Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Laajakaistojen 6-napaiset liittimet ylhäällä jäähdyttäjän takana ja alempien liittimet pakosarjan vieressä telineissä. Molempiin pääsee käsiksi yläkautta ja johdot näkyy hyvin kun tulevat pakosarjalta ylöspäin.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mistäs -98 V6:sta löytyy kaasupolkimen potikan liitin? Ensin hävisi kaasuun vastaavuus, kotipihassa luin vikakoodit (P0220 Accelerator pedal line) ja nyt auto ei enään edes käynnisty. Meinasin aloittaa remontin tarkistamalla liittimen kunnon.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuo mun elekroniikkaspray mainitseekin että odota kuivumista ennen kuin laitat virrat päälle. Pakko myöntää etten ole aina totellut sitä mutta yleisesti käytän sitä aina purkuvaiheessa niin takaisin laittaessa ne on ehtineet kuivua. Hienosti on sähköliittimet kestäneet säät.Tuomas K kirjoitti:^^Kyllä siellä kulkee vertailuhappi siinä missä kapeakaistaisessakin. Pisara elektroniikkasprayta liittimeen, ja arvot on puuta heinää kunnes kuivuu.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hanskalokeron takanahan tuo on. Neliskanttinen valkoinen liitin. Helpoiten löytyy irrottamalla hanskalokero edestä, vaikka huhupuheiden mukaan kohteeseen mahtuisi ilmankin.jknracing kirjoitti:Mistäs -98 V6:sta löytyy kaasupolkimen potikan liitin? Ensin hävisi kaasuun vastaavuus, kotipihassa luin vikakoodit (P0220 Accelerator pedal line) ja nyt auto ei enään edes käynnisty. Meinasin aloittaa remontin tarkistamalla liittimen kunnon.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Omassa SW:ssä löytyi ECU:n boksin sisältä..
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Päätin että vien auton pajalle vikavalon takia. Mutta millä ne ihmeellisen näköiset ruuvit saa auki, jotka ovat moottorissa heti näkösällä kun suojan poistaa? Sellaiset tähtimäiset.
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ilmeisesti oikea liitin löytyi hanskalokeron takaa koska auto käy ja reagoi kaasupolkimen liikkeisiin. Liittimeen ruiskasin tipan rasvaa ja hinkkasin muutaman kerran kiinni-auki.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- kyltsi
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23 Kesä 2015, 21:09
- Car(s): 156 2.0 JTS -03
Nuova Super Giulia 1600 -75
164L 3.0 V6 12V -91 - Paikkakunta: Kouvola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eikös ne (venttiilikopan) ruuvit ole torxit? Muistaakseni kokoa 50 tai 55. Kokoa 45.Kertsu kirjoitti:Mutta millä ne ihmeellisen näköiset ruuvit saa auki, jotka ovat moottorissa heti näkösällä kun suojan poistaa? Sellaiset tähtimäiset.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/773010/T ... -12-7-osaa
Viimeksi muokannut kyltsi, 03 Heinä 2017, 11:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Taloustietäjä ilman tietoa on varmaan sitten talousintoilija
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ribeksi olisin väittänyt, toki voi saada torxillakin auki.
Bilteman tsiljoona-osainen Ribesalkku tuntuu olevan välttämätön hankinta uudempien italialaisten kanssa.
Bilteman tsiljoona-osainen Ribesalkku tuntuu olevan välttämätön hankinta uudempien italialaisten kanssa.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- kyltsi
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23 Kesä 2015, 21:09
- Car(s): 156 2.0 JTS -03
Nuova Super Giulia 1600 -75
164L 3.0 V6 12V -91 - Paikkakunta: Kouvola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Niinpäs muuten taitaakin olla
Torxillakin kyllä lähtee auki, jos varastoista löytyy sopiva jo valmiiksi.

