2.0TS öljynkulutus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

2.0TS öljynkulutus

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Kerokaapas viisaammat että mikä on "normaali" määrä mitä tuota öljyä kuluu vaikkapa 1000km aikana. Selväksi on tullut että tämä öljynkulutus on yksi alfan ominaisuuksista, mutta olen nyt ajanut reilut 3000km ja öljyä on saanut lisätä jo 2.5 litraa. Jotenkin tuntuu ettei tuo ihan normaalia ole. Auton oston yhteydessä öljyt vaihdettiin (eli siis reilut 3000km sitten) ja koneeseen laitettiin Nesteen City Pro 5W-40 öljy. Eihän tuo parasta ole, mutta voiko merkki/malli tuo vaikuttaa noin paljon kulutukseen? Öljyjen merkeistä on ollut paljon puhetta, eikä tarkoitus ole käydä samaa keskustelua uudelleen, mutta jos joku on havainnut selkeän eron esim. juuri tuossa 2.0TS koneessa jonkun öljyn kanssa, niin sanokaa ihmeessä. Kyseessä siis 147 2.0TS, jolla ajeltu 62tkm.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Pari vuotta vanhemmassa 2.0 TS:ssä öljyä on häipynyt mittatikusta
katsottuna pari milliä n. 6tkm matkalla. Matkamittarissa on 85tkm.
Öljyinä Shell Helix Ultra 5w-40

Minun mielestä mainitsemasi öljynkulutus ei ole normaalia.
VMP

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

On sitä muutkin ihmetelleet tässä pitkin vuosia.

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Itselläni sama auto samaa vuosimallia vajaa 20 tkm enemmän ajettuna. Kun ostin auton viime syksynä, niin öljyä meni (nesteen 5W-50 litkua) ekalla 10 tkm melkein viisilitraa ja kyllähän se hieman hirvitti. Nyt alku keväästä vaihdoin Selenian Racing 10W-60 öljyt sisään. Tarkistin öljyt 2000 km ajon jälkeen ja taas ihmettelin, kun piti puoli litraa lisätä. Nyt kun eilen tarkistin 2000 km edellisestä tarkistuksesta, niin yllätyksekseni öljyn taso oli melkein yläviivalla :-D . Oliskohan Alfa alkuun vaan vähän kerännyt Seleniaa varastoon ja nyt pysyis sisällä :shock: ?! Hope so!
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Rolle kirjoitti:On sitä muutkin ihmetelleet tässä pitkin vuosia.
Jep, tuota jo lueskelinkin. Joku tuolla jo aiemmin kyselikin onko kukaan kokeillut tuota Valvolinen 10w-40 MaxLifea? Kyseinen öljy siis tarkoitettu vanhempiin ja >100tkm ajettuihin, mutta miksei tuota voisi testata uudempaankin? Ja jos tuolla http://www.valvolineeurope.com/fi/index.asp olevasta suositustaulukosta katsoo niin kyllä ne mm. tuota maxlifea 147aan ehdottavatkin.

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Alfa suosittelee JTS koneeseen vain ja ainoastaan 10W-60 öljyä. Konehan on alakerraltaan sama kuin TS, joten kehoittaisin käyttämään joko tuota Seleniaa tai esim. Castrol TWS 10W-60:stä. Myös TS:äänhän Alfa suositteli "urheilulliseen ajoon" 10W-60:stä ja mielestäni öljynkulutus lisääntyy nimenomaan "urheilullisessa" ajossa. Talvella ei kulunut paljon mitään kun körötteli 8:aakymppiä, mutta nyt olisi mielestäni taas öljynjano lisääntynyt kun laulatetaan vähänkorkeammille kierroksille ohituksissa. litkuillehan tuo kone on aika ronkeli. Ei tulisi mieleenikään laittaa esim. Nesteen 5W-40:stä omaan autoon. Ne telkkarimainoksethan jo on niin huonoja. Teboil 10W-60:stä en laita ainakaan ennenkuin venäläiset myöntävät baltianmiehityksen, vaikkei se litku muutenkaan luottamusta herätä.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Onko kellään kokemusta tuosta 10W-60 talvikäytössä? Itsekkin sais vaihtaa öljyt. Kulutuksesta ei osaa sanoa mitään kun ei vielä 100km ole tullut ajettua.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Olen käyttänyt myös talvella. Castrolissa on alhaisempi "pour point" eli jotain -46C luokkaa muistaakseni. Päihittää siis monet 5W-40:setkin siinä suhteessa.

