Giulietta 940
Valvoja: Moderators
- sataviisysi
- Viestit: 211
- Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
- Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.
Re: Giulietta 940
Ihan muistin syövereistä 4v/120tkm. Näähän vaihtelee maasta riippuen. Eiköhän toi 4v ole ihan hyvä väli kun Alfoista puhutaan.
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Nyt on ajettu kohta 2v/30tkm 159:llä ja oltu enemmän kun tyytyväisiä autoon.
Mielessä kuitenkin ollut Giulietta Multiair + Tct. Mietityttää vaan tuo Multiair yksikkö että onko sen kestävyys todellakin vaan joku 40tkm?
Ite öljyt vaihdatan noin 10tkm melkeimpä aina joten luulisi vaikutusta olevan Multiairin kestävyyteen. Niin ja yksikön vaihto 1000e töineen vai pääseekö halvemmallakin? Entä onko rengasmelu sietämätön vrt 159?
Mielessä kuitenkin ollut Giulietta Multiair + Tct. Mietityttää vaan tuo Multiair yksikkö että onko sen kestävyys todellakin vaan joku 40tkm?

Ite öljyt vaihdatan noin 10tkm melkeimpä aina joten luulisi vaikutusta olevan Multiairin kestävyyteen. Niin ja yksikön vaihto 1000e töineen vai pääseekö halvemmallakin? Entä onko rengasmelu sietämätön vrt 159?
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Ei MultiAiria pidä niin hirveästi pelätä. Voihan se sanoa poks, mutta nykyautoissa on monta muutakin paikkaa, jotka niin halutessaan keventävät lompakkoa reilulla tonnilla. Yhdellä duunikaverilla moiseen riitti kylmästöinnin lauhduttimeen osunut kivi (tosi suorituväline merkkiä Opel, mutta juu get tö point).
Minulla ei multiair kiukutellut 104 tkm matkalla ja löytyhän foorumilta jopa 200 tkm suoritus. Ne todelliset ongelmat:
1. rengasmelu. Sitä riittää karkealla tienpinnalla (kevät/alkukesä) enemmän kuin tarpeeksi, sopivalla rengastuksella (Turanza) melu on ihan posketon jo 40 nopeuksista lähtien.
2. huohotin jäähän kerran - tämän olisi ehkä välttänyt, jos olisin ymmärtänyt teettää huohotinkotelon puhdistuksen vuosittain
3. TCT pariin otteeseen vikatilaan kovilla pakkasilla - en tiedä, pystyykö tätä ennalta ehkäisemään, korjaukseksi riitti minulla huilitauko
Öljyt vaihdoin 15 tkm / noin 8 kk välein.
Minulla ei multiair kiukutellut 104 tkm matkalla ja löytyhän foorumilta jopa 200 tkm suoritus. Ne todelliset ongelmat:
1. rengasmelu. Sitä riittää karkealla tienpinnalla (kevät/alkukesä) enemmän kuin tarpeeksi, sopivalla rengastuksella (Turanza) melu on ihan posketon jo 40 nopeuksista lähtien.
2. huohotin jäähän kerran - tämän olisi ehkä välttänyt, jos olisin ymmärtänyt teettää huohotinkotelon puhdistuksen vuosittain
3. TCT pariin otteeseen vikatilaan kovilla pakkasilla - en tiedä, pystyykö tätä ennalta ehkäisemään, korjaukseksi riitti minulla huilitauko
Öljyt vaihdoin 15 tkm / noin 8 kk välein.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Giulietta 940
Toisessa autossa on 143tkm rullattu MultiAir ja hyvin toimii. Joten turha noita on pelätä. Nykyautoissa kun mikä tahansa leviää, se on touhutonni tai toinenkin.
Re: Giulietta 940
Meillä vm. 2011 170 hv Multi Air. Mittarissa alkaa olla kohta 120tkm.
Meille tullessa mittarissa oli jotain n. 40tkm. Sen jälkeen öljyt+suodatin vaihdettu myös 10tkm. välein.
Pidän sitä pienenä kustannuksena jos sillä voi välttyä MA:n tai turbon rempalta.
Huohotinta en ole koskaan putsannut, eikä ole kyllä jäätynytkään. Mielessä on kyllä ollut että pitäisi uteliaisuudesta kurkata.
