustustusta. No nehän innoistuivat ja kehotti ottamaan yhteyttä seinäjoen dudeksiin. Sielläkin innostuttiin ja dudes ilmoitti että tere tulemast tänään tööräämään. Näin sitä välillä tulee hyviä ideoita meillä pölhömmilläkin.
Anyho omat Giulia-innostukset hieman laskivat kun joku aika sitten selvisi että farkkua ei ole tulossa, eikä ilmeisesti coupeakaan. Ja Stelvio ei jotenkin innosta ulkomaisesta huplatuksesta huolimatta. No jokatapauksessa takapotku Alfa on tapaus joka pitää kokea.
Jännästi kuitenkin päivän antoisin juttu oli kun törmäsin entiseen Alfaani! Vanha suola kyllä hieman janottaa... Paikalla oli myös magea Brera samalla metalliviinipunaisella värityksellä. Nom, nom, nom.
Giulia 2.0t Veloce AT - Italiaa saksalaisittain
************************
Hopeanharmaa ei ehkä ole ehkä väriltään se muotoilua marittelevin, mutta varmasti myyvin versio. Muotoilu on muuten aika konservatiivista mutta riittävä Alfamaista. Erityisesti berberi on kyllä neitokaisella kuosissa. Vanteet eivät myöskään ihan teledial-tyyliin säväyttäneet, mutta jälleen varmasti massaan vetoavia.
Sisällä onkin sitten varsin tyylikästä. Materiaalit itsessään olivat ehkä paikoitellen hieman kämäistä muovia, mutta pää kontaktipisteet, eli perse ja kädet olivat varsin hyvin hoidossa. Ratti olisi ehkä saanut olla paksumpi. Metalliset vaihtokahvat olivat hyvän kokoiset ja laadukkaan tuntuiset. Sen sijaan vilkkuviiksi olisi saanut olla muutaman sentin pidempi koska se jäi ärsyttävästi jemmaan. Muuten ergonomia oli aika jees ja ajoasento esmes mainio.
Ajossa ekaksi huomasi jousituksen erinomaisuuden. Pieni pintapehmeys yhdistettynä hienoon alustanhallintaan teki vaikutuksen. Hommassa oli myös atleettista keveyttä jota turbomoottoriski kiva kaasunvaste comppas. Myös ZF:n automagia toimi pääsääntösesti todella sutjakasti. Luikkaampi keli olis ollut kiva, jotta olisi voinut hieman kokeilla perstuntumaa perän liikkeisiin.
Sitten päästäänkin negatiivisiin tai sanotaanko arkisiin juttuihin. Moottori on toki ahdetuksi vehkeeksi smoothi ja vastaa hienosti pedaalin liikkeisiin. Mutta äänimailma on tyhjäkäynnillä dieselmäinen ja muuten hiljainen. Yläparrella on toki pientä murinaa, mutta hyvin vaisua sellasta. Muutenkin ajokokemusta vaivaa draamattomuus. Manuaali olisi ehkä lisännyt fiilistä, mutta moottoripuolella kaipaisi kyllä jonkinmoista lisäruisketta luonnesektorille.
Kokonaisuutena lyhyestä lenkistä jäi hieman intohimoton boogie. Markkinoilla on jo 3-sarja, XE ja C-sarja arkiseen aherrukseen. Alfalta olisin ehkä odottoanut muutakin kuin arkisuutta.
Anyho omat Giulia-innostukset hieman laskivat kun joku aika sitten selvisi että farkkua ei ole tulossa, eikä ilmeisesti coupeakaan. Ja Stelvio ei jotenkin innosta ulkomaisesta huplatuksesta huolimatta. No jokatapauksessa takapotku Alfa on tapaus joka pitää kokea.
Jännästi kuitenkin päivän antoisin juttu oli kun törmäsin entiseen Alfaani! Vanha suola kyllä hieman janottaa... Paikalla oli myös magea Brera samalla metalliviinipunaisella värityksellä. Nom, nom, nom.
Giulia 2.0t Veloce AT - Italiaa saksalaisittain
************************
Hopeanharmaa ei ehkä ole ehkä väriltään se muotoilua marittelevin, mutta varmasti myyvin versio. Muotoilu on muuten aika konservatiivista mutta riittävä Alfamaista. Erityisesti berberi on kyllä neitokaisella kuosissa. Vanteet eivät myöskään ihan teledial-tyyliin säväyttäneet, mutta jälleen varmasti massaan vetoavia.
