Mitä teit tänään tallissa?
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
- Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kytkinosia odotellessa puhdistanut 159:n apurunkoa ruosteesta ja maalannut sen. Pisteosia liuotettu sitruunahapossa ja maalailtu yksitellen.
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^^^ Cheers mate. Nyt laitettu myös vaseliinit. Ja akkupiuhoihin uudet pultit, niin loppui se virtojen pätkiminen
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^
Tallissa tänään: Ducaton etusatuloille uusi elämä.
Tallissa tänään: Ducaton etusatuloille uusi elämä.
- Liitteet
-
- WP_20170409_19_08_18_Rich.jpg
- (200.58 KiB) Tiedosto ladattu 6476 kertaa
-
- WP_20170409_19_08_27_Rich.jpg
- (192.62 KiB) Tiedosto ladattu 6476 kertaa
-
- WP_20170711_22_59_36_Pro.jpg
- (200.49 KiB) Tiedosto ladattu 6476 kertaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Lancia Delta Integralen etusatuloiden kunnostus.
- Liitteet
-
- WP_20170712_20_45_39_Pro.jpg
- (185.35 KiB) Tiedosto ladattu 6390 kertaa
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin abs-anturin Gtv:hen.
Meni ihan perinteisesti, olka ruuvipenkkiin, anturi lyömällä pois, pultti poraamalla + uudet jengat.
Samalla uusi raidetangon ulkopää. 3. kerta omistusaikana, ehkä Meylet kestää pidempää kuin Motonetistä hankitut "halpikset".
Meni ihan perinteisesti, olka ruuvipenkkiin, anturi lyömällä pois, pultti poraamalla + uudet jengat.
Samalla uusi raidetangon ulkopää. 3. kerta omistusaikana, ehkä Meylet kestää pidempää kuin Motonetistä hankitut "halpikset".
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Revin tummennuskalvot irti sen jälkeen, kun saatiin kansi irroitettua. Aika iisisti lähti, hieman lämpöä ja tasainen veto, niin ei juuri jäänyt liimoja lasiin.
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kuin uudet. Äärimmäisen upeaa ..Pele kirjoitti:^
Tallissa tänään: Ducaton etusatuloille uusi elämä.
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Nostin Maseratin ylös. Tutkailin. Tein listan. Se oli lyhyt. Ja korjattavat kohteet olivat halpoja sekä helpoissa paikoissa. Jotain mätää tässä nyt on kun olen sitä mieltä(vaikka kaikki sanovat että "UNOHDA!!") jotta lähden Maseratilla poikkeamaan Levillä tarkastamassa tilukset tässä muutaman viikon sisään. ...Olen ajanut nyt noin 2000km ja auto toimii sitä paremmin mitä enemmän ajaa......Näitä ei kai ole tehty seisotettaviksi, josta johtunee kaikkiaan Kasari-Maseratien äärimmäisen epäluotettava maine.......Saas nähdä jänistänkö vai pysyykö rohkeus...Voittaako hulluus vai järki??
Tiedä sitten onko 270tkm ajettu Thesis yhtään sen "järkevämpi" auto 2500km turneelle??
Asiaan....
Hiukan on polttoaine tuoksahtanut, joka näissä tietysti tietyllä tavalla kuuluu ns. "asiaan", mutta päätin silti vilkaista....Ja ihan hyvä että vilkaisin. Pumpulta suodattimelle lähtevä letku oli molemmin puolin haperoa ja suodattimen kotelo lahosi käteen kosketuksesta....."Pyhällä hengellä" jne......Suodatin heivattiin mäkeen ja letkua tilalle.....Paksua tavaraa on muuten...Mukavaa saada, tankin liitoksen jälkeen kun hinkkaa haperoa pois, muutama litra veepoweria kainaloihin asti! ....Kirvelee miellyttävästi! Job done. Pumppu saanee uusimistuomion kaiketi myöskin lähitulevaisuudessa, varmuuden vuoksi, vaikkei äännäkään vielä.....
Muuten homma kunnossa. Pesin vankkurin ja laitoin DHL:n tuomat uudet mustat matot "Atrain"-logolla kabiiniin. Ja eikun kovaa ajoa.
Tiedä sitten onko 270tkm ajettu Thesis yhtään sen "järkevämpi" auto 2500km turneelle??
Asiaan....