Sorry, -42:
http://www.opieoils.co.uk/TechSpecs/CastrolRS10w-60.pdf

Selenia "vaan" -40:
http://www.flselenia.it/pag_prodotti.as ... ategoria=8#
Viimeksi muokannut Giri, 09 Touko 2005, 12:14. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Omat kokemukset Valvolinen 10W40 yli 100tkm ajettuihin moottoreihin oli huonot. Alfa joi valvolinea kuin simaa vappuna.
Nyt Mobil RF 5W50 ja kulutus normaaliajossa tähän saakka n. 0.7L/7000km
Seuraavaksi menee Selenia 10W60 racing sisään, lähipäivinä. Silmälläpitäen kesän ratakarkeloita.
Onko se sitten sitä urheilullista ajoa, en tiedä.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Mun 156 V6 vei 5W-40:ä noin 2l per 10 tkm. Nyt olen ajellut MR 5W-50:llä ja kulutus puolittui; 1l per 10 tkm. Mielenkiintoista.. :)

Terv. CC
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

puuha kirjoitti:Omat kokemukset Valvolinen 10W40 yli 100tkm ajettuihin moottoreihin oli huonot. Alfa joi valvolinea kuin simaa vappuna.
Nyt Mobil RF 5W50 ja kulutus normaaliajossa tähän saakka n. 0.7L/7000km
Seuraavaksi menee Selenia 10W60 racing sisään, lähipäivinä. Silmälläpitäen kesän ratakarkeloita.
Onko se sitten sitä urheilullista ajoa, en tiedä.
no noista fiat pohjaisista moottoresta en tiedä mutta vanhemissa koneissa pelaa tuo Valvoline paremmin kuin hyvin..tosin itsellä kokemusta lähinnä 5W-50:stä

mutta seleniaa ajattelin laittaa itsekkin kesäksi..
Viimeksi muokannut 90, 09 Touko 2005, 22:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Jotta menisi tarpeeksi sekavaksi, niin mä huomasin omassa 2.0TS:ssä 5W-40 - öljyn hupenevan nopeasti ylämerkistä puoliväliin ja jäävän siihen. Näin tapahtui ainakin Nesteen, Mobilin ja Esson öljyillä.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

m.sa kirjoitti:Jotta menisi tarpeeksi sekavaksi, niin mä huomasin omassa 2.0TS:ssä 5W-40 - öljyn hupenevan nopeasti ylämerkistä puoliväliin ja jäävän siihen. Näin tapahtui ainakin Nesteen, Mobilin ja Esson öljyillä.
Tuo pitää paikkansa. Jos yrittää epätoivoisesti pitää öljyn ylämerkissä niin sitä saa lisäillä aika lailla enemmän vaihtovälin aikana. Öljynkulutus yleensä pienenee kun ollaan mittatikussa puolenvälin kohdilla. Enemmän öljyä -> suuremmat paineet -> suurempi hävikki. Tätä ei kannata lukea siten että suosittelisin taiteilemaan alarajalla.... :wink:

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Hmm. Onkohan omassa 2.0 TS:ni jotain vikaa. Teboilin öljyillä ajettu nyt lähemmäs 10 000 km ja vielä on pinta ylämerkissä. Koneella ajettu tosin jo 125 tkm, joten jospa sisäänajo on nyt valmis ja paikat timmisti tiiviit. Ajo koostuu pääasiassa päivittäisestä 50km rupeamasta moottoritiellä. Ja ajotyyli ei mitenkään erityisen urheilullinen. Kun ei tuo 166 tuolla koneella mikään raketti ole.

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

onefromnorth kirjoitti:Hmm. Onkohan omassa 2.0 TS:ni jotain vikaa. Teboilin öljyillä ajettu nyt lähemmäs 10 000 km ja vielä on pinta ylämerkissä. Koneella ajettu tosin jo 125 tkm, joten jospa sisäänajo on nyt valmis ja paikat timmisti tiiviit. Ajo koostuu pääasiassa päivittäisestä 50km rupeamasta moottoritiellä. Ja ajotyyli ei mitenkään erityisen urheilullinen. Kun ei tuo 166 tuolla koneella mikään raketti ole.
Eikös -00 mallin TS:ssa ole vielä ne öljyä hukkaamattomat männän renkaat. Ymmärtääkseni niiden valmistaja/tyyppi vaihtui -01 koneisiin ja tästä johtuisi suurempi herkkyys öljylaadulle..
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Eikös -00 mallin TS:ssa ole vielä ne öljyä hukkaamattomat männän renkaat. Ymmärtääkseni niiden valmistaja/tyyppi vaihtui -01 koneisiin ja tästä johtuisi suurempi herkkyys öljylaadulle..
Jaa, että vanhassa vara parempi - tässäkin tapauksessa. 8)

jarir2
Viestit: 57
Liittynyt: 10 Touko 2005, 16:27

Viesti Kirjoittaja jarir2 »