Torxillakin kyllä lähtee auki, jos varastoista löytyy sopiva jo valmiiksi.
Taloustietäjä ilman tietoa on varmaan sitten talousintoilija
- Jarkki
- Viestit: 264
- Liittynyt: 31 Loka 2010, 20:29
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.0JTS '03
- Paikkakunta: Raahe
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hei. Onko PCV -venttiili eli kampikammion huohotin venttiili/letkut tarvikeosa alfaan. Kun ei näytä äkkiseltään löytyvän mistään. Keskustelu palstoilta onkinu jotain tietoa tapauksesta.
Ja muistuttaa omaa aizhaa. Moottorin tiivisteeiden öljyvuotoa, kohonnut öljyn kulutus sekä ilmavaivainen ääni. Joku koti-korjaaja YouTubessa suositteli venttiilin pesua/vaihtoa 2-3 vuoden välein.
Onko muilla kokemuksia Alfan kanssa venttiilin vaihdosta?
Ja muistuttaa omaa aizhaa. Moottorin tiivisteeiden öljyvuotoa, kohonnut öljyn kulutus sekä ilmavaivainen ääni. Joku koti-korjaaja YouTubessa suositteli venttiilin pesua/vaihtoa 2-3 vuoden välein.
Onko muilla kokemuksia Alfan kanssa venttiilin vaihdosta?
Voit luoda unelmia tehdessä tehdä unelmia luodessa
- catharsis
- Viestit: 113
- Liittynyt: 24 Huhti 2016, 22:36
- Car(s): ex-156 2.0 JTS SW boselift
e61 525 -07
S80 2.4 -00 - Paikkakunta: Helsingin MLK
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Morjens!
JTS on alkanut syömään flektin etuvastuksia, nyt meni kolmas tänä vuonna. Ilmeisesti näitä "kuuluukin mennä", mutta tahti on melko kova nyt.
Onko tietoa, onko olemassa jotain tunnettua syytä, mikä näitä rikkoo?
Täähän vaikuttaa kylmäntuloon ja ajettavuuteen myös; kun 2. nopeus heittää kehiin, kylmän tulo hiipuu ja kompuran kytkin alkaa naksuttamaan, ja ajo kaupunkinopeuksilla nypyttää. Syy vai seuraus?
tsekattu:
-1fan rele toimii
-1fan sulaketta kokeiltu 30A ja 50A
-piuhat päällisin puolin ehjiä
-flektin kiinnitys ok
-lämmöt ja nesteet ok
-kylmästöintiaineet ja öljy
- syyläri ja flekti vaihdettu. aloitti saman jo vanhoillakin.
edittiä:
tämä viimeisin esivastus lienee kuitenkin jollain tasolla hengissä, ihmettelyn satoa:
- 1. nopeus ei lähde päälle normaalisti ( ilmastointi päällä)
- 2. nopeus käynnistyy kun mittarin mukaan lämpöjä n 90´c (todellisuudessa kyllä n 10 astetta vähemmän) jos kompura päällä
- kompuran ollessa pois päältä ei flekti pyöri paitsi sitten kun lämmöt nousevat korkeammiksi
- kompuran päällekytkeminen käynnistää 2. nopeuden samoin tein
- kompuran poiskytkeminen em jälkeen pudottaa flektin 1. nopeudelle.
että mitähän hittoa..
toinen editti:
-taitaa flekti pyöriä väärään suuntaan
Oi auttakaa viisaat. Minä kiitän.
JTS on alkanut syömään flektin etuvastuksia, nyt meni kolmas tänä vuonna. Ilmeisesti näitä "kuuluukin mennä", mutta tahti on melko kova nyt.
Onko tietoa, onko olemassa jotain tunnettua syytä, mikä näitä rikkoo?
Täähän vaikuttaa kylmäntuloon ja ajettavuuteen myös; kun 2. nopeus heittää kehiin, kylmän tulo hiipuu ja kompuran kytkin alkaa naksuttamaan, ja ajo kaupunkinopeuksilla nypyttää. Syy vai seuraus?
tsekattu:
-1fan rele toimii
-1fan sulaketta kokeiltu 30A ja 50A
-piuhat päällisin puolin ehjiä
-flektin kiinnitys ok
-lämmöt ja nesteet ok
-kylmästöintiaineet ja öljy
- syyläri ja flekti vaihdettu. aloitti saman jo vanhoillakin.
edittiä:
tämä viimeisin esivastus lienee kuitenkin jollain tasolla hengissä, ihmettelyn satoa:
- 1. nopeus ei lähde päälle normaalisti ( ilmastointi päällä)
- 2. nopeus käynnistyy kun mittarin mukaan lämpöjä n 90´c (todellisuudessa kyllä n 10 astetta vähemmän) jos kompura päällä
- kompuran ollessa pois päältä ei flekti pyöri paitsi sitten kun lämmöt nousevat korkeammiksi
- kompuran päällekytkeminen käynnistää 2. nopeuden samoin tein
- kompuran poiskytkeminen em jälkeen pudottaa flektin 1. nopeudelle.
että mitähän hittoa..
toinen editti:
-taitaa flekti pyöriä väärään suuntaan