Hiukan on polttoaine tuoksahtanut, joka näissä tietysti tietyllä tavalla kuuluu ns. "asiaan", mutta päätin silti vilkaista....Ja ihan hyvä että vilkaisin. Pumpulta suodattimelle lähtevä letku oli molemmin puolin haperoa ja suodattimen kotelo lahosi käteen kosketuksesta....."Pyhällä hengellä" jne......Suodatin heivattiin mäkeen ja letkua tilalle.....Paksua tavaraa on muuten...Mukavaa saada, tankin liitoksen jälkeen kun hinkkaa haperoa pois, muutama litra veepoweria kainaloihin asti! ....Kirvelee miellyttävästi! Job done. Pumppu saanee uusimistuomion kaiketi myöskin lähitulevaisuudessa, varmuuden vuoksi, vaikkei äännäkään vielä.....
Muuten homma kunnossa. Pesin vankkurin ja laitoin DHL:n tuomat uudet mustat matot "Atrain"-logolla kabiiniin. Ja eikun kovaa ajoa.
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ja työautoonkin tehty pientä personointia.........Hitusen mukavampi ajella kun ite saa laittaa pikkujuttuja joista tulee hyvä mieli, ja toivottavasti myös kolleegoille
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kannatan lämpimästi! Kannatukseni tueksi esitän vielä kuvahaasteen, Maseratista on saatava vastaava kuva tällä paikalla:pitkämies kirjoitti:Jotain mätää tässä nyt on kun olen sitä mieltä(vaikka kaikki sanovat että "UNOHDA!!") jotta lähden Maseratilla poikkeamaan Levillä tarkastamassa tilukset tässä muutaman viikon sisään.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tässä on haasteen tynkää esitetty! ..........
Hieman olen kyllä yllytyshullu!....Saas nähdä miten käy....Jos otan haasteen vastaan niin laitan kuvia tulemaan matkan varrelta. Oma tukikohta sijaitsee muutaman kymmen kilometriä Levi-keskuksesta Muonioon päin...
Hieman olen kyllä yllytyshullu!....Saas nähdä miten käy....Jos otan haasteen vastaan niin laitan kuvia tulemaan matkan varrelta. Oma tukikohta sijaitsee muutaman kymmen kilometriä Levi-keskuksesta Muonioon päin...
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
Re: Mitä teit tänään tallissa?
pitkämies kirjoitti:Tässä on haasteen tynkää esitetty! ..........
Hieman olen kyllä yllytyshullu!....Saas nähdä miten käy....Jos otan haasteen vastaan niin laitan kuvia tulemaan matkan varrelta. Oma tukikohta sijaitsee muutaman kymmen kilometriä Levi-keskuksesta Muonioon päin...
Saas nähdä tuleeko ne kuvat tuonne "hinuri ketjuun"?
Laitathan äkkiä sinne suodattimen paikalleen ennen kuin tankin pohjalla todennäköisesti oleva mähnä lähtee kiertoon...
Vai onko siellä toinenkin suodatin?
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
En tiedä onko kahta....Tarvii seppäillä suodatin tuohon väliin het kun ehtii...
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Siinähän sitä olis hinurikuskilla ihmettelemistä, kun selittäisi "kisko eka tonne ylös, vähän vielä Tuikusta etiäppäin, pitää käydä ottamassa valokuva"savijo-r kirjoitti:Saas nähdä tuleeko ne kuvat tuonne "hinuri ketjuun"?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Voi olla että Tamperelainen luotto hinaus-kuskini ei suostu lähtemään ihan niin pitkälle keikalle......
Noh saa nyt nähdä....Bellan reissu jos menee kunnialla niin saattaa olla et lähden........
Ja jos siellä on käyty britti-urheiluautollakin niin.....
Noh saa nyt nähdä....Bellan reissu jos menee kunnialla niin saattaa olla et lähden........
Ja jos siellä on käyty britti-urheiluautollakin niin.....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
STP:n Butyylimattoa + moponetin jotain vaimennusmattoa hieman.
Ja Sika 710:iä takaovien rungon ja pellin väliin. Ei varmaan vieläkään pidä, mut kokeillaan nyt...
Eka kerta kun vaimennusaineiden kanssa tekemisissä. Ei varmaan kuitenkaan viimeinen...
Ja Sika 710:iä takaovien rungon ja pellin väliin. Ei varmaan vieläkään pidä, mut kokeillaan nyt...
