Alfa 156 V6 vm.2004 VDC system Failure
Valvoja: Moderators
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa 156 V6 vm.2004 VDC system Failure
Valitettavasti en omista tuota täysversiota FES:stä, jolla voisi jotain tehdä
Tässä on nämä proseduurit kuitenkin:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=88670#p88670" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli jos auto ei käynnisty, on ECU reset aika hankala tehdä ilman softaa. Sama ongelma koskee toku kaasuläpän säätöä... mutta siis, ItaliaAuto sanois tuon läppäresetin menevän tasan seuraavasti:
0. Akun miinusnapa irti 45 minuutiksi
1. Virrat päälle 90 sekunniksi
2. Virrat pois 90 sekunniksi (JÄTÄ AVAIN VIRTALUKKOON)
3. Käynnistä, mutta älä koske kaasuun. Anna auton käydä tyhjäkäynnillä 15 minuuttia
4. Sammuta auto 10 minuutiksi (ilmeisesti virta-avaimen voi irrottaa, eli käy vaikka kävelyllä )
5. Lähde ajamaan.
Ilmeisesti kohta #3 on äärimmäisen tärkeä V6:lla, jos sen jättää tekemättä, ei kone ota enää kierroksia?.
ItaliaAuton linkki ohjeisiin: http://www.italiaauto.net/viewtopic.php?p=3207#p3207" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä on nämä proseduurit kuitenkin:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=88670#p88670" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli jos auto ei käynnisty, on ECU reset aika hankala tehdä ilman softaa. Sama ongelma koskee toku kaasuläpän säätöä... mutta siis, ItaliaAuto sanois tuon läppäresetin menevän tasan seuraavasti:
0. Akun miinusnapa irti 45 minuutiksi
1. Virrat päälle 90 sekunniksi
2. Virrat pois 90 sekunniksi (JÄTÄ AVAIN VIRTALUKKOON)
3. Käynnistä, mutta älä koske kaasuun. Anna auton käydä tyhjäkäynnillä 15 minuuttia
4. Sammuta auto 10 minuutiksi (ilmeisesti virta-avaimen voi irrottaa, eli käy vaikka kävelyllä )
5. Lähde ajamaan.
Ilmeisesti kohta #3 on äärimmäisen tärkeä V6:lla, jos sen jättää tekemättä, ei kone ota enää kierroksia?.
ItaliaAuton linkki ohjeisiin: http://www.italiaauto.net/viewtopic.php?p=3207#p3207" onclick="window.open(this.href);return false;
- crashline
- Viestit: 68
- Liittynyt: 12 Maalis 2007, 22:23
- Car(s): On sillä kiva ajaa kun se toimii.
156 Sportswagon 2.5L V6 vm.2004
Re: Alfa 156 V6 vm.2004 VDC system Failure
Auto läks Järvenpään Car pojille...
- Liitteet
-
- 20120229_002 (640x360).jpg
- (207.95 KiB) Tiedosto ladattu 2307 kertaa
Viimeksi muokannut crashline, 01 Maalis 2012, 19:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VAG autot ovat mauttomia siksi ajan Alffalla ja maistan palasen maukasta autoilun kovinta helmeä.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Alfa 156 V6 vm.2004 VDC system Failure
Toivottavasti syy löytyy (ja on ihmisen korjattavissa).
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa 156 V6 vm.2004 VDC system Failure
Toivotan onnea. Tosin Carpojat on kyllä tähän mennessä vakuuttaneet, että eiköhän tuo selvinne!
- crashline
- Viestit: 68
- Liittynyt: 12 Maalis 2007, 22:23
- Car(s): On sillä kiva ajaa kun se toimii.
156 Sportswagon 2.5L V6 vm.2004
Re: Alfa 156 V6 vm.2004 VDC system Failure
Alffa on kunnossa, korjattu Järvenpään Car pojilla. Viellä en tiedä tarkkaa vikaa mutta sata euroa menee kuluihin.