Ainut kiukuttelu on nyt ollut pari kertaa (toinen talvella ja toinen +20C lämmössä) että moottorin vika valo syttyi, start-stop lakkasi kytkeytymästä, sekä myös DNA-kytkin ei reagoinut. Vaiva poistui muutaman sammutuksen/ käynnistyksen jälkeen. Mikä lie ollut.
Jarrut aattelin nyt kesällä huoltaa.Levyt ja palat uusiksi+pientä fixiä.
Vanhat levyt kyllä varmaan vielä menisivät, mutta onpahan sitten timmit taas seuraavatkin 120tuhatta..
Meille tullessa mittarissa oli jotain n. 40tkm. Sen jälkeen öljyt+suodatin vaihdettu myös 10tkm. välein.
Pidän sitä pienenä kustannuksena jos sillä voi välttyä MA:n tai turbon rempalta.
Huohotinta en ole koskaan putsannut, eikä ole kyllä jäätynytkään. Mielessä on kyllä ollut että pitäisi uteliaisuudesta kurkata.
Ainut kiukuttelu on nyt ollut pari kertaa (toinen talvella ja toinen +20C lämmössä) että moottorin vika valo syttyi, start-stop lakkasi kytkeytymästä, sekä myös DNA-kytkin ei reagoinut. Vaiva poistui muutaman sammutuksen/ käynnistyksen jälkeen. Mikä lie ollut.

Jarrut aattelin nyt kesällä huoltaa.Levyt ja palat uusiksi+pientä fixiä.
Vanhat levyt kyllä varmaan vielä menisivät, mutta onpahan sitten timmit taas seuraavatkin 120tuhatta..
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Noniin kiitos! Itsellä 159:ssä ollut vaan Egr venttiilin putsaus ei muuta koko aikana. Kyllä Giulietta sitten on erittäin potentiaalinen auto hienosti huollettuna tietenkin 

- sataviisysi
- Viestit: 211
- Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
- Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.
Re: Giulietta 940
Kompataan edellisiä, kolme multiairia ollut, kaikki tosin alle 50tkm ajettuja, mutta ei ongelmia multiairissa. Vaikka sen yksikön jotuu vaihtamaan niin se on kai sen 1000 rahan kokonaiskustannus eli ei mun mielestä niin iso asia, että sitä pelätä pitäisi. Osteleehan joku vakkikonsrnin tsi/tfsi ja dsg yhdistelmiäkin - tosin siihen vedän itse rajan niin rohkea en ole.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Näinhän se on, mutta sitten siellä manuaalissa on se pieni präntti:sataviisysi kirjoitti:Ihan muistin syövereistä 4v/120tkm. Näähän vaihtelee maasta riippuen. Eiköhän toi 4v ole ihan hyvä väli kun Alfoista puhutaan.
Dusty areas and/or demanding use of the car (cold climates, town use, long periods of idling): advised maximum mileage 60,000 km. Regardless of the mileage, the belt must be replaced every 4 years.
Ja myös öljynvaihtoon löytyy huomautus jos kilometrit vuodessa jää alle 10k:
If the car is mainly used in cities or travels less than 10,000 km a year, change the engine oil and filter every 12 months.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Kävin tänään koeajamassa yhtä Giuliettaa 1.4 MA tct :tä ostohousut jalassa. Ajokokemus oli erittäin positiivinen ja ero 140 hv multiairiin on aika jäätävä. Tuo 170 hv on todella puhdikkaan oloinen ja tct vaihtaa erittäin kivasti. Kauppaa ei silti syntynyt kun hihnalla aikaraja täynnä ja vaihteenalennus vaihtoläppä ei toiminut ratissa. Myyjä ilmoitti laittavansa hihnan kuntoon jos kerran yliajalla. Onko muilla ollut noita vaihteiston rattiläppien kanssa ongelmia?
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Oliko kyseinen yksilö musta tai punainen? Mietin vain kun itselläkin ostohousut on puoliksi jalassa. Pari vuotta sitten tosiaan itsekkin ajaneena rivakkaa kyytiä tarjoaa, dynamicilla ei pysty kyllä kaupungissa ajamaanjkk kirjoitti:Kävin tänään koeajamassa yhtä Giuliettaa 1.4 MA tct :tä ostohousut jalassa.

- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
^laitoin pm.
Yllätyin tuosta 170 hv bensan kulkupuolesta. Kulkee mielestäni jo n ajomoodissa paremmin kuin diesel versio d moodissa
Yllätyin tuosta 170 hv bensan kulkupuolesta. Kulkee mielestäni jo n ajomoodissa paremmin kuin diesel versio d moodissa

- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
^Mielenkiintoinen huomio! Olen luullut että Bensa sekä Diesel 170hv kulkisivat ihan samalla tavalla.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Olinkin aistivinani paluuta Alfaan.jkk kirjoitti:Kävin tänään koeajamassa yhtä Giuliettaa 1.4 MA tct :tä ostohousut jalassa. Ajokokemus oli erittäin positiivinen ja ero 140 hv multiairiin on aika jäätävä. Tuo 170 hv on todella puhdikkaan oloinen ja tct vaihtaa erittäin kivasti. Kauppaa ei silti syntynyt kun hihnalla aikaraja täynnä ja vaihteenalennus vaihtoläppä ei toiminut ratissa. Myyjä ilmoitti laittavansa hihnan kuntoon jos kerran yliajalla. Onko muilla ollut noita vaihteiston rattiläppien kanssa ongelmia?

Tuon viet sitten tietokoneella säädettäväksi, niin tulee vielä lisää puhtia!
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Tämä giulietta sai jäädä kauppaan, en huoli sitä tuossa kunnossa ja tuolla pidolla. Katsotaan millainen kiesi saadaan kakkosautoksi, tämä seuraava alfa hankinta naamioidaan muijalle kauppakassiksi mutta tulee olemaan enemmän mun käytössäaaiitee kirjoitti:Olinkin aistivinani paluuta Alfaan.jkk kirjoitti:Kävin tänään koeajamassa yhtä Giuliettaa 1.4 MA tct :tä ostohousut jalassa. Ajokokemus oli erittäin positiivinen ja ero 140 hv multiairiin on aika jäätävä. Tuo 170 hv on todella puhdikkaan oloinen ja tct vaihtaa erittäin kivasti. Kauppaa ei silti syntynyt kun hihnalla aikaraja täynnä ja vaihteenalennus vaihtoläppä ei toiminut ratissa. Myyjä ilmoitti laittavansa hihnan kuntoon jos kerran yliajalla. Onko muilla ollut noita vaihteiston rattiläppien kanssa ongelmia?![]()
Tuon viet sitten tietokoneella säädettäväksi, niin tulee vielä lisää puhtia!

- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Tähän tarkennusta sen verran että vertasin tietenkin dieselin 140 hv versioon kun sellaisesta oli kokemusta.Manu kirjoitti:^Mielenkiintoinen huomio! Olen luullut että Bensa sekä Diesel 170hv kulkisivat ihan samalla tavalla.

-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
No tuohan vaikuttaa Mitolta!jkk kirjoitti:Tämä giulietta sai jäädä kauppaan, en huoli sitä tuossa kunnossa ja tuolla pidolla. Katsotaan millainen kiesi saadaan kakkosautoksi, tämä seuraava alfa hankinta naamioidaan muijalle kauppakassiksi mutta tulee olemaan enemmän mun käytössäaaiitee kirjoitti:Olinkin aistivinani paluuta Alfaan.jkk kirjoitti:Kävin tänään koeajamassa yhtä Giuliettaa 1.4 MA tct :tä ostohousut jalassa. Ajokokemus oli erittäin positiivinen ja ero 140 hv multiairiin on aika jäätävä. Tuo 170 hv on todella puhdikkaan oloinen ja tct vaihtaa erittäin kivasti. Kauppaa ei silti syntynyt kun hihnalla aikaraja täynnä ja vaihteenalennus vaihtoläppä ei toiminut ratissa. Myyjä ilmoitti laittavansa hihnan kuntoon jos kerran yliajalla. Onko muilla ollut noita vaihteiston rattiläppien kanssa ongelmia?![]()
Tuon viet sitten tietokoneella säädettäväksi, niin tulee vielä lisää puhtia!