Eka kerta kun vaimennusaineiden kanssa tekemisissä. Ei varmaan kuitenkaan viimeinen...
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Yritin paikallistaa kuljettajan turvavyön tienolta kuuluvaa kolahtelua. B-pilarin verhoilujen ja kuskin ovipahvin availujen tulos oli 2/4 rikkoutunutta b-pilarin alaosan verhoilun kiinnikettä ja turhautuminen. Sieltä mitään kolinaa aiheuttavaa löytynyt. Ainoa hieman löysä pala oli b-pilarin ulkopuolinen muovirinkula jonka läpi turvavyö tulee. Tuota kuumailman avustuksella hieman levitin ja nyt istuu tiukasti, mutta samat vaimeahkot mutta ärsyttävät kolinat jatkuvat.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kiitos! Ehkäpä nuo toimivat myös jatkossa paremmin. Liukutapit kun oli aika jumissa..pitkämies kirjoitti:Kuin uudet. Äärimmäisen upeaa ..Pele kirjoitti:^
Tallissa tänään: Ducaton etusatuloille uusi elämä.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mitä tein tallissa?
Päivitin 156:n persuksen tiedot vastaamaan tätä päivää
Päivitin 156:n persuksen tiedot vastaamaan tätä päivää
- Liitteet
-
- 20170718_133434[1].jpg
- (161.01 KiB) Tiedosto ladattu 5739 kertaa
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jokos se käy? Sairaan nopeeta.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Lybraan öljyt ja suodatin, sekä muutama naula kallistuksenvakaajan runkopuslan väliin, jottei niin pahasti kolise.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Saappia näperretty pitkästä aikaa. Uusi kytkin löysi paikoilleen, ja kytkinasetelman puristamiseen improvisoitiin näppärä erikoistyökalu:
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Taas uusi raidetangon ulkopää sekä taakse pyöränlaakeri.
Miten muilla raidetangonpäät kestää Gtv:ssä, joutunut kerran vuodessa vaihtamaan (Motonetin Abs ja netistä Meyle)?
Sama osa kuin vaikka 155:ssä, pienellä mutkalla varustettu.
Miten muilla raidetangonpäät kestää Gtv:ssä, joutunut kerran vuodessa vaihtamaan (Motonetin Abs ja netistä Meyle)?
Sama osa kuin vaikka 155:ssä, pienellä mutkalla varustettu.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pihassa ihmettelin sedanin alustasta tulevaa ajoittaista kolinaa.
Syy selvisi ja korjauskin oli helppo.
Kolinan aiheutti irronnut polttoainetankin lämpösuoja, joka välillä osui pakoputkeen.
Samalla tuli myös laitettua etupuskurin vasen puoli uudestaan kiinni kun oli jostain syystä päässyt liikkumaan vähän eteenpäin, jonka seurauksena kiinnike oli auennut.
Konepeltiäkin vähän laitoin paremmin paikoilleen. Nyt kun oli tullut harjoiteltua hommaa Q4:sen nokalla niin näyttää sedankin paljon paremmalta.
Vielä sitä kuitenkin voi vähän parantaa samalla kun tuulilasia vaihtaessa on suojamuovit irti.
Syy selvisi ja korjauskin oli helppo.
Kolinan aiheutti irronnut polttoainetankin lämpösuoja, joka välillä osui pakoputkeen.
Samalla tuli myös laitettua etupuskurin vasen puoli uudestaan kiinni kun oli jostain syystä päässyt liikkumaan vähän eteenpäin, jonka seurauksena kiinnike oli auennut.
Konepeltiäkin vähän laitoin paremmin paikoilleen. Nyt kun oli tullut harjoiteltua hommaa Q4:sen nokalla niin näyttää sedankin paljon paremmalta.
Vielä sitä kuitenkin voi vähän parantaa samalla kun tuulilasia vaihtaessa on suojamuovit irti.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Päivällä puunasin 164:n bellaa varten ja tein pientä paikkamaalausta.
Illalla kasattiin 75:n kone ja seuraavaksi sen voisikin nostaa paikalleen.