Sisällä onkin sitten varsin tyylikästä. Materiaalit itsessään olivat ehkä paikoitellen hieman kämäistä muovia, mutta pää kontaktipisteet, eli perse ja kädet olivat varsin hyvin hoidossa. Ratti olisi ehkä saanut olla paksumpi. Metalliset vaihtokahvat olivat hyvän kokoiset ja laadukkaan tuntuiset. Sen sijaan vilkkuviiksi olisi saanut olla muutaman sentin pidempi koska se jäi ärsyttävästi jemmaan. Muuten ergonomia oli aika jees ja ajoasento esmes mainio.
Ajossa ekaksi huomasi jousituksen erinomaisuuden. Pieni pintapehmeys yhdistettynä hienoon alustanhallintaan teki vaikutuksen. Hommassa oli myös atleettista keveyttä jota turbomoottoriski kiva kaasunvaste comppas. Myös ZF:n automagia toimi pääsääntösesti todella sutjakasti. Luikkaampi keli olis ollut kiva, jotta olisi voinut hieman kokeilla perstuntumaa perän liikkeisiin.
Sitten päästäänkin negatiivisiin tai sanotaanko arkisiin juttuihin. Moottori on toki ahdetuksi vehkeeksi smoothi ja vastaa hienosti pedaalin liikkeisiin. Mutta äänimailma on tyhjäkäynnillä dieselmäinen ja muuten hiljainen. Yläparrella on toki pientä murinaa, mutta hyvin vaisua sellasta. Muutenkin ajokokemusta vaivaa draamattomuus. Manuaali olisi ehkä lisännyt fiilistä, mutta moottoripuolella kaipaisi kyllä jonkinmoista lisäruisketta luonnesektorille.
Kokonaisuutena lyhyestä lenkistä jäi hieman intohimoton boogie. Markkinoilla on jo 3-sarja, XE ja C-sarja arkiseen aherrukseen. Alfalta olisin ehkä odottoanut muutakin kuin arkisuutta.
-Matti-
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Sekalainen koeajoketju
En sitten kuitenkaan halunnut Rellua tarpeeksi. Vähän käytetty Giulia kummitteli mielessä...Farina kirjoitti:Mikäs jarrutti päätöksentekoa? Tai suorastaan esti sen.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Sekalainen koeajoketju
Volvo V90 D4. Pakko oli testata kun mahdollisuus tuli. Jätti positiivisen kuvan. Riittävän ripeä kone ja kerrassaan hieno automaatti Volvoksi. Ei nykinyt vaan veti ja vaihtoi tosi kivasti. Takatilat riitti kolmelle mutta ei tämä superbin tasoa ole. Hyvä kuskin istuin ja ergonomia. Konttia on viistetty 70-sen verrattuna mutta kyllä tuonkin kanssa voisi elää. Jotenkin tykkään tuon auton muotoilusta, pakko se on myöntää. En ole tutkinut sen tarkemmin speksejä mutta tätä ei taida saada mahtumaan nelivetona (liisarina) alle 135 grammaan.
Alfa Romeo 155 V6 1992
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Sekalainen koeajoketju
Jostain syystä jäi tismalleen samat fiilikset ekalla koeajolla.Matti_S kirjoitti:Kokonaisuutena lyhyestä lenkistä jäi hieman intohimoton boogie. Markkinoilla on jo 3-sarja, XE ja C-sarja arkiseen aherrukseen. Alfalta olisin ehkä odottoanut muutakin kuin arkisuutta.
Viime viikolla tuli koitettua Giuliaa uudemman kerran ja se tuntui niin hemmetin hienolta kulkineelta. Ulkonäkö ja sisusta tosiaan jättää vähän laimean tunnelman, mutta sen mitä noita on liikenteessä tullut vastaan niin aika hienolla tavalla erottuva auto tuo kuitenkin on.
Uskomattoman hieno laite ajaa nyt kun pääsi kuivalla asfaltilla ajelemaan
Noi nippeli nappeli bittihirviö softaromu vatkaimet on kilpailijoilla ehkä osin tehty helpommin käytettäviksi, mut mikä tärkeintä toi "hardware" on Alfassa parhaalla tasolla
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Sekalainen koeajoketju
BMW M3 Performance F30
+ Äänet
+ Liikkuu pikaseen
+ Kiva ajaa
+ Mokkanahkaratti vaihtovaloineen, vaihteisto, ajotilat, moottori, alusta yms
- Tarvitsee moottoriradan jotta autosta saa suurimman ilon
Edit: Kun nyt miettii että Giulia QV on vielä rajumpi niin huhhuh, sitä tahtois kyllä kokeilla vertailuksi.