Re: Giulietta 940
Me mennään juuri tuohon cold climates ryhmään ja 60 000 km / 4v on vaihtoväli.matti_vuorio kirjoitti:Näinhän se on, mutta sitten siellä manuaalissa on se pieni präntti:sataviisysi kirjoitti:Ihan muistin syövereistä 4v/120tkm. Näähän vaihtelee maasta riippuen. Eiköhän toi 4v ole ihan hyvä väli kun Alfoista puhutaan.
Dusty areas and/or demanding use of the car (cold climates, town use, long periods of idling): advised maximum mileage 60,000 km. Regardless of the mileage, the belt must be replaced every 4 years.
Ja myös öljynvaihtoon löytyy huomautus jos kilometrit vuodessa jää alle 10k:
If the car is mainly used in cities or travels less than 10,000 km a year, change the engine oil and filter every 12 months.
Öljy myös tulee vaihtaa kerran vuodessa vaikka ajaisi 0 km, ellei auto ole säilytetty kuivassa huoneenlämmössä.

- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Alfalla on kyllä bensakoneissa harmillisen lyhyet jakohihnanvaihtovälit noin niinkuin kilometrien osalta. Tuollainen ajomäärä täyttyy helposti parissa vuodessa.
Minkä hintaista hommaa on Giuliettaan jakohihna jumppa?
E: bensiini giuliettaan siis
Minkä hintaista hommaa on Giuliettaan jakohihna jumppa?
E: bensiini giuliettaan siis
Viimeksi muokannut jkk, 31 Heinä 2017, 09:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
120hp myllyyn oli merkkiliikkeessä vesipumpun kanssa n. 500e.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
400€ taisin maksaa ja onnistui ihan lähipajalla (tästäkin hinnasta näköjään 100€ oli laser-työkalun vuokrakuluja).jkk kirjoitti:Minkä hintaista hommaa on Giuliettaan jakohihna jumppa?
Senza cuore saremmo solo macchine
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Mitäs öljyä nyt kaadan tuohon 2011 vuoden 170hp Multiairiin? Sellaista mitä löytyy Motonetistäkin..
Tätä olen laittanut aikasemmin, mutta nyt huomasin tuon "ei multiair". Muutenhan tuossa pitäisi olla kaikki sopivuudet:
Castrol Magnatec 5W-40 4l
Sopivuudet:
- Bensamoottorit Fiat 9.55535-S2, ACEA C3 Castrol Magnatec 5W-40 4L (ei Multi-Air)
Tämäkö on sitten parempi:
Castrol Edge FST-Ti Turbo Diesel 5W-40 4l
Sopivuudet:
- Multi-Air bensamoottorit vain jos vaatimuksena Fiat 9.55535-S2 Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 4L (Tarkasta suositus huolto-/ohjekirjasta)
Tätä olen laittanut aikasemmin, mutta nyt huomasin tuon "ei multiair". Muutenhan tuossa pitäisi olla kaikki sopivuudet:
Castrol Magnatec 5W-40 4l
Sopivuudet:
- Bensamoottorit Fiat 9.55535-S2, ACEA C3 Castrol Magnatec 5W-40 4L (ei Multi-Air)
Tämäkö on sitten parempi:
Castrol Edge FST-Ti Turbo Diesel 5W-40 4l
Sopivuudet:
- Multi-Air bensamoottorit vain jos vaatimuksena Fiat 9.55535-S2 Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 4L (Tarkasta suositus huolto-/ohjekirjasta)
Senza cuore saremmo solo macchine
Re: Giulietta 940
^Mainitseeko huolto-ohje juuri tuon Fiat standardin jota molemmat yo öljyt täyttää? *ihmettelee*
Mutta jos niin, itse välttäisin sitä jossa sanotaan ei MA.
Mutta jos niin, itse välttäisin sitä jossa sanotaan ei MA.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Kyllä, huoltokirjassa mainitaan juurikin nuo Fiat 9.55535-S2, ACEA C3, 5W-40. Eli samat, mitkä löytyy tuosta "ei MA" öljystäkin..
Eli olisiko se sitten tuo dieselin öljy..?
Edit. Castrolin valintaopas neuvoo juurikin tuon "diesel öljyn" minun autooni. Sitä siis..
Eli olisiko se sitten tuo dieselin öljy..?
