Mitä teit tänään tallissa?
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^^ Kui pitkään pidättelen hengitystä?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ruuvasin ökybemariin uudet etujarrut (=levyt ja palat) sijoilleen. Päädyin pohdiskelun ja tutkiskelun jälkeen taikomaan paikalleen EBC:n tuotteita Turbogroove-levyjen ja YellowStuff -palojen muodossa. Ja ihan ekana tietty löin veekasin tulille, että sain sen pois edestä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^onneks löit keltaset stuffit paikkaansa. Ainoat versiot, jotka toimii/kestää, imo. Meinaaks muuten oikeesti, ettei ala noit levyt tärräämään?
"puhun niin totta kuin osaan"
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mulla oli vuonna yksi Turbogroovet ja Greenstuffit 164:ssä. Ei mitään pahaa sanottavaa niistä, suoranakin pysyivät vaikka tuli muutaman kerran radallakin härkittyä.
- Epäkelpokeräilijä -
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^harvassa ovat levyt (muut kuin orggigset), jotka toimivat tärisemättä penarissa. Tilanteen huomaa sitten joko kovan konetiejarrutuksen jälkeen tai puolenvuoden päästä.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
OK, luulin että tarkoitit ongelman olevan levy- eikä automerkissä.
Kaveri ei toistaiseksi ole tainnut löytää e46 330d:hensä levyjä jotka pysyisivät suorana. Taitaa olla tarkka mitoitus jossain kohtaa.
Kaveri ei toistaiseksi ole tainnut löytää e46 330d:hensä levyjä jotka pysyisivät suorana. Taitaa olla tarkka mitoitus jossain kohtaa.
- Epäkelpokeräilijä -
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^marmorilta alkuperäistet (tai jostain), ei ole muuta vaihtoehtoa.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei auttanut hukkaportin särkkiminen, ahdot karkaa vieläkin. Mitähän kummaa tuossakin voi olla, kun talven aikana ei ole hukkaporttiin tai muuhunkaan ahtoihiin liittyvään koskettu?Eero kirjoitti:33 meni tällä viikolla maalarille. Pari ruostepaikkaa korjataan ja pari koripeltiä saa uutta väriä niskaan.
Tänään niputin 75:n ja otin ajoon. Muuten tuntuis pelaavan ihan suht ok, mutta ahdot karkaa. Täytyy huomenna tutkia, olisko hukkaportti jumissa tms.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Joo, tuota kuului useammasta suunnasta EBC:n värivalikoiman suhteen, mikä vaikutti kovasti päätökseen. Joskin totean myös, että TVR:n Greestuffeista ei ole mitään pahaa sanottavaa.palkus kirjoitti:^onneks löit keltaset stuffit paikkaansa. Ainoat versiot, jotka toimii/kestää, imo. Meinaaks muuten oikeesti, ettei ala noit levyt tärräämään?
Edellisen penarin etujarruihin Schmiedmann halusi välttämättä laittaa orggispalat, koska tarvikepalat kuulemma alkavat tärräämään nelivetopenarissa. Levyt meni jotain edukasta perustarviketta ja toimivat kyllä mallikkaasti. Ainakin koeajolenkillä toimivat mallikkaasti, vaikka vedin pari tiukahkoakin jarrutusta. Ovat ainakin vielä täysin balanssissa ja suorassa - eivät tärrää eikä auto puolla jarruttaessa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Ricardo
- Viestit: 41
- Liittynyt: 09 Elo 2013, 15:43
- Car(s): 156 2.0TS sportwagon, Seat Exeo ST, Ex-Seat exeo TDI, Ex-volvo s40 T4
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Mitä teit tänään tallissa?
Jäähdytin vaihtui metallipäätyiseen.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pikku-Juulia sai uuden etupyörän laakerin ( lopultakin ) ja Saito 56:n käytön puutteesta jumiutunut venttiilinnostin irtosi --> sain mosan kasaan, vajaat 10 cm3 metanolikäyttöistä nelitahtia taivaalle 


Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin tuulilasin pesimen suuttimet. Mukava homma, kun pyyhkijän varret oli jumissa, eikä muovin alle meinannut päästä.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kardaanijumpasta tulee näköjään jokavuotinen perinne. Tällä kertaa lähti irti (vaan ei vielä lattialle asti - tarvii kuikuilla mitä reittiä sen sieltä taikoo ulos) TVR:n kardaani, tarkoituksena ristikkojumppa ja tasapainotus kun ilmeisesti tuo on viime kesän lopussa ilmestyneen tärinän alkulähde. Samalla huomasin että takapää oli öljystä märkä ja kun ei siellä montaa öljylähdettä ole, varmistin hajutestillä että öljy on peräisin tuiki harvinaisesta peräöljylähteestä. Taitaa olla aika tutkia, mistä tuohon kaivetaan perän etustefa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Mokomakin
- Viestit: 691
- Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
- Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65 - Paikkakunta: Salo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Etupyöränlaakerijumppa suoritettu 156seen. Ihana hiljaisuus <3
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Laitoin poitsun mopoon palan Italiaa.
Kiinalainen Mikuni-kopio sai väistyä Dellorton tieltä. Kromisella imuputkella tietty
Nyt vastaa säätöihin, mutta ei jaksa kunnolla käydä tyhjää. Seuraavaksi säädin venttiilit, tai oikeastaan venttiilin. Pakoventtiili oli ok, mutta imun välys oli nollissa. Eipä vieläkään meinaa jaksaa käydä kevyesti. Täytyy kai hommata pienempi tyhjäkäyntisuutin ja kokeilla josko auttaisi.
Kiinalainen Mikuni-kopio sai väistyä Dellorton tieltä. Kromisella imuputkella tietty

Nyt vastaa säätöihin, mutta ei jaksa kunnolla käydä tyhjää. Seuraavaksi säädin venttiilit, tai oikeastaan venttiilin. Pakoventtiili oli ok, mutta imun välys oli nollissa. Eipä vieläkään meinaa jaksaa käydä kevyesti. Täytyy kai hommata pienempi tyhjäkäyntisuutin ja kokeilla josko auttaisi.
- Liitteet
-
- DSCN6265[2].JPG
- (126.44 KiB) Tiedosto ladattu 7310 kertaa
- catharsis
- Viestit: 113
- Liittynyt: 24 Huhti 2016, 22:36
- Car(s): ex-156 2.0 JTS SW boselift
e61 525 -07
S80 2.4 -00 - Paikkakunta: Helsingin MLK
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kokeile vakioilmanputsarilla.. ei noista kartioista oo ku imuääniksi.Abarth kirjoitti:Laitoin poitsun mopoon palan Italiaa.
Kiinalainen Mikuni-kopio sai väistyä Dellorton tieltä. Kromisella imuputkella tietty![]()
Nyt vastaa säätöihin, mutta ei jaksa kunnolla käydä tyhjää. Seuraavaksi säädin venttiilit, tai oikeastaan venttiilin. Pakoventtiili oli ok, mutta imun välys oli nollissa. Eipä vieläkään meinaa jaksaa käydä kevyesti. Täytyy kai hommata pienempi tyhjäkäyntisuutin ja kokeilla josko auttaisi.
Onko kurkulla oikee tiiviste? yleensä nähnyt useamman millin paksuja, toimii myös lämpöeristeenä kaasarille päin
ja tyhjäkäyntisuutin ei voi olla liian iso, muki vaan on sillon turhan pieni

Jos tuo oma projekti vielä heräilis nukuttuaan 2v sään armoilla, lähtee 25mm tilaukseen muiden romujen ohella.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Alkuperäistä ilmanputsaria ei ole. Koitin ilman putsaria
ja eroa ei juuri ollut. Jätin paksun bakeliittitiivisteen pois välistä, kun oli niin huonossa kunnossa. Muki on 70cc ja kaasari 20mm.
Vaihtelin eilen illalla Sysleriin kesäpyöriä alle, kun huomasin oikean takajarrun jumittavan. Näissä on keraamiset männät satuloissa, jotka ovat siitä mukavat, että eivät ruostu, mutta sitävastoin ne kuulemma turpoavat ajanmittaan niin, että alkavat jumittamaan.
Männän pää oli muutenkin lohjennut ja suojakumi hapero. Onneksi sattui hyllyssä olemaan uudet hilut.
Menihän se ilta vähän myöhään ja kurkku tuli kipeäksi, mutta eipä jarru enää laahaa.