Huommenna haen sen pois.
Huommenna haen sen pois.
VAG autot ovat mauttomia siksi ajan Alffalla ja maistan palasen maukasta autoilun kovinta helmeä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa 156 V6 vm.2004 VDC system Failure
Kuulostaa jopa ihan siltä, että pientarvikkeilla ja työllä selvitty.
Pistä reportaasia sitten, mikä vika - ja muista kysyä tarkkaan! Sieltä irtoaa vaikka romaani, kun pyytää vaan
Pistä reportaasia sitten, mikä vika - ja muista kysyä tarkkaan! Sieltä irtoaa vaikka romaani, kun pyytää vaan
- crashline
- Viestit: 68
- Liittynyt: 12 Maalis 2007, 22:23
- Car(s): On sillä kiva ajaa kun se toimii.
156 Sportswagon 2.5L V6 vm.2004
Re: Alfa 156 V6 vm.2004 VDC system Failure
Alfa toimii täysin, sieltä oli yksi 7,5ampeerin sulake palanut.
Scannerit ja tietsikat ei moista pientä vikaa löytäneet? enkä minäkään tuota palanutta sulaketta löytänyt, se oli kuulemma jossain ratin vasemmalla puolella ylhäällä kolmas vasemmalta ja ruskean värinen sulake, itse yritin tässä eräs päivä noita katsella kevyessä lumituiskussa mutta en jostain syystä nähnyt tuota sulakeriviä.
Olivat nollanneet vikakooditkin pois ja olivat kiinnittäneet kaupan päälle kaikki klemmarit imupuolelta mitkä multa oli jäänyt auki.
Kyllä se kunnon talli pitäisi olla missä pääsisi katsomaan omaa autoa huolella.
Kokonaiskustannus oli 98Eur
Auto meni keskiviikkona ja torstaina se oli jo valmis, aika ripeää toimintaa.
Scannerit ja tietsikat ei moista pientä vikaa löytäneet? enkä minäkään tuota palanutta sulaketta löytänyt, se oli kuulemma jossain ratin vasemmalla puolella ylhäällä kolmas vasemmalta ja ruskean värinen sulake, itse yritin tässä eräs päivä noita katsella kevyessä lumituiskussa mutta en jostain syystä nähnyt tuota sulakeriviä.
Olivat nollanneet vikakooditkin pois ja olivat kiinnittäneet kaupan päälle kaikki klemmarit imupuolelta mitkä multa oli jäänyt auki.
Kyllä se kunnon talli pitäisi olla missä pääsisi katsomaan omaa autoa huolella.
Kokonaiskustannus oli 98Eur
Auto meni keskiviikkona ja torstaina se oli jo valmis, aika ripeää toimintaa.
VAG autot ovat mauttomia siksi ajan Alffalla ja maistan palasen maukasta autoilun kovinta helmeä.
Re: Alfa 156 V6 vm.2004 VDC system Failure
Itselläni on sama VDC ABS ongelma joka alkoi kun auto oli seissyt puolivuotta...
Olen yrittänyt soittaa jopa:Toto Cotugnon L'italianoa ( l asciatemi cantare ) mut ei ole auttanut
Täytyy käydä katsomas noi sulakkeet jos olis niissä...
Kiitos vinkeistä
Olen yrittänyt soittaa jopa:Toto Cotugnon L'italianoa ( l asciatemi cantare ) mut ei ole auttanut
Täytyy käydä katsomas noi sulakkeet jos olis niissä...
Kiitos vinkeistä
If the facts don't fit the theory, change the facts.
Albert Einstein
Albert Einstein
- crashline
- Viestit: 68
- Liittynyt: 12 Maalis 2007, 22:23
- Car(s): On sillä kiva ajaa kun se toimii.
156 Sportswagon 2.5L V6 vm.2004
Re: Alfa 156 V6 vm.2004 VDC system Failure
JanneK kirjoitti:Itselläni on sama VDC ABS ongelma joka alkoi kun auto oli seissyt puolivuotta...