Illalla kasattiin 75:n kone ja seuraavaksi sen voisikin nostaa paikalleen.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- kovan onnen soturi
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
- Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jarruputki näköjään menossa kiilaksiTuomas K kirjoitti:Saappia näperretty pitkästä aikaa. Uusi kytkin löysi paikoilleen, ja kytkinasetelman puristamiseen improvisoitiin näppärä erikoistyökalu:
Saappiin on kyllä lähes ilo tehdä kytkinremontti.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ajoneuvossa pitää olla ajoneuvopuhelin. Motorola MCR 9500XL....Valmistettu 88-90. Rekvisiittaa tietenkin tämä on(Luuriin jotkut ovat kaiketi seppäilleet toimivia GSM-puhelimia??), mutta kiva aikakauden lisuke ja seissyt hyllyllä käyttämättä n. 23vuotta palveltuaan aikanaan isän -91 Corolla XSi:ssä......
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Joo, jarruputki toimi hienosti tuossa hommassa.kovan onnen soturi kirjoitti:Jarruputki näköjään menossa kiilaksi
Saappiin on kyllä lähes ilo tehdä kytkinremontti.
Onhan tuo helppoa verrattuna laatikon pudottamiseen, mutta oli siinäkin haasteensa.
Tänään tuli tutkittua 159:n vaurioita jaon mentyä sekaisin:
Kaikki keinut ehjiä, eli ei muuta kuin takaisin läjään, uusi jakopää ja kovaa ajoa. Paitsi että täytyy vielä käyttää ruiskimet tarkistettavana.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Keinujenhan *pitäisi* toimia sulakkeena, mut eikös täälläkin ollut joku jolla meni jako sekasin ja keunut jäi ehjäksi - mut venttiilit ei?
Ei sillä et haluisin piruja seinille maalata, mut vois olla ikävä kasata ja huomata jostain puuttuvan puristukset...
Ei sillä et haluisin piruja seinille maalata, mut vois olla ikävä kasata ja huomata jostain puuttuvan puristukset...
- kovan onnen soturi
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
- Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Keulan apurungon maalauksen jälkeen ruosteinen takalisto alkoi ottaa liikaa silmään, niimpä toimiin.
Ja voi peijjooni kuinka lujassa se uniballin läpi menevä pultti oli. Meni vielä rälläköinnin ja kahen päivän crc-liuotuksen jälkeen poraushommiksi.
No unibaleja ei tarvinnu vaihtaa, mut muutaman kumipuslan vaihdoin
Ja voi peijjooni kuinka lujassa se uniballin läpi menevä pultti oli. Meni vielä rälläköinnin ja kahen päivän crc-liuotuksen jälkeen poraushommiksi.
No unibaleja ei tarvinnu vaihtaa, mut muutaman kumipuslan vaihdoin
- Liitteet
-
- img20170722_225343.jpg
- (75 KiB) Tiedosto ladattu 5040 kertaa
-
- ready.jpg
- (38.28 KiB) Tiedosto ladattu 5040 kertaa
Viimeksi muokannut kovan onnen soturi, 25 Heinä 2017, 11:27. Yhteensä muokattu 22 kertaa.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jaa onko hieman hieno Vielä saman aikakauden soitin tai jos usbia/yms tarvii niin sellanen uusi 80s/90s look soitin kruunais.pitkämies kirjoitti:Ajoneuvossa pitää olla ajoneuvopuhelin. Motorola MCR 9500XL....Valmistettu 88-90. Rekvisiittaa tietenkin tämä on(Luuriin jotkut ovat kaiketi seppäilleet toimivia GSM-puhelimia??), mutta kiva aikakauden lisuke ja seissyt hyllyllä käyttämättä n. 23vuotta palveltuaan aikanaan isän -91 Corolla XSi:ssä......
Noni
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tästä lukisi mielellään aiempiakin vaiheitaalfa 156 v6 kirjoitti:Päivitin 156:n persuksen tiedot vastaamaan tätä päivää
Tein itse - säästin
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kaikki lienee mahdollista, mutta toivossa on hyvä elää. Vahingon sattuessa moottori oli kutakuinkin tyhjäkäynnillä, joten ainakin siellä sisällä vaikuttaneet voimat on olleet pienimmillään.Aquatica kirjoitti:Keinujenhan *pitäisi* toimia sulakkeena, mut eikös täälläkin ollut joku jolla meni jako sekasin ja keunut jäi ehjäksi - mut venttiilit ei?
Ei sillä et haluisin piruja seinille maalata, mut vois olla ikävä kasata ja huomata jostain puuttuvan puristukset...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
@kovan onnen soturi
Kuvat ei näy, photobucket haluaa sun päivittävän tiliä...