Vaihtelin eilen illalla Sysleriin kesäpyöriä alle, kun huomasin oikean takajarrun jumittavan. Näissä on keraamiset männät satuloissa, jotka ovat siitä mukavat, että eivät ruostu, mutta sitävastoin ne kuulemma turpoavat ajanmittaan niin, että alkavat jumittamaan.

Männän pää oli muutenkin lohjennut ja suojakumi hapero. Onneksi sattui hyllyssä olemaan uudet hilut.
Menihän se ilta vähän myöhään ja kurkku tuli kipeäksi, mutta eipä jarru enää laahaa.
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Nuo kiinan kaasarit on kyllä mielenkiintoisia. Meilläkin on pojan mönkijässä tuollainen honda-klooni ja kaasarilla jossa lukee vain "japan"
Seosruuvin käyttökelpoinen alue on noin 1/4 kierros. Eihän se tyhjää käy ihan vimpan päälle, mutta pysyy se edes käynnissä. Kun tuo uutena tuli, niin kaasari oli aivan taivahan paksulla. Työnti mustaa putkesta kun joku dieseli. Säätöjen jälkeen pelaa kyllä ihan hyvin. Viime viikonloppuna piti käyttää kaasari atomeina kun tyhjäkäynti katosi kokonaan. Todennäköisesti oli jokin roska mennyt. Mitään ei näkynyt, mutta putsauksen jälkeen toimi taas kuten ennenkin. Bensafiltterikin tuossa on kuitenkin.
Eipä nuo vehkeet kyllä kalliitakaan ole, niin ei kai laatukaan voi olla ihan priimaa
Sääliksi kyllä käy jos joku mitään osaamaton moisen ostaa.
Sen verran tuli eilen tallissa käytyä, että pari putken päätä vedin plasmalla viistoksi. On se vaan kätevä kone. Joku vähän yli-innokas rakentaja meni hitsailemaan ulokkeita palkkiin jo siten ettei se enää vannesahaan mahtunut tuota viistämistä varten. Toisen palkin sahasin vanteella ennen hitsaamista
Ihan mukavaa vaihtelua välillä tuollaisen vähän raskaamman raudan kanssa touhuta.

Seosruuvin käyttökelpoinen alue on noin 1/4 kierros. Eihän se tyhjää käy ihan vimpan päälle, mutta pysyy se edes käynnissä. Kun tuo uutena tuli, niin kaasari oli aivan taivahan paksulla. Työnti mustaa putkesta kun joku dieseli. Säätöjen jälkeen pelaa kyllä ihan hyvin. Viime viikonloppuna piti käyttää kaasari atomeina kun tyhjäkäynti katosi kokonaan. Todennäköisesti oli jokin roska mennyt. Mitään ei näkynyt, mutta putsauksen jälkeen toimi taas kuten ennenkin. Bensafiltterikin tuossa on kuitenkin.
Eipä nuo vehkeet kyllä kalliitakaan ole, niin ei kai laatukaan voi olla ihan priimaa

Sen verran tuli eilen tallissa käytyä, että pari putken päätä vedin plasmalla viistoksi. On se vaan kätevä kone. Joku vähän yli-innokas rakentaja meni hitsailemaan ulokkeita palkkiin jo siten ettei se enää vannesahaan mahtunut tuota viistämistä varten. Toisen palkin sahasin vanteella ennen hitsaamista

Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- catharsis
- Viestit: 113
- Liittynyt: 24 Huhti 2016, 22:36
- Car(s): ex-156 2.0 JTS SW boselift
e61 525 -07
S80 2.4 -00 - Paikkakunta: Helsingin MLK
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^^ joo, on noi kaasarit vähän sinnepäin. Mulle tarjoutui just mahdollisuus lunastaa vuoden ajettu kiinanpommi, mikä ei herää. bensaa ja kipinää tulee, epäilee kaasaria. Yritin tyrkyttää kölville, jos laittasin sen kuntoon, mutta ei ollut kiinnostusta "noloon ämmien vehkeeseen". No faijansa on sitten vissiin jokin sortin häpeilemätön tyttöilijä, kun samanlaisella kehtaa ajella. 82cc, variaattori ja parit rajottimet kuitattu. Haaveissa isovenakansi ja taakse racing jouset.
Kyllä kelpaa sitten yksityisalueella ajella.