Olen yrittänyt soittaa jopa:Toto Cotugnon L'italianoa ( l asciatemi cantare ) mut ei ole auttanut
Täytyy käydä katsomas noi sulakkeet jos olis niissä...
Kiitos vinkeistä
ne on kuulemma siellä ratin vasemmalla puolella ylhäällä piilossa, minä en niitä nähnyt mut ammattilaiset löys ne.
VAG autot ovat mauttomia siksi ajan Alffalla ja maistan palasen maukasta autoilun kovinta helmeä.
Re: Alfa 156 V6 vm.2004 VDC system Failure
Nostellaas vähän vanhaa ketjua, kun tänään ilmeni omassa romussa sama vika. Ei lähtenyt käyntiin ja VDC-erroria pukkasi. Tiepalvelu kävi äsken noukkimassa bilikan ja vei sen Autokeskukseen. Löysin tämän ketjun vasta äsken, joten eipä tullut sulaketta tarkastettua.
Kertoilen tänne sitten kun kuulen tuomion.
edit: tulikin vielä mieleeni tämä. Yritin lukea läppärillä ja Unidiagilla vikakoodeja, mutta en saanut autoon yhteyttä. Normaalisti yhteys toimii ongelmitta, mutta nyt ei tapahtunut mitään vaikka kuinka yritin. Käytin akkua irti muutamaan otteeseen, mutta ei auttanut mihinkään.
Kertoilen tänne sitten kun kuulen tuomion.
edit: tulikin vielä mieleeni tämä. Yritin lukea läppärillä ja Unidiagilla vikakoodeja, mutta en saanut autoon yhteyttä. Normaalisti yhteys toimii ongelmitta, mutta nyt ei tapahtunut mitään vaikka kuinka yritin. Käytin akkua irti muutamaan otteeseen, mutta ei auttanut mihinkään.
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: Alfa 156 V6 vm.2004 VDC system Failure
Hessuhan nyt on vanha tekijä alfa saralla.Hyvää työtä nopeasti.
molex to sata, lose all your data.
Re: Alfa 156 V6 vm.2004 VDC system Failure
Menee taas vähän ohi alkuperäisen aiheen, mutta liippaa niin läheltä, että postaan tänne.
Alfa siis hinattiin Autokeskukseen ja vianetsinnän jälkeinen tuomi tuli:
kuulemma joku liitin oli pahasti hapettunut ja tämä(!?) oli rikkonut moottorin ohjausyksikön. Ohjausyksikölle hinta 1135e ja töineen 1500e.
Nyt ei yksinkertaisesti ole rahaa tuollaiseen korjaukseen, joten joku vaihtoehtoratkaisu on keksittävä. Pikaisen googlailun jälkeen löysin saksalaisesta verkkokaupasta ohjausyksikön. Ainakin tuotteen kuvauksen mukaan se todennäköisesti käy omaan autooni (-03 156 sw jts sele). Vähän mietityttää, kun tuolla lukee "CONTROL UNIT, ENGINE CONTROL MODULE, MOTRONIC (MED 7.1.1) (!) for vehicles with manual transmission". Selespeedihän on manuaaliboksilla, jota sele ohjaa, mutta varmuus pitäisi saada ennen tilausta. Osaakohan kukaan täällä sanoa tuon sopivuudesta autooni?
Ja jos on tarjota jotain muita paikkoja mistä ohjausyksikön voisi saada sopuhintaan, niin otan tietoja ilolla vastaan. Katsoin jo autovahinkokeskuksen ja varaosahaun tarjonnan, mutta sieltä ei löytynyt sopivaa osaa. Kysyin myös Heikalta yksikön hintaa, kattellaan minkä hintaista osaa sieltä tarjotaan.
