Ei se hybriidikään autuaaksi tee. Tuli viime viikolla käytyä kokeilemassa Lexuksen pikkuista CT200 hybriidiä sillä ajatuksella, että vaihtaisin nykyisen diesel bemarin sellaiseen kun työmatka nykyään suuntautuu keskustaa kohtii. Lexus oli vielä tuoreinta facelift mallia ja voi jeesus, että oli hirveätä kyytiä. Teknisesti hybriidi oli ihan ok, mutta alusta kivireki ja järkyttävä sisämelu vauhdista 50-60 eteenpäin. Myös liikennevaloista lähtö pelkän sähkön voimalla vaati keijukaisen painallusta kaasuun ja meinasi tulla kiire keritä ennen valojen vaihtumista. Toki sillä sitten pystyi ajelemaan 40-50 nopeuksissa pelkällä sähköllä, mutta silloinkin sisämelua oli enemmän kuin bemarissa, joka ei myöskään ole hiljaisimmasta päästä. Lexus kun oli uudempaa mallia, niin siinä oli kojelaudan päällä iso näyttö, josta pystyi seuraaman eri moodeja, mutta kaiken kruunuksi näyttö oli auringonvalossa lukukelvotonJiitee kirjoitti:No joo, kyllä Nordi saa hymyn yli 4000 r/min-sektorilla vielä levenemään papallakin...Albertolli kirjoitti:^Ehkäpä vain vanhaksi ja harmaaksi. Tosin ymmärrän jos dieselillä ei saa kiksejä, mutta luulisi kaasarien höpötyksestä vähän tulevan eloa kabiiniin?
^ näin on, kokeilepa hybridiä tai täyssähköä niin huomaat, ettei mm. ruuhkissa ja jonoissa ajo olekaan mitään tuskaa...hiljaisuudestakin voi nauttia.

En ole aiemmin Lexusta ajanut ja jos muut Lexukset ovat samaa luokkaa, niin en kyllä ymmärrä niiden hehkutusta ja hintaa. Oli suoranainen ilo taas istahtaa koe-ajon jälkeen omaan autoon ja kyllä sekin on ruuhkassa seisoessa hiljaa start-stopin ansiosta. Tuli tuosta Lexuksesta mieleen vuosien takainen koeajo Hondan Insightilla, joka oli tuolloin melkoinen pettymys ja samat fiilikset nytkin. Jopa eilen kokeiltu Rellun uusi Clio oli hiljasempi, pehmeämpi ja antoi kolmepyttyisellä turbolla enemmän ajamisen iloa ja oli positiivinen yllätys. Vielä ajattelin kyllä käydä kokeilemassa edellisen korimallin Priuksen ja antaa Toyotan hybriidi teknikaalle yhden mahdollisuuden.