Jakohihnanvaihto 2.0 T.S vm.99
Valvoja: Moderators
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Jakohihnanvaihto 2.0 T.S vm.99
Tuli tuohon 166:seen vaihdettua jakohihna ja tasapainohihna. Työnä loppupeleissä helppo, perustyökalut riittää. En käyttänyt nosturia, erikoistyökaluja yms.
Jätin venakopan irroittamatta, pyöritin koneen niin että pako ja alamerkki olivat kohdallaan. Tein ajoitusmerkin imupuolelle. Hilut pois ja uutta hihnaa paikalleen. Hihnassa on merkit jotka laitoin pyörillä oleville merkeille kohdilleen. Muuten seurasin tuota täällä olevaa hihnanvaihto ohjetta.
Vaihdoin varmuudeksi vesipumpun.
Osat:
Motonet:
Vesipumppu 34.90
Jakohihna 29.90
Tp-hihna 23.20
Välipyörä 30.00
JH-kiristin 69.90
T.Muukkonen:
Tp-kiristin 41.30
Yhteensä: 258.80e
Lisäksi jouduin ostamaan 10.8 pultin 8*30mm koska välipyörä oli muuttunut metalliseksi ja samalla sen kiinnitys. Ihan normi 8.8 en viitsinyt laittaa.
Onhan tuo vieläkin kallista. Mutta edullisemmin noita ei varmaan mistään saa. Itsellä vielä varaosa toimitus meni käsiin niin otin hihna Deltasta 68.00e ja tasapainokiristimen myös 59.50e
Mutta ei tuota hommaa kannata arkailla jos on autoja korjaillut.
Jätin venakopan irroittamatta, pyöritin koneen niin että pako ja alamerkki olivat kohdallaan. Tein ajoitusmerkin imupuolelle. Hilut pois ja uutta hihnaa paikalleen. Hihnassa on merkit jotka laitoin pyörillä oleville merkeille kohdilleen. Muuten seurasin tuota täällä olevaa hihnanvaihto ohjetta.
Vaihdoin varmuudeksi vesipumpun.
Osat:
Motonet:
Vesipumppu 34.90
Jakohihna 29.90
Tp-hihna 23.20
Välipyörä 30.00
JH-kiristin 69.90
T.Muukkonen:
Tp-kiristin 41.30
Yhteensä: 258.80e
Lisäksi jouduin ostamaan 10.8 pultin 8*30mm koska välipyörä oli muuttunut metalliseksi ja samalla sen kiinnitys. Ihan normi 8.8 en viitsinyt laittaa.
Onhan tuo vieläkin kallista. Mutta edullisemmin noita ei varmaan mistään saa. Itsellä vielä varaosa toimitus meni käsiin niin otin hihna Deltasta 68.00e ja tasapainokiristimen myös 59.50e
Mutta ei tuota hommaa kannata arkailla jos on autoja korjaillut.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Eipä noita kyllä ole muihinkaan tullut vaihdettua. AjOpelin 16v meni monesti hihnasta hampaat juuri alapyörältä mutta liian pitkään ajetun hihnan piikkiin ne meni. Silmämääräisesti Alfasta pyörät tarkistin mutta eipä se kyllä todellisuudessa kerro mitään. Tietty korjaamot vaihtavat mielellään kaikki osat koska saavat näin rahaa ja ehkä nostavat jopa sitä auton luotettavuutta. Seurasin läheltä sitä GM:n ponnistelua jakopäiden kanssa. Tuli päivitettyä osaa, työohjetta ja vaihtoväliä lyhennettiin 120-> 90 -> 60 tkm. Yhteistä tekijää Alfan kanssa huomasi heti, ratkaisevat osat Made in Canada, jakohihna pyörittää vesi pumppua, tiukkoja mutkia, kapeahko hihna (GM:llä osassa todella kapea) ja osa kiristyspaineesta ohjataan hihnan selkäpuolella jonka hihnan valmistajat kieltävät (tuo on kyllä nykyään normikäytäntö).
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuntuu, että tuon hihnan osalta on alettu kaivamaan verta nenästä jo suunnittelupöydän ääressä. Mikä ihmeen idea on ollut jättää se nyöri niin kapeaksi? Olisihan siellä tilaa ihan kunnollisellekin remmille, eikä tuossa kohtaa varmaan voida puhua mistään kustannussäästöistäkään. Varsinkaan, kun muutaman takuukorjatun koneen hinnalla saisi aika monta remeliä.
- Epäkelpokeräilijä -