+ Äänet
+ Liikkuu pikaseen
+ Kiva ajaa
+ Mokkanahkaratti vaihtovaloineen, vaihteisto, ajotilat, moottori, alusta yms
- Tarvitsee moottoriradan jotta autosta saa suurimman ilon
Edit: Kun nyt miettii että Giulia QV on vielä rajumpi niin huhhuh, sitä tahtois kyllä kokeilla vertailuksi.
Noni
Re: Sekalainen koeajoketju
Dodge Charger R/T 5.7 Hemi vm.2016
+ Tehoa riittävästi (375 hp) takatuuppariin sallien turvalliset ohitukset. Ei minkäänlaisia luistonesto tai ajovakautus hilavitkuttimia pilaamassa ajofiilistä.
+ Muotoilu.
+ Hiljainen sisältä. Kunnes vähän kurnuttaa tehoja koneesta, niin sopivasti kuuluu kabiiniin. (Ei auton kaiuttimista)
+ Selkeä mittaristo ja loogiset toiminnot namiskoissa.
+ Kuskin jakkara.
+ Kulutus. Alle 10 ltr/ 100 km.
+ Hienosti menee sekä suoraa että serpentiiniä.
+ Iso tavaratila.
- Apparin jakkara. Vajavaiset säädöt.
- Vähän viivettä 8 lovisessa tomaatissa, mutta rattiläpyskät vaihtoivat moitteetta.
Yleisin poliisiauto matkanvarrella ja taksissakin noita oli paljon.
Reilun 5300 km koeponnistuksen jälkeen voisin tuollaisen itselleni ottaa. Sen verran oli makee laite .
+ Tehoa riittävästi (375 hp) takatuuppariin sallien turvalliset ohitukset. Ei minkäänlaisia luistonesto tai ajovakautus hilavitkuttimia pilaamassa ajofiilistä.
+ Muotoilu.
+ Hiljainen sisältä. Kunnes vähän kurnuttaa tehoja koneesta, niin sopivasti kuuluu kabiiniin. (Ei auton kaiuttimista)
+ Selkeä mittaristo ja loogiset toiminnot namiskoissa.
+ Kuskin jakkara.
+ Kulutus. Alle 10 ltr/ 100 km.
+ Hienosti menee sekä suoraa että serpentiiniä.
+ Iso tavaratila.
- Apparin jakkara. Vajavaiset säädöt.
- Vähän viivettä 8 lovisessa tomaatissa, mutta rattiläpyskät vaihtoivat moitteetta.
Yleisin poliisiauto matkanvarrella ja taksissakin noita oli paljon.
Reilun 5300 km koeponnistuksen jälkeen voisin tuollaisen itselleni ottaa. Sen verran oli makee laite .
Ride on!
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
^Tälle rapskalle iso peukku! Hyvä että ovat saaneet viimeisimmän Tien / Radan asiapeliksi.
Ensimmäisen uudelleenlämmitetyn generaation Charger Hemiä olen pyöritellyt, tuostahan ei hauskuuden pilaajia saanut kokonaan pois päältä ja laatikossa oli pykäliä aika harvassa - mukavuusvaunu. Tietty R/T varmaan silloinkin erimaata.
Kiitos muutenkin fiilisten jakamisesta! Paljon on vettä virrannut Red Riverillä oman 66 vierailun jälkeen...
Ensimmäisen uudelleenlämmitetyn generaation Charger Hemiä olen pyöritellyt, tuostahan ei hauskuuden pilaajia saanut kokonaan pois päältä ja laatikossa oli pykäliä aika harvassa - mukavuusvaunu. Tietty R/T varmaan silloinkin erimaata.
Kiitos muutenkin fiilisten jakamisesta! Paljon on vettä virrannut Red Riverillä oman 66 vierailun jälkeen...
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Sekalainen koeajoketju
Oon kans huomannut katsovani volvoja nykyään sillä silmälläJanne kirjoitti:Volvo V90 D4. Pakko oli testata kun mahdollisuus tuli. Jätti positiivisen kuvan. Riittävän ripeä kone ja kerrassaan hieno automaatti Volvoksi. Ei nykinyt vaan veti ja vaihtoi tosi kivasti. Takatilat riitti kolmelle mutta ei tämä superbin tasoa ole. Hyvä kuskin istuin ja ergonomia. Konttia on viistetty 70-sen verrattuna mutta kyllä tuonkin kanssa voisi elää. Jotenkin tykkään tuon auton muotoilusta, pakko se on myöntää. En ole tutkinut sen tarkemmin speksejä mutta tätä ei taida saada mahtumaan nelivetona (liisarina) alle 135 grammaan.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Sekalainen koeajoketju
Nyt oli 66:lla hyvä rapsa. Ämerikan Fiat säännöttää!
