75 ts epätasainen käynti osa 2
Valvoja: Moderators
75 ts epätasainen käynti osa 2
Entisen 75:ni uusi omistaja valittelee, että nyt ongelmana on nykiminen tasaisessa ajossa nopeudesta riippumatta (alkuun kävi epätasaisesti tyhjäkäynnilläkin, mutta tulpanjohtojen vaihto auttoi). Vapaalla tai tyhjäkäynnillä ei ongelmia. Jeesatka joku. Harmittaa, kun hyvin toiminut auto alkaa reistailemaan kun sen on myynyt. Oikeesti.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Scuderia, kiitos vinkistä. Tuo ruoste voisi vaivata minun Getvosta. Miten huomasit? Itsellä ollut koko pa-jakoputkisto suuttimineen irti mutta ei pelkät suuttimet. En oikeen uskaltanut irroittaa, vaatikohan irroitus sen kiristysrenkaat lämmityksen?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
164:n Motronicin suuttimet saa irti kun ottaa yläpäästä sokan pois, alapää tulee ihan vaan raa'asti kiskomalla. Alfetta GTV:ssä taitaa kyllä olla erilaiset sumut, niistä en tiedä.
Huomasin suutinmurheet kun auto alkoi yhden ratapäivän jälkeen käymään viidellä. Kun kipinääkin tuli niin aloin tutkimaan suuttimia, otin jakotukin irti ja nehän olivat ihan täynnä ruosteista töhnää. Katti-164:ssä on oikean takapyörän vieressä keltapassivoitu mikälie-höyrynkierrätysventtiili, joka kerää kuraa viereensä ja mätänee olemattomiin. Siitä oli kai sitten päässyt vettä systeemiin, koska ainakin jakotukki näkyi alkaneen ruostumaan sisältä päin.
Putsasin suuttimet enshätään kotikonstein ja sain auton käymään kaikilla pytyillä, mutta savutus lähti vasta ultraäänipesun jälkeen. Vaihdoin sen venttiilin ja pistin konehuoneeseen ylimääräisen bensansuodattimen, mutta ei sinne enää näkynyt kertyvän tavaraa ainakaan niin paljon, että olisi silmällä huomannut.
Huomasin suutinmurheet kun auto alkoi yhden ratapäivän jälkeen käymään viidellä. Kun kipinääkin tuli niin aloin tutkimaan suuttimia, otin jakotukin irti ja nehän olivat ihan täynnä ruosteista töhnää. Katti-164:ssä on oikean takapyörän vieressä keltapassivoitu mikälie-höyrynkierrätysventtiili, joka kerää kuraa viereensä ja mätänee olemattomiin. Siitä oli kai sitten päässyt vettä systeemiin, koska ainakin jakotukki näkyi alkaneen ruostumaan sisältä päin.
Putsasin suuttimet enshätään kotikonstein ja sain auton käymään kaikilla pytyillä, mutta savutus lähti vasta ultraäänipesun jälkeen. Vaihdoin sen venttiilin ja pistin konehuoneeseen ylimääräisen bensansuodattimen, mutta ei sinne enää näkynyt kertyvän tavaraa ainakaan niin paljon, että olisi silmällä huomannut.
- Epäkelpokeräilijä -