Oi auttakaa viisaat. Minä kiitän.
Viimeksi muokannut catharsis, 03 Heinä 2017, 22:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nonniin, kuherruskuukausi päättyi, ja helmikuussa ostettu Alfa sytytti moottorin vikavalon matkalla Pärnuun, heti kun oli saanut Tallinnassa uudet kumit alle. Motor control failure, mutta auto pelaa kuten ennenkin, ainoastaan rivakammassa kiihdytyksessä nykäisi pari kertaa.
Pitääkö olla huolissaan, vai ajelenko kotiin jos Jötsi suo ?
Pitääkö olla huolissaan, vai ajelenko kotiin jos Jötsi suo ?
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Mulla on tehnyt nyt koko kesän samaa mutta toiminut muuten moitteettomasti. Saahan nähdä kuinka kauan.
- catharsis
- Viestit: 113
- Liittynyt: 24 Huhti 2016, 22:36
- Car(s): ex-156 2.0 JTS SW boselift
e61 525 -07
S80 2.4 -00 - Paikkakunta: Helsingin MLK
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^ starttaa ja sammuta 5 kertaa putkeen , poistuuko helikopterin kuva ?
-tulipellin kupeesta liittimet auki ja elektrospraytä perään?
-kaasuläpän resetointi, haulla ohjeet
-halpis BT obd lukijallakin tekee tarvittaessa ihmeitä
-jos auto toimii ja ottaa kierroksia normaalisti, pitäis uskaltaa ajaa
-tulipellin kupeesta liittimet auki ja elektrospraytä perään?
-kaasuläpän resetointi, haulla ohjeet
-halpis BT obd lukijallakin tekee tarvittaessa ihmeitä
-jos auto toimii ja ottaa kierroksia normaalisti, pitäis uskaltaa ajaa
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Puola rikki.
Jos ei puolan ja tulpan vaihdolla korjaannu ja vikakoodina sytytyskatkoksia. Niin sitten veikkaan suutinta.
Jos suutin sökö(niin että päästää sylinterin käymään laihalla) palaa mäntä. Ai mistäkö tiedän?....
Jos ei puolan ja tulpan vaihdolla korjaannu ja vikakoodina sytytyskatkoksia. Niin sitten veikkaan suutinta.
Jos suutin sökö(niin että päästää sylinterin käymään laihalla) palaa mäntä. Ai mistäkö tiedän?....
Suoraan vaan suoraa
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Jos auto pelaa kuten ennenkin, niin tuskin on puola.
^^Ei mitään nesteitä lambadan liittimiin... Kaupasta uudet liittimet jos vika on siellä (todennäköisesti on).
^^Ei mitään nesteitä lambadan liittimiin... Kaupasta uudet liittimet jos vika on siellä (todennäköisesti on).
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
kröhm, näin 6 puolaa uusineena, vaikkei oo ku 4 pyttyä
niin kehtaan väittää, että puola. Noin se sen tekee, eli ensin helikopterin kuvaa ja päälle pientä nykimistä, kun vähän kovempi pyynti. Kerran meni silleen nopsasti, ettei voinu ohittaa sillä reisulla enää (200km), mutta tasanen 100km/h moitteetta. Eli ajelu siten ettei nypytä ja suurempaa sytytyshäiriötä pitää tosissaan välttää/lopettaa ajaminen. Siinä kohtaa, jos alkaa helikopteri vilkkumaan, niin menee katti
No jos sitten kuitenkin joku muu vika, niin puolan uusinta ei ole turha ostos, koska ne menee kuitenkin uusittavaksi ennemmin tai myöhemmin. Ite siirryin posseista ngk:n puoliin, mutta ei voi sanoa kestävyydestä vielä mitään. Mulla possit kestäny ~100tkm


"puhun niin totta kuin osaan"
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eiku joo, olihan siellä maininta, että nykäisi pari kertaa
Tuo "toimi kuten ennenkin" jäi vaan mieleen ensin.