Tuosta uudesta isosta Vollesta. Se ei kyllä näytä Volvolta, tämä siis hyvä.
Ongelmani on, että päässä pyörii jonkun muun auton luonnos takavuosilta (jo '80-luvulta??)
joka oli tuon näköinen. Jossain lehdessä (todennäköisesti Car) tai sitten Interweb kun muistini mukaan
olen tuollaisen täsmälleen S90 näköisen nähnyt. Punainen piirros, sellainen tyylitelty 'taiteilijan näkemys uudesta xxx'.
Ja miksi ajatus tuon kohdalla kulkee BL:n suuntaan?
Tosin, jos paljastuu, että tuo on joku ison Leylandin luonnoksen kopio, halukkuuteni tuollainen ostaa ja BL lätkin customoidda heräsi juuri
Vai onko kyseessä vain bon vojage ilmiö?
-Tazio
Tuosta uudesta isosta Vollesta. Se ei kyllä näytä Volvolta, tämä siis hyvä.
Ongelmani on, että päässä pyörii jonkun muun auton luonnos takavuosilta (jo '80-luvulta??)
joka oli tuon näköinen. Jossain lehdessä (todennäköisesti Car) tai sitten Interweb kun muistini mukaan
olen tuollaisen täsmälleen S90 näköisen nähnyt. Punainen piirros, sellainen tyylitelty 'taiteilijan näkemys uudesta xxx'.
Ja miksi ajatus tuon kohdalla kulkee BL:n suuntaan?
Tosin, jos paljastuu, että tuo on joku ison Leylandin luonnoksen kopio, halukkuuteni tuollainen ostaa ja BL lätkin customoidda heräsi juuri
Vai onko kyseessä vain bon vojage ilmiö?
-Tazio
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Sekalainen koeajoketju
Tuo tuore chargeri on kyllä tyylikäs, omistamisenhalua herättävä laitos. Ei ole tullut semmoista kokeiltua, mutta ainakin nämä retro camarot ja challengerit olivat sen verran positiivisia tapauksia, että helppo uskoa tuostakin.
Ja uudesta volvosta myös täällä positiiviset fiilikset. S90 D5awd oli myös todella mukava auto ajella tunnin koeajolenkillä. V90 D3 neliveto mmuuten menee alle tuon päästörajan
Ja uudesta volvosta myös täällä positiiviset fiilikset. S90 D5awd oli myös todella mukava auto ajella tunnin koeajolenkillä. V90 D3 neliveto mmuuten menee alle tuon päästörajan
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Sekalainen koeajoketju
^
Juu niin taitaa...128g. Jossain oli D4 AWD automaattina myös samoilla spekseillä. Ei vaan tunnu paikallista merkkiliikettä kiinnostavan autonmyynti ollenkaan.
Juu niin taitaa...128g. Jossain oli D4 AWD automaattina myös samoilla spekseillä. Ei vaan tunnu paikallista merkkiliikettä kiinnostavan autonmyynti ollenkaan.
Alfa Romeo 155 V6 1992
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Re: Sekalainen koeajoketju
Chargeri maistuis todella.routasydän kirjoitti:Tuo tuore chargeri on kyllä tyylikäs, omistamisenhalua herättävä laitos. Ei ole tullut semmoista kokeiltua, mutta ainakin nämä retro camarot ja challengerit olivat sen verran positiivisia tapauksia, että helppo uskoa tuostakin.
Ja uudesta volvosta myös täällä positiiviset fiilikset. S90 D5awd oli myös todella mukava auto ajella tunnin koeajolenkillä. V90 D3 neliveto mmuuten menee alle tuon päästörajan
Uusi Volvo näytti ihan aluksi jollain tapaa hienolta mutta nyt pidän designia todella epäonnistuneena. Se näyttää jollain tapaa hyvin vanhanaikaiselta lootalta vaan, ei himota tippaakaan. Uusi XC90 toisaalta on mennyt oikeaan suuntaan niinkuin myös pikkuveljensä.