Edit. Castrolin valintaopas neuvoo juurikin tuon "diesel öljyn" minun autooni. Sitä siis..
Senza cuore saremmo solo macchine
Re: Giulietta 940
^Oikea valinta.
Tuo diesel sana kyseisen öljyn nimessä on harhaanjohtava. Mutta toisaalta kaupalliset nimet öljyissä kuvaavat tuotetta yhtä hyvin kuin käyttäisi sanoja liukas, keltainen, neste.
Tuo diesel sana kyseisen öljyn nimessä on harhaanjohtava. Mutta toisaalta kaupalliset nimet öljyissä kuvaavat tuotetta yhtä hyvin kuin käyttäisi sanoja liukas, keltainen, neste.

- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Näköjään joku on ostanut kyseisen yksilön jossa jakohihna oli yliajalla. Toivotaan että ostaja tietää 60tkm asian ettei tule haikea huominenjkk kirjoitti:Kävin tänään koeajamassa yhtä Giuliettaa 1.4 MA tct :tä ostohousut jalassa

Re: Giulietta 940
Tarkkaile markkinoita. Voi olla että se tulee kohta takaisin myyntiin...Manu kirjoitti:Näköjään joku on ostanut kyseisen yksilön jossa jakohihna oli yliajalla. Toivotaan että ostaja tietää 60tkm asian ettei tule haikea huominenjkk kirjoitti:Kävin tänään koeajamassa yhtä Giuliettaa 1.4 MA tct :tä ostohousut jalassa
1. Halvempana, konevauriollisena.
2. Kalliimpana, uudella koneella.


- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Nojuu,eihän tuo hauskaa ole uudesta omistajasta. Tässä yksilössä oli kaikkea muutakin, esim. Vaihteiston rattivaihdin, miinus läppä ei skulannut, edellisen huollon dokumentti vähän kyseenalainen, ei huoltokirjaa, nuhjuinen ulkopinta yms. No ei tuo uusi ollut mutta kuitenkin.Pujazuba kirjoitti:Tarkkaile markkinoita. Voi olla että se tulee kohta takaisin myyntiin...Manu kirjoitti:Näköjään joku on ostanut kyseisen yksilön jossa jakohihna oli yliajalla. Toivotaan että ostaja tietää 60tkm asian ettei tule haikea huominenjkk kirjoitti:Kävin tänään koeajamassa yhtä Giuliettaa 1.4 MA tct :tä ostohousut jalassa
1. Halvempana, konevauriollisena.
2. Kalliimpana, uudella koneella.![]()
Myyjä ainakin mulle sanoi että laittavat kuntoon jos kerta aika on täynnä.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Giulietassa aina C635.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Paljonko sisemmässä vetonivelessä saa olla väljää? Laatikossa kiinni oleva malja ei heilu, vaan tuo akseli heiluu maljan sisällä.
https://www.youtube.com/watch?v=F-yynEp9EDA
Tuossa oon miettiny syytä ratissa tuntuvaan vapinaan, joka ajoittain jopa näkyykin pienenä vatkauksena. Käytin eturenkaat pois ja putsasin mitättömän määrän hiekkaa pois vanteista. Koeajolenkillä vapina oli kuitenkin lähes kokonaan pois. Mietin vaan, että onko mahdollista asentaa loppuunkulunut rengas takaisin alle siten että se ravistaa? Käytin heinäkuussa renkaat irti maalausprojektissa ja sen jälkeen tämä vapina alkoi.
https://www.youtube.com/watch?v=F-yynEp9EDA
Tuossa oon miettiny syytä ratissa tuntuvaan vapinaan, joka ajoittain jopa näkyykin pienenä vatkauksena. Käytin eturenkaat pois ja putsasin mitättömän määrän hiekkaa pois vanteista. Koeajolenkillä vapina oli kuitenkin lähes kokonaan pois. Mietin vaan, että onko mahdollista asentaa loppuunkulunut rengas takaisin alle siten että se ravistaa? Käytin heinäkuussa renkaat irti maalausprojektissa ja sen jälkeen tämä vapina alkoi.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
ˆpaino irronnut?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
^^
Vaikka olisi miten loppuunkulunut rengas, jos se ei ole tismalleen samassa asennossa vanteeseen nähden kuin mihin se on tasapainotettu niin ero on taattu. Ymmärsinhän nyt oikein, että rengas on ollut vanteelta pois? Muutoin tuolla ei väliä ole, ellei sulla ole huonosti keskittynyt vanne napaan - eikä se ole yleistä ainakaan originaaleilla ehjillä osilla.