Alfa siis hinattiin Autokeskukseen ja vianetsinnän jälkeinen tuomi tuli:
kuulemma joku liitin oli pahasti hapettunut ja tämä(!?) oli rikkonut moottorin ohjausyksikön. Ohjausyksikölle hinta 1135e ja töineen 1500e.
Nyt ei yksinkertaisesti ole rahaa tuollaiseen korjaukseen, joten joku vaihtoehtoratkaisu on keksittävä. Pikaisen googlailun jälkeen löysin saksalaisesta verkkokaupasta ohjausyksikön. Ainakin tuotteen kuvauksen mukaan se todennäköisesti käy omaan autooni (-03 156 sw jts sele). Vähän mietityttää, kun tuolla lukee "CONTROL UNIT, ENGINE CONTROL MODULE, MOTRONIC (MED 7.1.1) (!) for vehicles with manual transmission". Selespeedihän on manuaaliboksilla, jota sele ohjaa, mutta varmuus pitäisi saada ennen tilausta. Osaakohan kukaan täällä sanoa tuon sopivuudesta autooni?
Ja jos on tarjota jotain muita paikkoja mistä ohjausyksikön voisi saada sopuhintaan, niin otan tietoja ilolla vastaan. Katsoin jo autovahinkokeskuksen ja varaosahaun tarjonnan, mutta sieltä ei löytynyt sopivaa osaa. Kysyin myös Heikalta yksikön hintaa, kattellaan minkä hintaista osaa sieltä tarjotaan.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Alfa 156 V6 vm.2004 VDC system Failure
Enpäs huomannut tätä aiemmin!
Paska säkä kyllä jos ecu kärähtänyt. Yleensähän vaikka siltä näyttäisi niin vika on sulakkeessa tai liittimissä/johdoissa. No, anyway. Kokeilepas kysellä tämmöisestä paikasta. Ehkä soittaisin itse että saa homman heti liikkeelle. Joku foorumilainen tuolla korjautti jonkun boxin onnistuneesti niin otin linkin talteen kaiken varalta.
http://www.schepers-autotechniek.com/en_home.htm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Paska säkä kyllä jos ecu kärähtänyt. Yleensähän vaikka siltä näyttäisi niin vika on sulakkeessa tai liittimissä/johdoissa. No, anyway. Kokeilepas kysellä tämmöisestä paikasta. Ehkä soittaisin itse että saa homman heti liikkeelle. Joku foorumilainen tuolla korjautti jonkun boxin onnistuneesti niin otin linkin talteen kaiken varalta.
http://www.schepers-autotechniek.com/en_home.htm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ayrton Senna da Silva forever
Re: Alfa 156 V6 vm.2004 VDC system Failure
Päivitetäänpä tännekin lopputulema:Jepa kirjoitti:Menee taas vähän ohi alkuperäisen aiheen, mutta liippaa niin läheltä, että postaan tänne.
Alfa siis hinattiin Autokeskukseen ja vianetsinnän jälkeinen tuomi tuli:
kuulemma joku liitin oli pahasti hapettunut ja tämä(!?) oli rikkonut moottorin ohjausyksikön. Ohjausyksikölle hinta 1135e ja töineen 1500e.
Nyt ei yksinkertaisesti ole rahaa tuollaiseen korjaukseen, joten joku vaihtoehtoratkaisu on keksittävä. Pikaisen googlailun jälkeen löysin saksalaisesta verkkokaupasta ohjausyksikön. Ainakin tuotteen kuvauksen mukaan se todennäköisesti käy omaan autooni (-03 156 sw jts sele). Vähän mietityttää, kun tuolla lukee "CONTROL UNIT, ENGINE CONTROL MODULE, MOTRONIC (MED 7.1.1) (!) for vehicles with manual transmission". Selespeedihän on manuaaliboksilla, jota sele ohjaa, mutta varmuus pitäisi saada ennen tilausta. Osaakohan kukaan täällä sanoa tuon sopivuudesta autooni?