Tuo "toimi kuten ennenkin" jäi vaan mieleen ensin.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hmm, täältä Pärnusta voi olla haastavaa saada puolaa tähän hätään, huomenaamulla olisi tarkoitus ajaa lautalle ja kotimaahan, ja sitten Lappenranta-Imatra-seudulle kaksipyöräisten vauhtia katsomaan. Missäs saisi pääkaupunkiseudulla luettua vikakoodit ja hankittua mahdollisen puolan ? Jos joku foorumilainen löytyy, niin vaivat korvataan tietenkin.
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Motonet löytyy Vihdintien varrelta Konalasta tai Vantaalta kehä 3 kupeesta. Niistä pitäisi löytyä puolaa ja koodien lukukin onnistuu Motomaatilla jos ei foorumisteja löydy hätiin.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tallinnassa saattaisi olla yksi hyllyssä:dnapekko kirjoitti:Hmm, täältä Pärnusta voi olla haastavaa saada puolaa tähän hätään, huomenaamulla olisi tarkoitus ajaa lautalle ja kotimaahan, ja sitten Lappenranta-Imatra-seudulle kaksipyöräisten vauhtia katsomaan. Missäs saisi pääkaupunkiseudulla luettua vikakoodit ja hankittua mahdollisen puolan ? Jos joku foorumilainen löytyy, niin vaivat korvataan tietenkin.
http://www.motonet.ee/et/varuosatoode/1 ... ajoneuvo=8
VMP
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Löytyy myös pk-seudulla: http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... ajoneuvo=8mattijus kirjoitti:Tallinnassa saattaisi olla yksi hyllyssä:dnapekko kirjoitti:Hmm, täältä Pärnusta voi olla haastavaa saada puolaa tähän hätään, huomenaamulla olisi tarkoitus ajaa lautalle ja kotimaahan, ja sitten Lappenranta-Imatra-seudulle kaksipyöräisten vauhtia katsomaan. Missäs saisi pääkaupunkiseudulla luettua vikakoodit ja hankittua mahdollisen puolan ? Jos joku foorumilainen löytyy, niin vaivat korvataan tietenkin.
http://www.motonet.ee/et/varuosatoode/1 ... ajoneuvo=8
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Minulla kun oli puola hajonnut, se vikavalo vilkkui 

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Noh, aamulla lähtö kohti Tallinnaa. Tänään kävin muutaman kymmenen kilometrin lenkin Halingan automuseossa (paljon hienoja neukkuautoja), ei ongelmia. Jospa se siitä...
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kotiin on tultu, luetutin vikakoodit Lappeenrannan Motonetissä, samalla ne kuitattiin. Satunnaisia sytytyskatkoksia ykkös- ja kolmospytyissä (P301, 303); Katalysaattorijärjestelmän tehokkuus alle rajan Lohkot 1 ja 1 (P430, P420), sekä pari airbag-piirin häröilyä 0E ja 02. Kotimatka ilman vikavaloa, ehkä kannatta noita puolia alkaa tutkimaan/putsaamaan liittimet/vaihtamaan koko puolat.
Ohjelmisto pitänee hankkia, ja sopiva johto. Mikä olisi tänä päivänä sopiva hankintapaikka?
Kiitos Pujazuballe avuntarjouksesta.
Ohjelmisto pitänee hankkia, ja sopiva johto. Mikä olisi tänä päivänä sopiva hankintapaikka?
Kiitos Pujazuballe avuntarjouksesta.
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Multiecuscan on se oikea softa. Minulla on lisenssi joutilaana...
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ja mulla ylimääräinen VAG-KKL piuha...
"No smoke => no power => no hope"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Piuhasta tuli mieleen: Kun kaivelin OBD-liittimen näkyville, oli luukun takana piuhan pää, joka näytti sopivan OBD-liittimeen. Mikähän se lienee ?
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olisiko sinne jemmattu johto valmiiksi, et kuvaa saisi tyrkylle?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ajonesto päällä... antenni ja liittimet putsattu, akku ladattu ja kokeiltu toisellakin akulla--> ei vaikutusta...
mistähän löytyy tämä yhdessä topicissa mainittu ajonestotunnistimen liitin/ kiinnike? Konehuoneesta vissiin jostain päin? Kiitoooos 


Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Se johto oli OBD-jatkojohto, jonka toinen pää oli survottu keskikonsolin kieppeille.
Testasin sellaista halpislukijaa (CRX-40), joka toimi ainakin sen verran, että sanoi ettei koodeja. Onko kellään tuosta kokemusta, jos vaikka ottaisi matkalle mukaan, ettei tarvi läppäriä mukana kuljetella.
Testasin sellaista halpislukijaa (CRX-40), joka toimi ainakin sen verran, että sanoi ettei koodeja. Onko kellään tuosta kokemusta, jos vaikka ottaisi matkalle mukaan, ettei tarvi läppäriä mukana kuljetella.
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Halpalukijat tyypillisesti toimii ihan ok sillä tontilla, jolla ne toimii. Lukevat siis nimenomaan moottorinohjauksen vikakoodeja, muihin purkkeihin ei yleensä pääse käsiksi.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
04 jts jaksaa yllättää.
P1131 ja P2251 02 sens negative current control circ/open bank 1 sens 1.
Mikähän voisi olla takana?
Tulpat ja ilmansuodatin vaihdettu keväällä. Myös jakopää tehty n 4000 km sitten?
Toinen etulambdoista pari kolme vuotta vanha. Päästöt leimalla läpi keväällä.
EDIT: oireilee siis satunnaisena nykimisenä.
P1131 ja P2251 02 sens negative current control circ/open bank 1 sens 1.
Mikähän voisi olla takana?
Tulpat ja ilmansuodatin vaihdettu keväällä. Myös jakopää tehty n 4000 km sitten?
Toinen etulambdoista pari kolme vuotta vanha. Päästöt leimalla läpi keväällä.
EDIT: oireilee siis satunnaisena nykimisenä.
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Liitin sökö, tyyppivika.jyskyed kirjoitti:P1131 ja P2251 02 sens negative current control circ/open bank 1 sens 1.
Mikähän voisi olla takana?
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Minkä kokoinen akku bussoon? Tällä hetkellä autossa on varmaan halvin mahdollinen 55Ah 460A akku mutta pitäis varmaan talveks laittaa jotain tehokkaampaa.
Through difficulties to defeat
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Akkukauppa osaa myydä sinne sopivan akun. Budjetistahan se riippuu kuinka pitkälle raha riittää 

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos! Eli uutta lambaadaa vaan hommaamaan?Tuomas K kirjoitti:Liitin sökö, tyyppivika.jyskyed kirjoitti:P1131 ja P2251 02 sens negative current control circ/open bank 1 sens 1.
Mikähän voisi olla takana?
Kumpi puoli edestä katsottuna on tuo sens1?
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Exide Premium sarjan akkuja suosittelen oman kokemuksen perusteella. 3v ongelmitta sisältäen paljon lyhyitä ajopätkiä kovemmillakin pakkasilla.Naamapalmu kirjoitti:Minkä kokoinen akku bussoon? Tällä hetkellä autossa on varmaan halvin mahdollinen 55Ah 460A akku mutta pitäis varmaan talveks laittaa jotain tehokkaampaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itellä snajderi 70ah/540a(?) ja hyvin on pari talvee menny, oli tyhjehtynyt talvella jonkun vuodon vuoksi, mutta bilteman laturilla sai taas käyttöarvot kohilleen ja toimii normaalisti.Naamapalmu kirjoitti:Minkä kokoinen akku bussoon? Tällä hetkellä autossa on varmaan halvin mahdollinen 55Ah 460A akku mutta pitäis varmaan talveks laittaa jotain tehokkaampaa.
Itsellä menee vaihtoon 2.5 v6 kampiakselin kierroslukusensori (YKK-sensori, TDC-sensor, rakkaalla lapsella monta nimeä)
Itse osa on melko edullinen, mutta entä vaihto? Kannattaako viedä pajalle ja millä hintaa? Entä onko joku vaihtanut itse?
En oikeen oo löytänyt täältä enkä lontoonkielisistä foorumeista infoa, pari havainnollistavaa kuvaa kylläkin.