Kyllä kelpaa sitten yksityisalueella ajella.
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Joskus ostin ihan läpällä sellaisen 2t-kiinaskopan. Tuossahan on legendaarisen ilmajäähdytteisen vaakaminarellin kopiokone. Iso pytty, 24 mm kaasari, variaattori ja KX65:n putkesta tehty tehoputki. Rungolle stretsiä joku 25 cm ja madallusta reilusti.
Halppis fillarimittari ei näyttänyt yli 99 km/h
Tosin vähän kurja ajella moinen kun tehoalue on kun 80 cc crossipyörässä.
Palautin tuon sitten vakiopytylle ja putkelle sekä variin vähän punttia lisää ja joku Derbin 16 mm phbg kaveriksi. Nyt menee noin 65 ja käyttäytyy kun normaali mopo. Ei tuolla kyllä ole tullut ajeltua, mutta tulipahan tehtyä.
Naurettavan helppoa on nykyään tuo mopon virittely. Ennen sentään viilattiin pyttyjä ja oikeat viriosat maksoi ihan pirusti. Nyt saa muutamalla satasella osat joilla mopo kulkee aivan törkeästi. Tosin nykyrungot ja levyjarrut kestää vauhtiakin vähän erilailla mitä pappiksen peltirunko ja ABS-hidastimet
Eilen tuli tallissa tehtyä yhteen perämoottoriin pientä huoltoa kivikopsauksen jäljiltä. Vetoratas ja pystyakseli uusiksi. Sitten tuli vähän tuota mun raskaan raudan projektia tähtäiltyä linjaan ja heppailtua rautaa kiinni. Samalla vähän hitsasin 128:n kaasuvivustoa uuteen uskoon.
Halppis fillarimittari ei näyttänyt yli 99 km/h

Tosin vähän kurja ajella moinen kun tehoalue on kun 80 cc crossipyörässä.
Palautin tuon sitten vakiopytylle ja putkelle sekä variin vähän punttia lisää ja joku Derbin 16 mm phbg kaveriksi. Nyt menee noin 65 ja käyttäytyy kun normaali mopo. Ei tuolla kyllä ole tullut ajeltua, mutta tulipahan tehtyä.
Naurettavan helppoa on nykyään tuo mopon virittely. Ennen sentään viilattiin pyttyjä ja oikeat viriosat maksoi ihan pirusti. Nyt saa muutamalla satasella osat joilla mopo kulkee aivan törkeästi. Tosin nykyrungot ja levyjarrut kestää vauhtiakin vähän erilailla mitä pappiksen peltirunko ja ABS-hidastimet

Eilen tuli tallissa tehtyä yhteen perämoottoriin pientä huoltoa kivikopsauksen jäljiltä. Vetoratas ja pystyakseli uusiksi. Sitten tuli vähän tuota mun raskaan raudan projektia tähtäiltyä linjaan ja heppailtua rautaa kiinni. Samalla vähän hitsasin 128:n kaasuvivustoa uuteen uskoon.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Venttiilien säätö + muuta keväthuoltoa tyttären Peugeot V-Clic (made by Baotian) -mopoon. Ärsyttävä, ajoittain ilmenevä "vähän jäähdyttyään ei meinaa lähteä käyntiin" ongelma pysyy edelleen sitkeästi kummittelemassa. Sytkäongelmalle se kyllä kuulostaa, kun kaasarin olen juuri käynyt läpi, eikä se vaikuttanut asiaan mitenkään.
Autopuolelta tuttu kampiakselin asentotunnistinhan tekee monesti juurikin tämän tyyppistä vikaa, joten vois olla vaikka se... Pitää vähän kuitenkin vielä mittailla ennen ku alan osia vaihtelemaan, jahka nyt taas huoltoaikaa häristimelle liikenee
Autopuolelta tuttu kampiakselin asentotunnistinhan tekee monesti juurikin tämän tyyppistä vikaa, joten vois olla vaikka se... Pitää vähän kuitenkin vielä mittailla ennen ku alan osia vaihtelemaan, jahka nyt taas huoltoaikaa häristimelle liikenee

facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Baotianissa vaihtaisin tulpanhatun ehjään noilla oireilla?Jakke kirjoitti:Venttiilien säätö + muuta keväthuoltoa tyttären Peugeot V-Clic (made by Baotian) -mopoon. Ärsyttävä, ajoittain ilmenevä "vähän jäähdyttyään ei meinaa lähteä käyntiin" ongelma pysyy edelleen sitkeästi kummittelemassa. Sytkäongelmalle se kyllä kuulostaa, kun kaasarin olen juuri käynyt läpi, eikä se vaikuttanut asiaan mitenkään.
Autopuolelta tuttu kampiakselin asentotunnistinhan tekee monesti juurikin tämän tyyppistä vikaa, joten vois olla vaikka se... Pitää vähän kuitenkin vielä mittailla ennen ku alan osia vaihtelemaan, jahka nyt taas huoltoaikaa häristimelle liikenee
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jaa... Voikos sen pelkän hatun vaihtaa vai tuleeko se puolan mukana?A Bart kirjoitti:Baotianissa vaihtaisin tulpanhatun ehjään noilla oireilla?Jakke kirjoitti:Venttiilien säätö + muuta keväthuoltoa tyttären Peugeot V-Clic (made by Baotian) -mopoon. Ärsyttävä, ajoittain ilmenevä "vähän jäähdyttyään ei meinaa lähteä käyntiin" ongelma pysyy edelleen sitkeästi kummittelemassa. Sytkäongelmalle se kyllä kuulostaa, kun kaasarin olen juuri käynyt läpi, eikä se vaikuttanut asiaan mitenkään.
Autopuolelta tuttu kampiakselin asentotunnistinhan tekee monesti juurikin tämän tyyppistä vikaa, joten vois olla vaikka se... Pitää vähän kuitenkin vielä mittailla ennen ku alan osia vaihtelemaan, jahka nyt taas huoltoaikaa häristimelle liikenee
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- T Blomfeldt
- Viestit: 145
- Liittynyt: 13 Loka 2010, 10:47
- Car(s): 156 V6
Audi A4
Volvo 240-projekti - Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaimo rupes puhua ettei polttopuut voi enää säylytä lihalaatikossa takan vieressä ja meinas ostaa Biltemalla valurauta telieen.
Päätin että oli aika lähteä talliin kun en kestä katsoa niitä valurauta härvelit.
Paino suoraan muotista 526 grammaa -kun pitää myös jaksaa kantaa polttopuut..
Päätin että oli aika lähteä talliin kun en kestä katsoa niitä valurauta härvelit.
Paino suoraan muotista 526 grammaa -kun pitää myös jaksaa kantaa polttopuut..

- Liitteet
-
- 18268366_1497177550327664_7579960985920075061_n.jpg
- (71.93 KiB) Tiedosto ladattu 6893 kertaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Muistaakseni vedin piuhan poikki ja normaali kierrettävä tunturin tulpanhattu tilalle ja sen jälkeen ongelmia ei ollut.Jakke kirjoitti:Jaa... Voikos sen pelkän hatun vaihtaa vai tuleeko se puolan mukana?A Bart kirjoitti:Baotianissa vaihtaisin tulpanhatun ehjään noilla oireilla?Jakke kirjoitti:Venttiilien säätö + muuta keväthuoltoa tyttären Peugeot V-Clic (made by Baotian) -mopoon. Ärsyttävä, ajoittain ilmenevä "vähän jäähdyttyään ei meinaa lähteä käyntiin" ongelma pysyy edelleen sitkeästi kummittelemassa. Sytkäongelmalle se kyllä kuulostaa, kun kaasarin olen juuri käynyt läpi, eikä se vaikuttanut asiaan mitenkään.
Autopuolelta tuttu kampiakselin asentotunnistinhan tekee monesti juurikin tämän tyyppistä vikaa, joten vois olla vaikka se... Pitää vähän kuitenkin vielä mittailla ennen ku alan osia vaihtelemaan, jahka nyt taas huoltoaikaa häristimelle liikenee
Siis noita ongelmia.
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
(Eilen) pyöritin rengassirkusta, ehkä viimeisen kerran Kia'an. Aiemmin taiteilin pienen PCL nystyn rekisterikilven valoon kun sieltä oli klipsi kadonnut. Toinenkin näyttää hauraalta vaikka muovi näyttää olevan merkitty PC:ksi. Eikö tuon pitäisi olla sitkeää kuin mikä?
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
- catharsis
- Viestit: 113
- Liittynyt: 24 Huhti 2016, 22:36
- Car(s): ex-156 2.0 JTS SW boselift
e61 525 -07
S80 2.4 -00 - Paikkakunta: Helsingin MLK
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^^varmuuden vuoks kantsii vaihtaa jännitteensäädin ja pääsulake, maksavat yht joku 5€. voivat tehdä kaikkea mielenkiintoista toimiessaan vaan osittain. seisontatuen tappokytkin näistä kuolee kanssa, voi lämpö vaikuttaa siihenkin. tai cdi halvaus. tai kuun väärä asento.. 

- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
No nyt se on lattialla. Ei tarttenut pudottaa perämurikkaa ja taka-apurunkoa lattialle kuten pelkäsin, riitti että pudotti pakoputken keskipätkän pois, katkaisi kardaanin sijoillaan eturistikon boorista ja pelasi vähän tetristä. Ei edes tuntia mennyt.Polforea kirjoitti:Tällä kertaa lähti irti (vaan ei vielä lattialle asti - tarvii kuikuilla mitä reittiä sen sieltä taikoo ulos) TVR:n kardaani
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin pyyhkijänsulat oikean mallisiin (jotkut väärällä liittimellä olevat surkeat huonokuntoiset TricoFlexeihin) sekä imin n. 1.5litraa öljyä pois koneesta ... Seurataan tilannetta, notta onko vielä tulossa lisääntyvää määrää öljyä (vuotava suutin) tai muuta mukavaa...
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vedin katkaisulaikalla peukaloon normiraapaisua syvemmälle
. Yrityksen puutetta silti, kun ei edes tikkiä tarvinnut
.


Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin eilen Bravoon vasemmat takajarrupalat, oikealle ei ehtinyt, kun piti lähteä jännäämään Suomen peliä...
Mäntää hetken pyöriteltyä pälkähti mielikuva, että onko tuossa erikätiset kierteen oikealla ja vasemmalla.
Satula ruuvipenkkiin, rasvaus ja nippuun. Uusi pölysuoja tilaukseen
Mäntää hetken pyöriteltyä pälkähti mielikuva, että onko tuossa erikätiset kierteen oikealla ja vasemmalla.
Satula ruuvipenkkiin, rasvaus ja nippuun. Uusi pölysuoja tilaukseen

- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Moottorin hajonnut tukikumi vaihdettu golfiin! Tuli taas astetta siedettävämpi vehje ajella.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kasailin Flavian jarruja ja irrotin hajonneen yläpallonivelen suojakumen. Kyllähän se kestikin hyvin, 3kk ja 30m.
Liekö vanhaa varastoa tai vain kehnolaatuista kumia tai molempia, tarvikenivelen mukana tuli.

Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
En vielä mitään, tai no....Kärräsin tallille ylemmät takatukivarret Thesikseen. Postin kuski tipautti ne tänään ovelle. Oli muuten tuttu kuski ja loistava palvelu kun täällä on lueskellut hieman päinvastaisiakin kommentteja....Samalla vein kohteelle 10/60:set, öljyn suodattimen, ilman/raitisilmansuodattimen, takalevyt-ja palat....Perjantaina pitäis asennella paikoilleen. Tukivarret hiukan jännittää kun ylempi pultti on....sanotaanko...."haastavassa" paikassa!
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Taisi olla Suomen halvin Golf?jeQQ kirjoitti:Moottorin hajonnut tukikumi vaihdettu golfiin! Tuli taas astetta siedettävämpi vehje ajella.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
No jos se irtosi rikkinäisellä tukikumilla 

- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Mitä teit tänään tallissa?
En ymmärrä tilanteen komiikkaa. Ihan siis vakkarivika noissa toi vaihteiston puoleisen kumin hajoaminen iän kanssa.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Nyt ei ole JeQQ:lla valot päällä 

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Onks mulla koskaan valot päällä.. 
E: Nyt mä hiffasin.

E: Nyt mä hiffasin.

-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei tänään, mutta eilen: https://youtu.be/lk7kOyOtQZE
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Muistan saman fiiliksen kun oma 128 hörähti ekan kerran! Ja ihan samalla lailla ilman putkea, pelkällä pakosatsilla. 