Kuvat ei näy, photobucket haluaa sun päivittävän tiliä...
- kovan onnen soturi
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
- Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06
Re: Mitä teit tänään tallissa?
No nyt.
Maksaa näköjään nykyään 399e/v jos photobucketin kuvia haluaa jakaa.
Oon kovan onnen soturi tässäkin asiassa.
Maksaa näköjään nykyään 399e/v jos photobucketin kuvia haluaa jakaa.
Oon kovan onnen soturi tässäkin asiassa.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Mitä teit tänään tallissa?
75:n hihna tuli vaihdettua, hylly tallin seinälle ja pari olutta.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Huhhuh, kun on toimivia palveluita ihan maksuttomiakin... Esim imgur.com.kovan onnen soturi kirjoitti:No nyt.
Maksaa näköjään nykyään 399e/v jos photobucketin kuvia haluaa jakaa.
Oon kovan onnen soturi tässäkin asiassa.
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eilen: Yritin käynnistää alfaa jotta vois käydä pikku jarrujenirroituslenkin heittämässä. Eipä lähteny, akku kaput. Auto seisonu tallissa toukokuun alusta ja en älynny irrottaa maajohtoa. (kun ei mitään ongelmia ole ollut aiemmin) Eikä auta enää latauskaan näköjään. Olihan se jo 6 vuotta vanhakin. Tänään: Apu-akulla käynnistysyritys ja tallin siivouspäivä.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Haaste esitettiin. Haasteeseen vastattiin. Hiukan oli ruuhkaa kohteella, joten auto on eri kohdassa mutta kyllä se siellä on!
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Asiaa
Muistuta kun nähdään, niin tarjoan pullakahvit.
Muistuta kun nähdään, niin tarjoan pullakahvit.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Mitä teit tänään tallissa?
20h kahteen mieheen fiksattiin kaverin 850 Volvoa. Katolla oli sammaleen alkua ja karkea mattapunainen maalipinta kauttaaltaan. Lopputulos kuulemma käsittämätön. Eihän sitä samaksi autoksi uskoisi. Koitin sanoa ettei enää veisi harjakoneeseen missä oli pesty viimeiset 10v ja vahattu välissä ehkä kerran.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Sedan 159 sai tänään uuden starttimoottorin.
Vaihtoa olen jo harkinnut useamman kuukauden, mutta tänään oli jo sen verran vaikeaa startata työmaalla, että ajattelin vaihtaa.
Homma onnistui yllättävän helposti ilman suurempia kiroiluja. Taaimmainen pultti tuotti vähän pään vaivaa, mutta sekin aukesi pienellä räikällä.
Uuden startin sain paikoilleen huomattavasti helpommin kun jaksoin hakea huollettavan auton takaluukusta 13mm räikkälenkin. Tällä takapultti meni helposti kiinni.
Samalla tuli ruiskittua ruosteenestomaalia apurunkoon ja tarkastin vinkuvan laturin hihnan kunnon. Hihnasta näyttää puuttuvan pinta ainakin 10cm matkalta.
Jos huomenna saisi hihnan vaihdettua. Uusi hihna on Marelli, mutta pienellä tekstillä paketissa lukee contitec, joten taitaa olla aivan samaa sontaa kuin tuo puoli vuotta paikoillaan ollut hihna, joka vinkaisi heti ensimmäisellä startilla.
Jos vielä joskus keksisi minkä merkkisen hihnan laitoin vanhimpaan sw:hen viime kesänä. Oli helpompi asentaa kuin conti eikä vingu vielä yli vuoden käytön jälkeen.
Q4:jään laitoin Dayco:n hihnan. Ainakin 10 starttia on hihna kestänyt ilman vinkunaa.
Vaihtoa olen jo harkinnut useamman kuukauden, mutta tänään oli jo sen verran vaikeaa startata työmaalla, että ajattelin vaihtaa.
Homma onnistui yllättävän helposti ilman suurempia kiroiluja. Taaimmainen pultti tuotti vähän pään vaivaa, mutta sekin aukesi pienellä räikällä.
Uuden startin sain paikoilleen huomattavasti helpommin kun jaksoin hakea huollettavan auton takaluukusta 13mm räikkälenkin. Tällä takapultti meni helposti kiinni.