-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^helppo vaihtaa, jossain toisessa ketjussa oli just tässä viikon sisällä ohjeet. Hätätilassa onnistuu vaikka mätänetin parkkiksella
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei uutta lambdaa, vaan uusia liittimiä, vika on johtosarjan puoleisessa liittimessä.jyskyed kirjoitti:Kiitos! Eli uutta lambaadaa vaan hommaamaan?Tuomas K kirjoitti:Liitin sökö, tyyppivika.jyskyed kirjoitti:P1131 ja P2251 02 sens negative current control circ/open bank 1 sens 1.
Mikähän voisi olla takana?
Kumpi puoli edestä katsottuna on tuo sens1?
En yhtään muista kumpi liitin oli kumpi, mutta kun katsot kummalle katille menee ykkössylinteriltä kaasut niin olet löytänyt ykköspuolen.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Katselin tuulilasin edessä olevien muovien alle puhdistusmielessä, ja huomasin että edellinen kyläseppä oli hukannut pelkääjänpuolelta kaikki valkoisten kiinnikkeiden vastakappaleet, ne jotka painetaan rintapeltiin. Saakohan noita ostaa jostain?
Tarvitsisin myös sellaisen mustan peitelätkän joka peittää muovin päätykiinnitysruuvin. Sen hukkasin ihan itse, prkl.
Aika mielenkiintoista, ettei Luigilla ollut riittänyt edes punaista maalia koko rintapeltiin siellä muoviritilän alla, ihan kirkas pelti paistoi....
Tarvitsisin myös sellaisen mustan peitelätkän joka peittää muovin päätykiinnitysruuvin. Sen hukkasin ihan itse, prkl.
Aika mielenkiintoista, ettei Luigilla ollut riittänyt edes punaista maalia koko rintapeltiin siellä muoviritilän alla, ihan kirkas pelti paistoi....
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eikös siellä ole vaan klipsit jotka painetaan suoraan pellissä oleviin reikiin? Näin ainakin mulla kolmessa 156ssa..
Ne maksaa sit muistaakseni 3-7eur kpl marmorilla :p
Ne maksaa sit muistaakseni 3-7eur kpl marmorilla :p
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^näin määki muistelisin. Niillä valkosilla kiinnittimillä säädetään samalla muovien korkeus sopivaksi/suoraksi, eli ei vaan lyödä surutta pohjaan asti. Kyllä meikäläisen kulkineessa maalitkin siellä on, olishan se kaukalo muuten kauniin ruskea.
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mun mielestäni kuskinpuolella oli jäljellä ne valkoiset naaraskappaleet ja pelkääjänpuolella ei. Kuskinpuoli pysyy paikoillaan, pelkääjänpuoli nousee ylös. Klipsihän on sama kuin esim. takaluukun verhoilunkiinnitysklipsi, naarasosa ei vain ole erikoisen hyvä irtoamaan ehjänä. Pintaruostetta rintapellissä vähän olikin jo, yksilöjä taitavat olla nämä 

Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mites Dnapekko sulla on takakontin pohja toteutettu? Kattelin vaan rekkarin perusteella, että sulla olisi auto aikalailla samaa sarjaa kun mullakin? Omassani oli verhoilun ja vararenkaan välissä vain sellainen styroksinen lätkä. Sain varaosa-autostani sellaisen koko varapyörän peittävän tukevan styroksista valetun osan mikä vaimensi ääniä huomattavasti paremmin kuin aluksi paikallaan oleva.
Ps. Omassani oli rintapelti maalattu hyvin
Ps. Omassani oli rintapelti maalattu hyvin

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sellainen styroksilätkä on minullakin, peittää vanteen keskiön ja työkalut.
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 15 Maalis 2017, 06:45
- Car(s): Pieni piinattu Rellu sekä Fiat Pandakarhu
- Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mites kun tuossa on nyt vähän arvuuttelua että ilmamassamittari voisi olla huono. Putsasin sen sillä puhdistusaineella ja ei mitään vaikutusta kulkuun kun puutuu siellä yläkierroksilla hieman. Voiko hommaa testata ottamalla piuhan irti anturista, vai meneekö se johkin vikatilaan ja ei toimi senkään vertaa?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jatketaanpas tästä. Koeponnistin tosiaan tuon Effen V6:n ja jotenkin hengetön alle kolmen tonnin kierroksilla ja samaan jonoon puutuu täysin kuudessa tonnissa, eikä halua kiertää punarajalle edes kakkosella. Mikäs tuollaista voi aiheuttaa, jos ensimäisenä ei epäile jakoa
.

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.