alfa ostos ?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

pekka siirtola
Viestit: 2
Liittynyt: 09 Touko 2005, 01:47

alfa ostos ?

Viesti Kirjoittaja pekka siirtola »

moi

olen ajatellut ostaa alfa 156 V6 auton. mitä pitäisi katsoa ? onko heikouksia
autolla ajettu 140 000 km huollot on tehty (huoltokirja) jakohiha
,jarrupalat ja taka levyt vaihdettu ,Mitäs remonteja on tulossa noille
kilometreille ? pelästyin pikuisen tuota tulppien vaihto talkoota
onkos autossa muita yhtä vaikeita remonteja ? mulla on renault 19
Mimoisia noi 2 litran koneet on huoltojen suhteen ? kaksi litrainen
olisi aika paljon halvempi !

Jarppi
Viestit: 180
Liittynyt: 17 Huhti 2005, 00:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: alfa ostos ?

Viesti Kirjoittaja Jarppi »

pekka siirtola kirjoitti:moi

mitä pitäisi katsoa ? !
katso faQ

8)

esc
Viestit: 83
Liittynyt: 06 Tammi 2005, 18:16
Paikkakunta: Helsinki, Finland

Viesti Kirjoittaja esc »

Tässä hiukan mitä sain itse vastauksia, haku toiminnolla löytynee lisää...

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=4306

/esc
Ex 164 TS 2.0 '89, Ex 33 QV 1.7 16v '92, Ex 75 2.0 '88

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: alfa ostos ?

Viesti Kirjoittaja V6 »

pekka siirtola kirjoitti:moi

olen ajatellut ostaa alfa 156 V6 auton. mitä pitäisi katsoa ? onko heikouksia
autolla ajettu 140 000 km huollot on tehty (huoltokirja) jakohiha
,jarrupalat ja taka levyt vaihdettu ,Mitäs remonteja on tulossa noille
kilometreille ? pelästyin pikuisen tuota tulppien vaihto talkoota
onkos autossa muita yhtä vaikeita remonteja ? mulla on renault 19
Mimoisia noi 2 litran koneet on huoltojen suhteen ? kaksi litrainen
olisi aika paljon halvempi !
heikkouksena on nuo alustan puslat ja kytkin voi olla loppu.
Riippuen hiukan vuosimallista mutta tuollaiseen voisi lähiaikojen remontteja olla tulossa esim pyörän laakerit, syyläri. Tulpat tuohon vaihdetaan seuraavan kerran vasta 200 tuhannessa. Hihnanvaihto on työläs ja kallis, jos teettää merkkiliikkeessä. Haulla löydät lisää tietoa
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
PPT
Viestit: 245
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 13:39
Car(s): MB GLK,Alfa Romeo Spider Quadrifoglio verde
Paikkakunta: Kokkola/Kesäisin Öja!

Alfa

Viesti Kirjoittaja PPT »

Ei Alfa Romeossa "vikoja" ole enempää ,kuin muissakaan autoissa!
Kaikissa on vikoja,ja omat tekniset heikkoutensa!
Toiminta on taikasana!

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Kuten joku viisas on tällä foorumilla joskus sanonut: Kaikki autot saa rikki ja kestämään!!! Mutta toki jotkut (kuten Alfat) tarvitsevat enemmän rakkautta, mutta antavatkin enemmän takaisin...

Lyhyt tsekkauslista:

- Hihnojen vaihto 3v/60tkm. Tästä ei saa tinkiä.
- Tulpat 100tkm välein, kuten edellä todettiin.
- Tukivarret. Huomaat kun hiljaisessa vauhdissa jarruttelet jos kuuluu natinaa.
- Kojetaulu saattaa kitistä ja natista, varsinkin pakkasella.
- Ovien rajoitin naksuu avatessa kun sille tulee päivät täyteen.
- 2.0l koneessa on muuttuva imuventtiilien ajoitus. Jos se ei toimi niin kuullostaa dieseliltä.
- V6 käy tyhjäkäyntiä tasaisesti. Jos aaltoilee niin helppo "korjata". "HAKU"a käyttämällä löytyy ohjeita.
- Ohjaustehostimeen kylmää paremmin kestävät öljyt, niin ei huuda pakkasella niin rajusti ja pullauta tiivisteitä pihalle.
- tietenkin yleinen siisteys pätee kuten muissakin merkeissä... Jos puolet poltimoista on pimeänä niin tuskin sitä muutenkaan on nätisti pidetty jos pikkuasioissa on luistettu.

Jos et autojen kanssa ole pahemmin pelaillut niin kannattaa uhrata hieman rahnaa ja käyttää vaikka autotohtorilla.

Ja pikkuviat unohtuu kun V6 räjäyttää käymään....


p.s. Käy ajamassa vaikka kolmea muuta V6:tta niin saat nopeasti käsityksen siitä onko ostattamasi auto samaa tasoa kuin muut.
Abarth 500 Esseesse

Jarppi
Viestit: 180
Liittynyt: 17 Huhti 2005, 00:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jarppi »

m.sa kirjoitti:- Kojetaulu saattaa kitistä ja natista, varsinkin pakkasella.
.
tolle ei kai oo tehtävissä mitään?

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

Jarppi kirjoitti:
m.sa kirjoitti:- Kojetaulu saattaa kitistä ja natista, varsinkin pakkasella.
.
tolle ei kai oo tehtävissä mitään?
pitää auto lämpimässä :crazyeyes: :drinking: :mrgreen:

Jarppi
Viestit: 180
Liittynyt: 17 Huhti 2005, 00:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jarppi »

jarski kirjoitti:
Jarppi kirjoitti:
m.sa kirjoitti:- Kojetaulu saattaa kitistä ja natista, varsinkin pakkasella.
.
tolle ei kai oo tehtävissä mitään?
pitää auto lämpimässä :crazyeyes: :drinking: :mrgreen:

:vamp:

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Jarppi kirjoitti:
m.sa kirjoitti:- Kojetaulu saattaa kitistä ja natista, varsinkin pakkasella.
.
tolle ei kai oo tehtävissä mitään?
Ekan faceliftin jälkeisissä malleissa ei nitinää enää esiinny, siis jotain 02. Tämä ensimmäinen facelift on täällä myös kastettu nimelle boselift, koska siinä tuli mukaan bose vakiona.

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

Mun mielestä nuo kojetaulun kitinät on poistettu jo 00-01 malleissa? Edellinen oli -99 ja kitisi, nyt -01 alla ja ei ainakaan kitisi samallalailla. Ainahan sieltä jotain rutinaa tietysti kuuluu...

pekka siirtola
Viestit: 2
Liittynyt: 09 Touko 2005, 01:47

Viesti Kirjoittaja pekka siirtola »

kiitoksia vinkeistä ! vahinko kun se on jyväskylässä asti mä olen turussa
pitänee tosiaan katsoa jos noita löytyisi enemmän ajetavaksi
pitänee käydä lagunaakin koitamassa niin hyvin tämä renu 19
palvelut

Vastaa Viestiin