Ja jos on tarjota jotain muita paikkoja mistä ohjausyksikön voisi saada sopuhintaan, niin otan tietoja ilolla vastaan. Katsoin jo autovahinkokeskuksen ja varaosahaun tarjonnan, mutta sieltä ei löytynyt sopivaa osaa. Kysyin myös Heikalta yksikön hintaa, kattellaan minkä hintaista osaa sieltä tarjotaan.
En löytänyt sopicaa ecua, joten AK tilasi tehdaskunnostetun version hintaan 1500e töineen. No, tuota ei jostain syystä saatu asennettua autoon, joten vanhasta korjattiin liittimet ja a vot, se heräsi henkiin. Hintaa korjaukselle tuli ~350e. Hienoa palvelua marmoritiskillä. Eli rahat pois asiakkaalta, jos vaan mahdollista. Ainakin tällainen fiilis jäi ko. tapauksesta.
Vaihdatin samalla eteen ylätukivarret, raidetangon päät, koiranluut, iskarit ja jouset. Olin hankkinut osat etukäteen ja olin vaihtamassa niitä enemmän mekaanikon lahjoja omaavan kaverin kanssa, mutta leima meni umpeen auton istuessa AK:lla. En halunnut ajaa leimaamattomalla autolla ~200km suuntaansa kaverin talliin, joten vein osat AK:lle asennettavaksi.
Kokonaiskustannus osineen rahtua vaille 2000e.
Auto oli aivan "kohmeessa" parin kuukauden seisonnan jälkeen ja sele vaihtoi vaihteitakin aivan päin vittua, mutta tästä sitten lisää jossain muussa ketjussa.
Re: Alfa 156 V6 vm.2004 VDC system Failure
Noniincrashline kirjoitti:JanneK kirjoitti:Itselläni on sama VDC ABS ongelma joka alkoi kun auto oli seissyt puolivuotta...
Olen yrittänyt soittaa jopa:Toto Cotugnon L'italianoa ( l asciatemi cantare ) mut ei ole auttanut
Täytyy käydä katsomas noi sulakkeet jos olis niissä...
Kiitos vinkeistä
ne on kuulemma siellä ratin vasemmalla puolella ylhäällä piilossa, minä en niitä nähnyt mut ammattilaiset löys ne.
Vein auton huoltoon FiLAROon ja sieltä sit hetkenpääst soitettiin et ruiskuboxi paskana...
Että sellanen halpa vika... No palailen aiheeseen kun korjattu...
If the facts don't fit the theory, change the facts.
Albert Einstein
Albert Einstein
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: 29 Syys 2009, 19:39
- Car(s): 156 2.5 V6 sw
Exät: 164 Q4 ja 33 1.5 4x4 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa 156 V6 vm.2004 VDC system Failure
Oujee kerkesin avata omaa postia jo tonne mutta osu tämä silmään ja nyt painin samasen ongelman kanssa joten löytykö tähän vaivaan ratkaisua?
Hups tässä olikin kaksivua, näyttipä lohduttavalle kun löyty tuo auto lavetilla nimittäin aivan samanlainen auto itellä. Täytyypä käydä nuita vaihto ehtoja lävitte mitä tuossa katsoneet.
Hups tässä olikin kaksivua, näyttipä lohduttavalle kun löyty tuo auto lavetilla nimittäin aivan samanlainen auto itellä. Täytyypä käydä nuita vaihto ehtoja lävitte mitä tuossa katsoneet.
Ese vaan
Re: Alfa 156 V6 vm.2004 VDC system Failure
Mulla ehkä toiseksi tuorein cf3 vastaava käyntiin lähtemättömyys ja VDC + engine failure ja code valo show.
Onko vaikeutta päästä OBD:llä kiinni autoon, eli pätkiikö yhteys samassa tahdissa kun kaasuläppä heiluu?