Mulla on Alfa 156 2.0 vm. 2000. Öljyä kuluu 10.000 km noin 3-4 l. Alussa kyselin asiaa DA:n huollossa, mutta ohjekirjan mukaan sallittu ei olla edes ääriarvoilla. Muistaakseni lirta/1000km oli ohjearvona. Ostin auton uutena ja silloin selitettiin, että männänrenkaat eivät ole vielä hiotuneet sylinterin hoonauksien mukaiseksi. Nyt on mittarissa 150.000 km ja öljyä kuluu samaan malliin :cry:

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Moottori on oikein perso öljylle, koska öljyä on mennyt noin 2.5 lit/10tkm aikana, vaikka alussa näyttikin siltä, että Teboilin 10W60 öljyt on hyvät, mutta vähemmän kuitenkin kuin Mobilin 0W40 litkua, jota meni 1.6lit/5tkm eli pienellä kertolaskulla Mobilia menisi 3.2 lit/10tkm. :(

Pitäisiköhän vieläkin vaihtaa öljymerkkiä laadukkaampaan? Alfan moottorin ominaisuus on kai pikkuisen öljyä kuluttavaan päin vaikka olisikin kunnossa. Vai sittenkin pienen konerempan aika ja samalla porauttas sylinterit isommaksi! Kuinka paljon voi 2.0 T.S sylinteriä porata isommaksi maksimi ja paljonko se sitten lisää moottorin tilavuutta kuutiosentteinä?
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

onefromnorth kirjoitti:Hmm. Onkohan omassa 2.0 TS:ni jotain vikaa. Teboilin öljyillä ajettu nyt lähemmäs 10 000 km ja vielä on pinta ylämerkissä. Koneella ajettu tosin jo 125 tkm
Sulle on sattunut joku maanantai kappale varmaan :mrgreen:

90: Mulla valvoline 10W40 (engines over 100tkm) öljyä meni kuin simaa vappuna. 3-4 litraa lisäilin vaihtovälillä 10tkm.
Mobilin myötä kulutus pieneni.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

puuha kirjoitti:Mulla valvoline 10W40 (engines over 100tkm) öljyä meni kuin simaa vappuna. 3-4 litraa lisäilin vaihtovälillä 10tkm.
Mobilin myötä kulutus pieneni.
itsellä imi seleniaa 4litraa n. 3000km:llä, nyt valvoline maxlife 10w-40, ajettu 2000km, lisäille ei oo tarvinnu.
Ota näistä nyt sitten selvää, turha tosin vertailla kahta ihan eri konetta mutta kuitenkin.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Justiinsa tekemässä ratapäivän tarkistuksia.

Vähän ylätukea yms vaihdossa. Samalla kaadoin 1l purkin Seleniaa sisään. Nyt on 2l kaadeltu öljynvaihdon jälkeen josta n.7tkm aikaa.

Ja illalla "shakedown" :mrgreen:

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Kysyin joku aikaa sitten Deltamotorista kuinka paljon on normaalia, niin sieltä joku tekninen asiantuntija kertoi sen olevan 400..500g / 1000km voin muistaa asian ehkä väärinkin, mutta kuitenkin iso määrä se oli eli kaiketi ei vielä kannata huolestua!

Varmaankin Valvolinen tai Castrolin öljyillä mullakin jäisi sinne noin 2lit/10tkm. Teboilin öljyt eivät paljon kehuja ole yleensä saaneet, mutta tosta 10W60 olen kuullut ja lukenut hyvää palautetta.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Itsellä nyt RS 10/60 sisällä. Alussa öljyn kulutus oli aika pientä, mutta nyt vaihtovälin lopussa (10 tkm) kulutus kasvanut julmasti. Valvolinelle öljyä meni tasaisesti...

Öljypinta tarkastetaan joka tankkauksen yhteydessä. Öljyä menee reilusti, kun tulee 2 x viikossa tuo siirtymä Kouvola - Keilaniemi - Kouvola ja motarilla mennään aina 140 km/h:ssa...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Dobber kirjoitti:Kysyin joku aikaa sitten Deltamotorista kuinka paljon on normaalia, niin sieltä joku tekninen asiantuntija kertoi sen olevan 400..500g / 1000km voin muistaa asian ehkä väärinkin, mutta kuitenkin iso määrä se oli eli kaiketi ei vielä kannata huolestua!
Väärin muistettu.
Oikea luku on 40-50g/1000km. kyselin asiaa itsekin aikoinaan.
Litroiksi muutettuna luku lienee 0.5-1 l/10tkm ?

Kun valmistaja ilmoittaa öljynkulutukseksi esim 1l/1000km niin se pesee kätensä asiasta!

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Aivan juuri niin kuten Puuha kertoi öljyä saa kuluttaa tehtaan mukaan todella rutkasti! Tarkoitit varmaanki 0.5-1l/1tkm...

Ja joskun kun muistelee mitä Nissan veti 1 lit/1000km, voi sitä savun määrää, kun alkoi kiihdyttämään sai oikein aikaan savuverhon, niin muut eivät päässeet ohi, vaikka mikä raketti olisi ollut! :-D
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Dobber kirjoitti:Aivan juuri niin kuten Puuha kertoi öljyä saa kuluttaa tehtaan mukaan todella rutkasti! Tarkoitit varmaanki 0.5-1l/1tkm...

Ja joskun kun muistelee mitä Nissan veti 1 lit/1000km, voi sitä savun määrää, kun alkoi kiihdyttämään sai oikein aikaan savuverhon, niin muut eivät päässeet ohi, vaikka mikä raketti olisi ollut! :-D
kovassa vedossa menee vissiin 1l / 1500 km kohden... :oops: Ei tosin aivan uusilla öljyillä 8)
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Eli nostetaanpas aihetta kun alkaa olemaan tuo 75TS:n öljynkulutus aika "runsasta", menee tyyliin 1.5 litraa/1000km. mikä neuvoksi??? Paksumpaa oljyä vai kone osiksi ja uusilla osilla kasaan... :? Nykyisestä öljyn merkistä ja viskositeetista ei ole tietoa.

Öljyä tulee myös hieman öljypohjan tiivisteestä mutta ei niin merkittävästi, tulpatkin olivat aivan mäiskeessä. :crazyeyes:

pee
Viestit: 447
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

Jaa-a, voisiko huohottimen öljynerotin olla tukossa, jolloin öljy ei pääse palaamaan öljypohjaan vaan menee imusarjan läpi palotilaan poltettavaksi?

Jos taas moottori on vaan väljä, niin millaisessa tilanteessa öljyä kuluu? Moottorijarrutus? Vedätyksessä korkeilla kierroksilla?

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

No ei moottorin luulisi olevan kauheen väljä kun vasta ajettu 230tkm. Kauheen korkeilla kierroksilla ei ole ajettu kun on kortti ollu vajaa kuukauden taskussa... :roll: missäpäin moottoria se öljynerotin mahtaa sijaita???

pee
Viestit: 447
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

Haluamatta aiheuttaa sen suurempaa surua totean kuitenkin, että seiskavitosen mittarin ruuvaaminen ei ole rakettitiedettä, joten varsinainen käyttömäärä ratkaisee eivätkä lukemat mittaristossa.

Öljynerotin on imusarjan keulanpuoleisessa päässä oleva musta pötikkä, johon tulee venttiilikopasta yksi paksu letku, lähtee toinen samanmoinen imusarjaan ja pohjasta menee ohut paluuletku öljypohjaan.

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Nouko88 kirjoitti:Eli nostetaanpas aihetta kun alkaa olemaan tuo 75TS:n öljynkulutus aika "runsasta", menee tyyliin 1.5 litraa/1000km. mikä neuvoksi??? Paksumpaa oljyä vai kone osiksi ja uusilla osilla kasaan... :? Nykyisestä öljyn merkistä ja viskositeetista ei ole tietoa.

Öljyä tulee myös hieman öljypohjan tiivisteestä mutta ei niin merkittävästi, tulpatkin olivat aivan mäiskeessä. :crazyeyes:
Mulla menee '88 Tessussani öljyä (Mobil ja Shell täyssynteettinen) samaa luokkaa ja kilometrit on 240 t. En ole ainakaan huomannut missään tilanteessa tummaa savua tulevan pakoputkesta, vaan eipä sitä itse ajaessa näekään.

Raportoi, jos löydät syyn öljyn kulumiseen.

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Minun 156 TS ei taas syö yhtään öljyä, ajettu 110tkm ja öljynä "ferrari"-shell helix.

Missä tuo öljynerotin muuten on 156:ssa?
Kun pelkkä teho ei riitä!

Vastaa Viestiin