Ja ainakin isommat paketit on herkkiä painoille. Eipä ne pienet tasapainotkaan ole kuin 5gramman luokkaa, mut alkaa niillä olemaan aika monta kiloa massaa 120kmh ajaessa motarilla....
Vaikka olisi miten loppuunkulunut rengas, jos se ei ole tismalleen samassa asennossa vanteeseen nähden kuin mihin se on tasapainotettu niin ero on taattu. Ymmärsinhän nyt oikein, että rengas on ollut vanteelta pois? Muutoin tuolla ei väliä ole, ellei sulla ole huonosti keskittynyt vanne napaan - eikä se ole yleistä ainakaan originaaleilla ehjillä osilla.
Ja ainakin isommat paketit on herkkiä painoille. Eipä ne pienet tasapainotkaan ole kuin 5gramman luokkaa, mut alkaa niillä olemaan aika monta kiloa massaa 120kmh ajaessa motarilla....
Re: Giulietta 940
Mitä asioita pitäisi ostotilanteessa katsoa erityisen tarkkaan giulietasta 1,4 t-jet koneella? T-jet ilmeisesti luotdttavampi kone kuin multiair myllyt?
Nettiautosta löytyy kyseiset kaksi halvinta giuliettaa jotka ovat harkinnassa itsellä. Löytyykö jyväskylän alueelta jotakin hyväksi todettua alfa korjaamoa? Onko huoltohinnat minkälaisia?
Nettiautosta löytyy kyseiset kaksi halvinta giuliettaa jotka ovat harkinnassa itsellä. Löytyykö jyväskylän alueelta jotakin hyväksi todettua alfa korjaamoa? Onko huoltohinnat minkälaisia?
Giulietta 940
Kertokaas viisaammat alfistit että mistä tuo Giulietta kolisee keulasta kun välystä en löytänyt nosturilla mistään. Terävistä heitoista kolahtaa. Pitemmissä heitoissa ei kuulu mitään.
Oma ääni menisi kallistuksenvakaajan runkokumeille, pystytangoissa ei tunnu väljää.
Tukivarsien helat on tiukat, jarrupalat ei kolise, jouset on ehjät.
Jos vaikka joku olisi joutunut jotain tuonne vaihtamaan.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Oma ääni menisi kallistuksenvakaajan runkokumeille, pystytangoissa ei tunnu väljää.
Tukivarsien helat on tiukat, jarrupalat ei kolise, jouset on ehjät.
Jos vaikka joku olisi joutunut jotain tuonne vaihtamaan.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Giulietta 940
^ Paljonko kilometrejä?
Oma ääni menisi kallistuksenvakaajan koiranluille. Väljyyttä ei välttämättä huomaakkaan kun ne ovat paikassaan ja pienessä panteessa.
Just samanlaista vaivaa paikansin Fiat Stilosta. Mistään en löytänyt väljää pyörät ilmassa. Vasta koiranluun irroitus paljasti sen väljyyden.
Oma ääni menisi kallistuksenvakaajan koiranluille. Väljyyttä ei välttämättä huomaakkaan kun ne ovat paikassaan ja pienessä panteessa.
Just samanlaista vaivaa paikansin Fiat Stilosta. Mistään en löytänyt väljää pyörät ilmassa. Vasta koiranluun irroitus paljasti sen väljyyden.
Giulietta 940
96tkm ajettu. Pitää huomenna ettiä uudet pystytangot. Siitä on helpoin lähteä liikkeelle. Runkokumejahan ei näytä irtaallaan saavan lainkaan. Tulee vakaajan mukana.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Giulietta 940
96tkm ajettu. Pitää huomenna ettiä uudet pystytangot. Siitä on helpoin lähteä liikkeelle. Runkokumejahan ei näytä irtaallaan saavan lainkaan. Tulee vakaajan mukana.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Giulietta 940
Oikean pystytangon vaihdolla kolinat loppui.