- nurmi
- Viestit: 166
- Liittynyt: 22 Heinä 2011, 23:11
- Car(s): Gtv 2.0 -00
1502 -77
X3 3.0sd -07
ex.156 V6 -00 - Paikkakunta: Turenki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jäähdyttimen vaihtoa Gtv.hen. Valmiilta näyttää vanha



-
- Viestit: 314
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:55
- Car(s): Projekti:
155 2.5 V6 -92
Ex: 33 1.7 16V QV -90
Ex: 33 1.7 16V QV -90
Ex: 75 T.SPARK -92
Ex: 159 SW 2.2 JTS -06
Ex: 75 T.SPARK -90
EX: 33 1.5 QV -85 - Paikkakunta: Sastamala
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tallia ei nyt ole vapaana just, mutta aloitin hommat ulkona eilen. Eli 155 V6 mallin purkamisen. Edestä on nyt lokarit, puskuri, lukkopelti, lamput, moottorista öljyt ja nesteet, ilmastointi olikin jo tyhjätty joskus, jäähdytin ja paljon muuta pois. Nyt tarkoitus saada kone vaihteistoineen pois paikalta.
Taidan samalla ottaa kaikki pyörän ripustuksetkin pois. Kaikki näyttää olevan uusimisen tarpeessa, mutta onneksi on osat jo hommattu suurinpiirtein.
Mutta olen kyllä miettinyt välillä, että on niin iso työ että aika ei riitä. Mutta tehdään sitten pikkuhiljaa ajan kanssa.
Jos tämän joskus vielä saa liikenteeseen.
Taidan samalla ottaa kaikki pyörän ripustuksetkin pois. Kaikki näyttää olevan uusimisen tarpeessa, mutta onneksi on osat jo hommattu suurinpiirtein.
Mutta olen kyllä miettinyt välillä, että on niin iso työ että aika ei riitä. Mutta tehdään sitten pikkuhiljaa ajan kanssa.
Jos tämän joskus vielä saa liikenteeseen.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Perjantaina ja lauantaina tuli vaihdettua veljen avustuksella viisysiin Eibachin madallusjouset sekä Bilsteinin iskarit (pihalla, autohan ei 80-luvun omakotitalon talliin mahdu kuin varovasti ujuttamalla). Ihan ilman kommelluksia ei asennuksesta selvitty, pelkääjän puolen iskarin alahaarukka (mikä sitten oikea termi onkaan) halkesi ylemmän pultin kiristyksen yhteydessä, kuten tällä alumiinikikkareella ilmeisesti vähän on tapana. Eräältä foorumilaiselta kuitenkin löytyi onneksi purkuautosta kyseinen osa ja sen nouto saatiin vielä hienosti järjestettyä, joten asennushommat saatiin lauantaina aamupäivän aikana viimeisteltyä. Samalla alle laitettiin uudet kesävanteet.
Lopputulokseen olen erittäin tyytyväinen, autosta tuli jämäkämpi, mutta silti oikeastaan mukavampi ajaa (reilut 150tkm ajetut, todennäköisesti alkuperäiset iskarit ja jouset olivat varmaankin jo vähän väsähtäneet). Nelipyöräsuuntaukseen vielä mahdollisimman pian ja sitten leiman yhteydessä muutoskatsastus. Tässä vielä kuvat autosta ennen ja jälkeen.
Lopputulokseen olen erittäin tyytyväinen, autosta tuli jämäkämpi, mutta silti oikeastaan mukavampi ajaa (reilut 150tkm ajetut, todennäköisesti alkuperäiset iskarit ja jouset olivat varmaankin jo vähän väsähtäneet). Nelipyöräsuuntaukseen vielä mahdollisimman pian ja sitten leiman yhteydessä muutoskatsastus. Tässä vielä kuvat autosta ennen ja jälkeen.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tallin ulkopuolella kanalan siirto uuteen paikkaan. Saavat mullostaa uuden kohdan nurmikkoa. Tallin sisäpuolella taas Flavian jarrusysteemin täyttö ja ilmaus.
Ei ihan onnistunut vielä. Orjapääsylinterin päässä oleva mutteri vuoti. Melko hurjalta tuntuu vääntää tuollaista melko ohuessa ja harvinaisessa alumiiniputkessa olevaa 24mm avainvälillä olevaa mutteria hampaat irvessä kireämmälle. Kuparitiiviste siellä on päässä. Toivottavasti asettui tuolla kiristyksellä.Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei ollut oma talli (kun sellaista ei ole), mutta kaverin tallissa vaihtui MikkeliTornioon Seleniat sisälle ja uusi suodatin.