Samalla tuli ruiskittua ruosteenestomaalia apurunkoon ja tarkastin vinkuvan laturin hihnan kunnon. Hihnasta näyttää puuttuvan pinta ainakin 10cm matkalta.
Jos huomenna saisi hihnan vaihdettua. Uusi hihna on Marelli, mutta pienellä tekstillä paketissa lukee contitec, joten taitaa olla aivan samaa sontaa kuin tuo puoli vuotta paikoillaan ollut hihna, joka vinkaisi heti ensimmäisellä startilla.
Jos vielä joskus keksisi minkä merkkisen hihnan laitoin vanhimpaan sw:hen viime kesänä. Oli helpompi asentaa kuin conti eikä vingu vielä yli vuoden käytön jälkeen.
Q4:jään laitoin Dayco:n hihnan. Ainakin 10 starttia on hihna kestänyt ilman vinkunaa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Väärä ketjuhan tämä on mutta laitan vielä kuvan Tukikohdasta......
Hämmentävää on aina se kun istuu saunan päälle terassille kylmän oluen kanssa ja mitään ei kuulu. Siis ei YHTÄÄN MITÄÄN. Pelkkää hiljaisuutta. Parasta! Ja hermo lepää.......
Hämmentävää on aina se kun istuu saunan päälle terassille kylmän oluen kanssa ja mitään ei kuulu. Siis ei YHTÄÄN MITÄÄN. Pelkkää hiljaisuutta. Parasta! Ja hermo lepää.......
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tiistaina emännän ex-ibizan kulmien säätö, eilen Bravon. Molempien lukitusmutterit lämmöllä auki.
Tänään voisi aloitella samaa lämmitelyoperaatiota Gtv:n takapäälle.
Knipexin mutteripihdit on kyllä hyvät noihin pienempiinkin raidetangon sisäpään kokoihin (11mm-14mm) verrattuna kiintovaimeen , kun eivät pyörähdä.
Tänään voisi aloitella samaa lämmitelyoperaatiota Gtv:n takapäälle.
Knipexin mutteripihdit on kyllä hyvät noihin pienempiinkin raidetangon sisäpään kokoihin (11mm-14mm) verrattuna kiintovaimeen , kun eivät pyörähdä.
-
- Viestit: 256
- Liittynyt: 06 Elo 2014, 22:13
- Car(s): 156 V6 2001
EX 155, 156, 156, 156, Kappa, Prisma... - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tänään vaihdoin tulpat ja sulat, mutta nyt alkaa olemaan 300tkm ajettu 156 siinä kunnossa että sillä on taas kiva ajella. Ostin siis hetki sitten, ja nyt oon viime päivinä kesäloman kunniaks touhuillu:
Moottoriöljyt ja suodatin + vaihteisto-öljy
Tulpat, moniurahihna, sulat
Vakaajantangot, uudet vanteet ja renkaat
Listojen maalaus ja auton putsailu
Vanteiden ja renkaiden vaihto
Ilmastointihuolto ja nelipyöräsuuntaus
Imuputken askartelu uusiksi 3" putkesta ja kahdesta 90ast silikonimutkasta
Moottoriöljyt ja suodatin + vaihteisto-öljy
Tulpat, moniurahihna, sulat
Vakaajantangot, uudet vanteet ja renkaat
Listojen maalaus ja auton putsailu
Vanteiden ja renkaiden vaihto
Ilmastointihuolto ja nelipyöräsuuntaus
Imuputken askartelu uusiksi 3" putkesta ja kahdesta 90ast silikonimutkasta
Viimeksi muokannut J-H, 27 Heinä 2017, 19:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Kuvat ei näy. Photobucket ei nykyään ilmaiseksi anna upottaa kuvia kolmansille osapuolille
-
- Viestit: 256
- Liittynyt: 06 Elo 2014, 22:13
- Car(s): 156 V6 2001
EX 155, 156, 156, 156, Kappa, Prisma... - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Näköjään, aikaa kun viimeksi kokeillut..JMC kirjoitti:^Kuvat ei näy. Photobucket ei nykyään ilmaiseksi anna upottaa kuvia kolmansille osapuolille
- RiTo
- Viestit: 313
- Liittynyt: 30 Kesä 2010, 20:28
- Car(s): 159 1.9 JTDm sw -07;
156 2.4 JTD sw -00 & V6 -98 - Paikkakunta: Laihia
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Hankin kolmisen vuotta sitten Peugeot Boxerin toimittamaan vetoauton virkaa joka kuitenkin hetimmiten osoittautui kannentiivistevikaiseksi. Ajattelin sitten vaihtaa siihen Citroen Xsarasta moottorin kun sellainen löytyi sopivasti lähipiiristä. Moottorinvaihto ei sitten kuitenkaan toteutunut vaan hankin Ducaton tilalle jonka myin nyt kuukausi sitten. Myynnin jälkeen aloin katselemaan Boxeria sillä silmällä että jos sen kuitenkin laittaisi vielä liikenteeseen kun suunnilleen kaikki osatkin löytyisi.
