Taas narisee 156

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Taas narisee 156

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Prkl.

4 tkm sitten vaihdoin ihan uuden oikean ylätukivarren 156:ni ja taas narisee, oikealta edelleen. Tällä kerralla sellainen "kuivan metallinen" ääni.

Onkohan tällä kertaa kyse alatukivarresta, kun rattia kääntämällä narisee. Ja kun painan oikeaa keulaa alas (ns. iskareita testaten) niin taas narisee).

Ajaessa narisee siis niin maan p#%&@sti. Ylätukivarren narina ei ollut mitään tähän verrattuna.

Huokaus. Täytyy huomenna irroittaa rengas + ryömiä auton alle, ja tutkia..

Vai olisko mestareilla ehdotuksia muista "äänilähteistä"..?


Terv. CC
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

Nyt on PowerFlexit keulassa. Ei nitise eikä natise ja perkele että on parempi ajaa ku ennen 8)
Tallissa Alfan mentävä aukko

Avatar
Peltsi
Viestit: 235
Liittynyt: 12 Marras 2004, 17:02
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

mitkäs noi powerflexin on ? onks ne jotkut uretaanipuslat ? mitä maksaa ja paha asentaa ?
Alfa 156 2.5 V6 -98

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

Alatukivarsi paskana. Ihan samat oireet oli mullakin edellisessä pelissä. Piti jumalatonta ääntä loppumetreillä ja rattia kääntäessä jne.

Avatar
155TS
Viestit: 781
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Sixgear kirjoitti:Nyt on PowerFlexit keulassa. Ei nitise eikä natise ja perkele että on parempi ajaa ku ennen 8)
Joo sulla taisi sen narinaa aiheuttaa oikealta puolelta taaempi alapusla. Se oli ainakin täysin paskana. Noiden uretaani puslien kanssa kannataa tarkistaa takimmaisen puslan alumiinisen kiinnitysosan keskireiän koko. Sixgear oli ostanut tarvike alatukivarren azzurrosta jossa takimmainen puslan kiinnitysraudassa oli sisähalkaisia 42.5mm kun taas alkuperäisessä oli 47mm muistaakseni.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Dodiin.

Injektioruiskulla moottoriöljyä taas alatukivarren kumitiivisten läpi ja se eurorinen narina lakkasi. Katsotaan nyt kuinka kauan "hoito" auttaa. Jossain vaiheessa menee tietty vaihtoon koko alavarsi. :roll:


Terv. CC
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Ghost
Viestit: 456
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Sixgear kirjoitti:Nyt on PowerFlexit keulassa. Ei nitise eikä natise ja perkele että on parempi ajaa ku ennen 8)
Kyllä se kohta taas narisee... vaihdoin viime keväänä ylätukivarsiin ja alkoivat narista n. kuukauden kuluttaua, rasvasin ne uudestaan syksyllä ja nyt kevään tullen kuuluu taas iloinen narina. On vähän sellainen tuntu, että nuo powerflexit eivät narise niinkään kylmällä kelillä, kuin lämpöisellä.

Tarttis vissiin taas ottaa ylätukivarret irti... :(

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mulla oli 164:ssä Powerflexit monta vuotta eikä siitä ikinä mitään narinaa kuulunut. Kannattaa asennusvaiheessa tuutata kunnolla kuparitahnaa tms. mähnää puslan ja tukivarren "pesän" väliin sekä puslan ja kiinnityspultin väliin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Harpo
Viestit: 492
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 09:27
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Harpo »

Oliskos meille ennätysonnettomille :oops: :oops: jotain pikkasen kuvaa muistuttavaa minne sitä öljyä ihan tarkalleen ottaen ruikitaan :oops: :oops:

Vastaa Viestiin