Jos vastaus kyllä->
Nopein keino rajata ongelmaa on ottaa akun kenkä irti ja irrottaa kaasuläpälle menevä liitin. Joutuu purkaan hieman edestä että pääsee liittimeen käsiksi. Akun kenkä paikalleen ja kokeile lähteekö käyntiin. Tyhjäkäynti on hyvin epätasaista eikä luonnollisesti vastaa kaasuun kun liitin on irti. Tuolla ainakin saa rajattua pois polttoaineen syötön ja sytkän aiheuttamat ongelmat.
Kun kaasuläpän liitin on irti pitäisi OBD yhteys toimia ongelmitta ja vikakoodit pystyä nollaamaan.
Ongelma ratkesi vaihtamalla samanlaisesta purkuautosta moottorin ecu ja immo boxi joissa oli samat numerot kuin omassani.
Schepersiltä uudelle ecu boxille hinta keväällä oli 650 €, eivät pysty vanhaa korjaamaan.
Toinen vaihtoehto odottaa että myyntiin tulee jokin jakoremmivammainen samanlainen varaosiksi, josta voisi ecun ja immon hyödyntää.
Onko vaikeutta päästä OBD:llä kiinni autoon, eli pätkiikö yhteys samassa tahdissa kun kaasuläppä heiluu?
Jos vastaus kyllä->
Nopein keino rajata ongelmaa on ottaa akun kenkä irti ja irrottaa kaasuläpälle menevä liitin. Joutuu purkaan hieman edestä että pääsee liittimeen käsiksi. Akun kenkä paikalleen ja kokeile lähteekö käyntiin. Tyhjäkäynti on hyvin epätasaista eikä luonnollisesti vastaa kaasuun kun liitin on irti. Tuolla ainakin saa rajattua pois polttoaineen syötön ja sytkän aiheuttamat ongelmat.
Kun kaasuläpän liitin on irti pitäisi OBD yhteys toimia ongelmitta ja vikakoodit pystyä nollaamaan.
Ongelma ratkesi vaihtamalla samanlaisesta purkuautosta moottorin ecu ja immo boxi joissa oli samat numerot kuin omassani.
Schepersiltä uudelle ecu boxille hinta keväällä oli 650 €, eivät pysty vanhaa korjaamaan.
Toinen vaihtoehto odottaa että myyntiin tulee jokin jakoremmivammainen samanlainen varaosiksi, josta voisi ecun ja immon hyödyntää.
-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa 156 V6 vm.2004 VDC system Failure
Multa löytyy cf3 ecu, on 2.5 v6 166 mallista numeroilla (195166)
(1279*M tai H* 04022)
(0 261 206 661)
(18927) 12v
(0073 5033 780)
(ME31A001)
Toivottavasti ois apua, BTW mikä on immoboksi??
(1279*M tai H* 04022)
(0 261 206 661)
(18927) 12v
(0073 5033 780)
(ME31A001)
Toivottavasti ois apua, BTW mikä on immoboksi??
Re: Alfa 156 V6 vm.2004 VDC system Failure
Ajonesto boxi. Tarvii sen ja avaimet tai avaimenperästä sen "kiven" että ajonesto lähtee pois toiminnasta.
"Immoboxi" sijaitsee ainakin 156:ssa kuskinpuolen vasemmalla puolella olevan sulakerasia-ristikytkentä laatikon takana ylhäällä. Väriltään vaalean sininen ja kooltaan maxi tupakkiaskin kokoinen. Irtoaa alakautta 2 ruuvilla. Seuraamalla ajoneston antennirinkilan johtoa joka virtalukon ympärillä löydät perille.
"Immoboxi" sijaitsee ainakin 156:ssa kuskinpuolen vasemmalla puolella olevan sulakerasia-ristikytkentä laatikon takana ylhäällä. Väriltään vaalean sininen ja kooltaan maxi tupakkiaskin kokoinen. Irtoaa alakautta 2 ruuvilla. Seuraamalla ajoneston antennirinkilan johtoa joka virtalukon ympärillä löydät perille.