Tuumasta toimeen ja moottoria vaihtamaan, apulaitteet vaihtui peruskoneen ympärille kätevästi ja meinasin jo nostaa koneen paikalleen kun huomasin että öljypohjat ovat erilaiset. Moottorit on kallistettu eri suuntaan ja siitä tulikin paha epäilys olisivatko öljyn paluukanavat erilaiset kannessa. Ja olivathan ne . Nokka-akselin ja painimien väliin päätyisi heikosti öljyä kun ne solahtaisivat väärällä puolella olevista paluuporauksista alas.
<-Xsara Boxer->
Muutaman tovin kuljeskelin pitkin pihaa manaten mutta huomasin että se ei auta mitään. Päätin sitten näppäränä poikana porata uudet reiät ja tulpata vanhat. Boxerin paluukanavat olivat huomattavasti pienemmät, niiden syyksi paljastui lähellä kulkeva öljyn painepuolen poraus. Aloitin siis poraamalla uudet paluukanavat jotka epäilyksistä huolimatta onnistuivat ilmeisesti hyvin, porasin vielä hieman vinoon poispäin painekanavasta toivoen että en puhkaisisi sitä.
Vanhoihin paluuporauksiin sorvasin alumiinista tulpat nahkealla sovitteella, piti vähän naputella paikalleen. Tulppien ja porauksien välille jäi noin 3.5 cm sylinteripintaa ja laitoin vahvan laakerilukitteen väliin. Iskin vielä pistepuikolla varmistukset yläpäähän, toivottavasti pysyvät .
Eipä tässä taas mitään järkeä ollut mutta saipahan harrastaa . Paljon mielekkäämpiäkin kohteita olisi mutta kun tuo nyt tuli levitettyä tallin eteen niin jollain se pitää siitä poiskin saada, mieluiten tietysti oman moottorin voimalla.
Tuumasta toimeen ja moottoria vaihtamaan, apulaitteet vaihtui peruskoneen ympärille kätevästi ja meinasin jo nostaa koneen paikalleen kun huomasin että öljypohjat ovat erilaiset. Moottorit on kallistettu eri suuntaan ja siitä tulikin paha epäilys olisivatko öljyn paluukanavat erilaiset kannessa. Ja olivathan ne . Nokka-akselin ja painimien väliin päätyisi heikosti öljyä kun ne solahtaisivat väärällä puolella olevista paluuporauksista alas.
<-Xsara Boxer->
Muutaman tovin kuljeskelin pitkin pihaa manaten mutta huomasin että se ei auta mitään. Päätin sitten näppäränä poikana porata uudet reiät ja tulpata vanhat. Boxerin paluukanavat olivat huomattavasti pienemmät, niiden syyksi paljastui lähellä kulkeva öljyn painepuolen poraus. Aloitin siis poraamalla uudet paluukanavat jotka epäilyksistä huolimatta onnistuivat ilmeisesti hyvin, porasin vielä hieman vinoon poispäin painekanavasta toivoen että en puhkaisisi sitä.
Vanhoihin paluuporauksiin sorvasin alumiinista tulpat nahkealla sovitteella, piti vähän naputella paikalleen. Tulppien ja porauksien välille jäi noin 3.5 cm sylinteripintaa ja laitoin vahvan laakerilukitteen väliin. Iskin vielä pistepuikolla varmistukset yläpäähän, toivottavasti pysyvät .
Eipä tässä taas mitään järkeä ollut mutta saipahan harrastaa . Paljon mielekkäämpiäkin kohteita olisi mutta kun tuo nyt tuli levitettyä tallin eteen niin jollain se pitää siitä poiskin saada, mieluiten tietysti oman moottorin voimalla.