Ei se vielä irtaallaankaan kovinkaan välykselliseltä tuntunut.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ei se vielä irtaallaankaan kovinkaan välykselliseltä tuntunut.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Minkälainen ajettava Giulietta on muuten isoilla teillä ajaa? 159 menee kuin juna kiskoilla eikä tarvitse paimentaa pahemmin joka on itselle tärkeä juttu pidemmän päälle.
Re: Giulietta 940
Vähän riippuu rengastuksesta, mutta hyvin se menee mielestäni sen mitä olen ajanut. Rengasmelu on toki kovempi.
Re: Giulietta 940
Mielestäni tuo meidän on ainakin vakaa ja jämäkkä ajettava. Alla 18" Pirellit.Manu kirjoitti:Minkälainen ajettava Giulietta on muuten isoilla teillä ajaa? 159 menee kuin juna kiskoilla eikä tarvitse paimentaa pahemmin joka on itselle tärkeä juttu pidemmän päälle.
Rengaskohina kuuluu näillä suomen sileillä teillä kohtuu voimakkaana. Tiedä sitten olisiko jonkin muun merkin renkaalla hijaisempi?
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Hyvin menee. Rengasmelu turhan kova, mutta niinhän se tahtoo olla monessa muussakin..
Senza cuore saremmo solo macchine
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Jos kaiuttimia vaihtaa, niin kannattaa samalla tehdä äänieristystä oviin, melut pienenevät huomattavasti...hagger16 kirjoitti:Hyvin menee. Rengasmelu turhan kova, mutta niinhän se tahtoo olla monessa muussakin..
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Kyllä se ison ongelma maantieajossa on rengasmelu, joka on keskimääräistä kovempi ja sopivalla rengastuksella (Bridgestone) suorastaan kuurouttava. Auto on hieman meluisampi kuin Bravo, 500x, Golf, Astra ja hemmetisti meluisampi kuin Megane.
Sileällä asvaltilla, mitä tähän vuodenaikaan onkin tarjolla, auto voi olla hyvinkin hiljainen, mutta keväällä ja alkukesällä tarvii kuulosuojaimet. Melu on matalataajuista jurinaa, joka jätetään autolehtien dB(A) -mittauksissa huomioimatta (suodatetaan pois, sitä tuo A-kirjain tarkoittaa). Ei ehkä tule koeajollakaan esiin tähän vuodenaikaan, kun nastarenkaiden tuhot on keritty siloittelemaan.
Sileällä asvaltilla, mitä tähän vuodenaikaan onkin tarjolla, auto voi olla hyvinkin hiljainen, mutta keväällä ja alkukesällä tarvii kuulosuojaimet. Melu on matalataajuista jurinaa, joka jätetään autolehtien dB(A) -mittauksissa huomioimatta (suodatetaan pois, sitä tuo A-kirjain tarkoittaa). Ei ehkä tule koeajollakaan esiin tähän vuodenaikaan, kun nastarenkaiden tuhot on keritty siloittelemaan.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Suoralla tiellä ei tarvitse pitää käsiä ratissa, jos auto on kunnossa. Pari paikkaa pilaa ajettavuuden helposti, eli edessä ne ylätuen laakerit menee aika nopeasti jumiin. Tällöin ohjaus jää kantamaan ja autolla ei pääse suoraan ilman jatkuvaa ohjausta. Toinen on sitten pyöränkulmat ja niiden säädöt. Rengasmelua riittää ainakin 18" kiekkojen kanssa. Toissakesänä koeajamani -15 mallinen facelift oli korvakuulolta hiljainen, mutta siinä oli 17" kiekot alla.Manu kirjoitti:Minkälainen ajettava Giulietta on muuten isoilla teillä ajaa? 159 menee kuin juna kiskoilla eikä tarvitse paimentaa pahemmin joka on itselle tärkeä juttu pidemmän päälle.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Kuvassa akun testiraportti. Pystyykö autoa jotenkin huijaamaan tuon lataustason suhteen, että se lataisi tuon akun täyteen asti? Nythän sen on käyttöhistorian aikana päässy noinkin alas kuin 69%, vaikka tuolla ajetaan pitkää matkaa. Ilmeisesti tuo agm-lataustekniikka on jossain välissä pudonnu kärryltä montako ampeerituntia siitä on otettu virtaa ja montako sitä pitäisi ladata takaisin.