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Sekalainen koeajoketju
Esitän eriävän mielipiteen. Mielestäni Volvo on hyvällä tavalla palannut, jos nyt ei juurilleen, niin siihen aikaan jolloin legendaariset Volvo-mallit valmistettiin ja Volvo todellakin näyttää Volvolta. Toisin kuin suurinpiirtein kaikki edelliset 2000-luvulta tähän saakka valmistetut mallit. Varsinkin 60-sarja 2.generaatiosta eteenpäin & Xc60 oli niin Fordia, ettäTazio kirjoitti:Tuosta uudesta isosta Vollesta. Se ei kyllä näytä Volvolta, tämä siis hyvä.
Se, että onko kasarifiilistely sitten kenenkään muun mielestä hyvä juttu, onkin jo eri asia. Ottimon kommenttiin peilaten, ei taida olla
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sekalainen koeajoketju
Komppaan TTY:tä. Minusta S/V90 ovat pitkästä aikaa Volvoja, jotka näyttävät Volvolta.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Sekalainen koeajoketju
^ ja ^^
Vääntäkääs nyt jätkät mulle rautalangasta mistä kohtaa tuo uusi on 'legendaaristen volvomallien' näköinen?
Amazon, 14x, 24x ja 7xx ja mitä näitä nyt on?
En kyllä löydä yhdennäköisyyttä, nuo mielestäni perinteiset Volvot ovat, noh Volvomaisia ja uusi V/S taas jopa moderni. Hyvällä tavalla
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Vääntäkääs nyt jätkät mulle rautalangasta mistä kohtaa tuo uusi on 'legendaaristen volvomallien' näköinen?
Amazon, 14x, 24x ja 7xx ja mitä näitä nyt on?
En kyllä löydä yhdennäköisyyttä, nuo mielestäni perinteiset Volvot ovat, noh Volvomaisia ja uusi V/S taas jopa moderni. Hyvällä tavalla
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sekalainen koeajoketju
Ei se ole suoraan legendaarisen volvomallin näköinen, vaan Volvon näköinen. Massasta erottuva ja ryhdikäs, jollakin suurella tavalla, mitä en osaa suoraan nimetä, ruotsalainen. Se ei yritä olla harmaa varpunen kuten S40/S60 generaatiosta riippumatta. S80:n ensimmäisessä sukupolvessa oli sentään vähän vastaavaa olemusta.Tazio kirjoitti:^ ja ^^
Vääntäkääs nyt jätkät mulle rautalangasta mistä kohtaa tuo uusi on 'legendaaristen volvomallien' näköinen?
Ei ainakaan minun silmään muutkaan luettelemasi mallit näytä keskenään samalta, mutta ne kaikki näyttävät Volvolta.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Sekalainen koeajoketju
Näyttääkö vastaantuleva V90 muiden mielestä takapainoiselta? Ihan niinkuin perä roikkuisi.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Sekalainen koeajoketju
^Tunnustan. Sama havainto myös uusimman korin Ford Mondeossa alusta asti. Kaikki sen näköisiä, että kontista pitäisi poistaa 100kg rojua.
Kuten tämä kuva osoittaa. Näyttää istuvalta mäyräkoiralta odottaen lupaa liikkua
Kuten tämä kuva osoittaa. Näyttää istuvalta mäyräkoiralta odottaen lupaa liikkua
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Sekalainen koeajoketju
Näyttävät Volvolta = Tylsällä kirveellä veistettyjä <sellainen hauska sarvipää hymiö tähän>Polforea kirjoitti:Ei se ole suoraan legendaarisen volvomallin näköinen, vaan Volvon näköinen. Massasta erottuva ja ryhdikäs, jollakin suurella tavalla, mitä en osaa suoraan nimetä, ruotsalainen. Se ei yritä olla harmaa varpunen kuten S40/S60 generaatiosta riippumatta. S80:n ensimmäisessä sukupolvessa oli sentään vähän vastaavaa olemusta.Tazio kirjoitti:^ ja ^^
Vääntäkääs nyt jätkät mulle rautalangasta mistä kohtaa tuo uusi on 'legendaaristen volvomallien' näköinen?
Ei ainakaan minun silmään muutkaan luettelemasi mallit näytä keskenään samalta, mutta ne kaikki näyttävät Volvolta.
Eli kun tuo volvomaisuus minusta on ollut tiiliskivi pyörillä koulun designia on tämä uusi enemmän Ikea tai ehkä jopa hivenen Bauhaus-koulukuntaa.
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk