ajoituksenmuunnin
Valvoja: Moderators
ajoituksenmuunnin
Mun 156 pitää dieslimaista ääntä käynnistäessä. Kyseinen ääni kestää 2-4 sekuntia ja on erittäin ärsyttävää. Ääni loppuu kuitenkin heti sen jälkeen eikä ilmene enää kunnes seuraavan kerran. Eikä se edes ihan joka kerta ole siellä. Onko kyse ajoituksenmuuntimesta vai joku muu vika? Onko sitä mahdollista saada pois mikäli kyse ei ole ajoituksenm.?
2-4 sekunnissa ei vielä edes öljyt kierrä kunnolla kannessa. Onko tuo ääni ilmestynyt nyt vai onko ollut aina? jos ajoituksen muunnin menee sen äänen pitäisi lisääntyä/pidentyä ajan myötä.vuodesta 2000 tuossa muuntimessa pitäisi olla joku muutos parempaan, jos se menee vaihtoo katso etteivät pistä samanlaista vanhaa osaa tilalle.
no...itse asiassa huomasin sitä noin 2 kuukautta sitten kun olin lukenut vastaavanlaisesta tapauksesta alfapower.nu:ssä. Sen jälkeen olen
kyllä huomannut joka kerta... ei ole pahentunut kuitenkin. Vaihdoin
öljyt 2000km sitten ja silloin se hetkellisesti loppui tai sitten vain kuvittelin. Nyt se on kuitenkin palannut ärsyttääkseen mun elämää...
kyllä huomannut joka kerta... ei ole pahentunut kuitenkin. Vaihdoin
öljyt 2000km sitten ja silloin se hetkellisesti loppui tai sitten vain kuvittelin. Nyt se on kuitenkin palannut ärsyttääkseen mun elämää...
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Sama vika oli 155:ssä
155 16V Supereissa oli sama vika, mutta vain lämpimällä moottorilla. Kylmällä moottorilla tai käynnistettäessä välittömästi sammutuksen jälkeen naputusta ei kuulunut.
Tästä päätelin sen, että kun moottoria ei käytetä vähään aikaan, kuuma öljy valuu osaksi pois venttiilin painimista ja sinne jää vain vähän lämmintä ohutta öljyä. Kun moottori käynnistetään, kestä sekuntin tai pari että painimet jälleen täyttyvät öljystä, ja naputus loppuu.
Jos taas moottori ehtii jäähtyä kylmäksi, painimiin jäänyt öljy on sen verran jäykkää, ettei naputusta ilmene.
Jos taas moottorin käynnistää hyvin pian sammutuksen jälkeen, eivät painimet ehdi tyhjetä.
Tämä oli siis omaa päätelmää, ei mitään kiveen kirjoitettua faktaa
.
Kulunut ajoitin naputtaa koko ajan pienillä kierroksilla moottorin lämmittyä. Tämä on itse koettua faktaa ja vielä pitkän kaavan kautta.
Tästä päätelin sen, että kun moottoria ei käytetä vähään aikaan, kuuma öljy valuu osaksi pois venttiilin painimista ja sinne jää vain vähän lämmintä ohutta öljyä. Kun moottori käynnistetään, kestä sekuntin tai pari että painimet jälleen täyttyvät öljystä, ja naputus loppuu.
Jos taas moottori ehtii jäähtyä kylmäksi, painimiin jäänyt öljy on sen verran jäykkää, ettei naputusta ilmene.
Jos taas moottorin käynnistää hyvin pian sammutuksen jälkeen, eivät painimet ehdi tyhjetä.
Tämä oli siis omaa päätelmää, ei mitään kiveen kirjoitettua faktaa

Kulunut ajoitin naputtaa koko ajan pienillä kierroksilla moottorin lämmittyä. Tämä on itse koettua faktaa ja vielä pitkän kaavan kautta.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Neliventtiilipadoissa on hydrauliset painimet, ainakin neloskoneissa (rivi- ja bokseri-). 24v kutosista en ole varma, mutta luulis nyt sinnekin suunnitellun hydraulitasaimet, on muuten turhan paljon hommaa rakotulkilla.XJ40 kirjoitti:Mää en tiedä alfan kannuista mitään mut oon ymmärtänyt et ei noissa mitään hydraulisia nostajia ole.Eix noissa ole pala säätö?
T:Jukka
Wanhassa alumiininelosessa on kyllä palasäädöt, SOHC-kutosessa kummallinen sekasikiö imuvenojen palasäätöä ja pakovenojen ruuveja.
- Epäkelpokeräilijä -
Onko 2001-mallisessa odotettavissa parempaa kestävyyttä,Roach kirjoitti:Kuulin, että 98...99 malleissa tuo muunnin oli herkkä hajoamaan. Uudemmissa epäilevät (DA:ssa) äänen tulevan venttiileistä.
Tiedä häntä. Itselläni on sama vaiva (-00).
vai kannattaako vaihtaa joka tapauksessa uusi muunnin
jakopäärempassa? Nyt kilsoja 102tkm, eikä pahemmin äännä.
Ajoituksenmuuntimen hankintapaikaksi suosittelen vanhasta muistista http://www.italo-ersatzteile.de/
Nockenwellenversteller
Vergl. -Nr. 60666199
EUR 109.00
Siihen samaan tilaukseen muuta mukavaa ni a vot!
Nockenwellenversteller
Vergl. -Nr. 60666199
EUR 109.00
Siihen samaan tilaukseen muuta mukavaa ni a vot!
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Huolsin vaimon Alfan (-00 1,8 102 tkm) ja totesin samalla, että kulku on kateissa alle 3000:n kierroksilla. Vikahan voisi olla vakka tämän keskustelun aiheessa. Voisikohan tuota ajoituksenmuuntimen toimimattomuuta testata yksinkertaisesti?
Käynnistysääni ei ole mitenkään ihmeellinen. Jokin parin sekunnin särähdys jostain kuuluu, mutta mielestäni se on kuulunut aina.
Käynnistysääni ei ole mitenkään ihmeellinen. Jokin parin sekunnin särähdys jostain kuuluu, mutta mielestäni se on kuulunut aina.