- Liitteet
-
- img007.jpg
- (39.14 KiB) Tiedosto ladattu 5504 kertaa
Re: Giulietta 940
^Mitä vikaa tuossa on?
Ja miksi pitäisi sitä huijata ja pakottaa lataamaan täyteen, kun kerran ei tiedetä mitä logiikkaa latausjärjestelmä käyttää?
Kuntohan on tuon mukaan mielestäni hyvä/OK. Vain tuo Ah luku näyttää yllättävän paljon luvattua heikommalta, mutta miten paljon se nyt saa heitellä joku akkuja paremmin tunteva voisi neuvoa.
Jos arveluttaa, voisiko latausjärjestelmää testata myös jotta sen kunnosta saisi jonkinlaisen käsityksen.
Ja miksi pitäisi sitä huijata ja pakottaa lataamaan täyteen, kun kerran ei tiedetä mitä logiikkaa latausjärjestelmä käyttää?
Kuntohan on tuon mukaan mielestäni hyvä/OK. Vain tuo Ah luku näyttää yllättävän paljon luvattua heikommalta, mutta miten paljon se nyt saa heitellä joku akkuja paremmin tunteva voisi neuvoa.

Jos arveluttaa, voisiko latausjärjestelmää testata myös jotta sen kunnosta saisi jonkinlaisen käsityksen.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
Bnii, mikä on latausälyn tavoitetilanne? Voi olla, ettei se tavoittele ihan täyttä akkua vaan esim 80% tilaa normaalisti ja moottorijarrulla loput (ns. jarrutusenergian talteenotto), jos autossa moinen ominaisuus on.
Jos latausäly on pihalla ja luulee akun olevan täynnä (jos tämän saa jotenkin selville, niin se olisi hyvä asia) tasoittunee tilanne teknisesti lataamalla akku irtolaturilla suoraan akun napoihin kytkettynä, jolloin auton äly ei pääse näkemään latausvirtaa eikä siis ottamaan sitä laskuissaan huomioon. Toisaalta se latausäly pitäisi saada ajan tasalle myös tietokoneella käskytettynä ja irtolaturilla lataaminenkin jostain kauempaa, mistä latausäly näkee latausvirran, voi saada keinoälyn paremmalle tolalle.
Minä varmaan ekana kokeilisin tarjota autolle yön yli irtoälylaturilatausta jostain akkua kauempaa (miinus runkoon, plussa esim. apuvirtatökkeliin tai vastaavaan jos sellaista on tarjolla), mistä mahdollinen latausäly pääsee tarkkailemaan tilannetta. Se ei ainakaan riko mitään ja voi hyvinkin saattaa auton tiedon tilanteen tasalle.
Jos latausäly on pihalla ja luulee akun olevan täynnä (jos tämän saa jotenkin selville, niin se olisi hyvä asia) tasoittunee tilanne teknisesti lataamalla akku irtolaturilla suoraan akun napoihin kytkettynä, jolloin auton äly ei pääse näkemään latausvirtaa eikä siis ottamaan sitä laskuissaan huomioon. Toisaalta se latausäly pitäisi saada ajan tasalle myös tietokoneella käskytettynä ja irtolaturilla lataaminenkin jostain kauempaa, mistä latausäly näkee latausvirran, voi saada keinoälyn paremmalle tolalle.
Minä varmaan ekana kokeilisin tarjota autolle yön yli irtoälylaturilatausta jostain akkua kauempaa (miinus runkoon, plussa esim. apuvirtatökkeliin tai vastaavaan jos sellaista on tarjolla), mistä mahdollinen latausäly pääsee tarkkailemaan tilannetta. Se ei ainakaan riko mitään ja voi hyvinkin saattaa auton tiedon tilanteen tasalle.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Tuota en hoksannu kysyä pääsikö akun tilaa näkemään auton kautta, joten pitänee ottaa se listalle seuraavaan huoltoon. Mielestäni lataustaso 69% on huono ja sitähän tuo testerikin herjaa "recharge".
Re: Giulietta 940
^Jos se auto nyt kesäkeleillä ei stressaa hirveästi lataustilaa. Käynnistyykö auto silti hyvin?