V6 ja moottorin lämmöt

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Homeboy
Viestit: 61
Liittynyt: 28 Syys 2003, 16:09
Paikkakunta: Tampere

V6 ja moottorin lämmöt

Viesti Kirjoittaja Homeboy »

Nyt kun aurinko on ruvennut lämmittämään ja ajelen kaupungilla niin valoisssa seistessä moottorin lämmöt nousee huolestuttavan ylös (yli 100°C).
Kun vauhtia on hieman niin lämmöt tippuu normaaliin.
Havaitsin että flektit ei pyöri ollenkaan. Missä lämpötilassa teillä rupeaa tuulettimet pyörimään? Käyttelin moottoria tyhjäkäynnillä ja lämmöt nousi mittarin mukaan 3/4 viivalle eli noin 105°C eikä siltikään tuulettimet pyöri :?
Siinä vaiheessa sammutin moottorin ennenkuin jotain särkyy...
Ilmeisesti flektien sulakkeet on moottoritilan puolella? Ainakin löytyi sulakkeita ja releitä FAN FAN1 ja FAN2. Mitähän nämäkin kaikki ovat? Jokatapauksessa sulakkeet on ehjänä, releistä en tiedä. Mistähän kannattaisi etsiä vikaa? Vaihdoin termarin pari kuukautta sitten, olenkohan jättänyt jonkun liittimen irti :oops:
Skoda Octavia 1.8T Combi -03

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

90asteessa tulee mulla flekti kehiin. Mä en kyllä termarin vaihdossa tainnu käyttää mitään liittimiä irti..
Tallissa Alfan mentävä aukko

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Mulla rupeaa flekti pyöriin, ennen kuin mittari on puolessa välissä. Eli ilmeisesti alle 90C:ssä. Lämmöt nousee aika nopeasti kun seisoo valoissa, mutta vauhtiin kun pääsee, niin ne tippuu normaaliin aika äkkiä.

Homeboy
Viestit: 61
Liittynyt: 28 Syys 2003, 16:09
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Homeboy »

Sixgear kirjoitti:90asteessa tulee mulla flekti kehiin. Mä en kyllä termarin vaihdossa tainnu käyttää mitään liittimiä irti..
En minäkään muista otinko termarin vaihdossa liittimiä irti.
Lueskelin vanhoja topikkeja ja syynä saattaisi olla flektin anturi. Missähän mahtaa sijaita?
Skoda Octavia 1.8T Combi -03

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

Jos ilmastointi on päällä niin flekti pyörii alemmillakin lämmöillä tai sit mulla jotain paskana :?
Tallissa Alfan mentävä aukko

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Edelliseen viitaten, niin sen kuuluukin tehdä. No hätä :)
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Omassakin silmäterässä termarin kanssa ongelmaa, tosin päinvastoin eli käy liian kylmänä. Näistähän ollut juttua paljonkin, flektit toimii ok mutta vauhdissa lämmöt tippuu liian alas... termarin vaihtoon... jahka jaksaa :roll:

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Vode kirjoitti:Omassakin silmäterässä termarin kanssa ongelmaa, tosin päinvastoin eli käy liian kylmänä. Näistähän ollut juttua paljonkin, flektit toimii ok mutta vauhdissa lämmöt tippuu liian alas... termarin vaihtoon... jahka jaksaa :roll:
No nyt on taas lämpimät ajat tulollaan... :-D

Homeboy
Viestit: 61
Liittynyt: 28 Syys 2003, 16:09
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Homeboy »

Homeboy kirjoitti: Lueskelin vanhoja topikkeja ja syynä saattaisi olla flektin anturi. Missähän mahtaa sijaita?
Tämä anturi oli kiinni jäähdyttäjän ylereunassa. Onkohan tällä tekemistä asian kanssa :oops:

http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=2584
Skoda Octavia 1.8T Combi -03

Homeboy
Viestit: 61
Liittynyt: 28 Syys 2003, 16:09
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Homeboy »

Minulla olisi pyyntö 156V6 omistajille: Voisiko joku ystävällisesti mitata Alfastaan kyseisen linkin takaa löytyvän anturin vastuksen. Eli anturia ei tarvitse irrottaa vaan riittää kun irrottaa kaksi liitintä ja mittaa niiden väliset ohmit. Samoin olisi hyvä tietää mikä oli suurin piirtein lämpötila anturissa mittaushetkellä (eli oliko moottori lämmin vai ei). Niin, anturi siis sijaitsee jäähdyttäjän ylereunassa.
Kiitos jo etukäteen.
Skoda Octavia 1.8T Combi -03

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Itse olen yrittänyt etsiä että löytyisikö jostain ulkomaisilta varaosaliikkeiltä termaria v6:een kun motonetistäkään sitä ei näytä löytyvän kun tuo 70e tuntuu paljolta mitä muukkonen pyytää. Tähän mennessä ei ole tärpännyt, termostaatteja kyllä löytyy noin 20-30e hintaan mutta mikään liike ei suostu toimittamaan suomeen... :evil:

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Vode kirjoitti:Itse olen yrittänyt etsiä että löytyisikö jostain ulkomaisilta varaosaliikkeiltä termaria v6:een kun motonetistäkään sitä ei näytä löytyvän kun tuo 70e tuntuu paljolta mitä muukkonen pyytää. Tähän mennessä ei ole tärpännyt, termostaatteja kyllä löytyy noin 20-30e hintaan mutta mikään liike ei suostu toimittamaan suomeen... :evil:
paikallisesta Osaset liikkeestä löytyi vuosi sitten V6:een termari, oli jotain 40€:n päälle. Tilauskamaa kylläkin, hyllystä ei saanut :wink:

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

alfa 156 v6 kirjoitti:paikallisesta Osaset liikkeestä löytyi vuosi sitten V6:een termari, oli jotain 40€:n päälle. Tilauskamaa kylläkin, hyllystä ei saanut :wink:
Loistavaa... toivo elää :) täytyykin käydä osasilta kysymässä. Huonot kokemukset tosin ad/osaset -puljujen osien hinnoista, toivottavasti olisi tässä kyseessä se poikkeus joka vahvistaa säännön.

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Tuossa pari viikkoo sitten aloin metsästää termostaattia. Osaset ei tuntenut moista mutta AD:lta löytyi ja tilattaessa sovittiin hinnaksi 60e. Päivällä kävin mötikän hakemassa ja yllätyksekseni siinä tuli se koko putkihässäkkä mukana mihin termostaatti pultataan ja tivari tuli kanssa. Taas pata kehrää mukavan lämpöisenä... :)

Jarppi
Viestit: 180
Liittynyt: 17 Huhti 2005, 00:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jarppi »

Wile E. Coyote kirjoitti:Edelliseen viitaten, niin sen kuuluukin tehdä. No hätä :)

huoh...

kiitos infosta :mrgreen:

olin jo huolissani kun tuntuu että flektit huutaa aina ja kokoajan.... :)

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Johtuu ilmastoinnista 8)
Ayrton Senna da Silva forever

Vastaa Viestiin